Notulengatequote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
In wat die opdracht was (of beter: wat die opdracht niet omhelsde) daar hebben de coalitiefracties een flinke stem gehad.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De Kamer heeft zelf de beperkte opdracht meegegeven aan de commissie van Dam, niet het kabinet.
Iets met zuiverheid van rollen..
Rutte en co hebben nog niks gezegd over de notulen in de Kamer.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:40 schreef spinazieruiker het volgende:
Jetten valt Marijnissen aan dat de notulen een herhaling zijn van wat we al weten.
Beter valt hij Rutte en co aan dat zij de inhoud van de notulen lopen te downplayen.
Dat heeft niemand echt gedaan, de notulen hadden geen echt schokkende inhoud.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:40 schreef spinazieruiker het volgende:
Beter valt hij Rutte en co aan dat zij de inhoud van de notulen lopen te downplayen.
Dan moet ze die fracties aanspreken en aanvallen. Dit is staatsrechtelijk gewoon kul.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:40 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
In wat die opdracht was (of beter: wat die opdracht niet omhelsde) daar hebben de coalitiefracties een flinke stem gehad.
Die dingen zijn voordat ze naar buiten zijn gekomen waarschijnlijk flink aangepast. Vanaf het begin af aan is er toch al een potje van gemaakt en alles tegengewerkt.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat heeft niemand echt gedaan, de notulen hadden geen echt schokkende inhoud.
Nuance: de meeste schokkende dingen waren al bekend. Dat maakt ze niet minder schokkend.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat heeft niemand echt gedaan, de notulen hadden geen echt schokkende inhoud.
Het is echt verworden tot een politiek spelletje en beeldvorming.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:43 schreef Caland het volgende:
Ja erg vreemd dat ze in een ministerraad niet constant uitspreken dat het zo verschrikkelijk is voor de ouders, dochter van
Totale onzin, er is helemaal niks wat daar op wijst.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:44 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die dingen zijn voordat ze naar buiten zijn gekomen waarschijnlijk flink aangepast. Vanaf het begin af aan is er toch al een potje van gemaakt en alles tegengewerkt.
Nee, daar was controle op omdat de onderzoekscommissie deze notulen al ingezien had. Wijzigingen waren dus ontdektquote:Op donderdag 29 april 2021 11:44 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die dingen zijn voordat ze naar buiten zijn gekomen waarschijnlijk flink aangepast. Vanaf het begin af aan is er toch al een potje van gemaakt en alles tegengewerkt.
Beiden, Jetten mag best benoemen dat het opgeklopte ophef is als er nauwelijks nieuwe informatie is.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:36 schreef spinazieruiker het volgende:
Jetten valt Marijnissen aan dat de notulen een herhaling zijn van wat we al weten.
Lol, Rob Jetten heeft in zijn eerste jaar in de kamer al meer bereikt dan de hele PVV-fractie in 15 jaar. Als je 'te lui om te werken' opzoekt in Google, zie je de groepsfoto van hun fractie uitje naar de Efteling.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:33 schreef ijs. het volgende:
[..]
Nee, met types als Jetten en Hermans schieten we wat op. Lekker met een pot Vaseline achter de fractieleider aanlopen.
En jij had wat anders verwacht? Sorry, hoor, maar dit is gewoon hoe de 2e Kamer al jarenlang functioneert of liever gezegd, niet functioneert.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is echt verworden tot een politiek spelletje en beeldvorming.
Jetten heeft hier echt helemaal gelijk.
Nou kom maar op. Wat is het beste dat hij bereikt heeft? Ik vraag slechts één voorbeeld. En graag een beetje recent.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lol, Rob Jetten heeft in zijn eerste jaar in de kamer al meer bereikt dan de hele PVV-fractie in 15 jaar. Als je 'te lui om te werken' opzoekt, zie je de groepsfoto van hun fractie uitje naar de Efteling.
Precies. Zo gaat het alleen maar aan kracht inboeten. Er kunnen nog wel wat Kamerleden een lesje Realpolitik gebruiken.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:44 schreef duitseboy het volgende:
Volgens mij wordt dit een doodsaai debat. Ik dacht dat er nog een beetje dynamiek in zou zitten, maar Jetten doet dit prima. Gewoon zeggen waarop het staat. Ben benieuwd naar de tweede termijn van de zijde van het kabinet, kijken of Rutte vandaag gewoon een keer agressief op zijn punt blijft staan. Ik zou woest zijn als ik Rutte zou zijn, hij geeft ook steeds toe aan de kamer.
Vindt overigens wel dat Rutte weg moet, maar dit debat is wel een beetje een onnodige sequel. Hier komt niks nieuws uit.
ook nogal een huilebalk, elke camera waar ze voor staat zegt ze dat het allemaal teveel werk is en teveel comissies en vooral 1 zetel is toch wel erg weinig... ja vindt je het gek Liane?quote:
Rutte wint een nieuwe verkiezing gewoon weer met twee vingers in zijn neus joh.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:32 schreef Aurelius het volgende:
Aangezien Rutte & Co totaal niet in staat is om de eer aan zichzelf te houden, op te stappen en nooit meer in een publieke functie terug te komen, voel ik wel wat voor strafrechtelijke vervolging en nieuwe verkiezingen.
Wel jammer dat ze geen drie zetels haalde, dat was pas echt lachen geweest. Een gespleten fractie vanaf dag één!quote:Op donderdag 29 april 2021 11:47 schreef duitseboy het volgende:
[..]
ook nogal een huilebalk, elke camera waar ze voor staat zegt ze dat het allemaal teveel werk is en teveel comissies en vooral 1 zetel is toch wel erg weinig... ja vindt je het gek Liane?
Ongelofelijk eigenlijk. Elke keer weer. Is dat dan omdat hij zo goed is, of de rest zo bedroevend?quote:Op donderdag 29 april 2021 11:48 schreef Hanca het volgende:
Rutte komt denk ik uiteindelijk sterker uit deze soap.
Ook met een zetel lijkt er binnenkort toch afgesplitst te wordenquote:Op donderdag 29 april 2021 11:48 schreef ijs. het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze geen drie zetels haalde, dat was pas echt lachen geweest. Een gespleten fractie vanaf dag één!
Ik ben normaal geen fan van haar maar vind haar mondeling wel erg sterk, waarom valt ze nu door de mand vind je?quote:
Dat weet ik niet. Denk dat de VVD wel zou winnen maar dat wellicht de nr 2 en 3 meer stemmen krijgen dan Rutte.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Rutte wint een nieuwe verkiezing gewoon weer met twee vingers in zijn neus joh.
Je hebt het over recent terwijl ik het had over zijn eerste jaar in kamer. Heb je verder wel gelezen wat ik typte, of niet? Waarom zou het sowieso 'recent' moeten zijn?quote:Op donderdag 29 april 2021 11:46 schreef ijs. het volgende:
[..]
Nou kom maar op. Wat is het beste dat hij bereikt heeft? Ik vraag slechts één voorbeeld. En graag een beetje recent.
Hij is wel goed natuurlijk, maar voor niet-confessionele gematigd rechtsen is er domweg geen echt alternatief schat ik zo in, waar je dat bij andere partijen wel meer hebt,quote:Op donderdag 29 april 2021 11:49 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ongelofelijk eigenlijk. Elke keer weer. Is dat dan omdat hij zo goed is, of de rest zo bedroevend?
Het is gewoon teveel. Je kunt wel elke week een spoeddebat aanvragen om een detail in dezelfde kwestie, maar daar wordt het niet vernieuwender en verfrissender van. Uiteindelijk stond er gewoon niet zo veel in die notulen, dus je moet jezelf wel overschreeuwen om dit debat nog enig gevoel van urgentie mee te geven.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:49 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ongelofelijk eigenlijk. Elke keer weer. Is dat dan omdat hij zo goed is, of de rest zo bedroevend?
Voorts zijn wij van mening dat er een einde moet komen aan de bio-industriequote:Op donderdag 29 april 2021 11:50 schreef ijs. het volgende:
Ah, ik ben benieuwd naar de koppeling met de slachthuizen.
Ja, ik zie het, maar dat is al sinds 8 april niet meer gebruikt.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is wel een algemeen topic Nederlandse politiek.
Ja, duh! Vorige keren was het alle ballen op Rutte. Alle kritiek op hem is nu herhaling. Nu staan Kaag, Hoekstra, etc in de vuurlinie met hun hypocrisie.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:48 schreef Hanca het volgende:
De Kaag-obsessie bij domrechts is fascinerend.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:52 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ja, duh! Vorige keren was het alle ballen op Rutte. Alle kritiek op hem is nu herhaling. Nu staan Kaag, Hoekstra, etc in de vuurlinie met hun hypocrisie.
Ik weet het wel zeker. Hij doet ook gewoon wat de Kamer zegt. Dat is ook prima, maar de Kamerleden zijn echt super debiel bezig. Op deze manier wordt het wel heel makkelijk voor Rutte. Slechte vragen en iedereen die daar zit heeft heus wel door dat er niks nieuws is. Nogmaals Rutte moet weg maar dit debat heeft geen inhoud tot nu toe. Het is een herhaling van zetten. Als coalitie en kabinet zou ik gewoon mijn mond houden. De notulen zijn gewoon geheim en daarmee basta. Dit debat is alleen vervelend voor Hoekstra, als hij hier slecht uitkomt en nogmaals hij heeft Omzigt in de fractie dan wordt het voor het CDA wel moeilijk te regeren. Rutte liegt maar dat weet iedereen al.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:48 schreef Hanca het volgende:
Matrixquote:Op donderdag 29 april 2021 11:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja, ik zie het, maar dat is al sinds 8 april niet meer gebruikt.
Godver, net gebeld ivm werk. Hele gedeelte gemist, ik zag Marijnissen nog net uitvallen tegen Jetten. Even terugkijken. Voordeel dat je kunt terugspelen. En versneld afspelen.
Ik zit trouwens te kijken op Youtube. Valt me op dat het "live" is.
Maar als je live zit te kijken, kun je alsnog versneld afspelen. Waarmee je dan feitelijk...in de toekomst zit te kijken?![]()
Ik moet hier even over nadenken, en dit laten bezinken.
Nee, de Kamer staat nu eerder in de vuurlinie. Die hebben een soap opgeblazen die uiteindelijk geen inhoud had.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:52 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ja, duh! Vorige keren was het alle ballen op Rutte. Alle kritiek op hem is nu herhaling. Nu staan Kaag, Hoekstra, etc in de vuurlinie met hun hypocrisie.
Dus de omstreden klimaatwet die ons een aanzienlijke schade toe gaat brengen aan de welvaart en de leefomgeving er doorheen gedrukt en een wijziging van de grondwet puur voor de vorm. Hij ging immers geen vervolgstappen zetten.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je hebt het over recent terwijl ik het had over zijn eerste jaar in kamer. Heb je verder wel gelezen wat ik typte, of niet? Waarom zou het sowieso 'recent' moeten zijn?
Anyways, Jetten is mede-indiener van de klimaatwet en hij heeft de benoeming van burgemeesters uit de grondwet gehaald. In zijn eerste jaar. Daartegenover, in de afgelopen 25 jaar heeft Geert Wilders een stoel warm gehouden. Ook een prestatie.
Precies. Beiden. Dat is wat anders dan het één gebruiken om het ander te relativeren.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:45 schreef archito het volgende:
[..]
Beiden, Jetten mag best benoemen dat het opgeklopte ophef is als er nauwelijks nieuwe informatie is.
Het kabinet wordt verweten zich vooral met beeldvorming te hebben beziggehouden, maar de Kamer mag ook best eens naar zichzelf kijken.
Inderdaad. Die kwam er eigenlijk nog als een van de beteren uit, uit de nótulen.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
De Kaag-obsessie bij domrechts is fascinerend.
Nee hoor, het is gewoon de hypocrisie, gelieg en het elitaire gedrag die stuitend zijn.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:52 schreef VoMy het volgende:
Totaal geen zelfreflectie.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:54 schreef duitseboy het volgende:
Ouwehand heeft altijd wel goede invalshoeken. Aanwinst voor de Kamer.
Inkaderen kamerleden? Ze was de minst slechte. Dat wil ik niet beter noemen.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:54 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Inderdaad. Die kwam er eigenlijk nog als een van de beteren uit, uit de nótulen.
Dat doen ze toch al een tijdje niet meer, zijn wel flink verbeterd als partij imo.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:50 schreef ijs. het volgende:
Ah, ik ben benieuwd naar de koppeling met de slachthuizen.
Die is er op links ook hoor.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Plus het vooruitzicht dat áls we ooit van Rutte afkomen we er een erger kwaad voor terugkrijgen. Dat maakt de mens wat cynisch.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:54 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Nee hoor, het is gewoon de hypocrisie, gelieg en het elitaire gedrag die stuitend zijn.
Nieuw leiderschap my ass.
Ho, ho, hij heeft toch mooi in 2018 een wetsvoorstel ingedient om de Islam te verbieden.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je hebt het over recent terwijl ik het had over zijn eerste jaar in kamer. Heb je verder wel gelezen wat ik typte, of niet? Waarom zou het sowieso 'recent' moeten zijn?
Anyways, Jetten is mede-indiener van de klimaatwet en hij heeft de benoeming van burgemeesters uit de grondwet gehaald. In zijn eerste jaar. Daartegenover, in de afgelopen 25 jaar heeft Geert Wilders een stoel warm gehouden. Ook een prestatie.
Doordat ze aangaf dat het alleen maar goed was de kritiek van de kamer? Binnen bepaalde kaders.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:54 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Nee hoor, het is gewoon de hypocrisie, gelieg en het elitaire gedrag die stuitend zijn.
Nieuw leiderschap my ass.
VVD-kiezers blijven leider steunen.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Denk dat de VVD wel zou winnen maar dat wellicht de nr 2 en 3 meer stemmen krijgen dan Rutte.
Ik verbaas me eerder voor de liefde van naïef Eurofiel bakfietslinks voor D66.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:55 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
Die is er op links ook hoor.
Domrechts was ook al obsessed met Pechtold trouwens, die kunnen D66 gewoon niet uitstaan.
Jan Slagter vond Lillians mondeling ook erg sterk.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:50 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Ik ben normaal geen fan van haar maar vind haar mondeling wel erg sterk, waarom valt ze nu door de mand vind je?
Dat was 2 april.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
VVD-kiezers blijven leider steunen.
Ik heb geen bakfiets en ik stem D66. Wat nu?quote:Op donderdag 29 april 2021 11:57 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik verbaas me eerder voor de liefde van naïef Eurofiel bakfietslinks voor D66.
Volgorde van inschrijven/steunen van het debat.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat is trouwens deze rare volgorde van sprekers? Is er geloot ofzo?
Binnenkomen aanvraag denk ik?quote:Op donderdag 29 april 2021 11:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
quote:Op donderdag 29 april 2021 11:58 schreef superniger het volgende:
[..]
Jan Slagter vond Lillians mondeling ook erg sterk.
Dat je dan eigenlijk gewoon PvdA had moeten stemmen.quote:Op donderdag 29 april 2021 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb geen bakfiets en ik stem D66. Wat nu?
Ik vermoed dat 2 mei weinig tot geen verandering zal laten zien. Let wel, dit gaat over VVD stemmers.quote:
legt de voorzitter vast, en Arib was altijd Team Wilders, blijkbaar doet Bergkamp dit anders. Azarkan heeft het debat iig aangevraagt, verklaart dat hij als eerste konquote:Op donderdag 29 april 2021 11:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zijn we iets op het spoor?quote:
Volgt ze nog steeds 'mediatraining' van Jan?quote:Op donderdag 29 april 2021 11:58 schreef superniger het volgende:
[..]
Jan Slagter vond Lillians mondeling ook erg sterk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |