abonnement Unibet Coolblue
pi_199306064
Minister-president Mark Rutte zei woensdag dat hij zou willen dat 5 mei elk jaar een vrije dag is, in plaats van eens om de vijf jaar. Alleen gaat het kabinet daar niet over en worden daar afspraken over gemaakt tussen vakbonden en werkgevers. Dat zeggen ook werkgeversorganisaties.

"Ik heb de indruk dat we heel dicht bij een jaarlijkse vrije dag op 5 mei zitten", zei Rutte na de 5 mei-toespraak van Angela Merkel. Dat is volgens hem de verdienste van Gerdi Verbeet, de voorzitter van het Nationaal Comité 4 en 5 mei. Dit is het laatste jaar dat Verbeet die rol vervult. "Dit wordt haar erfenis", denkt Rutte over de vrije dag. "Als het nu gaat lukken, is dat echt aan haar te danken."

In politiek Den Haag klinkt al jaren de wens om van Bevrijdingsdag ieder jaar een vrije dag te maken. "Ik ben helemaal voor, alleen gaat de regering daar niet over", zei Rutte. Hij wijst erop dat het initiatief daarvoor bij bedrijven ligt, die het in de cao moeten opnemen. Er liggen voorstellen op tafel om bijvoorbeeld Tweede Pinksterdag hiervoor op te offeren.
'Aan de cao-tafel kijken hoe je het inpast'

In een reactie bevestigen werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB Nederland dat. "In de loop der tijd wijzigen wensen. Maar dan moet je kijken aan de cao-tafel hoe dat kan worden ingepast", legt een woordvoerder van VNO-NCW en MKB-Nederland uit. Zij hebben binnen overlegorgaan Stichting van de Arbeid laten weten dat het kabinet van Bevrijdingsdag een vaste vrije dag wil maken.

De overkoepelende werkgeversorganisaties zelf wagen zich niet aan een duidelijke voor- of tegenstem tegen een 'vrije' Bevrijdingsdag, omdat dit per sector moet worden besloten. Vragen die daarbij opspelen hebben bijvoorbeeld te maken met de kosten die zo'n vrije dag met zich meebrengt en hoe die kunnen worden opgevangen. VNO-NCW en MKB-Nederland benadrukken wel erg te hechten aan het gedenken en vieren van de bevrijding van Nederland.

Bevrijdingsdag is sinds 1959 in de meeste cao's om de vijf jaar een vrije dag. Toen heeft de Stichting van de Arbeid dat aangeraden aan de cao-onderhandelaars. De belangrijkste redenering om de dag niet jaarlijks vrij te geven is dat er in deze periode met Pasen, Pinksteren en Koningsdag al veel feestdagen zijn. "Als daar nog een dag bijkomt, is dat wat veel", zei werkgeversorganisatie AWVN daar eerder over tegen NU.nl.

https://www.nu.nl/economi(...)kgevers-bepalen.html

Wat wil Rutte hiermee bereiken? Hij weet dondersgoed dat dit niet gaat gebeuren omdat het ook nog altijd niet gelukt is dat in alle cao's staat dat je 1 keer in de 5 jaar op mei mei vrij bent. Bijvoorbeeld in de grote cao metaalelektro is dat het geval. Mensen onder deze CAO hebben nooit vrij op 5 mei.
Wat wil Rutte hiermee winnen? De verkiezingen zijn al voorbij....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199306099
Dit had allaaaaaaaaang zo moeten zijn. Mosterd na de maaltijd.

Naar mijn weten zijn we een van de hele weinige landen, zo niet het enige land, die hun onafhankelijkheid niet viert met een jaarlijkse vrije nationale feestdag :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 06-05-2021 20:08:35 ]
pi_199306193
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:07 schreef Erasmus het volgende:
Dit had allaaaaaaaaang zo moeten zijn. Mosterd na de maaltijd.

Naar mijn weten zijn we een van de hele weinige landen, zo niet het enige land, die hun onafhankelijkheid niet viert met een jaarlijkse vrije nationale feestdag :')
Wat ik nog veel vreemder vind, is dat 1 mei geen vrije dag is. :{
  donderdag 6 mei 2021 @ 20:14:34 #4
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_199306221
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat ik nog veel vreemder vind, is dat 1 mei geen vrije dag is. :{
De dag van de arbeid vieren doe je door te arbeiten.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_199306233
De werkgevers bepalen dat? Dan kan je de politiek wel opdoeken.
pi_199306241
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat ik nog veel vreemder vind, is dat 1 mei geen vrije dag is. :{
Altijd leuk als 1 mei in het weekend of tijdens je vakantie in het buitenland valt en je vraagt je af waarom de winkels en horeca in het land in kwestie grotendeels dicht zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 06-05-2021 20:16:22 ]
  donderdag 6 mei 2021 @ 20:16:45 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199306252
Oh werkgevers bepalen? Dan heeft niemand meer vrij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 6 mei 2021 @ 20:17:13 #8
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_199306257
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:16 schreef Harvest89 het volgende:
Oh werkgevers bepalen? Dan heeft niemand meer vrij.
Ja want het kost hun geld he
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_199306313
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:16 schreef Harvest89 het volgende:
Oh werkgevers bepalen? Dan heeft niemand meer vrij.
In before:

Ja hallo hier is een polletje kies maar tussen koningsdag vrij of bevrijdingsdag vrij beiden gaat em niet worden 1 van de 2 dus hahaha anders kan ik mijn vijfde huis of lambo niet meer kopen

gr de ceo met de kusjes van mark xx


[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 06-05-2021 20:21:45 ]
pi_199306338
Vrij geven om de verjaardag te vieren van een ginger is geen probleem, maar vrij om de vrijheid te vieren wel :')

Gelukkig is bij mijn werkgever ieder jaar vrij op 5 mei
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_199306342
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat ik nog veel vreemder vind, is dat 1 mei geen vrije dag is. :{
en dan was dit jaar 1mei op een zaterdag :') kun je het hier in NL ook gewoon op je buik schrijven :')

Valt in engeland 1 mei (of kerst ofzo) in het weekend, dan schuiven ze de vrije dag door naar maandag :'(
  donderdag 6 mei 2021 @ 20:25:37 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199306384
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:22 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

en dan was dit jaar 1mei op een zaterdag :') kun je het hier in NL ook gewoon op je buik schrijven :')

Valt in engeland 1 mei (of kerst ofzo) in het weekend, dan schuiven ze de vrije dag door naar maandag :'(
Doen ze in België ook volgens mij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 6 mei 2021 @ 20:25:42 #13
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199306385
Gisteren heerlijk gewerkt op 5 mei, lekker rustig in de trein die dag.

Maar laten we niet Hemelvaartsdag of Tweede Pinksteren opgeven als vrije dag voor een vrije dag op Bevrijdingsdag, dat is gewoon een cadeau voor werkgevers.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199306392
Had ie beter kunnen beloven dan 1000 euro
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_199306410
quote:
14s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:26 schreef KennyPowers het volgende:
Had ie beter kunnen beloven dan 1000 euro
die 1000 is waarschijnlijker dan vrij op 5 mei.
1x in de 5 jaar lukt al niet eens voor iedereen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199306501
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:22 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

en dan was dit jaar 1mei op een zaterdag :') kun je het hier in NL ook gewoon op je buik schrijven :')

Valt in engeland 1 mei (of kerst ofzo) in het weekend, dan schuiven ze de vrije dag door naar maandag :'(
Dit jaar vallen de feestdagen extreem kut. 3 vrije dagen minder, feest voor de werkgevers.
pi_199306599
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dit jaar vallen de feestdagen extreem kut. 3 vrije dagen minder, feest voor de werkgevers.
Eind deze maand zijn alle gratis dagen al op voor dit jaar :')
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_199306659
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:16 schreef Harvest89 het volgende:
Oh werkgevers bepalen? Dan heeft niemand meer vrij.
Werkgevers bepalen al jaren het beleid van de VVD, dat is geen verrassing toch :D
pi_199306844
Ja, de arbeidsvoorwaarden bepaal jij samen met je werkgever en worden niet opgelegd door Mark. Je druk maken om één vrije dag per jaar (of zelfs per vijf jaar) lijkt me sowieso niet de primaire focus in dat proces, maar goed.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 20:57:48 #20
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199306951
Als het aan Rutte ligt bepaalt de werkgever nog of je daadwerkelijk ziek bent of niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 6 mei 2021 @ 21:00:32 #21
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199306994
quote:
17s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:51 schreef nostra het volgende:
Ja, de arbeidsvoorwaarden bepaal jij samen met je werkgever en worden niet opgelegd door Mark. Je druk maken om één vrije dag per jaar (of zelfs per vijf jaar) lijkt me sowieso niet de primaire focus in dat proces, maar goed.
Niet iedereen heeft de luxe om te onderhandelen over de arbeidsvoorwaarden. Bij velen geldt: neem het of vertrek!
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 21:00:44 #22
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199306998
Zit die man er nou nog?
pi_199307036
quote:
17s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:51 schreef nostra het volgende:
Ja, de arbeidsvoorwaarden bepaal jij samen met je werkgever en worden niet opgelegd door Mark. Je druk maken om één vrije dag per jaar (of zelfs per vijf jaar) lijkt me sowieso niet de primaire focus in dat proces, maar goed.
Denk niet dat dat geldt voor mensen die voor het minimumloon moeten werken hè.
  donderdag 6 mei 2021 @ 21:05:27 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199307076
In Nederland bepalen de werkgevers zowat alles.

In onze buurlanden is de Nationale Feestdag niet alleen een vrije dag, maar als zij in het weekeinde valt wordt zij naar vrijdag verschoven. Valt zij op dinsdag of donderdag, dan krijgt men maandag respectievelijk vrijdag ook vrij.

Als in Nederland 1x per 5 jaar op 5 mei een vrije dag gegeven wordt, dan zijn dit 5 vrije dagen in (5x7) = 35 jaar.

In Belgie heeft men in 7 jaar 5x een vrije dag en 2x2 vrije dagen = 9/7. In 35 jaar zijn dat 45 dagen.

Een Belgische werkgever heeft dus effectief 9x zoveel vrij op de Nationale Feestdag.

Wat gebeurt er met al die productie? Nou, omdat Nederland door dit soort ‘afspraken’ zo efficient is hebben de Italianen iedere 10 jaar teveel schuld opgebouwd. Dat schenken we ze dan terug.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 21:08:23 #25
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199307115
Zowiederzo belachelijk al die vaste vrije dagen. Vervang dat gewoon door een flexibel in te zetten aantal vrije dagen

Wil je vrij zijn met suikerfeest gebruik je ze daarvoor. Wil je vrij met Pinksteren zet je een vrije dag in.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 6 mei 2021 @ 21:11:04 #26
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_199307145
2e pinksterdag valt altijd op maandag. 5 mei valt 2 vd 7 keer in het weekend.
Dat is geen goede deal.
Wie dit leest is gek
  donderdag 6 mei 2021 @ 21:11:27 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199307150
Bevrijdingsdag is overrated.
Laat iedereen lekker zelf bepalen wanneer een vrije dag wordt opgenomen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199307233
De premier is weer eens niet de baas van Nederland hoor. Alsof hij niet de grote voorman van de grootste partij in een kamer is waar ze vrije dagen met een wet kunnen afkondigen.
pi_199307245
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:00 schreef BasEnAad het volgende:
Zit die man er nou nog?
Dit!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_199307626
Ik heb de indruk dat iemand druk bezig is met zieltjes winnen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_199308107
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Minister-president Mark Rutte zei woensdag dat hij zou willen dat 5 mei elk jaar een vrije dag is, in plaats van eens om de vijf jaar. Alleen gaat het kabinet daar niet over en worden daar afspraken over gemaakt tussen vakbonden en werkgevers. Dat zeggen ook werkgeversorganisaties.

"Ik heb de indruk dat we heel dicht bij een jaarlijkse vrije dag op 5 mei zitten", zei Rutte na de 5 mei-toespraak van Angela Merkel. Dat is volgens hem de verdienste van Gerdi Verbeet, de voorzitter van het Nationaal Comité 4 en 5 mei. Dit is het laatste jaar dat Verbeet die rol vervult. "Dit wordt haar erfenis", denkt Rutte over de vrije dag. "Als het nu gaat lukken, is dat echt aan haar te danken."

In politiek Den Haag klinkt al jaren de wens om van Bevrijdingsdag ieder jaar een vrije dag te maken. "Ik ben helemaal voor, alleen gaat de regering daar niet over", zei Rutte. Hij wijst erop dat het initiatief daarvoor bij bedrijven ligt, die het in de cao moeten opnemen. Er liggen voorstellen op tafel om bijvoorbeeld Tweede Pinksterdag hiervoor op te offeren.
'Aan de cao-tafel kijken hoe je het inpast'

In een reactie bevestigen werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB Nederland dat. "In de loop der tijd wijzigen wensen. Maar dan moet je kijken aan de cao-tafel hoe dat kan worden ingepast", legt een woordvoerder van VNO-NCW en MKB-Nederland uit. Zij hebben binnen overlegorgaan Stichting van de Arbeid laten weten dat het kabinet van Bevrijdingsdag een vaste vrije dag wil maken.

De overkoepelende werkgeversorganisaties zelf wagen zich niet aan een duidelijke voor- of tegenstem tegen een 'vrije' Bevrijdingsdag, omdat dit per sector moet worden besloten. Vragen die daarbij opspelen hebben bijvoorbeeld te maken met de kosten die zo'n vrije dag met zich meebrengt en hoe die kunnen worden opgevangen. VNO-NCW en MKB-Nederland benadrukken wel erg te hechten aan het gedenken en vieren van de bevrijding van Nederland.

Bevrijdingsdag is sinds 1959 in de meeste cao's om de vijf jaar een vrije dag. Toen heeft de Stichting van de Arbeid dat aangeraden aan de cao-onderhandelaars. De belangrijkste redenering om de dag niet jaarlijks vrij te geven is dat er in deze periode met Pasen, Pinksteren en Koningsdag al veel feestdagen zijn. "Als daar nog een dag bijkomt, is dat wat veel", zei werkgeversorganisatie AWVN daar eerder over tegen NU.nl.

https://www.nu.nl/economi(...)kgevers-bepalen.html

Wat wil Rutte hiermee bereiken? Hij weet dondersgoed dat dit niet gaat gebeuren omdat het ook nog altijd niet gelukt is dat in alle cao's staat dat je 1 keer in de 5 jaar op mei mei vrij bent. Bijvoorbeeld in de grote cao metaalelektro is dat het geval. Mensen onder deze CAO hebben nooit vrij op 5 mei.
Wat wil Rutte hiermee winnen? De verkiezingen zijn al voorbij....
Het is gewoon bullshit wat Markje staat te verkopen. De politiek bepaald de wet. Leg wettelijk vast dat 5 mei een vrije dag is en het is zo.

De rede waarom hij dit niet voorstelt, is omdat hij de werkgevers te vriend wil houden. Want de VVD is er voor de werkgevers en voor masochistische werknemers.

Nederland heeft bizar weinig nationale feestdagen, als je dit vergelijkt met de rest van Europa. Vooral in Scandinavië doen ze dat goed en die landen zijn flink rijk.
Gewerkte uren vertalen zich dus ook niet per se in meer inkomsten. Maar geen werkgever die dat wil horen.

Het volk zou eens de baas moeten zijn in Nederland, in plaats van het grote geld en de multinationals.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 6 mei 2021 @ 22:16:03 #32
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199308173
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:41 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb de indruk dat iemand druk bezig is met zieltjes winnen.
Of een poging om de vrije dag op Hemelvaart of Tweede Pinksterdag om te ruilen voor een vrije dag op Bevrijdingsdag. Iets wat vooral gunstig is voor werkgevers, maar niet voor werknemers.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199308325
quote:
3s.gif Op donderdag 6 mei 2021 22:11 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het is gewoon bullshit wat Markje staat te verkopen. De politiek bepaald de wet. Leg wettelijk vast dat 5 mei een vrije dag is en het is zo.

De rede waarom hij dit niet voorstelt, is omdat hij de werkgevers te vriend wil houden. Want de VVD is er voor de werkgevers en voor masochistische werknemers.

Nederland heeft bizar weinig nationale feestdagen, als je dit vergelijkt met de rest van Europa. Vooral in Scandinavië doen ze dat goed en die landen zijn flink rijk.
Gewerkte uren vertalen zich dus ook niet per se in meer inkomsten. Maar geen werkgever die dat wil horen.

Het volk zou eens de baas moeten zijn in Nederland, in plaats van het grote geld en de multinationals.
Precies, de werkgevers liggen dubbel van het lachen om zoveel masochistische werknemers. Men krijgt met zo'n volk dus nooit de lach van het gezicht van de werkgevers.
  donderdag 6 mei 2021 @ 22:35:13 #34
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199308481
Teflon Mark schuift de verantwoordelijkheid weer eens af op iemand anders. Een heel artikel vol loze woorden, knap weer hoor.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199308553
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 22:35 schreef daNpy het volgende:
Teflon Mark schuift de verantwoordelijkheid weer eens af op iemand anders. Een heel artikel vol loze woorden, knap weer hoor.
Met het grootste gemak drukt de demissionaire meneer er een avondklok door, winkels dicht, een miljardje voor de belachelijke testsamenleving hier en een vaccinatie paspoort daar, maar een vrije dag op bevrijdingsdag!@!!@## WAT? Dat kan ik niet hoor.
  donderdag 6 mei 2021 @ 22:46:15 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199308650
Defensie is ieder jaar vrij met 5 mei... Maar, daar hebben we in de jaren '90 goede vrijdag voor ingeleverd... Dus zouden we daar nog een dag voor moeten inleveren zeker?

Bericht uit 1996:

quote:
Ook de AFMF (Algemene federatie militair personeel) wraakt de opvatting van de bewindsman zondag voor Radio 1 dat een religieuze feestdag als vrije dag kan worden ingeleverd voor bevrijdingsdag. Volgens de bonden voor defensiepersoneel kan deze suggestie onmogelijk gelden voor militairen, omdat die al vrij zijn op 5 mei. “Er is al een defensie-CAO afgesloten, waarin Goede Vrijdag als vrije dag is ingeruild voor 5 mei”, zegt ACOM-voorzitter Pim Gooijers.
https://www.trouw.nl/nieu(...)voor-5-mei~b1cb4925/
pi_199309506
Zeg dan niks Mark Rutte
pi_199309646
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:17 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Ja want het kost hun geld he
Overwerkte, gefrustreerde medewerkers kosten nog meer geld.
pi_199309857
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 01:11 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Overwerkte, gefrustreerde medewerkers kosten nog meer geld.
Het is fucking bevrijdingsdag. Als je daar als land nog niet eens vrij voor kan regelen zonder allemaal mitsen en maren is het echt treurig. Het afgelopen jaar zijn de miljarden ons om de oren gevlogen, maar dit regelen kan de premier echt niet hoor. Al past het wel in 10 jaar Rutte. We zijn het bijna vergeten, maar ook voor Corona was de man voor meer zeikregeltjes en staatscontrole voor de gewone man.
pi_199309878
Als we ipv 5 mei gewoon een dag nemen die dan ergens verderop in het jaar valt. Tussen Pinksteren en kerst zit echt veel te lang. Heb geen behoefte aan ook in mei, er zijn zat vrije dagen in deze periode.
pi_199310116
quote:
Er liggen voorstellen op tafel om bijvoorbeeld Tweede Pinksterdag hiervoor op te offeren.
:')

Een extra feestdag zou de bv Nederland nooit overleven, wie moet anders de EU en het grootkapitaal spekken? :'(
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 06:51:37 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199310118
Zeg dan niks Mark
pi_199310200
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 22:46 schreef AchJa het volgende:
Defensie is ieder jaar vrij met 5 mei... Maar, daar hebben we in de jaren '90 goede vrijdag voor ingeleverd... Dus zouden we daar nog een dag voor moeten inleveren zeker?

Bericht uit 1996:
[..]

https://www.trouw.nl/nieu(...)voor-5-mei~b1cb4925/
Goede vrijdag is bij de meeste sectoren ook al heel lang geen vrij meer.

In dat opzicht is Nederland echt een triest land qua wettelijk verplichte vrije dagen.

Aantal feestdagen per land in West-Europa
Finland: 15
Spanje: 14
Griekenland: 12
Denemarken: 11
Frankrijk: 11
Italië: 11
Zweden: 11
België: 10
Luxemburg: 10
Portugal: 10
Duitsland: 9
Ierland: 9
Groot-Brittannie: 8
Nederland: 8
  vrijdag 7 mei 2021 @ 07:24:38 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199310230
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 22:46 schreef AchJa het volgende:
Defensie is ieder jaar vrij met 5 mei... Maar, daar hebben we in de jaren '90 goede vrijdag voor ingeleverd... Dus zouden we daar nog een dag voor moeten inleveren zeker?

Bericht uit 1996:
[..]

https://www.trouw.nl/nieu(...)voor-5-mei~b1cb4925/
De andere excusen zijn ook gebakken lucht "er zijn al genoeg feestdagen in die tijd, dus 1 extra kan echt niet".

In Duitsland hebben ze 3 of meer feestdagen meer in dezelfde tijd én nog feestdagen in het najaar. Wat een grote schep paardestront is het, die argumentatie.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 07:27:05 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199310236
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 07:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goede vrijdag is bij de meeste sectoren ook al heel lang geen vrij meer.

In dat opzicht is Nederland echt een triest land qua wettelijk verplichte vrije dagen.

Aantal feestdagen per land in West-Europa
Finland: 15
Spanje: 14
Griekenland: 12
Denemarken: 11
Frankrijk: 11
Italië: 11
Zweden: 11
België: 10
Luxemburg: 10
Portugal: 10
Duitsland: 9
Ierland: 9
Groot-Brittannie: 8
Nederland: 8
Huh, verschil tussen Duitsland en NL maar 1 dag?
Ze hebben geen 2e Kerstdag en Koningsdag, maar wel goede vrijdag (Karfreitag), Tag der Arbeit, frohnleichnahmen en in de herfst nog minimaal 1.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199310241
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 07:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goede vrijdag is bij de meeste sectoren ook al heel lang geen vrij meer.

In dat opzicht is Nederland echt een triest land qua wettelijk verplichte vrije dagen.

Aantal feestdagen per land in West-Europa
Finland: 15
Spanje: 14
Griekenland: 12
Denemarken: 11
Frankrijk: 11
Italië: 11
Zweden: 11
België: 10
Luxemburg: 10
Portugal: 10
Duitsland: 9
Ierland: 9
Groot-Brittannie: 8
Nederland: 8
Nederland is de natte droom van iedere neoliberaal; een land waar zure calvinisten hun slaafjes eeuwenlang murw gebeukt hebben door iedere vorm van levensvreugde, vrije tijd of feest zondig te verklaren en te verbieden is gefundenes Fressen voor patjakkers en hun vvd-marionetten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199310298
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 07:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Huh, verschil tussen Duitsland en NL maar 1 dag?
Ze hebben geen 2e Kerstdag en Koningsdag, maar wel goede vrijdag (Karfreitag), Tag der Arbeit, frohnleichnahmen en in de herfst nog minimaal 1.
In Duitsland is een deel van de feestdagen regionaal. Die zullen niet bij die '9' meegenomen zijn?
pi_199310313
Wat is het toch met het gehuil om 5 mei ineens? Is al jaren voor de meeste geen vrije dag.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 07:50:30 #49
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199310334
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:08 schreef Mortaxx het volgende:
Zowiederzo belachelijk al die vaste vrije dagen. Vervang dat gewoon door een flexibel in te zetten aantal vrije dagen

Wil je vrij zijn met suikerfeest gebruik je ze daarvoor. Wil je vrij met Pinksteren zet je een vrije dag in.
Inderdaad, wat de fuck heb ik aan bijv. een Koningsdag of Bevrijdingsdag wanneer die middenin een normale werkweek vallen? Woensdagje vrij, nou jottum hoor. :')
pi_199310364
Haha, bevrijdingsdag. Gaaf!



[ Bericht 73% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2021 07:56:31 ]
  vrijdag 7 mei 2021 @ 08:20:36 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199310570
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 07:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

In Duitsland is een deel van de feestdagen regionaal. Die zullen niet bij die '9' meegenomen zijn?
Dat zou kunnen idd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199310577
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:07 schreef Erasmus het volgende:
Dit had allaaaaaaaaang zo moeten zijn. Mosterd na de maaltijd.

Naar mijn weten zijn we een van de hele weinige landen, zo niet het enige land, die hun onafhankelijkheid niet viert met een jaarlijkse vrije nationale feestdag :')
Dat is goed nieuws.
Wat een onzin 4 en 5 mei :')
pi_199310580
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 07:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goede vrijdag is bij de meeste sectoren ook al heel lang geen vrij meer.

In dat opzicht is Nederland echt een triest land qua wettelijk verplichte vrije dagen.

Aantal feestdagen per land in West-Europa
Finland: 15
Spanje: 14
Griekenland: 12
Denemarken: 11
Frankrijk: 11
Italië: 11
Zweden: 11
België: 10
Luxemburg: 10
Portugal: 10
Duitsland: 9
Ierland: 9
Groot-Brittannie: 8
Nederland: 8
Er is helemaal geen wet die verplicht vrij op feestdagen regelt in Nederland. Dus er zijn 0 wettelijk geregeld
  vrijdag 7 mei 2021 @ 08:21:53 #54
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199310584
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 07:46 schreef potjecreme het volgende:
Wat is het toch met het gehuil om 5 mei ineens? Is al jaren voor de meeste geen vrije dag.
Dan moet Markiemark ook niet doen alsof dat wel zo is.
En dat hij het wel graag zou willen, maar [..]. Hou dan je mond en ga aan je werk. Er is genoeg voor hem om zich druk om te maken op het moment, denk je niet?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199310592
Ongelofelijk :')

90% van Nederland heeft het niet meegemaakt en dan moeten we er een vrije dag van maken?
Wat een onzin zeg. 1x per 5 jaar is al veel voor zoiets.
pi_199310616
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:22 schreef bianconeri het volgende:
Ongelofelijk :')

90% van Nederland heeft het niet meegemaakt en dan moeten we er een vrije dag van maken?
Wat een onzin zeg. 1x per 5 jaar is al veel voor zoiets.
Elke dag die men doorbetaald niet hoeft te werken verhoogt de kwaliteit van het leven.
pi_199310629
De bevrijdingsdag en dodenherdenking mogen wat mij betreft geheel afgeschaft worden, aangezien deze tegenwoordig slechts worden gebruikt om de linkse politiek-correcte praatjes uit te venten.
pi_199310644
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De bevrijdingsdag en dodenherdenking mogen wat mij betreft geheel afgeschaft worden, aangezien deze tegenwoordig slechts worden gebruikt om de linkse politiek-correcte praatjes uit te venten.
:') :') :') :') :')
  Redactie Sport vrijdag 7 mei 2021 @ 08:31:19 #59
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199310669
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:08 schreef Mortaxx het volgende:
Zowiederzo belachelijk al die vaste vrije dagen. Vervang dat gewoon door een flexibel in te zetten aantal vrije dagen

Wil je vrij zijn met suikerfeest gebruik je ze daarvoor. Wil je vrij met Pinksteren zet je een vrije dag in.
Dan krijg je, net als bij de grote supermarkten, dat je toch op feestdagen moet werken omdat er simpelweg te veel mensen vrij willen op die dagen.

Nu moet dat bij een kantoorbaan iets makkelijker te regelen zijn, maar alsnog.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199310899
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:07 schreef Erasmus het volgende:
Dit had allaaaaaaaaang zo moeten zijn. Mosterd na de maaltijd.

Naar mijn weten zijn we een van de hele weinige landen, zo niet het enige land, die hun onafhankelijkheid niet viert met een jaarlijkse vrije nationale feestdag :')
Waterloodag is al heel lang geleden afgeschaft.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 08:55:04 #61
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199310904
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

Dan krijg je, net als bij de grote supermarkten, dat je toch op feestdagen moet werken omdat er simpelweg te veel mensen vrij willen op die dagen.

Nu moet dat bij een kantoorbaan iets makkelijker te regelen zijn, maar alsnog.
En als je wel moet werken op een officiele feestdag krijg je daar een vergoeding voor. Dat gaat ook verdwijnen als je al die dagen afschaft. En dan is het weekend aan de beurt en daarna worden ploegendiensten ook regulier betaald...
  vrijdag 7 mei 2021 @ 08:56:58 #62
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199310930
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

Wat wil Rutte hiermee bereiken?
Dat wel elk jaar vrij zijn op 5 mei. Prima, toch? Ik vind het prima om 2de pinksterdag of hemelvaart af te schaffen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Redactie Sport vrijdag 7 mei 2021 @ 08:59:19 #63
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199310956
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat wel elk jaar vrij zijn op 5 mei. Prima, toch? Ik vind het prima om 2de pinksterdag of hemelvaart af te schaffen.
Dat zal moeilijk vallen bij de religieuze gemeenschappen, dus dat zie ik niet zo snel gebeuren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199310978
quote:
99s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
2e pinksterdag valt altijd op maandag. 5 mei valt 2 vd 7 keer in het weekend.
Dat is geen goede deal.
Ah dat is dus de reden. Dan tekenen werkgevers hier direct voor.
Ik wist het, er zit iets achter...
Voor sommige bedrijven vervalt dan ook nog de vrije dag eens in de 5 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:02:06 #65
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199310984
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:22 schreef bianconeri het volgende:
Ongelofelijk :')

90% van Nederland heeft het niet meegemaakt en dan moeten we er een vrije dag van maken?
Wat een onzin zeg. 1x per 5 jaar is al veel voor zoiets.
Dan weet ik ook nog wel een paar dagen. 100% van Nederland heeft de de uitstorting van de heilige geest, de wederopstanding en de hemelvaart van Christus niet meegemaakt. Dan kunnen we beter 5 mei vieren. Daarvan kent iedereen in ieder geval de betekenis.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199310990
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:21 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Er is helemaal geen wet die verplicht vrij op feestdagen regelt in Nederland. Dus er zijn 0 wettelijk geregeld
Ik dacht dat alleen kerst geregeld was...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199311001
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat wel elk jaar vrij zijn op 5 mei. Prima, toch? Ik vind het prima om 2de pinksterdag of hemelvaart af te schaffen.
Werkgever gespot...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:03:58 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199311003
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

Dat zal moeilijk vallen bij de religieuze gemeenschappen, dus dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Die zijn in de minderheid bij de totstandkoming van CAO's.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199311080
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Die zijn in de minderheid bij de totstandkoming van CAO's.
Juist daarom wordt er naar ze geluisterd, of heb je onder een steen geleefd?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:15:34 #70
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199311112
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:07 schreef Erasmus het volgende:
Dit had allaaaaaaaaang zo moeten zijn. Mosterd na de maaltijd.

Naar mijn weten zijn we een van de hele weinige landen, zo niet het enige land, die hun onafhankelijkheid niet viert met een jaarlijkse vrije nationale feestdag :')
Dan moeten we 26 juli gaan vieren, de dag dat het Plackaet van Verlaetinghe ondertekend werd in de Staten Generaal, wat ons afscheidde van Spanje.

quote:
Het Plakkaat van Verlatinghe (ook wel Acte van Verlatinghe) is een plakkaat ondertekend op 26 juli 1581, waarin een aantal provinciën van de Habsburgse Nederlanden Filips II afzetten als hun heerser. Het kan worden gezien als de onafhankelijkheidsverklaring van de Nederlanden
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199311136
Het hele artikel is natuurlijk grote onzin, het kabinet kan 5 mei gewoon als feestdag erkennen per wet, heeft hij geen enkele werkgever bij nodig.

Zijn echte probleem is dat de er geen meerderheid is in de kamer.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:26:49 #72
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199311247
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Werkgever gespot...
Nee, hoor. Maar 5 mei heeft betekenis en hemelvaart (en pasen/pinksteren/etc) niet.

En dan valt het 2 keer in de 7 jaar in het weekend. Lekkerrrrrr belangrijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

Juist daarom wordt er naar ze geluisterd
Omdat ze in de minderheid zijn?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199311256
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:18 schreef TjjWester het volgende:
Het hele artikel is natuurlijk grote onzin, het kabinet kan 5 mei gewoon als feestdag erkennen per wet, heeft hij geen enkele werkgever bij nodig.

Zijn echte probleem is dat de er geen meerderheid is in de kamer.
5 mei is al een feestdag
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:29:44 #74
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199311295
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:18 schreef TjjWester het volgende:
Het hele artikel is natuurlijk grote onzin, het kabinet kan 5 mei gewoon als feestdag erkennen per wet, heeft hij geen enkele werkgever bij nodig.

Het is al een feestdag, maar dat betekent niet automatisch dat het (elk jaar) een vrije dag is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199311307
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Maar 5 mei heeft betekenis en hemelvaart (en pasen/pinksteren/etc) niet.

En dan valt het 2 keer in de 7 jaar in het weekend. Lekkerrrrrr belangrijk.
[..]

Omdat ze in de minderheid zijn?
Als het niet belangrijk is waarom wil je het dan veranderen?

En naar minderheden wordt juist naar geluisterd in NL. Nouja, minderheden op social media en die de racismekaart trekken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199311317
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

5 mei is al een feestdag
Nee op dit moment kent nederland geen enkele officiele feestdag, er bestaat simpelweg geen wet voor.

Het enige wat in de buurt komt is de algemene termijnenwet, hier worden een aantal dagen als feestdag bestempelt, echter is dat alleen van toepassing op verlening van het termijn.

Deze wet regelt niet welke regels van toepassing zijn of wie er vrij heeft op een feestdag. Dat ligt nu nog bij de werkgevers.
speak only if it improves the silence.
pi_199311327
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is al een feestdag, maar dat betekent niet automatisch dat het (elk jaar) een vrije dag is.
Dat is volgens mij alleen voor kerst geregeld. De rest is via de cao en kan dus veranderen bij nieuw cao overleg.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199311336
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:30 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee op dit moment kent nederland geen enkele officiele feestdag, er bestaat simpelweg geen wet voor.

Het enige wat in de buurt komt is de algemene termijnenwet, hier worden een aantal dagen als feestdag bestempelt, echter is dat alleen van toepassing op verlening van het termijn.

Deze wet regelt niet welke regels van toepassing zijn of wie er vrij heeft op een feestdag. Dat ligt nu nog bij de werkgevers.
De website van de rijksoverheid is het daar niet mee eens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:33:23 #79
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199311356
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

Als het niet belangrijk is waarom wil je het dan veranderen?

Jij moet je begrijpend lezen een beetje oppoetsen. Ik vind het niet belangrijk dat het 'ons' 2 keer in de 7 jaar een vrije dag kost. Als ons gevraagd wordt 'liever elk jaar 5 mei, ipv bv hemelvaart' dan ga ik voor 5 mei.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:34:41 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199311379
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:30 schreef TjjWester het volgende:

Nee op dit moment kent nederland geen enkele officiele feestdag, er bestaat simpelweg geen wet voor.

Het enige wat in de buurt komt is de algemene termijnenwet, hier worden een aantal dagen als feestdag bestempelt, echter is dat alleen van toepassing op verlening van het termijn.

Deze wet regelt niet welke regels van toepassing zijn of wie er vrij heeft op een feestdag. Dat ligt nu nog bij de werkgevers.
Je spreekt jezelf tegen; er is dus wel een wet, maar die legt alleen de feestdagen vast. Niet of het vrije dagen zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199311388
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De website van de rijksoverheid is het daar niet mee eens.
Van rijksoverheid.nl

Feestdag: recht op vrije dag?
Er is geen wet die heeft vastgelegd dat bepaalde feestdagen vrije dagen zijn voor werknemers. Er is dus geen wettelijk recht op een vrije dag op een bepaalde feestdag. In uw cao of arbeidsovereenkomst staat of u vrij bent op feestdagen.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:36:23 #82
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199311403
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

Dat is volgens mij alleen voor kerst geregeld. De rest is via de cao en kan dus veranderen bij nieuw cao overleg.
Ook niet voor kerst. Alles is via CAO geregeld. Als het namelijk wel wettelijk vastgelegd zou zijn, zouden bv ziekenhuizen dicht zijn met de kerst. Want wettelijk vastgelegd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199311406
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen; er is dus wel een wet, maar die legt alleen de feestdagen vast. Niet of het vrije dagen zijn.
Nee het legt alleen vast dat termijnen verlengt worden op bepaalde dagen. Het is geen erkenning van de feestdagen.
speak only if it improves the silence.
pi_199311418
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ook niet voor kerst. Alles is via CAO geregeld. Als het namelijk wel wettelijk vastgelegd zou zijn, zouden bv ziekenhuizen dicht zijn met de kerst. Want wettelijk vastgelegd.
Nee hoor je kunt de zelfde regeling toepassen als bij de avondklok.
speak only if it improves the silence.
pi_199311433
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan weet ik ook nog wel een paar dagen. 100% van Nederland heeft de de uitstorting van de heilige geest, de wederopstanding en de hemelvaart van Christus niet meegemaakt. Dan kunnen we beter 5 mei vieren. Daarvan kent iedereen in ieder geval de betekenis.
Die dagen slaan toch nergens op en zijn niet eens Bijbels gefundeerd. Dus mag ook van mij best weg.

Alleen stilstaan bij Bijbelse/Christelijke gebeurtenissen heeft een veel diepere betekenis dan iets compleet onnodigs zoals 4 en 5 mei.
Waar bijna niemand van ons, wellicht op FOK zelfs helemaal niemand, iets mee heeft of enige waarde aan heeft.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:41:25 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199311462
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:36 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee het legt alleen vast dat termijnen verlengt worden op bepaalde dagen. Het is geen erkenning van de feestdagen.
Incorrect. Om de Algemene termijnenwet te kunnen toepassen, zijn de officieel erkende feestdagen in diezelfde Algemene termijnenwet vastgelegd. Zie artikel drie.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0002448/2010-10-10
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:42:23 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199311477
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:38 schreef bianconeri het volgende:

Die dagen slaan toch nergens op en zijn niet eens Bijbels gefundeerd. Dus mag ook van mij best weg.

Dat is de eerste keer dat wij het ergens over eens zijn. Hemelvaart, pinksteren en pasen afschaffen en 4 en 5 mei vrije dagen maken. ^O^

Dat 4 en 5 mei voor jou geen betekenis hebben, zegt wel iets over hoe goed je oogkleppen werken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:44:10 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199311498
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:37 schreef TjjWester het volgende:

Nee hoor je kunt de zelfde regeling toepassen als bij de avondklok.
Ontheffing voor de avondklok is wettelijk geregeld, niet in een cao. Je kunt een wettelijke regel niet met een CAO overrulen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199311538
Die charlatan van een Rutte kan mijn dikke ballen likken.

Dat die lamstraal mij eerst maar eens mijn 1000 euro geeft en dan praten we wel verder.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_199311549
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ontheffing voor de avondklok is wettelijk geregeld, niet in een cao. Je kunt een wettelijke regel niet met een CAO overrulen.
Dat is wat ik dus al zei, feestdagen wettelijk vastleggen wat betekend dat je een vrije dag hebt tenzij je in de uitzonderingen valt. Je opmerking dat een ziekenhuis dicht zou moeten slaat natuurlijk nergens op.

Precies het systeem wat ook toegepast is bij de avondklok, je blijft binnen tenzij je een uitzondering bent.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:59:35 #91
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199311711
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:47 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat is wat ik dus al zei, feestdagen wettelijk vastleggen wat betekend dat je een vrije dag hebt tenzij je in de uitzonderingen valt. Je opmerking dat een ziekenhuis dicht zou moeten slaat natuurlijk nergens op.

Precies het systeem wat ook toegepast is bij de avondklok, je blijft binnen tenzij je een uitzondering bent.
Bij de avondklok zijn de uitzonderingen wettelijk vastgelegd, niet in de CAO.

Je kunt een wet niet met een CAO overrulen. Dus als de wet vastlegt dat de 2 kerstdagen vrije dagen zijn, dan kan dat met een CAO niet overruled worden. Dat is de reden dat er geen WETTELIJKE vrije dagen zijn. Er zijn wel WETTELIJKE feestdagen.

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 07-05-2021 10:09:33 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199311753
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Bij de avondklok zijn de uitzonderingen wettelijk vastgelegd, niet in de CAO.

Je kunt een wet niet met een CAO overrulen. Dus als de wet vastlegt dat de 2 kerstdagen vrije dagen zijn, dan kan dat met een CAO niet overruled worden. Dat is de reden dat er geen WETTELIJKE vrije dagen zijn. Er zijn wel WETTELIJKE feestdagen.
Wat begrijp jij niet aan mijn eerst zin: wettelijk vastleggen!!

Ik kots op cao's.

[ Bericht 8% gewijzigd door sp3c op 07-05-2021 10:10:17 ]
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:05:01 #93
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199311792
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:02 schreef TjjWester het volgende:

Wat begrijp jij niet aan mijn eerst zin: wettelijk vastleggen!!
Je bent gewoon niet zo duidelijk. Hoe wil jij in een wet de uitzonderingen vastleggen voor een wettelijke feestdag? Hmmm?

quote:
Ik kots op cao's.
Werkgever, zeker? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199311975
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je bent gewoon niet zo duidelijk. Hoe wil jij in een wet de uitzonderingen vastleggen voor een wettelijke feestdag? Hmmm?
[..]

Werkgever, zeker? :')
quote:
Artikel 1 Algemeen erkende feestdagen in de zin van deze wet zijn: de Nieuwjaarsdag, de Christelijke tweede Paas- en Pinksterdag, de beide Kerstdagen, de Hemelvaartsdag, de dag waarop de verjaardag van de Koning wordt gevierd en de vijfde mei.

Artikel 2 Het uitvoeren of het laten uitvoeren van betaalde arbeid op de in artikel 1 genoemde dagen is verboden.

Artikel 2.1 Noodzakelijke beroepen zoals bedoeld in artikel 3 zijn uitgezonderd van artikel 2.

Artikel 3 onder noodzakelijke beroepen in de zin van de wet wordt verstaan:

1. Elke beroep dat noodzakelijke is voor de veiligheid en openbare orde, ondermeer: de nationale politie, handhaving, brandweer en spoedeisende ambulance transport.

2. Noodzakelijke zorg beroepen, ondermeer ziekenhuizen, instellingen en thuiszorg voor dagelijkse verzorging.

3. Overheidsinstellingen die krachtens de wet zijn belast met een opsporingstaak die noodzakelijk uitgevoerd moet worden op de in artikel 1 genoemde dagen.

4. Overheidsinstelling, en door haar ingehuurde bedrijven, die krachtens de wet belast zijn met het beheer van wegen, spoorwegen, waterwegen of luchthavens.

5. Horeca op de door onze minister aangewezen dagen.

5.1 Niet professionele verkoop tijdens de dag waarop de verjaardag van onze koning wordt gevierd, zoals bedoeld in artikel 1.

6. Bedrijven die van onze minister een uitzonderingsvergunning hebben verkregen.

7. Bedrijven die een openbaarvervoersconcessie uitbaten zoals bedoeld in de wet personenvervoer 2000 alsmede taxi's en noodzakelijke veerverbindingen.

Artikel 4 een vergunning zoals bedoeld in artikel 3.5 van deze wet kan alleen verleent worden indien artikel 1 van deze wet leidt tot apert onredelijke gevolgen danwel ernstige financiele schade.
Vermom het allemaal met wat haagse ambtenaren taal en het is geregeld.

[ Bericht 5% gewijzigd door TjjWester op 07-05-2021 10:48:07 ]
speak only if it improves the silence.
pi_199312029
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:22 schreef bianconeri het volgende:
Ongelofelijk :')

90% van Nederland heeft het niet meegemaakt en dan moeten we er een vrije dag van maken?
Wat een onzin zeg. 1x per 5 jaar is al veel voor zoiets.
Jij hebt een leuk leven zeg dat je mensen niet een vrije dag gunt :')
pi_199312851
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 03:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het is fucking bevrijdingsdag. Als je daar als land nog niet eens vrij voor kan regelen zonder allemaal mitsen en maren is het echt treurig. Het afgelopen jaar zijn de miljarden ons om de oren gevlogen, maar dit regelen kan de premier echt niet hoor. Al past het wel in 10 jaar Rutte. We zijn het bijna vergeten, maar ook voor Corona was de man voor meer zeikregeltjes en staatscontrole voor de gewone man.
Het is inderdaad uiterst triest dat meneer Rutte weer de onschuld zelve speelt. Het toont maar weer aan wat voor een doortrapte, schijnheilige kerel het ook is. Maar het blijft een VVD'er, dus wat dat betreft is het allesbehalve verrassend.
pi_199312889
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:24 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Jij hebt een leuk leven zeg dat je mensen niet een vrije dag gunt :')
Mensen dingen gunnen? Soms denk ik alsnog dat de nazi's de oorlog gewonnen hebben. Ze stoppen mensen nog net niet in werkkampen, mocht het de belastingdruk en onkosten verlagen, maar het scheelt niet veel. ARBEITEN!
pi_199312972
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:36 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Het is inderdaad uiterst triest dat meneer Rutte weer de onschuld zelve speelt. Het toont maar weer aan wat voor een doortrapte, schijnheilige kerel het ook is. Maar het blijft een VVD'er, dus wat dat betreft is het allesbehalve verrassend.
Rutte waait met de sterkste winden mee, daarom kan hij ook veel lachen, aangezien de weerstand zwak is.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:27:03 #99
328655 Windwalker88
Have an ice day!
pi_199313497
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws.
Wat een onzin 4 en 5 mei :')
Wat een mongool ben jij. Zonder 4 en 5 mei had je niet vrij je geloof kunnen uiten. Zonder 5 mei had je niet de vrijheid om hier je bagger te posten. Imo 1 van de belangrijkste feestdagen in dit land
pi_199313734
quote:
83s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:02 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan mijn eerst zin: wettelijk vastleggen!!

Ik kots op cao's.
Werkgever gespot
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:52:07 #101
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_199313749
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:20 schreef TjjWester het volgende:

[..]

[..]

Vermom het allemaal met wat haagse ambtenaren taal en het is geregeld.
Dit is juridisch taalgebruik.
Zo zijn alle wetten en contracten opgebouwd. Zodat er geen speld tussen te krijgen is bij de rechter.
Of dat er geen misverstanden over kunnen ontstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 07-05-2021 17:41:12 ]
Wie dit leest is gek
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:00:04 #102
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_199313854
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ah dat is dus de reden. Dan tekenen werkgevers hier direct voor.
Ik wist het, er zit iets achter...
Voor sommige bedrijven vervalt dan ook nog de vrije dag eens in de 5 jaar.
Ik denk niet dat dat er achter zit.
Ik denk wel dat het kabinet de 5e mei meer status wil geven.
Dat werd al gedaan door installeren het 4 en 5 mei-comitee, de postbus 51 reclames en de bevrijdingsfestivals.
Om maar zo een extra vrije dag weg te geven die een ander moet betalen is denk ik niet eens mogelijk.
Wie dit leest is gek
pi_199314882
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan moeten we 26 juli gaan vieren, de dag dat het Plackaet van Verlaetinghe ondertekend werd in de Staten Generaal, wat ons afscheidde van Spanje.
[..]

26 juli is een mooie datum, lekker veel zomerfeestjes en -festivals. Beter dan in april of mei.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:42:31 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199315291
Apart dat Rutte wel een avondklok kan instellen of bepalen hoeveel mensen iemand op bezoek kan ontvangen, maar vrij op de Nationale Feestdag, zoals praktisch overal ter wereld geldt, dat is dan onmogelijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199315575
quote:
99s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
2e pinksterdag valt altijd op maandag. 5 mei valt 2 vd 7 keer in het weekend.
Dat is geen goede deal.
Dat dus. In principe geef je dan twee vrije dagen in 7 jaar op. :')
Niemand gaat zo dom zijn om daarin te trappen, toch? Toch?? :X
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:09:24 #106
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_199315634
Wie zijn überhaupt die werkgevers? Ik werkte zelf in een simpele kroeg, mijn werkgever had zeker geen contact met Rutte. Nu ben ik zelf mijn werkgever en ook geen telefoontje gehad van de beste man of ik op 5 mei wel of geen vrij wil...
pi_199316426
Die typisch Nederlandse discussie dat er dan wel een andere dag voor opgeofferd moet worden. Je zou maar eens een extra dagje leuke dingen kunnen doen...

We zijn al genoeg genaaid de afgelopen jaren. Kom maar door met die vrije dag.
^ To je nesmysl ^
pi_199316448
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:09 schreef borbit het volgende:
Wie zijn überhaupt die werkgevers? Ik werkte zelf in een simpele kroeg, mijn werkgever had zeker geen contact met Rutte. Nu ben ik zelf mijn werkgever en ook geen telefoontje gehad van de beste man of ik op 5 mei wel of geen vrij wil...
Gek want hij heeft dus wel iedere werkgever gebeld met die vraag. Was je wel thuis en was je mobiel wel opgeladen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:38:53 #109
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_199317332
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:05 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Dat dus. In principe geef je dan twee vrije dagen in 7 jaar op. :')
Niemand gaat zo dom zijn om daarin te trappen, toch? Toch?? :X
CAO's afsluiten is een onderhandeling tussen de vakbonden en werkgevers.
Verworven rechten worden nooit maar zo opgegeven.
De verloren dagen kunnen gecompenseerd worden door andere voordelen zoals meer opleidingsplekken of een eenmalige uitkering.
Wie dit leest is gek
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 17:45:47 #110
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199317415
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dan krijg je, net als bij de grote supermarkten, dat je toch op feestdagen moet werken omdat er simpelweg te veel mensen vrij willen op die dagen.

Nu moet dat bij een kantoorbaan iets makkelijker te regelen zijn, maar alsnog.
Wat een boomerargument weer. Scholieren staan juist te springen om op feestdagen te werken. Er is geen supermarkt die mensen hoeft te dwingen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_199317427
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:38 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

CAO's afsluiten is een onderhandeling tussen de vakbonden en werkgevers.
Verworven rechten worden nooit maar zo opgegeven.
De verloren dagen kunnen gecompenseerd worden door andere voordelen zoals meer opleidingsplekken of een eenmalige uitkering.
Een eenmalige uitkering ook al zo'n ding waarmee je mensen blij maakt met een dode mus. Daarna krijgt de werknemer die rechten nooit meer terug ook al zou hij eenmalig zijn werkgever er wat voor willen betalen. :P
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:52:21 #112
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_199317477
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een eenmalige uitkering ook al zo'n ding waarmee je mensen blij maakt met een dode mus. Daarna krijgt de werknemer die rechten nooit meer terug ook al zou hij eenmalig zijn werkgever er wat voor willen betalen. :P
Toch zie ik voortdurend allerlei volk op FOK janken over een eenmalig bedrag van 1000 euro dat ze nooit gekregen hebben. :+
Wie dit leest is gek
pi_199317496
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:52 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Toch zie ik voortdurend allerlei volk op FOK janken over een eenmalig bedrag van 1000 euro dat ze nooit gekregen hebben. :+
Er zullen er ook tussen zitten die nog alles naar guldens terug rekenen en nog steeds over het kwartje van kok zeuren. :D
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:57:58 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199317530
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:45 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een boomerargument weer. Scholieren staan juist te springen om op feestdagen te werken. Er is geen supermarkt die mensen hoeft te dwingen
En waarom willen (kunnen dus) ze op die dagen werken? Omdat ze vrij zijn van school want een feestdag... :')
pi_199317564
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waarom willen (kunnen dus) ze op die dagen werken? Omdat ze vrij zijn van school want een feestdag... :')
Plus het feit dat ze op feestdagen waarschijnlijk ook nog een extra toeslag krijgen. ^O^
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 18:04:51 #116
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199317599
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waarom willen (kunnen dus) ze op die dagen werken? Omdat ze vrij zijn van school want een feestdag... :')
Dus er is inderdaad geen sprake van dwang

Fijn dat je het met je eens bent
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:08:10 #117
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199317625
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er zullen er ook tussen zitten die nog alles naar guldens terug rekenen en nog steeds over het kwartje van kok zeuren. :D
Ik vind het al verbluffend dat er gisteren niet gejankt is over Sint Pim.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:10:34 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199317646
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:04 schreef Mortaxx het volgende:
Dus er is inderdaad geen sprake van dwang

Fijn dat je het met je eens bent
Maar als betreffende feestdagen verdwijnen moeten ze weer naar school en kan er niet gearbeit worden.
pi_199317958
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:09 schreef borbit het volgende:
Wie zijn überhaupt die werkgevers?
De VNO-NCW met hun krachtige lobby. In feite bepalen zij alles wat er in NL gebeurt en niet gebeurt. En de VVD is hun instrument in de politiek. In principe zijn de VNO-NCW en de VVD (in die volgorde) de baas van Nederland,
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:42:47 #120
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_199319792
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:24 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Jij hebt een leuk leven zeg dat je mensen niet een vrije dag gunt :')
Hoezo gun ik mensen geen vrije dag?

Geef heel Nederland op 1 mei een vrije dag, ook prima toch.

4 en 5 mei is gwn kansloos en houdt niets in.
pi_199319815
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:27 schreef Windwalker88 het volgende:

[..]

Wat een mongool ben jij. Zonder 4 en 5 mei had je niet vrij je geloof kunnen uiten. Zonder 5 mei had je niet de vrijheid om hier je bagger te posten. Imo 1 van de belangrijkste feestdagen in dit land
Zonder had ik ook vrij mijn geloof kunnen uiten.
Zonder had ik ook de vrijheid hier te posten.

Dus 4 en 5 mei blijven onzin en tientallen jaren later gwn onzin.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 10:15:57 #123
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_199325933
quote:
Er liggen voorstellen op tafel om bijvoorbeeld Tweede Pinksterdag hiervoor op te offeren.
Dus een vrije dag die altijd op maandag valt inruilen voor eentje die soms in het weekend valt. Dat is een mooie deal voor de werkgever.
Offer lekker de eerste Pinksterdag op dan stelletje grapjassen :{
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 8 mei 2021 @ 10:23:28 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199326011
Om verschillende redenen zou het beter zijn meer vrije dagen in te voeren. Voor het milieu en de CO2-uitstoot bijvoorbeeld. Maar ook om te voorkomen dat wij als iedere 10 jaar weer in een financiele crisis terechtkomen omdat Zuid-Europa onhoudbare schulden heeft.
Gemiddeld 3 dagen (24 uur) werken per week is ruim voldoende om op een prima niveau te leven. Die overige tijd wel fietsen, tuinieren en dat soort dingen en geen vliegreizen maken natuurlijk..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 mei 2021 @ 10:26:22 #125
862 Arcee
Look closer
pi_199326041
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Als ons gevraagd wordt 'liever elk jaar 5 mei, ipv bv hemelvaart' dan ga ik voor 5 mei.
Zeker weten, weg met die suffe Hemelvaartsdag.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 10:27:27 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199326049
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 20:36 schreef bianconeri het volgende:

Zonder had ik ook vrij mijn geloof kunnen uiten.
Zonder had ik ook de vrijheid hier te posten.

Dus 4 en 5 mei blijven onzin en tientallen jaren later gwn onzin.
Dan doe je er toch niet aan mee? Hoe ingewikkeld kan het zijn?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 10:30:59 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199326093
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 20:35 schreef bianconeri het volgende:

Hoezo gun ik mensen geen vrije dag?

Geef heel Nederland op 1 mei een vrije dag, ook prima toch.

4 en 5 mei is gwn kansloos en houdt niets in.
Waarom 1 mei wel dan?
pi_199326266
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 10:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom 1 mei wel dan?
Je hebt het over dat ik niemand een vrije dag gun.
Nou waarom niet gwn 1 mei?
Of 10 mei? Zal mij een zorg zijn.

4 en 5 mei is gwn dikke onzin wat anno 2021 niets aan meerwaarde heeft.

Wil je per se een bepaald aantal vrije dagen per jaar?
Doe dan lekker wat random dagen. Wat mij betreft in juli of augustus. Lekker in de zomer.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 10:49:00 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199326318
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 10:44 schreef bianconeri het volgende:

Je hebt het over dat ik niemand een vrije dag gun.
Nou waarom niet gwn 1 mei?
Of 10 mei? Zal mij een zorg zijn.
Maar waarom dan net niet 4 of 5 mei als het jou dan toch een zorg zou zijn? Een soort principekwestie?

quote:
4 en 5 mei is gwn dikke onzin wat anno 2021 niets aan meerwaarde heeft.

Wil je per se een bepaald aantal vrije dagen per jaar?
Doe dan lekker wat random dagen. Wat mij betreft in juli of augustus. Lekker in de zomer.
Random kan ook op 4/5 mei vallen... :')
  zaterdag 8 mei 2021 @ 10:49:53 #130
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199326331
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 10:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zeker weten, weg met die suffe Hemelvaartsdag.
Ben jij werkgever? Als werknemer is het een belachelijk standpunt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199327891
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:08 schreef Mortaxx het volgende:
Zowiederzo belachelijk al die vaste vrije dagen. Vervang dat gewoon door een flexibel in te zetten aantal vrije dagen

Wil je vrij zijn met suikerfeest gebruik je ze daarvoor. Wil je vrij met Pinksteren zet je een vrije dag in.
voor werkgevers is dat best lastig in te vullen. In veel branches heb je te maken met een bepaalde bezettingsgraad die nodig is om de business te draaien. En als men dan maar allemaal andere dagen neemt is dat echt wel lastig in te vullen. En je kan het je minder tot niet veroorloven dan maar al die dagen dicht te gaan.
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 8 mei 2021 @ 12:43:11 #132
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199328069
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:31 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

voor werkgevers is dat best lastig in te vullen. In veel branches heb je te maken met een bepaalde bezettingsgraad die nodig is om de business te draaien. En als men dan maar allemaal andere dagen neemt is dat echt wel lastig in te vullen. En je kan het je minder tot niet veroorloven dan maar al die dagen dicht te gaan.
Dan betalen die werkgevers maar wat extra op populaire vrije dagen om mensen over te halen toch te werken en op een ander moment vrij te nemen

Dat gepamper van werkgevers ook altijd :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 8 mei 2021 @ 12:47:21 #133
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199328130
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:38 schreef bianconeri het volgende:
Alleen stilstaan bij Bijbelse/Christelijke gebeurtenissen heeft een veel diepere betekenis dan iets compleet onnodigs zoals 4 en 5 mei.
Bijbelse/christelijke gebeurtenissen zijn vooral sprookjes.

Op 4 en 5 mei staan we stil bij gebeurtenissen die echt zijn gebeurd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199328685
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 20:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]

4 en 5 mei is gwn kansloos en houdt niets in.
Voor allochtonen misschien niet. Voor Nederlanders is het wel belangrijk.
  Redactie Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 16:31:57 #135
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199331821
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:45 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wat een boomerargument weer. Scholieren staan juist te springen om op feestdagen te werken. Er is geen supermarkt die mensen hoeft te dwingen
Dit is pertinent onwaar (en de belangrijkste reden is dat het dubbel geld oplevert)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199333656
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Bijbelse/christelijke gebeurtenissen zijn vooral sprookjes.

Op 4 en 5 mei staan we stil bij gebeurtenissen die echt zijn gebeurd.
Sprookjes? Mss eens onderzoek doen voor je onzin uitkraamt lol.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 13:21 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Voor allochtonen misschien niet. Voor Nederlanders is het wel belangrijk.
Ben gwn een Nederlander en zal mij echt een worst wezen iets wat erg lang geleden gebeurde en totaal geen belang heeft verder (dus niet zoals bv Bijbelse gebeurtenissen).
pi_199333724
quote:
Op zaterdag 8 mei 2021 18:36 schreef bianconeri het volgende:

(...)

Ben gewoon een Nederlander en het zal mij echt een worst wezen iets wat erg lang geleden gebeurde en totaal geen belang heeft verder (dus niet zoals bv Bijbelse gebeurtenissen).
  zaterdag 8 mei 2021 @ 18:48:11 #138
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199333812
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:20 schreef Erasmus het volgende:

[..]

In before:

Ja hallo hier is een polletje kies maar tussen koningsdag vrij of bevrijdingsdag vrij beiden gaat em niet worden 1 van de 2 dus hahaha anders kan ik mijn vijfde huis of lambo niet meer kopen

gr de ceo met de kusjes van mark xx

And now back to the cotton fields motherfuckers!

Rutte zou ook plantage eigenaren laten beslissen over het al dan niet afschaffen van de slavernij.

[ Bericht 6% gewijzigd door Heremeteit op 08-05-2021 18:54:50 ]
  zaterdag 8 mei 2021 @ 19:11:11 #139
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199334195
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:17 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Ja want het kost hun geld he
Ja dus? Het kost de werknemers tijd.

En bevalt het de werkgevers niet, dan rotten ze maar lekker neo-liberaal op naar een ander land. Of is het toch wel erg prettig in NL met alle voorzieningen en hoogopgeleide bevolking :')
pi_199337764
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dan betalen die werkgevers maar wat extra op populaire vrije dagen om mensen over te halen toch te werken en op een ander moment vrij te nemen

Dat gepamper van werkgevers ook altijd :')
lekker makkelijk dit :D
pi_199337803
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 18:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Sprookjes? Mss eens onderzoek doen voor je onzin uitkraamt lol.
[..]

Ben gwn een Nederlander en zal mij echt een worst wezen iets wat erg lang geleden gebeurde en totaal geen belang heeft verder (dus niet zoals bv Bijbelse gebeurtenissen).
Onderzoek naar godsdienst, jij bent grappig.

En de wereld draait niet alleen om jou. Dus een verhaal over een boek met wat figuren waarvan niemand weet of het echt is is dus belangrijker dan een van de meest spraakmakende periodes in onze Nederlandse geschiedenis? En jezelf dan wel Nederlander noemen:D
pi_199337883
5 mei kan best een vrije dag zijn als je er daarna maar 1 inlevert. :)
Vakman pur sang
pi_199339391
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 10:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zeker weten, weg met die suffe Hemelvaartsdag.
Alleen dien suffe hemelvaart valt altijd op donderdag. Elke feestdag die aan een datum vast zit kan ook in het weekend vallen.
  zondag 9 mei 2021 @ 09:25:50 #144
375783 Cockwhale
Ik bijt.
pi_199339667
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 10:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar waarom dan net niet 4 of 5 mei als het jou dan toch een zorg zou zijn? Een soort principekwestie?
[..]

Random kan ook op 4/5 mei vallen... :')
Azijnpissers. Moeten gewoon wat te zeiken hebben.
pi_199339739
Rutte dondert weer eens iets over de schutting.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 mei 2021 @ 09:43:30 #146
862 Arcee
Look closer
pi_199339825
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 08:48 schreef descon het volgende:

[..]

Alleen dien suffe hemelvaart valt altijd op donderdag. Elke feestdag die aan een datum vast zit kan ook in het weekend vallen.
Dan geven werkgevers hun werknemers er ter compensatie 2/7e vrije dag bij. ^O^
pi_199339848
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 08:48 schreef descon het volgende:

[..]

Alleen dien suffe hemelvaart valt altijd op donderdag. Elke feestdag die aan een datum vast zit kan ook in het weekend vallen.
Dan offeren we alsnog hemelvaartsdag op maar eisen we als werknemers brugdagen als de feestdagen in het weekend vallen zoals in veel andere landen allang het geval is. ^O^

Het ouderwetse Nederlandse polderen met een betere uitkomst voor de werkende populatie, en de ik wil bij de beste kinderen van de klas behoren politici kunnen Nederland op het vakantiedagen gebied op een hoger niveau tillen. :P
pi_199339914
De VVD weet ook niet echt wat ze willen.
  zondag 9 mei 2021 @ 09:56:35 #149
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199339955
Gewoon weer een afleidingsmanouvre dit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 9 mei 2021 @ 10:11:11 #150
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_199340104
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:12 schreef Hamzoef het volgende:
1 mei
Inderdaad. In heel Europa is dit een vrije dag, behalve bij ons.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')