3 x met je ogen knipperen en je had het gemistquote:
Je hebt idd van die zomers..quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik gok op regen en hageluien in dat Roompot huisje.
Een waardeloos voorjaar wordt vaak gevolgd door een mooie zomer.quote:
Toppiequote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:54 schreef Superbadeendje het volgende:
Mijn eerste werkdag is goed bevallen.
Mooie toegangspoort getekend, maar leuke opdrachten, bedrijf en collega's.quote:
Love is in the air zou ook mooi geweest zijn.quote:
Ook dat nog .... wow ..quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:58 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Love is in the air zou ook mooi geweest zijn.
Mooiquote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:59 schreef Pearlbitch het volgende:
Mooie zonsondergang in IJmuiden.
[ afbeelding ]
Lijkt in brand te staan daarquote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:59 schreef Pearlbitch het volgende:
[ afbeelding ]
Niet voor mij, maar wat er niet is kan nog komen.quote:
Tata Steel hčquote:
Maar goed te horen Eendquote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:01 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Niet voor mij, maar wat er niet is kan nog komen.
Altijd leuk om mensen die voor het eerst bij ons thuis zijn te laten schrikken. Laat ze op balkon even kijken naar Tata IJmuiden, waar regelmatig de steekvlammen uit de schoorsteenpijpen springen. En dan heel nuchtertjes opmerken: vast een aanslag.quote:
Mooi PBquote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:59 schreef Pearlbitch het volgende:
[ afbeelding ]
Dank je.quote:
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:09 schreef Superbadeendje het volgende:
Ik heb hier ook regelmatig van die mooie luchten.
[ afbeelding ]
Tering zeg. Zijn dat woningen?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:17 schreef Pearlbitch het volgende:
Aan de linkerkant een aanzienlijk minder idyllisch uitzicht: ooit in een ver verleden het mooiste gebouw van Noordwijk, nu het lelijkste. Huis ter Duin
[ afbeelding ]
De zijvleugels bestaan uit particuliere appartementen.quote:
Daar kwamen de Oranjes toch altijd samenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:33 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
De zijvleugels bestaan uit particuliere appartementen.
Dit is het gebouw vanaf de achterkant gezien. Alles aan elkaar gebouwd.
[ afbeelding ]
Zo ziet het er wat beter uit maar ik zou er niet willen wonen.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:33 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
De zijvleugels bestaan uit particuliere appartementen.
Dit is het gebouw vanaf de achterkant gezien. Alles aan elkaar gebouwd.
[ afbeelding ]
NL Elftal bivakkeert daar altijd.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:37 schreef chufi het volgende:
[..]
Daar kwamen de Oranjes toch altijd samen
Van binnen zijn die appartementen wel oké.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:38 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Zo ziet het er wat beter uit maar ik zou er niet willen wonen.
En die spreken vast geen Nederlands, die snipersquote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:43 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
NL Elftal bivakkeert daar altijd.
En in 2014 verbleef Obama daar.
Dat hebben we geweten. Maar hé, wij kunnen tenminste wel zeggen dat we een week lang snipers op ons dak hebben gehad.
Allwaysquote:
Niet te snel hoop ik. Moet nog een halve das breien.quote:
Ga je daarmee de winter stoppen?quote:
Hoe lang ben je al bezig?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 23:47 schreef engine het volgende:
[..]
Niet te snel hoop ik. Moet nog een halve das breien.
Amerikanen hč. Waren best wel aardige gasten. We hebben ze zelfs nog meerdere malen koffie aangeboden, maar dat mochten ze niet aannemen.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:45 schreef chufi het volgende:
[..]
En die spreken vast geen Nederlands, die snipers
Ik wil dat de winter snel komtquote:Op dinsdag 25 mei 2021 23:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ga je daarmee de winter stoppen?
[..]
Hoe lang ben je al bezig?
Begrijpelijkquote:Op dinsdag 25 mei 2021 23:56 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Amerikanen hč. Waren best wel aardige gasten. We hebben ze zelfs nog meerdere malen koffie aangeboden, maar dat mochten ze niet aannemen.
Heb jij nog van die lekkere salade over, dan vertel ik het jequote:
Vier maanden denk ik. Het ging in het begin best hard maar nu doe ik af een toe een half uurtje. Ga nog wel 4 maanden nodig hebben zoquote:Op dinsdag 25 mei 2021 23:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ga je daarmee de winter stoppen?
[..]
Hoe lang ben je al bezig?
Die lomi-lomi ging hardquote:Op dinsdag 25 mei 2021 23:58 schreef drakin het volgende:
[..]
Heb jij nog van die lekkere salade over, dan vertel ik het je
Kom op, je kan hetquote:Op woensdag 26 mei 2021 00:03 schreef engine het volgende:
[..]
Vier maanden denk ik. Het ging in het begin best hard maar nu doe ik af een toe een half uurtje. Ga nog wel 4 maanden nodig hebben zo
Je durft er geen eind aan te breien?quote:Op woensdag 26 mei 2021 00:03 schreef engine het volgende:
[..]
Vier maanden denk ik. Het ging in het begin best hard maar nu doe ik af een toe een half uurtje. Ga nog wel 4 maanden nodig hebben zo
Bedankt voor de aanmoediging. Geeft toch motivatiequote:
quote:
Als je weet hoe je die goed maakt gaat die idd heel hard, ik maak die regelmatigquote:
Dit kwam van een recept uit een kookboek, geen idee of het dan goed isquote:Op woensdag 26 mei 2021 00:11 schreef drakin het volgende:
[..]
Als je weet hoe je die goed maakt gaat die idd heel hard, ik maak die regelmatig
vers, dag van tevoren de juiste lomi lomi technieken toepassen en absoluut met de handen maken en niet met een mes!quote:Op woensdag 26 mei 2021 00:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dit kwam van een recept uit een kookboek, geen idee of het dan goed is
Dan was dit geen optimale lomi. Vis was wel vers de diepvries ingegaan.quote:Op woensdag 26 mei 2021 00:15 schreef drakin het volgende:
[..]
vers, dag van tevoren de juiste lomi lomi technieken toepassen en absoluut met de handen maken en niet met een mes!
als deze al goed smaakte dan nog maar een keer doen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 00:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan was dit geen optimale lomi. Vis was wel vers de diepvries ingegaan.
En de vis is gesneden met een mes, niet met mijn handen
Wel van een oud en heel wijs volkquote:
Gaat vanzelf nog een keer komen jaquote:Op woensdag 26 mei 2021 00:20 schreef drakin het volgende:
[..]
als deze al goed smaakte dan nog maar een keer doen.
Ik haal er verse wilde zalm voor van de markt, beetje prijzig, maar het zoo waard
jawel, maar markt heeft lekkerequote:Op woensdag 26 mei 2021 00:21 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gaat vanzelf nog een keer komen ja
Al staan er wel heel veel lekkere dingen in dat boek
Geen goede viswinkel daar?
nog niet alle viswinkels gehad hierquote:
veelquote:
Maar al die viswinkels uittesten is alquote:Op woensdag 26 mei 2021 00:38 schreef drakin het volgende:
[..]
veel
Maar ik kwam dit recept nog maar 4 jaar terug voor het eerst tegen, dus zo vaak heb ik het nou ook weer niet gemaakt.
Naar markt voor de beste vis pas vorig jaar een keer voor het eerst.
lekker dan .. ff kijken of hier nog wat komt ... wou net naar bedquote:Op woensdag 26 mei 2021 01:08 schreef marcb1974 het volgende:
De hele buurt hier is wel weer wakker
Komt even een onweersbui over
Zeg maar dat je de flits ziet en een halve seconde later BOEM hoortquote:Op woensdag 26 mei 2021 01:08 schreef chufi het volgende:
Oh
[..]
lekker dan .. ff kijken of hier nog wat komt ... wou net naar bed
Zo te zien kan jij ook rustig, gaat naar het oosten, niet noorden.quote:Op woensdag 26 mei 2021 01:08 schreef chufi het volgende:
Oh
[..]
lekker dan .. ff kijken of hier nog wat komt ... wou net naar bed
Meestal is er hier geen kipquote:
Oeh lekker, ga je nog wat leuks doen? Of bankhangen en FOK!en?quote:
Vandaag vooral bankhangen en FOK!en, wat klusjes in en om het huis en volgende week een paar daagjes naar Amelandquote:Op woensdag 26 mei 2021 08:20 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Oeh lekker, ga je nog wat leuks doen? Of bankhangen en FOK!en?
Oh heerlijk. Altijd lekker even er tussenuit. Wij moeten deze week het achterstallige weekend weg met onze oudse kleinzoon (bijna 14) nog inplannen. 3 dagen huisje, apenheul, uit eten, bowlen, zwemmen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 09:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Vandaag vooral bankhangen en FOK!en, wat klusjes in en om het huis en volgende week een paar daagjes naar Ameland
14,dan vindt hij het nog net leuk om met Opa en Oma op stap te gaan. Geniet ervan!quote:Op woensdag 26 mei 2021 10:23 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Oh heerlijk. Altijd lekker even er tussenuit. Wij moeten deze week het achterstallige weekend weg met onze oudse kleinzoon (bijna 14) nog inplannen. 3 dagen huisje, apenheul, uit eten, bowlen, zwemmen.
Maar ja, hij heeft sinds een week een baantje bij de Spar... Dus nu rekening houden met de zaak en 'zijn baan'![]()
Misschien heb ik kippen over een jaar.quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:23 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Ik hoorde voor het eerst ervan vandaag en vind het een grappige naam
Weet je waarom het zo heet dan?quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:23 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Ik hoorde voor het eerst ervan vandaag en vind het een grappige naam
quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:26 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Weet je waarom het zo heet dan?
Graskaas is gemaakt van melk van koeien die na de winter weer de wei in gaan. De kaas krijgt zijn zachte smeuïge smaak doordat de koeien het jonge verse voorjaarsgras eten. Wat de koeien eten is één van de factoren die de smaak van de kaas beïnvloedt. Graskaas is jonge kaas en heeft hiermee een korte rijpingstijd van 4 tot 6 weken. Het unieke van graskaas is dat deze een eigen volle en romige smaak heeft en wordt hierdoor als een echte delicatesse gezien in het voorjaar. Deze limited edition delicatesse is verkrijgbaar vanaf 20 mei 2021 bij de firma kaas.
rommelquote:Op woensdag 26 mei 2021 18:31 schreef Mrsloveable het volgende:
Klopt heb die van Campina wel eens in huis
Boter,kaas en eirerenquote:Op woensdag 26 mei 2021 18:33 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik vind het ergens wel komisch.. Kaas en Boter van koeien die gras eten is nu een unicum
Gras kaasquote:Op woensdag 26 mei 2021 18:33 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik vind het ergens wel komisch.. Kaas en Boter van koeien die gras eten is nu een unicum
Ik eet niks wat uit het water komtquote:Op woensdag 26 mei 2021 18:35 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Binnenkort:
"Vis te koop, opgegroeid in echt water"
Ik ben dol op zoutquote:Op woensdag 26 mei 2021 18:35 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik koop deze, die is wat zout[ link | afbeelding ]
Appie heeft het.quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:37 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik ben dol op zout
En verder ziet hij er goed uitAl ken ik het niet.
Ikzelf probeer voor het pure te gaan. Dus Pure roomboter (met zout ) of pure plantaardig olie.
Al die andere populaire (marketing) mixjes, light varianten of vervangers hoeven van mij iet.
Paling, garnalen sliptong, makreel men wat lekkerquote:Op woensdag 26 mei 2021 18:37 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Ik eet niks wat uit het water komt
Nietquote:Op woensdag 26 mei 2021 18:42 schreef Soury het volgende:
[..]
Paling, garnalen sliptong, makreel men wat lekker
En kipquote:
Wat is dat?quote:
Ja lekker die vleugeltjesquote:
Ik heb een beetje genoeg van haring, vorig jaar at ik elk weekend haring en dat was een beetje teveel van het goede denk ik.quote:
vind ik ook ergggg lekker en is heel gezondquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:14 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Jaaah, makreel zo'n lekkere vers gerookte
Dat is ook een beetje van het goedequote:Op woensdag 26 mei 2021 19:13 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb een beetje genoeg van haring, vorig jaar at ik elk weekend haring en dat was een beetje teveel van het goede denk ik.
Bah !!!quote:
Vette vis is inderdaad heel goed voor je, zaterdag weer eens halen bij de kraamquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
vind ik ook ergggg lekker en is heel gezond
Lekker man.quote:
ik vrijdag of zaterdag.. staat er allebei de dagenquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:17 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Vette vis is inderdaad heel goed voor je, zaterdag weer eens halen bij de kraam
Ja blijkbaar, mijn vader at in het weekend ook altijd haring of makreel en kreeg er nooit genoeg vanquote:
Dappermarkt of viswinkels aan twee kanten. Vis is een optiequote:Op woensdag 26 mei 2021 19:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik vrijdag of zaterdag.. staat er allebei de dagen
Hier staat die elke dag, wereldberoemd in de omstreek. Maar ik vind het echt een weekend dingetjequote:Op woensdag 26 mei 2021 19:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik vrijdag of zaterdag.. staat er allebei de dagen
hier vrijdag en zaterdag op het marktplein de visboer.. lekker hoorquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:21 schreef Soury het volgende:
[..]
Dappermarkt of viswinkels aan twee kanten. Vis is een optie
Ik ga weer eens voor de sardienes van de markt. Een paar euro en ze worden schoongemaakt. Ik gooi ze op de grilquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:23 schreef greysbones het volgende:
[..]
hier vrijdag en zaterdag op het marktplein de visboer.. lekker hoor
nog nooit gedaanquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:30 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ga weer eens voor de sardienes van de markt. Een paar euro en ze worden schoongemaakt. Ik gooi ze op de gril
Lekker doen !!quote:
Vis op de BBQ vind ik er lekker als je hem in alu folie opsluit. Eerst ff wat kruiden, boter erbij.. knoflook ofzo.. wat je lekker vind, en dan dicht vouwen zodat het vocht er nit uit kan.. op de BBQ ... en smullen maar !quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:32 schreef greysbones het volgende:
hopelijk wordt het echt beter weer
lekker BBQ aan
lekker in het zonnetje
Sardientjes zijn lekker zonder die shitquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:36 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Vis op de BBQ vind ik er lekker als je hem in alu folie opsluit. Eerst ff wat kruiden, boter erbij.. knoflook ofzo.. wat je lekker vind, en dan dicht vouwen zodat het vocht er nit uit kan.. op de BBQ ... en smullen maar !
Heerlijk mals en sappig blijft het dan
Heel lang geleden was ik een keer te gast op een boerderij in finland.. en die leefden nog zon beetje in de steentijd. Ze deden boeren en vissen.quote:
Ook lekkerquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:37 schreef Soury het volgende:
[..]
Sardientjes zijn lekker zonder die shit
en nu heb ik hongerquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:36 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Vis op de BBQ vind ik er lekker als je hem in alu folie opsluit. Eerst ff wat kruiden, boter erbij.. knoflook ofzo.. wat je lekker vind, en dan dicht vouwen zodat het vocht er nit uit kan.. op de BBQ ... en smullen maar !
Zonder kruidenboter.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:38 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Heel lang geleden was ik een keer te gast op een boerderij in finland.. en die leefden nog zon beetje in de steentijd. Ze deden boeren en vissen.
Vers gevangen vis werd in een zoutkorst direct op het vuur gegooid, en melk erbij zo uit de koe.
Geweldige avond was dat
Ja echt de pure vissmaak, je kan er ook wat groentetjes bij gooienquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:36 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Drink jij ook melk?quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:38 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Heel lang geleden was ik een keer te gast op een boerderij in finland.. en die leefden nog zon beetje in de steentijd. Ze deden boeren en vissen.
Vers gevangen vis werd in een zoutkorst direct op het vuur gegooid, en melk erbij zo uit de koe.
Geweldige avond was dat
Ik wil nog een keer aal koken maar ik heb daar een jeugd trauma van, die moest ik halen op de fiets maar die stukjes bewogen nogquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:38 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ook lekker
Ik kan wel 1000 lekkere visrecepten verzinnen
Melk is voor baby's en voor kalfjes, maar als jij het lekker vindt mag je het zoveel drinken als je zelf blieft.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:42 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Liters
Is dat goed of slecht?
Wha! Daar heb ik ook een keer 2 dagen mee gevochten.. zelfs zonder kop viel hij nog aanquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:42 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik wil nog een keer aal koken maar ik heb daar een jeugd trauma van, die moest ik halen op de fiets maar die stukjes bewogen nog
Ja hoorquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:43 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wha! Daar heb ik ook een keer 2 dagen mee gevochten.. zelfs zonder kop viel hij nog aan
Wat fijnquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:43 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Melk is voor baby's en voor kalfjes, maar als jij het lekker vindt mag je het zoveel drinken als je zelf blieft.
Beter van je nagelsquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:45 schreef Deisyy het volgende:
Had ik al verteld dat ik gisteren 10-15 cm van mijn haar heb laten knippen? Nee hč.
Ik heb gisteren 10-15 cm van mijn haar laten knippen
Klinkt goed !quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:44 schreef chufi het volgende:
Voor mij hadden ze in Finland zalm gemaakt .. iets van uren onder een smeulend vuur gegaard.. was wel lekker ook
Ik zag het op je tijdelijke AVA, staat je goedquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:45 schreef Deisyy het volgende:
Had ik al verteld dat ik gisteren 10-15 cm van mijn haar heb laten knippen? Nee hč.
Ik heb gisteren 10-15 cm van mijn haar laten knippen
Ik heb geen lange nagelsquote:
Dat je het nog weetquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:47 schreef chufi het volgende:
[..]
En dan af en toe de sauna in en uit en zo door en bier en wijn ... lalalalala
Dat je überhaupt nog nagels hebt... ik zie je al maanden vijlenquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb geen lange nagels
Ik heb wel een kleurtje op mijn nagels en daardoor denk jij automatisch dat ik lange nagels heb, verkeerde aanname.
Maar zalm hoeft toch helemaal niet lang te garen?quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:44 schreef chufi het volgende:
Voor mij hadden ze in Finland zalm gemaakt .. iets van uren onder een smeulend vuur gegaard.. was wel lekker ook
Die blijft onder ons hčquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:47 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik zag het op je tijdelijke AVA, staat je goed
En toen?quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb geen lange nagels
Ik heb wel een kleurtje op mijn nagels en daardoor denk jij automatisch dat ik lange nagels heb, verkeerde aanname.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:48 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat je überhaupt nog nagels hebt... ik zie je al maanden vijlen
Gaat om de speciale manier ... detaisl ben ik vergetenquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:49 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar zalm hoeft toch helemaal niet lang te garen?
Jeeej gefeliciteerd @mario390quote:
Ik heb het nooit gevolgd ...quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:48 schreef marcb1974 het volgende:
Kennen jullie 'JAG' toevallig nog? Serie over advocaten in de US Marine?
Zit ze nu te bingen, heerlijk weer ditquote:
Nog even de finale afkijkenquote:
Nogal jaquote:Op woensdag 26 mei 2021 23:55 schreef chufi het volgende:
Maar moet zeggen dat ze allemaal ook redelijk goed genomen worden ...![]()
![]()
Ik dacht, dat beeld komt me bekend voor... maar dat zag ik net in de badkamer alquote:
Nu is het hier ook middag gewordenquote:
Als dat zo doorgaat, gaat Hugo toch nog gelijk krijgen, in juli iedereen mininaal één prik gehad.quote:
Das dan ook 1 van weinige voorspellingen die dan uitkomen...quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Als dat zo doorgaat, gaat Hugo toch nog gelijk krijgen, in juli iedereen mininaal één prik gehad.
Ik zou voorlopig voor de dames gaan. Het spannendste in de Giro is de eerste uren welk taartje Karsten en Jeroen vandaag krijgen. Ik schakel eind van de middag wel inquote:Op donderdag 27 mei 2021 11:59 schreef chufi het volgende:
Lui achterover Giro kijken... of live volleybal dames
Correct en ze gaan goedquote:Op donderdag 27 mei 2021 12:25 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik zou voorlopig voor de dames gaan. Het spannendste in de Giro is de eerste uren welk taartje Karsten en Jeroen vandaag krijgen. Ik schakel eind van de middag wel in
Het heet alleen zo als je het expres langzaam doetquote:Op donderdag 27 mei 2021 12:27 schreef cafca het volgende:
[..]
slowkoffie.... die hebben wij op het werk ook. Wist niet dat daar een speciale naam voor was.
heeel langzaamquote:
Wordt ie dan niet koud?quote:
dan doe je het weer te langzaam, en mag het ijskoffie hetenquote:
Ik moet hier aan denken..quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:39 schreef drakin het volgende:
[..]
dan doe je het weer te langzaam, en mag het ijskoffie heten
quote:
Hier staat de Giro al aan hoor, ben na maandag al blij met beeldenquote:Op donderdag 27 mei 2021 12:25 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik zou voorlopig voor de dames gaan. Het spannendste in de Giro is de eerste uren welk taartje Karsten en Jeroen vandaag krijgen. Ik schakel eind van de middag wel in
Precies zo had ik de koffie de laatste keer dat ik binnen kon lunchen, dit noemden ze daar Vietnamese koffie, een vorm van slow koffie en onderin gecondenseerde melk.quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:53 schreef engine het volgende:
[..]
Ik moet hier aan denken..
[ afbeelding ]
Maar dat wordt vaak ijskoffie. Heel erg sterk ook...één bak is eigenlijk al te veel en zit ik al zenuwachtig te trillen.
Ja ik ken het van toen ik in Vietnam woonde. Heb ook nog z'n drup ding thuis, wist alleen niet dat het slow coffee genoemd werd.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:00 schreef drakin het volgende:
[..]
Precies zo had ik de koffie de laatste keer dat ik binnen kon lunchen, dit noemden ze daar Vietnamese koffie, een vorm van slow koffie en onderin gecondenseerde melk.
Ik had dus een blikje gecondenseerde melk en ging het ongeveer op deze manier maken, maar dan met dubbel filter om de koffie langzamer te laten gaan ipv een metalen ding,
Maar eigenlijk zet ik elke dag al slow koffie, want de cafetiere(french press) is ook al een ding daarvoor https://baristaworden.nl/slow-coffee-methoden-trend/
Ik ga meteen nog 1 maken, ik heb ook een blikje kokosmelk in huis die al open isquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:24 schreef engine het volgende:
[..]
Ja ik ken het van toen ik in Vietnam woonde. Heb ook nog z'n drup ding thuis, wist alleen niet dat het slow coffee genoemd werd.
Is ook lekker trouwens om de gecondenseerde melk te vervangen door kokosmelk.
Ik ben benieuwd of je het wat vindtquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:36 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik ga meteen nog 1 maken, ik heb ook een blikje kokosmelk in huis die al open is
En ik ben benieuwd wanneer je in Vietnam hebt gewoond hoelang, waarom, of je ook mensen hebt ontmoet met een andere achternaam dan Nguyen en alle andere verhalen.quote:
Nee .. geen zin meer inquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:51 schreef greysbones het volgende:
Hé Chuf niet meer in DTS geweest laatste nachten?
Niet gezellig savonds?quote:
Is nu 3 of 4 jaar geleden. Heb twee jaar in Danang gewoond. Leuke stad aan het strandquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:46 schreef drakin het volgende:
[..]
En ik ben benieuwd wanneer je in Vietnam hebt gewoond hoelang, waarom, of je ook mensen hebt ontmoet met een andere achternaam dan Nguyen en alle andere verhalen.
Dat lijkt me ook niet heel goed om elke nacht wakker te blijven..quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:08 schreef chufi het volgende:
[..]
IK wil van mn nachtelijk wakker zijn af ..
Gaat de goede kant opquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:15 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet heel goed om elke nacht wakker te blijven..
En lukt het een beetje??
Tof!quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:10 schreef engine het volgende:
[..]
Is nu 3 of 4 jaar geleden. Heb twee jaar in Danang gewoond. Leuke stad aan het strand
Ik gaf daar Engelse les aan z'n beetje alles van kleuters (jongste waren 3) tot volwassenen. Heb dat eerst een jaar in China gedaan maar daar had ik genoeg van, veel gezeur met m'n werkgever en toen ben ik naar Vietnam gegaan. Dat was een goede keuze.. Zoveel relaxter daar
![]()
En nee, iedere Vietnamees heeft Nguyen als voor of achternaam![]()
Nouja niet allemaal maar ik denk wel 1 op de 2.
Studenten kregen/kozen altijd een Engelse naam. Krijg je leerlingen die je aan moet spreken met Superman enzo
Soms mocht ik de namen verzinnen. Dat was altijd wel leuk.
40% volgens Googlequote:Op donderdag 27 mei 2021 14:42 schreef drakin het volgende:
[..]
Tof!
Ik dacht ongeveer 90-95% van de bevolking, dus kans is erg klein.
Genoemd naar dat Zwitserse dorpje?quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:28 schreef engine het volgende:
[..]
40% volgens Google
Maar verder zijn ze ook niet echt creatief met namen. Het zijn allemaal combinaties uit hetzelfde groepje namen.
Phuc is ook wel een leuke naam
quote:
En ze zijn nu leeg of bewaar je ze voor een vrijdagavond?quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:07 schreef Deisyy het volgende:
We hadden deze biertjes in Amsterdam gekocht voor bij het ESF
[ afbeelding ]
Nee die zijn op gegaan tijdens het songfestival en de dim sum, voor vrijdag liggen er weer twee nieuwe koud.quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:10 schreef drakin het volgende:
[..]
En ze zijn nu leeg of bewaar je ze voor een vrijdagavond?
Hmm IPAquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:07 schreef Deisyy het volgende:
We hadden deze biertjes in Amsterdam gekocht voor bij het ESF
[ afbeelding ]
Net even bij schoonmoeder op visite geweest, daar ook even de Giro opgezet (beter dan Tellsell, wat ze zat te kijkenquote:Op donderdag 27 mei 2021 12:59 schreef Flory het volgende:
[..]
Hier staat de Giro al aan hoor, ben na maandag al blij met beelden
quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:18 schreef cafca het volgende:
[..]
Net even bij schoonmoeder op visite geweest, daar ook even de Giro opgezet (beter dan Tellsell, wat ze zat te kijken).
Nu thuis ook kijken naar de laatste 30 km
Ja zeker wel, niet te zwaar, wat wel handig was na zo'n vermoeiende dag en volgens mij van allemaal van Locale brouwerijen.quote:
Ik begin te ontdekken dat ik daar wel een liefhebber van benquote:
Is zeker ook leukquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:20 schreef Flory het volgende:
[..]![]()
Ik kijk vaak ook voor de mooie omgeving hoor
Hoe hoppiger hoe beterquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:26 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik begin te ontdekken dat ik daar wel een liefhebber van ben
Tellsell, bestaat dat nog?quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:18 schreef cafca het volgende:
[..]
Net even bij schoonmoeder op visite geweest, daar ook even de Giro opgezet (beter dan Tellsell, wat ze zat te kijken).
Nu thuis ook kijken naar de laatste 30 km
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |