abonnement Unibet Coolblue
pi_199577478


FINALE SONGFESTIVAL 2021
Vanuit een uitgelaten Ahoy Rotterdam mt publiek wordt vanavond de finale van het Eurovisie Songfestival 2021 uitgezonden. Deze show is vanaf 21.00 uur live te zien op NPO1. Of via de stream op YouTube (zonder commentaar)

Chantal Janzen, Jan Smit, Nikkie de Jager en Edsilia Rombley zijn van de partij als presentatoren van de grootste liedjeswedstrijd ter wereld. Doordat Smit dit jaar de presentator van de show is, wordt zijn plek in de commentaarbox overgenomen door Radio 538-dj Sander Lantinga. Hij geeft samen met Cornald Maas het commentaar.

Voorafgaand aan de live-uitzending zal er zoals altijd een (half) uurtje voorbeschouwing worden uitgezonden.

VOLGORDE FINALE:

Eerste helft:

1. Cyprus
2. Albani
3. Isral
4. Belgi
5. Rusland
6. Malta
7. Portugal
8. Servi
9. Verenigd Koninkrijk
10. Griekenland
11. Zwitserland
12. IJsland
13. Spanje

Tweede helft:

14. Moldavi
15. Duitsland
16. Finland
17. Bulgarije
18. Litouwen
19. Oekrane
20. Frankrijk
21. Azerbeidzjan
22. Noorwegen
23. Nederland
24. Itali
25. Zweden
26. San Marino

Hou het hier leuk voor iedereen en hou de topics ajb enigszins leesbaar door voornamelijk inhoudelijk te posten want ze gaan al snel genoeg. :D HEEL VEEL PLEZIER! *O* w/

Livestream:

Recap :

Bookies zaterdagochtend:
Die geven de meeste kans aan Itali om te winnen. Andere favorieten zijn Frankrijk, Malta en Oekrane.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 20:46 schreef Greys het volgende:
Even ter info om het zo gezellig te houden als nu en de mods ook gewoon lekker kunnen kijken tijdens de live shows naar de uitzendingen: trans/homofoob gedoe of gebash wordt niet getolereerd in ESF. Dus hou dat gewoon lekker tussen je oren ajb.

Dank voor jullie medewerking. O+
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_199577501
Zeker honderden klachten over ongeldig verklaarde sms-stemmen Songfestival

https://www.nu.nl/algemee(...)en-songfestival.html
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199577506
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 11:26 schreef totebel het volgende:

[..]

Het enige wat ik wel echt tenenkrommend vond was Glennis. Die kent duidelijk maar 1 kunstje, wijkt het daar vanaf, dan is het gewoon niet goed. Ze zong een groot deel gewoon vals.
Ze hadden beter Davina in de finale kunnen plaatsen en als ze dan toch perse erin gepropt moest worden, Glenda in de halve finale.
Wanneer begint men daar in Hilversum nu eens door te krijgen dat het grootste deel van Nederland Glennis gewoon niet lust
Het verschil in stem en kwaliteit tussen het begin en het eind (zeg maar voor en na het vuurwerk) was zo groot, dat ik vermoed dat Glennis het einde (met de hoge noten) playbackte.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 23-05-2021 11:40:02 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_199577849
Zit nog met een kater.... hoe kan zo’n afschuwelijk nummer winnen?
Geen enkele melodie, ritme, vooral veel schreeuwen en idiote bewegingen maken.
Het vertolkt denk ik de frustratie en woede van de afgelopen anderhalf jaar lockdowns.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 mei 2021 @ 11:58:21 #5
163650 Greys
pi_199577854
Lieve allen, dit topic blijft nog even een dagje open maar daarna gaan we verder in de losse topics.
Elk land heeft een eigen topic en qua organisatie kan het in de organisatietopics. Dank voor de gezelligheid tijdens de live shows in deze reeks! O+ *O*

[ Bericht 12% gewijzigd door Greys op 23-05-2021 12:11:56 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 23 mei 2021 @ 12:28:36 #6
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199578352
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 11:57 schreef Injetta het volgende:
Zit nog met een kater.... hoe kan zo’n afschuwelijk nummer winnen?
Geen enkele melodie, ritme, vooral veel schreeuwen en idiote bewegingen maken.
Het vertolkt denk ik de frustratie en woede van de afgelopen anderhalf jaar lockdowns.
Ik vind het een heerlijk stampnummer gezongen door mensen die gewoon zichzelf zijn. Dat zag je later bij de persconferentie.. Zo zijn ze gewoon. En dat is wat Europa nu wil: echtheid
  Moderator zondag 23 mei 2021 @ 12:29:00 #7
198720 crew  Coco
dat vind je leuk h
pi_199578360
Dit vraagt om een HERTELLING!
What can change the nature of a man?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 mei 2021 @ 12:30:45 #8
163650 Greys
pi_199578402
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 12:28 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Ik vind het een heerlijk stampnummer gezongen door mensen die gewoon zichzelf zijn. Dat zag je later bij de persconferentie.. Zo zijn ze gewoon. En dat is wat Europa nu wil: echtheid
Echtheid heeft zich laten zien in de gehele top 5/6 van de finale uitslag. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 mei 2021 @ 12:41:02 #9
163650 Greys
pi_199578660
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 23 mei 2021 @ 12:55:58 #10
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_199578943
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 12:28 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Ik vind het een heerlijk stampnummer gezongen door mensen die gewoon zichzelf zijn. Dat zag je later bij de persconferentie.. Zo zijn ze gewoon. En dat is wat Europa nu wil: echtheid
ik vind het geen goed nummer, maar ik denk je verder de spijker op de kop slaat.
Ok stelletje hokboeren
pi_199579008
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 12:28 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Ik vind het een heerlijk stampnummer gezongen door mensen die gewoon zichzelf zijn. Dat zag je later bij de persconferentie.. Zo zijn ze gewoon. En dat is wat Europa nu wil: echtheid
Ja precies, geen politiek statement, geen treurige melodisch nummer, geen schreeuwende nicht, gewoon een stel middelbare scholieren (band) die echte muziek maakt en een beetje staat te blren op het podium zonder enige boodschap. ^O^
Vakman pur sang
  Forum Admin zondag 23 mei 2021 @ 12:58:24 #12
35723 crew  GGMM
pi_199579015
Ik kreeg vanmorgen een smsje van 5050 van bedankt voor je stem maar de lijnen zijn al gesloten.

Oekrane is hier groot onrecht aangedaan.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator zondag 23 mei 2021 @ 12:59:35 #13
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199579047
quote:
15s.gif Op zondag 23 mei 2021 12:58 schreef GGMM het volgende:
Ik kreeg vanmorgen een smsje van 5050 van bedankt voor je stem maar de lijnen zijn al gesloten.

Oekrane is hier groot onrecht aangedaan.
ESF / Hoeveel van jouw sms'jes zijn meegeteld?
  zondag 23 mei 2021 @ 12:59:42 #14
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199579053
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 11:57 schreef Injetta het volgende:
Zit nog met een kater.... hoe kan zo’n afschuwelijk nummer winnen?
Geen enkele melodie, ritme, vooral veel schreeuwen en idiote bewegingen maken.
Het vertolkt denk ik de frustratie en woede van de afgelopen anderhalf jaar lockdowns.
Verschillende mensen zoeken verschillende dingen in muziek. Ik heb echt ritme en melodie gehoord bij Itali. Heerlijke zelfs. Het is dat ik Oekrane leuker vond, want ik hou wel van folk muziek. Anders had ik best op Itali gestemd.

Ik denk dat het laatste projectie is van jouw kant. Er zijn over de hele wereld miljoenen mensen die hardrock en metal luisteren. Ik denk dat een Within Temptation of Nightwish best hoge ogen zou kunnen gooien op het ESF. Het feit dat er in de jury van Nederland een paar wereldvreemde mensen zitten die nooit buiten hun eigen bubbel komen, geeft ons ook een vertekend beeld.

Zelf vond ik het nummer van Nederland echt in ieder opzicht een drama en ieder punt is er een te veel. Dat wil niet zeggen dat andere mensen dit niet een mooi nummer kunnen vinden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_199579336
quote:
15s.gif Op zondag 23 mei 2021 12:58 schreef GGMM het volgende:
Ik kreeg vanmorgen een smsje van 5050 van bedankt voor je stem maar de lijnen zijn al gesloten.

Oekrane is hier groot onrecht aangedaan.
twitter


Afgehandeld.
  zondag 23 mei 2021 @ 13:24:59 #16
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199579490
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 12:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik denk dat een Within Temptation of Nightwish best hoge ogen zou kunnen gooien op het ESF.
Grappig, dat had ik ook bedacht.
pi_199579592
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 12:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Verschillende mensen zoeken verschillende dingen in muziek. Ik heb echt ritme en melodie gehoord bij Itali. Heerlijke zelfs. Het is dat ik Oekrane leuker vond, want ik hou wel van folk muziek. Anders had ik best op Itali gestemd.

Ik denk dat het laatste projectie is van jouw kant. Er zijn over de hele wereld miljoenen mensen die hardrock en metal luisteren. Ik denk dat een Within Temptation of Nightwish best hoge ogen zou kunnen gooien op het ESF. Het feit dat er in de jury van Nederland een paar wereldvreemde mensen zitten die nooit buiten hun eigen bubbel komen, geeft ons ook een vertekend beeld.

Zelf vond ik het nummer van Nederland echt in ieder opzicht een drama en ieder punt is er een te veel. Dat wil niet zeggen dat andere mensen dit niet een mooi nummer kunnen vinden.
Het was inderdaad goed geweest als er iemand uit de rock hoek in de jury had gezeten. Van Leo Blokhuis moe je het wat dat betreft ook niet hebben.
A mind with a heart of it's own
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 mei 2021 @ 13:29:57 #18
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199579593
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 11:57 schreef Injetta het volgende:
Zit nog met een kater.... hoe kan zo’n afschuwelijk nummer winnen?
Geen enkele melodie, ritme, vooral veel schreeuwen en idiote bewegingen maken.
Het vertolkt denk ik de frustratie en woede van de afgelopen anderhalf jaar lockdowns.
Als je geen melodie of ritme in het liedje van Itali hoort ligt het toch echt aan jou, sorry. Je kan zeggen dat je het niet mooi vindt of dat het te hard is of dat je het niet snapt, maar zeggen dat er geen ritme/melodie in zit is echt onzin.

Alleen al in zijn zang zit heel veel melodie en ritme.
pi_199580303
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:29 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Als je geen melodie of ritme in het liedje van Itali hoort ligt het toch echt aan jou, sorry. Je kan zeggen dat je het niet mooi vindt of dat het te hard is of dat je het niet snapt, maar zeggen dat er geen ritme/melodie in zit is echt onzin.

Alleen al in zijn zang zit heel veel melodie en ritme.
Ik hoor er geen melodie in. En de genoemde ‘echtheid’ ook niet. Wat is er echter aan dan de rest? Ze waren behoorlijk uitgedost en hun maniertje van woeste gezichtentrekken, tong uitsteken, even met je kop schudden en dus heel hard schreeuwen is gewoon net zo’n ingestudeerde act als bij de anderen. Maar... smaken verschillen en blijkbaar vindt de meerderheid het geweldig. Zo vond ik Ukraine en Frankrijk de beste, maar zullen daar mensen van gegruweld hebben. Hopelijk wint volgend jaar iets dat in mijn oren nog ‘muziek’ is. :)
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 mei 2021 @ 14:06:18 #20
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199580538
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:57 schreef Injetta het volgende:

[..]

Ik hoor er geen melodie in. En de genoemde ‘echtheid’ ook niet. Wat is er echter aan dan de rest? Ze waren behoorlijk uitgedost en hun maniertje van woeste gezichtentrekken, tong uitsteken, even met je kop schudden en dus heel hard schreeuwen is gewoon net zo’n ingestudeerde act als bij de anderen. Maar... smaken verschillen en blijkbaar vindt de meerderheid het geweldig. Zo vond ik Ukraine en Frankrijk de beste, maar zullen daar mensen van gegruweld hebben. Hopelijk wint volgend jaar iets dat in mijn oren nog ‘muziek’ is. :)
Echtheid zit in het feit dat ze gewoon zichzelf zijn. Melodie zit er gewoon echt in :D

Ik vond Oekrane en Frankrijk ook goed. Eigenlijk alles wel in de top 10, behalve Malta en Griekenland wat ik weer ekocht en nep vind ook al zijn de zangeressen echt goed.
pi_199580557
twitter
pi_199580578
quote:
17s.gif Op zondag 23 mei 2021 14:06 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Aaahhhh. :D Sweet. O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zondag 23 mei 2021 @ 14:10:55 #23
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_199580685
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 14:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Echtheid zit in het feit dat ze gewoon zichzelf zijn. Melodie zit er gewoon echt in :D

Ik vond Oekrane en Frankrijk ook goed. Eigenlijk alles wel in de top 10, behalve Malta en Griekenland wat ik weer ekocht en nep vind ook al zijn de zangeressen echt goed.
Eens, ik vind Itali en Finland heel tof. Oekrane en ijsland ook. En bij Frankrijk of Zwitserland waardeer ik de zang zeker, maar vind ik het verder nogal saai. Maar ze hadden wat mij betreft allemaal mogen en kunnen winnen.
pi_199580780
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 14:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Echtheid zit in het feit dat ze gewoon zichzelf zijn. Melodie zit er gewoon echt in :D

Ik vond Oekrane en Frankrijk ook goed. Eigenlijk alles wel in de top 10, behalve Malta en Griekenland wat ik weer ekocht en nep vind ook al zijn de zangeressen echt goed.
Helemaal mee eens. Het gaat er bij muziek om wat het met je doet. Itali en Frankrijk zijn totaal verschillende muziekstijlen, maar allebei doen ze iets met mij van binnen. Kon niet gelukkiger zijn met deze top 2
  zondag 23 mei 2021 @ 14:32:38 #25
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_199581161
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 10:31 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

De presentatie was meer dan prima. :Y En imo ook niet anders dan wat je elk jaar voorgeschoteld krijgt.
Dat vond ik ook, tot het laatste kwartier, waarin ze deden of alle kijkers blinde (kunnen zelf de stand niet aflezen) kleuters (alles 5 keer heel langzaam uitleggen) waren. Ik zat toen eigenlijk meer naar de wel-niet-contactmakende handjes van Jan en Chantal te kijken. Maar ook dat ging vervelen.

En natuurlijk is het wel een hele prestatie tijdens een pandemie zo'n gave show zo neer te kunnen zetten.
pi_199581223
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 14:32 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dat vond ik ook, tot het laatste kwartier, waarin ze deden of alle kijkers blinde (kunnen zelf de stand niet aflezen) kleuters (alles 5 keer heel langzaam uitleggen) waren. Ik zat toen eigenlijk meer naar de wel-niet-contactmakende handjes van Jan en Chantal te kijken. Maar ook dat ging vervelen.

En natuurlijk is het wel een hele prestatie tijdens een pandemie zo'n gave show zo neer te kunnen zetten.
Show was fantastisch. Prachtige effecten en presentatie ook goed. Ik vond Chantal wel iets ongeduldigs hebben bij die punten, maar dat had je ik ook. Al die overdreven praatjes en soms zelfverheerlijking van die puntengevers. Daar luister je niet naar, je wil gewoon horen waar die 12 points naar toe gaan. Dan had chantal oo volgens mij.. :D
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_199581246
Ben tevreden met Itali als winnaar, maar echtheid, mwah. Vooral de zanger is voor mijn gevoel erg bezig zich op een bepaalde nonchalante, rock & roll-manier te gedragen zodat mensen hem sexy en wild vinden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 23 mei 2021 @ 14:39:20 #28
469185 DJ11
Radio 49
pi_199581265
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 11:57 schreef Injetta het volgende:
Zit nog met een kater.... hoe kan zo’n afschuwelijk nummer winnen?
Geen enkele melodie, ritme, vooral veel schreeuwen en idiote bewegingen maken.
Het vertolkt denk ik de frustratie en woede van de afgelopen anderhalf jaar lockdowns.
Helemaal mee eens. Ik kan er nog steeds met de kop niet bij. Hoe kan zoiets slechts als winnaar uit de bus komen?

Ik zeg vanaf nu echt nooit meer dat het gaat om het mooiste liedje. Het gaat om wie de meeste stemmen weet te genereren.
pi_199581511
Als je het hebt over authenticiteit en een goed rocknummer, dan was Finland toch veel authentieker? Geen idiote overdreven outfit en beschilderingen, geen ingestudeerd toneelstukje maar gewoon een pure rockband met ook nog een refrein dat je mee kunt headbangen.....
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zondag 23 mei 2021 @ 15:04:45 #30
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_199581698
Ik vond diegene sie de punten doorgaf van IJsland echt tof. Had het niet meteen door dat hij van de film was, totdat hij over Ja Ja Ding Dong begon :D
With love :*
pi_199581735
Wie had die clown die voor Nederland uitkwam gestuurd? Wat een verschrikkingen
pi_199581806
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 14:56 schreef Injetta het volgende:
Als je het hebt over authenticiteit en een goed rocknummer, dan was Finland toch veel authentieker? Geen idiote overdreven outfit en beschilderingen, geen ingestudeerd toneelstukje maar gewoon een pure rockband met ook nog een refrein dat je mee kunt headbangen.....
Ik vond dat juist een stel pubers met middelvingers. :D Maar dat vond ik van bands als Limp Bizkit ook altijd.

“Idiote overdreven outfit”? Hoe dan. Gewoon mensen met een aparte kledingstijl.
Grappig dat je dat als idioot typeert terwijl je lang haar Finland leuk vindt. Dat kan ik echt niet rijmen. :?
Wel als het uit de mond van een burgerlijke liefhebber van Frankrijk zou komen. :+
Normaal supporten dit soort bands elkaar juist in een veld met zoveel doorsnee truttigheid.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_199581816
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 14:56 schreef Injetta het volgende:
Als je het hebt over authenticiteit en een goed rocknummer, dan was Finland toch veel authentieker? Geen idiote overdreven outfit en beschilderingen, geen ingestudeerd toneelstukje maar gewoon een pure rockband met ook nog een refrein dat je mee kunt headbangen.....
Allebei niet best. Heeft sowieso niks met echtheid te maken.
pi_199581855
En dan gewoon mensen die op internet schrijven dat rock niet op Eurovisie thuishoort. :') Godzijdank wel. Anders bleef het een truttig feestje en kijkt er over 20 jaar niemand meer.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zondag 23 mei 2021 @ 15:14:26 #35
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_199581870
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:04 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik vond diegene sie de punten doorgaf van IJsland echt tof. Had het niet meteen door dat hij van de film was, totdat hij over Ja Ja Ding Dong begon :D
Oh Geez. Het kwartje valt nu pas bij me. Ik snapte er gisteren al niks van _O- _O- _O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 23 mei 2021 @ 15:16:24 #36
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_199581907
Itali vond ik een terechte winnaar *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 23 mei 2021 @ 15:19:02 #37
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199581945
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_199581983
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 11:33 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het verschil in stem en kwaliteit tussen het begin en het eind (zeg maar voor en na het vuurwerk) was zo groot, dat ik vermoed dat Glennis het einde (met de hoge noten) playbackte.
Over playbacken gesproken. Zongen Chantal, Jan en Edsilia alles live? :)

In het stuk bij OP1 toen ze allemaal aan tafel zaten vond ik de sfeer tussen hen onderling leuk. Geen idee of dat goed gespeeld is, maar het kwam oprecht en gezellig bij alle avonden over. Top gedaan. ^O^
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 mei 2021 @ 15:24:00 #39
163650 Greys
pi_199582031
De hosts waren supergoed en leuk met elkaar. Al maanden trouwens. De filmpjes en screenshots van hun zoommeets die Jan en anderen plaatsten op hun insta toonden dat ook wel. Gieren brullen en veel lol. Jan straalde ook elke live show van trots op de anderen. Bv als Chantal Frans sprak stond ie echt te shinen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 mei 2021 @ 15:26:03 #40
163650 Greys
pi_199582067
EBU: gn lijntje gesnoven in green room door Itali. Hij brak een glas en bukte om dat aan de kant te rommelen. Voor hem staat ook geen tafel maar een bak ijs met flesjes drinken erin. Hij bood gisteravond al een drugstest aan maar de EBU kon dat die nacht niet meer regelen. Hebben op persconferentie ook wel drie keer NO DRUGS geroepen. EBU heeft bevestigd dat er gebroken glas op die plek lag.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 23 mei 2021 @ 15:27:34 #41
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_199582100
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:04 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik vond diegene sie de punten doorgaf van IJsland echt tof. Had het niet meteen door dat hij van de film was, totdat hij over Ja Ja Ding Dong begon :D
Wie was hij dan? Begrijp het verhaal erachter niet...
  Redactie Sport zondag 23 mei 2021 @ 15:28:10 #42
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_199582108
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:26 schreef Greys het volgende:
EBU: gn lijntje gesnoven in green room door Itali. Hij brak een glas en bukte om dat aan de kant te rommelen. Voor hem staat ook geen tafel maar een bak ijs met flesjes drinken erin. Hij bood gisteravond al een drugstest aan maar de EBU kon dat die nacht niet meer regelen. Hebben op persconferentie ook wel drie keer NO DRUGS geroepen. EBU heeft bevestigd dat er gebroken glas op die plek lag.
Klaar mee nu :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_199582112
quote:
14s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:24 schreef Greys het volgende:
De hosts waren supergoed en leuk met elkaar. Al maanden trouwens. De filmpjes en screenshots van hun zoommeets die Jan en anderen plaatsten op hun insta toonden dat ook wel. Gieren brullen en veel lol. Jan straalde ook elke live show van trots op de anderen. Bv als Chantal Frans sprak stond ie echt te shinen.
Dat vond ik echt leuk om te zien. _O_ Ik ben echt een beetje fan van Jan geworden. :D Die glunderende blikken, heel erg leuk!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 mei 2021 @ 15:28:32 #44
163650 Greys
pi_199582116
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 14:36 schreef Injetta het volgende:

[..]

Show was fantastisch. Prachtige effecten en presentatie ook goed. Ik vond Chantal wel iets ongeduldigs hebben bij die punten, maar dat had je ik ook. Al die overdreven praatjes en soms zelfverheerlijking van die puntengevers. Daar luister je niet naar, je wil gewoon horen waar die 12 points naar toe gaan. Dan had chantal oo volgens mij.. :D
Ze hadden een tijdschema. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 mei 2021 @ 15:30:01 #45
163650 Greys
pi_199582143
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:27 schreef egelhond het volgende:

[..]

Wie was hij dan? Begrijp het verhaal erachter niet...
Zoek op Netflix naar de film Eurovision the story of Fire Saga. Film over Songfestival van en met Will Ferrell. Dat speelt zich af in IJsland. Zit een vent in die in de kroeg steeds gilt naar de muzikanten PLAY JA JA DING DONG (een van hun liedjes). De man die dat speelde stond gister in dezelfde kleren de punten voor IJsland te geven. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 mei 2021 @ 15:31:30 #46
163650 Greys
pi_199582168
quote:
14s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:28 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dat vond ik echt leuk om te zien. _O_ Ik ben echt een beetje fan van Jan geworden. :D Die glunderende blikken, heel erg leuk!
Ik ook. Precies zo. Eigenlijk al sinds hij de loting deed met Chantal vorig jaar. Hij deed dat keurig en je kon aan alles merken dat hij alles zo goed mogelijk wilde doen.
Hij stond van top tot teen z'n droom te beleven deze week en straalde van oor tot oor en was welgemeend en zichtbaar beretrots op de dames! _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199582264
quote:
14s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:24 schreef Greys het volgende:
De hosts waren supergoed en leuk met elkaar. Al maanden trouwens. De filmpjes en screenshots van hun zoommeets die Jan en anderen plaatsten op hun insta toonden dat ook wel. Gieren brullen en veel lol. Jan straalde ook elke live show van trots op de anderen. Bv als Chantal Frans sprak stond ie echt te shinen.
Jan straalde zeker! Misschien nog het meest van allemaal. Juist omdat hij eigenlijk geen presentator is, deed hij het best goed. Zelfde voor Nikki. :)
pi_199582307
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:26 schreef Greys het volgende:
EBU: gn lijntje gesnoven in green room door Itali. Hij brak een glas en bukte om dat aan de kant te rommelen. Voor hem staat ook geen tafel maar een bak ijs met flesjes drinken erin. Hij bood gisteravond al een drugstest aan maar de EBU kon dat die nacht niet meer regelen. Hebben op persconferentie ook wel drie keer NO DRUGS geroepen. EBU heeft bevestigd dat er gebroken glas op die plek lag.
Echt heel lullig hoe dit net weer zo in beeld kwam en men er gelijk bovenop zat. :')
pi_199582360
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:38 schreef vencodark het volgende:

[..]

Echt heel lullig hoe dit net weer zo in beeld kwam en men er gelijk bovenop zat. :')
De moraalpolitie had gelijk weer hun hooivorken te pakken zonder even kritisch na te denken. :')
pi_199582525
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:38 schreef vencodark het volgende:

[..]

Echt heel lullig hoe dit net weer zo in beeld kwam en men er gelijk bovenop zat. :')
Idd. Heel zuur voor ze. Lekkere domper op je overwinning.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_199582639
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:45 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Idd. Heel zuur voor ze. Lekkere domper op je overwinning.
Ja, voelt een beetje als misgunnen zelfs.
  zondag 23 mei 2021 @ 15:54:22 #52
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_199582732
I
quote:
14s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:24 schreef Greys het volgende:
De hosts waren supergoed en leuk met elkaar. Al maanden trouwens. De filmpjes en screenshots van hun zoommeets die Jan en anderen plaatsten op hun insta toonden dat ook wel. Gieren brullen en veel lol. Jan straalde ook elke live show van trots op de anderen. Bv als Chantal Frans sprak stond ie echt te shinen.
Is Stefania in het echt nog knapper?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 23 mei 2021 @ 15:56:38 #53
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_199582782
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Zoek op Netflix naar de film Eurovision the story of Fire Saga. Film over Songfestival van en met Will Ferrell. Dat speelt zich af in IJsland. Zit een vent in die in de kroeg steeds gilt naar de muzikanten PLAY JA JA DING DONG (een van hun liedjes). De man die dat speelde stond gister in dezelfde kleren de punten voor IJsland te geven. :D
Ik weiger om films met Will Ferrel te kijken
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199582874
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:38 schreef vencodark het volgende:

[..]

Echt heel lullig hoe dit net weer zo in beeld kwam en men er gelijk bovenop zat. :')
Het zag er live wel echt zo uit. :P Maar als je de beelden terugziet gewoon echt niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199582925
quote:
16s.gif Op zondag 23 mei 2021 16:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het zag er live wel echt zo uit. :P Maar als je de beelden terugziet gewoon echt niet.
Vandaar al die gifjes op Twitter. :P
pi_199582981
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 16:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Vandaar al die gifjes op Twitter. :P
Wss mensen die nooit snuiven. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 mei 2021 @ 16:20:30 #57
163650 Greys
pi_199583197
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:56 schreef superniger het volgende:

[..]

Ik weiger om films met Will Ferrel te kijken
Ik normaal ook maar deze vond ik leuk :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 mei 2021 @ 16:20:55 #58
163650 Greys
pi_199583210
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:54 schreef superniger het volgende:
I
[..]

Is Stefania in het echt nog knapper?
Ja!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 mei 2021 @ 16:21:28 #59
163650 Greys
pi_199583221
quote:
16s.gif Op zondag 23 mei 2021 16:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het zag er live wel echt zo uit. :P Maar als je de beelden terugziet gewoon echt niet.
Maar coke snuiven uit een bak ijsblokjes lijkt me sowieso wel een flinke uitdaging. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199583254
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 16:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar coke snuiven uit een bak ijsblokjes lijkt me sowieso wel een flinke uitdaging. :D
Ja precies. :P

Daarnaast beseffen ze vast wel dat je daar niets ongezien kan doen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199583262
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 16:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja!
Vond haar op tv ook al knap. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 23 mei 2021 @ 16:25:13 #62
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_199583283
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:27 schreef egelhond het volgende:

[..]

Wie was hij dan? Begrijp het verhaal erachter niet...
In de film over het eurovisie songfestival van vorig jaar is hij degene die steeds schreeuwt dat Fire Saga Ja Ja Ding Dong moet spelen.
With love :*
pi_199583521
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, voelt een beetje als misgunnen zelfs.
nou, dat dus. Met de traantjes in de ogen op zoek gaan naar een stok om mee te slaan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_199586109
Leco zegt in Boulevard net dat Frankrijk Dior droeg. That makes sense. Heel mooi die top. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 mei 2021 @ 19:33:29 #65
163650 Greys
pi_199586721
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 19:03 schreef Pisces29 het volgende:
Leco zegt in Boulevard net dat Frankrijk Dior droeg. That makes sense. Heel mooi die top. :)
Die hele vrouw is n en al klasse en mooiheid. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199586823
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 19:03 schreef Pisces29 het volgende:
Leco zegt in Boulevard net dat Frankrijk Dior droeg. That makes sense. Heel mooi die top. :)
Als Italie en Frankrijk al niet stijlvol voor de dag komen dan zou de rest het ook wel kunnen vergeten _O_
pi_199588075
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 19:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Die hele vrouw is n en al klasse en mooiheid. O+
Echt prachtig. De mooiste vrouw van het festival. En geen tierelantijntjes zoals een aantal andere dames. :P
pi_199588120
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:11 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik vond dat juist een stel pubers met middelvingers. :D Maar dat vond ik van bands als Limp Bizkit ook altijd.

“Idiote overdreven outfit”? Hoe dan. Gewoon mensen met een aparte kledingstijl.
Grappig dat je dat als idioot typeert terwijl je lang haar Finland leuk vindt. Dat kan ik echt niet rijmen. :?
Wel als het uit de mond van een burgerlijke liefhebber van Frankrijk zou komen. :+
Normaal supporten dit soort bands elkaar juist in een veld met zoveel doorsnee truttigheid.
Heeft vast de jaren 80 met al die glam- en hairrockers niet meegemaakt :D Rock en extravagant zijn zeker geen vreemde van elkaar. Zo "idioot overdreven" was dit idd allemaal niet

Pas met grunge werd het heel sober
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 mei 2021 @ 21:07:31 #69
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199588327
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 15:27 schreef egelhond het volgende:

[..]

Wie was hij dan? Begrijp het verhaal erachter niet...
pi_199588347
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 20:54 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Heeft vast de jaren 80 met al die glam- en hairrockers niet meegemaakt :D Rock en extravagant zijn zeker geen vreemde van elkaar. Zo "idioot overdreven" was dit idd allemaal niet

Pas met grunge werd het heel sober
Een kabeltrui en een ribbroek is vast beter. :P
  zondag 23 mei 2021 @ 21:09:23 #71
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199588357
Heeft iemand dat stuk van Afrojack, Wulf en Glennis Grace nog? Ik heb ‘m ergens gezien, maar kan het niet terugvinden.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 mei 2021 @ 21:11:01 #72
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199588383
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 21:09 schreef GeorgeM het volgende:
Heeft iemand dat stuk van Afrojack, Wulf en Glennis Grace nog? Ik heb ‘m ergens gezien, maar kan het niet terugvinden.

Gewoon op officile YT kanaal :)
pi_199588432
Dat gebeuren van Afrojack was echt geen reet aan. Ik heb leukere tussenshows gezien.
  zondag 23 mei 2021 @ 22:38:21 #74
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199590167
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  maandag 24 mei 2021 @ 11:34:21 #75
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_199594337
quote:
Gister de film gekeken. Idd erg grappig was leuker geweest als ik de film eerder had gezien :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 24 mei 2021 @ 11:40:28 #76
269689 crew  Viv
pi_199594448
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 11:34 schreef egelhond het volgende:

[..]

Gister de film gekeken. Idd erg grappig was leuker geweest als ik de film eerder had gezien :)
Wij zagen die vreemde gozer vrijdagavond bij de fake puntentelling van de GF jury show. Achteraf meteen opgezocht waar het een knipoog naar was, die hele film was @Evenstar en mij blijkbaar ontgaan. :D
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2021 @ 11:45:12 #77
4036 crew  Cynix
Verzuurde hork
pi_199594504
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 14:39 schreef DJ11 het volgende:
Ik zeg vanaf nu echt nooit meer dat het gaat om het mooiste liedje. Het gaat om wie de meeste stemmen weet te genereren.
Welk liedje objectief het 'mooiste' is, is natuurlijk niet te bepalen. Dus gaat het inderdaad om welk liedje door de meeste mensen het 'mooist/leukst/aansprekendst' gevonden wordt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 24 mei 2021 @ 13:23:56 #78
469185 DJ11
Radio 49
pi_199595885
quote:
99s.gif Op maandag 24 mei 2021 11:45 schreef Cynix het volgende:

[..]

Welk liedje objectief het 'mooiste' is, is natuurlijk niet te bepalen. Dus gaat het inderdaad om welk liedje door de meeste mensen het 'mooist/leukst/aansprekendst' gevonden wordt.
Nee, zelfs dat niet meer. Het gaat puur nog om de vraag waarop men bereid is om te stemmen. Kwaliteit doet er in principe niet meer toe, het gaat om een statement. Je zou kunnen zeggen: een afrekening in het muzikale circuit:

https://www.vrij-links.nl(...)-drammende-dominees/

Deze column op de site van Vrij Links vat dat gevoel wel goed samen. De mentaliteit van "Rock & roll never dies" plus het afrekenen met alle andere liedjes.
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2021 @ 13:30:26 #79
4036 crew  Cynix
Verzuurde hork
pi_199595961
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 13:23 schreef DJ11 het volgende:
Nee, zelfs dat niet meer. Het gaat puur nog om de vraag waarop men bereid is om te stemmen. Kwaliteit doet er in principe niet meer toe, het gaat om een statement.
Nou, dat is ook maar een mening, hoor. Dat mag, maar maakt het natuurlijk niet de waarheid. Natuurlijk zal er vast k worden gestemd om een statement te maken, maar vanwaar de stelligheid dat er totaal niet meer gewoon gestemd wordt voor het leukste liedje? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_199596168
Joh, ik stemde op 5 totaal verschillende nummers.
Itali, Oekrane, Litouwen, Azerbaijan, Frankrijk.
Ik vond ze allemaal top en niet 1 perse het beste liedje of optreden.
Dingen trekken je aan of niet.
pi_199596288
Prachtige show als mooie afsluiting van 2 weken topwerk vanuit Rotterdam. Mooi niveau met verrassende acts. Toch weer een aantal nieuwe artiesten ontdekt die we gaan volgen. Spanning tot het einde , met veel verschillende soorten muziek die komen bovendrijven.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 24 mei 2021 @ 14:05:52 #82
269689 crew  Viv
pi_199596486
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 13:46 schreef vencodark het volgende:
Joh, ik stemde op 5 totaal verschillende nummers.
Itali, Oekrane, Litouwen, Azerbaijan, Frankrijk.
Ik vond ze allemaal top en niet 1 perse het beste liedje of optreden.
Dingen trekken je aan of niet.
Ik heb niet gestemd (nooit gedaan ook :D ), maar ik had prima kunnen stemmen op Itali, Finland, Oekrane, Belgi n Portugal. :Y)

Ik vind dwepen met een boodschap/statement (zoals "female empowerment") een oneigenlijke manier van punten proberen te scoren, dus daar let ik bewust niet op. Voor mij is authenticiteit het belangrijkste. Dat de artiesten het nummer overtuigend overbrengen, bij voorkeur omdat ze het zelf geschreven hebben. En dat het hele plaatje perfect bij elkaar past: muziek, zang, outfits, staging. Wat dat betreft kon ik zelfs de inzending van Duitsland wel waarderen. :D
pi_199596660
Kijk, ik vond dat praktisch alle acts het goed deden. Professioneel, strak, zuivere zang (behalve UK).
De boodschap interesseert mij niet, sterker nog: ik luister geeneens.
Behalve Engels versta ik toch ook niets. :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 mei 2021 @ 15:04:29 #84
163650 Greys
pi_199597405
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 13:23 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Nee, zelfs dat niet meer. Het gaat puur nog om de vraag waarop men bereid is om te stemmen. Kwaliteit doet er in principe niet meer toe, het gaat om een statement. Je zou kunnen zeggen: een afrekening in het muzikale circuit:

https://www.vrij-links.nl(...)-drammende-dominees/

Deze column op de site van Vrij Links vat dat gevoel wel goed samen. De mentaliteit van "Rock & roll never dies" plus het afrekenen met alle andere liedjes.
Om welke reden heeft Europa (jury en kijkers) dan zo massaal op Frankrijk gestemd als het om statement ipv kwaliteit gaat? Ik heb haar statement totaal gemist dan denk ik omdat ik zo onder de indruk was van de kwaliteit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 24 mei 2021 @ 15:08:56 #85
469185 DJ11
Radio 49
pi_199597484
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 15:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Om welke reden heeft Europa (jury en kijkers) dan zo massaal op Frankrijk gestemd als het om statement ipv kwaliteit gaat? Ik heb haar statement totaal gemist dan denk ik omdat ik zo onder de indruk was van de kwaliteit.
Laat ik het anders formuleren. Je kunt nog zo'n mooi en goed liedje sturen, je kunt met gemak worden afgetroefd door iets dat totaal het tegenovergestelde is. Kwaliteit, mooi zingen, etc. is geen garantie voor punten. Om de haverklap wint een nummer dat puur een statement is, terwijl de kwaliteit nou niet bepaald om over naar huis te schrijven is. Eerdere voorbeelden zijn 1944 en Toy.
pi_199597616
quote:
Ga hem vanavond kijken, lijkt me leuk om te weten waar dit vandaan komt. Normaal geen fan van Will Ferrell maar dit lijkt me wel geinig verstrooiend vermaak.
Zat er al in dat dit typetje een inside joke was.

Overigens:



:D _O_ _O-
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 24 mei 2021 @ 15:24:42 #87
39237 crew  H_T
2733
pi_199597801
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 15:08 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Laat ik het anders formuleren. Je kunt nog zo'n mooi en goed liedje sturen, je kunt met gemak worden afgetroefd door iets dat totaal het tegenovergestelde is. Kwaliteit, mooi zingen, etc. is geen garantie voor punten. Om de haverklap wint een nummer dat puur een statement is, terwijl de kwaliteit nou niet bepaald om over naar huis te schrijven is. Eerdere voorbeelden zijn 1944 en Toy.
Je moet op de een of andere manier punten binnen harken, dat klopt. Maar met alleen een statement win je alsnog niet, je liedje en act moeten alsnog de moeite waard gevonden worden want je bent waarschijnlijk niet de enige van de avond met een statement. Ik heb overigens geen idee waar het lied van Itali over gaat, dus als daar een statement in zit is mij dat ontgaan.

Smaak blijft iets persoonlijks. Mijn favoriet van de avond wint zelden, en eindigt vaak vrij beroerd. Toch vind ik meestal wel dat de winnaar terecht gewonnen heeft. En als ik dat niet vind is er niets dat me tegen houdt om mijn favoriet nog eens te beluisteren en de winnaar verder te negeren
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator maandag 24 mei 2021 @ 15:46:03 #88
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199598222
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 13:23 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Nee, zelfs dat niet meer. Het gaat puur nog om de vraag waarop men bereid is om te stemmen. Kwaliteit doet er in principe niet meer toe, het gaat om een statement. Je zou kunnen zeggen: een afrekening in het muzikale circuit:

Ja omdat jij Itali een boutnummer vindt stemt Europa niet op kwaliteit. Daar zit een zekere mate van zelfoverschatting in.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 24 mei 2021 @ 15:50:55 #89
469185 DJ11
Radio 49
pi_199598331
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 15:46 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ja omdat jij Itali een boutnummer vindt stemt Europa niet op kwaliteit. Daar zit een zekere mate van zelfoverschatting in.
Nee, dat is puur gebaseerd op verstand van muziek en muziektheorie. Over smaak valt te twisten. Waar niet over valt te twisten,is dat het Italiaanse nummer drie minuten lang in E-mineur blijft, zonder enige akkoordenwisseling. Het is extreem monotoon - en dat is objectief vast te stellen. Op wat loopjes en riffjes na gebeurt er muzikaal bijna niks.

Dat mag je mooi vinden, daar mag je op stemmen, maar pretendeer alsjeblieft niet dat dit nummer tot de top van z'n genre behoort. Dat is een belediging voor duizenden rockbands wereldwijd.
  Moderator maandag 24 mei 2021 @ 15:57:13 #90
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199598446
Verder denk ik dat het tijd is om dit topic te gaan sluiten. De show is nu bijna twee dagen geleden. Verder bakkeleien kan natuurlijk in alle andere topics in ons subforum.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator maandag 24 mei 2021 @ 15:57:35 #91
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199598454
Doezepwa!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')