abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:42:44 #176
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199795592
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Voortschrijdend inzicht leert dat zaken die geen zin hebben je beter mee kunt stoppen. Als ze de afgelopen tijd geen verschil hebben gemaakt gaan ze dat in de toekomst ook niet doen.

Je laatste opmerking negeer ik maar.
Nou, gelukkig is het bewezen effectief. Als jij dat voor het gemak niet erkent dan is het beter jou volledig te negeren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199795596
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat werd in september ook gezegd toen de besmettingscijfers rap toenamen, maar de opnames/IC totaal niet mee stegen.

Waarom is er een versoepelingsplan als het gelijk weer aan de kant gezet zou worden? We moet gewoon wachten tot bepaalde grenswaarden bereikt worden, waarbij aangetekend mag worden dat één zwaluw nog geen zomer maakt.

Waar niet nog een paar weekjes aankijken, just to be sure. Zorgvuldigheid weet je wel. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat er al zoveel weer kan dat ik dat nog wel even vol houdt. Alles beter dan dat we straks weer een keer in lockdown moeten.
De kaarten zijn nu fundamenteel anders geschud. We hebben miljoenen gevaccineerden, weet je nog? En daar komen elke dag 150k bij. Hoe in hemelsnaam kun je dit ooit gaan vergelijken met vorig jaar september :')

En over een paar weekjes kan ik dit wel weer gaan roepen, 'even een paar weekjes aankijken hoor, just to be extremely sure'.
I'll give you something to do
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:43:31 #178
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199795603
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik weet dat het vooral een probleem is voor niet (volledig) gevaccineerden.
Precies.

Stap uit de paniekmodus
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:43:35 #179
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199795604
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar geen problemen in de ziekenhuizen.
https://news-sky-com.cdn.(...)ays-hancock-12327219
Correct, alhoewel dat effectief pas binnen nu en een week of twee te zeggen valt. Naar verwachting zal het natuurlijk allemaal minder zwaar moeten zijn. Risico blijft natuurlijk de nog steeds relatief grote groep die niet gevaccineerd is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199795606
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk voor direct toch het mooie weer. Zagen we vorig jaar ook. Geen opleving vanaf september gaat aan het vaccineren liggen.
Is het in India geen mooi weer?
pi_199795614
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jawel, alleen dat open riool werkt niet echt lekker mee.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:44:35 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199795618
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:42 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat aan mijn betoog was je niet duidelijk?

Denk jij dat je een mondkapje draagt om jezelf te beschermen? Ja, als je met een FFP2 masker boodschappen gaat doen misschien, maar wie doet dat?
Het is inmiddels ook wel duidelijk dat je met een mondkapje jezelf qua kans op besmetting en eventuele zwaarte van de besmetting ook een heel erg groot plezier doet.
pi_199795620
quote:

[..]

Dat werd in september ook gezegd toen de besmettingscijfers rap toenamen, maar de opnames/IC totaal niet mee stegen.

Waarom is er een versoepelingsplan als het gelijk weer aan de kant gezet zou worden? We moet gewoon wachten tot bepaalde grenswaarden bereikt worden, waarbij aangetekend mag worden dat één zwaluw nog geen zomer maakt.

Waarom niet nog een paar weekjes aankijken, just to be sure. Zorgvuldigheid weet je wel. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat er al zoveel weer kan dat ik dat nog wel even vol houdt. Alles beter dan dat we straks weer een keer in lockdown moeten.
September kun je gewoon niet vergelijken met juni, seizoensinvloed is zo onmiskenbaar gebleken. Vorig jaar met nul prikken gezet kon ook bijna alles weer probleemloos open en liepen de besmettingen in de tientallen per dag.
blablablabla
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:44:47 #184
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199795623
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:43 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Precies.

Stap uit de paniekmodus
Zoveel mensen zijn er nog niet die volledig gevaccineerd zijn, he.
pi_199795629
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:43 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Precies.

Stap uit de paniekmodus
Je vergeet voor het gemak even dat er nu een heel stuk minder volledig gevaccineerden in Nederland zijn dan in het VK.
pi_199795635
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:43 schreef galantis het volgende:

[..]

De kaarten zijn nu fundamenteel anders geschud. We hebben miljoenen gevaccineerden, weet je nog? En daar komen elke dag 150k bij. Hoe in hemelsnaam kun je dit ooit gaan vergelijken met vorig jaar september :')

En over een paar weekjes kan ik dit wel weer gaan roepen, 'even een paar weekjes aankijken hoor, just to be extremely sure'.
Dat de situatie anders is, is me bekend. Maar dat was ook bekend bij het maken van het stappenplan voor versoepeling. Dat ging ook al uit van oplopende vaccinatie.

Met de haven in zicht nu geen onnodige averij oplopen. Nog even volhouden, het virus is bijna klaar met ons. *)
pi_199795640
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is inmiddels ook wel duidelijk dat je met een mondkapje jezelf qua kans op besmetting en eventuele zwaarte van de besmetting ook een heel erg groot plezier doet.
Echt? Met stoffen lapje ook?
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:46:51 #188
14505 OProg
A Life in Music
pi_199795644
quote:
Dat is eigenlijk onzin.

Het is wel de wet van de kleine getallen, maar de procentuele verhoging van de IC was in september nog groter dan die van de besmettingscijfers. En in oktober hadden ze dezelfde lijn. Echter was de druk aanvankelijk kleiner omdat het totaalaandeel op de IC nog relatief klein was. Zeker als je nog een paar dagen vertraging meeneemt als je die lijnen bekijkt kan je er echt al wel iets over zeggen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_199795649
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk voor direct toch het mooie weer. Zagen we vorig jaar ook. Geen opleving vanaf september gaat aan het vaccineren liggen.
We hebben pas ongeveer 1 week mooi weer ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:47:16 #190
445514 DonDruiper
pi_199795652
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:42 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat aan mijn betoog was je niet duidelijk?

Denk jij dat je een mondkapje draagt om jezelf te beschermen? Ja, als je met een FFP2 masker boodschappen gaat doen misschien, maar wie doet dat?
Ik bescherm mijn medemens door afstand te houden in doorstroomlocaties zoals bijvoorbeeld een supermarkt.

Wat vind jij er van dat Mark en Hugo zonder mondkapje in een kleine afgesloten ruimte komen lopen als ze de perscos doen?

Wat vind jij van onze volksvertegenwoordigers die tijdens een debat in de tweede kamer rustig heen en weer lopen naar de interruptie microfoons zonder mondkapje?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199795656
Dit wordt onder de 1.000, gisteren was meer gerapporteerd. In het weekend zijn er inmiddels meerdere testraten dicht
- verwijderd door admin -
pi_199795657
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe slecht het daar zou zijn als het daar koud zou zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199795662
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:43 schreef galantis het volgende:

[..]

Precies.
Alsof al die beperkingen en regels verder kosteloos zijn. Nog buiten dat het schijt-irritant is, helemaal met lege ziekenhuizen en absurd weinig besmettingen.
blablablabla
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:48:35 #194
445514 DonDruiper
pi_199795671
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je vergeet voor het gemak even dat er nu een heel stuk minder volledig gevaccineerden in Nederland zijn dan in het VK.
Nog niet nee.

Aandeel delta variant blijft al een tijdje steken op 0,13% ofzo toch?
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:48:48 #195
12221 Tijn