Ik ben blij dat er niet onnodig veel mensen sterven aan dit klote virus. Dat zeer zwakke oudjes van in de 80 en 90 hier aan bezwijken is vreselijk, maar nog redelijk binnen de 'zij hebben een prachtig leven gehad' zinsnede te vatten.quote:Op woensdag 28 april 2021 15:53 schreef Harlon het volgende:
[..]
Jij bent blij met een vergrijzende bevolking en een land waarin niemand meer een huis kan kopen omdat er teveel oudjes zijn?
Ideaal moment om de HRA af te schaffen.quote:Op woensdag 28 april 2021 16:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En tegen de tijd dat we de rekening moeten betalen is de groep waarvoor we de rekening moeten betalen dood.
Hoop mensen die een zwaar ziekteverloop hebben en lange herstelperiode hebben gehad of nog niet hersteld zijn.quote:Op woensdag 28 april 2021 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er niet onnodig veel mensen sterven aan dit klote virus. Dat zeer zwakke oudjes van in de 80 en 90 hier aan bezwijken is vreselijk, maar nog redelijk binnen de 'zij hebben een prachtig leven gehad' zinsnede te vatten.
Ja, men vond 1 meter hier in Nederland genoeg, maar heeft toch voor 1,5 meter gekozen. Puur om ene bluemoon23 te irriteren. Ik denk het ook.quote:Op woensdag 28 april 2021 16:28 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, 1 meter vond men helemaal niet te weinig
1 meter is juist wat de WHO adviseerde....
Volgens mij zegt hij dat juist niet...quote:Op woensdag 28 april 2021 16:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoop mensen die een zwaar ziekteverloop hebben en lange herstelperiode hebben gehad of nog niet hersteld zijn.
Je bagatelliseert het door te doen of het alleen zwakke 80+ers zijn.
Waar lees je dat precies?quote:Op woensdag 28 april 2021 16:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je bagatelliseert het door te doen of het alleen zwakke 80+ers zijn.
De anderhalve meter inruilen voor een test vooraf. Hmm...quote:Op woensdag 28 april 2021 16:23 schreef RipCity het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)ocent-bezetting.html
"Uit de onderzochte voetbalwedstrijden kwam ook de conclusie dat zogeheten triagevragen (vragen over eventuele gezondheidsklachten) op locatie geen zin hebben. Daarmee worden besmettingen er niet uitgefilterd en het zorgt zelfs voor opstoppingen, waardoor er extra contactmomenten tussen bezoekers zijn. Ook temperatuurmetingen hebben geen effect."
JOH! net zo zinloos als om dit te doen bij een terras/restaurant.
Verder goed nieuws! Hopelijk van het weekend weer halfvolle stadions!
Maar als de bevolkingsaanwas door was gegaan waardoor we niet vergrijzen (want vergrijzen is gewoon een uitvloeisel van een dalend geboortecijfer) waren er dan ineens wel woningen geweest of was dan het tekort nog veel groter geweest?quote:Op woensdag 28 april 2021 15:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Blij niet, maar het is wat het is.
Ik weet niet of dat nu zo'n goed idee is voor al die jongere mensen die de afgelopen 5 jaar enorme hypotheken hebben afgesloten.quote:Op woensdag 28 april 2021 16:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ideaal moment om de HRA af te schaffen.
Zoals je aan mijn reactie zag, kon ik niet zoveel met de opmerkingquote:Op woensdag 28 april 2021 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar als de bevolkingsaanwas door was gegaan waardoor we niet vergrijzen (want vergrijzen is gewoon een uitvloeisel van een dalend geboortecijfer) waren er dan ineens wel woningen geweest of was dan het tekort nog veel groter geweest?
Of denk ik nu te logisch na?
De WHO adviseert "meer dan 1 meter", he. Dus 1,5 bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 28 april 2021 16:28 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, 1 meter vond men helemaal niet te weinig
1 meter is juist wat de WHO adviseerde....
Nou, niet op zo'n manier. De gehele bevolking vaccineren is echt wat anders dan een medicijn voor een X aantal mensen met aandoening Y.quote:Op woensdag 28 april 2021 16:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met dat argument kun je heel veel dingen afschrijven.
Ik heb het niet over dit jaar, maar over aankomende jaren. En over genetic drift en boosters voor jonge mensen de komende jaren. Grote kans dat aankomende jaren het een mild ziektebeeld wordt. Waarom zou je als jongere dan een booster nemen als het toch bij een verkoudheidje blijft? Natuurlijk nemen mensen het dit jaar om de pandemie weg te krijgen. Weinig mensen onder de 60 nemen ook de griepprik. Als het iets soortgelijks wordt, helemaal prima.quote:Behalve dan dat niet alle jonge mensen er mild ziek van worden. Uiteindelijk is de (zeldzame) kans op bijwerkingen vele malen kleiner dan de kans op een heftige (natuurlijke) infectie.
In dat geval komt het economische argument om de hoek kijken, maar ook dan kun je je afvragen of de kosten van de prikken niet ruimschoots opwegen tegen het gemiste arbeidspotentieel door zieke jongeren.
Tussen de hagelbuien door?quote:Op woensdag 28 april 2021 16:59 schreef Ronald het volgende:
De terrassen in Enschede zaten goed vol, net even een kijkje genomen. Wel aardig veel afstand tussen tafels, dus dat kan allemaal prima. Had al weken eerder gekund zonder enige problemen, daar ben ik van overtuigd.
Wat men voor zover ik altijd begrepen heb zoveel mogelijk wil voorkomen is de bewegingen omdat de terrassen open zijn. Het trekt heel veel extra mensen richting de terrassen als men weet dat er misschien plek is.quote:Op woensdag 28 april 2021 16:59 schreef Ronald het volgende:
De terrassen in Enschede zaten goed vol, net even een kijkje genomen. Wel aardig veel afstand tussen tafels, dus dat kan allemaal prima. Had al weken eerder gekund zonder enige problemen, daar ben ik van overtuigd.
Dit klopt. En de horeca is ook een groter risico voor brandhaarden; als het daar fout gaat, gaat het ook gelijk goed fout.quote:Op woensdag 28 april 2021 17:03 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Wat men voor zover ik altijd begrepen heb zoveel mogelijk wil voorkomen is de bewegingen omdat de terrassen open zijn. Het trekt heel veel extra mensen richting de terrassen als men weet dat er misschien plek is.
Evil bastards daar in Den Haag.quote:Op woensdag 28 april 2021 17:08 schreef Pvt.Webster het volgende:
RIP terrasweer.. Begint nu dicht te trekken, komende dagen meer regen en kou.
Gerrit Hiemstra zit in het complot.quote:Op woensdag 28 april 2021 17:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Evil bastards daar in Den Haag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |