Ik denk vanaf begin juni al, als duidelijk is dat de ziekenhuizen leegstromen. Of misschien zelfs al wel eerder, als er bijvoorbeeld in de tweede helft van mei prachtig zomerweer is met warme avonden.quote:Op woensdag 28 april 2021 20:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Los van wat Hugo roept, zodra in juli hier iedereen de eerste prik heeft gehad gaat niemand zich meer aan die 1,5 meter houden. Dat doen velen nu al niet trouwens , gelet op de beelden ook gister weer.
Juist. En die maskerplicht zie je ook steeds meer vervagen, het aantal mensen dat hem nog goed draagt neemt ook elke dag af lijkt het wel. Het is echt vooral voor de show nog.quote:Op woensdag 28 april 2021 20:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk vanaf begin juni al, als duidelijk is dat de ziekenhuizen leegstromen. Of misschien zelfs al wel eerder, als er bijvoorbeeld in de tweede helft van mei prachtig zomerweer is met warme avonden.
Je zal maar net die huisarts zijn die een AZ prik aan een jonge vrouw geeft die het loodje legt...quote:Op woensdag 28 april 2021 20:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ligt aan risico wat de huisarts wil lopen plus hoeveel ie over heeft van AZ
Ik had hem als een brave burger geďnstalleerd, maar nadat ik een aantal keer geen melding kreeg nadat ik langdurig in contact was geweest met besmette mensen omdat het meer dan een week duurde voordat die hun codes kregen om in te voeren zodat hun contacten op de hoogte konden worden gebracht verklaarde ik hem overbodig.quote:Op woensdag 28 april 2021 18:06 schreef roos94 het volgende:
Dacht ineens. Ik hoor nooit meer iets over die corona melding app. Wordt dit nog gebruikt? Waar is ie heen?
Ah ja, je bent een wandelende virusbom (tenzij je anders kunt bewijzen).quote:Op woensdag 28 april 2021 20:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mensen die om bullshit redenen een coronavaccinatie weigeren mogen wat mij betreft toch iets beperkt worden in hun vrijheid. Je vormt door je eigen gedrag bewust een gevaar voor de gezondheid van anderen. Daar mag wat mij betreft ook een milde straf tegenover staan.
Ja, voor sommigen zou het veel duidelijker zijn als de wereld gewoon zwart/wit was geweest.quote:Op woensdag 28 april 2021 20:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
En deze blijft natuurlijk ook opmerkelijk van Hugo
,Er komt een moment dat we medisch vaststellen dat gevaccineerden een kleinere rol spelen bij de verspreiding, hoop ik. En dan vind ik het terecht dat voor mensen die gevaccineerd zijn geen quarantaineplicht geldt.
Kleinere rol, niet geen rol.
Als je van de winter een gezellig feestje bij je thuis hield werd je gezien als serialkiller, nu een gevaccineerde een "kleinere rol" speelt in de besmettingen mag hij lekker zijn gang gaan.
Lekker dat je zo genoten hebt, Eragon!quote:Op woensdag 28 april 2021 19:13 schreef eragon2890 het volgende:
https://ibb.co/jZ2NKmJ
Dat was geweldig! Lekker met 8 mensen (een niet op de foto) twee uur kbbq gaan eten, na afloop nog ff zaten kletsen XD
We zaten met 5 en 3 aan een tafel, heerlijk zonder bekvodjes ouderwets gezellig 😂
Mag natuurlijk eigenlijk niet, maar hartje den haag vlak bij politiebureau, niemand carede lol. Liepen meerdere politieagenten langs maar die vonden het wel best, lekker relaxed zo 😃
Was een geweldige dag!
Huisartsen zijn wel gewend dat hun patiënten overlijden...quote:Op woensdag 28 april 2021 20:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je zal maar net die huisarts zijn die een AZ prik aan een jonge vrouw geeft die het loodje legt...
Is ook lastig.quote:Op woensdag 28 april 2021 20:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het dan vooral opvallend dat er blijkbaar nog steeds geen zekerheid is dat gevaccineerden het niet meer over kunnen brengen. Of in ieder geval veel minder snel.
Zelfs in Israël waar meer dan de helft volledig gevaccineerd is, geldt er nog een maskerplicht (zie hier: https://www.rail.co.il/en/pages/train-ride-updates.aspx). Dan is het niet meer dan logisch dat de maskerplicht tot zeker juli blijft bestaan in Nederland.quote:Op woensdag 28 april 2021 20:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Juist. En die maskerplicht zie je ook steeds meer vervagen, het aantal mensen dat hem nog goed draagt neemt ook elke dag af lijkt het wel. Het is echt vooral voor de show nog.
Die is er wel toch, ze kunnen het. Alleen veel minder dan een niet gevaccineerde.quote:Op woensdag 28 april 2021 20:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het dan vooral opvallend dat er blijkbaar nog steeds geen zekerheid is dat gevaccineerden het niet meer over kunnen brengen. Of in ieder geval veel minder snel.
Bij Hugo en Mark was alles zwart-wit, eenheidsworst maatregelen, voor iedereen gold hetzelfde. Maar hier dan niet? Lijkt mij dat je het wel over kan dragen of niet over kan dragen, een beetje over kunnen dragen strookt niet met wat ze tot nu toe uit hebben gedragen .quote:Op woensdag 28 april 2021 21:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, voor sommigen zou het veel duidelijker zijn als de wereld gewoon zwart/wit was geweest.
Er is geen verschil tussen overdragen en een beetje overdragen, he?quote:Op woensdag 28 april 2021 21:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Bij Hugo en Mark was alles zwart-wit, eenheidsworst maatregelen, voor iedereen gold hetzelfde. Maar hier dan niet? Lijkt mij dat je het wel over kan dragen of niet over kan dragen, een beetje over kunnen dragen strookt niet met wat ze tot nu toe uit hebben gedragen .
Dat geloof ik direct, maar of ze dan ook aansprakelijk zijn... Nu weet ik niet hoe het juridisch zit als je als huisarts iemand onder de 60 vaccineert, maar kan wel eens een staartje krijgen gok ik zo.quote:Op woensdag 28 april 2021 21:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Huisartsen zijn wel gewend dat hun patiënten overlijden...
Zeker wel, net als dat er een verschil is of je als 20-er corona oploopt of als 70-er. Toch waren de maatregelen hetzelfde.quote:Op woensdag 28 april 2021 21:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is geen verschil tussen overdragen en een beetje overdragen, he?
Wat wil je nou horen?quote:Op woensdag 28 april 2021 21:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zeker wel, net als dat er een verschil is of je als 20-er corona oploopt of als 70-er. Toch waren de maatregelen hetzelfde.
De Nederlandse uitrol ervan is uiteraard nog niet in kannen en kruikenquote:Op woensdag 28 april 2021 20:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat scheelt. Ik ben toch wel echt benieuwd hoe het gaat werken als ik hier een PCR test doe voordat ik een dag later in het vliegtuig stap. Hoe die dan in dat algemene vaccinatie paspoort/certificaat terecht komt zodat het in het buitenland ook gewoon erkent wordt. Maar de praktische zaken zullen in mei hopelijk gedeeld worden.
Die trombose is inmiddels van bekend dat ie behandelbaar is, en hoequote:Op woensdag 28 april 2021 20:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je zal maar net die huisarts zijn die een AZ prik aan een jonge vrouw geeft die het loodje legt...
Geen idee maar lijkt me wel het onderzoeken waard jaquote:Op woensdag 28 april 2021 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe groot is die fout eigenlijk van Sputnik? Wat kan er zoal gebeuren? Lijkt me niet dat je propvol met adenovirus wil zitten dat aangemaakt wordt door je lichaam uit dat vectortje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |