abonnement Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 24 mei 2021 @ 11:40:28 #76
269689 crew  Viv
pi_199594448
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 11:34 schreef egelhond het volgende:

[..]

Gister de film gekeken. Idd erg grappig was leuker geweest als ik de film eerder had gezien :)
Wij zagen die vreemde gozer vrijdagavond bij de fake puntentelling van de GF jury show. Achteraf meteen opgezocht waar het een knipoog naar was, die hele film was @Evenstar en mij blijkbaar ontgaan. :D
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2021 @ 11:45:12 #77
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_199594504
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 14:39 schreef DJ11 het volgende:
Ik zeg vanaf nu echt nooit meer dat het gaat om het mooiste liedje. Het gaat om wie de meeste stemmen weet te genereren.
Welk liedje objectief het 'mooiste' is, is natuurlijk niet te bepalen. Dus gaat het inderdaad om welk liedje door de meeste mensen het 'mooist/leukst/aansprekendst' gevonden wordt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 24 mei 2021 @ 13:23:56 #78
469185 DJ11
Radio 49
pi_199595885
quote:
99s.gif Op maandag 24 mei 2021 11:45 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Welk liedje objectief het 'mooiste' is, is natuurlijk niet te bepalen. Dus gaat het inderdaad om welk liedje door de meeste mensen het 'mooist/leukst/aansprekendst' gevonden wordt.
Nee, zelfs dat niet meer. Het gaat puur nog om de vraag waarop men bereid is om te stemmen. Kwaliteit doet er in principe niet meer toe, het gaat om een statement. Je zou kunnen zeggen: een afrekening in het muzikale circuit:

https://www.vrij-links.nl(...)-drammende-dominees/

Deze column op de site van Vrij Links vat dat gevoel wel goed samen. De mentaliteit van "Rock & roll never dies" plus het afrekenen met alle andere liedjes.
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2021 @ 13:30:26 #79
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_199595961
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 13:23 schreef DJ11 het volgende:
Nee, zelfs dat niet meer. Het gaat puur nog om de vraag waarop men bereid is om te stemmen. Kwaliteit doet er in principe niet meer toe, het gaat om een statement.
Nou, dat is ook maar een mening, hoor. Dat mag, maar maakt het natuurlijk niet de waarheid. Natuurlijk zal er vast óók worden gestemd om een statement te maken, maar vanwaar de stelligheid dat er totaal niet meer gewoon gestemd wordt voor het leukste liedje? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_199596168
Joh, ik stemde op 5 totaal verschillende nummers.
Italië, Oekraïne, Litouwen, Azerbaijan, Frankrijk.
Ik vond ze allemaal top en niet 1 perse het beste liedje of optreden.
Dingen trekken je aan of niet.
pi_199596288
Prachtige show als mooie afsluiting van 2 weken topwerk vanuit Rotterdam. Mooi niveau met verrassende acts. Toch weer een aantal nieuwe artiesten ontdekt die we gaan volgen. Spanning tot het einde , met veel verschillende soorten muziek die komen bovendrijven.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 24 mei 2021 @ 14:05:52 #82
269689 crew  Viv
pi_199596486
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 13:46 schreef vencodark het volgende:
Joh, ik stemde op 5 totaal verschillende nummers.
Italië, Oekraïne, Litouwen, Azerbaijan, Frankrijk.
Ik vond ze allemaal top en niet 1 perse het beste liedje of optreden.
Dingen trekken je aan of niet.
Ik heb niet gestemd (nooit gedaan ook :D ), maar ik had prima kunnen stemmen op Italië, Finland, Oekraïne, België én Portugal. :Y)

Ik vind dwepen met een boodschap/statement (zoals "female empowerment") een oneigenlijke manier van punten proberen te scoren, dus daar let ik bewust niet op. Voor mij is authenticiteit het belangrijkste. Dat de artiesten het nummer overtuigend overbrengen, bij voorkeur omdat ze het zelf geschreven hebben. En dat het hele plaatje perfect bij elkaar past: muziek, zang, outfits, staging. Wat dat betreft kon ik zelfs de inzending van Duitsland wel waarderen. :D
pi_199596660
Kijk, ik vond dat praktisch alle acts het goed deden. Professioneel, strak, zuivere zang (behalve UK).
De boodschap interesseert mij niet, sterker nog: ik luister geeneens.
Behalve Engels versta ik toch ook niets. :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 mei 2021 @ 15:04:29 #84
163650 Greys
pi_199597405
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 13:23 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Nee, zelfs dat niet meer. Het gaat puur nog om de vraag waarop men bereid is om te stemmen. Kwaliteit doet er in principe niet meer toe, het gaat om een statement. Je zou kunnen zeggen: een afrekening in het muzikale circuit:

https://www.vrij-links.nl(...)-drammende-dominees/

Deze column op de site van Vrij Links vat dat gevoel wel goed samen. De mentaliteit van "Rock & roll never dies" plus het afrekenen met alle andere liedjes.
Om welke reden heeft Europa (jury en kijkers) dan zo massaal op Frankrijk gestemd als het om statement ipv kwaliteit gaat? Ik heb haar statement totaal gemist dan denk ik omdat ik zo onder de indruk was van de kwaliteit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 24 mei 2021 @ 15:08:56 #85
469185 DJ11
Radio 49
pi_199597484
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 15:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Om welke reden heeft Europa (jury en kijkers) dan zo massaal op Frankrijk gestemd als het om statement ipv kwaliteit gaat? Ik heb haar statement totaal gemist dan denk ik omdat ik zo onder de indruk was van de kwaliteit.
Laat ik het anders formuleren. Je kunt nog zo'n mooi en goed liedje sturen, je kunt met gemak worden afgetroefd door iets dat totaal het tegenovergestelde is. Kwaliteit, mooi zingen, etc. is geen garantie voor punten. Om de haverklap wint een nummer dat puur een statement is, terwijl de kwaliteit nou niet bepaald om over naar huis te schrijven is. Eerdere voorbeelden zijn 1944 en Toy.
pi_199597616
quote:
Ga hem vanavond kijken, lijkt me leuk om te weten waar dit vandaan komt. Normaal geen fan van Will Ferrell maar dit lijkt me wel geinig verstrooiend vermaak.
Zat er al in dat dit typetje een inside joke was.

Overigens:



:D _O_ _O-
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 24 mei 2021 @ 15:24:42 #87
39237 crew  H_T
2733
pi_199597801
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 15:08 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Laat ik het anders formuleren. Je kunt nog zo'n mooi en goed liedje sturen, je kunt met gemak worden afgetroefd door iets dat totaal het tegenovergestelde is. Kwaliteit, mooi zingen, etc. is geen garantie voor punten. Om de haverklap wint een nummer dat puur een statement is, terwijl de kwaliteit nou niet bepaald om over naar huis te schrijven is. Eerdere voorbeelden zijn 1944 en Toy.
Je moet op de een of andere manier punten binnen harken, dat klopt. Maar met alleen een statement win je alsnog niet, je liedje en act moeten alsnog de moeite waard gevonden worden want je bent waarschijnlijk niet de enige van de avond met een statement. Ik heb overigens geen idee waar het lied van Italië over gaat, dus als daar een statement in zit is mij dat ontgaan.

Smaak blijft iets persoonlijks. Mijn favoriet van de avond wint zelden, en eindigt vaak vrij beroerd. Toch vind ik meestal wel dat de winnaar terecht gewonnen heeft. En als ik dat niet vind is er niets dat me tegen houdt om mijn favoriet nog eens te beluisteren en de winnaar verder te negeren
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator maandag 24 mei 2021 @ 15:46:03 #88
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199598222
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 13:23 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Nee, zelfs dat niet meer. Het gaat puur nog om de vraag waarop men bereid is om te stemmen. Kwaliteit doet er in principe niet meer toe, het gaat om een statement. Je zou kunnen zeggen: een afrekening in het muzikale circuit:

Ja omdat jij Italië een boutnummer vindt stemt Europa niet op kwaliteit. Daar zit een zekere mate van zelfoverschatting in.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 24 mei 2021 @ 15:50:55 #89
469185 DJ11
Radio 49
pi_199598331
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 15:46 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ja omdat jij Italië een boutnummer vindt stemt Europa niet op kwaliteit. Daar zit een zekere mate van zelfoverschatting in.
Nee, dat is puur gebaseerd op verstand van muziek en muziektheorie. Over smaak valt te twisten. Waar niet over valt te twisten,is dat het Italiaanse nummer drie minuten lang in E-mineur blijft, zonder enige akkoordenwisseling. Het is extreem monotoon - en dat is objectief vast te stellen. Op wat loopjes en riffjes na gebeurt er muzikaal bijna niks.

Dat mag je mooi vinden, daar mag je op stemmen, maar pretendeer alsjeblieft niet dat dit nummer tot de top van z'n genre behoort. Dat is een belediging voor duizenden rockbands wereldwijd.
  Moderator maandag 24 mei 2021 @ 15:57:13 #90
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199598446
Verder denk ik dat het tijd is om dit topic te gaan sluiten. De show is nu bijna twee dagen geleden. Verder bakkeleien kan natuurlijk in alle andere topics in ons subforum.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator maandag 24 mei 2021 @ 15:57:35 #91
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199598454
Doezepwa!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')