SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Nur im Westen, oder?quote:
Als de atmosfeer nou ook eens 1200 keer ontploft was. Maar nee, net een spatje regen gehad en dat was het.quote:
Wow!quote:
In ieder geval ramkoers op mijquote:Op zondag 9 mei 2021 20:46 schreef Adrie072 het volgende:
Het lijkt allemaal net langs de kust te schampen.
Onweer in de verte klinkt heerlijk jaquote:Op zondag 9 mei 2021 21:04 schreef Revanches het volgende:
Jammer dat het onweer alleen in het westen zit. Maar ik gun het de liefhebbers aldaar. Vanochtend wel wat gerommel gehoord, heerlijk geluid.
Onweer in de bergen is toch het mooiste onweerquote:
Over een half uur komt er onweer in Bergen.quote:Op zondag 9 mei 2021 21:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Onweer in de bergen is toch het mooiste onweer
Ik vind het makkelijker dan hier.quote:Op zondag 9 mei 2021 21:49 schreef Dagoduck het volgende:
Ah, gaan we in cijfers praten?
Het begint te spetteren in 0223.
0182 meldt onweer knallen.quote:Op zondag 9 mei 2021 21:49 schreef Dagoduck het volgende:
Ah, gaan we in cijfers praten?
Het begint te spetteren in 0223.
Je woont op de afsluitdijk?quote:Op zondag 9 mei 2021 22:12 schreef Ivy_Mike het volgende:
Het bliksemt en het dondert flink nu in Breezand
Nee da's Breezanddijk. Breezand ligt in de Kop van Noord Hollandquote:Je woont op de afsluitdijk?
Woon jij daar?quote:Op zondag 9 mei 2021 21:10 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Over een half uur komt er onweer in Bergen.
En ook nog in Zeeland volgens mij.quote:Op zondag 9 mei 2021 22:16 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Nee da's Breezanddijk. Breezand ligt in de Kop van Noord Holland
Vandaag toch?quote:Op zondag 9 mei 2021 23:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Zeg een vraagje. Krijgen we verder nog temperaturen die richting de 20 gaan of blijf het van het kwakkelweer van rond de 15 met een beetje regen?
Wel fijn dat de natuur dan enigszins op adem kan komen na 3 veel te droge jaren. Heeft iemand van jullie toevallig al ergens een artikel o.i.d. gevonden om te duiden hoe gunstig dit type voorjaar is voor de natuur en grondwaterstanden etc?quote:Op maandag 10 mei 2021 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
Nou het gaat geen droog voorjaar worden als ik de nieuwe neerslagpluim* zo bekijk. Ook geen warm voorjaar, maar dat wisten we ondertussen al![]()
*behalve in het zuidoosten want daar regent het uiteraard nauwelijks
Wel apart dat we met weken aan kloteweer nog steeds rond de mediaan zitten, had verwacht dat we daar wel wat verder vandaan zouden zitten.quote:Op maandag 10 mei 2021 12:24 schreef archito het volgende:
[..]
Wel fijn dat de natuur dan enigszins op adem kan komen na 3 veel te droge jaren. Heeft iemand van jullie toevallig al ergens een artikel o.i.d. gevonden om te duiden hoe gunstig dit type voorjaar is voor de natuur en grondwaterstanden etc?
[ afbeelding ]
Volgens het KNMI is die lucht niet noordpoollucht maar polaire lucht, in feite poolcirkellucht.quote:Op maandag 10 mei 2021 13:17 schreef dick_laurent het volgende:
Wel interessant, ik kijk soms eens op deze site om de windrichting een beetje te checken. Je ziet gewoon dat de fucking noordpool nog steeds aan het leeglopen is naar beneden kwa windrichting.
Wij hebben hier in NW Europa nu ff de mazzel dat het afbuigt naar Ierland en door die depressie wij nu in de ZW wind zitten. Maar het geeft wel aan dat de setting fragiel is en wij met het grootste gemak weer een lading noordpoolkou over ons heen kunnen krijgen.
quote:Op maandag 10 mei 2021 18:30 schreef neurd het volgende:
manman ff gras maaien, ik zweet me helemaal leeg![]()
zo super benauwd!
Niet gewoon in T-shirt? Heerlijk man!quote:Op maandag 10 mei 2021 15:48 schreef Pisces29 het volgende:
In m’n zomerjas op de fiets.![]()
Jammer van de hoeveelheid wolken.
laten we inderdaad hopen dat de herfst niet zo snel weer terug zal keren. Is net een paar dagen weg, dus dat mag zo blijven t/m half oktober. Edoch, kans dat het weer kouder gaat worden is er welquote:Op maandag 10 mei 2021 13:17 schreef dick_laurent het volgende:
Wel interessant, ik kijk soms eens op deze site om de windrichting een beetje te checken. Je ziet gewoon dat de fucking noordpool nog steeds aan het leeglopen is naar beneden kwa windrichting.
Wij hebben hier in NW Europa nu ff de mazzel dat het afbuigt naar Ierland en door die depressie wij nu in de ZW wind zitten. Maar het geeft wel aan dat de setting fragiel is en wij met het grootste gemak weer een lading noordpoolkou over ons heen kunnen krijgen.
Tot straks bij aanvang van de zomer de eeuwige, ijzige noordpoolwalmen plaats maken voor eeuwige, schroeiende saharawalmen. Van het ene extreem zo het andere extreem in, van bibberend bij de kachel naar drijvend in je bed, van bevroren gewassen naar bosbranden. Van geen weer om iets te doen buiten naar nog steeds geen weer om iets te doen buiten.quote:Op maandag 10 mei 2021 20:10 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff ja hoor, daar komen de blauwe kaarten weer met wind en regen.
2021 het jaar van de eeuwige herfstwinter. Om moedeloos van te worden
quote:Op maandag 10 mei 2021 20:10 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff ja hoor, daar komen de blauwe kaarten weer met wind en regen.
2021 het jaar van de eeuwige herfstwinter. Om moedeloos van te worden
quote:Op maandag 10 mei 2021 20:26 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Tot straks bij aanvang van de zomer de eeuwige, ijzige noordpoolwalmen plaats maken voor eeuwige, schroeiende saharawalmen. Van het ene extreem zo het andere extreem in, van bibberend bij de kachel naar drijvend in je bed, van bevroren gewassen naar bosbranden. Van geen weer om iets te doen buiten naar nog steeds geen weer om iets te doen buiten.
Zoiets...
Als het aan de control ligt is die 14 graden zelfs nog véél te hoog gegrepen op het eind. Lekker weer naar 10 graden of zelfs nog lager. Misschien wat natte sneeuw begin Juni? Lekker hoorquote:Op dinsdag 11 mei 2021 08:31 schreef INViCTuS het volgende:
Vooruitzichten zijn met 14-17 graden de komende 10 dagen wel bijzonder karig. Ook vrij wisselvallig. Misschien een enkele keer 18 graden. Jammer deze "lente"
Voor de zomer, die over drie weken begintquote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit is toch treurig? Waarom heb ik überhaupt nog een zomer garderobe?
Dat moet ik eerst zien en voelen voordat ik het geloof.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Voor de zomer, die over drie weken begint
Hier vind je daar meer uitgebreide informatie overquote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:48 schreef Salina het volgende:
Ik keek net de vooruitzichten voor hier, en het ziet er goed uit. 22-23 graden!![]()
Begin-half juni.![]()
Kan uiteraard nog veranderen.
Even andere vraag. Iemand een korte uitleg hoe je die weergrafiekjes moet lezen, de rode, blauwe, groene lijnen? Of kun je dat vinden op de weersite zelf (weerplaza)?
quote:Na het maken van de verwachting met een rekenmodel met hoge resolutie (ROOD), de 'operationele verwachting', wordt de berekening 51 maal herhaald. Dit gebeurt met een model met lagere resolutie om rekentijd te besparen. De eerste herhaling gebeurt met dezelfde uitgangstoestand als de 'run' met het hoge resolutie-model die de operationele verwachting opleverde. Deze zogenoemde controle-run (BLAUW) biedt de mogelijkheid het effect van de verlaagde resolutie te bekijken door vergelijking met de operationele run. Bij de overige herhalingen (GROEN) is zowel de begintoestand als de modelfysica verstoord t.o.v. de beide eerste runs; dit om de effecten van onzekerheden in die begintoestand en modelfysica te simuleren.
De 51 verwachtingen samen geven de onzekerheid in de verwachting weer. Net als een rookpluim waaiert de verwachting uit: hoe meer de 51 verwachtingen uit elkaar lopen, des te onzekerder de verwachting.
Ik heb vorige week mijn koudste verjaardag in 34 jaar gevierd.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:50 schreef Elan het volgende:
Zijn redelijk gemiddelde temperaturen voor half mei. Dit soort gedrag krijg je dus als je de kinderen teveel verwend.
Dat was vorige weekquote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik heb vorige week mijn koudste verjaardag in 34 jaar gevierd.
Wanneer was dat dan wel niet want bevrijdingsdag 2017 en 2019 was het kouder dan dit jaar.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik heb vorige week mijn koudste verjaardag in 34 jaar gevierd.
Dat is 5 mei. Nu is het 11 mei. 11-7 =/= 5quote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Wanneer was dat dan wel niet want bevrijdingsdag 2017 en 2019 was het kouder dan dit jaar.
Arme Wim.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:59 schreef Dven het volgende:
Blijft overigens wel mooi, die frustraties die achter opmerkingen als "Nederland, land van de eeuwige herfst" schuilt terwijl je net een reeks extreem warme lentes en zomers achter elkaar hebt gehad
Er staat vorige week niet exact een week geleden. En dan nog was 2019 kouder, snil op de Vaalserbergquote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is 5 mei. Nu is het 11 mei. 11-7 =/= 5
Er moet en zal gezeurd worden.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:59 schreef Dven het volgende:
Blijft overigens wel mooi, die frustraties die achter opmerkingen als "Nederland, land van de eeuwige herfst" schuilt terwijl je net een reeks extreem warme lentes en zomers achter elkaar hebt gehad
Mijn bed is lekker zacht maar daar hoef ik overdag ook niet in te liggen.quote:
In het bredere plaatje hebben we het de afgelopen jaren niet slecht gehad inderdaad. Nu is het even wat minder.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:59 schreef Dven het volgende:
Geen 32 met zon nee?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 11:06 schreef Felagund het volgende:
Wat een snertweer trouwens. Normaal gesproken is het nu al 25 graden met zon. Nog een paar maanden kwakkelen en dan begint de herfst alweer.
Ik draag al jaren nauwelijks zomerkleding. Zolang de 'i' nog in de maand zit, draag ik gewoon nog een winterjas. Eventueel aangevuld met shawlquote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit is toch treurig? Waarom heb ik überhaupt nog een zomer garderobe?
Nooit meer, misschien een verdwaalde dag van 30 met regen.quote:
Ach, die wisselvalligheid van nu is wel gewoon klote, ongeacht of dit 'normaal' is of niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:59 schreef Dven het volgende:
Dat klinkt echt verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 11:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nooit meer, misschien een verdwaalde dag van 30 met regen.
Maar "Land van de eeuwige herfst"?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 11:44 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ach, die wisselvalligheid van nu is wel gewoon klote, ongeacht of dit 'normaal' is of niet.
Wow, madquote:Op dinsdag 11 mei 2021 17:15 schreef KingRoland het volgende:
Users die lopen te huilen dat het niet meer 30 of 32 gaat worden kunnen beter hun bekken dicht houden. Het is nog geen juli
Dat zegt hier vrijwel niemand. Een enkelingquote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:59 schreef Dven het volgende:
Iets doet mij vermoeden dat je een koukleum bentquote:Op dinsdag 11 mei 2021 11:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik draag al jaren nauwelijks zomerkleding. Zolang de 'i' nog in de maand zit, draag ik gewoon nog een winterjas. Eventueel aangevuld met shawl
Ziedendquote:Op dinsdag 11 mei 2021 17:15 schreef KingRoland het volgende:
Users die lopen te huilen dat het niet meer 30 of 32 gaat worden kunnen beter hun bekken dicht houden. Het is nog geen juli
Sommige mensen hebben totaal geen reëel beeld van het klimaat, laat staan over de (normale) lokale verschillen die er altijd zijn..en blijven.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 10:59 schreef Dven het volgende:
Maar je kan niet ontkennen dat de lente tegenvalt en de herfst lang duurt. Soms een vleugje lente. Edoch, wel typisch Nederlands weerquote:Op dinsdag 11 mei 2021 18:10 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben totaal geen reëel beeld van het klimaat, laat staan over de (normale) lokale verschillen die er altijd zijn..en blijven.
Nee tuurlijk ontken ik dat niet, maar het is niet dat je kunt kiezen met het weer... Het weer wordt alleen maar extremer en heftiger(dus ook lokaal grote verschillen) + de seizoenen verschuiven, dat merk je duidelijk(hoelang is het geleden dat dec een echte wintermaand was?).quote:Op dinsdag 11 mei 2021 18:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar je kan niet ontkennen dat de lente tegenvalt en de herfst lang duurt. Soms een vleugje lente. Edoch, wel typisch Nederlands weer
Maar goed ook dat we niet kunnen kiezenquote:Op dinsdag 11 mei 2021 18:23 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Nee tuurlijk ontken ik dat niet, maar het is niet dat je kunt kiezen met het weer... Het weer wordt alleen maar extremer en heftiger(dus ook lokaal grote verschillen) + de seizoenen verschuiven, dat merk je duidelijk(hoelang is het geleden dat dec een echte wintermaand was?).
Dat we nu een koud voorjaar hebben.....ben maar blij dat we deze noordenwind niet in Nov en Dec hadden, dan was het pas echt koud geweest met de korte daglichtperiode.....
Die warmte waar iedereen op wacht komt echt wel, de natuur regelt dat zelf. Ik baal ook van die koude wind maar ik denk dat ik over een tijdje er graag aan terugdenk om het hoofd 'koel' te houden in de hitte
Zeker zo'n tuin vol tegels?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 18:18 schreef LTVDK het volgende:
Was hier vanmiddag best een pittige wolkbreuk inclusief hagel, de tuin en straat stonden blank. Heb het gelukkig binnen droog gehouden door aanpassingen in de tuin maar bij de buren is het weer naar binnen gelopen. Brandweer was er deze keer wel snel bij om de grondwaterpompen aan te zetten zodat het water snel zakte toen de bui over was.
Nee, deze tuin liep toen ik het huis kocht af richting het huis waardoor ik al 2 keer water binnen had gehad via de achterdeur. Heb het nu opgedeeld in 2 naar achter aflopende gedeeltes (dus met een verhoging er in) en voor die verhoging een goot van een halve meter diep vol met grind en de dorpel van de achterdeur een cm of 5 verhoogd.quote:
Nee psies, dat houdt het spannendquote:Op dinsdag 11 mei 2021 18:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar goed ook dat we niet kunnen kiezen
Ja, die hagenees zou daar wel voor kiezen, volgens mijquote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:18 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Nee psies, dat houdt het spannend![]()
Als je sommigen hier hoort, lijkt het alsof die denken dat er mensen zijn die voor regen en koude wind kiezen...maar dat kan gelukkig niet
Das nie grappigquote:Op dinsdag 11 mei 2021 21:25 schreef INViCTuS het volgende:
De herfst gaat de komende tijd gewoon nog even verder. En nee, dat is niet normaal, dat is geen lente, dat was vroeger ook niet zo en voor nu is het gewoon k*t. man, in oktober was het nog beter weer. Soms is de zon met 15 graden fijn, maar verder is het gewoon triest en kansloos. #klaagmodus
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Die pulse buien hebben hier vanmiddag 20-30 mm regen laten vallen. Was een beste buiquote:Op dinsdag 11 mei 2021 21:45 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Das nie grappigmaar tis nie anders. hopelijk valt het mee, lokaal zal het veel schelen. Hier vandaag ook nog geen regen gevallen....
En betrouwbare voorspellingen van meer dan 4 dagen vooruit zijn zeldzaam.
De timing kon gewoon niet slechter. Zo blijven de IC's vol zitten. Wel redelijk droog hier in het oosten:quote:Op dinsdag 11 mei 2021 21:25 schreef INViCTuS het volgende:
De herfst gaat de komende tijd gewoon nog even verder. En nee, dat is niet normaal, dat is geen lente, dat was vroeger ook niet zo en voor nu is het gewoon k*t. man, in oktober was het nog beter weer. Soms is de zon met 15 graden fijn, maar verder is het gewoon triest en kansloos. #klaagmodus
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Ik vond het super benauwd klef weer vandaag ...voelde me er niet ok bij ..hopelijk komende dag beter..quote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag best oké. Weer een aangenaam temperatuurtje, heel af en toe een beetje motregen. En eindelijk van die kutwind af.
Tja, nadeel van aan de zee wonen wat dat betreft. Voordeel in de winter (minder koud; voordeel althans als je van minder koud houdt).quote:Op woensdag 12 mei 2021 10:37 schreef Djeez het volgende:
2021, inderdaad het jaar zonder lente
O, en de zomer kun je ook wel afschrijven nu. Zee is nauwelijks opgewarmd. Wat een klotenklimaat hebben we ook
Eindelijk eens een 'normale' zomer zonder temperaturen boven de 30 graden zou ik zelf heerlijk vinden.quote:Op woensdag 12 mei 2021 10:37 schreef Djeez het volgende:
O, en de zomer kun je ook wel afschrijven nu. Zee is nauwelijks opgewarmd. Wat een klotenklimaat hebben we ook
Ze kunnen amper een week vooruit voorspellen.quote:Op woensdag 12 mei 2021 10:37 schreef Djeez het volgende:
Maar Djeez kan maar liefst een paar seizoenen vooruit voorspellen!quote:Op woensdag 12 mei 2021 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze kunnen amper een week vooruit voorspellen.
Ik hoor graag weer over de aankomende horrorwinter des doods en de daarop volgende ijstijdquote:Op woensdag 12 mei 2021 12:06 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Maar Djeez kan maar liefst een paar seizoenen vooruit voorspellen!
Dat hele 'het is te koel' is inmiddels ook wel leuk geweest. Het is 12 mei en de dagen dat ik in een t-shirt naar buiten kon zijn op één hand te tellen. En daar zitten er 2 uit februari bij.quote:Op woensdag 12 mei 2021 13:32 schreef Dven het volgende:
Kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat, ondanks dat het iets te koel is, het in Nederland nu grotendeels prima weer is.
Kan. Hangt een beetje van persoon tot persoon af natuurlijk. Zie rondom mij ook bij 25 graden mensen gewoon nog in een winterjas lopen terwijl er ook mensen zijn die met 10 graden al probleemloos in t-shirt lopen.quote:Op woensdag 12 mei 2021 13:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat hele 'het is te koel' is inmiddels ook wel leuk geweest. Het is 12 mei en de dagen dat ik in een t-shirt naar buiten kon zijn op één hand te tellen. En daar zitten er 2 uit februari bij.
Met de lunch drie kwartier met de hond gewandeld. Uiteraard alleen in T-shirt, het is heerlijk in het zonnetje. Het enige wat het fris maakte was de wind van de afgelopen dagen, maar die is vandaag voor een groot deel gaan liggen.quote:Op woensdag 12 mei 2021 13:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat hele 'het is te koel' is inmiddels ook wel leuk geweest. Het is 12 mei en de dagen dat ik in een t-shirt naar buiten kon zijn op één hand te tellen. En daar zitten er 2 uit februari bij.
Dat zou op COR nóóit getolereerd worden, zulke taal.quote:
Smeerlap.quote:Op woensdag 12 mei 2021 15:30 schreef Coelho het volgende:
[..]
Met de lunch drie kwartier met de hond gewandeld. Uiteraard alleen in T-shirt, het is heerlijk in het zonnetje. Het enige wat het fris maakte was de wind van de afgelopen dagen, maar die is vandaag voor een groot deel gaan liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 mei 2021 16:15 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Smeerlap.Niks zo fijn als met een swingende schwanz rond te wandelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 12 mei 2021 16:30 schreef Coelho het volgende:
[..]
Niks zo fijn als met een swingende schwanz rond te wandelen
NU nietquote:Op woensdag 12 mei 2021 13:32 schreef Dven het volgende:
Kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat, ondanks dat het iets te koel is, het in Nederland nu grotendeels prima weer is.
Jezus, wat een gezeik.quote:Op woensdag 12 mei 2021 10:37 schreef Djeez het volgende:
Ik geef voor mezelf een feessiequote:Op woensdag 12 mei 2021 22:41 schreef Mani89 het volgende:
Voorspelling: dit wordt de kutste Mei in de mensengeschiedenis.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fakking triest dit. De zon is fijn, maar de temperatuur is gewoon ronduit k*t. Veel te koud en daarnaast ook nat. Dven zal het wel weer proberen goed te pratenquote:Op woensdag 12 mei 2021 22:41 schreef Mani89 het volgende:
Voorspelling: dit wordt de kutste Mei in de mensengeschiedenis.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hittegolf hoeft ook niet, maar nu beetje warmte met 20 graden en stabiel droog met zon is wel fijn. Als de zon schijnt is het echt wel lekker, maar verder duurt de herfst echt lang dit jaar.quote:Op woensdag 12 mei 2021 22:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Fijn is het niet, maar goed om te zien dat de temperaturen ook enigszins normaal of er net iets onder kunnen blijven. Als het zonnetje doorkomt is dit prima weer.
In juni en juli nog tijd zat voor een hittegolfje of die extreme hitte.
Lol, mensen verwijten niet in tranen uit te barsten wanneer de temperatuur zowaar eens een keer niet vele maanden achter elkaar (veel) te hoog ligt en je een keer afstevent op de koelste mei in maar liefst 10 jaar. De omgekeerde wereldquote:Op donderdag 13 mei 2021 08:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Fakking triest dit. De zon is fijn, maar de temperatuur is gewoon ronduit k*t. Veel te koud en daarnaast ook nat. Dven zal het wel weer proberen goed te praten
[..]
Hittegolf hoeft ook niet, maar nu beetje warmte met 20 graden en stabiel droog met zon is wel fijn. Als de zon schijnt is het echt wel lekker, maar verder duurt de herfst echt lang dit jaar.
Ja, jongen. Ga lekker genieten in die wisselvalligheid en frisse temperaturen. Jij vindt 13-15 graden dus geen herfst? Prima temperaturen voor oktober. Je moet het niet altijd goed praten omdat het vroeger ook wel eens zo wasquote:Op donderdag 13 mei 2021 09:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, mensen verwijten niet in tranen uit te barsten wanneer de temperatuur zowaar eens een keer niet vele maanden achter elkaar (veel) te hoog ligt en je een keer afstevent op de koelste mei in maar liefst 10 jaar. De omgekeerde wereld![]()
![]()
"Waarom is de temperatuur half mei niet al zoals anno 2021 in juni gebruikelijk zou moeten zijn?!? HERFST!!"
[ afbeelding ]
Genotshow dit
Nou, ik ben blij dat je dan nu van een heerlijk weertje mag genietenquote:Op donderdag 13 mei 2021 09:40 schreef INViCTuS het volgende:
Ik maak me niet druk, hoor. Ik werk elke dag buiten
We hadden een koudste april in 35(!) jaar. Dat is toch wel bepaald het klagen waard te noemen hoor.quote:Op donderdag 13 mei 2021 09:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, mensen verwijten niet in tranen uit te barsten wanneer de temperatuur zowaar eens een keer niet vele maanden achter elkaar (veel) te hoog ligt en je een keer afstevent op de koelste mei in maar liefst 10 jaar. De omgekeerde wereld![]()
![]()
"Waarom is de temperatuur half mei niet al zoals anno 2021 in juni gebruikelijk zou moeten zijn?!? HERFST!!"
[ afbeelding ]
Genotshow dit
Maar opzich niet verkeerd weer. Oke temperatuur blijft achter, maar verder vind ik het wel prima.quote:Op donderdag 13 mei 2021 10:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We hadden een koudste april in 35(!) jaar. Dat is toch wel bepaald het klagen waard te noemen hoor.![]()
Ben wel benieuwd wat mei gaat worden als het komende week ook weer 13 graden wordt. Ik ben deze maand jarig en het is echt jaar in jaar uit steevast 25 graden ofzo. Dan is 13 graden niet “iets koeler” te noemen.![]()
Hoe dan ook is het nu weer even zonnig, hopelijk blijft nog wat uren zo.
Absoluut.quote:Op donderdag 13 mei 2021 10:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We hadden een koudste april in 35(!) jaar. Dat is toch wel bepaald het klagen waard te noemen hoor.![]()
Geen idee op welke dag je jarig bent maar dat durf ik te betwijfelenquote:Ben wel benieuwd wat mei gaat worden als het komende week ook weer 13 graden wordt. Ik ben deze maand jarig en het is echt jaar in jaar uit steevast 25 graden ofzo. Dan is 13 graden niet “iets koeler” te noemen.![]()
Hoe dan ook is het nu weer even zonnig, hopelijk blijft nog wat uren zo.
Als het zoals gister en vandaag blijft vind ik het ook wel prima.quote:Op donderdag 13 mei 2021 10:31 schreef Nogood het volgende:
[..]
Maar opzich niet verkeerd weer. Oke temperatuur blijft achter, maar verder vind ik het wel prima.
30+ mag van mij ook wel uiteraard
Mijn planten in potten zijn zó zeiknat en zien er zo beroerd uit.quote:Op donderdag 13 mei 2021 10:43 schreef Dven het volgende:
Oke, vanmiddag dan wel wat terreurbuien in sommige delen van het land maar hey, dat hoort er ook wel eens bij
Als je pech hebt overstromen ze vanmiddagquote:Op donderdag 13 mei 2021 10:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mijn planten in potten zijn zó zeiknat en zien er zo beroerd uit.
Ik ga wel voor een hete zomer en een hete tweede zomer (de herfst).![]()
Dit dus. Hier in Zuid Friesland schijnt het zonnetje, is het windstil en is het 16 graden. Ideaal tuinweer dus.quote:Op donderdag 13 mei 2021 09:41 schreef Nogood het volgende:
Klagen over het weer![]()
Zonnetje schijnt hier gewoon. En de zomer moet nog beginnen
Plus hele tijd harde koude tyfuswind die gaat niet de statistieken in maar maakte het zo kut.quote:Op donderdag 13 mei 2021 10:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De jas hoeft niet aan vandaag.quote:Op donderdag 13 mei 2021 11:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dit dus. Hier in Zuid Friesland schijnt het zonnetje, is het windstil en is het 16 graden. Ideaal tuinweer dus.
Het begint al flink te betrekken.. eind van de middag regen vanuit het Zuidenquote:Op donderdag 13 mei 2021 11:55 schreef Pvt.Webster het volgende:
Het is heerlijk nu, maar daar komt dus verandering in voor sommige delen van het land?
Los van de temperatuur was het zo'n heerlijke broeidag dat afgesloten wordt met mooi onweerquote:Op donderdag 13 mei 2021 18:35 schreef tralalala het volgende:
Voorspelling van vandaag klopte niet echt.hele dag zon.
quote:Op donderdag 13 mei 2021 22:04 schreef Dven het volgende:
Naar stadje verderop gewandeld met een vriend en drie honden. Op het laatst viel het met bakken uit de hemel. Nu met drie natte honden in de taxi terug
En dan loop je niet terug?quote:Op donderdag 13 mei 2021 22:04 schreef Dven het volgende:
Naar stadje verderop gewandeld met een vriend en drie honden. Op het laatst viel het met bakken uit de hemel. Nu met drie natte honden in de taxi terug
Gelukkig ook de hele tijd bewolkt, dat past er goed bij.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 08:57 schreef DonDruiper het volgende:
Wordt dit het koudste jaar sinds de metingen zijn begonnen?
quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:58 schreef Nogood het volgende:
Iets langere termijn ziet er niet verkeerd uit. Meer hogedruk boven Europa.
[ afbeelding ]
2/3 dagen? Maak daar maar de hele week 12 graden van.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 08:40 schreef INViCTuS het volgende:
Komende 2 weken waarschijnlijk nog geen 20 graden en komende week zelfs 2/3 dagen 12/13 graden![]()
![]()
![]()
![]()
het houdt maar niet op.
Hier in Eindhoven tikte de temperatuur gisteren de 20°C aan. Op de terrassen in de binnenstad voelde het warmer, vooral als de zon doorbrak. Alle terrassen zaten ook afgeladen vol.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:16 schreef Dagoduck het volgende:
Gister was het wel prima trouwens met 14/15 graden en zon. Iets frisse wind, maar mocht de pret op terras niet drukken.
Klopt, gisteren was het een prima dagquote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:16 schreef Dagoduck het volgende:
Gister was het wel prima trouwens met 14/15 graden en zon. Iets frisse wind, maar mocht de pret op terras niet drukken.
EC is een stuk kouder idd.quote:
Hopen op buien van monsterlijke proporties dan. Hebben we toch nog wat.quote:
De Europese koudegolf van de zomer 2021quote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:36 schreef Nogood het volgende:
[..]
EC is een stuk kouder idd.
[ afbeelding ]
Hopen dat de zomer minder herfstig wordt dan deze lentequote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:36 schreef Nogood het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wie had dat gedachtquote:
Juli lijkt de warmste maand te worden volgens CFS.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 12:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hopen dat de zomer minder herfstig wordt dan deze lente
Best wel groot gedeelte. Echt triestquote:Op vrijdag 14 mei 2021 11:36 schreef Nogood het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is ook nog een eind weg. GEM en GFS gingen meer voor warmte ipv kou.quote:
Laten we dat in de herfst doen.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 12:42 schreef INViCTuS het volgende:
Ter compensatie dan maar 3 maand zuidelijke wind in de winter
Zou zo maar kunnen. GFS is ook weer koud.quote:
Gvd nou...we treffen het niet deze lente. Of herfstquote:
De lente slaan we over dit jaar.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 14:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gvd nou...we treffen het niet deze lente. Of herfst
Ik weet niet waar je het over hebt hoor maar zelfs hier op de hoge droge zandgronden komt het blad er aardig in.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 14:26 schreef dick_laurent het volgende:
Kale bomen straks nog in juni.
Naja in juni is het ws nog steeds rond de 11 graden. Misschien kunnen ze het hele jaar door kaal blijven, mooi record toch?
Hij bedoelt dat de tijd van de eikenprocessierups er aan komt.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 15:39 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt hoor maar zelfs hier op de hoge droge zandgronden komt het blad er aardig in.
quote:Op vrijdag 14 mei 2021 18:58 schreef Djeez het volgende:
2021 zal de boeken ingaan als het jaar zonder zomer. …Mogelijk een paar zomerse dagen in juli of augustus.
Dit is onderhand dan ook het 'Oud-Hollands zeiken op het weer topic' geworden.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:01 schreef Salina het volgende:
Dit topic is wel deprimerend zeg.
Vroeger ging ik altijd naar COR als ik me depressief wilde voelen, maar tegenwoordig kan ik beter hier terecht geloof ik.
Hoe meer we moeten stoken hoe meer CO2 we de atmosfeer in blaffen.quote:
Onweer is mooier in de late avond/nacht.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 22:13 schreef d.k. het volgende:
Ineens mooie flitsen hier in de regio Eindhoven. Vanmiddag leken we de volle laag te krijgen en viel er uiteindelijk niets, benieuwd wat het nu wordt.
Gelukkig maarquote:Op zaterdag 15 mei 2021 08:27 schreef INViCTuS het volgende:
Van dit gedram hebben we helaas voorlopig geen last
[ twitter ]
Ik hoop het nietquote:Op zaterdag 15 mei 2021 08:59 schreef Sepp_Blatter het volgende:
[..]
Oost tot zuidstroming pas weer ergens in oktober.
Bij 11 graden? Stel je niet aan johquote:Op zaterdag 15 mei 2021 09:51 schreef DonDruiper het volgende:
Godverdomme m'n winterjas aan inclusief muts op.. fucking 15 mei
Niet erg netjes om zo over de zwakkeren in de samenleving te spreken.quote:
Jelly op die prachtige luchten die ik de afgelopen dagen vanuit NL voorbij zie komen wel!quote:
Zeker. En vandaag weer buien.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Jelly op die prachtige luchten die ik de afgelopen dagen vanuit NL voorbij zie komen wel!
Eigenlijk heb ik zelfs niet eens een winterjasquote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet erg netjes om zo over de zwakkeren in de samenleving te spreken.
Jelly.. we verzuipen hierquote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Jelly op die prachtige luchten die ik de afgelopen dagen vanuit NL voorbij zie komen wel!
Dat is niet in Nederland? Echt stabiel wordt het namelijk niet...quote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:41 schreef Pvt.Webster het volgende:
Gisteren ook weer een prima dag gehad, rond de 16-17 graden en zon.
Nu wordt het ook hier een paar dagen grijs.. Wel heel stabiel: 15 graden overdag en 8 in de nacht.
Afgelopen dagen ook over de 20mm gehad. Nederland is heus niet de enige plek op de wereld waar het (flink) kan regenenquote:
Ik eigenlijk ook niet. Vaak een hoodie met nog een vest er overheen, dat redt het altijd wel. Oke heb wel een speciale jas voor extreem koude omstandigheden maar die bewaar ik voor in de bergenquote:Op zaterdag 15 mei 2021 10:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik zelfs niet eens een winterjas. Een hardshell en een niet al te dikke donsjas, maar echte winterjas niet eens
Maar dat komt dus door die wisselvalligheid. Tijdje wat droger is niet erg want dan verdampt er ook niet meer zoveel vocht en is het dus niet zo klam. Al heeft de aanvoerrichting natuurlijk ook invloed. Warme ZW wind over zee is ook vrij vochtig. Beste is een ZO/Z wind met warmte en af en toe "ostgewitter" onweer uit het Oosten is toch wel het beste. Zijn de mooiste en vaak hardere buien betreft onweer.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Ondanks dat het geregeld regent vind ik deze temperaturen wel lekker eigenlijk. Beter dan direct 25+ en dat vieze klamme dat we vorige week een keer hadden
Deels, deels ook totaal nietquote:Op zaterdag 15 mei 2021 12:47 schreef DemonRage het volgende:
AccuWeather zat er weer goed op voor dit voorjaar:
[ afbeelding ]
Lente verloopt hier ook een stuk te koud. Scandinavië ook niet echt reëel. Adriatische regio ook niet stormachter geweest.quote:
Het zou hier de hele dag regenen, maar is tot nu toe droog. Beter terrasweer dan gisteren, en toen zat ik wel op het terras.quote:
https://www.weerplaza.nl/(...)met-de-droogte/7101/quote:Door de vele regen is van ernstige droogte in elk geval geen sprake meer. In de Achterhoek staat het grondwaterpeil op veel plaatsen zelfs hoger dan normaal. In Brabant en Limburg is de grondwaterstand ongeveer normaal voor de tijd van het jaar. Slechts op een enkele plek op de hoge zandgronden langs de grens met België staat het grondwater lager dan gebruikelijk.
Die boeren zullen wel weer janken dat het te nat isquote:Op zaterdag 15 mei 2021 19:23 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
https://www.weerplaza.nl/(...)met-de-droogte/7101/
Same.. maar een half uurtje echt regenquote:Op zaterdag 15 mei 2021 16:25 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het zou hier de hele dag regenen, maar is tot nu toe droog. Beter terrasweer dan gisteren, en toen zat ik wel op het terras.
Zie laatste alinea in die linkquote:Op zaterdag 15 mei 2021 19:26 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Die boeren zullen wel weer janken dat het te nat is
Het zal in ieder geval niet zo snel meer een droge zomer worden, daar is een warm zonnig voorjaar voor nodig ivm temperatuur van de zee. Koude zee + warme zomerdag = onweer gevolgd door kou wisselvallig weer.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 18:39 schreef Lothiriel het volgende:
Godver zeg hele dag gietende regen
M’n gras is nog nooit zo snel gegroeid denk ik
Hopelijk geen verregende zomer
Krijg je juist niet heel snel zeewind en zeemist als de zee zo relatief koud blijft. Gaat een matige zomer worden aan 't kustje!quote:Op zaterdag 15 mei 2021 19:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zal in ieder geval niet zo snel meer een droge zomer worden, daar is een warm zonnig voorjaar voor nodig ivm temperatuur van de zee. Koude zee + warme zomerdag = onweer gevolgd door kou wisselvallig weer.
Ook wel eens fijn.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 20:25 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Krijg je juist niet heel snel zeewind en zeemist als de zee zo relatief koud blijft. Gaat een matige zomer worden aan 't kustje!
Het was de afgelopen zomers ook wel wat extreem ja. Mocht het dit jaar weer zover komen met weken lang 30ers of weer dagen boven de 40 dan overweeg ik een airco voor de woonkamer.quote:
Die hebben we te weinig gehad. Dikke mcs complexen of ost gewitter in de avondquote:Op zaterdag 15 mei 2021 21:55 schreef DemonRage het volgende:
Als ik iets weer terug wil, en dat zeg ik eigenlijk al jaren in dit topic, dan zijn het wel de nachtelijke onweerscomplexen.
Ja, als je in het westen woont, krijg je de onweer niet eensquote:Op zaterdag 15 mei 2021 20:25 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Krijg je juist niet heel snel zeewind en zeemist als de zee zo relatief koud blijft. Gaat een matige zomer worden aan 't kustje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |