abonnement Unibet Coolblue
pi_199198554


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

pi_199198596
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Die trombose is inmiddels van bekend dat ie behandelbaar is, en hoe

Als je netjes patiënten instrueert over risico's, nazorg en waar op te letten is er weinig aan de hand.
Daarbij is het niet zo alsof huisartsen altijd alleen maar risicoloze behandelingen of medicatie inzetten en dit het eerste moment is waarop dat wel zo is.
Mijn zege hebben ze hoor, ik zou, als ik huisarts was, alleen wel zeker willen weten dat je niet aansprakelijk gesteld kan worden. Regel is nu alleen voor 60+ toch?
pi_199198598
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:18 schreef Wirelessmouse het volgende: [..] Bij Hugo en Mark was alles zwart-wit, eenheidsworst maatregelen, voor iedereen gold hetzelfde. Maar hier dan niet? Lijkt mij dat je het wel over kan dragen of niet over kan dragen, een beetje over kunnen dragen strookt niet met wat ze tot nu toe uit hebben gedragen .
Maatregelen waren nou niet bepaald zwart-wit en niet voor iedereen gold hetzelfde. Maar zelfs al zouden de maatregelen zwart-wit zijn geweest, hoezo is dat te koppelen aan de effectiviteit van het vaccin?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199198629
Veel plezier allemaal straks buiten!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 28 april 2021 @ 21:51:03 #5
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199198630
Hmm mijn man is van 1965 en staat te trappelen om een vaccinatie. Maakt niet uit welk vaccin. Hij zal nog ff geduld moeten hebben. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199198694
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maatregelen waren nou niet bepaald zwart-wit en niet voor iedereen gold hetzelfde. Maar zelfs al zouden de maatregelen zwart-wit zijn geweest, hoezo is dat te koppelen aan de effectiviteit van het vaccin?
Zoals ik al eerder zei, minder besmettelijk is niet hetzelfde als niet besmettelijk. Dus geen quarantaine omdat je "een kleinere rol speelt bij de verspreiding" bent klinkt opmerkelijk.
pi_199198698
Ons gidsland gaat ons bijna voorbij qua relatief aantal doden :'(



Overigens bestempelen ze ons als risicogebied door het aantal besmettingen per 100.000 inwoners, maar aan het aantal overlijdens te zien doen ze het zelf een stuk slechter en kan het niet anders dan dat ze enorm veel cases missen.
pi_199198709
Eerste avond zonder avondklok en ik lig al in bed :')
Vanmiddag iets te veel wijntjes op terras gehad, niets meer gewend. Voor de mensen die zo lekker de straat op gaan, veel plezier *)
  woensdag 28 april 2021 @ 21:56:47 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199198724
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Mijn zege hebben ze hoor, ik zou, als ik huisarts was, alleen wel zeker willen weten dat je niet aansprakelijk gesteld kan worden. Regel is nu alleen voor 60+ toch?
Tussen 60 en 65 alleen. Niet boven de 65 omdat het daarvoor niet goedgekeurd was. Niet omdat het niet zou werken maar is onvoldoende tot geen onderzoeksdata van beschikbaar.

En aansprakelijkheid, tsja, ingewikkeld wel, niets doen terwijl je wat voor handen hebt is ook niet passend bij de eed die de arts heeft afgelegd

Juridisch leuk puzzeltje
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 28 april 2021 @ 21:56:51 #10
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199198725
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:55 schreef Schuifpui het volgende:
Ons gidsland gaat ons bijna voorbij qua relatief aantal doden :'(

[ afbeelding ]

Overigens bestempelen ze ons als risicogebied door het aantal besmettingen per 100.000 inwoners, maar aan het aantal overlijdens te zien doen ze het zelf een stuk slechter en kan het niet anders dan dat ze enorm veel cases missen.
Duitsland was toch zo enorm goed in het testen en bron en contactonderzoek?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 28 april 2021 @ 21:58:18 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199198746
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, minder besmettelijk is niet hetzelfde als niet besmettelijk. Dus geen quarantaine omdat je "een kleinere rol speelt bij de verspreiding" bent klinkt opmerkelijk.
Dat klinkt helemaal niet opmerkelijk

Test van maximaal drie dagen oud is ook geen garantie op geen corona. Wel een veel kleinere kans

Dit is hetzelfde
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199198749
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:55 schreef SilverEyes het volgende:
Eerste avond zonder avondklok en ik lig al in bed :')
Vanmiddag iets te veel wijntjes op terras gehad, niets meer gewend. Voor de mensen die zo lekker de straat op gaan, veel plezier *)
En veel mensen zullen vandaag ook wel vroeg op bed gaan omdat ze een zware koningsdag hebben gehad.
pi_199198762
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:41 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ziet er gezellig uit. Die auto denkt een fiets te zijn?

Wel leuk om te zien. Van die koppeltjes die elkaar niets meer te vertellen hebben en een half uur voor zich uit zitten te staren :)
In die situatie begeef ik me soms ook, na 12 jaar samen te zijn sinds onze 18e. Heb vaker partnerruil geopperd, maar wordt niet op gehapt. Zou graag eens iemand anders flik bevoelen en doen.
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 22:01:21 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199198794
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:59 schreef Sfancta het volgende:

[..]

In die situatie begeef ik me soms ook, na 12 jaar samen te zijn sinds onze 18e. Heb vaker partnerruil geopperd, maar wordt niet op gehapt. Zou graag eens iemand anders flik bevoelen en doen.
Eh...dit is mischien het verkeerde subforum daarvoor?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 22:02:36 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199198813
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:51 schreef deedeetee het volgende:
Hmm mijn man is van 1965 en staat te trappelen om een vaccinatie. Maakt niet uit welk vaccin. Hij zal nog ff geduld moeten hebben. :D
'64 hier en ik sta ook te trappelen. Maar helaas ben ik nog niet aan de beurt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 28 april 2021 @ 22:03:27 #16
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199198824
Gaat het RIVM nog een keer de cijfers publiceren van het vaccineren, of slaan ze deze week ff over?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 28 april 2021 @ 22:03:34 #17
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199198828
Iedereen de straat op!

PS: Ik las dat Florida tegen een vaccinpaspoort heeft gestemd. Misschien was dat in vorig topic al voorbij gekomen.

Iemand die daar meer in thuis is? (USA politiek bedoel ik dan, niet coronapaspoorten ;))

https://floridianpress.co(...)t-vaccine-passports/
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_199198845
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh...dit is mischien het verkeerde subforum daarvoor?
Sorry was offtopic, maar serieuze reactie op iemand die mijn quootte. Ben hondsgeil soms, sorry.
pi_199198925
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat klinkt helemaal niet opmerkelijk

Test van maximaal drie dagen oud is ook geen garantie op geen corona. Wel een veel kleinere kans

Dit is hetzelfde
Nee, het ging over dit stuk:

D66 en PvdA vinden het onnodig om reizigers die al gevaccineerd zijn ook nog verplicht vijf dagen thuisquarantaine op te leggen, zoals het kabinet voorstelt. De Jonge verdedigt vandaag in de Kamer zijn wet die de quarantaine verplicht stelt. ,,We moeten niet lichtzinnig doen over zo'n huisarrest”, zei D66-Kamerlid Jan Paternotte. ,,Het is disproportioneel. Laten we landen als Ierland, Griekenland, Denemarken, Spanje, de VS en het VK volgen: die kennen allemaal al een vorm van uitzondering voor mensen die een prik gehad hebben.”

De Jonge noemt het ‘volkomen logisch’ dat gevaccineerden op termijn uitgezonderd worden van de thuisblijfplicht. Maar de minister vindt het nu te vroeg om dit te regelen, vooral omdat onvoldoende duidelijk is of mensen na een vaccinatie inderdaad niet meer bijdragen aan de verspreiding van het virus. ,,Er komt een moment dat we medisch vaststellen dat gevaccineerden een kleinere rol spelen bij de verspreiding, hoop ik. En dan vind ik het terecht dat voor mensen die gevaccineerd zijn geen quarantaineplicht geldt. Maar zover zijn we nog niet.”


Geen quarantaineplicht omdat je "een kleinere rol speelt". Leg dan aan niemand een quarantaineplicht op (of aan iedereen). Als je direct na je vakantie naar een evenement gaat als niet gevaccineerde moet je toch weer een test doen.
pi_199198928
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh...dit is mischien het verkeerde subforum daarvoor?
Welk forum moet je dan hebben? :)
Ik vraag dit voor Sfancta. :D :+
  woensdag 28 april 2021 @ 22:09:11 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199198931
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:59 schreef Sfancta het volgende:

[..]

In die situatie begeef ik me soms ook, na 12 jaar samen te zijn sinds onze 18e. Heb vaker partnerruil geopperd, maar wordt niet op gehapt. Zou graag eens iemand anders flik bevoelen en doen.
Is dit COR?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 22:09:15 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199198936
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:03 schreef Pvt.Webster het volgende:
Iedereen de straat op!

PS: Ik las dat Florida tegen een vaccinpaspoort heeft gestemd. Misschien was dat in vorig topic al voorbij gekomen.

Iemand die daar meer in thuis is? (USA politiek bedoel ik dan, niet coronapaspoorten ;))

https://floridianpress.co(...)t-vaccine-passports/
Wat is je vraag? Een deelstaat van de VS mag zelf bepalen wat hun maatregelen zijn en sommige Staten gebruiken vaccinatie bewijzen om mensen toegang te verlenen tot evenementen en ander Staten doen dat niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 22:09:57 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199198959
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Welk forum moet je dan hebben? :)
Ik vraag dit voor Sfancta. :D :+
Da's aan jou, je kan naar SEX of, na aanvraag, naar KPD.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 28 april 2021 @ 22:10:06 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199198962
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:03 schreef Pvt.Webster het volgende:
Iedereen de straat op!

PS: Ik las dat Florida tegen een vaccinpaspoort heeft gestemd. Misschien was dat in vorig topic al voorbij gekomen.

Iemand die daar meer in thuis is? (USA politiek bedoel ik dan, niet coronapaspoorten ;))

https://floridianpress.co(...)t-vaccine-passports/
Wat boeit dat voor hier in Nederland?

Oprechte vraag, geen cynische opmerking
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199198976
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:03 schreef Pvt.Webster het volgende:
Iedereen de straat op!

PS: Ik las dat Florida tegen een vaccinpaspoort heeft gestemd. Misschien was dat in vorig topic al voorbij gekomen.

Iemand die daar meer in thuis is? (USA politiek bedoel ik dan, niet coronapaspoorten ;))

https://floridianpress.co(...)t-vaccine-passports/
Heb het idee dat het nogal symbolisch is. Denk niet dat zij heel veel te zeggen hebben over b.v. internationale vluchten naar Florida. Hooguit om te voorkomen dat plaatselijke autoriteiten een vaccinpaspoort verplicht stellen om een biertje te mogen drinken in de kroeg of zo.
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 22:11:03 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199198978
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat boeit dat voor hier in Nederland?

Oprechte vraag, geen cynische opmerking
Niets? Maar we hoeven ons niet te beperken tot Nederland, corona is ook internationaal tenslotte :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 28 april 2021 @ 22:12:06 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199198992
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:08 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nee, het ging over dit stuk:

D66 en PvdA vinden het onnodig om reizigers die al gevaccineerd zijn ook nog verplicht vijf dagen thuisquarantaine op te leggen, zoals het kabinet voorstelt. De Jonge verdedigt vandaag in de Kamer zijn wet die de quarantaine verplicht stelt. ,,We moeten niet lichtzinnig doen over zo'n huisarrest”, zei D66-Kamerlid Jan Paternotte. ,,Het is disproportioneel. Laten we landen als Ierland, Griekenland, Denemarken, Spanje, de VS en het VK volgen: die kennen allemaal al een vorm van uitzondering voor mensen die een prik gehad hebben.”

De Jonge noemt het ‘volkomen logisch’ dat gevaccineerden op termijn uitgezonderd worden van de thuisblijfplicht. Maar de minister vindt het nu te vroeg om dit te regelen, vooral omdat onvoldoende duidelijk is of mensen na een vaccinatie inderdaad niet meer bijdragen aan de verspreiding van het virus. ,,Er komt een moment dat we medisch vaststellen dat gevaccineerden een kleinere rol spelen bij de verspreiding, hoop ik. En dan vind ik het terecht dat voor mensen die gevaccineerd zijn geen quarantaineplicht geldt. Maar zover zijn we nog niet.”


Geen quarantaineplicht omdat je "een kleinere rol speelt". Leg dan aan niemand een quarantaineplicht op (of aan iedereen). Als je direct na je vakantie naar een evenement gaat als niet gevaccineerde moet je toch weer een test doen.
Oh zo

De quarantaineperiode nu is ook niet alles dekkend. Kán erna ook nog besmetten.
Het is risico verminderend, niet eliminerend

En dat laatste gaat er vast vanaf zodra Nederland ook een vaccinatieapp/documentje ter bewijs heeft
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199198996
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:10 schreef Molo het volgende:
Wat boeit dat voor hier in Nederland?
Dat wij daar nog wat van kunnen leren door die onzin ook niet in te voeren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 28 april 2021 @ 22:14:12 #29
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199199029
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat boeit dat voor hier in Nederland?

Oprechte vraag, geen cynische opmerking
Nouja het is altijd goed om over de schutting te kijken wat er buiten NL gedaan wordt met dit vraagstuk, vandaar.

En mocht je naar Florida gaan, dan weet je dat ook weer ;) :D
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  woensdag 28 april 2021 @ 22:15:45 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199199054
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:14 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Nouja het is altijd goed om over de schutting te kijken wat er buiten NL gedaan wordt met dit vraagstuk, vandaar.

En mocht je naar Florida gaan, dan weet je dat ook weer ;) :D
Ik denk dat hierin naar andere Europese landen kijken echt handiger is.

Geen behoefte aan de VS hier iig, alhoewel ik wel benieuwd ben hoe andere westerse landen omgaan met vaccinaties en het openen van de maatschappij
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 28 april 2021 @ 22:17:59 #31
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199199087
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:11 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Heb het idee dat het nogal symbolisch is. Denk niet dat zij heel veel te zeggen hebben over b.v. internationale vluchten naar Florida. Hooguit om te voorkomen dat plaatselijke autoriteiten een vaccinpaspoort verplicht stellen om een biertje te mogen drinken in de kroeg of zo.
Ah ja dat denk ik dus ook. Als mensen uit Florida om Europa binnen te komen zo'n paspoort nodig hebben (vanuit EU-regelgeving), heeft dat natuurlijk lokaal geen zin meer. Alleen voor de mensen die Florida niet uit komen :D.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 22:19:04 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199199105
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:14 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Nouja het is altijd goed om over de schutting te kijken wat er buiten NL gedaan wordt met dit vraagstuk, vandaar.

En mocht je naar Florida gaan, dan weet je dat ook weer ;) :D
Als de VS een vaccinatie bewijs eist voor toegang maakt het niet uit wat je bestemming in de VS is. Grenscontrole is federaal, niet door de Staat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199199146
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:17 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Ah ja dat denk ik dus ook. Als mensen uit Florida om Europa binnen te komen zo'n paspoort nodig hebben (vanuit EU-regelgeving), heeft dat natuurlijk lokaal geen zin meer. Alleen voor de mensen die Florida niet uit komen :D.
Of andersom, als wij daar een keertje heen willen. Hebben wij ook te maken met de federale wetgeving waarschijnlijk.

quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik denk dat hierin naar andere Europese landen kijken echt handiger is.

Geen behoefte aan de VS hier iig, alhoewel ik wel benieuwd ben hoe andere westerse landen omgaan met vaccinaties en het openen van de maatschappij
Het is toch het Corona Covid-19 topic en niet "Corona Covid-19 NL" of "Corona-Covid-19 EU"?

Vind het wel boeiende informatie. Goed om een 'controlegroep' van plekken te hebben waar men zegt: na vaccinatie ouderen alle wettelijke beperkingen opheffen. Als dat werkt dan is dat nuttige informatie.
  woensdag 28 april 2021 @ 22:24:54 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199199242
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:21 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Of andersom, als wij daar een keertje heen willen. Hebben wij ook te maken met de federale wetgeving waarschijnlijk.
[..]

Het is toch het Corona Covid-19 topic en niet "Corona Covid-19 NL" of "Corona-Covid-19 EU"?

Vind het wel boeiende informatie. Goed om een 'controlegroep' van plekken te hebben waar men zegt: na vaccinatie ouderen alle wettelijke beperkingen opheffen. Als dat werkt dan is dat nuttige informatie.
Jazeker, dat mag absoluut, daarom was mijn vraag ook echt oprecht bedoeld.

Politiek en bestuurlijk zit de VS echt heel anders in elkaar en staat best ver van ons vandaan

Echter wel interessant, en je tweede alinea: absoluut, dát is super boeiend en nuttig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199199287
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, minder besmettelijk is niet hetzelfde als niet besmettelijk. Dus geen quarantaine omdat je "een kleinere rol speelt bij de verspreiding" bent klinkt opmerkelijk.
Ik kan me niet herinneren dat er werd geclaimd dat er 100% garantie is dat je het virus niet kunt overdragen als je gevaccineerd bent.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199199322
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh zo

De quarantaineperiode nu is ook niet alles dekkend. Kán erna ook nog besmetten.
Het is risico verminderend, niet eliminerend

En dat laatste gaat er vast vanaf zodra Nederland ook een vaccinatieapp/documentje ter bewijs heeft
En daar wringt dus de schoen, de tweedeling die nooit gemaakt mocht worden is nu blijkbaar geen issue.

Niet gevaccineerden kun je wel strengere regels opleggen. Als je had gezegd dat de terrassen tot 15 mei alleen open waren geweest voor <60 hadden we heel wat topics kunnen vullen:)
  woensdag 28 april 2021 @ 22:29:06 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199199334
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:03 schreef zalkc het volgende:
Gaat het RIVM nog een keer de cijfers publiceren van het vaccineren, of slaan ze deze week ff over?
Waarschijnlijk net als vorige keer een uur voor de persco komen er ineens honderdduizenden prikken boven tafel die eerder niet waren gemeld. Anders staat Hugo weer voor lul.
  woensdag 28 april 2021 @ 22:29:18 #38
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199199339
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:44 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Waarom het wel acceptabel is als Tijn op het toilet van de horeca zaak op Texel wordt besmet door een "minder besmettelijke" die niet in quarantaine hoefde na zijn vakantie in Benidorm.
Nou, dat vind ik niet acceptabel, hoor |:)
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 april 2021 @ 22:29:50 #39
408813 crew  trein2000
pi_199199364
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:03 schreef zalkc het volgende:
Gaat het RIVM nog een keer de cijfers publiceren van het vaccineren, of slaan ze deze week ff over?
Ik las ergens dat we achterlopen. Dus waarschijnlijk wordt er nog gezocht naar een nieuwe rekenmethode
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199199393
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat er werd geclaimd dat er 100% garantie is dat je het virus niet kunt overdragen als je gevaccineerd bent.
Daarom, dus of allemaal in quarantaine, of allemaal niet in quarantaine als reiziger zijnde na terugkeer.
  woensdag 28 april 2021 @ 22:30:34 #41
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199199396
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarschijnlijk net als vorige keer een uur voor de persco komen er ineens honderdduizenden prikken boven tafel die eerder niet waren gemeld. Anders staat Hugo weer voor lul.
Die is maandag pas dacht ik. Hoop toch wel eerder de tussenstanden te zien. EN die 5 miljoen voor 1 mei is al wel in de pocket.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 22:30:43 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199199398
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:21 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Of andersom, als wij daar een keertje heen willen. Hebben wij ook te maken met de federale wetgeving waarschijnlijk.
[..]

Het is toch het Corona Covid-19 topic en niet "Corona Covid-19 NL" of "Corona-Covid-19 EU"?

Vind het wel boeiende informatie. Goed om een 'controlegroep' van plekken te hebben waar men zegt: na vaccinatie ouderen alle wettelijke beperkingen opheffen. Als dat werkt dan is dat nuttige informatie.
Ja, maar dit is de VS waar iedereen zijn eigen beperkingen voor toegang kan opleggen. Als Disney World zegt "Boeit ons niet wat Florida zegt, dit is prive gebied en je komt er alleen in met een vaccinatie bewijs" dan is de vergelijking al niet meer valide.
Disney World in Florida hanteert de CDC regels, niet die van de Staat Florida, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 april 2021 @ 22:31:05 #43
408813 crew  trein2000
pi_199199408
twitter

Spijker, Kop.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 28 april 2021 @ 22:32:20 #44
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199199433
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Spijker, Kop.
Dus de dag van afschaffing komt men er achter dat er geen effect was?

Ook walgelijk dat die vent weer bij een talkshow zit
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 28 april 2021 @ 22:32:46 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199199452
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Spijker, Kop.
Ernst doet mij altijd denken aan Lurch van The Addams Family.
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 22:32:49 #46
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199199456
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Spijker, Kop.
Op basis van wat Kuipers zegt? Kom aan, zeg, dat is niet serieus te nemen. Kuipers kan hooguit over de situatie in het Erasmus MC praten, verder heeft hij geen enkele autoriteit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199199463
quote:
10s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:29 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik niet acceptabel, hoor |:)
Hugo vindt van wel, tenminste, over een maandje vindt hij dat 😋
  woensdag 28 april 2021 @ 22:33:27 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199199471
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En daar wringt dus de schoen, de tweedeling die nooit gemaakt mocht worden is nu blijkbaar geen issue.

Niet gevaccineerden kun je wel strengere regels opleggen. Als je had gezegd dat de terrassen tot 15 mei alleen open waren geweest voor <60 hadden we heel wat topics kunnen vullen:)
Si, helemaal mee eens

Heel benieuwd wanneer daar de knoop over doorgehakt wordt

Ik denk eigenlijk dat Nederland de tijd gaat uitzingen tot voldoende mensen gevaccineerd zijn en het niet meer nodig is *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 22:35:55 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199199527
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Si, helemaal mee eens

Heel benieuwd wanneer daar de knoop over doorgehakt wordt

Ik denk eigenlijk dat Nederland de tijd gaat uitzingen tot voldoende mensen gevaccineerd zijn en het niet meer nodig is *)
Je hebt grofweg 2 keuzes. Ofwel een verplicht vaccinatie bewijs voor toegang ofwel testen bij toegang als je de boel veilig wil houden.

Ofwel geen evenementen toelaten tot er kudde immuniteit is, uiteraard, maar dat stadium zijn we eigenlijk al voorbij na Koningsdag.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199199541
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 20:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
En deze blijft natuurlijk ook opmerkelijk van Hugo

,Er komt een moment dat we medisch vaststellen dat gevaccineerden een kleinere rol spelen bij de verspreiding, hoop ik. En dan vind ik het terecht dat voor mensen die gevaccineerd zijn geen quarantaineplicht geldt.

Kleinere rol, niet geen rol.

Als je van de winter een gezellig feestje bij je thuis hield werd je gezien als serialkiller, nu een gevaccineerde een "kleinere rol" speelt in de besmettingen mag hij lekker zijn gang gaan.
Ja, omdat we uiteindelijk gewoon weer normaal willen kunnen leven met zo'n feestje en een groot festival etc natuurlijk zonder die 1,5m etc.

En "kleiner' betekent blijkt uit real life studies uit usa nu bv. bij pfizer >90% minder transmissie, als je het überhaupt oploopt, en dat is 95% minder. Combineer die twee en de kans wordt dus meer dan 100 x kleiner.

"Kleiner" is een vreemde verwoording voor 'verwaarloosbaar, maar niet exact 0 (dat is ook theoretisch onmogelijk bij elk vaccin, dit is ongeveer de max theoretisch mogelijke effectiviteit), dus zeggen we kleiner".

En goede motivatie voor mensen om de prik te halen natuurlijk. Ik wil volgend jaar weer gezellig als vanouds zonder beperkingen/1,5m/vodjes etc op mijn events staan, en dit is een prima manier om dat te bereiken. :)

Dat is overigens ook DE reden dat ik en al m'n vrienden het vaccin willen zo graag, dat het uiteindelijk ons ons leven en vrijheid teruggeeft, als het dat niet zo doen is het piswater voor mij. Maar ik heb er vertrouwen in :)
#WeesGeenWhales
  woensdag 28 april 2021 @ 22:37:40 #51
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199199577
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je hebt grofweg 2 keuzes. Ofwel een verplicht vaccinatie bewijs voor toegang ofwel testen bij toegang als je de boel veilig wil houden.

Ofwel geen evenementen toelaten tot er kudde immuniteit is, uiteraard, maar dat stadium zijn we eigenlijk al voorbij na Koningsdag.
Koningsdag is dan ook niet echt een evenement. Tenzij je feestdagen standaard evenementen wilt noemen (wat ook kan uiteraard).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199199583
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Spijker, Kop.
Ja, dat wisten we wel inderdaad... belangrijkste argument om hem te behouden was "dat iedereen toch al op bed lag / naar bed gaat rond die tijd dus hoe kun je er last van hebben", ergo 0 effect.
  woensdag 28 april 2021 @ 22:38:35 #53
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199199601
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]


Dat is overigens ook DE reden dat ik en al m'n vrienden het vaccin willen zo graag, dat het uiteindelijk ons ons leven en vrijheid teruggeeft, als het dat niet zo doen is het piswater voor mij. Maar ik heb er vertrouwen in :)
Dat is ook wel erg dramatisch. :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 28 april 2021 @ 22:39:32 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199199626
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je hebt grofweg 2 keuzes. Ofwel een verplicht vaccinatie bewijs voor toegang ofwel testen bij toegang als je de boel veilig wil houden.

Ofwel geen evenementen toelaten tot er kudde immuniteit is, uiteraard, maar dat stadium zijn we eigenlijk al voorbij na Koningsdag.
Oh dat ben ik niet met je eens
Gecontroleerd open zonder testen of vaccinatiebewijzen zie ik ook prima gebeuren als mogelijkheid

En we kunnen ook uiteindelijk in iets verderop in deze fase naar het 'eigen verantwoordelijkheid' model toe. Maar dat vereist ook politieke moed

En zo zijn er wel nog meer mogelijkheden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199199634
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Spijker, Kop.
Wel mooi dat het pas gezegd werd toen al besloten was die klok op te heffen.

Bij invoering iedereen "ja, amen, groen knopje drukken."

En dan nog die rechtzaak, binnen no-time een spoedwet fixen, omdat volgens Jaap/Rutte en co. anders een jojo-effect zou ontstaan. :')
_O- Kansloos x1000.
pi_199199662
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:30 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Daarom, dus of allemaal in quarantaine, of allemaal niet in quarantaine als reiziger zijnde na terugkeer.
Quarantaine lijkt me ook niet haalbaar.
We kunnen ook gewoon accepteren dat het leven nu eenmaal risico's kent en dat je die niet 100% kunt uitsluiten.
Ergens moet je een grens trekken, en bewijs van vaccinatie, negatieve test of antistoffen lijkt me een goeie
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 28 april 2021 @ 22:41:27 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199199663
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, omdat we uiteindelijk gewoon weer normaal willen kunnen leven met zo'n feestje en een groot festival etc natuurlijk zonder die 1,5m etc.

En "kleiner' betekent blijkt uit real life studies uit usa nu bv. bij pfizer >90% minder transmissie, als je het überhaupt oploopt, en dat is 95% minder. Combineer die twee en de kans wordt dus meer dan 100 x kleiner.

"Kleiner" is een vreemde verwoording voor 'verwaarloosbaar, maar niet exact 0 (dat is ook theoretisch onmogelijk bij elk vaccin, dit is ongeveer de max theoretisch mogelijke effectiviteit), dus zeggen we kleiner".

En goede motivatie voor mensen om de prik te halen natuurlijk. Ik wil volgend jaar weer gezellig als vanouds zonder beperkingen/1,5m/vodjes etc op mijn events staan, en dit is een prima manier om dat te bereiken. :)

Dat is overigens ook DE reden dat ik en al m'n vrienden het vaccin willen zo graag, dat het uiteindelijk ons ons leven en vrijheid teruggeeft, als het dat niet zo doen is het piswater voor mij. Maar ik heb er vertrouwen in :)
Je beste posts tot nu toe, serieus ^O^
En helemaal mee eens

Wie was jij trouwens op die foto? :D
Stralende bakkesjes, mooi!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 28 april 2021 @ 22:42:27 #58
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_199199679
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Spijker, Kop.
Die man ziet er zķ slecht uit.
Tics van je petten.
pi_199199793
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Quarantaine lijkt me ook niet haalbaar.
We kunnen ook gewoon accepteren dat het leven nu eenmaal risico's kent en dat je die niet 100% kunt uitsluiten.
Ergens moet je een grens trekken, en bewijs van vaccinatie, negatieve test of antistoffen lijkt me een goeie
Precies, geen verschillende regels voor een vaccinatiebewijs of negatieve test. Daarom vind ik die quarantaine ontheffing voor gevaccineerden wanstaltig.
pi_199199845
Klote vaccin, de 5G werkt niet en de tracking-nanodeeltjes irriteren :r
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199199871
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dat is ook wel erg dramatisch. :D
Nee, dat is gewoon een feit.

Ik wacht al sinds april op dat vaccin on mijn normale levne en conventies terug te krijgen zonder 1,5m, bekvodjes, looplijnen, knuffelverboden etc. GEwoon weer normaal, vrij, open, sociaal, gezellig als extrovert mens te mogen leven.

Ik heb er alle vertrouwen in dat het ons dat brengt tegen het najaar en dat 2022 door die vaccins geweldig bevrijdingsjaar wordt, maar anders is het wat ons betreft industrieël afval. Simpel.
#WeesGeenWhales
pi_199199894
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Je beste posts tot nu toe, serieus ^O^
En helemaal mee eens

Wie was jij trouwens op die foto? :D
Stralende bakkesjes, mooi!
De gene met het witte fma t-shirt! Ik kan juist nooit lachen op foto's T_T

En ja, mensen moeten wetenschap-speak beseffen. Minder betekent in dit geval voor een niet wetenschapper niet, maar dat is een niet wetenschappelijke uitspraak dus ...
#WeesGeenWhales
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 april 2021 @ 22:54:34 #63
408813 crew  trein2000
pi_199199902
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Precies, geen verschillende regels voor een vaccinatiebewijs of negatieve test. Daarom vind ik die quarantaine ontheffing voor gevaccineerden wanstaltig.
Ik ben niet perse tegen vaccinatiebewijzen.

Ik ben wel tegen vaccinatiebewijzen via de achterdeur en tegen vaccinatiebewijzen voor dat iedereen de kans gehad heeft zich te laten vaccineren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 28 april 2021 @ 22:58:36 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199199963
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:51 schreef marcb1974 het volgende:
Klote vaccin, de 5G werkt niet en de tracking-nanodeeltjes irriteren :r
Haben Sie auch Arm Schmerz?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 23:00:03 #65
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199199992
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:51 schreef marcb1974 het volgende:
Klote vaccin, de 5G werkt niet en de tracking-nanodeeltjes irriteren :r
Maar hoe is de bandbreedte? Is Netflix een beetje te doen op Full HD?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 28 april 2021 @ 23:01:24 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200009
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:53 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De gene met het witte fma t-shirt! Ik kan juist nooit lachen op foto's T_T

En ja, mensen moeten wetenschap-speak beseffen. Minder betekent in dit geval voor een niet wetenschapper niet, maar dat is een niet wetenschappelijke uitspraak dus ...
Mooi!

En hopelijk gaan je zorgen en gedachten beetje rustiger worden komende tijd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199200015
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben niet perse tegen vaccinatiebewijzen.

Ik ben wel tegen vaccinatiebewijzen via de achterdeur en tegen vaccinatiebewijzen voor dat iedereen de kans gehad heeft zich te laten vaccineren.
De bedoeling is een bewijs van negatieve test, antistoffen of vaccinatie.
En dat komt er pas eind juli.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199200026
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Haben Sie auch Arm Schmerz?
Jawohl }:|
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199200036
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar hoe is de bandbreedte? Is Netflix een beetje te doen op Full HD?
Het werkt gewoon niet -O-

Zo geprobeerd op de terugweg, maar zelfs radio ontvangen wilde al niet ;(
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 april 2021 @ 23:03:05 #70
408813 crew  trein2000
pi_199200039
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

De bedoeling is een bewijs van negatieve test, antistoffen of vaccinatie.
Via een wet over testbewijzen. Dat is toch echt wat anders. Ik vind dat je zo’n discussie met open vizier moet voeren en niet er door drukken.
quote:
En dat komt er pas eind juli.
Is te vroeg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 23:03:31 #71
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199200048
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:02 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Het werkt gewoon niet -O-

Zo geprobeerd op de terugweg, maar zelfs radio ontvangen wilde al niet ;(
Bah, nou, dan hoef ik die chip niet, hoor!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199200056
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bah, nou, dan hoef ik die chip niet, hoor!
Ik ga gewoon terug en kijken hoe de garantie is.
Ze halen dat ding er maar uit als ie defect is :{w
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199200092
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Spijker, Kop.
Laatste OMT-advies kan ik er niks meer over vinden, maar wat scheef het OMT nog doodleuk op 12 april:
quote:
Het opheffen van de avondklok en het maximum van 1 bezoeker verlengt de tijdsduur van de piekbezetting in de ziekenhuizen met circa twee weken en maakt de hoogte van de piek meer onzeker.
Allemaal heel bedenkelijk. Maar goed, nadat ze bij de opening van de basisscholen niet alleen de epidemiologische toestand wogen, maar ook het maatschappelijk belang wogen, vraag ik mij steeds af in hoeverre dat advies politiek gemotiveerd is.
pi_199200100
twitter


:o :o :o
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 april 2021 @ 23:08:47 #75
408813 crew  trein2000
pi_199200112
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

:o :o :o
Laat de pleuris maar uitbreken. Dit is schandalig in het kwadraat
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 23:09:22 #76
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199200118
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

:o :o :o
Toen Kuipers het, wat, 2 weken geleden?, over code zwart had werd hij hier voor van alles en nog wat uitgemaakt maar als hij dit zegt is het per definitie waar?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 28 april 2021 @ 23:10:10 #77
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199200128
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Laat de pleuris maar uitbreken. Dit is schandalig in het kwadraat
Helaas is Kuipers niet de eindverantwoordelijke.
pi_199200130
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben niet perse tegen vaccinatiebewijzen.

Ik ben wel tegen vaccinatiebewijzen via de achterdeur en tegen vaccinatiebewijzen voor dat iedereen de kans gehad heeft zich te laten vaccineren.
Dat ben ik met je eens, het is niet ideaal maar als iedereen die wil de kans heeft gehad zich te laten vaccineren zou je er wat mee kunnen.
  woensdag 28 april 2021 @ 23:10:54 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200136
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:02 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Jawohl }:|
Maar hey, niet helemaal omgeklapt, had bij jou ook nog kunnen gebeuren hč :D

Shot één uit twee lekker gehad, hatsaaaa *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 23:11:49 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199200149
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Laat de pleuris maar uitbreken. Dit is schandalig in het kwadraat
Over wat? Kuipers heeft geen enkele stem in welk beslissingsorgaan dan ook, hij speelt geen rol bij het OMT, hij is geen adviseur en hij is ook geen expert op dit gebied.

Hij roept wat, iets waar iedereen hier al maanden uitermate boos over is, volgens mij, met name als hij het over code zwart had en nu is wat hij zegt de onaantastbare waarheid? Kom op, zeg.

Laat er eerst maar eens gedegen onderzoek gedaan worden of de avondklok effect had voordat we een, virtuele, lynchmob vormen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199200150
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Helaas is Kuipers niet de eindverantwoordelijke.
Nee, dat is de Tweede Kamer die ons in genaden nog een halfuurtje extra schonk.
pi_199200163
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

:o :o :o
Ernst heeft weer eens met een dobbelsteen gegooid om te kijken welke ondermijnende slecht onderbouwde uitspraak hij nu weer de ether in kan slingeren :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199200168
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Maar hey, niet helemaal omgeklapt, had bij jou ook nog kunnen gebeuren hč :D

Shot één uit twee lekker gehad, hatsaaaa *O*
Nee, dat was zaterdag al bijna :')

Daarom , we gaan ervoor *O*
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 28 april 2021 @ 23:13:01 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200169
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Toen Kuipers het, wat, 2 weken geleden?, over code zwart had werd hij hier voor van alles en nog wat uitgemaakt maar als hij dit zegt is het per definitie waar?
Eens

Hij heeft niet alle informatie om dit te kunnen beweren

Wellicht is het zo hoor (ik denk ook dat hij gelijk heeft, maar ik heb net als hij echt onvoldoende bewijs/data ervoor dus is onderbuikgevoel), maar wellicht ook niet

Toon maar aan iig. Onderzoek ernaar, ook achteraf, lijkt me heel zinvol
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 28 april 2021 @ 23:14:00 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200181
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Via een wet over testbewijzen. Dat is toch echt wat anders. Ik vind dat je zo’n discussie met open vizier moet voeren en niet er door drukken.
[..]

Is te vroeg.
Zomervakanties komen er dan aan

Mega politieke en economische druk, jeweetz
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199200183
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:13 schreef Molo het volgende:

Toon maar aan iig. Onderzoek ernaar, ook achteraf, lijkt me heel zinvol
Ik blijf denken dat ze dit niet kunnen onderzoeken. Er zijn meerdere factoren tegelijk die wat doen en je kan er echt niet zomaar 1 uitpakken.
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 april 2021 @ 23:15:32 #87
408813 crew  trein2000
pi_199200193
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Zomervakanties komen er dan aan

Mega politieke en economische druk, jeweetz
Schande. Helemaal zo via de achterdeur.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 28 april 2021 @ 23:16:34 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200203
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Schande. Helemaal zo via de achterdeur.
Europese/mondiale druk

Lastig

Blij dat ik niet in hun schoenen sta iig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 april 2021 @ 23:17:22 #89
408813 crew  trein2000
pi_199200210
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Europese/mondiale druk

Lastig

Blij dat ik niet in hun schoenen sta iig
Er is Europese druk om dit via een testbewijzenwet te regelen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 28 april 2021 @ 23:17:56 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200218
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:14 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik blijf denken dat ze dit niet kunnen onderzoeken. Er zijn meerdere factoren tegelijk die wat doen en je kan er echt niet zomaar 1 uitpakken.
Ik denk dat heel bewust de avondklok niet als enige maatregelen gestopt is per vandaag

Om die reden ja, veel moeilijker te onderzoeken wat het effect is

Dat gezegd hebbend, een dik team onderzoekers kan hier echt wel analyses op doen, alsnog, en informatie uithalen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 april 2021 @ 23:19:01 #91
408813 crew  trein2000
pi_199200230
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik denk dat heel bewust de avondklok niet als enige maatregelen gestopt is per vandaag

Om die reden ja, veel moeilijker te onderzoeken wat het effect is

Dat gezegd hebbend, een dik team onderzoekers kan hier echt wel analyses op doen, alsnog, en informatie uithalen
Het zou mij ook niets verbazen. Triest genoeg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199200233
Ernst kan nog niks zeggen over de effectiviteit van de mondkapjes, dat doet hij de dag na de afschaffing.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 april 2021 @ 23:19:39 #93
408813 crew  trein2000
pi_199200235
twitter

Zullen we nu gewoon stoppen met die rare apps? Doe die testbewijzen maar gewoon op een papiertje of via de e-mail.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199200238
Die Kuipers zou je toch op grond van nationale veiligheid een keer de mond moeten kunnen snoeren?

Hij en zijn holmaatje Gommers zijn meer ondermijnend geweest dan Willem Engel.

Ik snap ook niet waarom journalisten hem er nooit op wijzen dat hij een arts is en niet meer dan dat.
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 23:19:59 #95
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199200239
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Eens

Hij heeft niet alle informatie om dit te kunnen beweren

Wellicht is het zo hoor (ik denk ook dat hij gelijk heeft, maar ik heb net als hij echt onvoldoende bewijs/data ervoor dus is onderbuikgevoel), maar wellicht ook niet

Toon maar aan iig. Onderzoek ernaar, ook achteraf, lijkt me heel zinvol
Dat onderzoek moet er absoluut komen. En wat mij betreft ook een parlementaire enquete al was het alleen maar om de lessen te leren van de covid pandemie in Nederland maar wel met gedegen onderzoek en niet op basis van een uitspraak als deze.

Dat we geen ervaring hadden met een pandemie en dat er beslissingen genomen, mede daardoor, zijn die achteraf niet effectief blijken geweest te zijn lijkt mij zelfs heel waarschijnlijk, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 28 april 2021 @ 23:20:51 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200252
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er is Europese druk om dit via een testbewijzenwet te regelen?
Om die green certificates in te zetten wel

En Nederland heeft zich daar aan gecommitteerd, dat legt wel druk op om het uit te voeren. Hoe, dat zegt Europa niet natuurlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 28 april 2021 @ 23:21:09 #97
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199200258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ernst doet mij altijd denken aan Lurch van The Addams Family.
Mij ook... ik dacht al, waar ken ik die grafkop van
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 23:21:26 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199200262
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:19 schreef Confetti het volgende:
Die Kuipers zou je toch op grond van nationale veiligheid een keer de mond moeten kunnen snoeren?

Hij en zijn holmaatje Gommers zijn meer ondermijnend geweest dan Willem Engel.

Ik snap ook niet waarom journalisten hem er nooit op wijzen dat hij een arts is en niet meer dan dat.
Hij is wel meer dan dat. Hij is oa. professor en voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 april 2021 @ 23:21:57 #99
408813 crew  trein2000
pi_199200264
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Om die green certificates in te zetten wel

En Nederland heeft zich daar aan gecommitteerd, dat legt wel druk op om het uit te voeren. Hoe, dat zegt Europa niet natuurlijk
Doe dat gewoon met open vizier. Dan kan daar ook een maatschappelijk debat over ontstaan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 28 april 2021 @ 23:22:24 #100
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199200270
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zullen we nu gewoon stoppen met die rare apps? Doe die testbewijzen maar gewoon op een papiertje of via de e-mail.
Hoe vaak hebben die mensen van het RIVM storingen en nu ook weer die app? Laten we gewoon overheids ICT iets sneller en minder storingsgevoelig maken of het gewoon niet gebruiken.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 april 2021 @ 23:22:25 #101
408813 crew  trein2000
pi_199200271
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij is wel meer dan dat. Hij is oa. professor en voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
En onruststoker des vaderlands. Dat ben ik wel met confetti eens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199200276
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij is wel meer dan dat. Hij is oa. professor en voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
En kennelijk ook epidemioloog, politicus én socioloog. :')
  woensdag 28 april 2021 @ 23:23:04 #103
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199200278
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik denk dat heel bewust de avondklok niet als enige maatregelen gestopt is per vandaag

Om die reden ja, veel moeilijker te onderzoeken wat het effect is

Dat gezegd hebbend, een dik team onderzoekers kan hier echt wel analyses op doen, alsnog, en informatie uithalen
Oftewel ze willen zichzelf indekken, omdat we nooit zullen weten wat het effect is van de maatregelen separaat...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  woensdag 28 april 2021 @ 23:23:05 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200279
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:19 schreef Confetti het volgende:
Die Kuipers zou je toch op grond van nationale veiligheid een keer de mond moeten kunnen snoeren?

Hij en zijn holmaatje Gommers zijn meer ondermijnend geweest dan Willem Engel.

Ik snap ook niet waarom journalisten hem er nooit op wijzen dat hij een arts is en niet meer dan dat.
Beide mannen zijn niet alleen arts

Ze zijn geen politici, wellicht bedoel je dat
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 28 april 2021 @ 23:24:05 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200292
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Doe dat gewoon met open vizier. Dan kan daar ook een maatschappelijk debat over ontstaan.
Politiek op dit aandachtsgebied en open vizier, ha ha ha :D :D :D

Not gonna happen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 28 april 2021 @ 23:24:21 #106
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199200293
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zullen we nu gewoon stoppen met die rare apps? Doe die testbewijzen maar gewoon op een papiertje of via de e-mail.
heb ik idd al vaker gezegd, het is ook geen oplossing voor een pandemie, en nog meer apps, stelt ons nog meer bloot aan lekken
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 april 2021 @ 23:24:21 #107
408813 crew  trein2000
pi_199200294
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Politiek op dit aandachtsgebied en open vizier, ha ha ha :D :D :D

Not gonna happen
En dat is schandalig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 april 2021 @ 23:24:59 #108
408813 crew  trein2000
pi_199200300
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb ik idd al vaker gezegd, het is ook geen oplossing voor een pandemie, en nog meer apps, stelt ons nog meer bloot aan lekken
Dit is de andere app. Dat weet ik wel. Maar ik ben het volkomen met je eens, gewoon kappen met dat gedoe.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 28 april 2021 @ 23:25:37 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200305
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:22 schreef popje het volgende:

[..]

Hoe vaak hebben die mensen van het RIVM storingen en nu ook weer die app? Laten we gewoon overheids ICT iets sneller en minder storingsgevoelig maken of het gewoon niet gebruiken.
Dit klinkt beetje als Sigrid Kaag

"Laten we elkaar liefhebben en laten we voor wereldvrede gaan. Dat wil toch iedereen. Als iedereen het wil, kan het, en gaan we het doen"

:P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 april 2021 @ 23:26:00 #110
408813 crew  trein2000
pi_199200308
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:07 schreef maan_man het volgende:
Allemaal heel bedenkelijk. Maar goed, nadat ze bij de opening van de basisscholen niet alleen de epidemiologische toestand wogen, maar ook het maatschappelijk belang wogen, vraag ik mij steeds af in hoeverre dat advies politiek gemotiveerd is.
Vooral omdat die Van Dissel ook wel eens andere uitspraken doet. Maar ook bijvoorbeeld in het Catshuis er bij zit…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 23:26:23 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199200311
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En onruststoker des vaderlands. Dat ben ik wel met confetti eens.
Ja, dat mag je vinden maar hij is niet alleen arts :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 28 april 2021 @ 23:26:37 #112
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199200316
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Doe dat gewoon met open vizier. Dan kan daar ook een maatschappelijk debat over ontstaan.
dat wil men niet, gewoon door de strot van burgers heen drukken
pi_199200317
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

:o :o :o
Ah, opeens wordt Kuipers wel serieus genomen *O*
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 28 april 2021 @ 23:27:11 #114
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199200324
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh dat ben ik niet met je eens
Gecontroleerd open zonder testen of vaccinatiebewijzen zie ik ook prima gebeuren als mogelijkheid

En we kunnen ook uiteindelijk in iets verderop in deze fase naar het 'eigen verantwoordelijkheid' model toe. Maar dat vereist ook politieke moed

En zo zijn er wel nog meer mogelijkheden
Kennelijk moet de overheid voor ons blijven denken en we kunnen schijnbaar niet zelf bepalen waar we wel en niet heengaan, het schijnt toch wel dat de mens zoiets als risico inschattend vermogen bezit...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 23:29:14 #115
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199200360
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:27 schreef popje het volgende:

[..]

Kennelijk moet de overheid voor ons blijven denken en we kunnen schijnbaar niet zelf bepalen waar we wel en niet heengaan, het schijnt toch wel dat de mens zoiets als risico inschattend vermogen bezit...
Nou...afgaande op het afgelopen jaar kunnen we rustig stellen dat dit niet zo evident is :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199200384
Ik was niet voor de invoering van de avondklok, maar de invoering vind ik met terugwerkende kracht nog enigszins acceptabel. Het is een onzekere tijd en je probeert wat. Maar dat je gewoon verlengt en verlengt, terwijl je ziet dat het effect uitblijft dat is gewoon onvergefelijk.
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 23:37:24 #117
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199200443
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:31 schreef maan_man het volgende:
Ik was niet voor de invoering van de avondklok, maar de invoering vind ik met terugwerkende kracht nog enigszins acceptabel. Het is een onzekere tijd en je probeert wat. Maar dat je gewoon verlengt en verlengt, terwijl je ziet dat het effect uitblijft dat is gewoon onvergefelijk.
Maar dit is het probleem, hoe weet jij dat het effect uitbleef? Let wel, ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik vraag echter wel waar je dat op baseert. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit is gezegd dat een avondklok alle nieuwe besmetting zou tegenhouden of de IC leeg zou maken.

Het is ingezet, en ik was er overigens op tegen, om contactmomenten te beperken. De vraag moet dus zijn of dat wel gelukt is, lijkt mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 28 april 2021 @ 23:38:32 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200455
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:27 schreef popje het volgende:

[..]

Kennelijk moet de overheid voor ons blijven denken en we kunnen schijnbaar niet zelf bepalen waar we wel en niet heengaan, het schijnt toch wel dat de mens zoiets als risico inschattend vermogen bezit...
Je hebt te maken met een ziekte die overdraagbaar is, en die de hele samenleving raakt, dat is natuurlijk niet helemaal zo makkelijk en individualistisch te benaderen

Makkelijk allemaal, nope, zeker niet. Ik dat ik geen lid van het kabinet ben
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 28 april 2021 @ 23:40:21 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200469
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar dit is het probleem, hoe weet jij dat het effect uitbleef? Let wel, ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik vraag echter wel waar je dat op baseert. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit is gezegd dat een avondklok alle nieuwe besmetting zou tegenhouden of de IC leeg zou maken.

Het is ingezet, en ik was er overigens op tegen, om contactmomenten te beperken. De vraag moet dus zijn of dat wel gelukt is, lijkt mij.
Het antwoord op de vraag 'toon aan met data dat het werkt/effect heeft' is maandenlang heel erg mooi ontweken en uitgebleven
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 april 2021 @ 23:41:07 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199200475
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Het antwoord op de vraag 'toon aan met data dat het werkt/effect heeft' is maandenlang heel erg mooi ontweken en uitgebleven
Toch wel mooi dat ze het nu dan eindelijk doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199200498
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:39 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Wel mooi dat het pas gezegd werd toen al besloten was die klok op te heffen.

Bij invoering iedereen "ja, amen, groen knopje drukken."

En dan nog die rechtzaak, binnen no-time een spoedwet fixen, omdat volgens Jaap/Rutte en co. anders een jojo-effect zou ontstaan. :')
_O- Kansloos x1000.
Tja, de mening van 1 persoon, die ook aangeeft dat het niet meetbaar is welk effect de avondklok had.
Leuk dat die gast op Twitter meteen een parlementaire enquęte wil.
Wat lost dat op dan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 28 april 2021 @ 23:43:38 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200501
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Toch wel mooi dat ze het nu dan eindelijk doen.
De avondklok is afgeschaft uiteindelijk
Er is geen antwoord gekomen op de vraag voor het aantonen van het effect
Of heb ik dat gemist? Ernst Kuipers roept het maar heeft echt geen voldoende data om te onderbouwen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 28 april 2021 @ 23:43:57 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199200505
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar dit is het probleem, hoe weet jij dat het effect uitbleef? Let wel, ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik vraag echter wel waar je dat op baseert. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit is gezegd dat een avondklok alle nieuwe besmetting zou tegenhouden of de IC leeg zou maken.

Het is ingezet, en ik was er overigens op tegen, om contactmomenten te beperken. De vraag moet dus zijn of dat wel gelukt is, lijkt mij.
voor mijzelf was het wel een afspreekdrempel of je moest vroeg weg of blijven slapen, waar ik geen voorstander van was.
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 23:44:06 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199200507
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Het antwoord op de vraag 'toon aan met data dat het werkt/effect heeft' is maandenlang heel erg mooi ontweken en uitgebleven
Ja, eens. En daar ben ik helemaal niet blij mee, ik kan mij herinneren dat ik met Amerikaanse vrienden een tijd geleden een discussie had en die vroegen toen of we in Nederland ook een avondklok zouden krijgen en ik riep toen heel overtuigd van mijzelf dat dit nooit zou gebeuren. Shows what I know.

Ik denk dat ik het al eerder opgemerkt heb maar deze pandemie en hoe dat in Nederland is verlopen moet heel goed onderzocht worden zodat we bij de volgende, en ik betwijfel niet of er een volgende komt, beter voorbereid zijn en een beter inzicht hebben in wat wel en niet werkt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199200518
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar dit is het probleem, hoe weet jij dat het effect uitbleef? Let wel, ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik vraag echter wel waar je dat op baseert. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit is gezegd dat een avondklok alle nieuwe besmetting zou tegenhouden of de IC leeg zou maken.

Het is ingezet, en ik was er overigens op tegen, om contactmomenten te beperken. De vraag moet dus zijn of dat wel gelukt is, lijkt mij.
Vergelijk het met Duitsland zonder avondklok, België met een mildere avondklok en Parijs met een strengere avondklok. Volgens mij zat er niet echt verschil in de epidemiologische ontwikkeling. Er wordt in die periode zelfs vaker verwezen naar Duitland waar het beter zou gaan, dan in Nederland. Daarnaast hebben wij natuurlijk gewoon de stellingname van Kuijpers.
  woensdag 28 april 2021 @ 23:46:14 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200524
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, eens. En daar ben ik helemaal niet blij mee, ik kan mij herinneren dat ik met Amerikaanse vrienden een tijd geleden een discussie had en die vroegen toen of we in Nederland ook een avondklok zouden krijgen en ik riep toen heel overtuigd van mijzelf dat dit nooit zou gebeuren. Shows what I know.

Ik denk dat ik het al eerder opgemerkt heb maar deze pandemie en hoe dat in Nederland is verlopen moet heel goed onderzocht worden zodat we bij de volgende, en ik betwijfel niet of er een volgende komt, beter voorbereid zijn en een beter inzicht hebben in wat wel en niet werkt.
Onbehoorlijk bestuur en een veel meer meegaande naīeve bevolking hier dan ik ooit verwacht had


Ik sprak afgelopen week Zwitsers en Tsjechen die hoogst verbaasd waren over het uitblijven van grootschalige protesten hier in Nederland. Die hadden verwacht dat er hier veel meer heisa en opstand zou komen vanuit de bevolking maar nope.
Grote bek, maar verder niks, netjes regeltjes volgen in the end
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 28 april 2021 @ 23:46:18 #127
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199200525
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Spijker, Kop.
Las dit net.

'You dont say... '

Tijd voor een PE, een strafrechtelijke vervolging voor de aanstichters en invoerderd, een vrijspraak voor alle 'overtreders' en een publiekelijke excuses van rutte, dissel, ferd en hugo.

Burgerrechten inperking voor wat? Terwijl het al lang en breed bekend was. Voor wat?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199200552
Moet ook weer denken aan 19 januari de dag de Gommers zich bij Jinek niet echt een voorstander toonde van de avondklok, terwijl Kuipers bij Op1 een warm pleitbezorger was voor diezelfde avondklok. De volgende dag was Gommers gedraaid als een blad aan de boom. Wat is daar gebeurd?
  woensdag 28 april 2021 @ 23:51:37 #129
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199200565
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:49 schreef maan_man het volgende:
Moet ook weer denken aan 19 januari de dag de Gommers zich bij Jinek niet echt een voorstander toonde van de avondklok, terwijl Kuipers bij Op1 een warm pleitbezorger was voor diezelfde avondklok. De volgende dag was Gommers gedraaid als een blad aan de boom. Wat is daar gebeurd?
alle neuzen een kant op
pi_199200584
- BNW materiaal -

[ Bericht 96% gewijzigd door Tijger_m op 28-04-2021 23:56:38 ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199200585
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:43 schreef Molo het volgende:

[..]

De avondklok is afgeschaft uiteindelijk
Er is geen antwoord gekomen op de vraag voor het aantonen van het effect
Of heb ik dat gemist? Ernst Kuipers roept het maar heeft echt geen voldoende data om te onderbouwen
De enige data waar Kuipers alles van weet is het continu stijgende saldo van zijn bankrekening...

Voor coronapopsteren als Kuipers en Osterhaus kan deze pandemie niet lang genoeg duren: lekker cashen en stiekem naar Jinek's tieten gluren!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199200595
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Onbehoorlijk bestuur en een veel meer meegaande naīeve bevolking hier dan ik ooit verwacht had

Ik sprak afgelopen week Zwitsers en Tsjechen die hoogst verbaasd waren over het uitblijven van grootschalige protesten hier in Nederland. Die hadden verwacht dat er hier veel meer heisa en opstand zou komen vanuit de bevolking maar nope.
Grote bek, maar verder niks, netjes regeltjes volgen in the end
Tja, ik weet niet hoe het in die landen gaat. Maar als je gisteren zag hoe de ME acteert als er mensen op een kleedje in het Vondelpark zitten, dan nodigt dat niet echt uit om te demonsteren.

Daarnaast hebben ze in het begin redelijk fanatiek met strafbladen gestrooid en veel mensen kunnen dat niet gebruiken in een land waar je zelfs een VOG nodig hebt om de simpelste banen te krijgen. Nog even daargelaten dat je werkgever er ook niet mee kan lachen als je er op maandag niet bent, omdat je nog in hechtenis zit.
  woensdag 28 april 2021 @ 23:55:28 #133
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199200600
Nieuwsuur vandaag
.
Europese corona-reispas? Naar verwachting wordt eind mei een Europees COVID-19 certificaat goedgekeurd om mee te reizen. We praten met Sander van Hoorn en met Frank Oostdam, directeur van de ANVR.
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/28-04-2021/VPWON_1324199
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 23:55:33 #134
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199200602
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Las dit net.

'You dont say... '

Tijd voor een PE, een strafrechtelijke vervolging voor de aanstichters en invoerderd, een vrijspraak voor alle 'overtreders' en een publiekelijke excuses van rutte, dissel, ferd en hugo.

Burgerrechten inperking voor wat? Terwijl het al lang en breed bekend was. Voor wat?
Tijd voor een PE? Mischien liggen er momenteel wat andere prioriteiten? Een regering vormen, bijvoorbeeld?

Die PE komt over een jaar wel als alles achter de rug is, mischien zelfs 2 jaar. Eerst maar eens goed onderzoek doen naar wat wel en niet werkte en waarom.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199200609
Een voordeel heeft dit alles wel: ik mag toch aannemen dat dit alles ieder draagvlak heeft weggeslagen onder een eventuele toekomstige avondklok.
  woensdag 28 april 2021 @ 23:58:57 #136
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199200622
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tijd voor een PE? Mischien liggen er momenteel wat andere prioriteiten? Een regering vormen, bijvoorbeeld?

Die PE komt over een jaar wel als alles achter de rug is, mischien zelfs 2 jaar. Eerst maar eens goed onderzoek doen naar wat wel en niet werkte en waarom.
Met dit criminele gajes eerder nieuwe verkiezingen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 00:02:13 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199200634
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Met dit criminele gajes eerder nieuwe verkiezingen.
Nou ja, als jij liever De Jonge nog 6-9 maanden in functie wil zien, prima.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 april 2021 @ 00:02:43 #138
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199200635
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Met dit criminele gajes eerder nieuwe verkiezingen.
oud bloed weg en nieuw erin, dus die gasten mogen zich niet meer verkiesbaar stellen
  donderdag 29 april 2021 @ 00:03:19 #139
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199200637
Ah, weer een IC arts op NPO1, die 'haar hart vast houdt' :')

Werken dit soort termen nog?
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 29 april 2021 @ 00:05:07 #140
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199200643
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
Ah, weer een IC arts op NPO1, die 'haar hart vast houdt' :')

Werken dit soort termen nog?
zit daar in haar vrije tijd? of Ab tarief?
  donderdag 29 april 2021 @ 00:05:35 #141
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199200645
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zit daar in haar vrije tijd? of Ab tarief?
Even 5K aftikken. Ja toch. Bankrekeningnummer even doorgeven. Lekker man.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 29 april 2021 @ 00:06:27 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199200647
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, als jij liever De Jonge nog 6-9 maanden in functie wil zien, prima.
Meewerken aan een schending van burgerrechten voor nop zou genoeg moeten zijn voor een eeuwig leven aan een ketting in de mergelgroeven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 29 april 2021 @ 00:06:45 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199200650
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

oud bloed weg en nieuw erin, dus die gasten mogen zich niet meer verkiesbaar stellen
Exact.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 00:07:06 #144
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199200653
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

oud bloed weg en nieuw erin, dus die gasten mogen zich niet meer verkiesbaar stellen
De Jonge en Grapperhaus waren al niet verkiesbaar. Rutte wel en die heeft geen plannen om afscheid te nemen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 april 2021 @ 00:07:15 #145
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199200654
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Meewerken aan een schending van burgerrechten voor nop zou genoeg moeten zijn voor een eeuwig leven aan een ketting in de mergelgroeven.
Overdrijven is ook een vak hé.. :')

Gewoon nooit meer de politiek in plus verplicht afstand doen van wachtgeld.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 29 april 2021 @ 00:08:00 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200656
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De enige data waar Kuipers alles van weet is het continu stijgende saldo van zijn bankrekening...

Voor coronapopsteren als Kuipers en Osterhaus kan deze pandemie niet lang genoeg duren: lekker cashen en stiekem naar Jinek's tieten gluren!
Welnee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 29 april 2021 @ 00:09:50 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200663
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:55 schreef maan_man het volgende:

[..]

Tja, ik weet niet hoe het in die landen gaat. Maar als je gisteren zag hoe de ME acteert als er mensen op een kleedje in het Vondelpark zitten, dan nodigt dat niet echt uit om te demonsteren.

Daarnaast hebben ze in het begin redelijk fanatiek met strafbladen gestrooid en veel mensen kunnen dat niet gebruiken in een land waar je zelfs een VOG nodig hebt om de simpelste banen te krijgen. Nog even daargelaten dat je werkgever er ook niet mee kan lachen als je er op maandag niet bent, omdat je nog in hechtenis zit.
Buiten dit, pikken we het allemaal gezamenlijk gewoon echt wel grotendeels wel. Ķķk mensen die er kapot aan gaan
Merkwaardig wel vind ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199200668
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Buiten dit, pikken we
Fietsen?
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 00:11:34 #149
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199200671
Ik heb zo het idee dat de wereldwijde hyperbolen voorraad nu toch wel aangetast is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 april 2021 @ 00:16:43 #150
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199200690
IC arts bij OP1 zegt dat er echt veel hele jonge mensen op de IC liggen zonder onderliggend lijden en ook dood gaan.

Ik ga toch maar beginnen aan m'n bunker denk ik -O-
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 29 april 2021 @ 00:17:23 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200696
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:10 schreef maan_man het volgende:

[..]

Fietsen?
Mijn dochter ramde ineens op mijn telefoon en postte daarmee wat te vroeg mijn antwoord :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 29 april 2021 @ 00:18:03 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199200699
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:16 schreef DonDruiper het volgende:
IC arts bij OP1 zegt dat er echt veel hele jonge mensen op de IC liggen zonder onderliggend lijden en ook dood gaan.

Ik ga toch maar beginnen aan m'n bunker denk ik -O-
Amper terug te zien in de cijfers

Heel naar verhaal, vast, maar zijn uitzonderingen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 00:18:45 #153
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199200706
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Mijn dochter ramde ineens op mijn telefoon en postte daarmee wat te vroeg mijn antwoord :+
Meestal krijgt de kat de schuld >:)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 april 2021 @ 00:19:11 #154
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199200711
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:16 schreef DonDruiper het volgende:
IC arts bij OP1 zegt dat er echt veel hele jonge mensen op de IC liggen zonder onderliggend lijden en ook dood gaan.

Ik ga toch maar beginnen aan m'n bunker denk ik -O-
we weten dat het niet waar is, dus dat soort angstzaaierij moest eens aangepakt worden.
  donderdag 29 april 2021 @ 00:20:05 #155
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199200716
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

we weten dat het niet waar is, dus dat soort angstzaaierij moest eens aangepakt worden.
Ik kijk haas nooit meer OP1, maar nu weet ik weer waarom.

Mijn god zeg.. kommer en kwel.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199200720
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:16 schreef DonDruiper het volgende:
IC arts bij OP1 zegt dat er echt veel hele jonge mensen op de IC liggen zonder onderliggend lijden en ook dood gaan.

Ik ga toch maar beginnen aan m'n bunker denk ik -O-
Veel is natuurlijk lekker subjectief.
  donderdag 29 april 2021 @ 00:25:44 #157
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199200736
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:16 schreef DonDruiper het volgende:
IC arts bij OP1 zegt dat er echt veel hele jonge mensen op de IC liggen zonder onderliggend lijden en ook dood gaan.

Ik ga toch maar beginnen aan m'n bunker denk ik -O-
Meen je niet :{ Dat wordt kluizenaar worden dan maar, er zit niets anders op.
  donderdag 29 april 2021 @ 00:30:45 #158
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199200772
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Meen je niet :{ Dat wordt kluizenaar worden dan maar, er zit niets anders op.
Oh nee, ik ben gevaccineerd *O*

Ik ga wel even alle 30-ers en 40-ers in de wijk waarschuwen dat een IC arts heeft gezegd dat ze op de IC komen en dood gaan.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 29 april 2021 @ 00:31:59 #159
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199200780
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
Ah, weer een IC arts op NPO1, die 'haar hart vast houdt' :')

Werken dit soort termen nog?
Ik denk het niet. Wel hoogst irritant al die deugneuzen, amper tegengeluid. Dat moeten mensen toch een keer beu zijn? Eén van de redenen dat ik het al lange tijd niet meer kijk in ieder geval.
  donderdag 29 april 2021 @ 00:33:36 #160
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199200789
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:30 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Oh nee, ik ben gevaccineerd *O*

Ik ga wel even alle 30-ers en 40-ers in de wijk waarschuwen dat een IC arts heeft gezegd dat ze op de IC komen en dood gaan.
Kreeg gisteren een appje dat de zaalvoetbalplanning weer in gang is gezet. Direct uit de groep gegaan, hoe durven ze :'(
  donderdag 29 april 2021 @ 00:33:39 #161
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199200790
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Wel hoogst irritant al die deugneuzen, amper tegengeluid. Dat moeten mensen toch een keer beu zijn? Eén van de redenen dat ik het al lange tijd niet meer kijk in ieder geval.
Er is bij OP1 in ieder geval geen ruimte voor tegengeluid.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 29 april 2021 @ 00:35:15 #162
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199200800
Hoe is het ondertussen in India?
  donderdag 29 april 2021 @ 00:35:46 #163
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199200802
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:33 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Er is bij OP1 in ieder geval geen ruimte voor tegengeluid.
ooit bij staatszenders dan?
  donderdag 29 april 2021 @ 00:37:32 #164
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199200810
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ooit bij staatszenders dan?
Nee, maar voor een 'roast' van Baudet ben je wel aan het juiste adres.

edit: Oh nee, dat is RTL....maar dat is niet veel beter.
  donderdag 29 april 2021 @ 00:40:53 #165
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199200828
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:35 schreef leolinedance het volgende:
Hoe is het ondertussen in India?
Goed!

Er wordt nog steeds onverminderd gescheten in de Ganges.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 29 april 2021 @ 04:16:37 #166
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_199201113
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

we weten dat het niet waar is, dus dat soort angstzaaierij moest eens aangepakt worden.
Ik vind het wel heel toevallig dat eerst alleen de ouderen een risicogroep waren en nu de patienten/geldzakken opdrogen is opeens iedereen de risicogroep :?
  donderdag 29 april 2021 @ 06:20:50 #167
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199201227
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:31 schreef maan_man het volgende:
Ik was niet voor de invoering van de avondklok, maar de invoering vind ik met terugwerkende kracht nog enigszins acceptabel. Het is een onzekere tijd en je probeert wat. Maar dat je gewoon verlengt en verlengt, terwijl je ziet dat het effect uitblijft dat is gewoon onvergefelijk.
Effect was er wel, 8 miljoen extra omzet door avondklokboetes. Dat is ook mooi meegenomen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 29 april 2021 @ 06:21:25 #168
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199201228
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 06:20 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Effect was er wel, 8 miljoen extra omzet door avondklokboetes. Dat is ook mooi meegenomen.
:')

Stop nou maar gewoon met trollen.

Begint nu irritant te worden.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199201243
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 04:16 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik vind het wel heel toevallig dat eerst alleen de ouderen een risicogroep waren en nu de patienten/geldzakken opdrogen is opeens iedereen de risicogroep :?
Inderdaad, deze hele crisis is er volgens mij om nog meer geld in de zakken van al die ziekenhuis directeuren te laten verdwijnen.


:')
pi_199201459
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:16 schreef DonDruiper het volgende:
IC arts bij OP1 zegt dat er echt veel hele jonge mensen op de IC liggen zonder onderliggend lijden en ook dood gaan.

Ik ga toch maar beginnen aan m'n bunker denk ik -O-
De beproefde methode, praten over "veel" want als je het over cijfers en percentages hebt val je direct door de mand als angstzaaier.
pi_199201473
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 04:16 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik vind het wel heel toevallig dat eerst alleen de ouderen een risicogroep waren en nu de patienten/geldzakken opdrogen is opeens iedereen de risicogroep :?
Er komt een tijd natuurlijk dat de hele IC vol ligt met <30. Als straks bv 30+ gevaccineerd is kun je zeggen dat "het grootste gedeelte van de IC gevuld is met twintigers". Dat er dan twee twintigers en een vijftiger liggen zeggen ze er niet bij.
pi_199201477
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:33 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Er is bij OP1 in ieder geval geen ruimte voor tegengeluid.
Heb daar wel eens een huisarts gezien die hydroxychlorycine aanprees en Engel heeft ook al eens aangeschoven...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 29 april 2021 @ 07:44:09 #173
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199201494
Hoe dan ook maakt het niet zo veel uit wat ze allemaal verzinnen te zeggen. Hoe lager de leeftijdscategorie, hoe minder mensen überhaupt naar TV influencers als Beau of Op1 kijken. Niemand is echt onder de indruk en maar heel weinig mensen zullen zich iets aantrekken van nog meer drama verhalen op dit punt. Een mooie combinatie van de oude garde op een verouderd medium in combinatie met compleet verzadigd publiek.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_199201510
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 07:44 schreef GemMagic het volgende:
Hoe dan ook maakt het niet zo veel uit wat ze allemaal verzinnen te zeggen. Hoe lager de leeftijdscategorie, hoe minder mensen überhaupt naar TV influencers als Beau of Op1 kijken. Niemand is echt onder de indruk en maar heel weinig mensen zullen zich iets aantrekken van nog meer drama verhalen op dit punt. Een mooie combinatie van de oude garde op een verouderd medium in combinatie met compleet verzadigd publiek.
Maar je gaat er dus van uit dat er een agenda achter zit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199201539
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:16 schreef DonDruiper het volgende:
IC arts bij OP1 zegt dat er echt veel hele jonge mensen op de IC liggen zonder onderliggend lijden en ook dood gaan.

Ik ga toch maar beginnen aan m'n bunker denk ik -O-
Even terug gekeken, maar dat zegt ze niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 29 april 2021 @ 07:58:01 #176
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199201557
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 07:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar je gaat er dus van uit dat er een agenda achter zit.
Dat denk ik niet. Een agenda impliceert dat het op elkaar is afgestemd met een gezamenlijk gecoördineerd doel, dit zijn gewoon mensen die worden uitgenodigd om de problemen vanuit hun perspectief toe te lichten en dat doen ze netjes. Als er iets van een agenda lijkt te zijn, dan zou dat liggen bij de voorkeur van de redacties wie ze wel en niet aan het woord laten. Alle horror en verdriet verhalen bestaan natuurlijk ook gewoon, maar na zo'n lange tijd zal het publiek er steeds ongevoeliger voor worden.

Ik verwacht wel dat sommige media redacties zich enigszins moreel verplicht voelt om juist dit soort (beangstigende) perspectieven in beeld te brengen omdat het draagvlak voor het opvolgen van allerlei beperkingen continu onderhoud nodig heeft.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_199201623
Hoe komt het dat ik overal doemscenarios hoor over volle ICs en Code Zwart terwijl er een jaar geleden ruim 1400 mensen op de IC lagen en nu net iets meer dan 800?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199201642
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:10 schreef Nielsch het volgende:
Hoe komt het dat ik overal doemscenarios hoor over volle ICs en Code Zwart terwijl er een jaar geleden ruim 1400 mensen op de IC lagen en nu net iets meer dan 800?
Ik ken de exacte cijfers niet maar toen hadden we volledige bezetting in personeel. Sommigen zijn momenteel ook op het tandvlees aan het lopen of reeds uitgevallen dus op papier heb je misschien wel 1600 bedden maar met het aanwezige personeel effectief misschien nog maar 1000 welke je echt in kan zetten.

Hoop dat ik het zo goed zeg, anders graag iemand een correctie.
  donderdag 29 april 2021 @ 08:16:01 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199201652
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 07:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Even terug gekeken, maar dat zegt ze niet.
Wat zei ze wel? (Heb het zelf niet gezien :P )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199201655
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:10 schreef Nielsch het volgende:
Hoe komt het dat ik overal doemscenarios hoor over volle ICs en Code Zwart terwijl er een jaar geleden ruim 1400 mensen op de IC lagen en nu net iets meer dan 800?
Een jaar geleden ging men uit van een korte piek en is de reguliere zorg drastisch afgeschaald om ruimte te maken voor Covid-19.

Nu is gekozen om niet drastisch af te schalen, wat gezien de duur van de huidige golf een verstandig besluit is geweest.
Ondertussen is wel een deel van de reguliere zorg afgeschaald.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199201661
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:14 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Ik ken de exacte cijfers niet maar toen hadden we volledige bezetting in personeel. Sommigen zijn momenteel ook op het tandvlees aan het lopen of reeds uitgevallen dus op papier heb je misschien wel 1600 bedden maar met het aanwezige personeel effectief misschien nog maar 1000 welke je echt in kan zetten.

Hoop dat ik het zo goed zeg, anders graag iemand een correctie.
OK, dat kan meespelen inderdaad.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199201663
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat zei ze wel? (Heb het zelf niet gezien :P )
Dat tijdens de eerste golf het bijna alleen 70+ was, maar dat ze nu ook patiënten van haar leeftijd, 46, op de IC heeft liggen.
Ze heeft het er niet over hoeveel dat er zijn.

Dat wordt hier grframed alsof ze gezegd heeft dat de IC's vol liggen met jongeren.
Maar dat zegt ze niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 29 april 2021 @ 08:20:26 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199201673
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat tijdens de eerste golf het bijna alleen 70+ was, maar dat ze nu ook patiënten van haar leeftijd, 46, op de IC heeft liggen.
Ze heeft het er niet over hoeveel dat er zijn.

Dat wordt hier grframed alsof ze gezegd heeft dat de IC's vol liggen met jongeren.
Maar dat zegt ze niet.
Check! Thanks
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199201677
Blijven we dit soort artikelen nu weken lang krijgen NOS?

Terrassen open, maar ziekenhuisbezetting is hoog: maakt code zwart nog indruk?


https://nos.nl/l/2378674
pi_199201692
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:10 schreef Nielsch het volgende:
Hoe komt het dat ik overal doemscenarios hoor over volle ICs en Code Zwart terwijl er een jaar geleden ruim 1400 mensen op de IC lagen en nu net iets meer dan 800?
Er liggen nu 800 COVID patienten op de IC. Daarnaast ligt er ook nog reguliere zorg.
  donderdag 29 april 2021 @ 08:25:32 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199201708
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:22 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Er liggen nu 800 COVID patienten op de IC. Daarnaast ligt er ook nog reguliere zorg.
Reguliere zorg wacht maar even, Covid gaat voor

Gr gr Tamara en Hugo, pootje van Ferd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 29 april 2021 @ 08:28:12 #187
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199201737
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:21 schreef Newby6781 het volgende:
Blijven we dit soort artikelen nu weken lang krijgen NOS?

Terrassen open, maar ziekenhuisbezetting is hoog: maakt code zwart nog indruk?


https://nos.nl/l/2378674
En dan over twee maanden:

Kuipers: sluiting terrassen heeft geen enkel effect gehad.

Net zoals de avondklok.

Goh, wie had dat nou verwacht. Maarja “we moesten toch iets he!”
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Sport donderdag 29 april 2021 @ 08:29:02 #188
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199201745
Alles in de buitenlucht heeft alleen als effect dat mensen in het algemeen samenkomen, de rest van het verhaal is beperkt natuurlijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199201798
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En dan over twee maanden:

Kuipers: sluiting terrassen heeft geen enkel effect gehad.

Net zoals de avondklok.

Goh, wie had dat nou verwacht. Maarja “we moesten toch iets he!”
Ja precies.

Het lijkt wel in de media alsof de angst er in moet blijven. Jammer.
pi_199201799
Kan de beste man zich ook even uitspreken tegen de mondkapjes? Zijn we daar ook gelijk vanaf. Ja kleine moeite op zich, maar ik vind het steeds belachelijker worden. Kapjes onder de neus, gore zelden uitgewassen kapjes (de mijne, ik heb er wel 1), kapjes onder de kin. Standaard een loopneus als ik dat kreng op moet zetten. Weg ermee, puur om geen boete te krijgen. En als je je er wel prettig bij voelt, feel free.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199201802
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:35 schreef josja het volgende:
Kan de beste man zich ook even uitspreken tegen de mondkapjes? Zijn we daar ook gelijk vanaf. Ja kleine moeite op zich, maar ik vind het steeds belachelijker worden. Kapjes onder de neus, gore zelden uitgewassen kapjes (de mijne, ik heb er wel 1), kapjes onder de kin. Standaard een loopneus als ik dat kreng op moet zetten. Weg ermee, puur om geen boete te krijgen. En als je je er wel prettig bij voelt, feel free.
Zou mooie volgende stap zijn ja.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 29 april 2021 @ 08:37:19 #192
408813 crew  trein2000
pi_199201817
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En dan over twee maanden:

Kuipers: sluiting terrassen heeft geen enkel effect gehad.

Net zoals de avondklok.

Goh, wie had dat nou verwacht. Maarja “we moesten toch iets he!”
Maar los van de inhoud, het is toch werkelijk volslagen belachelijk dat die kerel dat roept? Ik neem aan dat HdJ ontploft is. En dat is dan nog terecht ook.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 29 april 2021 @ 08:43:52 #193
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199201867
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar los van de inhoud, het is toch werkelijk volslagen belachelijk dat die kerel dat roept? Ik neem aan dat HdJ ontploft is. En dat is dan nog terecht ook.
Kuipers over de avondklok bedoel je?
Waarom zou hij dat niet mogen zeggen, het is niet dat hij dingen stil moet houden omdat het HdJ niet goed uitkomt.
Plus dat het wel zo prettig is om verschillende kritische invalshoeken te blijven belichten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 29 april 2021 @ 08:44:01 #194
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199201871
Afgezien van dat het waarschijnlijk een onmeetbaar effect heeft gehad, is het olie op het vuur gooien om nu te roepen dat het zinloos is geweest. Enige goede reden om dat toch te doen, is om te voorkomen dat er weer naar diezelfde klok wordt gegrepen bij een volgende golf.. als die ooit nog komt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 29 april 2021 @ 08:44:23 #195
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199201876
wat is nu eigenlijk de regel in de horeca, was gisteren op het terras en bij het naar het toilet gaan deed ik m'n mondkapje op maar bleek daarin wel de enige
pi_199201911
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:21 schreef Newby6781 het volgende:
Blijven we dit soort artikelen nu weken lang krijgen NOS?

Terrassen open, maar ziekenhuisbezetting is hoog: maakt code zwart nog indruk?


https://nos.nl/l/2378674
Wat is er mis met dat artikel dan?
Er wordt heel mooi in uitgelegd waarom we niet meer onder de indruk zijn van de doemscenario's.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 29 april 2021 @ 08:47:13 #197
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199201912
Bij Goedemorgen Nederland Koopmans: 'ja de kans is door wat er nu gebeurd is met Koningsdag dat we de hele zomer nog met beperkingen zitten omdat de versoepelingen moeten worden opgeschoven en de piek langer duurt'
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 29 april 2021 @ 08:47:28 #198
408813 crew  trein2000
pi_199201917
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Kuipers over de avondklok bedoel je?
Waarom zou hij dat niet mogen zeggen, het is niet dat hij dingen stil moet houden omdat het HdJ niet goed uitkomt.
Plus dat het wel zo prettig is om verschillende kritische invalshoeken te blijven belichten.
Omdat het een onruststoker eerste klas is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199201921
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:44 schreef Tarado het volgende:
wat is nu eigenlijk de regel in de horeca, was gisteren op het terras en bij het naar het toilet gaan deed ik m'n mondkapje op maar bleek daarin wel de enige
Je moet een mondkapje op.
Maar daar is iedereen wel klaar mee.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199201923
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:44 schreef GemMagic het volgende:
Afgezien van dat het waarschijnlijk een onmeetbaar effect heeft gehad, is het olie op het vuur gooien om nu te roepen dat het zinloos is geweest. Enige goede reden om dat toch te doen, is om te voorkomen dat er weer naar diezelfde klok wordt gegrepen bij een volgende golf.. als die ooit nog komt.
En Kuipers wil zelf altijd lekker doen voorkomen dat hij het zo goed weet. Hij moet zich gewoon bezig houden met de bezetting en wellicht een keer een antwoord geven of hij ruimte ziet voor versoepelingen op basis van de bezetting in de ziekenhuizen.

Maar Kuipers moet zich niet bemoeien met het wel of niet werken van Maatregelen en helemaal niet als hem daar niks over gevraagd wordt. Dit is gewoon natrappen richting Hugo de Jonge en het verder ondermijnen van het beleid.

Hiermee snijdt hij ook zichzelf in de vingers. Want blijkbaar is het het ook niet eens met de maatregelen van HDJ. Gevolg, nog minder mensen die zich aan die maatregelen gaan houden en dus meer mensen in de ziekenhuizen. Echt schandalige actie van Kuipers ondanks dat hij an sich wellicht gelijk heeft.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 29 april 2021 @ 08:48:20 #201
408813 crew  trein2000
pi_199201930
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat is er mis met dat artikel dan?
Er wordt heel mooi in uitgelegd waarom we niet meer onder de indruk zijn van de doemscenario's.
Het is een mooi artikel, zeker. Alleen de inhoud hebben we, inclusief dezelfde mensen, al een keer of 5 eerder kunnen lezen bij de nos
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199201938
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:47 schreef popje het volgende:
Bij Goedemorgen Nederland Koopmans: 'ja de kans is door wat er nu gebeurd is met Koningsdag dat we de hele zomer nog met beperkingen zitten omdat de versoepelingen moeten worden opgeschoven en de piek langer duurt'
Die kans is er inderdaad.
Vorig jaar hield men zich veel beter aan de maatregelen.
Maar het is een kans, geen zekerheid.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Redactie Sport donderdag 29 april 2021 @ 08:49:32 #203
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199201940
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:47 schreef popje het volgende:
Bij Goedemorgen Nederland Koopmans: 'ja de kans is door wat er nu gebeurd is met Koningsdag dat we de hele zomer nog met beperkingen zitten omdat de versoepelingen moeten worden opgeschoven en de piek langer duurt'
Dat scheelt geen 6 weken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199201942
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is een mooi artikel, zeker. Alleen de inhoud hebben we, inclusief dezelfde mensen, al een keer of 5 eerder kunnen lezen bij de nos
Oh, dit is dan de eerste die ik lees :o
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 29 april 2021 @ 08:50:23 #205
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199201945
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die kans is er inderdaad.
Vorig jaar hield men zich veel beter aan de maatregelen.
Maar het is een kans, geen zekerheid.
Zeker het is een kans, maar het is meer de boodschap van deze OMT lieden en de constante mediageilerij van die gasten waar ik een beetje klaar mee ben. Een of andere burgemeester bij hetzelfde programma: 'Ik ben verbijsterd door wat ik zag op Koningsdag en gisteren bij de winkels'.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199201946
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die kans is er inderdaad.
Vorig jaar hield men zich veel beter aan de maatregelen.
Maar het is een kans, geen zekerheid.
Feit is het dat in in iedergeval langer duurt. Een lockdown van een week of 4/5 zoals vorig jaar en we waren er vanaf geweest. Nu gaat het veel langer duren idd en de vraag is hoe lang.

En dan de overheid weer de schuld geven uiteraard.
  donderdag 29 april 2021 @ 08:50:50 #207
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199201948
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar los van de inhoud, het is toch werkelijk volslagen belachelijk dat die kerel dat roept? Ik neem aan dat HdJ ontploft is. En dat is dan nog terecht ook.
Weet ik niet zo goed, er werd natuurlijk heel hard gepredikt door HdJ en MR we al deze maatregelen doen om de druk op de zorg te doen verminderen. Als dan nu blijkt dat dit niet zo is of totaal niet werkt, dan mag dat best uitgesproken worden. Ze hadden gewoon vanaf het begin al duidelijk moeten zijn dat de maatregelen daar niet allemaal voor bedoeld zijn. Het is ook gewoon om een stukje urgentie te kweken.Of dat voor deze maatregel specifiek zo is, weet ik natuurlijk ook niet, maar er mag best wel wat eerlijker gecommuniceerd worden, anders krijg je dit soort dingen..

Ik ben het wel met je eens dat hij waarschijnlijk niet de juiste persoon is.
pi_199201965
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:28 schreef Drekkoning het [quote]1s.gif [b]Op donderdag 29 april 2021 08:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Reguliere zorg wacht maar even, Covid gaat voor

Gr gr Tamara en Hugo, pootje van Ferd
Waarom zo cynisch daarover? Vind je dat mensen die met corona op de IC komen dan maar niet geholpen moeten worden? Het is niet alsof die mensen ervoor kiezen natuurlijk.

Stop dan liever longkankerbehandelingen van rokers ofzo.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 april 2021 @ 08:53:12 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199201973
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:50 schreef popje het volgende:

[..]

Zeker het is een kans, maar het is meer de boodschap van deze OMT lieden en de constante mediageilerij van die gasten waar ik een beetje klaar mee ben. Een of andere burgemeester bij hetzelfde programma: 'Ik ben verbijsterd door wat ik zag op Koningsdag en gisteren bij de winkels'.
Dat en een overheid dat de meest belachelijke maatregelen uit de kast haalt op momenten dat het nergens op slaat. Ik hoor al maanden code zwart dit code zwart dat, dus maatregelen verlengd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199201991
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:50 schreef popje het volgende:

[..]

Zeker het is een kans, maar het is meer de boodschap van deze OMT lieden en de constante mediageilerij van die gasten waar ik een beetje klaar mee ben. Een of andere burgemeester bij hetzelfde programma: 'Ik ben verbijsterd door wat ik zag op Koningsdag en gisteren bij de winkels'.
Verbijsterd nog wel... sorry maar dan sta je wel ver van de mensen af hoor. Het duurt te lang, iedereen is er klaar mee, de lijken klotsen nog niet tegen de muren op, er komt een waanzinnig mooie zonnige vrije dag aan en dan ben je verbijsterd? Man, het deed me denken aan die filmpjes van koeien die na een lange winter weer voor het eerst in de wei mogen dartelen. En heel logisch ook dat het gebeurde.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199201999
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:50 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Weet ik niet zo goed, er werd natuurlijk heel hard gepredikt door HdJ en MR we al deze maatregelen doen om de druk op de zorg te doen verminderen. Als dan nu blijkt dat dit niet zo is of totaal niet werkt, dan mag dat best uitgesproken worden. Ze hadden gewoon vanaf het begin al duidelijk moeten zijn dat de maatregelen daar niet allemaal voor bedoeld zijn. Het is ook gewoon om een stukje urgentie te kweken.Of dat voor deze maatregel specifiek zo is, weet ik natuurlijk ook niet, maar er mag best wel wat eerlijker gecommuniceerd worden, anders krijg je dit soort dingen..

Ik ben het wel met je eens dat hij waarschijnlijk niet de juiste persoon is.
Natuurlijk zijn die maatregelen daar wel voor bedoeld. Of ze goed gewerkt hebben en of de juiste keuzes gemaakt zijn, daar zal het (terecht) nog lang over gaan, maar da's nogal makkelijk na een crisis. Aan het begin van een crisis is dat toch echt wat lastiger.

Of men had natuurlijk gewoon op Fok moeten vragen wat er moest gebeuren, in plaats van aan de wetenschap. Dan hadden we het enige niet-eiland land ter wereld zonder virus én zonder lockdown kunnen zijn :D
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 29 april 2021 @ 08:58:09 #212
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199202021
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:54 schreef josja het volgende:

[..]

Verbijsterd nog wel... sorry maar dan sta je wel ver van de mensen af hoor. Het duurt te lang, iedereen is er klaar mee, de lijken klotsen nog niet tegen de muren op, er komt een waanzinnig mooie zonnige vrije dag aan en dan ben je verbijsterd? Man, het deed me denken aan die filmpjes van koeien die na een lange winter weer voor het eerst in de wei mogen dartelen. En heel logisch ook dat het gebeurde.
Helemaal mee eens, ze hebben nog mazzel dat het de komende weken weer zo stervenskoud blijft voor de tijd van het jaar en vandaag ongelofelijk butweer... Dat zal de terrassen voorlopig niet meer zo gevuld krijgen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199202024
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:07 schreef maan_man het volgende:

[..]

Laatste OMT-advies kan ik er niks meer over vinden, maar wat scheef het OMT nog doodleuk op 12 april:
[..]

Allemaal heel bedenkelijk. Maar goed, nadat ze bij de opening van de basisscholen niet alleen de epidemiologische toestand wogen, maar ook het maatschappelijk belang wogen, vraag ik mij steeds af in hoeverre dat advies politiek gemotiveerd is.
Tja ze weten het gewoon zelf niet, ze gebruiken wat duren woorden om zelfverzekerd over te komen. Maar zijn aan de andere kant te stom om te beseffen dat dit soort uitspreken veel schadelijker zijn.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 29 april 2021 @ 09:00:14 #214
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199202034
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die maatregelen daar wel voor bedoeld. Of ze goed gewerkt hebben en of de juiste keuzes gemaakt zijn, daar zal het (terecht) nog lang over gaan, maar da's nogal makkelijk na een crisis. Aan het begin van een crisis is dat net zo moeilijk.
Ah oke, dan kun jij mij vast vertellen in hoeverre een alcoholverbod na 20:00 uur de druk op de zorg gaat verlichten.
Of nog beter: hoe een niet-medisch-mondkapje waarbij geen handleiding zit over hoe die correct op en af gedaan wordt, gaat helpen om de zorg te verlichten.
Of waarom de helft van mijn sportgroep, waaronder ik, niet normaal mogen trainen omdat we twee jaar ouder zijn dan de rest, in dezelfde buitenlucht.

Kijk ik snap het ook hoor, misschien wel 80% van de Nederlanders heeft nauwelijks last van wat er in de zorg gebeurd en heeft, op misschien een enkele ernstig zieke, of overledene, na, maar moet zich toch aan vrijheidsbeperkende maatregelen houden. Geldt voor mij ook en ik doe het met frisse tegenzin. Maar je moet bij mij niet aankomen met het feit dat alles is om de druk te verminderen, want dat is gewoon niet correct. Ik heb liever dat je eerlijk bent en zegt: "Luister, we doen er alles aan om de druk op de zorg laag te houden en we merken dat mensen toch te dicht bij elkaar komen: dus nogmaals: anderhalve meter maar nu ook verplicht een mondkapje." Komt je ongetwijfeld ook op een storm aan kritiek te staan maar dan sta je in ieder geval niet te liegen. Of nog erger, een model van het RIVM te verkopen waar een afwijking van 300% heel gewoon is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mallerd01 op 29-04-2021 09:06:54 ]
pi_199202036
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:50 schreef popje het volgende:

[..]

Zeker het is een kans, maar het is meer de boodschap van deze OMT lieden en de constante mediageilerij van die gasten waar ik een beetje klaar mee ben. Een of andere burgemeester bij hetzelfde programma: 'Ik ben verbijsterd door wat ik zag op Koningsdag en gisteren bij de winkels'.
Ik snap die verbijstering wel.
We zitten al geruime tijd tegen het plafond aan van wat we qua besmettingscijfers aan kunnen.
En ondertussen blijven mensen zich zodanig gedragen dat de cijfers hoog blijven en we niet verder kunnen versoepelen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 29 april 2021 @ 09:03:43 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199202056
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:00 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik snap die verbijstering wel.
We zitten al geruime tijd tegen het plafond aan van wat we qua besmettingscijfers aan kunnen.
En ondertussen blijven mensen zich zodanig gedragen dat de cijfers hoog blijven en we niet verder kunnen versoepelen.
de verbijstering lijkt me gespeeld, als een burgemeester werkelijk verbijsterd is begrijpt hij/zij er niet zoveel van
pi_199202059
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Eens

Hij heeft niet alle informatie om dit te kunnen beweren

Wellicht is het zo hoor (ik denk ook dat hij gelijk heeft, maar ik heb net als hij echt onvoldoende bewijs/data ervoor dus is onderbuikgevoel), maar wellicht ook niet

Toon maar aan iig. Onderzoek ernaar, ook achteraf, lijkt me heel zinvol
Het is zowat niet te onderzoeken denk ik want de avondklok overtreders zullen het met de rest van de regels ook niet zo nauw nemen. Ik vind persoonlijk de avondklok nog 1 van de makkelijkste regels want 90% van de mensen ligt in die tijd te slapen en de resterende mensen moeten eerst nog gepakt worden. De meeste avondklok boetes zullen echt wel mensen zijn die daarnaast nog overlast gaven en niet pietje die na zijn werk naar zijn vriendin rijdt 100 kilometer verder.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199202078
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:00 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ah oke, dan kun jij mij vast vertellen in hoeverre een alcoholverbod na 20:00 uur de druk op de zorg gaat verlichten.
Hij is ingevoerd omdat grote groepen bij het sluiten van de horeca drank in de supermarkt ging halen om elders verder te gaan zuipen en maling te hebben aan de maatregelen.
Dat voorkom je uiteraard niet volledig, maar alle beetjes helpen.


quote:
Of nog beter: hoe een niet-medisch-mondkapje waarbij geen handleiding zit over hoe die correct op en af gedaan wordt, gaat helpen om de zorg te verlichten.
Bij het binnengaan in bijvoorbeeld een winkel kun je je handen ontsmetten.
Verder draagt het iets bij. Enerzijds doordat het een deel van het virus tegenhoudt, anderzijds door het psychologische effect.


quote:
Kijk ik snap het ook hoor, misschien wel 80% van de Nederlanders heeft nauwelijks last van wat er in de zorg gebeurd en heeft, op misschien een enkele ernstig zieke, of overledene, na, geen enkele last van het virus maar moet zich toch aan vrijheidsbeperkende maatregelen houden.
Klopt, dat is de preventie paradox.


quote:
Geldt voor mij ook en ik doe het met frisse tegenzin. Maar je moet bij mij niet aankomen met het feit dat alles is om de druk te verminderen, want dat is gewoon niet correct.
Waar zijn de maatregelen dan nog meer voor bedoeld?


quote:
Ik heb liever dat je eerlijk bent en zegt: "Luister, we doen er alles aan om de druk op de zorg laag te houden en we merken dat mensen toch te dicht bij elkaar komen: dus nogmaals: anderhalve meter maar nu ook verplicht een mondkapje." Komt je ongetwijfeld ook op een storm aan kritiek te staan maar dan sta je in ieder geval niet te liegen. Of nog erger, een model van het RIVM te verkopen waar een afwijking van 300% heel gewoon is.
Tja, kijk naar harde cijfers: we zitten nog steeds heel hoog in het aantal besmettingen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199202085
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:00 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ah oke, dan kun jij mij vast vertellen in hoeverre een alcoholverbod na 20:00 uur de druk op de zorg gaat verlichten.
Of nog beter: hoe een niet-medisch-mondkapje waarbij geen handleiding zit over hoe die correct op en af gedaan wordt, gaat helpen om de zorg te verlichten.
Of waarom de helft van mijn sportgroep, waaronder ik, niet normaal mogen trainen omdat we twee jaar ouder zijn dan de rest, in dezelfde buitenlucht.

Kijk ik snap het ook hoor, misschien wel 80% van de Nederlanders heeft nauwelijks last van wat er in de zorg gebeurd en heeft, op misschien een enkele ernstig zieke, of overledene, na, maar moet zich toch aan vrijheidsbeperkende maatregelen houden. Geldt voor mij ook en ik doe het met frisse tegenzin. Maar je moet bij mij niet aankomen met het feit dat alles is om de druk te verminderen, want dat is gewoon niet correct. Ik heb liever dat je eerlijk bent en zegt: "Luister, we doen er alles aan om de druk op de zorg laag te houden en we merken dat mensen toch te dicht bij elkaar komen: dus nogmaals: anderhalve meter maar nu ook verplicht een mondkapje." Komt je ongetwijfeld ook op een storm aan kritiek te staan maar dan sta je in ieder geval niet te liegen. Of nog erger, een model van het RIVM te verkopen waar een afwijking van 300% heel gewoon is.
Ik heb nergens gezegd dat dat effectieve maatregelen zijn he.

Maar je hebt het steeds over een 'ander doel'. Dat is flauwekul.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199202121
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, eens. En daar ben ik helemaal niet blij mee, ik kan mij herinneren dat ik met Amerikaanse vrienden een tijd geleden een discussie had en die vroegen toen of we in Nederland ook een avondklok zouden krijgen en ik riep toen heel overtuigd van mijzelf dat dit nooit zou gebeuren. Shows what I know.

Ik denk dat ik het al eerder opgemerkt heb maar deze pandemie en hoe dat in Nederland is verlopen moet heel goed onderzocht worden zodat we bij de volgende, en ik betwijfel niet of er een volgende komt, beter voorbereid zijn en een beter inzicht hebben in wat wel en niet werkt.
Het grote nadeel van virussen is dat iets wat nu helpt een volgende keer misschien een heel ander effect heeft.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 29 april 2021 @ 09:12:30 #221
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199202122
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hij is ingevoerd omdat grote groepen bij het sluiten van de horeca drank in de supermarkt ging halen om elders verder te gaan zuipen en maling te hebben aan de maatregelen.
Dat voorkom je uiteraard niet volledig, maar alle beetjes helpen.
[..]

Bij het binnengaan in bijvoorbeeld een winkel kun je je handen ontsmetten.
Verder draagt het iets bij. Enerzijds doordat het een deel van het virus tegenhoudt, anderzijds door het psychologische effect.
[..]

Klopt, dat is de preventie paradox.
[..]

Waar zijn de maatregelen dan nog meer voor bedoeld?
[..]

Tja, kijk naar harde cijfers: we zitten nog steeds heel hoog in het aantal besmettingen.
Zoals ik al zei: het gaat ook om een stukje urgentie kweken voor de maatregelen, wat je zelf het psychologische effect noemt. Ik vind dat overigens geen slechte achtergrond voor een maatregel, laat ik daar wel duidelijk over zijn.

Ik vind het echter niet correct om dan maar heel hard te gaan roepen dat een mondkapje, waarbij al verschillende studies aantonen dat het waarschijnlijk een tegendraads effect heeft (mensen houden namelijk minder afstand en het houdt eigenlijk nauwelijks aerosolen tegen), de druk op de zorg vermindert. Als dan na afschaffing blijkt dat het geen fluit helpt bij het terugdringen van de druk op de zorg, dan loop je weer tegen gezeik aan. Ben gewoon eerlijk, daar is mijn hele punt om begonnen.

Verder ben ik het volledig met je eens: we zitten nog (te?) hoog in de cijfers en we zitten tegelijkertijd met een bevolking die het wel gehad heeft en het weer dat langzaam beter wordt waardoor men gewoon los gaat. Je moet dus wat maar je moet, mijns inziens, beginnen met te stoppen met liegen over wat je nou eigenlijk wil bereiken.
pi_199202131
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar los van de inhoud, het is toch werkelijk volslagen belachelijk dat die kerel dat roept? Ik neem aan dat HdJ ontploft is. En dat is dan nog terecht ook.
Als ik iets vergelijkbaars op mijn werk zou doen hoef ik niet meer terug te komen, zelfs niet om mijn spullen terug te brengen. Mijn chef wil dan mijn kop niet meer zien uit zelfbescherming van hem en mij.

Deze man roept hier zijn mening en hij is geen wetenschapper noch viroloog. Hij zou moeten aftreden na deze faalactie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199202145
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 23:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Onbehoorlijk bestuur en een veel meer meegaande naīeve bevolking hier dan ik ooit verwacht had

Ik sprak afgelopen week Zwitsers en Tsjechen die hoogst verbaasd waren over het uitblijven van grootschalige protesten hier in Nederland. Die hadden verwacht dat er hier veel meer heisa en opstand zou komen vanuit de bevolking maar nope.
Grote bek, maar verder niks, netjes regeltjes volgen in the end
Dat omdat de meeste mensen beseffen dat de manier om verspreiding te voorkomen zulke regels is, onbehoorlijk bestuur ben ik wel met je eens alle mooie praatjes hoef je niet te geloven als er een noodsituatie is dan moet je het niet van de overheid hebben.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 29 april 2021 @ 09:16:42 #224
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199202155
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat dat effectieve maatregelen zijn he.

Maar je hebt het steeds over een 'ander doel'. Dat is flauwekul.
Ben ik niet met je eens. Ook bij het RIVM en OMT zitten genoeg mensen die meer kennis hebben dan jij en ik samen die kunnen zien wat de effectiviteit van zo'n maatregel is. Als je dan ziet dat het niet de druk op de zorg doet afnemen, waarom houd je hem dan nog aan? Precies, om een ander doel te bereiken: de urgentie voor de maatregelen behouden.

Daar is overigens niks alu-hoedje of wappie aan, dat is een prima reden voor maatregelen soms maar, zoals ik nu al wat vaker heb gepost: het gaat om het gelieg dat het allemaal is om de druk te verminderen. En dan krijg je een bak aan kritiek over je heen als blijkt dat het geen enkele zin heeft.
pi_199202183
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
Ah, weer een IC arts op NPO1, die 'haar hart vast houdt' :')

Werken dit soort termen nog?
Op de NOS staat een heel verhaal over code zwart, kort gezegd dat maakt geen indruk meer omdat ze 5 maanden lang wolf geroepen hebben. Als er iets duidelijk is geworden is dat je de rol van de media flink moet beperken. Ik heb nu het vermoeden dat ze op zo'n redactie zitten te bellen en net zo lang door gaan tot ze weer iemand hebben die precies het tegenovergestelde wil vertellen van wat er besloten is. Wat voegt dat toe in mijn ogen niets.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199202211
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:20 schreef maan_man het volgende:

[..]

Veel is natuurlijk lekker subjectief.
Ik vind 50 twintigers veel, zeker als je geen onderliggend lijden hebt. Zullen ze vast niet allemaal doodgaan maar als je er klachten aan overhoudt dan is dat niet niets.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 29 april 2021 @ 09:28:13 #227
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199202256
Iemand deze trouwens al gezien: https://nos.nl/artikel/23(...)-zorgen-over-privacy

quote:
De meldingen worden stopgezet, omdat de codes die aan gebruikers worden gekoppeld op Android-telefoons kortstondig in een logboek worden opgeslagen. Dit is in die periode ook toegankelijk voor voorgeīnstalleerde apps.
Niet een probleem van de app zelf dus, maar wederom van Google, die het niet voor elkaar krijgt om zijn belofte waar te maken.

Wat overigens niet uit het bericht naar voren komt (maar waar je achter kunt komen door wat verder te zoeken) is dus het gevolg hiervan. Door de mogelijkheid om deze codes uit te lezen kunnen, in theorie, de vooraf geīnstalleerde apps, dus ook die van Google zelf want playservices is zo'n app, gaan uitvinden wie er besmet is.
  donderdag 29 april 2021 @ 09:29:11 #228
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199202270
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:07 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak hé.. :')

Gewoon nooit meer de politiek in plus verplicht afstand doen van wachtgeld.
One does not simply remove the burgerrechten.
Daar moet niet lichtzinnig over gedaan worden, want dat is ons grootste goed.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199202309
Fieldlab adviseert toestaan buitenevenementen met 50 tot 75 procent bezetting

Wij van fieldlab adviseren een fieldlab.
We hebben ook nog een aandeeltje in een sneltest fabrikant.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 09:37:16 #230
5428 crew  miss_sly
pi_199202345
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:33 schreef _serial_ het volgende:
Fieldlab adviseert toestaan buitenevenementen met 50 tot 75 procent bezetting

Wij van fieldlab adviseren een fieldlab.
We hebben ook nog een aandeeltje in een sneltest fabrikant.
Aandeel sneltest wellicht, maar ze adviseren geen fieldlabs, ze geven op basis van hun fieldlab aan dat evenementen in de buitenlucht waarbij de bezoekers eenvast zit- of staanplaats hebben met een bezetting van 50-75% door zou kunnen gaan. Afhankelijk van bezetting eventueel met aanvullende maatregelen zoals het ophouden van het mondkapje bij meer dan 50%.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199202353
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Aandeel sneltest wellicht, maar ze adviseren geen fieldlabs, ze geven op basis van hun fieldlab aan dat evenementen in de buitenlucht waarbij de bezoekers eenvast zit- of staanplaats hebben met een bezetting van 50-75% door zou kunnen gaan. Afhankelijk van bezetting eventueel met aanvullende maatregelen zoals het ophouden van het mondkapje bij meer dan 50%.
Evenementen zijn eigenlijk niet rendabel bij die bezetting, of ze worden simpelweg onbetaalbaar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 09:39:05 #232
5428 crew  miss_sly
pi_199202361
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Evenementen zijn eigenlijk niet rendabel bij die bezetting, of ze worden simpelweg onbetaalbaar.
Dat is een tweede.
Jij stelt dat Fieldlab fieldlabs adviseert, en dat is niet waar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199202367
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 18:20 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom is een verkoudheidsvirusje nog nooit gemuteerd in een killer virus?
Als je dit soort hyperbolen nodig hebt om een punt te maken heb je meestal niet zo'n bijster sterk punt. Het is op dit moment pure speculatie, dus het bij voorbaat afserveren van een herhaalprik voor jongeren is zwaar prematuur.

Voorkomen is bijna altijd beter dan genezen. En zal per saldo waarschijnlijk minder (ernstige) zieken voorkomen. Zeker wanneer vaccineren iemands besmettelijkheid (fors) reduceert. Dat zou het reservoir ook verkleinen waarin het virus door kan muteren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ā twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199202382
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is een tweede.
Jij stelt dat Fieldlab fieldlabs adviseert, en dat is niet waar.
Indirect wel natuurlijk, je wilt iedereen testen, dat blijft een linksom of rechtsom een vorm van een lab.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 29 april 2021 @ 09:46:14 #235
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199202430
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Indirect wel natuurlijk, je wilt iedereen testen, dat blijft een linksom of rechtsom een vorm van een lab.
Fieldlab doet toch verder niets met sneltesten, dat is toch een ander bedrijf? Dat het kabinet de opdracht geeft voor een verplichte test, kan Fieldlab natuurlijk niets aan doen. Maar correct me if I'm wrong :)
pi_199202432
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als je dit soort hyperbolen nodig hebt om een punt te maken heb je meestal niet zo'n bijster sterk punt. Het is op dit moment pure speculatie, dus het bij voorbaat afserveren van een herhaalprik voor jongeren is zwaar prematuur.

Voorkomen is bijna altijd beter dan genezen. En zal per saldo waarschijnlijk minder (ernstige) zieken voorkomen. Zeker wanneer vaccineren iemands besmettelijkheid (fors) reduceert. Dat zou het reservoir ook verkleinen waarin het virus door kan muteren.
Daarnaast kan er al een mutatie naar een killervirus hebben plaatsgevonden die de gastheer zo snel dode dat er geen verspreiding heeft kunnen plaatsvinden.
Ik heb liever een zeer extreem dodelijk virus dan de huidige variant.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199202437
Update van RIVM vaccinatiecijfers

Link staat niet gepubliceerd op https://www.rivm.nl/covid(...)cinatie-in-nederland

Maar met beetje datums aanpassen krijg je het rapport toch

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199202446
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is een tweede.
Jij stelt dat Fieldlab fieldlabs adviseert, en dat is niet waar.
Onder de geadviseerde condities is het wel een fieldlab experiment.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 29 april 2021 @ 09:48:57 #239
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199202462
Heeft iedereen gisteravond genoten na tien uur?
pi_199202480
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heeft iedereen gisteravond genoten na tien uur?
Niet anders dan anders
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Redactie Frontpage donderdag 29 april 2021 @ 09:52:15 #241
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199202489
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:35 schreef leolinedance het volgende:
Hoe is het ondertussen in India?
quote:
India heeft opnieuw een recordaantal nieuwe besmettingen gemeld: 379.257. Het aantal coronadoden in de afgelopen 24 uur bedroeg 3645, zegt het ministerie van Volksgezondheid. In werkelijkheid zijn de cijfers hoger, omdat niet alle coronabesmettingen en coronadoden worden geregistreerd, zeggen deskundigen.

India is met meer dan 1,3 miljard inwoners het land met het hoogste aantal inwoners, op China na. Het is de zevende keer in acht dagen tijd dat India het 'wereldrecord' van het aantal besmettingen op één dag verbreekt. In de ziekenhuizen is een tekort aan bedden, zuurstof en geneesmiddelen.

De regering wil vanaf zaterdag alle inwoners van 18 jaar en ouder vaccineren. Inwoners kunnen zich aanmelden met een app, maar die crashte, vermoedelijk omdat hij de stroom aan aanmeldingen niet aankon. Toen hij weer in de lucht was, kon er geen afspraak worden gemaakt. Bijna 10 procent van de inwoners heeft de eerste injectie gehad, slechts 1,5 procent is volledig gevaccineerd.

https://nos.nl/liveblog/2(...)esmettingen-in-india
Ze zijn druk bezig records te verbreken, maar zou het niet zo snel omschrijven als 'goed bezig'.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_199202497
quote:
9s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:52 schreef LTVDK het volgende:

[..]


[..]

Ze zijn druk bezig records te verbreken, maar zou het niet zo snel omschrijven als 'goed bezig'.
Leuk dat ze daar ook de Nederlandse app gebruiken
  donderdag 29 april 2021 @ 09:53:59 #243
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199202500
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heeft iedereen gisteravond genoten na tien uur?
Nee, ranzig slechte 2e helft bij PSG - City :(
pi_199202503
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heeft iedereen gisteravond genoten na tien uur?
Zoals gewoonlijk lag ik allang in bed. Maar, wellicht dit weekend eindelijk weer eens wat langer bij mijn scharrel blijven hangen, dat zou leuk zijn,
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  donderdag 29 april 2021 @ 09:55:00 #245
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199202507
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:47 schreef popje het volgende:
Bij Goedemorgen Nederland Koopmans: 'ja de kans is door wat er nu gebeurd is met Koningsdag dat we de hele zomer nog met beperkingen zitten omdat de versoepelingen moeten worden opgeschoven en de piek langer duurt'
'Als je niet doet wat wij zeggen...'

Mens is wel erg vaak op tv de afgelopen dagen. covid, tijgermug, versoepelingen of koningsdag... overal moet ze haar porem laten zien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199202515
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heeft iedereen gisteravond genoten na tien uur?
De spanning is compleet weg. De overheid gunt ons ook NIKS. :(

@Caland
pi_199202518
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

de verbijstering lijkt me gespeeld, als een burgemeester werkelijk verbijsterd is begrijpt hij/zij er niet zoveel van
Hij kan natuurlijk ook zeggen dat hij dat wel had verwacht, maar dan rijst de vraag waarom daar geen maatregelen tegen genomen zijn ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 29 april 2021 @ 09:56:29 #248
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199202525
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'Als je niet doet wat wij zeggen...'

Mens is wel erg vaak op tv de afgelopen dagen. covid, tijgermug, versoepelingen of koningsdag... overal moet ze haar porem laten zien.
Media vindt dit fantastisch. Zij zijn de boosdoener in deze. Ze moeten stoppen met uitnodigen van OMT-leden en Kuipers/Gommers. Elke dag ander dikke duim-verhaaltje die volledig buiten hun scope liggen.
  donderdag 29 april 2021 @ 09:56:31 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199202526
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Waarom zo cynisch daarover? Vind je dat mensen die met corona op de IC komen dan maar niet geholpen moeten worden? Het is niet alsof die mensen ervoor kiezen natuurlijk.

Stop dan liever longkankerbehandelingen van rokers ofzo.
Stop ook maar met verkeersslachtoffers... die hebben immers zelf gekozen om aan het verkeer deel te nemen terwijl ze de risico's wisten.

Koekkoek oO< }:|
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 09:56:40 #250
5428 crew  miss_sly
pi_199202527
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Onder de geadviseerde condities is het wel een fieldlab experiment.
Het is een fieldlab-experiment als Fieldlab het organiseert en onderzoek doet tijdens dit evenement.

Ik vind het best om zaken kritisch te bekijken, maar wel feitelijk. Ze hebben onderzoek gedaan, daar zijn bevindingen uit gekomen, die worden gedeeld. Het is niet zo dat ieder evenement dat vervolgens onder die voorwaarden wordt georganiseerd een Fieldlab is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 29 april 2021 @ 09:57:38 #251
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199202542
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Media vindt dit fantastisch. Zij zijn de boosdoener in deze. Ze moeten stoppen met uitnodigen van OMT-leden en Kuipers/Gommers. Elke dag ander dikke duim-verhaaltje die volledig buiten hun scope liggen.
Exact.
En krijgen ze ook geen perverse prikkel meer door het allemaal langer te laten duren dan noodzakelijk. Want zij trekken er immers persoonlijk gewin uit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199202549
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is een fieldlab-experiment als Fieldlab het organiseert en onderzoek doet tijdens dit evenement.

Ik vind het best om zaken kritisch te bekijken, maar wel feitelijk. Ze hebben onderzoek gedaan, daar zijn bevindingen uit gekomen, die worden gedeeld. Het is niet zo dat ieder evenement dat vervolgens onder die voorwaarden wordt georganiseerd een Fieldlab is.
If it sounds like a duck, smells like a duck....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199202557
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:12 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: het gaat ook om een stukje urgentie kweken voor de maatregelen, wat je zelf het psychologische effect noemt. Ik vind dat overigens geen slechte achtergrond voor een maatregel, laat ik daar wel duidelijk over zijn.

Ik vind het echter niet correct om dan maar heel hard te gaan roepen dat een mondkapje, waarbij al verschillende studies aantonen dat het waarschijnlijk een tegendraads effect heeft (mensen houden namelijk minder afstand en het houdt eigenlijk nauwelijks aerosolen tegen), de druk op de zorg vermindert. Als dan na afschaffing blijkt dat het geen fluit helpt bij het terugdringen van de druk op de zorg, dan loop je weer tegen gezeik aan. Ben gewoon eerlijk, daar is mijn hele punt om begonnen.

Verder ben ik het volledig met je eens: we zitten nog (te?) hoog in de cijfers en we zitten tegelijkertijd met een bevolking die het wel gehad heeft en het weer dat langzaam beter wordt waardoor men gewoon los gaat. Je moet dus wat maar je moet, mijns inziens, beginnen met te stoppen met liegen over wat je nou eigenlijk wil bereiken.
Ik dacht dat het rond mondkapjes wel duidelijk was, ze doen weinig, kunnen inderdaad ook een tegendraads effect hebben, in de eerste golf was er een tekort, dus liever geen mondkapjes, in de tweede golf besluit het kabinet tegen het advies in voor een plicht, onder het mom van alle beetjes helpen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Redactie Sport donderdag 29 april 2021 @ 09:59:44 #254
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199202560
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Nee, ranzig slechte 2e helft bij PSG - City :(
Was toch een heerlijke meltdown van Gana ouwe reus
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 10:00:04 #255
5428 crew  miss_sly
pi_199202565
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

If it sounds like a duck, smells like a duck....
Zo niet toepasselijk in dit geval.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 29 april 2021 @ 10:00:45 #256
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199202567
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Was toch een heerlijke meltdown van Gana ouwe reus
Ja een kwartiertje was het wel lachen. Totale ineenstorting van PSG. Torren in hun hoofd.
pi_199202570
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:33 schreef _serial_ het volgende:
Fieldlab adviseert toestaan buitenevenementen met 50 tot 75 procent bezetting

Wij van fieldlab adviseren een fieldlab.
We hebben ook nog een aandeeltje in een sneltest fabrikant.
Is er een keer een onderzoek wat een positief resultaat geeft krijg je een Wij van WC eend reactie. Geloven we dan helemaal niks meer?

De mensen die het vaccin weigeren zijn dezelfde mensen die roepen dat alles open moet. Of te wel, die mensen wantrouwen alles wat de overheid zegt en eisen het tegenovergestelde. Heeft natuurlijk ook wel te maken met het communicatiebeleid van de overheid en alle affaires van de afgelopen jaren.

We hebben echt een groot probleem waar beleidsmakers en wetenschappers gewoon niet meer gelooft worden.
Dit met dank aan de beleidsmakers zelf, sociale media, de gewone media en het egoisme.
  donderdag 29 april 2021 @ 10:02:38 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199202578
Zouden we voor maandag nog iets gaan horen over de vaccinatiecijfers van deze week of slaan we gewoon een weekje over?
pi_199202584
quote:
15s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:28 schreef Mallerd01 het volgende:
Iemand deze trouwens al gezien: https://nos.nl/artikel/23(...)-zorgen-over-privacy
[..]

Niet een probleem van de app zelf dus, maar wederom van Google, die het niet voor elkaar krijgt om zijn belofte waar te maken.

Wat overigens niet uit het bericht naar voren komt (maar waar je achter kunt komen door wat verder te zoeken) is dus het gevolg hiervan. Door de mogelijkheid om deze codes uit te lezen kunnen, in theorie, de vooraf geīnstalleerde apps, dus ook die van Google zelf want playservices is zo'n app, gaan uitvinden wie er besmet is.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling he, dat je verder gaat zoeken. Die app is van Hugo en dus heeft Hugo het verkloot.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199202593
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zouden we voor maandag nog iets gaan horen over de vaccinatiecijfers van deze week of slaan we gewoon een weekje over?
Zie mijn post boven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199202620
Even breakdown gedaan van de vaccinatiecijfers en vaccinatiegraad.



De 75-85 gaat goed met vaccinatiegraad.
De 85-90 zou nog wel iets beter mogen,
De 90+ groep begrijp ik wel dat daar een lagere graad is.
De overige zijn nog volop bezig.

We staan dus echt op het kantelpunt van ziekenhuisopnames in de 70-74 groep.

[ Bericht 5% gewijzigd door _serial_ op 29-04-2021 10:15:24 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199202625
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:54 schreef josja het volgende:

[..]

Verbijsterd nog wel... sorry maar dan sta je wel ver van de mensen af hoor. Het duurt te lang, iedereen is er klaar mee, de lijken klotsen nog niet tegen de muren op, er komt een waanzinnig mooie zonnige vrije dag aan en dan ben je verbijsterd? Man, het deed me denken aan die filmpjes van koeien die na een lange winter weer voor het eerst in de wei mogen dartelen. En heel logisch ook dat het gebeurde.
Het deed me ook wel aan domme koeien denken inderdaad :7.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199202640
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heeft iedereen gisteravond genoten na tien uur?
Als je bedoelt in slaap vallen tijdens een netflix serie? Yup!
pi_199202674
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 07:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar je gaat er dus van uit dat er een agenda achter zit.
Ze zullen er niet gratis zitten, en voor zulke shows zijn kijkcijfers belangrijker dan informatie voorziening.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199202675
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het deed me ook wel aan domme koeien denken inderdaad :7.
Zeg, dat zijn hartstikke lieve filmpjes ja, van die leuke blije koetjes :D
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  donderdag 29 april 2021 @ 10:14:54 #266
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199202681
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:07 schreef _serial_ het volgende:
Even breakdown gedaan van de vaccinatiecijfers en vaccinatiegraad.

[ afbeelding ]

De 75-85 gaat goed met vaccinatiegraad.
De 85-90 zou nog wel iets beter mogen,
De 90+ groep begrijp ik wel dat daar een lagere graad is.
De overige zijn nog volop bezig.
Als het goed is is er wel wat meer voortgang geboekt bij de groep 60-65 omdat zij al een tijdje via de huisarts AZ kunnen krijgen.
  Redactie Sport donderdag 29 april 2021 @ 10:15:03 #267
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199202683
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:13 schreef josja het volgende:

[..]

Zeg, dat zijn hartstikke lieve filmpjes ja, van die leuke blije koetjes :D
Je leven is wel best leeg als je de eerste de beste dag meteen 3 uur in de rij gaat staan voor de Primark. Dat ze verwachten dat mensen niet zo zijn vind ik wel raar, ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199202693
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:14 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als het goed is is er wel wat meer voortgang geboekt bij de groep 60-65 omdat zij al een tijdje via de huisarts AZ kunnen krijgen.
Ja alleen zijn die cijfers van leeftijdsgroepen helaas niet exact bekend.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 29 april 2021 @ 10:17:12 #269
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199202701
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja alleen zijn die cijfers van leeftijdsgroepen helaas niet exact bekend.
Nee, maar je kunt er denk ik wel vanuit gaan dat die >900k mensen die via de huisarts zijn geprikt bijna allemaal in deze categorie vallen.
pi_199202713
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Je leven is wel best leeg als je de eerste de beste dag meteen 3 uur in de rij gaat staan voor de Primark. Dat ze verwachten dat mensen niet zo zijn vind ik wel raar, ja.
Ok, het hele land gaat op slot want er is een virus uitgebroken waarvan we eigenlijk niet weten wat de impact gaat zijn. We hebben wel beelden gezien uit China en die waren niet best. Wat doen mensen?
10.000 meter wc papier kopen.
En jij vindt dit raar?

Go hard or go home
pi_199202715
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Je leven is wel best leeg als je de eerste de beste dag meteen 3 uur in de rij gaat staan voor de Primark. Dat ze verwachten dat mensen niet zo zijn vind ik wel raar, ja.
Kijk, mijn ding is het ook niet. Maar, als de gyms weer opengaan ben ik de eerste die een reservering maakt. Andere mensen verheugen zich weer op eeeh weet ik veel, eindelijk weer eens een lekkere pil van Nietzsche uit de bieb halen. Ieder zijn hobby.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Redactie Sport donderdag 29 april 2021 @ 10:19:12 #272
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199202723
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:18 schreef Noek het volgende:

[..]

Ok, het hele land gaat op slot want er is een virus uitgebroken waarvan we eigenlijk niet weten wat de impact gaat zijn. We hebben wel beelden gezien uit China en die waren niet best. Wat doen mensen?
10.000 meter wc papier kopen.
En jij vindt dit raar?

[ afbeelding ]
Nee, ik vind het raar dat ze (de overheid) niet anticiperen op het feit dat mensen weer er op uit willen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 29 april 2021 @ 10:19:21 #273
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199202727
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die kans is er inderdaad.
Vorig jaar hield men zich veel beter aan de maatregelen.
Maar het is een kans, geen zekerheid.
Ja en vorig jaar hadden we ook een vaccin in de zomer.....wacht even.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Redactie Sport donderdag 29 april 2021 @ 10:23:05 #274
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199202771
Mensen die vorige zomer met komende zomer vergelijken zijn af.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 29 april 2021 @ 10:23:07 #275
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199202772
Vorig jaar lagen er op 29 april 804 covidpatiënten op de IC, en dat aantal was sterk aan het dalen. Gisteren lagen er 814 covidpatiënten op de IC, en dat aantal is helemaal niet zo sterk aan het dalen.

Kortom, de situatie is nu erger dan op hetzelfde moment vorig jaar :{
pi_199202774
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:17 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, maar je kunt er denk ik wel vanuit gaan dat die >900k mensen die via de huisarts zijn geprikt bijna allemaal in deze categorie vallen.
De groep 60-65 groep is z'n 1,13 miljoen mensen.
Als iedereen een prik zou nemen in die groep heb je z'n 2,3 miljoen vaccinaties nodig.

Als 900K alleen de eerste prik is, dan hebben we in die groep z'n 79% vaccinatiegraad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199202795
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:23 schreef Tijn het volgende:
Vorig jaar lagen er op 29 april 804 covidpatiënten op de IC, en dat aantal was sterk aan het dalen. Gisteren lagen er 814 covidpatiënten op de IC, en dat aantal is helemaal niet zo sterk aan het dalen.

Kortom, de situatie is nu erger dan op hetzelfde moment vorig jaar :{
Ja en dat vind ik echt bijzonder frustrerend na 8 maanden sluiting.
Fijn hoor, al die blije koeien. Zijn ook vast die koeien die elke dag posten hoe zwaar en hoe kut het voor de ondermers is dat ze gesloten zijn en dat ze kapot worden gemaakt.
Gesloten zonder enig resultaat. Heb niet eens woorden ervoor hoe zuur dat is.
Go hard or go home
  Redactie Sport donderdag 29 april 2021 @ 10:25:30 #278
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199202797
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:23 schreef Tijn het volgende:
Vorig jaar lagen er op 29 april 804 covidpatiënten op de IC, en dat aantal was sterk aan het dalen. Gisteren lagen er 814 covidpatiënten op de IC, en dat aantal is helemaal niet zo sterk aan het dalen.

Kortom, de situatie is nu erger dan op hetzelfde moment vorig jaar :{
Vorig jaar was het aantal ziekenhuisopnames in deze periode veel kleiner. Het virus was toen veel minder verspreid onder de bevolking. Dat is pas na de zomer veel sterker geworden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 29 april 2021 @ 10:26:18 #279
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199202806
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:25 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja en dat vind ik echt bijzonder frustrerend na 8 maanden sluiting.
Fijn hoor, al die blije koeien. Zijn ook vast die koeien die elke dag posten hoe zwaar en hoe kut het voor de ondermers is dat ze gesloten zijn en dat ze kapot worden gemaakt.
Gesloten zonder enig resultaat. Heb niet eens woorden ervoor hoe zuur dat is.
Het is vooral misgegaan omdat er vorig jaar in de zomer te weinig handhaving was. Daar wordt nog altijd de rekening voor betaald.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199202812
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het is vooral misgegaan omdat er vorig jaar in de zomer te weinig handhaving was. Daar wordt nog altijd de rekening voor betaald.
Dat was ook niet nodig, we hadden in de zomer nauwelijks besmettingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 29 april 2021 @ 10:28:29 #281
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199202822
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:23 schreef Tijn het volgende:
Vorig jaar lagen er op 29 april 804 covidpatiënten op de IC, en dat aantal was sterk aan het dalen. Gisteren lagen er 814 covidpatiënten op de IC, en dat aantal is helemaal niet zo sterk aan het dalen.

Kortom, de situatie is nu erger dan op hetzelfde moment vorig jaar :{
We gaan allemaal dood :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199202823
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:25 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja en dat vind ik echt bijzonder frustrerend na 8 maanden sluiting.
Fijn hoor, al die blije koeien. Zijn ook vast die koeien die elke dag posten hoe zwaar en hoe kut het voor de ondermers is dat ze gesloten zijn en dat ze kapot worden gemaakt.
Gesloten zonder enig resultaat. Heb niet eens woorden ervoor hoe zuur dat is.
Je kan ook zeggen dat het zonder die maatregelen nog veel erger zou zijn. De maatregelen worden minder nageleefd en dus blijft het aanmodderen. En dat is ook wel logisch.

Maar het beste zou zijn dat we gewoon vanaf half februari een week of vijf in een volledige lockdown waren gegaan zoals vorig jaar. Dan hadden we nu een laag aantal besmettingen gehad en waren we er bijna vanaf geweest.

Ik weet ook wel dat dit nooit gelukt was, maar toch.
  donderdag 29 april 2021 @ 10:28:38 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199202825
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het is vooral misgegaan omdat er vorig jaar in de zomer te weinig handhaving was. Daar wordt nog altijd de rekening voor betaald.
Er was niet eens een plan vorig jaar zomer.
pi_199202838
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het is vooral misgegaan omdat er vorig jaar in de zomer te weinig handhaving was. Daar wordt nog altijd de rekening voor betaald.
Maar toen kon er toch ook van alles, en was er niet eens een vaccin!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 29 april 2021 @ 10:31:19 #285
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199202854
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

We gaan allemaal dood :{
Zou het. Dan toch maar weer de avondklok invoeren
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 29 april 2021 @ 10:31:34 #286
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199202859
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat was ook niet nodig, we hadden in de zomer nauwelijks besmettingen.
Er zou sowieso een opleving zijn geweest van het virus. Dat is al bewezen in andere landen.

Het grote probleem is dat men nog steeds niet weet hoe je dit virus precies oploopt, waardoor je ook niet weet welke maatregelen zouden werken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199202864
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:23 schreef Tijn het volgende:
Vorig jaar lagen er op 29 april 804 covidpatiënten op de IC, en dat aantal was sterk aan het dalen. Gisteren lagen er 814 covidpatiënten op de IC, en dat aantal is helemaal niet zo sterk aan het dalen.

Kortom, de situatie is nu erger dan op hetzelfde moment vorig jaar :{
Er is niet eens een significante daling te zien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199202875
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Er zou sowieso een opleving zijn geweest van het virus. Dat is al bewezen in andere landen.

Het grote probleem is dat men nog steeds niet weet hoe je dit virus precies oploopt, waardoor je ook niet weet welke maatregelen zouden werken.
Jawel, door sociale contacten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 29 april 2021 @ 10:32:53 #289
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199202876
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:25 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja en dat vind ik echt bijzonder frustrerend na 8 maanden sluiting.
Fijn hoor, al die blije koeien. Zijn ook vast die koeien die elke dag posten hoe zwaar en hoe kut het voor de ondermers is dat ze gesloten zijn en dat ze kapot worden gemaakt.
Gesloten zonder enig resultaat. Heb niet eens woorden ervoor hoe zuur dat is.
Het is inderdaad kut met peren. Er had echt een andere lijn moeten worden ingezet aan het begin van deze tweede golf, want dit sloeg nergens op. Alles maandenlang dicht en alsnog de IC overvol -O-
pi_199202878
De situatie is toch gewoon beter dan vorig jaar? Ongeveer 5.000.000 vaccinaties beter.
  donderdag 29 april 2021 @ 10:33:31 #291
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199202884
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar toen kon er toch ook van alles, en was er niet eens een vaccin!
Wel mooi om te zien dat het met een lockdown veel beter is gegaan de afgelopen maanden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 29 april 2021 @ 10:33:37 #292
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199202885
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er is niet eens een significante daling te zien.
Nee, dus deze situatie duurt nog wel even voort :{
pi_199202886
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:28 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Je kan ook zeggen dat het zonder die maatregelen nog veel erger zou zijn. De maatregelen worden minder nageleefd en dus blijft het aanmodderen. En dat is ook wel logisch.

Maar het beste zou zijn dat we gewoon vanaf half februari een week of vijf in een volledige lockdown waren gegaan zoals vorig jaar. Dan hadden we nu een laag aantal besmettingen gehad en waren we er bijna vanaf geweest.

Ik weet ook wel dat dit nooit gelukt was, maar toch.
Even voor je beeldvorming, we hebben vanaf 14 december bijna 3 maanden in een volledige lockdown gezeten tot 3 maart, en vanaf 23 jan tot 28 eind april met een avondklok. Dat is veel strenger dan vorig jaar toen de winkels gedurende die hele periode nog open waren en geen avondklok was.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199202894
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:28 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Je kan ook zeggen dat het zonder die maatregelen nog veel erger zou zijn. De maatregelen worden minder nageleefd en dus blijft het aanmodderen. En dat is ook wel logisch.

Maar het beste zou zijn dat we gewoon vanaf half februari een week of vijf in een volledige lockdown waren gegaan zoals vorig jaar. Dan hadden we nu een laag aantal besmettingen gehad en waren we er bijna vanaf geweest.

Ik weet ook wel dat dit nooit gelukt was, maar toch.
Zonder maatregelen zat ik nog steeds in hetzelfde pakket dus ik kan dat niet zeggen.
We misschien wel maar ik niet.
Go hard or go home
  donderdag 29 april 2021 @ 10:34:34 #295
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199202896
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:32 schreef Questular het volgende:
De situatie is toch gewoon beter dan vorig jaar? Ongeveer 5.000.000 vaccinaties beter.
Het perspectief is beter. De situatie, zeker op de IC, is absoluut niet beter.
  donderdag 29 april 2021 @ 10:34:37 #296
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199202897
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Jawel, door sociale contacten
Waarom dragen we dan mondkapjes in de supermarkt?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199202898
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:33 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, dus deze situatie duurt nog wel even voort :{
Die kans is inderdaad heel groot.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199202903
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Waarom dragen we dan mondkapjes in de supermarkt?
Omdat mensen moeten eten?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199202915
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:34 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het perspectief is beter. De situatie, zeker op de IC, is absoluut niet beter.
De instroom is wel stabiel, je hebt daar helaas een lange ligduur dus het helaas duurt lang voor je daar daling ziet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Sport donderdag 29 april 2021 @ 10:37:03 #300
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199202917
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er was niet eens een plan vorig jaar zomer.
Er had gewoon strakker gereguleerd moeten worden om brandjes te kunnen blussen. Toen eind september pas werd ingegrepen was het al te laat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199202920
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:32 schreef Questular het volgende:
De situatie is toch gewoon beter dan vorig jaar? Ongeveer 5.000.000 vaccinaties beter.
Dat hangt ervan hoe je de situatie meet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')