En onruststoker des vaderlands. Dat ben ik wel met confetti eens.quote:Op woensdag 28 april 2021 23:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij is wel meer dan dat. Hij is oa. professor en voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
En kennelijk ook epidemioloog, politicus én socioloog.quote:Op woensdag 28 april 2021 23:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij is wel meer dan dat. Hij is oa. professor en voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
Oftewel ze willen zichzelf indekken, omdat we nooit zullen weten wat het effect is van de maatregelen separaat...quote:Op woensdag 28 april 2021 23:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk dat heel bewust de avondklok niet als enige maatregelen gestopt is per vandaag
Om die reden ja, veel moeilijker te onderzoeken wat het effect is
Dat gezegd hebbend, een dik team onderzoekers kan hier echt wel analyses op doen, alsnog, en informatie uithalen
Beide mannen zijn niet alleen artsquote:Op woensdag 28 april 2021 23:19 schreef Confetti het volgende:
Die Kuipers zou je toch op grond van nationale veiligheid een keer de mond moeten kunnen snoeren?
Hij en zijn holmaatje Gommers zijn meer ondermijnend geweest dan Willem Engel.
Ik snap ook niet waarom journalisten hem er nooit op wijzen dat hij een arts is en niet meer dan dat.
Politiek op dit aandachtsgebied en open vizier, ha ha haquote:Op woensdag 28 april 2021 23:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Doe dat gewoon met open vizier. Dan kan daar ook een maatschappelijk debat over ontstaan.
heb ik idd al vaker gezegd, het is ook geen oplossing voor een pandemie, en nog meer apps, stelt ons nog meer bloot aan lekkenquote:Op woensdag 28 april 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zullen we nu gewoon stoppen met die rare apps? Doe die testbewijzen maar gewoon op een papiertje of via de e-mail.
En dat is schandalig.quote:Op woensdag 28 april 2021 23:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Politiek op dit aandachtsgebied en open vizier, ha ha ha![]()
![]()
![]()
Not gonna happen
Dit is de andere app. Dat weet ik wel. Maar ik ben het volkomen met je eens, gewoon kappen met dat gedoe.quote:Op woensdag 28 april 2021 23:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb ik idd al vaker gezegd, het is ook geen oplossing voor een pandemie, en nog meer apps, stelt ons nog meer bloot aan lekken
Dit klinkt beetje als Sigrid Kaagquote:Op woensdag 28 april 2021 23:22 schreef popje het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben die mensen van het RIVM storingen en nu ook weer die app? Laten we gewoon overheids ICT iets sneller en minder storingsgevoelig maken of het gewoon niet gebruiken.
Vooral omdat die Van Dissel ook wel eens andere uitspraken doet. Maar ook bijvoorbeeld in het Catshuis er bij zit…quote:Op woensdag 28 april 2021 23:07 schreef maan_man het volgende:
Allemaal heel bedenkelijk. Maar goed, nadat ze bij de opening van de basisscholen niet alleen de epidemiologische toestand wogen, maar ook het maatschappelijk belang wogen, vraag ik mij steeds af in hoeverre dat advies politiek gemotiveerd is.
Ja, dat mag je vinden maar hij is niet alleen artsquote:Op woensdag 28 april 2021 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En onruststoker des vaderlands. Dat ben ik wel met confetti eens.
dat wil men niet, gewoon door de strot van burgers heen drukkenquote:Op woensdag 28 april 2021 23:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Doe dat gewoon met open vizier. Dan kan daar ook een maatschappelijk debat over ontstaan.
Kennelijk moet de overheid voor ons blijven denken en we kunnen schijnbaar niet zelf bepalen waar we wel en niet heengaan, het schijnt toch wel dat de mens zoiets als risico inschattend vermogen bezit...quote:Op woensdag 28 april 2021 22:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh dat ben ik niet met je eens
Gecontroleerd open zonder testen of vaccinatiebewijzen zie ik ook prima gebeuren als mogelijkheid
En we kunnen ook uiteindelijk in iets verderop in deze fase naar het 'eigen verantwoordelijkheid' model toe. Maar dat vereist ook politieke moed
En zo zijn er wel nog meer mogelijkheden
Nou...afgaande op het afgelopen jaar kunnen we rustig stellen dat dit niet zo evident isquote:Op woensdag 28 april 2021 23:27 schreef popje het volgende:
[..]
Kennelijk moet de overheid voor ons blijven denken en we kunnen schijnbaar niet zelf bepalen waar we wel en niet heengaan, het schijnt toch wel dat de mens zoiets als risico inschattend vermogen bezit...
Maar dit is het probleem, hoe weet jij dat het effect uitbleef? Let wel, ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik vraag echter wel waar je dat op baseert. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit is gezegd dat een avondklok alle nieuwe besmetting zou tegenhouden of de IC leeg zou maken.quote:Op woensdag 28 april 2021 23:31 schreef maan_man het volgende:
Ik was niet voor de invoering van de avondklok, maar de invoering vind ik met terugwerkende kracht nog enigszins acceptabel. Het is een onzekere tijd en je probeert wat. Maar dat je gewoon verlengt en verlengt, terwijl je ziet dat het effect uitblijft dat is gewoon onvergefelijk.
Je hebt te maken met een ziekte die overdraagbaar is, en die de hele samenleving raakt, dat is natuurlijk niet helemaal zo makkelijk en individualistisch te benaderenquote:Op woensdag 28 april 2021 23:27 schreef popje het volgende:
[..]
Kennelijk moet de overheid voor ons blijven denken en we kunnen schijnbaar niet zelf bepalen waar we wel en niet heengaan, het schijnt toch wel dat de mens zoiets als risico inschattend vermogen bezit...
Het antwoord op de vraag 'toon aan met data dat het werkt/effect heeft' is maandenlang heel erg mooi ontweken en uitgeblevenquote:Op woensdag 28 april 2021 23:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dit is het probleem, hoe weet jij dat het effect uitbleef? Let wel, ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik vraag echter wel waar je dat op baseert. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit is gezegd dat een avondklok alle nieuwe besmetting zou tegenhouden of de IC leeg zou maken.
Het is ingezet, en ik was er overigens op tegen, om contactmomenten te beperken. De vraag moet dus zijn of dat wel gelukt is, lijkt mij.
Toch wel mooi dat ze het nu dan eindelijk doen.quote:Op woensdag 28 april 2021 23:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Het antwoord op de vraag 'toon aan met data dat het werkt/effect heeft' is maandenlang heel erg mooi ontweken en uitgebleven
Tja, de mening van 1 persoon, die ook aangeeft dat het niet meetbaar is welk effect de avondklok had.quote:Op woensdag 28 april 2021 22:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wel mooi dat het pas gezegd werd toen al besloten was die klok op te heffen.
Bij invoering iedereen "ja, amen, groen knopje drukken."
En dan nog die rechtzaak, binnen no-time een spoedwet fixen, omdat volgens Jaap/Rutte en co. anders een jojo-effect zou ontstaan.![]()
Kansloos x1000.
De avondklok is afgeschaft uiteindelijkquote:Op woensdag 28 april 2021 23:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch wel mooi dat ze het nu dan eindelijk doen.
voor mijzelf was het wel een afspreekdrempel of je moest vroeg weg of blijven slapen, waar ik geen voorstander van was.quote:Op woensdag 28 april 2021 23:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dit is het probleem, hoe weet jij dat het effect uitbleef? Let wel, ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik vraag echter wel waar je dat op baseert. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit is gezegd dat een avondklok alle nieuwe besmetting zou tegenhouden of de IC leeg zou maken.
Het is ingezet, en ik was er overigens op tegen, om contactmomenten te beperken. De vraag moet dus zijn of dat wel gelukt is, lijkt mij.
Ja, eens. En daar ben ik helemaal niet blij mee, ik kan mij herinneren dat ik met Amerikaanse vrienden een tijd geleden een discussie had en die vroegen toen of we in Nederland ook een avondklok zouden krijgen en ik riep toen heel overtuigd van mijzelf dat dit nooit zou gebeuren. Shows what I know.quote:Op woensdag 28 april 2021 23:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Het antwoord op de vraag 'toon aan met data dat het werkt/effect heeft' is maandenlang heel erg mooi ontweken en uitgebleven
Vergelijk het met Duitsland zonder avondklok, België met een mildere avondklok en Parijs met een strengere avondklok. Volgens mij zat er niet echt verschil in de epidemiologische ontwikkeling. Er wordt in die periode zelfs vaker verwezen naar Duitland waar het beter zou gaan, dan in Nederland. Daarnaast hebben wij natuurlijk gewoon de stellingname van Kuijpers.quote:Op woensdag 28 april 2021 23:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |