abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:52:38 #161
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_201955362
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:13 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Het gaat er niet om dat je niet mag sporten. Dat is een hellend vlak argument. Je kan gewoon lekker buiten hardlopen. Of zwemmen in een recreatieplas.

Als je niet gevaccineerd bent, heb je een hoger risico om Corona te krijgen, daarmee klachten te omwikkelen, anderen aan te steken en daarmee onze zorg te belasten. Dat zien we in Nederland al gebeuren en kunnen we niet hebben. Dus wordt je op dit punt tegen jezelf in bescherming genomen.

Ook tegen anderen trouwens, want niet gevaccineerden zijn een stuk besmettelijker en meer kans het virus met zich mee te dragen..

Ga dus lekker buiten sporten. Of neem verantwoordelijk en een vaccinatie.
Er zijn ook nog gewoon mensen met een werkend immuunsysteem.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:57:09 #162
236264 crew  capricia
pi_201955409
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:52 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Met een doorgemaakte besmetting heb je ook je QR. Er zijn meerdere wegen naar Rome.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201955596
quote:

[..]
Die hebben helemaal een goede reden om zich te laten vaccineren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:15:53 #164
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_201955635
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die hebben helemaal een goede reden om zich te laten vaccineren.
Die hooguit paar maanden reuk- en smaakverlies wegen voor mij niet op tegen een eventuele hartspieronsteking.
Op 't randje en erover.
pi_201955682
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:15 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Die hooguit paar maanden reuk- en smaakverlies wegen voor mij niet op tegen een eventuele hartspieronsteking.
De kans op reuk en smaakverlies is dan ook ruim 10%. Soms wel jaren lang.
De kans op een ontstoken hartspier is trouwens 6x zo groot als je ongevaccineerd besmet word dan de kans om het te krijgen na vaccinatie.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:28:29 #166
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_201955833
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De kans op reuk en smaakverlies is dan ook ruim 10%. Soms wel jaren lang.
De kans op een ontstoken hartspier is trouwens 6x zo groot als je ongevaccineerd besmet word dan de kans om het te krijgen na vaccinatie.
Dat is complete lulkoek natuurlijk hé. Maar ik heb talloze andere verhalen gehoord van complicaties. Jonge meiden bij wie de menstruatiecyclus compleet verstoord is e.d. Ik wacht wel mooi een paar jaar af tot de echte effecten op lange termijn bekend zijn alvorens ik een of ander, in recordtempo, ontwikkeld vaccin neem. Haastige spoed komt zelden goed zullen we maar zeggen.
Op 't randje en erover.
pi_201955881
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:28 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat is complete lulkoek natuurlijk hé. Maar ik heb talloze andere verhalen gehoord van complicaties. Jonge meiden bij wie de menstruatiecyclus compleet verstoord is e.d. Ik wacht wel mooi een paar jaar af tot de echte effecten op lange termijn bekend zijn alvorens ik een of ander, in recordtempo, ontwikkeld vaccin neem. Haastige spoed komt zelden goed zullen we maar zeggen.
Jouw keuze, maar stop dan met klagen over al je beperkingen want daar kies je zelf voor.
pi_201956339
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 10:48 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Dat is een vrij pathetische poging om sportschool bezoekers weg te zetten als de meest extreme gevallen onder hen. Wat me wel opvalt is dat veel jeugd daar komt sporten, mensen voor wie het vaccin weinig relatief aan hun eigen risico weinig effect sorteert.

Toevoegen van sportscholen zou gewoon een poging zijn om nog meer activiteiten te selecteren om mensen de dwingen te vaccineren of thuis te blijven. Heeft werkelijk niet te maken met anabolen uit ongeverifieerde bron injecteren. Dat lijkt zelfs op Hugo's uitleg over de frikandel waarvan je niet weet wat er precies in zit.
Nee hoor. Die gasten injecteren onbekende UG shit. Hormonen en andersoortige prestatiebevorderende middelen. Waarvan volledig onbekend is of erin zit wat erop staat, maar erger nog, waar niet van bekend welke soort vervuiling er in zit. Die hormonen kiezen ze bewust voor, de vervuiling krijgen ze er gratis bij.

Dat risico wordt bewust genomen, maar een getest prikje niet? Allemaal met het idee dat de kans om dood te gaan heel klein is (maar negerend dat het land nog gegijzeld wordt door ongevaccineerden, waardoor toch weer de zorg overbelast is, dat ze alsnog ernstig en lang ziek kunnen worden, long covid, geurverlies etc. ).

Het is gewoon idioot.

Als je niet wilt vaccineren ben je er mede schuldig aan dat we nu nog steeds aan de codes zitten en extra maatregelen gaan krijgen. De ironienis dat die mensen daar echt te dom voor zijn.

Daarnaast mag je gewoon naar binnen. Mits getest. En je kunt ook gewoon buiten een rondje fietsen.

Ik vind het prima. Laat de ongevaccineerden de tering maar krijgen. Of COVID. Maar dan geen oC bedden meer voor ongevaccineerden. Jammer dan. Is het probleem ook opgelost. Jij geloofde niet dat het ernstig was? Nou, dan geven we je volledige gelijk. Geen ic bed, geen ziekenhuis voor jouw COVID. Ga maar lekker uitzieken met je ‘griepje’. Als het lastig wordt heb je het nummer van Thierry baudet, misschien kan hij Democraat uit je longen praten.
Whatever...
pi_201956408
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:15 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Zo een dom gelul doet gewoon pijn aan mij ogen.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:17:42 #170
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_201956440
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 10:48 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Dat is een vrij pathetische poging om sportschool bezoekers weg te zetten als de meest extreme gevallen onder hen. Wat me wel opvalt is dat veel jeugd daar komt sporten, mensen voor wie het vaccin weinig relatief aan hun eigen risico weinig effect sorteert.

Toevoegen van sportscholen zou gewoon een poging zijn om nog meer activiteiten te selecteren om mensen de dwingen te vaccineren of thuis te blijven. Heeft werkelijk niet te maken met anabolen uit ongeverifieerde bron injecteren. Dat lijkt zelfs op Hugo's uitleg over de frikandel waarvan je niet weet wat er precies in zit.
Goede bijdrage 👍🏻
Op 't randje en erover.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:32:11 #171
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201956626
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Nee hoor. Die gasten injecteren onbekende UG shit. Hormonen en andersoortige prestatiebevorderende middelen. Waarvan volledig onbekend is of erin zit wat erop staat, maar erger nog, waar niet van bekend welke soort vervuiling er in zit. Die hormonen kiezen ze bewust voor, de vervuiling krijgen ze er gratis bij.

Dat risico wordt bewust genomen, maar een getest prikje niet? Allemaal met het idee dat de kans om dood te gaan heel klein is (maar negerend dat het land nog gegijzeld wordt door ongevaccineerden, waardoor toch weer de zorg overbelast is, dat ze alsnog ernstig en lang ziek kunnen worden, long covid, geurverlies etc. ).

Het is gewoon idioot.

Als je niet wilt vaccineren ben je er mede schuldig aan dat we nu nog steeds aan de codes zitten en extra maatregelen gaan krijgen. De ironienis dat die mensen daar echt te dom voor zijn.

Daarnaast mag je gewoon naar binnen. Mits getest. En je kunt ook gewoon buiten een rondje fietsen.

Ik vind het prima. Laat de ongevaccineerden de tering maar krijgen. Of COVID. Maar dan geen oC bedden meer voor ongevaccineerden. Jammer dan. Is het probleem ook opgelost. Jij geloofde niet dat het ernstig was? Nou, dan geven we je volledige gelijk. Geen ic bed, geen ziekenhuis voor jouw COVID. Ga maar lekker uitzieken met je ‘griepje’. Als het lastig wordt heb je het nummer van Thierry baudet, misschien kan hij Democraat uit je longen praten.
Ik ken jouw situatie niet, maar je reageert wel vrij fel. Mijn keuze voor vaccineren is ingegeven door enerzijds de bescherming voor mijzelf en anderzijds de hoop op beperking van verspreiding. Het geeft mij noch de overheid echter niet het recht om via allerlei omwegen mensen te dwingen om ook gevaccineerd te worden. De werkelijke ironie is dat juist als die jongeren de covid krijgen die je ze toewenst, ze waarschijnlijk een goede immuniteit respons ontwikkelen.

En hou ajb op met de anabolen er bij halen. Natuurlijk bestaat dat wereldje, maar het over grote deel van sportend nederland doet dat gewoon als gezonde aanvulling op zijn levensstijl, niet om de volgende Mr Olympia te worden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201957319
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:32 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik ken jouw situatie niet, maar je reageert wel vrij fel. Mijn keuze voor vaccineren is ingegeven door enerzijds de bescherming voor mijzelf en anderzijds de hoop op beperking van verspreiding. Het geeft mij noch de overheid echter niet het recht om via allerlei omwegen mensen te dwingen om ook gevaccineerd te worden. De werkelijke ironie is dat juist als die jongeren de covid krijgen die je ze toewenst, ze waarschijnlijk een goede immuniteit respons ontwikkelen.

En hou ajb op met de anabolen er bij halen. Natuurlijk bestaat dat wereldje, maar het over grote deel van sportend nederland doet dat gewoon als gezonde aanvulling op zijn levensstijl, niet om de volgende Mr Olympia te worden.
Ik reageer vrij fel omdat ik echt nog maar zo weinig mensen met enig verstandig argument heb zien komen mbt vaccinatie.

Maar deze mensen houden de rest van het land wel in gijzeling nu. Ik ben klaar met de oneindige domheid van sommige, gebrek aan argumenten van velen en pure koppigheid van de echte antivaxers en een paar gereformeerden waar ik al lang geleden het respect voor verloren heb. De bezuinigingen op de ggz laten zich voelen.

Wat mij betreft zijn we toe aan een nieuw sociaal contract. Een met meer gevolgen voor mensen die pertinent alles weigeren. Die weigeren mee te doen met wat dan ook. Wel de lusten, niet de lasten. Die dragen wij wel weer dan? Prima dus dat je een QR code moet laten zien als je ergens binnen wil met anderen.

Echt nog geen verstandig persoon gesproken die zich niet heeft gevaccineerd. Het is allemaal dom, tokkie, ggz klanten of ander tuig. En die slachtofferen iedereennmet een minder goed immuunsysteem die ondanks vaccinatie toch ernstig ziek worden of doodgaan. Daar word ik boos van ja.
Whatever...
pi_201957413
Over anabolen: https://www.sportenbewege(...)derzoek-2017/gebruik

Meer dan 1% van de hele bevolking van 15 jaar en ouder heeft ooit anabolen gebruikt. Dat is nogal wat. En wat ze gebruiken….. is vaak uit UG labs, kan dus aardig vervuild zijn. En veel nieuwere doping is niet eens serieus getest.
Whatever...
pi_201957682
Bij anabolengebruik heb je toch sowieso al hogere kans om door corona in het ziekenhuis te belanden?
pi_201957817
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 22:05 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Waarom zou ik vanwege het feit dat ik niet gevaccineerd ben niet mogen sporten? Blijft een waardeloos beleid. Als ik geen klachten heb is er niets aan de hand.
Huh? Sinds wanneer volstaat een negatieve test ineens niet meer voor een QR-code?

Toen mijn jaargang nog niet aan de beurt was liet ik me ook testen voor toegang. Ging zo soepel en smooth dat het op zich prima haalbaar is om dagelijks even bij de testen voor toegang teststraat langs te gaan als je de hele week wil sporten.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:45:51 #176
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201959790
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:53 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Huh? Sinds wanneer volstaat een negatieve test ineens niet meer voor een QR-code?

Toen mijn jaargang nog niet aan de beurt was liet ik me ook testen voor toegang. Ging zo soepel en smooth dat het op zich prima haalbaar is om dagelijks even bij de testen voor toegang teststraat langs te gaan als je de hele week wil sporten.
In onze regio zijn testpunten gesloten direct zodra de betaling per test werd ipv obv capaciteit. Effectief moet je nu stukken rijden met een auto voor een test.
  Moderator zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:50:34 #177
236264 crew  capricia
pi_201959865
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:45 schreef GemMagic het volgende:

[..]
In onze regio zijn testpunten gesloten direct zodra de betaling per test werd ipv obv capaciteit. Effectief moet je nu stukken rijden met een auto voor een test.
Welke regio is dat dan? Want er zijn er begin oktober best wat bijgekomen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201960090
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 22:14 schreef capricia het volgende:
Die sportschool lijkt zo ongeveer pijnlijker dan de horeca te zijn voor ongevaccineerden.
Nogal wiedes.
Ik heb mensen die 5/6x komen sporten voor hun doelen/ontspanning/sport/etc en dat hoort bij hun leven als tandenpoetsen. Horeca is makkelijker te omzeilen en kun je gewoon beter zonder.

Dat anabolen-gelul is wel irritant als dat je beeld is van de sportschoolganger. Kortzichtig en dom.
Is niet eens de moeite waard om daar een discussie mee te voeren.
Go hard or go home
pi_201960694
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 19:07 schreef Noek het volgende:

[..]
Nogal wiedes.
Ik heb mensen die 5/6x komen sporten voor hun doelen/ontspanning/sport/etc en dat hoort bij hun leven als tandenpoetsen. Horeca is makkelijker te omzeilen en kun je gewoon beter zonder.

Dat anabolen-gelul is wel irritant als dat je beeld is van de sportschoolganger. Kortzichtig en dom.
Is niet eens de moeite waard om daar een discussie mee te voeren.
Ik ga zelf 4x per week. Ik heb het niet over de huisvrouwen die lekker een lesje Zumba komen doen. Doe niet zo naïef.

Het was trouwens een voorbeeld en stijlfiguur. Ik vind het nog steeds prima een QR code te laten zien in de sportschool. Het is binnen en besmetting is zeker mogelijk.
Whatever...
pi_201961036
Met al die maatregelen voor sportscholen de afgelopen 1,5 jaar hadden die mensen ook wel op hun klompen aan kunnen voelen dat de QR-code ook voor sportschooltoegang zou kunnen gaan gelden. Dus als je niet dagelijks wilt testen om altijd een QR-code door een negatieve test te hebben is het kiezen of delen.

Niet dat ik voorstander ben hoor, want vind sport te belangrijk, maar dat maakt mensen niet ineens een speelbal zonder mogelijkheden zelf verantwoordelijkheid te nemen. En voor die zelfgekozen hulpeloosheid ben ik allergisch.

[ Bericht 5% gewijzigd door Stepperoller op 30-10-2021 20:20:40 ]
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:20:46 #181
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201961266
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Welke regio is dat dan? Want er zijn er begin oktober best wat bijgekomen.
Achterhoek :) niet meest geconcentreerde bewoning natuurlijk. Zal eens kijken hoe het er ondertussen voor staat. Zelf niet meer ziek geweest sinds carnaval 2020, dus ook geen testen nodig gehad.
pi_201961477
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 20:08 schreef Stepperoller het volgende:
Met al die maatregelen voor sportscholen de afgelopen 1,5 jaar hadden die mensen ook wel op hun klompen aan kunnen voelen dat de QR-code ook voor sportschooltoegang zou kunnen gaan gelden. Dus als je niet dagelijks wilt testen om altijd een QR-code door een negatieve test te hebben is het kiezen of delen.

Niet dat ik voorstander ben hoor, want vind sport te belangrijk, maar dat maakt mensen niet ineens een speelbal zonder mogelijkheden zelf verantwoordelijkheid te nemen. En voor die zelfgekozen hulpeloosheid ben ik allergisch.
Het is ook allemaal niet zo ingrijpend. Je laat bij binnenkomst even je QR-code zien en 20 seconden later is alles net als voorheen.
pi_201961766
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het is ook allemaal niet zo ingrijpend. Je laat bij binnenkomst even je QR-code zien en 20 seconden later is alles net als voorheen.
Nou ja ik zou ook geen trek hebben in dagelijks naar de teststraat ​om mijn gebruikelijke sportfrequentie te halen. Maar wel erkennen dat dat een gevolg is van de keuze die ik heb gemaakt en niet doen alsof ik geen keuze had.

Wellicht dat een QR-code uiteindelijk ook alleen met testen te krijgen is en pleit vaccinatie je daar niet van vrij, maar is al een vooruitgang ten opzichte van de vorige lockdowns en kan te verdedigen zijn ivm overbelasting van de zorg.
  Moderator zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:14:36 #184
236264 crew  capricia
pi_201964212
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 20:20 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Achterhoek :) niet meest geconcentreerde bewoning natuurlijk. Zal eens kijken hoe het er ondertussen voor staat. Zelf niet meer ziek geweest sinds carnaval 2020, dus ook geen testen nodig gehad.
Ja. Kijk maar even. Dat hele Lead Healthcare is er bij gekomen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:25:56 #185
236264 crew  capricia
pi_201964357
Twee dingen:
Al die gezonde sportieve ongevaccineerde mensen kunnen ook voor een genezen QR gaan. Hebben ze na 11 dagen een groen vinkje.

Werken aan je gezondheid, je fitness etc, kan ook prima zonder indoor sportschool, gewoon buiten. De sportschool is daar geen essentiele in.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 31 oktober 2021 @ 06:21:26 #186
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201965776
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 23:25 schreef capricia het volgende:
Werken aan je gezondheid, je fitness etc, kan ook prima zonder indoor sportschool, gewoon buiten. De sportschool is daar geen essentiele in.
Dat is wel deels zo, maar lijkt op je hoeft niet naar het theater want je kunt een dvd opzetten.
pi_201966376
quote:
Twee dingen:
Al die gezonde sportieve ongevaccineerde mensen kunnen ook voor een genezen QR gaan. Hebben ze na 11 dagen een groen vinkje.

Jamaar vrij-heid, boehoe.
Whatever...
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:07:44 #188
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_201966420
quote:
Twee dingen:

Je kunt ook op de markt je boodschappen halen inderdaad, hoef je ook die drukke supermarkt niet meer in.
Op 't randje en erover.
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:21:11 #189
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201966535
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:07 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Je kunt ook op de markt je boodschappen halen inderdaad, hoef je ook die drukke supermarkt niet meer in.
doe het dan online
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:46:11 #190
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_201966751
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
doe het dan online
En dan de afdankertjes krijgen? :{w
Op 't randje en erover.
pi_201974048
quote:

[..]
:')

Daar gaat het niet om. 85% van de mensen op de IC zijn on gevaccineerd. Dat moet stoppen..
Love is in the air!
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:14:21 #192
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_201974190
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:05 schreef Landgeld het volgende:

[..]
:')

Daar gaat het niet om. 85% van de mensen op de IC zijn on gevaccineerd. Dat moet stoppen..
We hebben er inderdaad meer aan als 100% van de mensen die op de IC ligt gevaccineerd is :')
Op 't randje en erover.
pi_201974359
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:14 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
We hebben er inderdaad meer aan als 100% van de mensen die op de IC ligt gevaccineerd is :')
Ja, dat zullen er namelijk in totaal veel minder zijn
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:27:45 #194
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_201974388
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:26 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja, dat zullen er namelijk in totaal veel minder zijn
Dat zal wel tegenvallen
Op 't randje en erover.
pi_201974525
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:27 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat zal wel tegenvallen
Kans om in het ziekenhuis te komen is fors lager als je gevaccineerd bent. In een situatie waarin iedereen gevaccineerd is zal het totale aantal patiënten veel lager liggen. Laag genoeg om het hanteerbaar te houden voor de zorg.
pi_201975054
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:00 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Jamaar vrij-heid, boehoe.
Ja, het is maar vrijheid. Waar maken al die mensen zich toch zo druk om?
pi_201975884
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dit.

Ik zou denken dat mensen blij zouden zijn dat de toko’s allemaal open lijken te blijven.
Ik ben dat iig wel.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator zondag 31 oktober 2021 @ 20:20:40 #198
236264 crew  capricia
pi_201975939
Ben wel benieuwd. De BF zonder mensen die zichzelf super gezond vinden.
En zonder veel van die jongeren. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 31 oktober 2021 @ 20:32:58 #199
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_201976149
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:18 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dit.

Ik zou denken dat mensen blij zouden zijn dat de toko’s allemaal open lijken te blijven.
Ik ben dat iig wel.
Naast dat mensen er geen zin in hebben is het ook nog eens buitengewoon omslachtig, zo niet onmogelijk, om 2 a 3 testafspraken per week te plannen enkel om nog te mogen sporten. Het devies was altijd heb je klachten laat je testen. Als mensen geen klachten hebben, ook ongevaccineerd, is er weinig aan de hand. Dit is gewoon weer een onnodig gevalletje 'ongevaccineerden pesten'.
Op 't randje en erover.
pi_201976674
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:32 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Naast dat mensen er geen zin in hebben is het ook nog eens buitengewoon omslachtig, zo niet onmogelijk, om 2 a 3 testafspraken per week te plannen enkel om nog te mogen sporten. Het devies was altijd heb je klachten laat je testen. Als mensen geen klachten hebben, ook ongevaccineerd, is er weinig aan de hand. Dit is gewoon weer een onnodig gevalletje 'ongevaccineerden pesten'.
Precies. En aangezien het vaccin geen bescherming geeft tegen verspreiding van het virus, zal zelfs 100% vaccinatie-graad niet leiden tot een gigantische verbetering van de huidige situatie en zullen er nog steeds maatregelen nodig zijn.

Dus kap met die onzin. 87% heeft em gehad. Wat wil je nog meer? 100% gaat hem nooit worden en is ook niet dé oplossing waar we allemaal naar verlangen. En dan ook nog sporters pesten? Als duidelijk is dat het gros van de patiënten op de IC overgewicht en / of diabetes hebben?

Gvd, logica werkt gewoon niet meer. Om moe van te worden.
pi_201985066
Vanaf vrijdag dus alleen toegang met QR-code
pi_201985087
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vanaf vrijdag dus alleen toegang met QR-code
Bron?
  maandag 1 november 2021 @ 15:23:42 #203
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201985096
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:23 schreef Nober het volgende:

[..]
Bron?
NOS onder andere
pi_201985100
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:23 schreef Nober het volgende:

[..]
Bron?
quote:
Vanaf vrijdag is de coronapas verplicht in onder meer sportscholen en zwembaden en op zogenoemde doorstroomlocaties als dierentuinen, pretparken en musea.
https://nos.nl/artikel/24(...)jesplicht-komt-terug
pi_201985248
Dat wordt m'n sportschool abonnement opzeggen. Goede motivatie om de volksgezondheid op te krikken hoor Hugo, nu wordt alles veilig! :')
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 16:31:40 #206
236264 crew  capricia
pi_201986286
Ik begrijp dat ik de sportschool helemaal voor mijzelf ga krijgen? :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201986287
Ik laat mijn qr code zien en ga gewoon sporten. Alsof de sportscholen er iets aan kunnen doen :')
pi_201986383
Clown wereld :r
pi_201986805

[ Bericht 100% gewijzigd door Intint op 01-11-2021 17:15:08 ]
pi_201986818
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:35 schreef Thrilled het volgende:
Dat wordt m'n sportschool abonnement opzeggen. Goede motivatie om de volksgezondheid op te krikken hoor Hugo, nu wordt alles veilig! :')
Zullen vooral de tokkies zijn die hier last van hebben en als ik naar mijn sportschool kijk denk ik dat deze er qua gezondheid vooral op vooruit zullen gaan als ze even een tijdje de anabolen, pre workouts, kilo’s rood vlees etc laten staan.
pi_201986853
Mooi alle tokkies uit de sportschool
Alius aliud dicit
pi_201986876
Mooi moment om weer een abonnement af te sluiten ^O^
pi_201986976
Benieuwd of de 24/7 sportscholen hun deuren gaan dicht doen op de momenten dat ze geen personeel hebben staan om de QR controles te controleren.
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 17:42:01 #214
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_201987147
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 17:19 schreef Meloewa. het volgende:
Mooi moment om weer een abonnement af te sluiten ^O^
@Oriente
What can change the nature of a man?
pi_201988065
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:25 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ja, het is maar vrijheid. Waar maken al die mensen zich toch zo druk om?
Het heeft niets te maken met vrijheid. Dat is het hele punt. Het is decadent en kinderachtig nee roepen, gewoon omdat dat kan.

De vergelijking met een peuter die gillend en krijsend in de supermarkt op de grond gaat liggen omdat ze haar snoepjes niet krijgt is voor mij niet zo ver weg.
Whatever...
pi_201988072
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 16:31 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp dat ik de sportschool helemaal voor mijzelf ga krijgen? :+
Niet, ik ben er ook 😜
Whatever...
pi_201988130
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 17:28 schreef Jaeger85 het volgende:
Benieuwd of de 24/7 sportscholen hun deuren gaan dicht doen op de momenten dat ze geen personeel hebben staan om de QR controles te controleren.
Ja, goeie vraag. Lijkt me niet dat ze een heel ICT systeem gaan aanleggen om het poortje open te laten gaan bij zowel een Basic Fit pas als een QR code scan. Tenzij ze vaccinatiestatus aan je abonnementsaccount koppelen... Maar dat lijkt me een brug te ver.

In het andere geval zal er dus inderdaad handmatig gecontroleerd moeten worden. Dat kost al extra bezetting. In de gym waar ik altijd ben zit de aanwezige medewerker maar amper achter de balie. Hij is meer aan het opruimen, schoonmaken, dingen klaarzetten, mensen helpen, etc. Dus dat zou dan al een extra personeelslid moeten worden.

En dat dan ook nog 24 uur? Denk niet dat ze dat gaan doen. Waarschijnlijk eerder dicht...
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 19:38:42 #218
236264 crew  capricia
pi_201988550
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 17:28 schreef Jaeger85 het volgende:
Zo gaat het in België wel:
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201991749
Pff mooi klaar mee. Dan wordt het nog drukker op vaste tijden.
Je moet juist willen dat mensen sporten.
Ik ben dat reserveringsysteem al zat, dit is nog kutter.
pi_201991823
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 22:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Pff mooi klaar mee. Dan wordt het nog drukker op vaste tijden.

Het zal juist rustiger worden.
pi_201991972
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:35 schreef Thrilled het volgende:
Ik zou er een lidmaatschap voor nemen. Ik hoop dat ze andere sportverenigingen ook tokkievrij maken.
  dinsdag 2 november 2021 @ 05:10:06 #222
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_201993468
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:32 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Onzin dit. Ik werk over de grens, rijd minimaal 3 uur per dag naast een fulltime baan en heb me zeker een half jaar 3x per week moeten laten testen. Dan woon ik ook nog landelijk, en testafspraak was niet om de hoek. Was prima te doen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 2 november 2021 @ 05:57:59 #223
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201993512
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 05:10 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Onzin dit. Ik werk over de grens, rijd minimaal 3 uur per dag naast een fulltime baan en heb me zeker een half jaar 3x per week moeten laten testen. Dan woon ik ook nog landelijk, en testafspraak was niet om de hoek. Was prima te doen.
Dat klinkt wel als de mogelijkheden van de gemiddelde Nederlander ja. Het gaat er natuurlijk niet om dat het voor sommigen kan, maar dat het een bewuste keuze is veel anderen uit te sluiten.

In dit topic kun je grofweg twee wegen onderscheiden die QR toejuichen:

1. Op de man: Het zijn tokkies, liever kwijt dan rijk
2. Bagataliseren: Kleine moeite, aanpassen of oprotten

Belangrijker is dat we geen ene flikker verder komen met een tijdelijke kleine reductie van besmettingen, áls QR daar al aan bijdraagt.
Zodra het er af gaat, stijgen ze weer.
pi_201993552
Daarnaast gaat het in de realiteit verder weinig toevoegen. 87% is gevaccineerd. Die laatste 10% gaat zich onder geen enkele omstandigheid laten vaccineren.

Dus wat is het doel nog? Die paar procent die je mogelijk nog gedwongen krijgt?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_201993555
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 06:29 schreef Gohf046 het volgende:
Daarnaast gaat het in de realiteit verder weinig toevoegen. 87% is gevaccineerd. Die laatste 10% gaat zich onder geen enkele omstandigheid laten vaccineren.

Dus wat is het doel nog? Die paar procent die je mogelijk nog gedwongen krijgt?
Doel is 100% gevacineerd, maar de keuze blijft vrij.
pi_201993594
Heerlijk, wat meer de ruimte *O* het zal verder weinig uitmaken voor de cijfers en sporten zal je moeten promoten maar de tokkies ff weg is fijn.
pi_201993738
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 06:52 schreef tim020hoorn het volgende:
Heerlijk, wat meer de ruimte *O*
Dat zal de ondernemer ook vast vinden. Heerlijk! Weer minder inkomsten en dan moet het echte werk nog beginnen.

In november slinken de inkomsten dus al. Na 8 maanden sluiting waar nog van hersteld moet worden.
Maar fijn dat iedereen zo blij is. Good for you!
*O* *O* *O* *O*
Go hard or go home
  dinsdag 2 november 2021 @ 07:37:08 #228
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_201993758
Beter had men gewoon de horeca weer gesloten, dat helpt tenmiste.
Op 't randje en erover.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 07:40:07 #229
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201993770
Ik zit bij een relatief kleine box. Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken. Denk dat de WODjes weer wat rustiger gaan worden :o !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_201994255
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 06:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Doel is 100% gevacineerd, maar de keuze blijft vrij.
Ook bij 100% is 'het' niet opgelost. Vaccin beschermt niet tegen besmetting en ook niet volledig tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopnames. Dus ook al klinkt 100% als een magisch getal, dat is het in deze niet. Het wordt dan hooguit net wat beter. Lockdowns en maatregelen zullen dan nog steeds nodig worden om de zorgcapaciteit te waarborgen.

Daar ligt dan ook het probleem. Niet in de paar procent die er nog te winnen valt met vaccinaties.
pi_201994400
quote:
Twee dingen:
Alleen verloopt die QR na 180 dagen. Hugo past dat niet aan omdat hij eerst met europese collegas wil overleggen (wat niet nodig is).
Laat staan dat we dezelfde termijn gaan hanteren als vaccinatiebewijzen of serologische testen gaan gebruiken. Hopelijk gaat de tweede kamer hier morgen tegen in
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:04:23 #232
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201994437
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 22:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben dat reserveringsysteem al zat, dit is nog kutter.
heeft jouw sportschool dat nog dan?
pi_201994490
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
heeft jouw sportschool dat nog dan?
Basic fit wel. Ik doe het altijd als ik net aan kom maar zaterdagmiddag kon ik dus niet naar binnen omdat 2 tijdslots vol zaten.
Binnen was het niet eens druk maar de medewerker had een system says no mentaliteit ermee.
pi_201994894
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2021 22:44 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Ik zou er een lidmaatschap voor nemen. Ik hoop dat ze andere sportverenigingen ook tokkievrij maken.
Ik zou maar oppassen met al die positief geteste gevaccineerde die dezelfde halters als jij beet pakken.. enge shit hoor. Maar het slaapt vast lekker, die schijnveiligheid :)
pi_201996661
Zou het ook voor de trainers gaan gelden? Dan krijgen ze bij mijn sportschool wel een probleem...
pi_201996731
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:37 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Ik zou maar oppassen met al die positief geteste gevaccineerde die dezelfde halters als jij beet pakken.. enge shit hoor. Maar het slaapt vast lekker, die schijnveiligheid :)
Misschien is Nederland in beweging iets voor je, dat kun je van thuis uit doen. Geen QR code nodig.
  dinsdag 2 november 2021 @ 12:30:41 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201996832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:37 schreef Thrilled het volgende:

[..]
ik heb me op de sportschool nooit onveilig gevoeld maar ze zijn natuurlijk wel lang gesloten geweest en het feit dat ze weer open konden is wel grotendeels te danken aan de vaccinaties, maar slaap lekker verder
pi_201997548
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:30 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik heb me op de sportschool nooit onveilig gevoeld maar ze zijn natuurlijk wel lang gesloten geweest en het feit dat ze weer open konden is wel grotendeels te danken aan de vaccinaties, maar slaap lekker verder
Nee, dat iets open of dicht gaat komt door de overheid. Het virus bepaalt dat niet.

Net als dat een QR-code niet gaat helpen om besmettingen omlaag te brengen.

De prik:
- voorkomt geen besmetting
- voorkomt geen ziekte
- voorkomt geen ziekenhuisopname
- voorkomt geen IC opname
- voorkomt geen overlijden
- raakt uitgewerkt na een half jaar
- is niet bestand tegen de Delta-variant

Maar hey, allemaal aan de booster (psst; dat is dezelfde shit als prik 1 en 2, niet iets beters, anders, of nieuwer, nee. Gewoon dezelfde meuk), ondertussen de ongevaccineerde de schuld geven van alle problemen en dan is het opgelost toch?

Welterusten :)
pi_201997580
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:31 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Nee, dat iets open of dicht gaat komt door de overheid. Het virus bepaalt dat niet.

De prik:
- voorkomt geen ziekte

Maar hey, allemaal aan de booster (psst; dat is dezelfde shit als prik 1 en 2, niet iets beters, anders, of nieuwer, nee. Gewoon dezelfde meuk), ondertussen de ongevaccineerde de schuld geven van alle problemen en dan is het opgelost toch?

Ah jij bent zo iemand zonder echt verstand van de materie die wel weet hoe het allemaal in elkaar zit. Nederland heeft meer van zo een mensen nodig. Is weer eens wat anders dan het beter weten dan de bondscoach.
  dinsdag 2 november 2021 @ 13:41:37 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201997674
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:31 schreef Thrilled het volgende:

[..]

De prik:
- voorkomt geen ziekte

geen speld tussen te krijgen deze wetenschappelijke analyse van Thrilled die afgestudeerd is aan de Facebook University
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')