abonnement Unibet Coolblue
pi_199699296


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

27-04-2021 | 08:35 1961
30-04-2021 | 16:45 1962
16-05-2021 | 09:06 1963 en 1964
17-05-2021 | 17:14 1965
20-05-2021 | 11:02 1966
22-05-2021 | 08:45 1967 en 1968 (Janssen)
25-05-2021 | 11:26 1969 en 1970
26-05-2021 | 12:05 1971
27-05-2021 | 10:20 1972 en 1973
28-05-2021 | 10:55 1974 en 1975
29-05-2021 | 11:30 1976 (Janssen)
30-05-2021 | 10:30 1977 en 1978
31-05-2021 | 11:30 1979 en 1980

Gaan we dit schema volgen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl of www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 31 mei 2021 @ 20:38:35 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199699310
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:52 schreef Caland het volgende: [ twitter ] (lol)
Toch had Kuipers (bijna) gelijk. Op 5 mei hadden we nog 830 mensen op de IC en hadden gemiddeld 50 IC-opnames per dag.
pi_199699344
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben al tig keer van huis gegaan zonder zo’n ding. Het is klef. Gewoon ruk. Dat gecombineerd met schijnveiligheid…
fijn is idd anders. De discussie is ook niet of ze weg moeten maar wanneer. Geen kwestie van jaren wat mij betreft en ook niet wat het kabinet betreft. En qua schijnveiligheid, tja alleen mondkapjes is idd niet voldoende. Maar het biedt wel degelijk wat bescherming aldus de who.
quote:
Pukkels.
goed verhaal.
pi_199699353
Bizar hoe snel dat is gedaald eigenlijk
  maandag 31 mei 2021 @ 20:42:51 #5
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199699389
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:40 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

En qua schijnveiligheid, tja alleen mondkapjes is idd niet voldoende. Maar het biedt wel degelijk wat bescherming aldus de who.

En dat is precies het probleem, door mondkapjes houden mensen zich slechter aan andere regels. Dus kun je je zeker afvragen of een mondkapjesplicht geen negatief effect heeft. En dan komt er nog bij dat ongeveer 100% van de mensen op straat die dingen niet gebruikt zoals ze bedoeld zijn waardoor ze helemaal geen bescherming bieden (verkeerd opzetten, niet uitwassen, wegwerp hergebruiken etc. etc.)
pi_199699409
quote:
2s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:42 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

En dat is precies het probleem, door mondkapjes houden mensen zich slechter aan andere regels. Dus kun je je zeker afvragen of een mondkapjesplicht geen negatief effect heeft. En dan komt er nog bij dat ongeveer 100% van de mensen op straat die dingen niet gebruikt zoals ze bedoeld zijn waardoor ze helemaal geen bescherming bieden (verkeerd opzetten, niet uitwassen, wegwerp hergebruiken etc. etc.)
Ja dat zou goed kunnen. Ik zie steeds vaker mondkapjes onder de kin hangen of slecht gedragen worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 31 mei 2021 @ 20:47:48 #7
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199699462
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dat zou goed kunnen. Ik zie steeds vaker mondkapjes onder de kin hangen of slecht gedragen worden.
Dat is misschien wel mijn irritatiefactortje nummer 1 momenteel, zet hem dan gewoon af. Ik ben ook niet blij met zo'n ding maar als ik hem dan toch opzet, dan in ieder geval over mond en neus.
pi_199699581
quote:
2s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:42 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

En dat is precies het probleem, door mondkapjes houden mensen zich slechter aan andere regels. Dus kun je je zeker afvragen of een mondkapjesplicht geen negatief effect heeft. En dan komt er nog bij dat ongeveer 100% van de mensen op straat die dingen niet gebruikt zoals ze bedoeld zijn waardoor ze helemaal geen bescherming bieden (verkeerd opzetten, niet uitwassen, wegwerp hergebruiken etc. etc.)
goed mogelijk idd, ik zie ze ook vaak totaal verkeerd gebruikt, maar ook vaak wel gewoon goed en die vormen in mijn ogen de ruime meerderheid.

Dat niet afstand nemen met een mondkapje daar snap ik wel jouw punt hoor, en met nog minder besmettingen en meer vaccinaties mag dat er van mij ook echt wel af die maatregel. Maar met beleid en niet zo abrupt en aggressief zoals sommigen voorstellen.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 20:59:19 #9
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199699621
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:55 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

goed mogelijk idd, ik zie ze ook vaak totaal verkeerd gebruikt, maar ook vaak wel gewoon goed en die vormen in mijn ogen de ruime meerderheid.

Dat niet afstand nemen met een mondkapje daar snap ik wel jouw punt hoor, en met nog minder besmettingen en meer vaccinaties mag dat er van mij ook echt wel af die maatregel. Maar met beleid en niet zo abrupt en aggressief zoals sommigen voorstellen.
Waarom? Als mondkapjes niet meer nodig zijn kunnen ze toch gewoon weg? Wat valt daar aan af te bouwen? De ene dag zijn ze verplicht en de volgende niet meer, dat is naar mijn idee hoe je die dingen afbouwt. Dat moment mag van mij liever gisteren dan morgen komen, al is 't alleen maar (anekdotisch) omdat een groot deel van de 70+ die ik in de supermarkt tegenkom ondertussen denkt: Ik heb mn prik gehad, stik erin met die lap.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  User die overal opduikt 2022 maandag 31 mei 2021 @ 21:03:23 #10
186611 Haags
pi_199699689
twitter


Prachtig vind ik dit.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 31 mei 2021 @ 21:07:40 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199699758
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dat zou goed kunnen. Ik zie steeds vaker mondkapjes onder de kin hangen of slecht gedragen worden.
Omdat mensen hem alleen nog maar opzetten voor de vorm, niet meer omdat ze denken dat het echt nut heeft.
pi_199699763
quote:
8s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:47 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Dat is misschien wel mijn irritatiefactortje nummer 1 momenteel, zet hem dan gewoon af. Ik ben ook niet blij met zo'n ding maar als ik hem dan toch opzet, dan in ieder geval over mond en neus.
Denk niet dat daar een hele gedachte achter zit. Het is voor de meeste mensen gewoon een manier om door je neus te kunnen ademen, zonder het risico op confrontaties, de toegang ontzegd worden, verwijderd worden, beboet worden, weet ik veel. Als je zonder mondkapje rondloopt heb je in 99% van de gevallen gewoon openlijk schijt aan die wet. Als je hem 'verkeerd' draagt, tja, ga dan maar eens hard maken dat je dat expres doet.

quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom? Als mondkapjes niet meer nodig zijn kunnen ze toch gewoon weg? Wat valt daar aan af te bouwen? De ene dag zijn ze verplicht en de volgende niet meer, dat is naar mijn idee hoe je die dingen afbouwt. Dat moment mag van mij liever gisteren dan morgen komen, al is 't alleen maar (anekdotisch) omdat een groot deel van de 70+ die ik in de supermarkt tegenkom ondertussen denkt: Ik heb mn prik gehad, stik erin met die lap.
Waarom geen zorgvuldige ontmaskeringsroutekaart?

1 juli: mondkapje mag onder de neus.
1 augustus: mondkapje mag onder de kin.
1 september: mondkapje mag af.

Geef je mensen toch nog het gevoel dat hun offers het afgelopen halfjaar zin hebben gehad en dat ze daar niet zomaar lichtvoetig mee kunnen omgaan. :P
pi_199699773
Welke info heeft men nodig als je de GGD belt voor een vaccinatie afspraak? Bereid ik me vast voor voor later deze week.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199699789
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:03 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Prachtig vind ik dit.
Geeft maar weer aan dat het een schitterend idee is waar ze snel mee moeten stoppen.
Testen om naar de winkel te gaan. :W 8)7
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199699813
Aha.... cijfers regio west-Brabant (bergen op zoom) zijn dus niet juist afgelopen dagen...

https://www.bndestem.nl/b(...)iet-besmet~a1d5aac2/
pi_199699815
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom? Als mondkapjes niet meer nodig zijn kunnen ze toch gewoon weg? Wat valt daar aan af te bouwen? De ene dag zijn ze verplicht en de volgende niet meer, dat is naar mijn idee hoe je die dingen afbouwt. Dat moment mag van mij liever gisteren dan morgen komen, al is 't alleen maar (anekdotisch) omdat een groot deel van de 70+ die ik in de supermarkt tegenkom ondertussen denkt: Ik heb mn prik gehad, stik erin met die lap.
Dat jij vindt dat ze niet meer nodig zijn betekend nog niet dat dat zo is he. Het is onderdeel van veiligheid en bescherming, of je dat nu wilt of niet. Over die schijnveiligheid en het negeren van andere maatregelen door het dragen van een mondkapje valt wel over te discussieren, maar het biedt wel degelijk wat extra bescherming en zonder die groepsimmuniteit / zoveel procent gevaccineerden zijn de expert het er nog steeds over eens dat het verantwoord afbouwen is. Daar kan je mog zo hard bleren als je wilt, het gaat jou niet helpen :)
pi_199699829
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:11 schreef Morm_NL het volgende:
Aha.... cijfers regio west-Brabant (bergen op zoom) zijn dus niet juist afgelopen dagen...

https://www.bndestem.nl/b(...)iet-besmet~a1d5aac2/
Dan zaten we dus toch onder de 2k vandaag en was mijn voorspelling wél juist *O*

Prima cijfers *O*
pi_199699832
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Welke info heeft men nodig als je de GGD belt voor een vaccinatie afspraak? Bereid ik me vast voor voor later deze week.
Je kan het makkelijkste zien op coronatest.nl
Belangrijkste is je BSN, en dan mag je allerlei gegevens opgeven ter controle, naam, adres, geb. datum

En dan krijg je kruisverhoor over wat gezondsheidsvragen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 31 mei 2021 @ 21:13:07 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199699846
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:03 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Prachtig vind ik dit.
Immer die Deutsche Leute
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199699853
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:11 schreef Morm_NL het volgende:
Aha.... cijfers regio west-Brabant (bergen op zoom) zijn dus niet juist afgelopen dagen...

https://www.bndestem.nl/b(...)iet-besmet~a1d5aac2/
Dus we zitten nog 250 lager.
Versoepelen !!! *O*
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 31 mei 2021 @ 21:13:59 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199699861
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:07 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Denk niet dat daar een hele gedachte achter zit. Het is voor de meeste mensen gewoon een manier om door je neus te kunnen ademen, zonder het risico op confrontaties, de toegang ontzegd worden, verwijderd worden, beboet worden, weet ik veel. Als je zonder mondkapje rondloopt heb je in 99% van de gevallen gewoon openlijk schijt aan die wet. Als je hem 'verkeerd' draagt, tja, ga dan maar eens hard maken dat je dat expres doet.
[..]

Waarom geen zorgvuldige ontmaskeringsroutekaart?

1 juli: mondkapje mag onder de neus.
1 augustus: mondkapje mag onder de kin.
1 september: mondkapje mag af.

Geef je mensen toch nog het gevoel dat hun offers het afgelopen halfjaar zin hebben gehad en dat ze daar niet zomaar lichtvoetig mee kunnen omgaan. :P
Goeie grap wel :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 21:15:06 #22
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199699877
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:11 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Dat jij vindt dat ze niet meer nodig zijn betekend nog niet dat dat zo is he. Het is onderdeel van veiligheid en bescherming, of je dat nu wilt of niet. Over die schijnveiligheid en het negeren van andere maatregelen door het dragen van een mondkapje valt wel over te discussieren, maar het biedt wel degelijk wat extra bescherming en zonder die groepsimmuniteit / zoveel procent gevaccineerden zijn de expert het er nog steeds over eens dat het verantwoord afbouwen is. Daar kan je mog zo hard bleren als je wilt, het gaat jou niet helpen :)
Volgens mij ben ik niet hard aan het blèren erover, maargoed.

Er is bijna een jaar aangegeven dat mondkapjes niet helpen. Daarna is er aangegeven dat mondkapjes in sommige situaties kunnen helpen, maar alleen wanneer de afstand ook gewaarborgd wordt. Je ziet dat mensen met een mondkapje op een stuk makkelijker die afstand niet houden, waardoor de waarde van het mondkapje een heel stuk minder is.

Wat zie jij dan als verantwoord afbouwen? Wel dragen in bioscoop maar niet in de supermarkt? Wel in de supermarkt maar niet in de kroeg? Als de verplichting voor mondkapjes eraf gaat op één plek gaat ie er automatisch af op andere plekken, die wirwar aan regels gaan mensen niet oppikken, dan dragen ze 'm gewoon niet meer.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199699913
Ik denk trouwens dat mondkapjes niet meer uit het straatbeeld zullen verdwijnen. Mensen zullen denk ik uit zelfbescherming mondkapjes gaan dragen op drukke plekken zoals in Azië. Ook wanneer het niet meer verplicht is. Zal niet in grote aantallen zijn maar een klein gedeelte zeker
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 21:20:11 #24
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199699936
quote:
2s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:18 schreef Evertjan het volgende:
Ik denk trouwens dat mondkapjes niet meer uit het straatbeeld zullen verdwijnen. Mensen zullen denk ik uit zelfbescherming mondkapjes gaan dragen op drukke plekken zoals in Azië. Ook wanneer het niet meer verplicht is. Zal niet in grote aantallen zijn maar een klein gedeelte zeker
Dat mogen ze uiteraard helemaal zelf weten, zolang het maar geen verplichting is voor de rest van de bevolking. Dragen veel mensen in Azië trouwens geen mondkapje omdat zij zelf ziekerig zijn? Oftewel om anderen te beschermen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199699945
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat mogen ze uiteraard helemaal zelf weten, zolang het maar geen verplichting is voor de rest van de bevolking. Dragen veel mensen in Azië trouwens geen mondkapje omdat zij zelf ziekerig zijn? Oftewel om anderen te beschermen?
Of dames als ze geen tijd hadden om zich op te maken. :')
pi_199699950
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er is bijna een jaar aangegeven dat mondkapjes niet helpen. Daarna is er aangegeven dat mondkapjes in sommige situaties kunnen helpen, maar alleen wanneer de afstand ook gewaarborgd wordt. Je ziet dat mensen met een mondkapje op een stuk makkelijker die afstand niet houden, waardoor de waarde van het mondkapje een heel stuk minder is.

De grote vraag is of mondkapjes straks nog hetzelfde nut hebben met de lage prevalentie waar we nu bijna inzitten.
Het is dat de tijdelijke wet Corona nu verlengd is tot 1-9-2021 en daar zit de mondkapjesplicht in, dus we zitter er gewoon tot die tijd aan vast, tenzij..

Ik was gisteren ook al bij een terras, waar ik netjes mijn mondkapje opzette om naar binnen te gaan, en de eigenaar van de zaak zei toen al, hoeft niet hoor als je naar toilet gaat. Personeel liep ook zonder binnen, net als bij veel andere zaken.

Denk bijna dat het publiek het "eerder" afschaft als de regering.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199699977
quote:
2s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:18 schreef Evertjan het volgende:
Ik denk trouwens dat mondkapjes niet meer uit het straatbeeld zullen verdwijnen. Mensen zullen denk ik uit zelfbescherming mondkapjes gaan dragen op drukke plekken zoals in Azië. Ook wanneer het niet meer verplicht is. Zal niet in grote aantallen zijn maar een klein gedeelte zeker
Geloof ik niet zo, eigenlijk. Allicht zul je in de nabije toekomst nog wat mensen zien die dat toch nog dragen, maar over, zeg, twee of drie jaar? Meh. De Aziatische volksaard is ook wel wezenlijk anders.
pi_199699979
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik niet hard aan het blèren erover, maargoed.

Er is bijna een jaar aangegeven dat mondkapjes niet helpen. Daarna is er aangegeven dat mondkapjes in sommige situaties kunnen helpen, maar alleen wanneer de afstand ook gewaarborgd wordt. Je ziet dat mensen met een mondkapje op een stuk makkelijker die afstand niet houden, waardoor de waarde van het mondkapje een heel stuk minder is.

Wat zie jij dan als verantwoord afbouwen? Wel dragen in bioscoop maar niet in de supermarkt? Wel in de supermarkt maar niet in de kroeg? Als de verplichting voor mondkapjes eraf gaat op één plek gaat ie er automatisch af op andere plekken, die wirwar aan regels gaan mensen niet oppikken, dan dragen ze 'm gewoon niet meer.
niet jou persoonlijk, had ik ff wat anders kunnen verwoorden :) maar ik zie op het forum wel degelijk geschreeuw van het niveautje baudet dat alles per.direct open moet en worden afgeschaft.

Ik zie het als alle beetjes helpen, de mensen hebben er alleen schijt aan of snappen niet hoe het werkt. Dat zijn in mijn ogen nog steeds de minderheid die daar onderdeel van uitmaken. Het is simpelweg onderdeel van de maatregelen die werken. Waarom er abrubt mee stoppen als het wel deglijk bijdraagt aan heropening van de samenleving? Waarom het risico nemen dat we over een maand toch weer meer op slot moeten? Waarom twijfelen aan al die experts die samen tot de beslissingen komen? Iedereen wil ervan af. Ik ben geen expert, maar dat is nagenoeg niemand hier dus lekekr overlaten aan anderen.
pi_199699993
quote:
2s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:42 schreef Mallerd01 het volgende:
En dat is precies het probleem, door mondkapjes houden mensen zich slechter aan andere regels.
Ik vraag me af of dat het probleem is. De enige keer dat ik zo'n ding opzet, dat ik uit mijn (nu nog) jaszak graai, is in een winkel. Niet op kantoor, niet bij het sporten, niet na het sporten, niet op het terras, niet buiten, niet bij vrienden, niet bij vrijwilligerswerk, niet in het ziekenhuis, niet bij de huisarts. En als ik om me heen kijk ben ik daar niet bepaald afwijkend.

Ik heb toch vooral het idee dat er maar iets tastbaars is ingevoerd, dat in een zuiver academische situatie misschien nog best een voordeel zou kunnen hebben, maar dat in de praktijk totaal niet heeft. En niet omdat men daardoor denkt van alles te kunnen doen dat men anders niet had gedaan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199699995
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat mogen ze uiteraard helemaal zelf weten, zolang het maar geen verplichting is voor de rest van de bevolking. Dragen veel mensen in Azië trouwens geen mondkapje omdat zij zelf ziekerig zijn? Oftewel om anderen te beschermen?
geen idee zal ook wel met volksaard te maken hebben

https://www.trouw.nl/buit(...)gewoon-bij~b13e93bf/
pi_199700032
Begrijp dat men over 2 weken eventueel wil gaan bekijken of schermen op terrassen/pleinen mogelijk zijn bij het EK (wellicht dus al bij wedstrijd 3 van Nederland).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199700034
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De grote vraag is of mondkapjes straks nog hetzelfde nut hebben met de lage prevalentie waar we nu bijna inzitten.
Het is dat de tijdelijke wet Corona nu verlengd is tot 1-9-2021 en daar zit de mondkapjesplicht in, dus we zitter er gewoon tot die tijd aan vast, tenzij..

Ik was gisteren ook al bij een terras, waar ik netjes mijn mondkapje opzette om naar binnen te gaan, en de eigenaar van de zaak zei toen al, hoeft niet hoor als je naar toilet gaat. Personeel liep ook zonder binnen, net als bij veel andere zaken.

Denk bijna dat het publiek het "eerder" afschaft als de regering.
zodra het kan gaan weinig mensen ze nog dragen in NL en terecht want ik draag het niet omdat ik het prettig vindt. Zag op editie nl iets van 10 procent die dat nog wilt dragen en dat vond ik wel erg hoog :D
  maandag 31 mei 2021 @ 21:26:36 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199700035
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:20 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Of dames als ze geen tijd hadden om zich op te maken. :')
Of als je gewoon aartslelijk bent
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199700043
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Begrijp dat men over 2 weken eventueel wil gaan bekijken of schermen op terrassen/pleinen mogelijk zijn bij het EK (wellicht dus al bij wedstrijd 3 van Nederland).
zul je zien dat we in de 1e ronde uitvliegen :o
  maandag 31 mei 2021 @ 21:27:25 #35
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199700050
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Begrijp dat men over 2 weken eventueel wil gaan bekijken of schermen op terrassen/pleinen mogelijk zijn bij het EK (wellicht dus al bij wedstrijd 3 van Nederland).
Voor die laatste wedstrijd heeft dat dan ook geen zin.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 21:28:27 #36
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199700058
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:22 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

niet jou persoonlijk, had ik ff wat anders kunnen verwoorden :) maar ik zie op het forum wel degelijk geschreeuw van het niveautje baudet dat alles per.direct open moet en worden afgeschaft.

Ik zie het als alle beetjes helpen, de mensen hebben er alleen schijt aan of snappen niet hoe het werkt. Dat zijn in mijn ogen nog steeds de minderheid die daar onderdeel van uitmaken. Het is simpelweg onderdeel van de maatregelen die werken. Waarom er abrubt mee stoppen als het wel deglijk bijdraagt aan heropening van de samenleving? Waarom het risico nemen dat we over een maand toch weer meer op slot moeten? Waarom twijfelen aan al die experts die samen tot de beslissingen komen? Iedereen wil ervan af. Ik ben geen expert, maar dat is nagenoeg niemand hier dus lekekr overlaten aan anderen.
Dat is naar mijn idee precies het probleem, "alle beetjes helpen" wordt alleen toegepast op corona, maar wordt vergeten als het over iets anders gaat.

Er zijn flink wat groepen mensen die (veel) last hebben van mondkapjes, al is 't alleen maar vanwege de discussie als je er geen één draagt om wat voor reden ook, ook al is die reden goed. Dat wordt niet gewogen tegen de voordelen, er wordt puur en alleen gezegd: Het helpt misschien iets, dus we doen het maar. De schade die het berokkent is het probleem van iemand anders.

Dan heb ik het uiteraard niet alleen over de mondkapjes maar over het beleid in het algemeen. Aan het eind van de rit hebben we straks meer dan 100 miljard uitgegeven als land en gaat de echte rekening nog komen. De rekening vanuit de EU en de rekening van de bedrijven die mogelijk nog omvallen. Tel daarbij de extra kosten voor de zorg op en die rekening moet door iemand gedragen gaan worden. Is dat nog wel in balans?

Ik ben geen voorstander van alles per direct afbouwen, maar ik ben er wel een voorstander van om het beleid holistisch aan te pakken om te kijken of de maatregel tegen corona in balans is in de rest van de samenleving. Mondkapjes en de avondklok heb ik daar mijn twijfels over.

Overigens, er zijn voldoende experts (inclusief ons eigen RIVM) die aangeven dat het dragen van niet-medische mondkapjes niet helpt maar vooral een maatregel is om ervoor te zorgen dat het 'top of mind' blijft. Als je een maatregel nodig hebt om ervoor te zorgen dat mensen na blijven denken over corona, ben je dan op het juiste pad?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 31 mei 2021 @ 21:29:26 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199700067
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:26 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

zodra het kan gaan weinig mensen ze nog dragen in NL en terecht want ik draag het niet omdat ik het prettig vindt. Zag op editie nl iets van 10 procent die dat nog wilt dragen en dat vond ik wel erg hoog :D
Die mensen denken ook vaak dat je volledig controle hebt over de wereld en je gezondheid O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199700077
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De grote vraag is of mondkapjes straks nog hetzelfde nut hebben met de lage prevalentie waar we nu bijna inzitten.
Het is dat de tijdelijke wet Corona nu verlengd is tot 1-9-2021 en daar zit de mondkapjesplicht in, dus we zitter er gewoon tot die tijd aan vast, tenzij..

Ik was gisteren ook al bij een terras, waar ik netjes mijn mondkapje opzette om naar binnen te gaan, en de eigenaar van de zaak zei toen al, hoeft niet hoor als je naar toilet gaat. Personeel liep ook zonder binnen, net als bij veel andere zaken.

Denk bijna dat het publiek het "eerder" afschaft als de regering.
In de gym moeten officieel ook kapjes gedragen worden tijdens het wisselen van toestel en lopen. Dat heb ik werkelijk nog niemand zien doen. Ook al omdat dat natuurlijk volslagen kolder is, kapje op kapje af, lekker met je handjes er aan. Ik heb goeie hoop dat de kapjes een stille dood sterven.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199700078
quote:
2s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:18 schreef Evertjan het volgende:
Ik denk trouwens dat mondkapjes niet meer uit het straatbeeld zullen verdwijnen. Mensen zullen denk ik uit zelfbescherming mondkapjes gaan dragen op drukke plekken zoals in Azië. Ook wanneer het niet meer verplicht is. Zal niet in grote aantallen zijn maar een klein gedeelte zeker
Welnee gekkie.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 21:33:30 #40
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199700112
In het kader van, als we toch bezig zijn met belangrijke dingen: https://www.nu.nl/coronav(...)g-tegen-te-gaan.html

quote:
De wetenschappelijke aanduidingen - de Britse variant heet bijvoorbeeld B.1.1.7 - worden gehandhaafd. De werkgroep die het 'letterbesluit' nam, is een paar maanden aan het werk geweest. Onder meer een voorstel om de namen van Griekse goden als naamgever van de coronavirusvarianten te gebruiken, werd verworpen.
Een werkgroep die een paar maanden nodig heeft om Alpha, Bèta, Gamma, Delta te bedenken zodat het geen 'Indiase variant' of 'Zuid-Afrikaanse variant' meer genoemd wordt. Dat is in elk geval tijd die goed besteed is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199700113
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:03 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Prachtig vind ik dit.
Gidsland-genot. _O_ Mooi man, uurtje opleiding om een medische handeling te kunnen uitvoeren. Eigenlijk is Sywert nog maar een amateur.

quote:
2s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:24 schreef Evertjan het volgende:

[..]

geen idee zal ook wel met volksaard te maken hebben

https://www.trouw.nl/buit(...)gewoon-bij~b13e93bf/
Mooi artikel! Goede weerlegging van het bijzonder irritante vooroordeel dat ze daar zo volgzaam zouden zijn.

Oost-Aziatische landen waar veel mondkapjes worden gedragen, zijn ook degenen waar veel mensen zich niet laten vaccineren vanwege schandalen in het verleden. Of bijvoorbeeld Chinezen die nog steeds massaal babymelk uit Nederland laten aanrukken.

Heel veel van het groepsgedrag daar heeft niks te maken met volgzaamheid of collectivisme, maar juist met diep ingebakken wantrouwen.
  maandag 31 mei 2021 @ 21:36:34 #42
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199700150
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:
In het kader van, als we toch bezig zijn met belangrijke dingen: https://www.nu.nl/coronav(...)g-tegen-te-gaan.html
[..]

Een werkgroep die een paar maanden nodig heeft om Alpha, Bèta, Gamma, Delta te bedenken zodat het geen 'Indiase variant' of 'Zuid-Afrikaanse variant' meer genoemd wordt. Dat is in elk geval tijd die goed besteed is.
Ze zullen vast maandenlang 24/7 daarmee bezig zijn geweest. Ze hadden achter de lopende band in een vaccin-fabriek kunnen staan om 1 miljard extra vaccins te produceren.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 21:36:58 #43
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199700155
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:33 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Gidsland-genot. _O_ Mooi man, uurtje opleiding om een medische handeling te kunnen uitvoeren. Eigenlijk is Sywert nog maar een amateur.
[..]

Mooi artikel! Goede weerlegging van het bijzonder irritante vooroordeel dat ze daar zo volgzaam zouden zijn.

Oost-Aziatische landen waar veel mondkapjes worden gedragen, zijn ook degenen waar veel mensen zich niet laten vaccineren vanwege schandalen in het verleden. Of bijvoorbeeld Chinezen die nog steeds massaal babymelk uit Nederland laten aanrukken.

Heel veel van het groepsgedrag daar heeft niks te maken met volgzaamheid of collectivisme, maar juist met diep ingebakken wantrouwen.
Ik heb ook het idee dat volgzaamheid niet echt een ding is maar dat er (zeker in China) in veel gevallen geen keuze is. Tijd terug documentaire van Ruben Terlou gezien (Langs de oevers van de Yangtze). De rivier moest op een gegeven moment breder gemaakt worden (vanwege het stuwmeer e.d.). De mensen die er woonden kregen een brief met daarin: "Je krijgt een ander huis dat daar staat, groetjes van uw grote leider"
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199700181
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:
In het kader van, als we toch bezig zijn met belangrijke dingen: https://www.nu.nl/coronav(...)g-tegen-te-gaan.html
[..]

Een werkgroep die een paar maanden nodig heeft om Alpha, Bèta, Gamma, Delta te bedenken zodat het geen 'Indiase variant' of 'Zuid-Afrikaanse variant' meer genoemd wordt. Dat is in elk geval tijd die goed besteed is.
Lekker op tijd ook, zo aan het eind van de crisis en waarbij iedereen al tijden gebruik heeft gemaakt van het benoemen als oa de Zuid-Afrikaanse, Britse (die gek genoeg nooit als probleem werd gezien qua benaming) en Indiaanse varianten.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 21:40:18 #45
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199700198
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:36 schreef Montov het volgende:

[..]

Ze zullen vast maandenlang 24/7 daarmee bezig zijn geweest. Ze hadden achter de lopende band in een vaccin-fabriek kunnen staan om 1 miljard extra vaccins te produceren.
Ik heb mn post nog eens teruggelezen, maar volgens mij heb ik dat nergens gezegd. Knap dat je dat haalt uit wat er niet staat.

Om toch maar even serieus te reageren. Een paar maanden nodig hebben om tot de conclusie te komen dat het Griekse alfabet toch het beste is om te gebruiken geeft aan in wat voor rubbertegelmaatschappij we leven. Iedereen vind het prima om het de Britse variant te noemen, iedereen vond het prima om het de Braziliaanse variant te noemen, maar oh wee als het de Indiase of Chinese variant genoemd wordt.

Er zijn natuurlijk veel meer nuttige dingen die bedacht kunnen worden behalve wat je noemt, maar dat begrijp je zelf ook wel.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 31 mei 2021 @ 21:40:49 #46
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199700202
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Lekker op tijd ook, zo aan het eind van de crisis en waarbij iedereen al tijden gebruik heeft gemaakt van het benoemen als oa de Zuid-Afrikaanse, Britse (die gek genoeg nooit als probleem werd gezien qua benaming) en Indiaanse varianten.
Corona wordt echt tot de druppel uitgemolken.
pi_199700215
Alle gevaccineerden per 01-09 zonder mondkapje.
De weigeraars moeten hem natuurlijk blijven dragen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 31 mei 2021 @ 21:43:40 #48
408813 crew  trein2000
pi_199700233
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:41 schreef patrickt37 het volgende:
Alle gevaccineerden per 01-09 zonder mondkapje.
De weigeraars moeten hem natuurlijk blijven dragen.
Wel uitsluitend gele exemplaren!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199700236
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat volgzaamheid niet echt een ding is maar dat er (zeker in China) in veel gevallen geen keuze is. Tijd terug documentaire van Ruben Terlou gezien (Langs de oevers van de Yangtze). De rivier moest op een gegeven moment breder gemaakt worden (vanwege het stuwmeer e.d.). De mensen die er woonden kregen een brief met daarin: "Je krijgt een ander huis dat daar staat, groetjes van uw grote leider"
Nou ja dat sowieso natuurlijk. Al die mensen die roepen van: "Waren we maar wat volgzamer zoals die Chinezen, wat minder discussie de hele tijd" zou je het eigenlijk gunnen om daar een tijdje te gaan wonen. Denk dat ze binnen de kortste keren gillend weg zouden rennen.

Ja of ze gaan daar exclusief met andere hoogopgeleide expats om, leven een chill leventje als westerling, en worden dan een soort expat-wumaos die de hele tijd gaan orakelen over hoe geweldig het 'echte' leven daar is, terwijl ze in een soort gouden kooi wonen. :')

Mooie series van Ruben Terlou inderdaad, de nieuwste over Chinezen in andere landen vond ik ook heel boeiend. Die twee mannen die daar in Madagascar in een uitgestorven fabriek achter waren gebleven, maar ook niet weg konden. Want je hebt er al teveel ingestopt, en dan zou de lokale bevolking de boel leegroven, en dan zou je terug naar huis moeten en aan je familie vertellen dat je mislukt bent. ;(
  maandag 31 mei 2021 @ 21:44:20 #50
14505 OProg
A Life in Music
pi_199700240
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:41 schreef patrickt37 het volgende:
Alle gevaccineerden per 01-09 zonder mondkapje.
De weigeraars moeten hem natuurlijk blijven dragen.
Bij de Ikea kunnen ze je vertellen hoe je die mensen moet markeren!
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_199700317
Mondkapjes zijn sowieso toch waarschijnlijk de meest nutteloze maatregel. Naast handen wassen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 31 mei 2021 @ 21:54:07 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199700378
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat volgzaamheid niet echt een ding is maar dat er (zeker in China) in veel gevallen geen keuze is. Tijd terug documentaire van Ruben Terlou gezien (Langs de oevers van de Yangtze). De rivier moest op een gegeven moment breder gemaakt worden (vanwege het stuwmeer e.d.). De mensen die er woonden kregen een brief met daarin: "Je krijgt een ander huis dat daar staat, groetjes van uw grote leider"
Je kunt veel zeggen, maar het is wél duidelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 31 mei 2021 @ 21:54:10 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199700380
quote:
10s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:44 schreef OProg het volgende:

[..]

Bij de Ikea kunnen ze je vertellen hoe je die mensen moet markeren!
Ook achterin de bus graag.
pi_199700394
quote:
2s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:18 schreef Evertjan het volgende:
Ik denk trouwens dat mondkapjes niet meer uit het straatbeeld zullen verdwijnen. Mensen zullen denk ik uit zelfbescherming mondkapjes gaan dragen op drukke plekken zoals in Azië. Ook wanneer het niet meer verplicht is. Zal niet in grote aantallen zijn maar een klein gedeelte zeker
Ik zag vorige week in China (Changsha) weinig mondkapjes bij de uitvaart van een bekend rijstteeltontwikkelaar/
  maandag 31 mei 2021 @ 21:59:16 #55
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199700444
ik vind het zo eng, he. dat ze kinderen tussen de 12-16 jaar willen vaccineren.
  maandag 31 mei 2021 @ 22:01:12 #56
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199700474
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:59 schreef THEFXR het volgende:
ik vind het zo eng, he. dat ze kinderen tussen de 12-16 jaar willen vaccineren.
Er worden babies van een paar maanden oud gevaccineerd. Vreselijk eng zeg.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 31 mei 2021 @ 22:01:15 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_199700476
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:59 schreef THEFXR het volgende:
ik vind het zo eng, he. dat ze kinderen tussen de 12-16 jaar willen vaccineren.
..

Je weet dat kinderen vanaf 3 maanden gevaccineerd worden?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 22:01:16 #58
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199700478
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:59 schreef THEFXR het volgende:
ik vind het zo eng, he. dat ze kinderen tussen de 12-16 jaar willen vaccineren.
Waarom vind je dat?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 31 mei 2021 @ 22:02:14 #59
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199700487
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:59 schreef THEFXR het volgende:
ik vind het zo eng, he. dat ze kinderen tussen de 12-16 jaar willen vaccineren.
Daar is niets engs aan. Dat is gewoon verstandig beleid en aangezien België en Duitsland dit al serieus overwegen moet Nederland gewoon volgen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 31 mei 2021 @ 22:02:33 #60
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199700491
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:01 schreef speknek het volgende:

[..]

..

Je weet dat kinderen vanaf 3 maanden gevaccineerd worden?
dat is met vertrouwde bewezen vaccins, dit zijn Mrna experimenten, he
  maandag 31 mei 2021 @ 22:03:10 #61
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199700499
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:02 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Daar is niets engs aan. Dat is gewoon verstandig beleid en aangezien België en Duitsland dit al serieus overwegen moet Nederland gewoon volgen.
Nl moet niks, al zijn wij geen VOC meer
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 22:05:35 #62
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199700533
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:02 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Daar is niets engs aan. Dat is gewoon verstandig beleid en aangezien België en Duitsland dit al serieus overwegen moet Nederland gewoon volgen.
Het enige wat we naar mijn idee moeten is stoppen met die blinde focus op wat Duitsland doet. Als zij van een brug springen doen wij 't ook is een beetje de strekking.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199700546
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:02 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Daar is niets engs aan. Dat is gewoon verstandig beleid en aangezien België en Duitsland dit al serieus overwegen moet Nederland gewoon volgen.
An sich heb ik niet perse iets tegen het vaccineren van jongeren, maar dit vind ik toch wel zo'n kulargument. Zag je ook al eerder in deze crisis wel eens voorbijkomen. Dat een buurland iets doet maakt het niet automatisch aanbevelenswaardig hoor.
  maandag 31 mei 2021 @ 22:11:12 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_199700626
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:02 schreef THEFXR het volgende:
dat is met vertrouwde bewezen vaccins, dit zijn Mrna experimenten, he
Dit zijn vertrouwde bewezen vaccins. Zitten er bij zeker 30.000 mensen al een jaar in, en inmiddels bij honderd miljoenen al maanden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199700643
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

An sich heb ik niet perse iets tegen het vaccineren van jongeren, maar dit vind ik toch wel zo'n kulargument. Zag je ook al eerder in deze crisis wel eens voorbijkomen. Dat een buurland iets doet maakt het niet automatisch aanbevelenswaardig hoor.
Duitsland werkt massale fraude met de testsamenleving in de hand, laten we dat hier ook doen!
  Redactie Sport maandag 31 mei 2021 @ 22:13:05 #66
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199700645
Ik had graag gehad dat ze alle varianten de FOK!1, FOK!2, FOK!3, etc hadden genoemd.

Klap in het gezicht.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 22:16:20 #67
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199700679
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit zijn vertrouwde bewezen vaccins. Zitten er bij zeker 30.000 mensen al een jaar in, en inmiddels bij honderd miljoenen al maanden.
Over het algemeen is 'al maanden' niet echt een geruststelling natuurlijk. Geloof best dat er weinig tot geen risico's op lange termijn zijn, maar dat kunnen we op dit moment niet zeker weten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199700680
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:59 schreef THEFXR het volgende:
ik vind het zo eng, he. dat ze kinderen tussen de 12-16 jaar willen vaccineren.
Jij bent toch ook degene die het coronavirus vorig jaar steeds ‘Airborne HIV’ noemde?
  maandag 31 mei 2021 @ 22:17:09 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_199700689
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:16 schreef chratnox het volgende:
Over het algemeen is 'al maanden' niet echt een geruststelling natuurlijk. Geloof best dat er weinig tot geen risico's op lange termijn zijn, maar dat kunnen we op dit moment niet zeker weten.
Voor een vaccin wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199700701
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:59 schreef THEFXR het volgende:
ik vind het zo eng, he. dat ze kinderen tussen de 12-16 jaar willen vaccineren.
Heeft totaal geen meerwaarde voor de volksgezondheid. Totaal niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199700729
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Heeft totaal geen meerwaarde voor de volksgezondheid. Totaal niet.
want?
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 22:21:11 #72
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199700744
quote:
2s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Voor een vaccin wel.
Het is onwaarschijnlijk dat er nog bijwerkingen op lange termijn zijn, maar dat is natuurlijk niet uit te sluiten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199700748
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit zijn vertrouwde bewezen vaccins. Zitten er bij zeker 30.000 mensen al een jaar in, en inmiddels bij honderd miljoenen al maanden.
Het wordt eens tijd voor een vaccin tegen chronische lijmsnuiveritis.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199700852
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:20 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

want?
Omdat we risicogroepen moeten vaccineren, kinderen weinig bijdragen aan de verspreiding, er zelf niet heel ziek van worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199700900
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is onwaarschijnlijk dat er nog bijwerkingen op lange termijn zijn, maar dat is natuurlijk niet uit te sluiten.
Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd, ben benieuwd waar we op terugkijken over 5 - 10 jaar.. Het zou wel heel ironisch zijn eigenlijk. Het blijft ten slotte een gigantisch experiment. Dat valt gewoon niet te ontkennen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199700970
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd, ben benieuwd waar we op terugkijken over 5 - 10 jaar.. Het zou wel heel ironisch zijn eigenlijk. Het blijft ten slotte een gigantisch experiment. Dat valt gewoon niet te ontkennen.
We gaan er sowieso allemaal aan
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 31 mei 2021 @ 22:35:26 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_199700977
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is onwaarschijnlijk dat er nog bijwerkingen op lange termijn zijn, maar dat is natuurlijk niet uit te sluiten.
Het is verder ook niet uit te sluiten dat iedereen zonder vaccin over een jaar dood is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199700994
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Omdat we risicogroepen moeten vaccineren, kinderen weinig bijdragen aan de verspreiding, er zelf niet heel ziek van worden.
de risicogroepen gaan toch gewoon eerst? Kinderen zijn minder besmettelijk maar ze dragen wel degelijk bij aan de verspreiding, want onderling geen afstand wat logisch is. Kids besmetten hun ouders, die worden wel zieker en die geven het weer door. Het gaat er in dit geval niet om dat ze zelf heel ziek worden, maar ze dragen wel degelijk bij aan de verspreiding.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 22:37:26 #79
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199701011
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is verder ook niet uit te sluiten dat iedereen zonder vaccin over een jaar dood is.
Dat is best een steekhoudend argument, ik ben om.

Volgens mij is het vrij simpel. mRNA is een technologie die nog niet zo lang bestaat, die nog niet eerder op grote schaal gebruikt is en die nog niet eerder voor deze toepassing gebruikt is. Nogmaals, het lijkt me onwaarschijnlijk dat er op lange termijn bijwerkingen komen, maar de stelligheid waarmee jij zegt dat die er niet komen kun je gewoonweg niet weten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199701027
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd, ben benieuwd waar we op terugkijken over 5 - 10 jaar.. Het zou wel heel ironisch zijn eigenlijk. Het blijft ten slotte een gigantisch experiment. Dat valt gewoon niet te ontkennen.
waarom is het een experiment? Er zijn geen stappen overgeslagen toch in het proces?
  maandag 31 mei 2021 @ 22:40:10 #81
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199701046
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Omdat mensen hem alleen nog maar opzetten voor de vorm, niet meer omdat ze denken dat het echt nut heeft.
Nou ja, denk dat er sowieso weinig mensen zullen zijn die het opzetten omdat het nut zou hebben (nu of 6 maanden geleden).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 31 mei 2021 @ 22:40:36 #82
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199701052
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:16 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Jij bent toch ook degene die het coronavirus vorig jaar steeds ‘Airborne HIV’ noemde?
een paar keer ;)
  maandag 31 mei 2021 @ 22:48:41 #83
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199701188
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Heeft totaal geen meerwaarde voor de volksgezondheid. Totaal niet.
dat ook, ik zie de noodzaak totaal niet, zij hebben er geen last van, bezetten geen IC bedden.
pi_199701213
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Of als je gewoon aartslelijk bent
Ik vind ze wel fijn wanneer ik even de bank of het tankstation in loop; "Vanaf nu betaal ik himmaol nerges meer vur, kut!"
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199701245
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 21:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Lekker op tijd ook, zo aan het eind van de crisis en waarbij iedereen al tijden gebruik heeft gemaakt van het benoemen als oa de Zuid-Afrikaanse, Britse (die gek genoeg nooit als probleem werd gezien qua benaming) en Indiaanse varianten.
Het is alleen maar een probleem wanneer diarreelanden geconfronteerd worden met het feit dat het diarreelanden zijn. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199701267
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:36 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

de risicogroepen gaan toch gewoon eerst? Kinderen zijn minder besmettelijk maar ze dragen wel degelijk bij aan de verspreiding, want onderling geen afstand wat logisch is. Kids besmetten hun ouders, die worden wel zieker en die geven het weer door. Het gaat er in dit geval niet om dat ze zelf heel ziek worden, maar ze dragen wel degelijk bij aan de verspreiding.
Wat maakt het nog uit als 18+ voor, laten we zeggen, 75% gevaccineerd is? Niks. Sowieso is het praktisch gezien al klaar als risicogroepen en 60+ gevaccineerd is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199701300
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:38 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

waarom is het een experiment? Er zijn geen stappen overgeslagen toch in het proces?
Het is een experiment omdat we nu in fase IV zitten en we nog niets af weten van potentiële lange-termijn effecten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 23:01:47 #88
236264 crew  capricia
pi_199701344
Ik wil eigenlijk eerst wel weten of mijn kind antilichamen heeft, voordat er überhaupt gesproken gaat worden over vaccineren.
Denk nl dat veel kinderen het stiekem al gehad hebben.
Definitely not CIA
pi_199701350
YES NU OOK OP NOS. voor veel mensen goed nieuwa
31 MINUTEN GELEDEN
Kan AstraZeneca-weigeraar straks zelf een vaccin kiezen?
Morgen maakt minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid in een Kamerbrief bekend dat mensen die het AstraZeneca-vaccin zouden krijgen maar dat hebben geweigerd, binnenkort opnieuw worden opgeroepen. Dat zegt hij tegen Nieuwsuur. Dit keer worden zij geprikt door de GGD, wat betekent dat ze Pfizer, Moderna of Janssen krijgen.

Veel Astra-weigeraars hopen dat ze dan ook een vrije keuze hebben. Duizenden van hen hebben een petitie ondertekend gericht aan de minister. Het doel: 60-plussers de vrijheid geven te kiezen voor vaccinatie met Pfizer of Moderna. Die vaccins zijn wat effectiever dan AstraZeneca (meer dan 90 procent effectiviteit tegenover 60 tot 80 procent).

Onder de ondertekenaars zijn mensen met longklachten voor wie de 60 procent bescherming die AstraZeneca biedt te weinig is. Anderen zijn bang voor zeer zeldzame bijwerkingen van AstraZeneca. Volgens schattingen van het RIVM heeft het grootste deel van de 60 tot 64-jarigen daadwerkelijk een eerste prik gehad, maar huisartsen die Nieuwsuur spreekt zeggen dat een flink deel de prik heeft geweigerd.

"70 procent van de mensen die wij hebben uitgenodigd wilde hem niet", zei een huisarts in de Utrechtse wijk Kanaleneiland tegen Nieuwsuur. "Een groot deel daarvan wil wel een andere. Ze zijn bang voor bijwerkingen, bang voor trombose, bang dat ze dood neervallen."
  maandag 31 mei 2021 @ 23:04:22 #90
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199701371
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:02 schreef mijntjexx het volgende:
YES NU OOK OP NOS. voor veel mensen goed nieuwa
31 MINUTEN GELEDEN
Kan AstraZeneca-weigeraar straks zelf een vaccin kiezen?
Morgen maakt minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid in een Kamerbrief bekend dat mensen die het AstraZeneca-vaccin zouden krijgen maar dat hebben geweigerd, binnenkort opnieuw worden opgeroepen. Dat zegt hij tegen Nieuwsuur. Dit keer worden zij geprikt door de GGD, wat betekent dat ze Pfizer, Moderna of Janssen krijgen.

Veel Astra-weigeraars hopen dat ze dan ook een vrije keuze hebben. Duizenden van hen hebben een petitie ondertekend gericht aan de minister. Het doel: 60-plussers de vrijheid geven te kiezen voor vaccinatie met Pfizer of Moderna. Die vaccins zijn wat effectiever dan AstraZeneca (meer dan 90 procent effectiviteit tegenover 60 tot 80 procent).

Onder de ondertekenaars zijn mensen met longklachten voor wie de 60 procent bescherming die AstraZeneca biedt te weinig is. Anderen zijn bang voor zeer zeldzame bijwerkingen van AstraZeneca. Volgens schattingen van het RIVM heeft het grootste deel van de 60 tot 64-jarigen daadwerkelijk een eerste prik gehad, maar huisartsen die Nieuwsuur spreekt zeggen dat een flink deel de prik heeft geweigerd.

"70 procent van de mensen die wij hebben uitgenodigd wilde hem niet", zei een huisarts in de Utrechtse wijk Kanaleneiland tegen Nieuwsuur. "Een groot deel daarvan wil wel een andere. Ze zijn bang voor bijwerkingen, bang voor trombose, bang dat ze dood neervallen."
Verstandig
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199701373
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:02 schreef mijntjexx het volgende:
YES NU OOK OP NOS. voor veel mensen goed nieuwa
Prima, maar dan wel als iedereen geweest is.

En dat is niet omdat ik ze hun vaccin niet gun, ze hebben al een kans gehad op een vaccin, dat is omdat deze groep nu niet gepland is voor de GGD, en dus min vaccins zouden kunnen krijgen die volgens de planning al in iemand die jonger is zouden gaan, en dus mogelijk (weer) langer moeten wachten, als ze ze nu weer tussendoor stoppen.

[ Bericht 25% gewijzigd door _serial_ op 31-05-2021 23:11:36 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 31 mei 2021 @ 23:05:10 #92
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199701380
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Prima, maar dan wel als iedereen geweest is.
Qua ziekenhuiscijfers wat mij betreft gewoon zo spoedig mogelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 31 mei 2021 @ 23:05:34 #93
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199701383
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Prima, maar dan wel als iedereen geweest is.
idd, neem aan dat als je een 3de prik moet, je kan overstappen naar non AZ
pi_199701449
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Prima, maar dan wel als iedereen geweest is.
Waarom? Zijn genoeg vaccins. Niemand hoeft te wachten. Dit is gewoon een irritatie die jij hebt, niets meer dan dat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199701457
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Waarom? Zijn genoeg vaccins. Niemand hoeft te wachten. Dit is gewoon een irritatie die jij hebt, niets meer dan dat.
Er zijn niet genoeg vaccins. Nog niet
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199701486
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je vaccinatie zichtbaar is op mijnRIVM?
  maandag 31 mei 2021 @ 23:18:42 #97
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199701530
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er zijn niet genoeg vaccins. Nog niet
Dus moeten we ze geven aan de mensen die het hoogste risico lopen op ziekenhuisopname.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 mei 2021 @ 23:21:48 #98
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199701557
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Prima, maar dan wel als iedereen geweest is.

En dat is niet omdat ik ze hun vaccin niet gun, ze hebben al een kans gehad op een vaccin, dat is omdat deze groep nu niet gepland is voor de GGD, en dus min vaccins zouden kunnen krijgen die volgens de planning al in iemand die jonger is zouden gaan, en dus mogelijk (weer) langer moeten wachten, als ze ze nu weer tussendoor stoppen.

Sta er een beetje dubbel in.

Aan de ene kant denk ik precies zoals jij denkt. Zij hebben een kans gehad en toen geweigerd om wat voor reden dan ook. Als zij echt een medische reden hadden gehad hadden ze via hun arts alsnog een andere kunnen krijgen, dus de meesten die het hebben afgewezen zijn mensen die zelf hebben bepaald dat ze het niet wilden. Lekker achteraan de rij ....

Aan de andere kant ... als het inderdaad mensen zijn die op een IC kunnen belanden en de zorg kunnen belasten ... tsja.
  maandag 31 mei 2021 @ 23:27:08 #99
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199701603
Eens. Rationeel is het beter de aanvankelijke Weigerboomers (dat woord móet worden opgenomen in de Dikke van Dale :+) met voorrang te vaccineren omdat degenen geboren in 1981 en daarna sowieso al vrij bestand zijn tegen corona.
pi_199701619
Weet iemand toevallig een studie naar de ADME (absorption, distribution, metabolism, excretion) van het Pfizer of Moderna vaccin?

Ben wel benieuwd naar welk weefsel het opneemt, waar overal spike eiwit geproduceerd wordt, hoe lang en hoe veel, etc.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 mei 2021 @ 23:29:26 #101
862 Arcee
Look closer
pi_199701622
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:05 schreef marcb1974 het volgende:
Over wat een klote fuckup de registratie van de vaccinatiegegevens kan gaan worden en waarom het goed is als je ze NIET deelt met het RIVM. En natuurlijk weer duidelijk waarom de overheid incompetent is en zich niets aantrekt van de privacy van de bevolking:

https://www.ad.nl/binnenl(...)trouwen-br~aa2a471a/
Ja, waarom trekken ze die gegevens niet gewoon uit de GGD-systemen? Laatst bij Radio 1 beweerde iemand die over die app gaat (?) dat dat ook gaat gebeuren. Dat die app eerst bij het RIVM checkt en vervolgens bij de GGD. Dan zou je die goedkeuring voor doorsturen naar RIVM dus niet eens nodig hebben. Sowieso was het daar ook niet oorspronkelijk voor bedoeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arcee op 01-06-2021 08:01:10 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 mei 2021 @ 23:30:54 #102
862 Arcee
Look closer
pi_199701642
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:02 schreef mijntjexx het volgende:
Die vaccins zijn wat effectiever dan AstraZeneca (meer dan 90 procent effectiviteit tegenover 60 tot 80 procent).
Dat ligt wel iets genuanceerder.
pi_199701667
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:28 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand toevallig een studie naar de ADME (absorption, distribution, metabolism, excretion) van het Pfizer of Moderna vaccin?

Ben wel benieuwd naar welk weefsel het opneemt, waar overal spike eiwit geproduceerd wordt, hoe lang en hoe veel, etc.
Oh, die zijn er niet? :')

twitter


Daar ben je wel mooi klaar mee als we nog niet weten hoe die mRNA vaccins opgenomen worden. Dat hoor je toch te weten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199701670
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:29 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, waarom trekken ze die gegevens niet gewoon uit de GGD-systemen? Laatst bij Nieuwsuur beweerde iemand die over die app gaat (?) dat dat ook gaat gebeuren. Dat die app eerst bij het RIVM checkt en vervolgens bij de GGD. Dan zou je die goedkeuring voor doorsturen naar RIVM dus niet eens nodig hebben. Sowieso was het daar ook niet oorspronkelijk voor bedoeld.
De vaccinatie gegevens staan in CIMS van RIVM en vaccinaties worden daar door de prikpartijen in geregistreerd.
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/privacy
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199701674
Het is ook een beetje van een mug een olifant maken, de impact van de weigerboomers op de snelheid van de vaccinatiecampagne is volgens mij verwaarloosbaar.
Maar toch voelt het voor mij, als iemand die waarschijnlijk pas over ruim een maand z'n eerste prik krijgt, niet helemaal eerlijk.
  maandag 31 mei 2021 @ 23:38:33 #106
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199701702
Huh, zie nu dat ik ook geregistreerd ben door het RIVM (MijnRIVM.nl) en dat terwijl ik nooit een GGD teststraat van dichtbij heb gezien en geen Covid-19 vaccin heb. Zou het RIVM de gegevens halen uit gemeentelijke BRP's?
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 mei 2021 @ 23:49:44 #107
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199701783
quote:
5s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Huh, zie nu dat ik ook geregistreerd ben door het RIVM (MijnRIVM.nl) en dat terwijl ik nooit een GGD teststraat van dichtbij heb gezien en geen Covid-19 vaccin heb. Zou het RIVM de gegevens halen uit gemeentelijke BRP's?
Mijn vaccinatie staat er dan weer niet in, terwijl ik mijn werkgever toestemming heb gegeven om het te delen. Bende.
pi_199701807
TT 125 :

De Wereldgezondheidsorganisatie WHO
gaat coronavarianten vernoemen naar
letters uit het Griekse alfabet.De WHO
wil af van de ingewikkelde namen die
wetenschappers eraan geven.

Ook wil de WHO niet dat de varianten
slecht zijn voor de naam van het land
waar ze voor het eerst opdoken.De
Britse,Zuid-Afrikaanse,Braziliaanse en
Indiase variant heten voortaan dan ook
de alfa-,bèta-,gamma- en delta-variant.

Op tafel lag ook het idee om varianten
de naam VOC (variant of concern) te
geven,gevolgd door een getal.Dat idee
haalde het niet,omdat het Engelstaligen
aan een vloekwoord doet denken.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 juni 2021 @ 00:00:03 #109
408813 crew  trein2000
pi_199701827
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:53 schreef TLC het volgende:
TT 125 :

De Wereldgezondheidsorganisatie WHO
gaat coronavarianten vernoemen naar
letters uit het Griekse alfabet.De WHO
wil af van de ingewikkelde namen die
wetenschappers eraan geven.

Ook wil de WHO niet dat de varianten
slecht zijn voor de naam van het land
waar ze voor het eerst opdoken.De
Britse,Zuid-Afrikaanse,Braziliaanse en
Indiase variant heten voortaan dan ook
de alfa-,bèta-,gamma- en delta-variant.

Op tafel lag ook het idee om varianten
de naam VOC (variant of concern) te
geven,gevolgd door een getal.Dat idee
haalde het niet,omdat het Engelstaligen
aan een vloekwoord doet denken.
Is dit bij gebrek aan echte problemen of wat?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199701831
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:49 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Mijn vaccinatie staat er dan weer niet in, terwijl ik mijn werkgever toestemming heb gegeven om het te delen. Bende.
Wat voor soort branche werk je in?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 juni 2021 @ 00:02:41 #111
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199701833
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 00:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wat voor soort branche werk je in?
Zorg, ben gevaccineerd door/in UMC Utrecht. Moesten toestemming geven om gegevens te delen en dat had ik gedaan, maar staat dus niks in. Zal van de week eens navragen hoe dat zit.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 00:04:43 #112
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199701840
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Prima, maar dan wel als iedereen geweest is.

En dat is niet omdat ik ze hun vaccin niet gun, ze hebben al een kans gehad op een vaccin, dat is omdat deze groep nu niet gepland is voor de GGD, en dus min vaccins zouden kunnen krijgen die volgens de planning al in iemand die jonger is zouden gaan, en dus mogelijk (weer) langer moeten wachten, als ze ze nu weer tussendoor stoppen.

Ja, eens, helemaal als je leven een stuk makkelijker word met een vaccinatie.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199701851
Toch vraag ik me af of we komende tijd niet weer de verkeerde kant op gaan.
Middelbare scholen open, alles versoepeld en een ek wat overal binnen gekeken wordt.
Zijn we genoeg gevaccineerd omdat op te vangen komende tijd?

Ik hoop van wel, plus dat de zon goed blijft schijnen en het gewoon verder blijft dalen.
pi_199701876
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 00:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is dit bij gebrek aan echte problemen of wat?
De WHO heeft aangetoond een enorme faalorganisatie te zijn, treurig gezien de middelen en het aanzien van deze VN organisatie, dat is inderdaad wel een echt probleem waar een oplossing voor moet worden gezocht.
pi_199701880
Is onze Ab Osterhaus of Jaap van Diesel of Marion Koopmans al gevaccineerd? Dan zeurt De Jonge op die voetballers vanwege hun voorbeeld functie, maar dat geldt duizend veel meer voor onze virologen. Laat die dat maar publiekelijk doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199701890
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 00:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch vraag ik me af of we komende tijd niet weer de verkeerde kant op gaan.
Middelbare scholen open, alles versoepeld en een ek wat overal binnen gekeken wordt.
Zijn we genoeg gevaccineerd omdat op te vangen komende tijd?

Ik hoop van wel, plus dat de zon goed blijft schijnen en het gewoon verder blijft dalen.
Gaat er om dat de zorg aan het ontlasten is. Positief gaan ze sowieso wel testen want het breekt niet de keten van transmissie. Dus niet blindstaren op aantal besmettingen. Maakt niet uit of we 1000 of 5000 per dag hebben, zo lang de ziekenhuisopname maar laag blijven. En dat gaan ze doen. Bovendien ook nog seizoenseffect.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199701898
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 00:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Gaat er om dat de zorg aan het ontlasten is. Positief gaan ze sowieso wel testen want het breekt niet de keten van transmissie. Dus niet blindstaren op aantal besmettingen. Maakt niet uit of we 1000 of 5000 per dag hebben, zo lang de ziekenhuisopname maar laag blijven. En dat gaan ze doen. Bovendien ook nog seizoenseffect.
Ja, vraag me alleen af of we genoeg immuniteit hebben om geen nieuwe ziekenhuisboost te krijgen deze maand.
Anders gaan we straks weer terug de tijd in met de versoepelingen.
Maarja, laten we het hopen.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 01:34:03 #118
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199702059
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 00:16 schreef Discombobulate het volgende:
Is onze Ab Osterhaus of Jaap van Diesel of Marion Koopmans al gevaccineerd? Dan zeurt De Jonge op die voetballers vanwege hun voorbeeld functie, maar dat geldt duizend veel meer voor onze virologen. Laat die dat maar publiekelijk doen.
Natuurlijk zijn die allemaal al lang en breed gevaccineerd.

Zowel Koopmans als Van Dissel met AZ als het goed is.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 juni 2021 @ 01:43:39 #119
408813 crew  trein2000
pi_199702073
quote:
Of ‘lang’ betekent dat de oplossing er nog niet is als de Coronacheck-app en het daarin opgenomen coronapaspoort op 1 juli worden ingevoerd, is nog niet bekend. Maar het kan er dus voor zorgen dat mensen die hun vaccinatiegegevens niet willen delen met de overheid, op achterstand komen te staan. Alternatieven zijn er wel: het coronapaspoort biedt straks ook de optie van een negatieve coronatest of een bewijs dat iemand al Covid-19 heeft doorgemaakt.
https://www.tubantia.nl/b(...)trouwen-br~aa2a471a/

Deze komt met stip op drie in de lijst van grootste schandaligheden deze crisis. Wat een schande, graag even uw medische gegevens afstaan en anders geen paspoortje voor u.

[ Bericht 3% gewijzigd door trein2000 op 01-06-2021 01:50:24 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 1 juni 2021 @ 01:55:10 #120
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199702082
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 01:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

https://www.tubantia.nl/b(...)trouwen-br~aa2a471a/

Deze komt met stip op drie in de lijst van grootste schandaligheden deze crisis. Wat een schande, graag even uw medische gegevens afstaan en anders geen paspoortje voor u.
Wat staat er op 1 en 2?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 juni 2021 @ 02:11:10 #121
408813 crew  trein2000
pi_199702093
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 01:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat staat er op 1 en 2?
Op een staat wat mij betreft de mondkapjes en overige beschermingsmiddelen/maatregelen in de verpleeghuizen in de eerste fase van de crisis. Op 2 de avondklok en al het gedoe daar omheen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199702182
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 01:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

https://www.tubantia.nl/b(...)trouwen-br~aa2a471a/

Deze komt met stip op drie in de lijst van grootste schandaligheden deze crisis. Wat een schande, graag even uw medische gegevens afstaan en anders geen paspoortje voor u.
Diep triest sommige dingen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199702229
Gewoon als laatste die AZ weigeraars, niet alleen wachten andere mensen gewoon keurig op hun beurt en krijg je een volgende keer het verwijt maar zij mochten ook.Ook hebben die weigeraars kennelijk genoeg medische kennis om de risico’s af te wegen en te wachten dan kan er best nog 3 maanden bij.
Het is ook niet eerlijk als een jongeren nu niet voor de vakantie gevaccineerd is omdat een paar weigeraars even tussendoor mogen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 1 juni 2021 @ 06:19:40 #124
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199702245
Ik snap niet dat we het zogenaamde weigeraars moeilijk willen maken. Gezien het geringe risico voor het individu is het een gunst aan de samenleving om je te laten vaccineren. Als mensen liever geen AZ willen, is dat hun goed recht en biedt je ze zo snel als mogelijk een alternatief aan.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_199702250
Op zich heb ik er geen problemen mee dat ze alsnog mogen kiezen voor een ander vaccin. Ik ben wel benieuwd op welke termijn dat is. Is dat na midden juli, als iedereen de kans heeft gehad om zich minstens 1x te laten vaccineren of worden ze er nu tussen gelaten? Ik werk zelf met veel ongevaccineeerde mensen, waarbij ik niet altijd afstand kan houden. Natuurlijk is de kans voor mij om ernstige corona te krijgen lager dat voor hen, toch loop ik het liever niet in het zich van de haven op.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 06:22:56 #126
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199702254
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 06:19 schreef GemMagic het volgende:
Ik snap niet dat we het zogenaamde weigeraars moeilijk willen maken. Gezien het geringe risico voor het individu is het een gunst aan de samenleving om je te laten vaccineren. Als mensen liever geen AZ willen, is dat hun goed recht en biedt je ze zo snel als mogelijk een alternatief aan.
Omdat dat ervoor zorgt dat de jongvolwassenen en jongeren uiteindelijk langer op hun vaccin moeten wachten. Prikken wat de pot schaft is gewoon de meest efficiënte methode om heel Nederland zo snel mogelijk gevaccineerd te krijgen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 06:37:57 #127
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199702280
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 22:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Heeft totaal geen meerwaarde voor de volksgezondheid. Totaal niet.
Coronauitbraken op middelbare scholen voorkomen heeft best wel meerwaarde. Jongeren tussen 12 en 17 zijn toch erg besmettelijk voor het coronavirus gebleken en door hun hoge sociale mobiliteit kunnen ze het coronavirus ook makkelijk op andere mensen overdragen, ook mensen die niet gevaccineerd kunnen/willen worden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 06:54:58 #128
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199702310
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 06:22 schreef Erno-BE het volgende:

Omdat dat ervoor zorgt dat de jongvolwassenen en jongeren uiteindelijk langer op hun vaccin moeten wachten. Prikken wat de pot schaft is gewoon de meest efficiënte methode om heel Nederland zo snel mogelijk gevaccineerd te krijgen.
Lijkt me eerder dat je zo weerstand creëert waar dat niet nodig is. Ik vind het veel belangrijker dat mensen zelf die inbreng kunnen hebben welk vaccin zij krijgen dan dat we iets eerder de minst problematische groepen gevaccineerd hebben. Ga mensen niet wegzetten als 'vaccin-weigeraars' als ze alleen maar opkomen voor hun eigen gezondheid en gemoedsrust.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  dinsdag 1 juni 2021 @ 07:04:22 #129
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199702333
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 06:37 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Coronauitbraken op middelbare scholen voorkomen heeft best wel meerwaarde. Jongeren tussen 12 en 17 zijn toch erg besmettelijk voor het coronavirus gebleken en door hun hoge sociale mobiliteit kunnen ze het coronavirus ook makkelijk op andere mensen overdragen, ook mensen die niet gevaccineerd kunnen/willen worden.
Dit ben ik niet met je eens.

Er is echt meer in het leven dan corona.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 1 juni 2021 @ 07:06:20 #130
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199702339
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 06:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Omdat dat ervoor zorgt dat de jongvolwassenen en jongeren uiteindelijk langer op hun vaccin moeten wachten. Prikken wat de pot schaft is gewoon de meest efficiënte methode om heel Nederland zo snel mogelijk gevaccineerd te krijgen.
Het is qua zorgstelsel juist vele malen belangrijker om die leeftijdscategorie zsm te prikken. Dus de AZ-weigeraars direct alsnog prikken met een vaccin naar keuze en de jaartallen even een dag of twee pauzeren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199702346
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is qua zorgstelsel juist vele malen belangrijker om die leeftijdscategorie zsm te prikken. Dus de AZ-weigeraars direct alsnog prikken met een vaccin naar keuze en de jaartallen even een dag of twee pauzeren.
Uiteraard krijgen uitgerekend de boomers het weer voor elkaar dat ze uberhaupt kunnen kiezen en dan uiteraard voor het dure en schaarse vaccin gaan
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 juni 2021 @ 07:15:10 #132
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199702355
Niet alleen geen bericht dat de vliegverboden (die tot vandaag zouden gelden) wederom verlengd zijn, er staat nu zelfs expliciet dat er géén vliegverboden meer gelden :o
https://www.rijksoverheid(...)-nederland-checklist

Uiteraard nog wel de standaard Europese inreisverboden, maar daar zijn vrij veel uitzonderingen op, inclusief (zoals al een paar keer eerder) voor mensen in een aantoonbare relatie :o

Even kijken of er geen adder onder het gras zit, maar anders gaat er vandaag een ticket geboekt worden _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 1 juni 2021 @ 07:19:09 #133
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199702360
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:15 schreef heywoodu het volgende:
Niet alleen geen bericht dat de vliegverboden (die tot vandaag zouden gelden) wederom verlengd zijn, er staat nu zelfs expliciet dat er géén vliegverboden meer gelden :o
https://www.rijksoverheid(...)-nederland-checklist

Uiteraard nog wel de standaard Europese inreisverboden, maar daar zijn vrij veel uitzonderingen op, inclusief (zoals al een paar keer eerder) voor mensen in een aantoonbare relatie :o

Even kijken of er geen adder onder het gras zit, maar anders gaat er vandaag een ticket geboekt worden _O_
Prima ^O^.
Veel beter om gewoon te acteren op de status van landen zelf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199702364
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is qua zorgstelsel juist vele malen belangrijker om die leeftijdscategorie zsm te prikken. Dus de AZ-weigeraars direct alsnog prikken met een vaccin naar keuze en de jaartallen even een dag of twee pauzeren.
Kunnen we dan ook even de afspraak maken dat we het volledig openen van het hoger onderwijs in het nieuwe collegejaar niet afhankelijk maken van de vaccinatiegraad onder studenten? Dat dreigt wel in het geding te komen als de groep AZ-weigeraars ook nog eerst gedaan moet worden met Pfizer of Moderna (want Janssen zal die groep ook wel niet blieven).
  dinsdag 1 juni 2021 @ 07:33:41 #135
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199702383
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is qua zorgstelsel juist vele malen belangrijker om die leeftijdscategorie zsm te prikken. Dus de AZ-weigeraars direct alsnog prikken met een vaccin naar keuze en de jaartallen even een dag of twee pauzeren.
Één of twee dagen vertraging om AZ-weigeraars voor te laten ben ik mee akkoord. Echter heb ik het vermoeden dat de groep AZ-weigeraars dusdanig groot is dat de vertraging voor de mensen tussen 12/18 en 30 op kan lopen tot twee weken, als je de groep AZ-weigeraars voor laat gaan. We moeten dan wel kijken of het aantal besmettingen in de zomer zodanig laag is, dat wij de groep 12/18-30 dezelfde rechten kunnen krijgen wat betreft deelname aan activiteiten en buitenlandse vakanties als vaccineren. Is dat niet mogelijk, dan wordt de groep 12/18-30 toch flink gedupeerd. Ik ben trouwens helemaal voor veegrondes vanaf 23 juli voor mensen die wel Pfizer of Moderna willen, maar AstraZeneca of Johnson&Johnson hebben afgewezen, maar pas vanaf 23 juli, als iedereen de kans heeft gehad op minimaal één prik.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 07:36:14 #136
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199702385
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Kunnen we dan ook even de afspraak maken dat we het volledig openen van het hoger onderwijs in het nieuwe collegejaar niet afhankelijk maken van de vaccinatiegraad onder studenten? Dat dreigt wel in het geding te komen als de groep AZ-weigeraars ook nog eerst gedaan moet worden met Pfizer of Moderna (want Janssen zal die groep ook wel niet blieven).
Volgens mij scheelt het hooguit een paar dagen.

Maar verder lijkt me dat een prima afspraak.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199702390
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:33 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Één of twee dagen vertraging om AZ-weigeraars voor te laten ben ik mee akkoord. Echter heb ik het vermoeden dat de groep AZ-weigeraars dusdanig groot is dat de vertraging voor de mensen tussen 12/18 en 30 op kan lopen tot twee weken, als je de groep AZ-weigeraars voor laat gaan. We moeten dan wel kijken of het aantal besmettingen in de zomer zodanig laag is, dat wij de groep 12/18-30 dezelfde rechten kunnen krijgen wat betreft deelname aan activiteiten en buitenlandse vakanties als vaccineren. Is dat niet mogelijk, dan wordt de groep 12/18-30 toch flink gedupeerd. Ik ben trouwens helemaal voor veegrondes vanaf 23 juli voor mensen die wel Pfizer of Moderna willen, maar AstraZeneca of Johnson&Johnson hebben afgewezen, maar pas vanaf 23 juli, als iedereen de kans heeft gehad op minimaal één prik.
Even interesse hoor, ik heb wat gemist denk ik, maar gaat Nederland ook mensen <18 vaccineren? :)
  dinsdag 1 juni 2021 @ 07:41:46 #138
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199702400
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:33 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Één of twee dagen vertraging om AZ-weigeraars voor te laten ben ik mee akkoord. Echter heb ik het vermoeden dat de groep AZ-weigeraars dusdanig groot is dat de vertraging voor de mensen tussen 12/18 en 30 op kan lopen tot twee weken, als je de groep AZ-weigeraars voor laat gaan. We moeten dan wel kijken of het aantal besmettingen in de zomer zodanig laag is, dat wij de groep 12/18-30 dezelfde rechten kunnen krijgen wat betreft deelname aan activiteiten en buitenlandse vakanties als vaccineren. Is dat niet mogelijk, dan wordt de groep 12/18-30 toch flink gedupeerd. Ik ben trouwens helemaal voor veegrondes vanaf 23 juli voor mensen die wel Pfizer of Moderna willen, maar AstraZeneca of Johnson&Johnson hebben afgewezen, maar pas vanaf 23 juli, als iedereen de kans heeft gehad op minimaal één prik.
Stel dat er een miljoen mensen in dat cohort zitten, de helft geen AZ heeft genomen en wel een ander vaccin wil, dan moet je dus 3 á 4 dagen vertraging pakken. 2 weken lijkt me erg overdreven.

Edit: Met tweede prik erbij uiteraard een week.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199702438
Dit weekend iemand van 32 geïntubeerd. Afgelopen nacht iemand van 24.

Gelukkig lijken de jongeren relatief snel van de IC te gaan (de 28-jarige van laatst is alweer naar de kliniek), maar het valt toch op dat onder de instroom op de IC veel jongeren zitten.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 07:51:33 #140
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199702441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:37 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Even interesse hoor, ik heb wat gemist denk ik, maar gaat Nederland ook mensen <18 vaccineren? :)
Het is nog niet zeker, maar de kans is aanwezig dat Nederland ook de jeugd tussen 12 en 18 gaat vaccineren. Dat zou dan in de week van 16 tot 23 juli kunnen. En eind augustus de tweede prik.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 07:53:18 #141
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199702448
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Stel dat er een miljoen mensen in dat cohort zitten, de helft geen AZ heeft genomen en wel een ander vaccin wil, dan moet je dus 3 á 4 dagen vertraging pakken. 2 weken lijkt me erg overdreven.

Edit: Met tweede prik erbij uiteraard een week.
Laten we ook eerst in kaart brengen hoe groot de groep AZ-weigeraars daadwerkelijk bedraagt en onderzoeken hoeveel de vertraging voor mensen onder de 30 bedraagt als de groep AZ-weigeraars voor mogen boven hun, alvorens er een besluit wordt genomen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 07:53:18 #142
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_199702449
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:33 schreef Erno-BE het volgende:
dat de vertraging voor de mensen tussen 12/18 en 30 op kan lopen tot twee weken
Stel je toch niet zo aan man, wat is nou 2 weken op anderhalf jaar tijd. Wat iemand anders net ook al aangaf, het vaccineren van die weigerboomers is evengoed in het belang van iedereen als enkel van henzelf. Wees blij dat ze überhaupt nog bereid zijn een prikkie te gaan halen als dat meehelpt het percentage gevaccineerden richting 80% te brengen.
pi_199702458
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 00:02 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Zorg, ben gevaccineerd door/in UMC Utrecht. Moesten toestemming geven om gegevens te delen en dat had ik gedaan, maar staat dus niks in. Zal van de week eens navragen hoe dat zit.
Het systemen waar ziekenhuizen kunnen registeren is sinds paar weken live. Moeten ze het natuurlijk wel nog doen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 07:57:37 #144
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199702470
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:53 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Stel je toch niet zo aan man, wat is nou 2 weken op anderhalf jaar tijd. Wat iemand anders net ook al aangaf, het vaccineren van die weigerboomers is evengoed in het belang van iedereen als enkel van henzelf. Wees blij dat ze überhaupt nog bereid zijn een prikkie te gaan halen als dat meehelpt het percentage gevaccineerden richting 80% te brengen.
Ik vind het een goed idee om ze alsnog te vaccineren maar als er negatieve consequenties zitten aan je niet laten vaccineren zou de groep die nee gezegd heeft geen voorrang mogen hebben.

Denk dat ‘t sowieso wel een idee is om wanneer ze bij 25 zijn ofzo het gewoon voor alle leeftijden vrij te geven bij de GGD, dan kunnen ook ouderen die geen AZ wilden mee.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:01:14 #145
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199702491
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:15 schreef heywoodu het volgende:
Niet alleen geen bericht dat de vliegverboden (die tot vandaag zouden gelden) wederom verlengd zijn, er staat nu zelfs expliciet dat er géén vliegverboden meer gelden :o
https://www.rijksoverheid(...)-nederland-checklist

Uiteraard nog wel de standaard Europese inreisverboden, maar daar zijn vrij veel uitzonderingen op, inclusief (zoals al een paar keer eerder) voor mensen in een aantoonbare relatie :o

Even kijken of er geen adder onder het gras zit, maar anders gaat er vandaag een ticket geboekt worden _O_
Vind het zeer onverantwoord om in deze tijd naar landen als Vietnam, India, Zuid-Afrika, Suriname of Brazilië te vliegen en vind het jammer dat Nederland al zo snel alle vliegverboden intrekt. De luchtvaartindustrie wordt keer op keer de hand boven het hoofd gehouden. Vliegverboden worden ook veel te laat door Nederland ingesteld, zoals we dat bij India zagen. Of er kont überhaupt geen vliegverbod naar bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk, terwijl andere Europese landen allang een vliegverbod naar het Verenigd Koninkrijk hebben ingesteld. Sowieso mag in 2021 wat mij betreft enkel voor strikt noodzakelijke doeleinden gevlogen worden (niet voor vakanties of familiebezoek) en zeker niet intercontinentaal. De ontwikkelingen rondom het coronavirus en alle varianten ervan is nog veel te onzeker om veilig de wereld over te vliegen mogelijk te maken. Straks zitten we alsnog in een derde golf (ik beschouw de periode oktober 2020-juni 2021 als één golf met drie pieken) door het vele onnodige gevlieg en gereis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 01-06-2021 08:10:29 ]
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199702514
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:53 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Laten we ook eerst in kaart brengen hoe groot de groep AZ-weigeraars daadwerkelijk bedraagt en onderzoeken hoeveel de vertraging voor mensen onder de 30 bedraagt als de groep AZ-weigeraars voor mogen boven hun, alvorens er een besluit wordt genomen.
Simpel, gewoon achteraan, zodra de 18+ geweest is, dan is weigeren niet perse lonend en vertraag je ook niet verder. Ze hebben, zoals gesteld al een afweging gemaakt door (voorlopig) te weigeren, dan kunnen die paar weken er ook nog wel bij.

Overigens denk ik dat gewoon gaat gebeuren, eer dat dat alles geregeld is door de huisartsen en brieven / uitnodigingen / IT geregeld zijn, zijn ze in het tempo waar ze nu mee prikken al bij de 18+ beland, en om hun rug recht te houden wat ze wekenlang verkondigd hebben.

Zodra de 25+ geweest is alles opengooien is ook een prima idee, dan heb je nog ongeveer een miljoen te gaan en dan heb je feitelijk alles al gehad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:08:33 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199702529
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De vaccinatie gegevens staan in CIMS van RIVM en vaccinaties worden daar door de prikpartijen in geregistreerd.
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/privacy
Nee

De registratie gebeurt door de prikkende partij

Die sturen vervolgens door naar het RIVM en die plempen het in CIMS als er toestemming is

Die app gaat data van CIMS krijgen. En als die er niet is, gaat de app de GGD zelf bevragen, of andere koppelingen.

Huisartsen en zorginstellingen zijn hierin (nog) niet gelukt qua goeie koppelingen :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:09:14 #148
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199702533
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:01 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Vind het zeer onverantwoord om in deze tijd naar landen als Vietnam, India, Zuid-Afrika, Suriname pf Brazilië te vliegen en vind het jammer dat Nederland al zo snel alle vliegverboden intrekt. De luchtvaartindustrie wordt keer op keer de hand boven het hoofd gehouden. Vliegverboden worden ook veel te laat door Nederland ingesteld, zoals we dat bij India zagen. Of er kont überhaupt geen vliegverbod naar bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk, terwijl andere Europese landen allang een vliegverbod naar het Verenigd Koninkrijk hebben ingesteld. Sowieso mag in 2021 wat mij betreft enkel voor strikt noodzakelijke doeleinden gevlogen worden (niet voor vakanties of familiebezoek) en zeker niet intercontinentaal. De ontwikkelingen rondom het coronavirus en alle varianten ervan is nog veel te onzeker om veilig de wereld over te vliegen mogelijk te maken. Straks zitten we alsnog in een derde golf (ik beschouw de periode oktober 2020-juni 2021 als één golf met drie pieken) door het vele onnodige gevlieg en gereis.
Dit ben ik niet met je eens.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:09:49 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199702537
quote:
5s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Huh, zie nu dat ik ook geregistreerd ben door het RIVM (MijnRIVM.nl) en dat terwijl ik nooit een GGD teststraat van dichtbij heb gezien en geen Covid-19 vaccin heb. Zou het RIVM de gegevens halen uit gemeentelijke BRP's?
Klopt, trekken ze uit het BRP voor iedereen

quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:49 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Mijn vaccinatie staat er dan weer niet in, terwijl ik mijn werkgever toestemming heb gegeven om het te delen. Bende.
Ja dat komt dus omdat je werkgever dat niet lekker geregistreerd en doorgegeven heeft :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199702544
Ook weer 2 mensen op COVID cohort opgenomen die gevaccineerd waren. :o

@willemengel
pi_199702547
Ik neig ook naar sluit maar lekker achteraan de rij, gewoon omdat ik moeite heb met verwend jengelgedrag. Ik ga dat fucking vaccin ook maar halen for the greater good, hoef niet zo nodig. Maar aan de andere kant, tja, als mensen echt gewoon bang geworden zijn door alle negatieve pers, wie ben ik dan om te zeggen ga gewoon en stop met janken? Niet iedereen stapt makkelijk over zijn of haar angst heen. Hopelijk scheelt het niet al teveel tijd voor de jongere groepen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:13:57 #152
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199702563
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Simpel, gewoon achteraan, zodra de 18+ geweest is, dan is weigeren niet perse lonend en vertraag je ook niet verder. Ze hebben, zoals gesteld al een afweging gemaakt door (voorlopig) te weigeren, dan kunnen die paar weken er ook nog wel bij.

Overigens denk ik dat gewoon gaat gebeuren, eer dat dat alles geregeld is door de huisartsen en brieven / uitnodigingen / IT geregeld zijn, zijn ze in het tempo waar ze nu mee prikken al bij de 18+ beland, en om hun rug recht te houden wat ze wekenlang verkondigd hebben.

Zodra de 25+ geweest is alles opengooien is ook een prima idee, dan heb je nog ongeveer een miljoen te gaan en dan heb je feitelijk alles al gehad.
We moeten nog 23 bouwjaren tot 2003 uitnodigen. De laatste dagen is het tempo twee bouwjaren per dag uitnodigen. Met dat tempo heb je half juni ook bouwjaar 2003 uitgenodigd. Gezien er toch wat tijd overheen vloeit voordat er een besluit over de AZ-weigeraars is genomen, zit je toch haast op half juni voordat die groep überhaupt uitgenodigd is. Dan is bouwjaar 2003 hopelijk ook uitgenodigd.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:14:15 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199702571
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:53 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Laten we ook eerst in kaart brengen hoe groot de groep AZ-weigeraars daadwerkelijk bedraagt en onderzoeken hoeveel de vertraging voor mensen onder de 30 bedraagt als de groep AZ-weigeraars voor mogen boven hun, alvorens er een besluit wordt genomen.
Al zijn het alle 5 miljoen in dat cohort, dan vind ik het nog helemaal waard.

Die leeftijden eerder prikken dan jongeren levert gewoon winst op qua ziekenhuisbezetting.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:14:52 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199702573
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind het een goed idee om ze alsnog te vaccineren maar als er negatieve consequenties zitten aan je niet laten vaccineren zou de groep die nee gezegd heeft geen voorrang mogen hebben.

Denk dat ‘t sowieso wel een idee is om wanneer ze bij 25 zijn ofzo het gewoon voor alle leeftijden vrij te geven bij de GGD, dan kunnen ook ouderen die geen AZ wilden mee.
+1

Gezien de snelheid nu zal het ook wel zoiets worden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:15:23 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199702576
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ook weer 2 mensen op COVID cohort opgenomen die gevaccineerd waren. :o

@:willemengel
Volledig?
En ouderen?

Ja ken gebeuren natuurlijk, wel heel zuur
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 juni 2021 @ 08:16:05 #156
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199702583
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:01 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Vind het zeer onverantwoord om in deze tijd naar landen als Vietnam, India, Zuid-Afrika, Suriname of Brazilië te vliegen en vind het jammer dat Nederland al zo snel alle vliegverboden intrekt. De luchtvaartindustrie wordt keer op keer de hand boven het hoofd gehouden. Vliegverboden worden ook veel te laat door Nederland ingesteld, zoals we dat bij India zagen. Of er kont überhaupt geen vliegverbod naar bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk, terwijl andere Europese landen allang een vliegverbod naar het Verenigd Koninkrijk hebben ingesteld. Sowieso mag in 2021 wat mij betreft enkel voor strikt noodzakelijke doeleinden gevlogen worden (niet voor vakanties of familiebezoek) en zeker niet intercontinentaal. De ontwikkelingen rondom het coronavirus en alle varianten ervan is nog veel te onzeker om veilig de wereld over te vliegen mogelijk te maken. Straks zitten we alsnog in een derde golf (ik beschouw de periode oktober 2020-juni 2021 als één golf met drie pieken) door het vele onnodige gevlieg en gereis.
Gelukkig ga ik er ook niet zelf naartoe ^O^

Jammer dat er ongetwijfeld geen strenge handhaving gaat zijn, maar ik ben al lang blij om straks eindelijk m'n vriendin weer te kunnen zien. En uiteraard gaan we gewoon in quarantaine, ook al is er weinig handhaving.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 juni 2021 @ 08:20:07 #157
862 Arcee
Look closer
pi_199702607
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 01:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

https://www.tubantia.nl/b(...)trouwen-br~aa2a471a/

Deze komt met stip op drie in de lijst van grootste schandaligheden deze crisis. Wat een schande, graag even uw medische gegevens afstaan en anders geen paspoortje voor u.
Ja, en die reden is er pas later bijbedacht. Dat was nooit de insteek.

Het schijnt trouwens dat die app ook gewoon vaccinatiegegevens bij de GGD vandaan kan halen, dus voor diegenen is die RIVM-stap dan helemaal niet nodig.

Ron Roozendaal (directeur Informatiebeleid Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport) zei daar op Radio 1 het volgende over:

quote:


We gaan niet alle gegevens bij elkaar brengen. De app gaat zelf het RIVM raadplegen: zijn er gegevens van jou?

We hebben er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken tenminste voor de gegevens bij het RIVM en ook de gegevens bij de GGD voor die mensen die bij de GGD zijn ingeënt, maar geen toestemming hebben gegeven om hun gegevens aan het RVIVM te geven.

- Hoe gaat dat dan als je daar dus geen toestemming voor hebt gegeven?

Nou, dan zal de app constateren dat bij het RIVM niets te vinden is over jou en de app zal dan kijken of bij de GGD wel gegevens zijn. Als dat alsnog het geval is dan worden die in de app getoond.

https://www.nporadio1.nl/(...)d-in-coronacheck-app
pi_199702612
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Volledig?
En ouderen?

Ja ken gebeuren natuurlijk, wel heel zuur
Eentje volledig (Pfizer) en al in maart geweest.

De andere AstraZeneca net de 2e vaccinatie gehad, maar had voor de eerste vaccinatie al een keer COVID gehad dus zou in theorie voldoende moeten zijn.

Overigens wel zeldzaam hoor. Het zijn meestal toch allochtonen die we opnemen, aangezien die zich massaal niet laten vaccineren ofzo. @Zipportal
pi_199702635
Ik snap nog steeds de meerwaarde niet van jongeren tussen 12-18 vaccineren.
Wat boeit dat wanneer de mensen die daadwerkelijk in het ziekenhuis kunnen komen gevaccineerd zijn?

Dat 18-45 de optie krijgt zou al genoeg moeten zijn maar niet van belang op versoepelingen.
Maar met 12 jaar krijg je ouders die het gaan bepalen en vibd dat ergens met een nieuw vaccin onetisch wanneer de kinderen zelf amper risico lopen.

Het voelt als een big pharma money grab. Al een beetje met 2 prikken ipv 1 tov de voordelen maar dat zal nog wel.
Maar onder de 18 (los van medische indicatie) moet je ze niet vaccineren imo.
pi_199702649
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Eentje volledig (Pfizer) en al in maart geweest.

De andere AstraZeneca net de 2e vaccinatie gehad, maar had voor de eerste vaccinatie al een keer COVID gehad dus zou in theorie voldoende moeten zijn.

Overigens wel zeldzaam hoor. Het zijn meestal toch allochtonen die we opnemen, aangezien die zich massaal niet laten vaccineren ofzo. @:zipportal
Dus én een tweede keer Covid én met een vaccinatie in het ziekenhuis komen. Ik zou ook een staatslot kopen als ik hem/haar was. :+
pi_199702650
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Eentje volledig (Pfizer) en al in maart geweest.

De andere AstraZeneca net de 2e vaccinatie gehad, maar had voor de eerste vaccinatie al een keer COVID gehad dus zou in theorie voldoende moeten zijn.

Overigens wel zeldzaam hoor. Het zijn meestal toch allochtonen die we opnemen, aangezien die zich massaal niet laten vaccineren ofzo. @:zipportal
Mijn vader ligt ook op de covid afdeling, en het valt mij inderdaad op dat er veel allochtonen liggen.
pi_199702651
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Eentje volledig (Pfizer) en al in maart geweest.

De andere AstraZeneca net de 2e vaccinatie gehad, maar had voor de eerste vaccinatie al een keer COVID gehad dus zou in theorie voldoende moeten zijn.

Overigens wel zeldzaam hoor. Het zijn meestal toch allochtonen die we opnemen, aangezien die zich massaal niet laten vaccineren ofzo. @:zipportal
Vind het toch raar. Dacht dat je wel beschermd was voor ziekenhuisopnamens na volledige vaccinatie
Kan zoiets niet een terugval van de eerdere besmetting zijn?
pi_199702657
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vind het toch raar. Dacht dat je wel beschermd was voor ziekenhuisopnamens na volledige vaccinatie
Kan zoiets niet een terugval van de eerdere besmetting zijn?
Bij de echt ouderen (80+) is er vaak meer aan de hand dan alleen COVID. Dus we gaan dan weer in de discussie belanden: wordt zo'n persoon opgenomen met COVID, of door COVID? Of een beetje van beide?

Feit is iig dat hij wel volledig gevaccineerd op een COVID-kliniek ligt.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 08:31:26 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199702659
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik snap nog steeds de meerwaarde niet van jongeren tussen 12-18 vaccineren.
Wat boeit dat wanneer de mensen die daadwerkelijk in het ziekenhuis kunnen komen gevaccineerd zijn?

Dat 18-45 de optie krijgt zou al genoeg moeten zijn maar niet van belang op versoepelingen.
Maar met 12 jaar krijg je ouders die het gaan bepalen en vibd dat ergens met een nieuw vaccin onetisch wanneer de kinderen zelf amper risico lopen.

Het voelt als een big pharma money grab. Al een beetje met 2 prikken ipv 1 tov de voordelen maar dat zal nog wel.
Maar onder de 18 (los van medische indicatie) moet je ze niet vaccineren imo.
Simpelweg omdat vaccineren juist werkt door een grote groep te bedienen zodat het virus over de hele breedte minder doorgegeven wordt. Als je een virus die geen ziekte veroorzaakt laat doorwakkeren in een leeftijdsgroep is het voor het virus veel eenvoudiger om uiteindelijk onder dat vaccin uit te komen. Een vaccin creeert een selectiedruk waardoor er sneller nieuwe varianten ontstaan, door breed te vaccineren hopen we dat er geen grote poel ontstaat waar die selectiedruk tot voor zijn uiteindelijke resultaat kan zorgen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199702664
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:28 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Mijn vader ligt ook op de covid afdeling, en het valt mij inderdaad op dat er veel allochtonen liggen.
Zo gek is het natuurlijk niet. Veelal ongezondere (voormalig) rokers met overgewicht die vaker besmet raken vanwege leefomstandigheden en onwetendheid.
Dan zijn allochtonen ook meer anti vaccin vaak wat het nog risicovoller maakt.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:32:55 #166
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199702668
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:28 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Mijn vader ligt ook op de covid afdeling, en het valt mij inderdaad op dat er veel allochtonen liggen.
Dat was vorig jaar ook al bekend toch?

De eerste generatie migranten begrijpen niks van de taal en laten hun keuze vaak afhangen van de mening van hun kinderen/kleinkinderen
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 08:33:57 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199702673
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zo gek is het natuurlijk niet. Veelal ongezondere (voormalig) rokers met overgewicht die vaker besmet raken vanwege leefomstandigheden en onwetendheid.
Dan zijn allochtonen ook meer anti vaccin vaak wat het nog risicovoller maakt.
Je moet zo'n virus niet zien als een statisch iets, en zeker niet als iets dat zijn dingetje doet binnen strikte grenzen. Een virus waar andere groepen wellicht ook last van kunnen krijgen is een kleine stap, net zoals een virus dat snel verspreid maar geen ziektebeeld geeft trouwens. Helaas kunnen we die evolutie niet sturen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199702675
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vind het toch raar. Dacht dat je wel beschermd was voor ziekenhuisopnamens na volledige vaccinatie
Kan zoiets niet een terugval van de eerdere besmetting zijn?
Niet alle ziekenhuis opnames zijn even erg natuurlijk.
Normaal gesproken had mijn vader gewoon thuis kunnen uitzieken, echter door de koorts raakte hij verward(delier). Daardoor was het voor mijn moeder (76) niet mogelijk om hem thuis te verzorgen, mede omdat ze zelf ook ziek was
Hij is nu aan het revalideren, en met de dag gaat het beter. Hij heeft geen zuurstof of iets dergelijks nodig gehad.
Hij had 2 weken voor besmetting zijn eerste pfizer gehad.
Wanneer hij die niet had gehad, had ik het somber ingezien. (Mede doordat hij een zwak hart(icd) heeft.
De vaccinatie heeft hem gered. Alhoewel dit natuurlijk een aanname is.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 08:35:28 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199702680
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat was vorig jaar ook al bekend toch?

De eerste generatie migranten begrijpen niks van de taal en laten hun keuze vaak afhangen van de mening van hun kinderen/kleinkinderen
Toch lijkt me dat in een pandemie een minder groot probleem, ze krijgen dan toch ook wel bronnen in hun eigen taal waar dingen worden uitgelegd. Al is het via buitenlandse tv. Je kunt niet echt onder corona uit denk ik.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199702702
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Simpelweg omdat vaccineren juist werkt door een grote groep te bedienen zodat het virus over de hele breedte minder doorgegeven wordt. Als je een virus die geen ziekte veroorzaakt laat doorwakkeren in een leeftijdsgroep is het voor het virus veel eenvoudiger om uiteindelijk onder dat vaccin uit te komen. Een vaccin creeert een selectiedruk waardoor er sneller nieuwe varianten ontstaan, door breed te vaccineren hopen we dat er geen grote poel ontstaat waar die selectiedruk tot voor zijn uiteindelijke resultaat kan zorgen.
Tnx, dat kan ik wel volgen alleen zit je toch met die mutaties door de rest van de wereld helaas wanneer het endemisch wordt.
Uiteindelijk biedt zo'n besmettelijkere variant toch een duwtje in de rug waarbij we allemaal wel immuniteit dmv t/b cellen hebben en covid gereduceerd wordt tot "griepje" waarbij amper iemand flink ziek wordt en in het ziekenhuis beland.

Ten minste dat is mijn logica achter risicogroepen en iedereen die wil vaccineren en de rest is al besmet of wordt dat vanzelf wel maar alle maatregen los laten na het eerste deel van risicogroepen en wanneer de rest de optie gehad heeft.
pi_199702703
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:34 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Niet alle ziekenhuis opnames zijn even erg natuurlijk.
Normaal gesproken had mijn vader gewoon thuis kunnen uitzieken, echter door de koorts raakte hij verward(delier). Daardoor was het voor mijn moeder (76) niet mogelijk om hem thuis te verzorgen, mede omdat ze zelf ook ziek was
Hij is nu aan het revalideren, en met de dag gaat het beter. Hij heeft geen zuurstof of iets dergelijks nodig gehad.
Hij had 2 weken voor besmetting zijn eerste pfizer gehad.
Wanneer hij die niet had gehad, had ik het somber ingezien. (Mede doordat hij een zwak hart(icd) heeft.
De vaccinatie heeft hem gered. Alhoewel dit natuurlijk een aanname is.
Goed om te horen. Hopelijk herstelt hij snel en kan hij snel weer naar huis.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:40:15 #172
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199702707
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Toch lijkt me dat in een pandemie een minder groot probleem, ze krijgen dan toch ook wel bronnen in hun eigen taal waar dingen worden uitgelegd. Al is het via buitenlandse tv. Je kunt niet echt onder corona uit denk ik.
Veel analfabeet. Afspraak maken ingewikkeld online, telefonisch ook want spreken de taal slecht.

Dus komt het aan op kinderen/kleinkinderen. Die geven vaak advies om het niet te doen, want via via gehoord dat een oudtante in Marokko heel erg ziek was geworden van het vaccin.

Dit werd gisteren zo uitgelegd in Beau
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199702715
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat was vorig jaar ook al bekend toch?

De eerste generatie migranten begrijpen niks van de taal en laten hun keuze vaak afhangen van de mening van hun kinderen/kleinkinderen
Ik merk bij mijn ouders en andere familie/vrienden dat het mee valt. Ze zien op tv ook genoeg over covid alleen het zijn ook de mensen die buiten lopen met mondkapjes en binnen met de hele familie zitten in een slecht geventileerd flatje.
In combinatie met ongezonder zijn en kagere bereidwilligheid tot vaccineren vaker een recipe for disaster helaas.
pi_199702730
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:34 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Niet alle ziekenhuis opnames zijn even erg natuurlijk.
Normaal gesproken had mijn vader gewoon thuis kunnen uitzieken, echter door de koorts raakte hij verward(delier). Daardoor was het voor mijn moeder (76) niet mogelijk om hem thuis te verzorgen, mede omdat ze zelf ook ziek was
Hij is nu aan het revalideren, en met de dag gaat het beter. Hij heeft geen zuurstof of iets dergelijks nodig gehad.
Hij had 2 weken voor besmetting zijn eerste pfizer gehad.
Wanneer hij die niet had gehad, had ik het somber ingezien. (Mede doordat hij een zwak hart(icd) heeft.
De vaccinatie heeft hem gered. Alhoewel dit natuurlijk een aanname is.
Ja, gelukkig gaat het de betere kant op dan.
Ik hoop dat meer mensen zo een hoop extra leed bespaard blijft. Sterkte komende tijd!
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 08:48:03 #175
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199702747
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Tnx, dat kan ik wel volgen alleen zit je toch met die mutaties door de rest van de wereld helaas wanneer het endemisch wordt.
Uiteindelijk biedt zo'n besmettelijkere variant toch een duwtje in de rug waarbij we allemaal wel immuniteit dmv t/b cellen hebben en covid gereduceerd wordt tot "griepje" waarbij amper iemand flink ziek wordt en in het ziekenhuis beland.

Ten minste dat is mijn logica achter risicogroepen en iedereen die wil vaccineren en de rest is al besmet of wordt dat vanzelf wel maar alle maatregen los laten na het eerste deel van risicogroepen en wanneer de rest de optie gehad heeft.
Daarom is het ook zo belangrijk om nu al te focussen op ook de rest van de wereld aan vaccins te helpen.

Het reduceren tot een griepje is niet iets wat te voorspellen is, en kan net zo goed een verandering worden naar een SARS achtige aandoening of iets compleets anders. Het is gewoon handig om de totale virus load in de wereld omlaag te proberen te krijgen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 08:48:25 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199702749
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Veel analfabeet. Afspraak maken ingewikkeld online, telefonisch ook want spreken de taal slecht.

Dus komt het aan op kinderen/kleinkinderen. Die geven vaak advies om het niet te doen, want via via gehoord dat een oudtante in Marokko heel erg ziek was geworden van het vaccin.

Dit werd gisteren zo uitgelegd in Beau
Ai.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:55:00 #177
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199702784
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:28 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Mijn vader ligt ook op de covid afdeling, en het valt mij inderdaad op dat er veel allochtonen liggen.
Ik bid elke dag tot Allah dat ik nog gezond ben :7

Praise the lord (oh nee, dat was een andere)!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199702802
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Veel analfabeet. Afspraak maken ingewikkeld online, telefonisch ook want spreken de taal slecht.

Dus komt het aan op kinderen/kleinkinderen. Die geven vaak advies om het niet te doen, want via via gehoord dat een oudtante in Marokko heel erg ziek was geworden van het vaccin.

Dit werd gisteren zo uitgelegd in Beau
Prima toch?
Als er voor wordt gekozen dat vaccinatie vrijwillug is dan moet men ook niet zeiken als iemand een keuze maakt die men niet wil.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199702813
Overigens nog een leuke anekdote.

Een gast die niet heel erg in COVID geloofde had gewoon schijt gehad en volle bak doorgewerkt met COVID (lekker ook voor zijn collega's). Tot hij echt in elkaar zakte en niks meer kon. Ligt nu op zijn buik op de IC. categorie 30-40 jaar zonder onderliggend lijden.

@Zipportal graag jouw mening.
pi_199702833
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens nog een leuke anekdote.

Een gast die niet heel erg in COVID geloofde had gewoon schijt gehad en volle bak doorgewerkt met COVID (lekker ook voor zijn collega's). Tot hij echt in elkaar zakte en niks meer kon. Ligt nu op zijn buik op de IC. categorie 30-40 jaar zonder onderliggend lijden.

@:zipportal graag jouw mening.
Wat vervelendvoor die gast. Wens die gast maar beterschap.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:04:46 #181
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199702834
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:11 schreef josja het volgende:
Ik neig ook naar sluit maar lekker achteraan de rij, gewoon omdat ik moeite heb met verwend jengelgedrag. Ik ga dat fucking vaccin ook maar halen for the greater good, hoef niet zo nodig. Maar aan de andere kant, tja, als mensen echt gewoon bang geworden zijn door alle negatieve pers, wie ben ik dan om te zeggen ga gewoon en stop met janken? Niet iedereen stapt makkelijk over zijn of haar angst heen. Hopelijk scheelt het niet al teveel tijd voor de jongere groepen.
Het kan ook wat doen met de vaccinatiebereidheid van jongeren, nu is het momentum best sterk om je te laten vaccineren. Als je er eerst weer 2 weken bejaarden gaat vaccineren heeft een deel van de groep die daar op moet wachten ook zoiets van "laat maar".
Het is wel de groep die alles heeft opgegeven de afgelopen anderhalf jaar zonder zelf een groot risico te lopen en die nu hun vakantie ziet verdampen voor hun neus door "zeikbejaarden", de enige reden dat ze het vaccin überhaupt zouden nemen in een aantal gevallen was in het kader van solidair zijn naar de ouderen. Dat solidair zijn houd misschien een keer op als ze nu ook hun vakantie kunnen vergeten straks.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 09:08:14 #182
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199702855
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens nog een leuke anekdote.

Een gast die niet heel erg in COVID geloofde had gewoon schijt gehad en volle bak doorgewerkt met COVID (lekker ook voor zijn collega's). Tot hij echt in elkaar zakte en niks meer kon. Ligt nu op zijn buik op de IC. categorie 30-40 jaar zonder onderliggend lijden.

@:zipportal graag jouw mening.
Hoe weet je dat, kende je hem persoonlijk?
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:09:52 #183
3542 Gia
User under construction
pi_199702862
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:09 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Uiteraard krijgen uitgerekend de boomers het weer voor elkaar dat ze uberhaupt kunnen kiezen en dan uiteraard voor het dure en schaarse vaccin gaan
Is het al zeker dat ze mogen kiezen? Gisteren zeiden ze op tv nog dat ze gevaccineerd gaan worden met Pfizer, Moderna of Jansen, maar zonder keuze daaruit.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:12:16 #184
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199702875
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hoe weet je dat, kende je hem persoonlijk?
Het t-shirt COVID=HOAX en de continue stroom van appjes van Willem Engel gaven dat beeld ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199702899
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hoe weet je dat, kende je hem persoonlijk?
Nee.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 09:16:39 #186
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199702902
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee.
Alright. Goed verhaal wel dan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 juni 2021 @ 09:18:17 #187
862 Arcee
Look closer
pi_199702913
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Is het al zeker dat ze mogen kiezen? Gisteren zeiden ze op tv nog dat ze gevaccineerd gaan worden met Pfizer, Moderna of Jansen, maar zonder keuze daaruit.
Nee, geen keuze:

quote:
60 tot 64-jarigen die eerder het
AstraZeneca-vaccin weigerden,krijgen
een nieuwe oproep voor vaccinatie bij
de GGD,bevestigt minister De Jonge
tegen Nieuwsuur.Ze krijgen geen vaccin
naar keuze
,maar worden waarschijnlijk
geprikt met Moderna,Pfizer of Janssen.
Een deel van de weigeraars wilde geen
AstraZeneca vanwege de zeer kleine kans
op een ernstige bijwerking.

Bron: TT
Logisch ook.
pi_199702914
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee

De registratie gebeurt door de prikkende partij

Die sturen vervolgens door naar het RIVM en die plempen het in CIMS als er toestemming is

Die app gaat data van CIMS krijgen. En als die er niet is, gaat de app de GGD zelf bevragen, of andere koppelingen.

Huisartsen en zorginstellingen zijn hierin (nog) niet gelukt qua goeie koppelingen :+
Dat is wat ik zeg toch :P
(dat daar een portal tussen zit heb ik even voor het gemak weggelaten, bijvoorbeeld voor ziekenhuizen ZKVI of huisartsen BRBA )

[ Bericht 3% gewijzigd door _serial_ op 01-06-2021 09:26:22 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:20:23 #189
3542 Gia
User under construction
pi_199702930
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:18 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, geen keuze:
[..]

Logisch ook.
Dacht ook al! Al die posts hier dat de boomers mogen kiezen. Ook niet, hoor.
Zul je zien dat ze ook Jansen gaan weigeren en alleen maar Pfizer of Moderna willen.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 1 juni 2021 @ 09:20:44 #190
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199702931
Announce 1981 en 1982.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:23:18 #191
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199702942
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:20 schreef Pino112 het volgende:
Announce 1981 en 1982.
O ja, vandaag mag ik misschien ook een afspraak maken *O* *O* *O* *O* *O*

(Hoop op Janssen, ben ik er in 1 keer vanaf)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 09:23:30 #192
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199702943
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ik bid elke dag tot Allah dat ik nog gezond ben :7

Praise the lord (oh nee, dat was een andere)!
Nee, hoor, dat is exact dezelfde.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:24:33 #193
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199702949
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, hoor, dat is exact dezelfde.
Jup, er was wel een stevige discussie over de verkopers weliswaar
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:26:29 #194
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199702955
5 leeftijdsjaren per week toch. Dan is vandaag wel tikkie rap, denk morgen pas.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 juni 2021 @ 09:27:24 #195
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199702961
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
5 leeftijdsjaren per week toch. Dan is vandaag wel tikkie rap, denk morgen pas.
Het gaat echt retehard nu zeg _O_

Dat had ik een paar weken geleden niet verwacht :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 09:27:53 #196
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199702964
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het gaat echt retehard nu zeg _O_

Dat had ik een paar weken geleden niet verwacht :@
Ik had het ook niet verwacht
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 juni 2021 @ 09:29:23 #197
862 Arcee
Look closer
pi_199702972
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
5 leeftijdsjaren per week toch.
Het gaat veel sneller, 10 per week. Check de OP.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:29:23 #198
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199702973
1981 komt vandaag aan de beurt volgens Kirsten Verdel en Jan Paternotte.
Géén kloon van tvlxd!
pi_199702975
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Alright. Goed verhaal wel dan.
Ik hoef me hier toch niet te verantwoorden aan jou?
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:30:05 #200
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199702982
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:29 schreef Montov het volgende:
1981 komt vandaag aan de beurt volgens Kirsten Verdel en Jan Paternotte.
Dat is wel heel specifiek dat het maar 1 jaartal is en niet 2, ik verwacht nu echt janssen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:31:14 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199702987
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het gaat echt retehard nu zeg _O_

Dat had ik een paar weken geleden niet verwacht :@
Inplannen is nog niet geprikt he ;)

Maar inderdaad, het uitnodigen gaat zeker aan een tempo waar we in januari/februari vooral nog over dagdroomden.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:32:02 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199702994
Also: ANNOUNCE 1 JUNO
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:32:32 #203
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199703000
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:29 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het gaat veel sneller, 10 per week. Check de OP.
Hmm ja, uitnodigen gaat wel erg snel ja. Prikken gaat dan steeds later gebeuren voor volgende leeftijdsgroepen.
pi_199703005
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Also: ANNOUNCE 1 JUNO
Mooie tijden vorig jaar. 1 juno los op het terras toen. Ook mooi weer die dag.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:34:38 #205
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199703011
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:30 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat is wel heel specifiek dat het maar 1 jaartal is en niet 2, ik verwacht nu echt janssen
Het is nog onduidelijk of 1982 ook aan de beurt is, maar 1981 sowieso volgens de tweets.

Ik vermoed, maar ik zit er wel vaker naast, dat 1981 alleen komt omdat vantevoren volgens het schema 1982 bij de 30'ers werd geschaard qua volgorde enzo.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:36:24 #206
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199703018
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik hoef me hier toch niet te verantwoorden aan jou?
Je wordt door Big Pharma betaald om de hoax te verdedigen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_199703022
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:34 schreef Montov het volgende:

[..]

Het is nog onduidelijk of 1982 ook aan de beurt is, maar 1981 sowieso volgens de tweets.

Ik vermoed, maar ik zit er wel vaker naast, dat 1981 alleen komt omdat vantevoren volgens het schema 1982 bij de 30'ers werd geschaard qua volgorde enzo.
1982 is een nieuwe 10 jaar cohort
(1982-1991)

Zo staat het ook op dashboard.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199703023
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:34 schreef Montov het volgende:

[..]

Het is nog onduidelijk of 1982 ook aan de beurt is, maar 1981 sowieso volgens de tweets.

Ik vermoed, maar ik zit er wel vaker naast, dat 1981 alleen komt omdat vantevoren volgens het schema 1982 bij de 30'ers werd geschaard qua volgorde enzo.
twitter


Hoe is dit sowieso 1981 en 1982 onduidelijk?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:40:41 #209
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199703038
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[ twitter ]

Hoe is dit sowieso 1981 en 1982 onduidelijk?
Mobiel, dus twitter is lastig, maar zie tweets van Jan Paternotte.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:43:51 #210
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199703064
ANNOUNCE PRIKEVENTS
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:44:19 #211
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199703069
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:40 schreef Montov het volgende:

[..]

Mobiel, dus twitter is lastig, maar zie tweets van Jan Paternotte.
at your service
twitter
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199703071
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:44 schreef zalkc het volgende:

[..]

at your service
[ twitter ]
Ah juist maar hij noemt het ook een spannende dag voor 1982 :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 09:45:20 #213
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199703075
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:29 schreef Montov het volgende:
1981 komt vandaag aan de beurt volgens Kirsten Verdel en Jan Paternotte.
Dan loop ik maar 2 weken voor op mijn leeftijdsgenoten... :D O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:51:08 #214
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199703113
Duurt te lang

#klapinhetgezichtvanjaren90'ers
pi_199703114
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het gaat echt retehard nu zeg _O_

Dat had ik een paar weken geleden niet verwacht :@
Per jaartal worden het ook steeds minder mensen, dus dan gaat get sneller
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:52:58 #216
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199703131
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Per jaartal worden het ook steeds minder mensen, dus dan gaat get sneller
Ik denk dat in deze leeftijden er ook nog best veel op medische indicatie en zorgmedewerkers/PGB'ers zitten die al gevaccineerd zijn. kan maar zo 10% van het cohort zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199703146
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Per jaartal worden het ook steeds minder mensen, dus dan gaat get sneller
Huh?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199703156
https://medischinfo.nl/corona/nice/ic/

Daling op de ic's lijkt eerder harder dan zachter te gaan. ^O^

Morgen waarschijnlijk onder de 100 IC-opnames/week. Eind van de week al onder de signaalwaarde van 10/dag?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 09:56:41 #219
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199703165
60-64 jaar die geen AZ wou, krijgt binnenkort dus een nieuwe optie. Maar ze hebben geen keuze zegt Hugo. Straks krijgen ze Janssen en willen sommigen dat ook niet ?
pi_199703175
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Huh?
Ja de cohorts worden kleiner.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199703179
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:56 schreef Momo het volgende:
60-64 jaar die geen AZ wou, krijgt binnenkort dus een nieuwe optie. Maar ze hebben geen keuze zegt Hugo. Straks krijgen ze Janssen en willen sommigen dat ook niet ?
Ja dan hebben ze pech toch ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:59:59 #222
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199703187
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:56 schreef Momo het volgende:
60-64 jaar die geen AZ wou, krijgt binnenkort dus een nieuwe optie. Maar ze hebben geen keuze zegt Hugo. Straks krijgen ze Janssen en willen sommigen dat ook niet ?
Mijn ervaring is wel dat je bij de GGD kan vragen of je naar een Moderna/Pfizer loketje mag.

Zal uiteraard verschillen per GGD of zelfs per werknemer die daar staat te verdelen.

Met Jansen zal het anders liggen denk ik omdat daar de afspraken al op afgestemd zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:00:06 #223
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199703189
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dan hebben ze pech toch ?
Jup, anders wordt het gewoon chantage. Ik wil Pfizer of anders ga ik lekker de IC bezet houden!! :6

:r
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199703190
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja de cohorts worden kleiner.
[ [url=https://images.populationpyramid.net/capture/?selector=%23pyramid-share-container&url=https%3A%2F%2Fwww.populationpyramid.net(...)re%3Dtrue]afbeelding[/url] ]
Nou ja, het klopt technisch gezien, maar zoveel ontloopt het elkaar niet: https://opendata.cbs.nl/s(...)EV/table?fromstatweb



Het is natuurlijk wel zo dat én de vaccinatiebereidheid (iets) lager is en de kans ook steeds groter is dat mensen al op een andere plek geprikt zijn (zorgpersoneel, risicogroep etc.)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:01:07 #225
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199703198
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dan hebben ze pech toch ?
twitter


Er zijn al wel mensen die geen Janssen willen in de groep 1967 of 1968.
pi_199703214
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:01 schreef Momo het volgende:

[..]

[ twitter ]

Er zijn al wel mensen die geen Janssen willen in de groep 1967 of 1968.
Al wel zes keer getekend. Denk dat Hugo een noodberaad aan het houden is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199703219
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mijn ervaring is wel dat je bij de GGD kan vragen of je naar een Moderna/Pfizer loketje mag.

Zal uiteraard verschillen per GGD of zelfs per werknemer die daar staat te verdelen.

Met Jansen zal het anders liggen denk ik omdat daar de afspraken al op afgestemd zijn.
Lijkt mij heel raar dat dit gebeurt, het is niet dat ze massa's Pfizer/Moderna overhebben als ze Janssen mensen op verzoek door sturen naar een Pfizer/Moderna loket.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199703230
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou ja, het klopt technisch gezien, maar zoveel ontloopt het elkaar niet: https://opendata.cbs.nl/s(...)EV/table?fromstatweb

[ afbeelding ]

Het is natuurlijk wel zo dat én de vaccinatiebereidheid (iets) lager is en de kans ook steeds groter is dat mensen al op een andere plek geprikt zijn (zorgpersoneel, risicogroep etc.)
Er zijn dus nog genoeg gewillige klanten waar de big pharma hun vaccin troep aan kan slijten. Dan heb ik toch het verkeerde werk gekozen denk ik.
Check it out
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:03:59 #229
5428 crew  miss_sly
pi_199703231
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:01 schreef Momo het volgende:

[..]

[ twitter ]

Er zijn al wel mensen die geen Janssen willen in de groep 1967 of 1968.
Ik ben op zich niet per se voor ‘prikken wat de pot schaft’ (afschuwelijke term trouwens), maar er ontstaat wel steeds meer een beeld van verwende mensen die bij alles denken dat ze van alles te eisen hebben.

Tegelijkertijd denk ik ook dat er genoeg te winnen valt bij een duidelijke informatievoorziening. Een goed tv-programma over de vaccins, hoe ze werken, wat de risico’s zijn en hoe vaak die daadwerkelijk voorkomen zou best nog wat mensen over de streep kunnen helpen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:05:00 #230
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199703242
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Lijkt mij heel raar dat dit gebeurt, het is niet dat ze massa's Pfizer/Moderna overhebben als ze Janssen mensen op verzoek door sturen naar een Pfizer/Moderna loket.
Met Janssen kan ik het me ook niet voorstellen inderdaad omdat daar een andere “prikstrategie” aan ten grondslag ligt, waar de afspraken op afgestemd zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:05:01 #231
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199703243
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:03 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Er zijn dus nog genoeg gewillige klanten waar de big pharma hun vaccin troep aan kan slijten. Dan heb ik toch het verkeerde werk gekozen denk ik.
ga lekker naar BNW.
pi_199703244
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Lijkt mij heel raar dat dit gebeurt, het is niet dat ze massa's Pfizer/Moderna overhebben als ze Janssen mensen op verzoek door sturen naar een Pfizer/Moderna loket.
Ik ook niet dat er massa's mensen om (durven te) vragen. Dus vandaar dat ze wellicht uitzonderingen maken.

Net zoals je theoretisch gezien geen prik krijgt zonder brief.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:05:49 #233
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199703251
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben op zich niet per se voor ‘prikken wat de pot schaft’ (afschuwelijke term trouwens), maar er ontstaat wel steeds meer een beeld van verwende mensen die bij alles denken dat ze van alles te eisen hebben.
Als er geen medische aanleiding is voor je bezwaar dan sluit je maar gewoon achter aan in de rij.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:06:26 #234
5428 crew  miss_sly
pi_199703260
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Lijkt mij heel raar dat dit gebeurt, het is niet dat ze massa's Pfizer/Moderna overhebben als ze Janssen mensen op verzoek door sturen naar een Pfizer/Moderna loket.
Volgens mij gebeurt dat ook echt niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199703265
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:55 schreef DireStraits7 het volgende:
https://medischinfo.nl/corona/nice/ic/

Daling op de ic's lijkt eerder harder dan zachter te gaan. ^O^

Morgen waarschijnlijk onder de 100 IC-opnames/week. Eind van de week al onder de signaalwaarde van 10/dag?
quote:
Website blocked due to trojan
Website blocked: medischinfo.nl

Malwarebytes Browser Guard blocked this website because it may contain malware activity.
We strongly recommend you do not continue.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:06:58 #236
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199703266
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben op zich niet per se voor ‘prikken wat de pot schaft’ (afschuwelijke term trouwens), maar er ontstaat wel steeds meer een beeld van verwende mensen die bij alles denken dat ze van alles te eisen hebben.

Tegelijkertijd denk ik ook dat er genoeg te winnen valt bij een duidelijke informatievoorziening. Een goed tv-programma over de vaccins, hoe ze werken, wat de risico’s zijn en hoe vaak die daadwerkelijk voorkomen zou best nog wat mensen over de streep kunnen helpen.
Een Lubachje over de bijwerkingen kan geen kwaad denk ik.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:07:35 #237
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199703273
Cohorts.. mooi woord.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199703279
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:06 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

[..]

Als ik op mijn werklaptop zit krijg ik die melding ook inderdaad. Komt waarschijnlijk omdat deze site in allerijl opgezet is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:08:40 #239
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199703283
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:03 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Er zijn dus nog genoeg gewillige klanten waar de big pharma hun vaccin troep aan kan slijten. Dan heb ik toch het verkeerde werk gekozen denk ik.
Jahaa.. we weten nu wel dat je antivax bent.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:08:50 #240
5428 crew  miss_sly
pi_199703285
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:06 schreef zalkc het volgende:

[..]

Een Lubachje over de bijwerkingen kan geen kwaad denk ik.
Bijvoorbeeld. Maar ook een avond op de NPO, met wetenschappers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199703292
quote:
4 uur geleden
Meer versoepelingen op Curaçao

Op Curaçao worden de maatregelen verder versoepeld. Dat heeft demissionair premier Rhuggenaath bekendgemaakt tijdens een persconferentie. Onder meer de avondklok gaat van 23.00 uur naar 01.00 uur en dat betekent dat uitgaansgelegenheden weer open mogen tot middernacht. Ook het maximale aantal gasten voor restaurants en winkels wordt verruimd.
Avondklok naar 1u, maar wel de uitgaansgelegenheden open. Apart. Dan zal zo'n avondklok wel veel toegevoegde waarde hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199703298
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Maar ook een avond op de NPO, met wetenschappers.
Daarmee bereik je alleen maar mensen die allang overtuigd zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:10:46 #243
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199703302
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou ja, het klopt technisch gezien, maar zoveel ontloopt het elkaar niet: https://opendata.cbs.nl/s(...)EV/table?fromstatweb

[ afbeelding ]

Het is natuurlijk wel zo dat én de vaccinatiebereidheid (iets) lager is en de kans ook steeds groter is dat mensen al op een andere plek geprikt zijn (zorgpersoneel, risicogroep etc.)
Leuk zo'n staatje. Laat ook goed zien hoe bijzonder mijn oma is ^O^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199703303
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Maar ook een avond op de NPO, met wetenschappers.
Dat is al een stapje in de goede richting. Daar kan ik alleen maar voor zijn.
Check it out
pi_199703304
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben op zich niet per se voor ‘prikken wat de pot schaft’ (afschuwelijke term trouwens), maar er ontstaat wel steeds meer een beeld van verwende mensen die bij alles denken dat ze van alles te eisen hebben.
Ja, dat is ook het probleem wat ik er mee heb.

Kijk als mensen niet willen omdat ze geen goed gevoel hebben bij AZ/Janssen is dat prima, dat is een overwogen keuze van die mensen.

Het beste zou dan zijn dat die mensen een ander vaccin aangeboden krijgen, maar dan wel onder de voorwaarde dat ze moeten wachten tot de campagne is afgelopen voor de 18+, dan dring je niet voor, en moet je zelf ook de gevolgen dragen van weigeren van je eerste aangeboden vaccin. Er tussendoor stoppen omdat ze weigeren is naar mijn idee niet goed te praten voor de mensen die nog wachten op een vaccin, ook al levert het wellicht nauwelijks vertraging op. Het gaat om het signaal wat je afgeeft. (belonen voor weigeren)

Voorlichting kan ook geen kwaad zoals al gesteld werd, maar daar is het waarschijnlijk al te laat voor.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:11:00 #246
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199703305


Wordt wel beetje groter
pi_199703308
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:03 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Er zijn dus nog genoeg gewillige klanten waar de big pharma hun vaccin troep aan kan slijten. Dan heb ik toch het verkeerde werk gekozen denk ik.
Zo te zien heeft GGZ voorlopig ook nog geen gebrek aan patiënten.
pi_199703309
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als ik op mijn werklaptop zit krijg ik die melding ook inderdaad. Komt waarschijnlijk omdat deze site in allerijl opgezet is.
SSL Certificaat is verlopen zo te zien.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:12:05 #249
5428 crew  miss_sly
pi_199703311
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Daarmee bereik je alleen maar mensen die allang overtuigd zijn.
Dat denk ik niet. Ik denk dat je ook mensen kunt bereiken die nu bij u wel Pfizer/Moderna willen, maar Janssen niet aandurven. Zet de feiten op een rijtje, dat kan mensen best overtuigen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:13:40 #250
5428 crew  miss_sly
pi_199703324
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja, dat is ook het probleem wat ik er mee heb.

Kijk als mensen niet willen omdat ze geen goed gevoel hebben bij AZ/Janssen is dat prima, dat is een overwogen keuze van die mensen.

Het beste zou dan zijn dat die mensen een ander vaccin aangeboden krijgen, maar dan wel onder de voorwaarde dat ze moeten wachten tot de campagne is afgelopen voor de 18+, dan dring je niet voor, en moet je zelf ook de gevolgen dragen van weigeren van je eerste aangeboden vaccin. Er tussendoor stoppen omdat ze weigeren is naar mijn idee niet goed te praten voor de mensen die nog wachten op een vaccin, ook al levert het wellicht nauwelijks vertraging op. Het gaat om het signaal wat je afgeeft. (belonen voor weigeren)

Voorlichting kan ook geen kwaad zoals al gesteld werd, maar daar is het waarschijnlijk al te laat voor.
Punt is dat ze in potentie niet alleen zichzelf ermee hebben, maar ook de ziekenhuisbezetting kunnen laten oplopen waardoor we allemaal geconfronteerd worden met hun keuze.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:14:16 #251
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199703329
Ik hoor juist alleen maar om me heen dat men het liefst Janssen wil, maar die volgen wat minder het nieuws/de bangmakerij gok ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199703334
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Punt is dat ze in potentie niet alleen zichzelf ermee hebben, maar ook de ziekenhuisbezetting kunnen laten oplopen waardoor we allemaal geconfronteerd worden met hun keuze.
Ja klopt, Ik ben daarom ook wel benieuwd hoeveel mensen ongevaccineerd momenteel in de ziekenhuizen komen, dat moet nu ook wel beginnen op te vallen. In de UK communiceren ze daar regelmatig over.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199703348
Ik zie net dat nog maar amper 6% van de wereldbevolking volledig is gevaccineerd. Er is nog genoeg werk te doen.
pi_199703357
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:14 schreef Caland het volgende:
Ik hoor juist alleen maar om me heen dat men het liefst Janssen wil, maar die volgen wat minder het nieuws/de bangmakerij gok ik.
Die ervaring heb ik ook. Velen gebruiken het argument..."1 prik en klaar"
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:19:09 #255
13309 nostra
ask why
pi_199703363
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:14 schreef Caland het volgende:
Ik hoor juist alleen maar om me heen dat men het liefst Janssen wil, maar die volgen wat minder het nieuws/de bangmakerij gok ik.
De gemiddelde Nederlander is gewoon vrij pragmatisch ja. Als je Fok en Twitter teveel volgt kan je nog wel eens een ander idee krijgen misschien. :+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:19:21 #256
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199703366
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:18 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Die ervaring heb ik ook. Velen gebruiken het argument..."1 prik en klaar"
Precies, zo sta ik er zelf ook in trouwens. Maar ben bang dat Janssen dan al op is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199703374
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Precies, zo sta ik er zelf ook in trouwens. Maar ben bang dat Janssen dan al op is.
Wat is je bouwjaar dan?
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:21:46 #258
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199703379
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:20 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Wat is je bouwjaar dan?
88
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:22:44 #259
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199703389
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:21 schreef Caland het volgende:

[..]

88
In de OP is duidelijk gemaakt dat referenties aan WO2 niet gewenst zijn! :(
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199703396
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:22 schreef zalkc het volgende:

[..]

In de OP is duidelijk gemaakt dat referenties aan WO2 niet gewenst zijn! :(
Voor gisteren zou ik deze referentie niet gesnapt hebben.

Een beetje offtopic, maar wel waard om te lezen: https://www.groene.nl/art(...)t-van-extreem-rechts
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199703407
Vorige week vrijdag gevaccineerd, maar in mijnrivm is de vaccinatie niet terug te vinden. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit 2 dagen kon duren.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:28:35 #262
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199703426
twitter

VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:28:39 #263
5428 crew  miss_sly
pi_199703427
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:25 schreef patrickt37 het volgende:
Vorige week vrijdag gevaccineerd, maar in mijnrivm is de vaccinatie niet terug te vinden. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit 2 dagen kon duren.
Als ik via dezelfde site inlog op 'mijn vaccinatiegegevens zien' als waar je een afspraak kunt maken, staat bij mij al een afgeronde afspraak van gisteren.
Is dat wat bedoeld wordt hier met 'mijn rivm'?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199703443
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als ik via dezelfde site inlog op 'mijn vaccinatiegegevens zien' als waar je een afspraak kunt maken, staat bij mij al een afgeronde afspraak van gisteren.
Is dat wat bedoeld wordt hier met 'mijn rivm'?
Nee.
https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/login
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:31:28 #265
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199703455
Geef het even meer tijd.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:32:36 #266
5428 crew  miss_sly
pi_199703472
quote:
Daar staat bij mij ook nog niks, inderdaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:33:07 #267
5428 crew  miss_sly
pi_199703477
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:31 schreef Gunner het volgende:
Geef het even meer tijd.
22 uur is niet tijd genoeg? :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199703484
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:28 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Sowieso onzin om dat op te heffen en mensen te vragen in quarantaine te gaan.
Dat doet niemand dan.
Gewoon landen waar het los gaat op de zwarte lijst gooien als EU zijnde.
pi_199703494
Hoop dat vandaag 1981 en 1982 erbij komen voor afspraak te maken. Dan ben ik snel aan de buurt voor 1986 hier ;)
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:35:12 #270
5428 crew  miss_sly
pi_199703500
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Sowieso onzin om dat op te heffen en mensen te vragen in quarantaine te gaan.
Dat doet niemand dan.
Gewoon landen waar het los gaat op de zwarte lijst gooien als EU zijnde.
Het is als het goed is een plicht geworden, toch, en geen advies/verzoek om in quarantaine te gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:35:29 #271
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199703501
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]

Wordt wel beetje groter
Dat zijn de echoboomers vertelde iemand me laatst. :D
(Kinderen van de babyboomers)
pi_199703502
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Sowieso onzin om dat op te heffen en mensen te vragen in quarantaine te gaan.
Dat doet niemand dan.
Voorheen was het vrijwillig. Is inmiddels niet al die wet erdoorheen dat je een (flinke) boete kunt krijgen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199703503
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:34 schreef Newby6781 het volgende:
Hoop dat vandaag 1981 en 1982 erbij komen voor afspraak te maken. Dan ben ik snel aan de buurt voor 1986 hier ;)
Zoals het er nu naar uitziet vandaag alleen '81.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:36:35 #274
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199703513
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Voorheen was het vrijwillig. Is inmiddels niet al die wet erdoorheen dat je een (flinke) boete kunt krijgen?
390 euro begreep ik
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199703519
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar staat bij mij ook nog niks, inderdaad.
Maar jij bent gisteren pas gevaccineerd :s)

Klachten?
pi_199703520
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is als het goed is een plicht geworden, toch, en geen advies/verzoek om in quarantaine te gaan.
En voor India geldt er nog steeds een inreisverbod.

"Wel is er nog een Europees inreisverbod van kracht voor reizigers uit Zuid- en Midden-Amerika, India en en Zuid-Afrika."
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:38:46 #277
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_199703529
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:34 schreef Newby6781 het volgende:
Hoop dat vandaag 1981 en 1982 erbij komen voor afspraak te maken. Dan ben ik snel aan de buurt voor 1986 hier ;)
1983 hier, dus ik hoop hetzelfde :+
pi_199703581
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 06:37 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Coronauitbraken op middelbare scholen voorkomen heeft best wel meerwaarde. Jongeren tussen 12 en 17 zijn toch erg besmettelijk voor het coronavirus gebleken en door hun hoge sociale mobiliteit kunnen ze het coronavirus ook makkelijk op andere mensen overdragen, ook mensen die niet gevaccineerd kunnen/willen worden.
Wat maakt dat uit? Straks is een groot deel > 18 gevaccineerd. Het heeft geen meerwaarde.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199703599
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit? Straks is een groot deel > 18 gevaccineerd. Het heeft geen meerwaarde.
Precies :)
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:47:35 #280
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199703609
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit? Straks is een groot deel > 18 gevaccineerd. Het heeft geen meerwaarde.
Op zich heeft het dat wel, jongeren worden ook ouderen en daarnaast is het hebben van een reservoir waar het virus kan rond blijven gaan ook niet handig wat betreft mutaties.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199703610
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit? Straks is een groot deel > 18 gevaccineerd. Het heeft geen meerwaarde.
Als je virusreservoirs en daardoor oplevingen kunt voorkomen door 12-18 te vaccineren, moet je het misschien juist wel overwegen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:48:35 #282
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199703622
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik hoef me hier toch niet te verantwoorden aan jou?
Neu. Maar als je met dat soort losse anekdotes komt zonder dat je ze verder enige backbone geeft neem ik ze ook niet serieus.
pi_199703628
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als je virusreservoirs en daardoor oplevingen kunt voorkomen door 12-18 te vaccineren, moet je het misschien juist wel overwegen.
Maar dat gebeurt juist niet. Het breekt niet volledig de keten van transmissie. Je krijgt gewoon onbewust circulatie in de hele populatie. Leaky vaccines.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199703636
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:14 schreef Caland het volgende:
Ik hoor juist alleen maar om me heen dat men het liefst Janssen wil, maar die volgen wat minder het nieuws/de bangmakerij gok ik.
Aan alle vaccins zitten wel enige risico's. Trombose bij de vector vaccins en op dit moment wordt een eventjeel verband tussen myocarditis bij jonge mannen na de mRNA vaccins onderzocht.

https://www.cdc.gov/coron(...)ety/myocarditis.html
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:50:42 #285
5428 crew  miss_sly
pi_199703639
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:37 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Maar jij bent gisteren pas gevaccineerd :s)

Klachten?
Ik voel me vandaag redelijk belabberd wel. Maar goed, wetende waar dat vandaan komt en dat het waarschijnlijk morgen over is, kom ik de dag wel door. Ik heb aangegeven op halve kracht te werken vandaag, dus dat komt wel goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199703640
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens nog een leuke anekdote.

Een gast die niet heel erg in COVID geloofde had gewoon schijt gehad en volle bak doorgewerkt met COVID (lekker ook voor zijn collega's). Tot hij echt in elkaar zakte en niks meer kon. Ligt nu op zijn buik op de IC. categorie 30-40 jaar zonder onderliggend lijden.

@:zipportal graag jouw mening.
Wat heeft zoveel domheid te maken met covid?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199703659
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Neu. Maar als je met dat soort losse anekdotes komt zonder dat je ze verder enige backbone geeft neem ik ze ook niet serieus.
Hoef je ook niet te doen. Veel users hier weten wel wat mijn rol is in het ziekenhuis en dat mijn posts berusten op waarheid. Zonder dat ik het elke keer direct hoef te verantwoorden voor user dick_laurent van het FOK! forum.
pi_199703673
Oeh we gaan richting '86. Mijn weigermomentje.

'Thanks but no thanks'
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 10:54:15 #289
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199703678
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoef je ook niet te doen. Veel users hier weten wel wat mijn rol is in het ziekenhuis en dat mijn posts berusten op waarheid. Zonder dat ik het elke keer direct hoef te verantwoorden voor user dick_laurent van het FOK! forum.
Okeh.
pi_199703684
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Okeh.
De warmte stijgt naar z'n hoofd.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:55:00 #291
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199703690
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
Oeh we gaan richting '86. Mijn weigermomentje.

'Thanks but no thanks'
Wel de envelop retour sturen he :D

Dat zal ze leren
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:55:24 #292
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199703699
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wel de envelop retour sturen he :D

Dat zal ze leren
Verscheuren en een foto op twitter zetten!!!
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:55:31 #293
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199703702
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
Oeh we gaan richting '86. Mijn weigermomentje.

'Thanks but no thanks'
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:54 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

De warmte stijgt naar je hoofd.
pi_199703703
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
Oeh we gaan richting '86. Mijn weigermomentje.

'Thanks but no thanks'
Mooi ben ik sneller aan de beurt en scheelt concurrentie voor de vakanties naar het buitenland straks *O*
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:55:40 #295
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199703704
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:55 schreef Caland het volgende:

[..]

Verscheuren en een foto op twitter zetten!!!
Sowwww
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199703712
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
Oeh we gaan richting '86. Mijn weigermomentje.

'Thanks but no thanks'
Wel de brief verbranden en een filmpje daarvan op Feesboek zetten he!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:56:38 #297
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199703717
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Neu. Maar als je met dat soort losse anekdotes komt zonder dat je ze verder enige backbone geeft neem ik ze ook niet serieus.
Ik had het serieuzer genomen zonder die domme lok-tag.
pi_199703725
twitter


Sja. Hoe lang gaan ze daar nog mee wachten?
Die vraag is letterlijk ongeveer 10x gesteld tijdens het 1e kamer debat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199703735
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wel de brief verbranden en een filmpje daarvan op Feesboek zetten he!
En je profielfoto een kader geven met SteEk DiE pRik MaAr iN jE rEeT
pi_199703742
Ik ken zulke mensen niet eens.

Medelijden met jullie.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:58:39 #301
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199703745
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:57 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En je profielfoto een kader geven met SteEk DiE pRik MaAr iN jE rEeT
Ging toch in je bovenarm?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')