Exact.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Media vindt dit fantastisch. Zij zijn de boosdoener in deze. Ze moeten stoppen met uitnodigen van OMT-leden en Kuipers/Gommers. Elke dag ander dikke duim-verhaaltje die volledig buiten hun scope liggen.
If it sounds like a duck, smells like a duck....quote:Op donderdag 29 april 2021 09:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is een fieldlab-experiment als Fieldlab het organiseert en onderzoek doet tijdens dit evenement.
Ik vind het best om zaken kritisch te bekijken, maar wel feitelijk. Ze hebben onderzoek gedaan, daar zijn bevindingen uit gekomen, die worden gedeeld. Het is niet zo dat ieder evenement dat vervolgens onder die voorwaarden wordt georganiseerd een Fieldlab is.
Ik dacht dat het rond mondkapjes wel duidelijk was, ze doen weinig, kunnen inderdaad ook een tegendraads effect hebben, in de eerste golf was er een tekort, dus liever geen mondkapjes, in de tweede golf besluit het kabinet tegen het advies in voor een plicht, onder het mom van alle beetjes helpen.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:12 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: het gaat ook om een stukje urgentie kweken voor de maatregelen, wat je zelf het psychologische effect noemt. Ik vind dat overigens geen slechte achtergrond voor een maatregel, laat ik daar wel duidelijk over zijn.
Ik vind het echter niet correct om dan maar heel hard te gaan roepen dat een mondkapje, waarbij al verschillende studies aantonen dat het waarschijnlijk een tegendraads effect heeft (mensen houden namelijk minder afstand en het houdt eigenlijk nauwelijks aerosolen tegen), de druk op de zorg vermindert. Als dan na afschaffing blijkt dat het geen fluit helpt bij het terugdringen van de druk op de zorg, dan loop je weer tegen gezeik aan. Ben gewoon eerlijk, daar is mijn hele punt om begonnen.
Verder ben ik het volledig met je eens: we zitten nog (te?) hoog in de cijfers en we zitten tegelijkertijd met een bevolking die het wel gehad heeft en het weer dat langzaam beter wordt waardoor men gewoon los gaat. Je moet dus wat maar je moet, mijns inziens, beginnen met te stoppen met liegen over wat je nou eigenlijk wil bereiken.
Was toch een heerlijke meltdown van Gana ouwe reusquote:Op donderdag 29 april 2021 09:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee, ranzig slechte 2e helft bij PSG - City
Zo niet toepasselijk in dit geval.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
If it sounds like a duck, smells like a duck....
Ja een kwartiertje was het wel lachen. Totale ineenstorting van PSG. Torren in hun hoofd.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was toch een heerlijke meltdown van Gana ouwe reus
Is er een keer een onderzoek wat een positief resultaat geeft krijg je een Wij van WC eend reactie. Geloven we dan helemaal niks meer?quote:Op donderdag 29 april 2021 09:33 schreef _serial_ het volgende:
Fieldlab adviseert toestaan buitenevenementen met 50 tot 75 procent bezetting
Wij van fieldlab adviseren een fieldlab.
We hebben ook nog een aandeeltje in een sneltest fabrikant.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling he, dat je verder gaat zoeken. Die app is van Hugo en dus heeft Hugo het verkloot.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:28 schreef Mallerd01 het volgende:
Iemand deze trouwens al gezien: https://nos.nl/artikel/23(...)-zorgen-over-privacy
[..]
Niet een probleem van de app zelf dus, maar wederom van Google, die het niet voor elkaar krijgt om zijn belofte waar te maken.
Wat overigens niet uit het bericht naar voren komt (maar waar je achter kunt komen door wat verder te zoeken) is dus het gevolg hiervan. Door de mogelijkheid om deze codes uit te lezen kunnen, in theorie, de vooraf geïnstalleerde apps, dus ook die van Google zelf want playservices is zo'n app, gaan uitvinden wie er besmet is.
Zie mijn post boven.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zouden we voor maandag nog iets gaan horen over de vaccinatiecijfers van deze week of slaan we gewoon een weekje over?
Het deed me ook wel aan domme koeien denken inderdaadquote:Op donderdag 29 april 2021 08:54 schreef josja het volgende:
[..]
Verbijsterd nog wel... sorry maar dan sta je wel ver van de mensen af hoor. Het duurt te lang, iedereen is er klaar mee, de lijken klotsen nog niet tegen de muren op, er komt een waanzinnig mooie zonnige vrije dag aan en dan ben je verbijsterd? Man, het deed me denken aan die filmpjes van koeien die na een lange winter weer voor het eerst in de wei mogen dartelen. En heel logisch ook dat het gebeurde.
Als je bedoelt in slaap vallen tijdens een netflix serie? Yup!quote:Op donderdag 29 april 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heeft iedereen gisteravond genoten na tien uur?
Ze zullen er niet gratis zitten, en voor zulke shows zijn kijkcijfers belangrijker dan informatie voorziening.quote:Op donderdag 29 april 2021 07:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar je gaat er dus van uit dat er een agenda achter zit.
Zeg, dat zijn hartstikke lieve filmpjes ja, van die leuke blije koetjesquote:Op donderdag 29 april 2021 10:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het deed me ook wel aan domme koeien denken inderdaad.
Als het goed is is er wel wat meer voortgang geboekt bij de groep 60-65 omdat zij al een tijdje via de huisarts AZ kunnen krijgen.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:07 schreef _serial_ het volgende:
Even breakdown gedaan van de vaccinatiecijfers en vaccinatiegraad.
[ afbeelding ]
De 75-85 gaat goed met vaccinatiegraad.
De 85-90 zou nog wel iets beter mogen,
De 90+ groep begrijp ik wel dat daar een lagere graad is.
De overige zijn nog volop bezig.
Je leven is wel best leeg als je de eerste de beste dag meteen 3 uur in de rij gaat staan voor de Primark. Dat ze verwachten dat mensen niet zo zijn vind ik wel raar, ja.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:13 schreef josja het volgende:
[..]
Zeg, dat zijn hartstikke lieve filmpjes ja, van die leuke blije koetjes
Ja alleen zijn die cijfers van leeftijdsgroepen helaas niet exact bekend.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het goed is is er wel wat meer voortgang geboekt bij de groep 60-65 omdat zij al een tijdje via de huisarts AZ kunnen krijgen.
Nee, maar je kunt er denk ik wel vanuit gaan dat die >900k mensen die via de huisarts zijn geprikt bijna allemaal in deze categorie vallen.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja alleen zijn die cijfers van leeftijdsgroepen helaas niet exact bekend.
Ok, het hele land gaat op slot want er is een virus uitgebroken waarvan we eigenlijk niet weten wat de impact gaat zijn. We hebben wel beelden gezien uit China en die waren niet best. Wat doen mensen?quote:Op donderdag 29 april 2021 10:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je leven is wel best leeg als je de eerste de beste dag meteen 3 uur in de rij gaat staan voor de Primark. Dat ze verwachten dat mensen niet zo zijn vind ik wel raar, ja.
Kijk, mijn ding is het ook niet. Maar, als de gyms weer opengaan ben ik de eerste die een reservering maakt. Andere mensen verheugen zich weer op eeeh weet ik veel, eindelijk weer eens een lekkere pil van Nietzsche uit de bieb halen. Ieder zijn hobby.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je leven is wel best leeg als je de eerste de beste dag meteen 3 uur in de rij gaat staan voor de Primark. Dat ze verwachten dat mensen niet zo zijn vind ik wel raar, ja.
Nee, ik vind het raar dat ze (de overheid) niet anticiperen op het feit dat mensen weer er op uit willen.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Ok, het hele land gaat op slot want er is een virus uitgebroken waarvan we eigenlijk niet weten wat de impact gaat zijn. We hebben wel beelden gezien uit China en die waren niet best. Wat doen mensen?
10.000 meter wc papier kopen.
En jij vindt dit raar?
[ afbeelding ]
Ja en vorig jaar hadden we ook een vaccin in de zomer.....wacht even.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die kans is er inderdaad.
Vorig jaar hield men zich veel beter aan de maatregelen.
Maar het is een kans, geen zekerheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |