-----------------------------------------------------quote:Handbalster Broch hekelt regels voor ongevaccineerden en ziet af van Spelen
Handbalster Yvette Broch heeft zich teruggetrokken voor de Olympische Spelen van Tokio. De sterkhouder van Oranje, die begin dit jaar haar comeback maakte, weigert een coronavaccin te nemen en ziet af van een alternatief verblijf in de Japanse stad.
"Ik ben weer begonnen met handballen om plezier te hebben in de sport. Om te genieten en alle emoties te voelen die daarbij horen", verklaart Broch in gesprek met NRC. "Maar omdat er strenge regels zullen gelden, helemaal voor ongevaccineerde atleten, valt dat emotionele deel weg. Daarom ga ik niet naar de Spelen."
"Het komt erop neer dat ik straks in Tokio niet in openbare ruimtes mag komen. Ik moet apart eten en apart slapen en mag alleen met de rest van het team zijn tijdens trainingen, besprekingen en de wedstrijd. Volgens mij gaan ze van TeamNL de bondscoach adviseren om alleen gevaccineerde meiden mee te nemen."
De dertigjarige Broch kon zich net als alle andere Nederlandse olympiërs in april laten vaccineren tegen COVID-19, maar zag daarvan af. "Als handballer heb ik geen verstand van virussen en vaccinaties. Dus ben ik zelf wat dingen gaan onderzoeken en gaan kijken naar een alternatief geluid. Daardoor ben ik gaan twijfelen. Mijn lichaam is mijn tool. We weten helemaal niet wat het vaccin doet op lange termijn."
Het is duidelijk dat een vaccinatie de kans dat je het coronavirus nog overdraagt kleiner maakt. Maar hoeveel kleiner, is nog niet bekend. Vaccinatie maakt de kans dat mensen het virus doorgeven in ieder geval niet nul, maar het is inmiddels wel duidelijk dat er veel ziekenhuisopnames mee worden voorkomen.
"We respecteren de beslissing die Yvette heeft genomen, al vinden we het ontzettend jammer dat ze zich niet beschikbaar stelt voor de Olympische Spelen", zegt Sjors Röttger, directeur van de handbalfederatie NHV.
"Ze is een fantastische handbalster en we hadden haar graag op het veld zien schitteren. Het eerste deel van de selectie start maandag met de voorbereiding op de Olympische Spelen. We hebben vertrouwen in de ploeg en kijken uit naar het toernooi."
Broch zette in augustus 2018 een punt achter haar loopbaan, omdat ze mentaal en fysiek uitgeput was en daardoor geen topsport meer kon bedrijven. Begin dit jaar maakte ze bij het Franse Metz haar rentree. Niet veel later werd bekend dat Broch zich ook weer beschikbaar stelt voor Nederland, waarmee ze in 2016 de vierde plaats bereikte op de Olympische Spelen van Rio de Janeiro.
Broch is niet de eerste topsporter die een coronavaccin weigerde te nemen. Bij het Nederlands elftal zagen volgens bondscoach Frank de Boer "een stuk of zes spelers" af van een prik. Matthijs de Ligt, een van die spelers, beloofde na ophef over zijn weigering alsnog een vaccin te zullen nemen.
https://www.nu.nl/sport-o(...)t-af-van-spelen.html
En dat gejank van haar in de krant dan?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:16 schreef Luckyseven het volgende:
Haar keuze, sterk dat ze zonder gezeur de gevolgen aanvaard.
Ik zie geen gejank, maar een toelichting. Maar wij zien de wereld wel vaker heel anders, ongeacht welk personage je dan weer speelt.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dat gejank van haar in de krant dan?
Ja, vooral zonder gezeur.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:16 schreef Luckyseven het volgende:
Dat zegt ze helemaal niet op die manier, wat een verdomde kleuters lopen er toch rond op dit forum.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, vooral zonder gezeur.
‘Boehoe, het gastland wil niet dat ik met mijn ongevaccineerde lijf tussen hun inwoners loop. Nou heb ik geen lol meer in mijn sport.’
En hoeveel jaar wil ze wachten tot ze denkt dat het wel veilig is?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:25 schreef Pleun2011 het volgende:
'Het is mijn lijf..je weet niet wat een vaccin doet op lange termijn'
Inderdaad..kan je beter corona oplopen..dat is wel goed voor je lijf.
3.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En hoeveel jaar wil ze wachten tot ze denkt dat het wel veilig is?
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:24 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Dat zegt ze helemaal niet op die manier, wat een verdomde kleuters lopen er toch rond op dit forum.
Dus ja, dat zegt ze wel op die manier.quote:"Maar omdat er strenge regels zullen gelden, helemaal voor ongevaccineerde atleten, valt dat emotionele deel weg. Daarom ga ik niet naar de Spelen."
"Het komt erop neer dat ik straks in Tokio niet in openbare ruimtes mag komen. Ik moet apart eten en apart slapen en mag alleen met de rest van het team zijn tijdens trainingen, besprekingen en de wedstrijd.”
Nee, jij hebt het over inwoners, zij over haar team.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Dus ja, dat zegt ze wrl op die manier.
Ze heeft het over openbare ruimtes waar ze niet mag komen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, jij hebt het over inwoners, zij over haar team.
Ja en?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze heeft het over openbare ruimtes waar ze niet mag komen.
Dan gaat het toch over inwonersquote:
Nopequote:Ben je er al achter hoe lang ze wil wachten?
Ja en aan de andere kant heb je acteurs en sporters die het vaccin promoten. Die hebben er dan ineens wel verstand van zeker en daar moeten we wel naar luisterenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
-----------------------------------------------------
‘Ik ben sporter en heb geen verstand van vaccins/virussen, dus ben ik zelf wat dingen gaan onderzoeken’ aldus een handbalster. Je zegt het goed, je hebt er geen verstand van. De wetenschap gelukkig wel.
Dit soort domheid hoeven we toch niet op de Olympische Spelen?
Christeneziele, wat snap je niet aan de jankuitspraak “ik mag niet in openbare ruimten komen”?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, jij hebt het over inwoners, zij over haar team.
Ze doelt toch gewoon op de openbare ruimten in het Olympisch dorp...quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Christeneziele, wat snap je niet aan de jankuitspraak “ik mag niet in openbare ruimten komen”?
En in openbare ruimtes komen inwoners. Anders zou het niet openbaar zijnquote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, over openbare ruimtes.
[..]
Vervelend.
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En in openbare ruimtes komen inwoners. Anders zou het niet openbaar zijn
Dit is onjuist en tevens incorrect.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:16 schreef Luckyseven het volgende:
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
vanaf vandaag dus ook handbal-outfits in de verkleedkist bij de wappiekermis.
te zien bij de demo Handballers for freedom
De keuze zou zonder consequenties moeten zijn ja...quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:16 schreef Luckyseven het volgende:
Die hebben de wetenschappelijke wereld achter zich staan.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:33 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en aan de andere kant heb je acteurs en sporters die het vaccin promoten. Die hebben er dan ineens wel verstand van zeker en daar moeten we wel naar luisteren
Die laten zich adviseren door mensen die wetenschappelijk onderzoek hebben gedaan. Daar is niets mis mee.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:33 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en aan de andere kant heb je acteurs en sporters die het vaccin promoten. Die hebben er dan ineens wel verstand van zeker en daar moeten we wel naar luisteren
Ja, dus? Daar komen geen Japanners?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ze doelt toch gewoon op de openbare ruimten in het Olympisch dorp...
Onwaarheden. En dat is ze wel, dat zegt ze zelf met haar ‘eigen onderzoek’.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
de extreme wildgroei aan onzin op social media en YouTube is bizar.
opzettelijk medische onjuistheden verspreiden is vreselijk. aan de schandpaal met mensen die dit doen.
maar goed, aan het einde van de dag is het een beslissing van Yvette Broch. zo lang ze niet onder invloed van foute figuren is of in onwaarheiden is gaan geloven.
nu ze niet meer naar handbal hoeft, heeft ze alle tijd voor een bakkie met Diederik Gommers. ter aanvulling van haar eigen onderzoek.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Onwaarheden. En dat is ze wel, dat zegt ze zelf met haar ‘eigen onderzoek’.
Ja hoor, knul. Voor jou wel.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
nu ze niet meer naar handbal hoeft, heeft ze alle tijd voor een bakkie met Diederik Gommers. ter aanvulling van haar eigen onderzoek.
Waarom buiten sluiten? De maatregelen die getroffen zijn door de Japanners zijn streng genoeg.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:59 schreef airconditioning het volgende:
Ze mag heus buiten worden gesloten omdat ze ervoor kiest om anderen in gevaar te brengen
Veel dommer dan deze keuze ga je niet zien en dat mag best gemeld worden. Er staan op dit forum ook topics over iemands keuze om de tiktok-firechallenge te doen die dan verkeerd gaat. Of dat men in Groningen massaal bierdoppen slikken wat weleens fout gaat.quote:
Alles open, behalve voor de weigeraarsquote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:03 schreef fathank het volgende:
Beter voeren ze dat hier ook in voor vaccinweigeraars.
Dit.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Alles open, behalve voor de weigeraars
dit is een moeilijk haalbaar iets. echt, ik ben helemaal voor, alleen weet ik niet hoe.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Alles open, behalve voor de weigeraars
Tsja, in Nederland had dit nooit gemogen. Maar onder invloed van de IOC kunnen wel eens andere regels gelden.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:06 schreef Netsplitter het volgende:
Binnen een dag zijn de eerste rechtszaken aangespannen. En ik denk dat ik wel weet hoe die zullen eindigen.
Ze cancelt zichzelf hoor. Ik weet niet waar je het over hebt?quote:
De logica en dommigheidquote:"Als handballer heb ik geen verstand van virussen en vaccinaties. Dus ben ik zelf wat dingen gaan onderzoeken en gaan kijken naar een alternatief geluid"
Als intelligentie een selectiecriteria zou worden blijft er ook weinig over van het Nederlands voetbalelftal.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De logica en dommigheidIk heb er geen verstand van dus kies ik ipv advies te volgen van professionals maar voor het gedweep van dombo's op internet. Jaja.
Moet ze zelf weten. Maar nooit meer selecteren dit dom wicht.
Ohja dat zal best. Het is geen aanval op handballers in het algemeen maar om de dommigheid van de betreffende persoon.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als intelligentie een selectiecriteria zou worden blijft er ook weinig over van het Nederlands voetbalelftal.
wappie interview.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dat gejank van haar in de krant dan?
Van alle Nederlandse olympische sporters zijn er maar een stuk of 3 vaccinatieweigeraars. Het Nederlands elftal telt er al meer dan dat.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als intelligentie een selectiecriteria zou worden blijft er ook weinig over van het Nederlands voetbalelftal.
Deze mensen horen een voorbeeld te geven. Als deze mensen in de spotlight komen en anti-vaxx blijken dan heeft dat als gevolg dat andere mensen zouden denken dat het prima is om ook niet te vaccineren. Dan wordt de vaccinatiebereidheid lager en moet ik dadelijk weer in lockdown vanwege deze wappiesquote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom buiten sluiten? De maatregelen die getroffen zijn door de Japanners zijn streng genoeg.
Afgezonderd van de groep, elke dag getest worden en niet in publieke ruimtes komen.
Een selectiecriteria?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jankbal Cillesen is de eerste. Hopelijk volgen er nog meer in dat elftal.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Van alle Nederlandse olympische sporters zijn er maar een stuk of 3 vaccinatieweigeraars. Het Nederlands elftal telt er al meer dan dat.
De domheid daar is ongekend.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-olympische-spelen
De helft van de rode duivels ookquote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Van alle Nederlandse olympische sporters zijn er maar een stuk of 3 vaccinatieweigeraars. Het Nederlands elftal telt er al meer dan dat.
De domheid daar is ongekend.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-olympische-spelen
99% is gevaccineerd.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:18 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Deze mensen horen een voorbeeld te geven. Als deze mensen in de spotlight komen en anti-vaxx blijken dan heeft dat als gevolg dat andere mensen zouden denken dat het prima is om ook niet te vaccineren. Dan wordt de vaccinatiebereidheid lager en moet ik dadelijk weer in lockdown vanwege deze wappies
De cancelcovidcultuur is inderdaad fantastisch.quote:
Het zou 100% moeten zijn, tenzij iemand een allergie oid heeftquote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
99% is gevaccineerd.
https://www.nu.nl/sport-o(...)ruim-99-procent.html
De Olympische Spelen zijn een IQ-wedstrijd?quote:![]()
Dus haal je die 100% niet. 99% is een geweldig resultaat, omdat we dat in de normale samenleving dat nooit van ons leven gaan halen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:30 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Het zou 100% moeten zijn, tenzij iemand een allergie oid heeft
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:30 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Het zou 100% moeten zijn, tenzij iemand een allergie oid heeft
Voorbeeldfunctie geneuzel.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:18 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Deze mensen horen een voorbeeld te geven. Als deze mensen in de spotlight komen en anti-vaxx blijken dan heeft dat als gevolg dat andere mensen zouden denken dat het prima is om ook niet te vaccineren. Dan wordt de vaccinatiebereidheid lager en moet ik dadelijk weer in lockdown vanwege deze wappies
Je bent te aardig als je zoiets niet hard aanpaktquote:
Hij was toch alleen positief getest? Ik dacht niet dat hij een weigeraar was/is? Dat hij afgevallen is, is wel een vaag verhaal, vandaag positief zijn kan over twee dagen gewoon weer negatief zijn, hier lijkt me iets meer aan de hand. Nu moeten ze het doen met die stijve hark van een Tim Krul, blijf dan maar gewoon allemaal thuis.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:19 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jankbal Cillesen is de eerste. Hopelijk volgen er nog meer in dat elftal.
Dan moeten we de norm misschien eens gaan verschuiven zodat het weer normaal wordt om uit te komen op 95-96%.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus haal je die 100% niet. 99% is een geweldig resultaat, omdat we dat in de normale samenleving dat nooit van ons leven gaan halen.
Dat zou #fakenews zijn want ze mag wel naar de Spelenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:26 schreef Mikeytt het volgende:
Alternatieve kop: "asociaal teringmens mag niet naar de Spelen"
Jouw hobby is alt-rechtse oneliners eruit flikkeren he?quote:
Ja ze was geselecteerd.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:54 schreef sp3c het volgende:
Mits ze geselecteerd is, geen idee of dat het geval is want volgens mij is ze er ook een paar jaar uitgeweest omdat ze het niet leuk meer vond ofzo
Dus deze mensen moeten het voorbeeld geven dat volgens jou goed is? Dan is het toch alleen maar een voorbeeld van volgzaamheid waar we niks aan hebben?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:18 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Deze mensen horen een voorbeeld te geven. Als deze mensen in de spotlight komen en anti-vaxx blijken dan heeft dat als gevolg dat andere mensen zouden denken dat het prima is om ook niet te vaccineren.
Nee hoor, als je weer in lockdown moet dan is het vanwege de dwaze machtswellustelingen in Den Haag.quote:Dan wordt de vaccinatiebereidheid lager en moet ik dadelijk weer in lockdown vanwege deze wappies
nou dat vind ik misschien nog wel vreemder dan alles wat in de OP staatquote:
naja ze vertrouwt de boel niet dus ze neemt het (nu) nietquote:Tja ik vind het prima. Ze wil het niet en accepteert de gevolgen.
DIe zal vast wel balen als blijkt dat over 3 jaar er echt helemaal niks mis met vaccins was. Heb je lekker een Olympische Spelen gemist omdat je wat domme YouTube filmpjes hebt gekeken
Oja laten we de IC bedden overspoelen... Begrijp je het nu serieus nog steeds niet? Kan toch niet anders dan trollen zijn om zo te beredeneren.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus deze mensen moeten het voorbeeld geven dat volgens jou goed is? Dan is het toch alleen maar een voorbeeld van volgzaamheid waar we niks aan hebben?
[..]
Nee hoor, als je weer in lockdown moet dan is het vanwege de dwaze machtswellustelingen in Den Haag.
Ik neem ook geen griep vaccin, is mij nooit overtuigend ten gehore gebracht waarom dat nodig zou zijn, idem voor Covid.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:15 schreef Starhopper het volgende:
‘Ik ben sporter en heb geen verstand van vaccins/virussen, dus ben ik zelf wat dingen gaan onderzoeken’ aldus een handbalster. Je zegt het goed, je hebt er geen verstand van. De wetenschap gelukkig wel.
Wie zegt zonder gezeur?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:16 schreef Luckyseven het volgende:
De kwetsbaren kunnen zich toch laten vaccineren? Hoezo worden de IC's dan nog overspoeld? En als dat het argument was, waarom hebben we dan nog allerlei grondrechteninbreuken nu dat gevaar niet meer dreigt?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:50 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Oja laten we de IC bedden overspoelen... Begrijp je het nu serieus nog steeds niet?
Ik vind het bizar dat een jonge gezonde vrouw niet alleen medische gegevens met het land moet delen maar ook nog eens bang moet zijn voor de reacties op haar beslissing over haar eigen lichaam.quote:Kan toch niet anders dan trollen zijn om zo te beredeneren.
Geen reëel risico voor een gezond persoon als haar.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:25 schreef Pleun2011 het volgende:
'Het is mijn lijf..je weet niet wat een vaccin doet op lange termijn'
Inderdaad..kan je beter corona oplopen..dat is wel goed voor je lijf.
voor zover wij weten is het zonder gezeurquote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wie zegt zonder gezeur?
Het is overigens te ziek voor woorden die consequenties voor niets bijzonders.
Ik snap al met wie ik praat. Je denkt zeker dat het een groot complot is dat het advies is dat iedereen gevaccineerd moet worden. Dan zijn we uitgepraatquote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kwetsbaren kunnen zich toch laten vaccineren? Hoezo worden de IC's dan nog overspoeld? En als dat het argument was, waarom hebben we dan nog allerlei grondrechteninbreuken nu dat gevaar niet meer dreigt?
[..]
Ik vind het bizar dat een jonge gezonde vrouw niet alleen medische gegevens met het land moet delen maar ook nog eens bang moet zijn voor de reacties op haar beslissing over haar eigen lichaam.
Sinds de scharrel van vd Vaart wereldkampioen werd is iedereen op de bandwagon gesprongen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
Net of iemand ene reet geeft om fucking handbal.
Met het advies heb ik niet zoveel problemen, behalve dat het slecht en zelfs leugenachtig onderbouwd is. Maar met grondrechteninbreuken om meer vaccins te slijten wel. Net als met maatschappelijke druk en morele chantage om mensen die eigenlijk geen noemenswaardig risico lopen met covid een experimenteel vaccin op te dringen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:00 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Ik snap al met wie ik praat. Je denkt zeker dat het een groot complot is dat het advies is dat iedereen gevaccineerd moet worden. Dan zijn we uitgepraat
Als je hier 15 maanden staatspropaganda komt herkauwen dan had je zelf toch al niks te melden en zijn we inderdaad uitgepraat.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Met het advies heb ik niet zoveel problemen, behalve dat het slecht en zelfs leugenachtig onderbouwd is. Maar met grondrechteninbreuken om meer vaccins te slijten wel. Net als met maatschappelijke druk en morele chantage om mensen die eigenlijk geen noemenswaardig risico lopen met covid een experimenteel vaccin op te dringen.
Weltschmerz is nogal een fan van deze fake news verspreidende rattenvanger:quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:00 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Ik snap al met wie ik praat. Je denkt zeker dat het een groot complot is dat het advies is dat iedereen gevaccineerd moet worden. Dan zijn we uitgepraat
Dus dan post je maar op een openbaar forum dat je er niets over te zeggen hebt. Ook een keuzequote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:27 schreef Scrummie het volgende:
Prima toch. Haar keuze, haar verantwoordelijkheid. Ik vind wel wat van haar beweegredenen verder maar goed, wie ben ik om daar iets over te zeggen.
Man man man nog te bang voor een spuitje dat dit hele probleem zou oplossen als iedereen het gewoon deed. Waarom zijn mensen zo egoistischquote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Weltschmerz is nogal een fan van deze fake news verspreidende rattenvanger:
Dat zegt genoeg.
Hoeveel mensen denken nu als jij, compleet ziek in je kop ben je.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:26 schreef Mikeytt het volgende:
Alternatieve kop: "asociaal teringmens mag niet naar de Spelen"
Zoals dat het griep seizoen niet in de zomer valt?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De cancelcovidcultuur is inderdaad fantastisch.
Heerlijk hoe sinds het vaccineren de besmettingscijfers net zo hard dalen als de populariteit van GroenLinks.
Heerlijk hoe wappies in hun rol blijven en met de meest achterlijke complottheorieen blijven komen.
Wat is het risico voor een individu van 30 van Covid T.o.v. influenza?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:34 schreef Qarrad het volgende:
maatregelen tegen ongefundeerde desinformatie
De meerderheid zit er meestal naast, om de eenvoudige reden dat daar alle meelopers die zelf niet nadenken bij zitten.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:14 schreef airconditioning het volgende:
Ja want de hele wereld is gek en alleen dat kleine groepje andersdenkenden hebben het bij het rechte eind
Ja, nee, dat bedoel ik niet. Wat ik er van vind is voor dit forum wel relevant verder, maar niet voor haar keuze.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus dan post je maar op een openbaar forum dat je er niets over te zeggen hebt. Ook een keuze
Dat zeg ik, doet niets af aan haar keuze, en dat haar keuze haar eigen keuze is.quote:Verder kun je er prima iets van vinden. Bijvoorbeeld dat het zorgelijk is dat iemand alleen via een paar google sessies in zo'n wappie kan veranderen.
Iedereen is een besmettingfactor, het houdt niet op bij Covid en als je zo autistisch naar virussen kijkt als jij nu doet, dan ben je na besmetting ook nóóit 100% beschermd, in een wereld met virussen is 100% van de bevolking een besmettingsfactor.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:06 schreef leeell het volgende:
Jouw hobby is alt-rechtse oneliners eruit flikkeren he?
Hoe is het beschermen van mensen door middel van het ontzeggen van toegang van besmettingsfactoren cancelcultuur?
En hoe is "Als handballer heb ik geen verstand van virussen en vaccinaties. Dus ben ik zelf wat dingen gaan onderzoeken en gaan kijken naar een alternatief geluid" een uitspraak waar men respect voor zou moeten hebben?
Dat het dapper is is nou precies haar boodschap, wat een idioterie die maatschappelijke ophef en die extremistische gedachtes hier die gespuit worden door sommige users.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dat vind ik misschien nog wel vreemder dan alles wat in de OP staat
zou dr eerst een heel seizoen weer mee laten draaien voor ik ruimte op de lijst zou maken voor deze jongedame
[..]
naja ze vertrouwt de boel niet dus ze neemt het (nu) niet
lijkt me gewoon iets waar je de rest van je leven achter kunt blijven staan, in haar geval vind ik het misschien zelfs wel dapper
ook een nette verklaring zonder te miepen of te wijzen of wat dan ook ... netjes
Het risico betreft niet alleen dat ene individu, dat is het hele punt van vaccinatiecampagnes, altijd al geweest. Dat schuurt nu dus met de rechten die een individu heeft om de vaccinatie te weigeren.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is het risico voor een individu van 30 van Covid T.o.v. influenza?
U meneer, bent succesvol geindoctrineerd.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:00 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Dus we hebben het altijd fout gedaan met de griepprik, die moeten we ook maar 2x per jaar gaan halen?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het risico betreft niet alleen dat ene individu, dat is het hele punt van vaccinatiecampagnes, altijd al geweest. Dat schuurt nu dus met de rechten die een individu heeft om de vaccinatie te weigeren.
Wat is er precies idioot aan maatschappelijke ophef over het weigeren van een oplossing terwijl we letterlijk met de hele planeet in een pandemie ervaren? De context is ook nogal extreem, he.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat het dapper is is nou precies haar boodschap, wat een idioterie die maatschappelijke ophef en die extremistische gedachtes hier die gespuit worden door sommige users.
Nee, want daar is de situatie niet naar geweest. Nadat we niet meer in deze situatie zitten met Corona, zal het er wel naartoe gaan dat we die ook net als de griepprik jaarlijks gaan halen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dus we hebben het altijd fout gedaan met de griepprik, die moeten we ook maar 2x per jaar gaan halen?
Wat betreft het vermogen tot muteren zit het ertussen in dacht ik, qua verhouding ziekteverloop/complicaties ook en zelfs qua vaccinatiegraad. Voor mazelen ligt die op 95%. Die hoeven we hier niet voor te halen.quote:De griepprik is altijd geweest dat als je extra beschermd zou willen zijn tegen (heftige) griep dat je jezelf kan beschermen, dat gaat helemaal niet over een ander.
Jij verwart nu Covid met Mazelen en dat soort ongein.
Covid lijkt veel meer op die standaard influenza die we jaarlijks zien dan Mazelen en pokken. En whatever nauwelijks muterende virussen.
Men lijkt wel een streng gelovige, er ligt geen wetenschappelijke basis aan hun overtuiging maar de overtuiging is wel echt 100%. Dat contrast is... Ik zou het haast beangstigend willen noemen.![]()
Nee hoor. Gewoon geen alcohol kopen na 20.00 uur, een paar honderd miljard laten overmaken naar Zuid-Europe en we zijn veilig.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:21 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Man man man nog te bang voor een spuitje dat dit hele probleem zou oplossen als iedereen het gewoon deed. Waarom zijn mensen zo egoistisch
Zou wat zijn, als haar keuze niet haar keuze is. Wat een inzichtquote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat zeg ik, doet niets af aan haar keuze, en dat haar keuze haar eigen keuze is.
"Via een paar google sessies" zijn jouw woorden, niet die van deze atleet.
Iemand vaccineert zich niet tegen een virus waar iedereen die risico loopt zich al eerder heeft kunnen vaccineren. Ik zie geen probleem.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:21 schreef Qarrad het volgende:
Wat is er precies idioot aan maatschappelijke ophef over het weigeren van een oplossing terwijl we letterlijk met de hele planeet in een pandemie ervaren? De context is ook nogal extreem, he.
Het is een groot probleem, de vrije informatie? Iedereen met een andere mening of interpretatie van zaken moet maar gecensureerd worden? Wie bepaalt wat de waarheid is?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:21 schreef Qarrad het volgende:
Hoe netjes ze het ook brengt, ze is deel van een veel groter probleem dat nu met de Corona-crisis boven komt drijven en ons als samenleving met de neus op een nogal pijnlijk feit drukt aangaande de spagaat tussen mensenrechten en vrije keuze enerzijds en de toegang tot allerhande flutinformatie en het onvermogen deze op waarde te schatten aan de andere kant.
"Kritisch" kunnen denken........... Dus jij mag Maurice de Hond wel?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:21 schreef Qarrad het volgende:
Het kan een ander virus zijn, een gemuteerde variant die gevaarlijker is, klimaatverandering. Dan heb ik liever goed opgeleide mensen die kritisch kunnen denken (en dan echt kritisch, niet hoe die kreet nu verkracht wordt) in de maatschappij rondlopen dan dit soort handbalsters, dansleraren en gereformeerde wappies die een spoor van vernieling trekken.
Ik haal niet jaarlijks een griepprik hoor?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:24 schreef Qarrad het volgende:
Nee, want daar is de situatie niet naar geweest. Nadat we niet meer in deze situatie zitten met Corona, zal het er wel naartoe gaan dat we die ook net als de griepprik jaarlijks gaan halen.
Alles wat ons medailles op kan leveren is tijdens de OS interessant. Daarna niet meer. Zo beleef ik het zelf tenminste. Kunnen we goud winnen met zakdoekje leggen? Fantastisch, ik ga kijkenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
Net of iemand ene reet geeft om fucking handbal.
De wereld bestaat niet alleen uit 30 jarigenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is het risico voor een individu van 30 van Covid T.o.v. influenza?
Als minderheid denk ik dat jij een mongool bent; de meerderheid denkt dat niet dus ik heb gelijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De meerderheid zit er meestal naast, om de eenvoudige reden dat daar alle meelopers die zelf niet nadenken bij zitten.
Dat is niet waar. Iedereen loopt risico, het risico is alleen veel kleiner voor jongere mensen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Iemand vaccineert zich niet tegen een virus waar iedereen die risico loopt zich al eerder heeft kunnen vaccineren. Ik zie geen probleem.
Dit is een hardnekkig zeg.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
De wereld bestaat niet alleen uit 30 jarigen
Ben je dom ofzo?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit is een hardnekkig zeg.
Dan nemen de mensen die risico denken te lopen toch vrijwillig een vaccin? En klaar?
Het risico om te overlijden in de auto is voor de handbalster een factor 5 hoger per jaar gemeten dan de kans op overlijden van een besmetting, en dat is als je niet corrigeert voor haar fitheid als topsporter danwel mensen in die leeftijd met onderliggend lijden.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Iedereen loopt risico, het risico is alleen veel kleiner voor jongere mensen.
Nee, dat doen de kwetsbare groepen, vrijwillig.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik haal niet jaarlijks een griepprik hoor?
Ze gaan het niet (willen) snappen echt niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, dat doen de kwetsbare groepen, vrijwillig.
Het verschil is dat er nu een pandemie speelt en als die bedwongen is, dan zal Covid net als bij de griep een seizoensding worden waarschijnlijk en dan is een prik voor de kwetsbare groepen genoeg. Dan wel. Nu niet.
Ik ben tegen maatregelen die marginaal effect hebben op virusoverdracht naar risicogroepen en gepaard gaan met vrijheid inperking danwel andere lullige onzin. Ben je dan ook Wappie?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:01 schreef Gehrman het volgende:
FvDers zijn tegen alle maatregelen en tegen vaccineren. Dat soort egoïstisch kutvolk heb je echt niets aan.
Zit wat in.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Alles wat ons medailles op kan leveren is tijdens de OS interessant. Daarna niet meer. Zo beleef ik het zelf tenminste. Kunnen we goud winnen met zakdoekje leggen? Fantastisch, ik ga kijken
Leuk geprobeerd maar eigenlijk zeg je hier nu dat ze net zo goed geen gordel hoeven te dragen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het risico om te overlijden in de auto is voor de handbalster een factor 5 hoger per jaar gemeten dan de kans op overlijden van een besmetting, en dat is als je niet corrigeert voor haar fitheid als topsporter danwel mensen in die leeftijd met onderliggend lijden.
Ja, want je snapt het nietquote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben tegen maatregelen die marginaal effect hebben op virusoverdracht naar risicogroepen en gepaard gaan met vrijheid inperking danwel andere lullige onzin. Ben je dan ook Wappie?
Wat is er precies nu aan de hand dat een andere aanpak rectificeert? Je weet hoeveel mensen er in het ziekenhuis liggen op dit moment?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, dat doen de kwetsbare groepen, vrijwillig.
Het verschil is dat er nu een pandemie speelt en als die bedwongen is, dan zal Covid net als bij de griep een seizoensding worden waarschijnlijk en dan is een prik voor de kwetsbare groepen genoeg. Dan wel. Nu niet.
Update van gisteren, staat op de front page, over onze 120 ziekenhuizen (?) dus een mannetje of 10 te verplegen per ziekenhuis, de druk op de zorg is nu geen factor van betekenis.quote:Opgenomen: 69
Huidig: 971 (-88)
Opgenomen op IC: 14
Huidig: 541 (-18)
Ja, nog veel te veelquote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is er precies nu aan de hand dat een andere aanpak rectificeert? Je weet hoeveel mensen er in het ziekenhuis liggen op dit moment?
Je weet hoeveel er in lagen op de hoogte(diepte)punten?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is er precies nu aan de hand dat een andere aanpak rectificeert? Je weet hoeveel mensen er in het ziekenhuis liggen op dit moment?
Geen idee maar je hebt wel last van het dunning krugereffect. Je denkt dat je verstand van zaken hebt maar je praat vooral veel poep hier.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben tegen maatregelen die marginaal effect hebben op virusoverdracht naar risicogroepen en gepaard gaan met vrijheid inperking danwel andere lullige onzin. Ben je dan ook Wappie?
quote:
Dat kun je nu zien in Israël. Het effect van de inentingscampagne, waaronder de gezonde dertigers, is dat de epidemie daar uitdooft en het leven weer opstart in normale vorm.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Iemand vaccineert zich niet tegen een virus waar iedereen die risico loopt zich al eerder heeft kunnen vaccineren. Ik zie geen probleem.
Weigeren van de oplossing? Wat? Oplossing voor wat? Gezonde 30ers inenten heeft welk effect op maatschappelijk niveau?
[..]
Goede vraag. Het gaat mij niet om censuur aan de achterkant maar om het goed opleiden en informeren van burgers aan de voorkant. Een andere mening is geen probleem, maar als deze niet gefundeerd is op feiten dan mag daar iets van gezegd worden, zoals nu gebeurt bij deze handbalster, en als de mening mensen bijvoorbeeld in gevaar brengt, dan zou een uiterst middel censuur kunnen zijn.quote:Het is een groot probleem, de vrije informatie? Iedereen met een andere mening of interpretatie van zaken moet maar gecensureerd worden? Wie bepaalt wat de waarheid is?
[..]
Nee.quote:"Kritisch" kunnen denken........... Dus jij mag Maurice de Hond wel?
Deze nieuwsberichten zeggen nou JUIST dat we ons er wel druk over maakte.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:09 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor corona zag het er niet veel anders uit maar toen maakte niemand zich daar druk over.
Een pandemie.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Door die andere aanpak, namelijk eentje toegesneden op een pandemie in plaats van op een griepgolf, lopen de cijfers nu goed terug, ja. Dat is dus het verschil.quote:Update van gisteren, staat op de front page, over onze 120 ziekenhuizen (?) dus een mannetje of 10 te verplegen per ziekenhuis, de druk op de zorg is nu geen factor van betekenis.
Daar gaat een stuk politiek aan vooraf dat een afweging maakt tussen de vrijheidsbeperking van het verplichten tot dragen van de gordel en de baten van minder verkeersdoden.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar eigenlijk zeg je hier nu dat ze net zo goed geen gordel hoeven te dragen.
Hebben we daar last van in Nederland? Op dit moment?quote:
Jaquote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hebben we daar last van in Nederland? Op dit moment?
Een lichaamsvreemde stofquote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daar gaat een stuk politiek aan vooraf dat een afweging maakt tussen de vrijheidsbeperking van het verplichten tot dragen van de gordel en de baten van minder verkeersdoden.
Nu weet ik niet hoe jij de afweging maakt maar iemand dwingen een lichaamsvreemde stof in zich te laten spuiten gaat een stuk verder dan het verplichten van het dragen van een gordel.
2: Het vaccin is niet zonder side effects.
quote:
Ik wil niet in een wereld leven met domme mensen zoals jouw, maar ja dat is onrealistisch.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:14 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Ik wil niet in een wereld leven waarin niemand meer ziek mag worden want het is onrealistisch en je zult er teveel voor moeten opofferen, dat doet meer schade dan goed.
Ik heb het niet over "lagen" ik heb het over nu.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je weet hoeveel er in lagen op de hoogte(diepte)punten?
Niemand wordt dan ook gedwongen om een coronavaccin te nemen. Maar je mist het punt een beetje geloof ikquote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nu weet ik niet hoe jij de afweging maakt maar iemand dwingen een lichaamsvreemde stof in zich te laten spuiten gaat een stuk verder dan het verplichten van het dragen van een gordel.
1000.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb het niet over "lagen" ik heb het over nu.
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:11 schreef xzaz het volgende:
[..]
Deze nieuwsberichten zeggen nou JUIST dat we ons er wel druk over maakte.
Ik vergelijk de ziekenhuisopnames van griep en corona met elkaar slimme.quote:1) Het was de griep, we weten wat het is, we weten wat het doet
2) We hebben vacinaties
3) We snappen de ontwikkeling van het virus
4) Het is niet wereldwijd
[quote]Als je anno NU nog steeds infulenza gaat vergelijken met covid ben je
1) Dom
2) Of wil je het niet begrijpen
En wat is je punt?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:16 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Ik vergelijk de ziekenhuisopnames van griep en corona met elkaar slimme.
Ow god, ik heb een post van jou geliked.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:11 schreef xzaz het volgende:
[..]
Deze nieuwsberichten zeggen nou JUIST dat we ons er wel druk over maakte.
1) Het was de griep, we weten wat het is, we weten wat het doet
2) We hebben vacinaties
3) We snappen de ontwikkeling van het virus
4) Het is niet wereldwijd
Als je anno NU nog steeds infulenza gaat vergelijken met covid ben je
1) Dom
2) Of wil je het niet begrijpen
Ah 1 bericht eruit pikken waar iemand zegt dat we te laks zijn geweest. Tjezus is dit facebook.quote:
Dat doe je automatisch, dat snap ik.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ow god, ik heb een post van jou geliked.
Ga vooral in op de inhoud dan ga ik met alle liefde in op je comments, dit is gewoon een sneer omdat iemand dingen zegt waar jij je niet in kan vinden, ik zou vooral bij jezelf te raden gaan wat er precies aan de hand is dat je zo emotioneel reageert.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:08 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Geen idee maar je hebt wel last van het dunning krugereffect. Je denkt dat je verstand van zaken hebt maar je praat vooral veel poep hier.
Nee, dit was een bewustje.quote:
Deze redenering is niet te volgen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:19 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vind het wel bijzonder hoeveel mensen het doodnormaal vindt om mensen buiten te sluiten omdat ze zich niet willen laten vaccineren. Integriteit van het lichaam is dus ook al niet meer heilig.
The need of the many outweigh the need of the few.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:19 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vind het wel bijzonder hoeveel mensen het doodnormaal vindt om mensen buiten te sluiten omdat ze zich niet willen laten vaccineren. Integriteit van het lichaam is dus ook al niet meer heilig. Maar als er straks iemand aan een vermeend recht van hen komt, dan is het janken.
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:20 schreef ludovico het volgende:
[ afbeelding ]
https://esb.nu/blog/20061(...)-zijn-fors-afgenomen
ja, NO SHIT. We hebben honderden veiligheidsregels overal voor. Arbo, auto regeltjes zoals stoppen voor rood licht. Daarom zijn die cijfers van niet-natuurlijke dood zo laag. Zet deze cijfers eens naast de cijfers als moord in Rio.quote:Ter vergelijking, de gemiddelde Nederlander heeft elk jaar een kans van 0,05 procent op een niet-natuurlijke dood, bijvoorbeeld door een verkeersongeval, een bedrijfsongeval, verdrinking of een ongeluk in- en om het huis. Voor mensen onder de zeventig is de kans dus groter dat ze niet-natuurlijk overlijden, dan dat ze sterven door corona.
Niemand wordt gedwongen het vaccin te nemen... Zegt hij, terwijl allerlei rechten afhankelijk worden gemaakt van het al dan niet gevaccineerd zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niemand wordt dan ook gedwongen om een coronavaccin te nemen. Maar je mist het punt een beetje geloof ik
Het meedoen met de olympische spelen is geen rechtquote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niemand wordt gedwongen het vaccin te nemen... Zegt hij, terwijl allerlei rechten afhankelijk worden gemaakt van het al dan niet gevaccineerd zijn.
Geen idee, interesseert me ook echt helemaal niets.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zou wat zijn, als haar keuze niet haar keuze is. Wat een inzicht
Dat zijn inderdaad mijn woorden en mijn conclusie, gebaseerd op haar woorden. Wederom een beetje een open deur. Maar vooruit, wat denk jij dan dat er gebeurt is om haar in een wappie te veranderen?
Ja, en wat daar dus niet bijstaat is het hele principe onder vaccinatiecampagnes, namelijk dat het niet alleen gaat over hoeveel risico mensen persoonlijk lopen, maar ook en vooral over hoeveel mensen ze besmetten.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:20 schreef ludovico het volgende:
[ afbeelding ]
https://esb.nu/blog/20061(...)-zijn-fors-afgenomen
Ff voor de ironie.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik wil niet in een wereld leven met domme mensen zoals jouw, maar ja dat is onrealistisch.
Ik gaf gewoon antwoord op jouw vraag of je een wappie bent. En als er hier iemand emotioneel is dan ben jij het wel. Je komt nogal ziedend over omdat je blijkbaar niet overweg kunt met een paar simpele noodzakelijke maatregelen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ga vooral in op de inhoud dan ga ik met alle liefde in op je comments, dit is gewoon een sneer omdat iemand dingen zegt waar jij je niet in kan vinden, ik zou vooral bij jezelf te raden gaan wat er precies aan de hand is dat je zo emotioneel reageert.
Dan word je gedwongen en dan krijg je een of andere nare bijwerking.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:19 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vind het wel bijzonder hoeveel mensen het doodnormaal vindt om mensen buiten te sluiten omdat ze zich niet willen laten vaccineren. Integriteit van het lichaam is dus ook al niet meer heilig. Maar als er straks iemand aan een vermeend recht van hen komt, dan is het janken.
Je bent toch zo'n fan van risico's? Wat is het risico daar op dan?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan word je gedwongen en dan krijg je een of andere nare bijwerking.
Wat is "the need of the many" nou precies dan? Ze kunnen zichzelf beschermen met een vaccin, en sneller ook omdat sommige mensen voor ze overslaan.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
The need of the many outweigh the need of the few.
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
U meneer, bent succesvol geindoctrineerd.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je bent toch zo'n fan van risico's? Wat is het risico daar op dan?
Welke maatregel is noodzakelijk?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:28 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik gaf gewoon antwoord op jouw vraag of je een wappie bent. En als er hier iemand emotioneel is dan ben jij het wel. Je komt nogal ziedend over omdat je blijkbaar niet overweg kunt met een paar simpele noodzakelijke maatregelen.
Geef gewoon antwoord op de vraag, wat is het risico van die bijwerkingen?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:33 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Het is een argument dat het een volledig eigen keuze moet zijn, half gedwongen worden en dan side effects is extra wrang.
Daar zit een gemeenschappelijk doel achter, dat doen we niet zomaar. Integriteit van het lichaam is er ook niet als je in de boeien wordt geslagen omdat je iets fout doet, dan is je pols ook veranderd.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:19 schreef VEM2012 het volgende:
Dat de samenleving behoefte heeft aan het normale leven, zonder beperkingen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is "the need of the many" nou precies dan? Ze kunnen zichzelf beschermen met een vaccin, en sneller ook omdat sommige mensen voor ze overslaan.
Het is helemaal niet nodig om iedereen te vaccineren, dus dat argument is echt grote flauwekul. Genoeg mensen die wel vrijwillig zich laten vaccineren las ik vanochtend nog in de krant.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:22 schreef Netsplitter het volgende:
Dat principe ken ik niet van hoe we normaliter met soortgelijke virussen om gaan - griep -. Daarnaast, wat maakt het uit dat je besmettelijk bent, als dat vaccin werkt dan raakt toch geen enkel persoon in de risicogroep besmet?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, en wat daar dus niet bijstaat is het hele principe onder vaccinatiecampagnes, namelijk dat het niet alleen gaat over hoeveel risico mensen persoonlijk lopen, maar ook en vooral over hoeveel mensen ze besmetten.
Het is zeg maar het verschil tussen roken en drinken. Als ik het op een zuipen zet, wordt jij niet dronken zolang jij aan de Spa Rood gaat. Als ik een pakje shag oprook, adem jij dat ook in. Wat jij hier post is luchtkwaliteit in de longen van rokers zelf, niet die van hun omgeving erbij.
Waarom zouden ze dat doen denk je?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Genoeg mensen die wel vrijwillig zich laten vaccineren las ik vanochtend nog in de krant.
In de mensenrechtenverdragen en de wetten staat dat dan ook opgenomen als uitzondering op de hoofdregel en exact op welk moment dat mag.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:35 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Daar zit een gemeenschappelijk doel achter, dat doen we niet zomaar. Integriteit van het lichaam is er ook niet als je in de boeien wordt geslagen omdat je iets fout doet, dan is je pols ook veranderd.
Dat vind ik in dezen volstrekt irrelevant. Ik zie ook wel dat vaccinatie een zegen is. Maar ik strijd wel voor de vrijheid om deze al dan niet te nemen. Ik wil namelijk niet in een dictatuur leven. En we gaan we heel hard die kant op.quote:
Waarom mag iemand dan niet de weg op als hij wat gedronken heeft? Mag toch zelf weten wat hij in z'n lichaam stopt?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heeft verder ook niets met integriteit van het lichaam te maken, maar dat terzijde.
Welke bijwerking doel je op precies? Die van Astrazeneca leidt in een extreem geval met bloedplaatjes en weet ik veel wat tot ziekenhuisopname. Om die reden wordt het op advies van de gezondheidsraad ook niet meer gegeven aan mensen onder de 60.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geef gewoon antwoord op de vraag, wat is het risico van die bijwerkingen?
Dat heeft ook niets te maken met integriteit van het lichaam. Lees je even in zou ik zeggen, voordat je domme opmerkingen maakt.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:40 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom mag iemand dan niet de weg op als hij wat gedronken heeft? Mag toch zelf weten wat hij in z'n lichaam stopt?
Onzin, zelf er voor kiezen om niet mee te doen aan de spelen is geen dictatuur en het verplicht stellen van een vaccin staat op geen enkele manier ter discussie.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat vind ik in dezen volstrekt irrelevant. Ik zie ook wel dat vaccinatie een zegen is. Maar ik strijd wel voor de vrijheid om deze al dan niet te nemen. Ik wil namelijk niet in een dictatuur leven. En we gaan we heel hard die kant op.
Ja, en hoe hoog is het risico? Op welke bijwerking dan ook? Want je zegt zelf dat een vaccin nemen niet nodig is voor gezonde dertigers omdat ze geen risico lopen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Welke bijwerking doel je op precies? Die van Astrazeneca leidt in een extreem geval met bloedplaatjes en weet ik veel wat tot ziekenhuisopname. Om die reden wordt het op advies van de gezondheidsraad ook niet meer gegeven aan mensen onder de 60.
Ik schreef dan ook niet dat dit dictatuur is, ik schreef dat ik ervan schrik dat zovelen dit een goed idee vinden en dat dat de weg is richting een dictatuur en ik daar geen trek in heb.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onzin, zelf er voor kiezen om niet mee te doen aan de spelen is geen dictatuur en het verplicht stellen van een vaccin staat op geen enkele manier ter discussie.
Dan ga je toch een vaccin produceren dat werkt en geef je een spuitje aan iedereen die dat wilt, dat zijn er genoeg om de druk op de ziekenhuizen genoeg te verkleinen dat we gewoon op normale voet verder kunnen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat de samenleving behoefte heeft aan het normale leven, zonder beperkingen.
Als dat betekend dat een aantal mensen dan daardoor in de problemen komen is dat vervelend, maar jammer dan.
De enige mensen waar wij als samenleving rekening mee moeten houden zijn de mensen die wegens medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden.
Wat een goed idee vinden? Want vaccins verplicht stellen heeft niemand het over.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik schreef dan ook niet dat dit dictatuur is, ik schreef dat ik ervan schrik dat zovelen dit een goed idee vinden en dat dat de weg is richting een dictatuur en ik daar geen trek in heb.
Afgezien daarvan, als 50% zich niet wilt laten vaccineren is het gewoon een democratische meerderheid bij directe democratie die voor het beleid kiest dat we niet aan de extreme maatregelen gaan.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is helemaal niet nodig om iedereen te vaccineren, dus dat argument is echt grote flauwekul. Genoeg mensen die wel vrijwillig zich laten vaccineren las ik vanochtend nog in de krant.
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, en hoe hoog is het risico? Op welke bijwerking dan ook? Want je zegt zelf dat een vaccin nemen niet nodig is voor gezonde dertigers omdat ze geen risico lopen.
Tot en met zondag 30 mei zijn in Nederland naar schatting ruim 9,3 miljoen vaccinaties toegediend. Daarvan zijn er ruim 6,5 miljoen eerste vaccinaties en 2,8 miljoen tweede vaccinaties.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Genoeg mensen die wel vrijwillig zich laten vaccineren las ik vanochtend nog in de krant.
Meestal niet hoor. Daarom hebben we ook een jaar van het leven van miljoenen verpest om een paar dikke bejaarden hun bewegingsvrijheid te laten behouden.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Aldus iedere geestelijk uitgedaagde anti-vaxxer. Als ademhalen geen autonome lichaamsfunctie was zouden ze allemaal dood neervallen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:15 schreef Starhopper het volgende:
Als handballer heb ik geen verstand van virussen en vaccinaties. Dus ben ik zelf wat dingen gaan onderzoeken en gaan kijken naar een alternatief geluid. Daardoor ben ik gaan twijfelen.
ja dat doen we dus welquote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:04 schreef JeMoeder het volgende:
Ze heeft kritische vragen gesteld en haar conclusie getrokken. Lijkt me prima dat we geen wappies laten afreizen naar de OS.
Dus jij vindt ook dat je mensen niet moet dwingen zich te laten vaccineren? Ook niet met een omweg? Prima, dan zijn we het eens.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een goed idee vinden? Want vaccins verplicht stellen heeft niemand het over.
Je kan door blijven drammen dat er geen verschil is met griep en aan het einde weer een vraag stellen, maar ik ben er wel klaar mee omdat je wel zendt maar niet luistert. Er is nu al ettelijke malen uitgelegd dat de situatie rondom Corona, namelijk een wereldwijde pandemie, anders is maar daar stap je steeds overheen door weer in hetzelfde cirkeltje door te gaan van "ja maar dat was niet nodig want het is net griep".quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat principe ken ik niet van hoe we normaliter met soortgelijke virussen om gaan - griep -. Daarnaast, wat maakt het uit dat je besmettelijk bent, als dat vaccin werkt dan raakt toch geen enkel persoon in de risicogroep besmet?
Als het vaccin werkt is het virus voor jou vrijwel onschadelijk, dan heb je jezelf beschermd en is het toch helemaal klaar?
Leuk argument dat vaccineren voor anderen áls het zin heeft, zoals bij mazelen, omdat men zichzelf niet heeft kunnen beschermen.
Hoe gaat dat argument op bij Corona?
Hang er nogal wat af wat je met dwingen bedoelt. Ik ben niet voor het verplicht stellen van een coronavaccin.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij vindt ook dat je mensen niet moet dwingen zich te laten vaccineren? Ook niet met een omweg? Prima, dan zijn we het eens.
Het ging om de bereidheid.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:50 schreef Nober het volgende:
Tot en met zondag 30 mei zijn in Nederland naar schatting ruim 9,3 miljoen vaccinaties toegediend. Daarvan zijn er ruim 6,5 miljoen eerste vaccinaties en 2,8 miljoen tweede vaccinaties.
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma
2,8 miljoen op 13,2 miljoen volwassenen.
Valt dus wel mee.
Als je uitgesloten wordt van dit soort belangrijke zaken valt dat wat mij betreft wel onder dwang.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:59 schreef MoreDakka het volgende:
Hang er nogal wat af wat je met dwingen bedoelt. Ik ben niet voor het verplicht stellen van een coronavaccin.
Dat is een beetje het idee achter een pandemie he, dat die wereldwijd is. Ze beginnen allemaal als epidemie, en als je dan zo'n virus uit China laat binnenvliegen, heb je zomaar een pandemie. En ala dat ook doet met al die levensgevaarlijke varianten, blijft het een crisis. Maar los daarvan, hoe is dat een verschil met een griep?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je kan door blijven drammen dat er geen verschil is met griep en aan het einde weer een vraag stellen, maar ik ben er wel klaar mee omdat je wel zendt maar niet luistert. Er is nu al ettelijke malen uitgelegd dat de situatie rondom Corona, namelijk een wereldwijde pandemie, anders is maar daar stap je steeds overheen door weer in hetzelfde cirkeltje door te gaan van "ja maar dat was niet nodig want het is net griep".
de handbalbond en het IOC hebben er geen problemen meequote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:02 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Prachtig, wie wilt er nou in de buurt koemn van vieze ongevacineerde wappies
Nauwelijks risico lopen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, en hoe hoog is het risico? Op welke bijwerking dan ook? Want je zegt zelf dat een vaccin nemen niet nodig is voor gezonde dertigers omdat ze geen risico lopen.
Kans op ziekenhuisopname wordt al bijna 0 na eerste prik, die 2e prik.. Geen idee of dat nou écht nodig is, heb daar niks over gehoord.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:50 schreef Nober het volgende:
Als je niet in de risicogroep zit is vaccinatie helemaal niet nodig.
Goed besluit dus van een 30 jarige handbalster.
[..]
Tot en met zondag 30 mei zijn in Nederland naar schatting ruim 9,3 miljoen vaccinaties toegediend. Daarvan zijn er ruim 6,5 miljoen eerste vaccinaties en 2,8 miljoen tweede vaccinaties.
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma
2,8 miljoen op 13,2 miljoen volwassenen.
Valt dus wel mee.
Neejoh, alleen maar verliezers, die dikke bejaarden gaan dood van angst en eenzaamheid.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Meestal niet hoor. Daarom hebben we ook een jaar van het leven van miljoenen verpest om een paar dikke bejaarden hun bewegingsvrijheid te laten behouden.
Ben ik de drammer als ik vind dat we gewoon normaal moeten gaan doen als er niks aan de hand is?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je kan door blijven drammen dat er geen verschil is met griep en aan het einde weer een vraag stellen, maar ik ben er wel klaar mee omdat je wel zendt maar niet luistert. Er is nu al ettelijke malen uitgelegd dat de situatie rondom Corona, namelijk een wereldwijde pandemie, anders is maar daar stap je steeds overheen door weer in hetzelfde cirkeltje door te gaan van "ja maar dat was niet nodig want het is net griep".
Voor iemand die mij net betichtte van het lijken op een extreme gelovige blijf je zelf behoorlijk hangen in je eigen gelijk. Ik hoop dat je de benzinekosten die je uitspaart door je niet te laten vaccineren steekt in een spiegel.
Tja, deze persoon wordt helemaal niet uitgesloten. Los van het feit dat meedoen aan zo'n sportevenement sowieso al geen publieke ruimte is.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je uitgesloten wordt van dit soort belangrijke zaken valt dat wat mij betreft wel onder dwang.
Ik heb die grafiek nou wel 3x gepost:quote:
En ik heb al een aantal keren gevraagd naar de risico's op bijwerkingen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb die grafiek nou wel 3x gepost:
[ afbeelding ]
Nou ik ben ook heel benieuwd, als die risico's net zo laag zijn als van besmetting zelf dan is iedereen blij toch?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En ik heb al een aantal keren gevraagd naar de risico's op bijwerkingen.
Het gaat er vooral om dat jij het niet weet. Fijn dat je dat nu eindelijk een keer toegeeft. Over bijwerkingen hoef je het niet meer te hebben dus.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou ik ben ook heel benieuwd, als die risico's net zo laag zijn als van besmetting zelf dan is iedereen blij toch?
Deel vooral cijfers als je ze hebt ik ben nieuwsgierig.
Ik heb ook al 30* gezegd dat op basis van bijwerkingen de gezondheidsraad de afweging maakt niet te vaccineren. Die waarde krijgt op het hoogste niveau een hogere waardering dan 0 iig.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat jij het niet weet. Fijn dat je dat nu eindelijk een keer toegeeft. Over bijwerkingen hoef je het niet meer te hebben dus.
Dat is een domme beslissing, maar zelfs dan zegt men dat alleen maar omdat er ook andere vaccins beschikbaar zijn. Weet je ook iets van die bijwerkingen af?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb ook al 30* gezegd dat op basis van bijwerkingen de gezondheidsraad de afweging maakt niet te vaccineren.
Die bloedplaatjes? Stuk of 6-8 met erge bijwerkingen. Van jonge leeftijd.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is een domme beslissing, maar zelfs dan zegt men dat alleen maar omdat er ook andere vaccins beschikbaar zijn. Weet je ook iets van die bijwerkingen af?
Nee van de andere vaccins. Maar als de kans nihil is, waarom heb je het er dan over?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die bloedplaatjes? Stuk of 6-8 met erge bijwerkingen. Van jonge leeftijd.
Das niet niks hoor.
De kans erop is alsnog nihil alleen, wat ik eerder ook al zei.
Allemaal niet bijster bijzonder voor wat ik weet, maar 2 dagen ziek bijv, spierpijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is een domme beslissing, maar zelfs dan zegt men dat alleen maar omdat er ook andere vaccins beschikbaar zijn. Weet je ook iets van die bijwerkingen af?
Dus de nihil kans dat je iets ergs oploopt omdat je niet gevaccineerd bent. Bewust. Voor eigen risico. Is niet okay, maar het nihil risico van vaccinatie is prima? Ik lees daarin twee maten, daarom.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee van de andere vaccins. Maar als de kans nihil is, waarom heb je het er dan over?
Wat ik hier mis is de kans op longcovid welke volgens Brits onderzoek 13% is na besmetting. Dat zijn ziekteverschijnselen die langer 3 maanden aanhouden en mogelijk chronisch kunnen worden. Alleen dat gegeven al is genoeg reden om wel een vaccin te nemen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb die grafiek nou wel 3x gepost:
[ afbeelding ]
Astrazeneca vaccin had bij iets van 6 (uit mijn hoofd) hele ernstige bijwerkingen opgeleverd, dat de gezondheidsraad het ook niet meer aanraadde bij 60-.
Long covid wordt dan wel heel losjes gedefinieerd want ik heb gelezen 1 maand en aanhouden.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:09 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat ik hier mis is de kans op longcovid welke volgens Brits onderzoek 13% is na besmetting. Dat zijn ziekteverschijnselen die langer 3 maanden aanhouden en mogelijk chronisch kunnen worden. Alleen dat gegeven al is genoeg reden om wel een vaccin te nemen.
Omdat het niet alleen eigen risico is.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dus de nihil kans dat je iets ergs oploopt omdat je niet gevaccineerd bent. Bewust. Voor eigen risico. Is niet okay,
Dan neem je toch een vaccin?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:09 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat ik hier mis is de kans op longcovid welke volgens Brits onderzoek 13% is na besmetting. Dat zijn ziekteverschijnselen die langer 3 maanden aanhouden en mogelijk chronisch kunnen worden. Alleen dat gegeven al is genoeg reden om wel een vaccin te nemen.
Als 99 to 100% van alle mediaberichten over long covid anekdotisch zijn en de cijfers niet noemen dan weet je wel dat die percentages heel erg veel lager liggen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Long covid wordt dan wel heel losjes gedefinieerd want ik heb gelezen 1 maand en aanhouden.
Dat gegeven zegt helemaal niks, 13% is sowieso al bullshit op voorhand omdat niet eens 13% serieuze symptomen ontwikkelt van een corona besmetting.
Het is een geloof geworden, dan komen de taboes vanzelf.quote:Ook dat gejank steeds dat je het niet met de griep mag vergelijken, typisch.
Corona is vooral politiek gebeleken. Dit is een feit als je het onder ogen durft te zien. Er klopt niets van de effectiviteit van de maatregelen. En het is niet zo dat de overheid nooit tegen de burger liegt of dat bigpharma nooit uit eigenbelang handelt. Goed voor haar dat een alternatief geluid bestaat en dat ze daarnaar kan luisteren.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Want? Het vaccin werkt toch?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat het niet alleen eigen risico is.
Ik vraag me af waarom je steeds zoveel problemen hebt met lezen. Het niet nemen van het vaccin is geen eigen risico, dat is het hele punt aan een vaccinatiestrategie gericht op groepsimmuniteit.quote:
Maar het vaccin werkt toch, hoe is het dan een risico voor iemand die zich laat vaccineren?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom je steeds zoveel problemen hebt met lezen. Het niet nemen van het vaccin is geen eigen risico, dat is het hele punt aan een vaccinatiestrategie gericht op groepsimmuniteit.
Ik geef het op, dat is expliciet niet wat ik zeg. Je kunt of wilt gewoon niet lezen en dan houdt het op.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar het vaccin werkt toch, hoe is het dan een risico voor iemand die zich laat vaccineren?
Heb ooit weleens een bericht gelezen dat er 60k waren bij revalidatiecentra oid. Als dat waar is gaan we dus wel degelijk richting die 13%, "richting" bij 3 miljoen besmettingen zit je namelijk wel op 5%.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Als 99 to 100% van alle mediaberichten over long covid anekdotisch zijn en de cijfers niet noemen dan weet je wel dat die percentages heel erg veel lager liggen.
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik geef het op, dat is expliciet niet wat ik zeg. Je kunt of wilt gewoon niet lezen en dan houdt het op.
Wie zijn risico is het dan nog meer!?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat het niet alleen eigen risico is.
De hele maatschappij heeft in de laatste 2 jaar het grootste deel in een lockdown gezeten met allerlei maatregelen. Jouw hoef ik niet uit te leggen wat voor impact dat heeft. Daar zijn we het wel over eens, hoewel jij die effecten waarschijnlijk een stuk erger inschat dan ik.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Wie zijn risico is het dan nog meer!?
Waarom denk je dit?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu gaan we langzaam weer terug naar normaal dankzij de vaccinaties. Maar als te weinig mensen zich vaccineren dan zitten we van de winter weer met allerlei maatregelen opgescheept. Maatregelen waar ook de gevaccineerden last van hebben.
Aldus Sanquin.quote:Corona-antistoffen bij 54% van de donors
Mensen die zich niet vaccineren verlengen dat probleem enorm? Want?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dan heb je nog de ziekenhuizen. Die hebben nu effectief een achterstand van ruim een jaar voor behandelingen die heel veel impact hebben voor allerlei mensen. Gevaccineerd of niet. Mensen die zich niet vaccineren verlengen dat probleem enorm.
In allerlei gradaties ook.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:16 schreef MoreDakka het volgende:
Long covid is een mythe. Maar dat mensen soms een paar maanden last hebben van een infectie komt voor.
Want?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:17 schreef MoreDakka het volgende:
Het blijft bizar dat mensen niet door hebben dat 'niet vaccineren is geen probleem want er zijn genoeg andere mensen wel gevaccineerd' logisch niet klopt.
Nee ik wil die vastgeroeste dogma's van jou wel eens te horen krijgen.quote:
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:39 schreef Bugno3 het volgende:
Niks gelezen, maar ik zou Yvette niet weigeren, bohh
Wacht maar tot ze met tRNA en rRNA komen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:35 schreef TFL het volgende:
[..]
Corona is vooral politiek gebeleken. Dit is een feit als je het onder ogen durft te zien. Er klopt niets van de effectiviteit van de maatregelen. En het is niet zo dat de overheid nooit tegen de burger liegt of dat bigpharma nooit uit eigenbelang handelt. Goed voor haar dat een alternatief geluid bestaat en dat ze daarnaar kan luisteren.
Ze heeft daarnaast minstens 99.5% kans om Covid-19 te overleven. En hiermee omzeilt ze de MRNA gentherapie die anders voor altijd deel zal uitmaken van haar genen.
Hoezo dat zal alleen voor dit jaar gelden omdat we nu in een pandemie zitten.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je uitgesloten wordt van dit soort belangrijke zaken valt dat wat mij betreft wel onder dwang.
Hoezo dat zal alleen voor dit jaar gelden omdat we nu in een pandemie zitten.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ken 20 mensen waarvan 3 gestorven en 4 ernstig ziek en aan de revalidatie. Die 13 procent is te laag. Rest had er amper last van.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:33 schreef VEM2012 het volgende:
Ik weet van ruim 60 mensen dat ze covid gehad hebben. 1 daarvan was 80+, heeft twee weken in het ziekenhuis gelegen. 2 met redelijk wat klachten, geen ziekenhuis nodig. De rest verkoudheidje.
0 stuks long covid.
Dus ik neem die 13% even met een schep zout.
Inderdaad, alleen word longcovid niet erkent. Alleen als het de overheid uitkomt bestaat longcovid. Maar als het om arbeid en verzekeringen gaat bestaat longcovid niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:09 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dat is geen mythe. Alleen voor werkgevers en verzekeringen is het een mythe. Maar goed, ik ben van mening dat je een vaccin moet nemen. Maar ik ben tegen dwang of drang, paspoorten en het uitsluiten van ongevaccineerden. Dit omdat ik het zie als een glijdende schaal waar we straks door een overheid compleet aangestuurd worden. Het gaat mij niet alleen om het vaccin, maar ik lees ook al over een wallet door de EU opgezet. Je vermogen of salaris beheerd door een overheid. Hoe gek wil je het hebben. En dan zijn er users die het allemaal prachtig vinden.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:16 schreef MoreDakka het volgende:
Long covid is een mythe. Maar dat mensen soms een paar maanden last hebben van een infectie komt voor.
Grappig dat je dat zegt, want ik wil dus heel graag geprikt worden door Hugo.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:39 schreef Bugno3 het volgende:
Niks gelezen, maar ik zou Yvette niet weigeren, bohh
Wow, je hoeft niet zo jaloers te reageren. jeetje.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 08:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, want ik wil dus heel graag geprikt worden door Hugo.
Oftewel: leuk dat je gezond bent en zo, maar als we nou eens ophielden met noemen van neukbare vrouwen in topics die geen ene reet te doen hebben met hun neukbaarheid?
Net zoals het Q-koorts vermoeidheidssyndroom zeker, dat pas na jaren erkend werd.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:16 schreef MoreDakka het volgende:
Wat is dat nu voor insinuatie?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 09:05 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Wow, je hoeft niet zo jaloers te reageren. jeetje.
Verder is Yvette natuurlijk knettergek, om even OT te blijven.
Behoorlijk triggered, echt, ga even wandelen of een stukje fietsen ofzo.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 09:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor insinuatie?
Eerst offtopic gaan om te melden aan de wereld dat er iets in je broek gaat leven over een vrouw die praat over het onderwerp, dat niks te maken heeft met jouw fantasietjes, vervolgens doen alsof ik daarop reageer uit een emotie die mij neerzet als kleinzielig want daar moet het blijkbaar mee te maken hebben als je zoiets opmerkt, en uiteindelijk schijnheilig zeggen "even ontopic nu hoor".
Waar zit het probleem denk je, jouw gedrag of dat ik je erop wijs?
Volgens mij valt dat reuze meequote:Op zaterdag 5 juni 2021 09:05 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Verder is Yvette natuurlijk knettergek, om even OT te blijven.
Jij was degene die trots moest melden dat er iets ging steigeren bij je van haar. Als er iemand even moet afkoelen voordat ie reageert...quote:Op zaterdag 5 juni 2021 09:10 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Behoorlijk triggered, echt, ga even wandelen of een stukje fietsen ofzo.
Laat alles er maar uit, ik hoop dat het oplucht.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 09:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij was degene die trots moest melden dat er iets ging steigeren bij je van haar. Als er iemand even moet afkoelen voordat ie reageert...
Ik heb dit soort gesprekjes al niet meer met mijn kinderen sinds ze vier waren of zo, ga je even gedragen als volwassene. We hebben het hier over de keuze van een handbalster op Olympisch niveau, niet over jouw zielige piemeltje en wat dat je laat opschrijven.
Het aantal nieuwe besmettingen in Japan loopt nu ook weer snel terug. Men moet zich daar nog wat sneller laten vaccineren.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 02:22 schreef Steven_Stil het volgende:
Ach, die Japanners hebben er helemaal geen zin in en wat verkeerde cijfers daar en het gaat niet door
Het is aids en iedereen krijgt het als niet iedereen het vaccin neemt. Iedereen loopt gevaar om aids te krijgen als niet iedereen het vaccin neemt. Het vaccin beschermd alleen als iedereen het neemt anders niet, en de consequenties zijn enorm als niet iedereen het neemt.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 10:03 schreef Chadi het volgende:
Ik vind het erg bijzonder allemaal. Hoe mensen stelling nemen en hoe ze beïnvloed worden.
Ja echt bizar joh. Dankzij die strategie tegen besmettelijke ziekten hebben we pokken en polio bijna uitgeroeid. Totaal uit de lucht gegrepen!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 10:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is aids en iedereen krijgt het als niet iedereen het vaccin neemt. Iedereen loopt gevaar om aids te krijgen als niet iedereen het vaccin neemt. Het vaccin beschermd alleen als iedereen het neemt anders niet, en de consequenties zijn enorm als niet iedereen het neemt.
Die religieuze overtuiging dat iedereen het moet nemen anders werkt het niet is een hele vreemde.. Maar dat is echt het enige (in combinatie met veel angst voor het virus) wat dit gedrag kan verklaren naar mijn idee.
Maar vergis je niet... Mensen die geen neuk geven over covid zullen niet in dit topic posten. Je ziet van beide zijden de relatief extremisten hier posten.
Japanners en vaccineren is wel een dingetje.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 09:43 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het aantal nieuwe besmettingen in Japan loopt nu ook weer snel terug. Men moet zich daar nog wat sneller laten vaccineren.
Ander type virus dit lijkt meer op influenza. Maar een veel bredere immunologisch debat zou hier vooraf aan moeten gaan.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja echt bizar joh. Dankzij die strategie tegen besmettelijke ziekten hebben we pokken en polio bijna uitgeroeid. Totaal uit de lucht gegrepen!
Van die groep laat 99,8% zich vaccineren dus die groep is heel wat slimmer dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 02:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dus ook top-sporters kunnen wappies zijn. Niet echt groot nieuws. En door.
Bron?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Van die groep laat 99,8% zich vaccineren dus die groep is heel wat slimmer dan de gemiddelde Nederlander.
quote:
quote:De Nederlandse ploeg zal deze zomer vrijwel volledig gevaccineerd deelnemen aan de Olympische Spelen en de Paralympische Spelen in Tokio. Sportkoepel NOC*NSF is erg blij dat bijna iedereen een vaccin tegen COVID-19 heeft genomen.
"We komen nu uit op ongeveer 99,8 procent van al onze sporters, dus zeg maar ruim 99 procent. Dat we zo hoog zouden uitkomen, hadden we vooraf niet gedacht", zegt technisch directeur Maurits Hendriks van NOC*NSF.
https://www.nu.nl/sport-o(...)ruim-99-procent.html
Door immunologen én epidemiologen? Of moet iedereen met of zonder achtergrond zijn eigen beleving spuien? Hoezo "breder"? Er zijn nogal wat mensen mee bezig geweest van veel achtergronden en de consensus is dat het geen griepje is. Hoeveel breder moet het getrokken worden? Tot je gelijk krijgt?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 14:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ander type virus dit lijkt meer op influenza. Maar een veel bredere immunologisch debat zou hier vooraf aan moeten gaan.
Kword gewoon moe van dit gedoe, blabla, geen griepje. Ga toch weg. Gewoon anabolen griep. Een factor of wat besmettelijker en schadelijker vanwege gebrek aan antistoffen. Ik voorspel dat corona vanwege werkende vaccins minder gaat spoken dan influenza de komende jaren. Minder erg dus dan influenza anno deze zomer in Nederland.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Door immunologen én epidemiologen? Of moet iedereen met of zonder achtergrond zijn eigen beleving spuien? Hoezo "breder"? Er zijn nogal wat mensen mee bezig geweest van veel achtergronden en de consensus is dat het geen griepje is. Hoeveel breder moet het getrokken worden? Tot je gelijk krijgt?
En "vooraf"? Je wou er nog even vier jaar over praten in een crisissituatie? In Israël wisten ze het wel en wij gaan het nu ook ervaren: vaccineren is de sleutel om uit deze crisis te komen.
Dan kunnen we straks na de zomer kijken of het inderdaad net zoals de griepprik voldoende kan zijn met een keer per jaar een spuit voor de kwetsbare mensen die willen of dat dat niet genoeg is.
Maar eerst even voorwaarts zonder bredere debatten vooraf. Het is even belangrijker dat we dit oplossen voordat alle stuurlui aan wal zich gehoord voelen.
Je weet dat "de wetenschap" gebruik maakt van de wetenschappelijke methode, waarbij je continu moet meten om te weten om zo je theorieën/producten weer beter en veiliger te maken?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat we de lange termijn effecten niet kennen van de Covid-vaccins is geen complottheoriequote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heerlijk hoe wappies in hun rol blijven en met de meest achterlijke complottheorieen blijven komen.
Waar ik nogal van schrok is dat in elk geval Pfizer, maar de andere fabrikanten waarschijnlijk ook, de controlegroep kwijt zijn voor de langetermijnstudie. Ze hebben vrijgegeven wie gevaccineerd is tijdens de studie en wie er een placebo heeft gekregen. Gevolg is dat de meesten van de controlegroep alsnog een vaccin hebben genomen. Sja, vanuit ethisch oogpunt misschien het juiste, maar vanuit wetenschappelijk oogpunt niet. Het gaat dus erg moeilijk worden om iets te zeggen over hoe effectief het vaccin is op langere termijn, hoe lang het beschermd en hoe veilig het is.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je weet dat "de wetenschap" gebruik maakt van de wetenschappelijke methode, waarbij je continu moet meten om te weten om zo je theorieën/producten weer beter en veiliger te maken?
Het is helemaal niet raar om twijfels te hebben bij de snelle ontwikkeling van het vaccin. De vaccins zijn in sneltreinvaart ontwikkeld en begin 2020 waarschuwden experts en de media voor een corona-vaccin ontwikkeling van maar anderhalf jaar. Hier wat info:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat quotes uit artikelen:
There’s a cost to moving so quickly, however. The potential Covid-19 vaccines now in the pipeline might be more likely to fail because of the swift march through the research phase, said Robert van Exan, a cell biologist who has worked in the vaccine industry for decades. He predicts we won’t see a vaccine approved until at least 2021 or 2022, and even then, “this is very optimistic and of relatively low probability.”
And yet, he said, this kind of fast-tracking is “worth the try — maybe we will get lucky.”
It’s here that talk of fast-tracking the timeline meets the messiness of real life: What if a promising vaccine actually makes it easier to catch the virus, or makes the disease worse after someone’s infected?
That’s been the case for a few H.I.V. drugs and vaccines for dengue fever, because of a process called vaccine-induced enhancement, in which the body reacts unexpectedly and makes the disease more dangerous.
Researchers can’t easily infect vaccinated participants with the coronavirus to see how the body behaves. They normally wait until some volunteers contract the virus naturally. That means dosing people in regions hit hardest by the virus, like New York, or vaccinating family members of an infected person to see if they get the virus next. If the pandemic subsides, this step could be slowed.
“That’s why vaccines take such a long time,” said Dr. Iwasaki. “But we’re making everything very short. Hopefully we can evaluate these risks as they occur, as soon as possible.”
https://archive.is/RymcA#selection-2519.2-2519.180
Meer info in dit topic:
COR / Zijn de huidige vaccins niet gewoon Trump-vaccins?
The timetable for a coronavirus vaccine is 18 months. Experts say that's risky
(CNN)Eighteen months might sound like a long time, but in vaccine years, it's a blink. That's the long end of the Trump administration's time window for developing a coronavirus vaccine, and some leaders in the field say this is too fast -- and could come at the expense of safety.
https://edition.cnn.com/2(...)erts-invs/index.html
Past vaccine disasters show why rushing a coronavirus vaccine now would be 'colossally stupid'
(CNN)Vaccine experts are warning the federal government against rushing out a coronavirus vaccine before testing has shown it's both safe and effective. Decades of history show why they're right.
https://edition.cnn.com/2(...)e-history/index.html
De wetenschap is geen geloof die op een bepaald punt in de tijd bepaalt wat de waarheid is. De wetenschap is een proces en de waarheid kan veranderen.
Welke vragen heb je dan?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:45 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
lijkt me eigenlijk terecht om vragen te stellen bij dit beleid. Een antwoord heeft alleen niemand.
vooral de lange termijn effecten, over 45 jaar, daar zijn zeker zorgen over.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat we de lange termijn effecten niet kennen van de Covid-vaccins is geen complottheorie![]()
Voor het kennen van de lange termijn, hebben we nodig..... de lange termijn! En aangezien de vaccins nieuw zijn is er nog geen lange termijn geweest!
Wat een enge logica!!11!!
Nee, ik ben ook niet anti-vax. Ik heb nog nooit tegen mijn familie gezegd dat ze de griepprik niet moeten halen. En als ik afreis naar een gebied waar het advies is om je in te enten tegen Polio of Dengue dan zal ik dat zeker overwegen. En als het verplicht is in zo'n gebied, dan neem ik zo'n vaccin.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:45 schreef Polenbatser het volgende:
Dit is tevens de reden waarom ik nog niet zeker ben of ik gevaccineerd wil worden. Jammer dat je dan meteen bij de groep anti-vaxxers wordt gepropt tegenwoordig, lijkt me eigenlijk terecht om vragen te stellen bij dit beleid. Een antwoord heeft alleen niemand.
Kun je mijn punt als belachelijk proberen weg te zetten door te praten over 45 jaar, maar het maakt gewoon duidelijk dat je niets anders in hebt te brengen. Want jij weet ook niet wat de mogelijke bijwerkingen zijn over 5 jaar of 10 jaar.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
vooral de lange termijn effecten, over 45 jaar, daar zijn zeker zorgen over.
als ik in mijn kist lig, kan ik dan nog last krijgen van lange termijn bijwerkingen van het coronavaccin.
Volgens mij snap jij het concept van een vergelijking niet helemaal.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:11 schreef xzaz het volgende:
Als je anno NU nog steeds infulenza gaat vergelijken met covid ben je
Je hebt inderdaad een valide punt.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Kun je mijn punt als belachelijk proberen weg te zetten door te praten over 45 jaar, maar het maakt gewoon duidelijk dat je niets anders in hebt te brengen. Want jij weet ook niet wat de mogelijke bijwerkingen zijn over 5 jaar of 10 jaar.
Zelfde hier, goedgevuld geel boekje, maar nu twijfel ik dus. Onder normale omstandigheden zouden deze vaccins nooit op de markt mogen zijn. Naja, het zijn nu geen normale omstandigheden, maar is het heftig genoeg om van de strenge testregels af te wijken? Kennelijk is er besloten van wel, maar naar mijn gevoel wordt er teveel gevaren op 'het zal wel goed gaan'. Daarbij hebben we corona nu snel onder controle met dit vaccin, maar aangezien we geen controlegroep hebben weten we niet hoe effectief het is tegen bijvoorbeeld nieuwe varianten e.d. Kan me best een scenario indenken waarbij het dubbel zo hard terugkomt omdat iedereen zich veilig waant met de vaccins. Ik hoop echt dat dat niet zo gaat zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Nee, ik ben ook niet anti-vax. Ik heb nog nooit tegen mijn familie gezegd dat ze de griepprik niet moeten halen. En als ik afreis naar een gebied waar het advies is om je in te enten tegen Polio of Dengue dan zal ik dat zeker overwegen. En als het verplicht is in zo'n gebied, dan neem ik zo'n vaccin.
Maar als je terughoudend bent om een nieuw ontwikkeld mRNA-vaccin in te spuiten dan zijn er hier een heleboel hatelijke mensen die je wegzetten als anti-vaxxer.
Dat terwijl experts begin 2020 waarschuwden voor risico's met een hele snelle ontwikkeling van een vaccin. Maar dat benoemen wordt dan vaak weer genegeerd door de wappie-roepers.
Dit is niet waar in ieder geval.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:17 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
maar aangezien we geen controlegroep hebben weten we niet hoe effectief het is tegen bijvoorbeeld nieuwe varianten e.d.
Er is helemaal niet afgeweken van de testregels. Hoe kom je bij dat soort onzin? En de reden waarom deze vaccins sneller zijn ontwikkeld is omdat de administratieve processen zijn versneld bijvoorbeeld door rolling reviews en doordat de productie al tijdens de ontwikkeling is opgestart. Alle standaard testprocedures zijn gewoon volledig doorlopen. Normaliter duurt de ontwikkeling enkel 10 jaar vanwege allerlei administratieve rompslomp.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:17 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Zelfde hier, goedgevuld geel boekje, maar nu twijfel ik dus. Onder normale omstandigheden zouden deze vaccins nooit op de markt mogen zijn. Naja, het zijn nu geen normale omstandigheden, maar is het heftig genoeg om van de strenge testregels af te wijken? Kennelijk is er besloten van wel, maar naar mijn gevoel wordt er teveel gevaren op 'het zal wel goed gaan'. Daarbij hebben we corona nu snel onder controle met dit vaccin, maar aangezien we geen controlegroep hebben weten we niet hoe effectief het is tegen bijvoorbeeld nieuwe varianten e.d. Kan me best een scenario indenken waarbij het dubbel zo hard terugkomt omdat iedereen zich veilig waant met de vaccins. Ik hoop echt dat dat niet zo gaat zijn.
Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat ik het allemaal per sé fout vind wat er gebeurd, het is een heftig virus en een groot probleem. Er moeten keuzes gemaakt worden waarvan de consequenties over 2, 5, 10 jaar niet te overzien zijn. Blij dat ik ze niet hoef te maken, ik hoef 'slechts' te bepalen of ik dit veilig genoeg acht voor mijn lichaam of niet en eerlijk gezegd vind ik dat al moeilijk genoeg.
Dat zijn allemaal valide vragen waar je je het beste over kan laten informeren. Bespreek het met je huisarts of zoek wetenschappelijke antwoorden op je vragen. Zolang je maar een betrouwbare bron gebruikt zal je alleen maar baat hebben bij je zoekactie.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:17 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Zelfde hier, goedgevuld geel boekje, maar nu twijfel ik dus. Onder normale omstandigheden zouden deze vaccins nooit op de markt mogen zijn. Naja, het zijn nu geen normale omstandigheden, maar is het heftig genoeg om van de strenge testregels af te wijken? Kennelijk is er besloten van wel, maar naar mijn gevoel wordt er teveel gevaren op 'het zal wel goed gaan'. Daarbij hebben we corona nu snel onder controle met dit vaccin, maar aangezien we geen controlegroep hebben weten we niet hoe effectief het is tegen bijvoorbeeld nieuwe varianten e.d. Kan me best een scenario indenken waarbij het dubbel zo hard terugkomt omdat iedereen zich veilig waant met de vaccins. Ik hoop echt dat dat niet zo gaat zijn.
Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat ik het allemaal per sé fout vind wat er gebeurd, het is een heftig virus en een groot probleem. Er moeten keuzes gemaakt worden waarvan de consequenties over 2, 5, 10 jaar niet te overzien zijn. Blij dat ik ze niet hoef te maken, ik hoef 'slechts' te bepalen of ik dit veilig genoeg acht voor mijn lichaam of niet en eerlijk gezegd vind ik dat al moeilijk genoeg.
Controlegroep lange termijn, korte termijn is inderdaad wel een controlegroep geweest om effectiviteit en veiligheid te testen.quote:
Lang termijn kan natuurlijk sowieso niet, maar wat je verder claimt over varianten is ook niet waar.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:29 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Controlegroep lange termijn, korte termijn is inderdaad wel een controlegroep geweest om effectiviteit en veiligheid te testen.
Fijn, een normaal antwoord! En dat ga ik zeker doen/ben ik aan het doen. Heb zelf een wetenschappelijke achtergrond, dus weet hoe betrouwbare bronnen te vinden wat dat betreft. Ik zeg ook niet dat ik geen vaccin neem, alleen dat ik vragen heb waar ik eerst wat meer duidelijkheid over wil voordat ik voor mezelf kan zeggen dat ik hier volledig achtersta.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal valide vragen waar je je het beste over kan laten informeren. Bespreek het met je huisarts of zoek wetenschappelijke antwoorden op je vragen. Zolang je maar een betrouwbare bron gebruikt zal je alleen maar baat hebben bij je zoekactie.
Maar gewoon maar geen vaccin nemen omdat je er niet zeker over bent is erg onverstandig.
Naja, ik wil eigenlijk geen hele discussie over elke mogelijke variant beginnen, maar wat ik bedoel is dat er in de toekomst nieuwe varianten zullen ontstaan en die kunnen nu natuurlijk onmogelijk meegenomen zijn in het onderzoek. De varianten die al vroeg bekend waren, zoals de Britse bijvoorbeeld zijn naar mijn weten inderdaad wel meegenomen in het onderzoek toen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lang termijn kan natuurlijk sowieso niet, maar wat je verder claimt over varianten is ook niet waar.
Varianten die niet bestaan kunnen niet mee genomen worden natuurlijk, maar vooral de mRNA vaccins zijn zo gemaakt dat mocht er een variant ontstaan die er doorheen glipt de vaccins heel makkelijk aangepast kunnen worden. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat hoe sneller je nu vaccineert hoe minder kans er is dat er nieuwe varianten komen. Als varianten je zorgen baren is nu zo snel mogelijk vaccineren extra belangrijk.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:37 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Naja, ik wil eigenlijk geen hele discussie over elke mogelijke variant beginnen, maar wat ik bedoel is dat er in de toekomst nieuwe varianten zullen ontstaan en die kunnen nu natuurlijk onmogelijk meegenomen zijn in het onderzoek. De varianten die al vroeg bekend waren, zoals de Britse bijvoorbeeld zijn naar mijn weten inderdaad wel meegenomen in het onderzoek toen.
Daar ben ik het mee eens hoor. Ik ben ook helemaal niet tegen vaccineren, maar heb voor mezelf gewoon wat meer tijd nodig om een keuze te maken waar ik volledig achtersta. Zo snel mogelijk vaccineren is natuurlijk ook relatief he, ik ben sowieso nog niet aan de beurt. Dus heb nog tijd om één en ander uit te zoeken.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Varianten die niet bestaan kunnen niet mee genomen worden natuurlijk, maar vooral de mRNA vaccins zijn zo gemaakt dat mocht er een variant ontstaan die er doorheen glipt de vaccins heel makkelijk aangepast kunnen worden. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat hoe sneller je nu vaccineert hoe minder kans er is dat er nieuwe varianten komen. Als varianten je zorgen baren is nu zo snel mogelijk vaccineren extra belangrijk.
Je begrijpt mijn bericht verkeerd denk ik. Ik heb het niet over het deel van de studie die tot nu toe is gedaan, want daar is het inderdaad vooral sneller gegaan vanwege de administratieve processen. Het is echter wel normaal en ook gangbaar dat de studie wordt voortgezet en de groepen worden gevolgd op langere termijn. Dit zit weldegelijk in die 10-15 jaar van ontwikkeling, dus stellen dat dit alleen door de administratie komt is gewoon niet waar. Dat stukje van het onderzoek valt dus weg en daar heb ik vragen bij. Prima als anderen dat niet hebben.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:25 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Er is helemaal niet afgeweken van de testregels. Hoe kom je bij dat soort onzin? En de reden waarom deze vaccins sneller zijn ontwikkeld is omdat de administratieve processen zijn versneld bijvoorbeeld door rolling reviews en doordat de productie al tijdens de ontwikkeling is opgestart. Alle standaard testprocedures zijn gewoon volledig doorlopen. Normaliter duurt de ontwikkeling enkel 10 jaar vanwege allerlei administratieve rompslomp.
Nee maar er is wel een goede inschatting te maken en gemaakt over de mogelijke lange termijneffecten van de vaccinatie tegen Corona. Het is namelijk echt bijna nooit voorgekomen dat er langer dan twee maanden na een vaccinatie nog ineens effecten de kop opstaken. De kans dat dit hier anders is, is werkelijk niet eens te becijferen zo klein.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lang termijn kan natuurlijk sowieso niet, maar wat je verder claimt over varianten is ook niet waar.
Tja dat is de wereld waarin wij leven. Aan de ene kant heb je de drammers die je gelijk als wappie wegzetten als je geen vaccin neemt en een selfie maken bij het plakaat ik ben gevaccineerd oh wat zijn wij zoveel beter. En aan de andere kant heb je mensen dien denken dat er nanaobots etc in zijn verwerkt. Ook bizar natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:45 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Waar ik nogal van schrok is dat in elk geval Pfizer, maar de andere fabrikanten waarschijnlijk ook, de controlegroep kwijt zijn voor de langetermijnstudie. Ze hebben vrijgegeven wie gevaccineerd is tijdens de studie en wie er een placebo heeft gekregen. Gevolg is dat de meesten van de controlegroep alsnog een vaccin hebben genomen. Sja, vanuit ethisch oogpunt misschien het juiste, maar vanuit wetenschappelijk oogpunt niet. Het gaat dus erg moeilijk worden om iets te zeggen over hoe effectief het vaccin is op langere termijn, hoe lang het beschermd en hoe veilig het is.
Dit is tevens de reden waarom ik nog niet zeker ben of ik gevaccineerd wil worden. Jammer dat je dan meteen bij de groep anti-vaxxers wordt gepropt tegenwoordig, lijkt me eigenlijk terecht om vragen te stellen bij dit beleid. Een antwoord heeft alleen niemand.
Waar in mijn reactie zeg ik dat dat niet zo is? Ik ben overigens licht sceptisch over dat percentage. Heb je daar een bron voor?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 16:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Van die groep laat 99,8% zich vaccineren dus die groep is heel wat slimmer dan de gemiddelde Nederlander.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |