Het is een mooi artikel, zeker. Alleen de inhoud hebben we, inclusief dezelfde mensen, al een keer of 5 eerder kunnen lezen bij de nosquote:Op donderdag 29 april 2021 08:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat is er mis met dat artikel dan?
Er wordt heel mooi in uitgelegd waarom we niet meer onder de indruk zijn van de doemscenario's.
Die kans is er inderdaad.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:47 schreef popje het volgende:
Bij Goedemorgen Nederland Koopmans: 'ja de kans is door wat er nu gebeurd is met Koningsdag dat we de hele zomer nog met beperkingen zitten omdat de versoepelingen moeten worden opgeschoven en de piek langer duurt'
Dat scheelt geen 6 weken.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:47 schreef popje het volgende:
Bij Goedemorgen Nederland Koopmans: 'ja de kans is door wat er nu gebeurd is met Koningsdag dat we de hele zomer nog met beperkingen zitten omdat de versoepelingen moeten worden opgeschoven en de piek langer duurt'
Oh, dit is dan de eerste die ik leesquote:Op donderdag 29 april 2021 08:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is een mooi artikel, zeker. Alleen de inhoud hebben we, inclusief dezelfde mensen, al een keer of 5 eerder kunnen lezen bij de nos
Zeker het is een kans, maar het is meer de boodschap van deze OMT lieden en de constante mediageilerij van die gasten waar ik een beetje klaar mee ben. Een of andere burgemeester bij hetzelfde programma: 'Ik ben verbijsterd door wat ik zag op Koningsdag en gisteren bij de winkels'.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die kans is er inderdaad.
Vorig jaar hield men zich veel beter aan de maatregelen.
Maar het is een kans, geen zekerheid.
Feit is het dat in in iedergeval langer duurt. Een lockdown van een week of 4/5 zoals vorig jaar en we waren er vanaf geweest. Nu gaat het veel langer duren idd en de vraag is hoe lang.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Weet ik niet zo goed, er werd natuurlijk heel hard gepredikt door HdJ en MR we al deze maatregelen doen om de druk op de zorg te doen verminderen. Als dan nu blijkt dat dit niet zo is of totaal niet werkt, dan mag dat best uitgesproken worden. Ze hadden gewoon vanaf het begin al duidelijk moeten zijn dat de maatregelen daar niet allemaal voor bedoeld zijn. Het is ook gewoon om een stukje urgentie te kweken.Of dat voor deze maatregel specifiek zo is, weet ik natuurlijk ook niet, maar er mag best wel wat eerlijker gecommuniceerd worden, anders krijg je dit soort dingen..quote:Op donderdag 29 april 2021 08:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar los van de inhoud, het is toch werkelijk volslagen belachelijk dat die kerel dat roept? Ik neem aan dat HdJ ontploft is. En dat is dan nog terecht ook.
Waarom zo cynisch daarover? Vind je dat mensen die met corona op de IC komen dan maar niet geholpen moeten worden? Het is niet alsof die mensen ervoor kiezen natuurlijk.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:28 schreef Drekkoning het [quote]
[b]Op donderdag 29 april 2021 08:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Reguliere zorg wacht maar even, Covid gaat voor
Gr gr Tamara en Hugo, pootje van Ferd
Dat en een overheid dat de meest belachelijke maatregelen uit de kast haalt op momenten dat het nergens op slaat. Ik hoor al maanden code zwart dit code zwart dat, dus maatregelen verlengd.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:50 schreef popje het volgende:
[..]
Zeker het is een kans, maar het is meer de boodschap van deze OMT lieden en de constante mediageilerij van die gasten waar ik een beetje klaar mee ben. Een of andere burgemeester bij hetzelfde programma: 'Ik ben verbijsterd door wat ik zag op Koningsdag en gisteren bij de winkels'.
Verbijsterd nog wel... sorry maar dan sta je wel ver van de mensen af hoor. Het duurt te lang, iedereen is er klaar mee, de lijken klotsen nog niet tegen de muren op, er komt een waanzinnig mooie zonnige vrije dag aan en dan ben je verbijsterd? Man, het deed me denken aan die filmpjes van koeien die na een lange winter weer voor het eerst in de wei mogen dartelen. En heel logisch ook dat het gebeurde.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:50 schreef popje het volgende:
[..]
Zeker het is een kans, maar het is meer de boodschap van deze OMT lieden en de constante mediageilerij van die gasten waar ik een beetje klaar mee ben. Een of andere burgemeester bij hetzelfde programma: 'Ik ben verbijsterd door wat ik zag op Koningsdag en gisteren bij de winkels'.
Natuurlijk zijn die maatregelen daar wel voor bedoeld. Of ze goed gewerkt hebben en of de juiste keuzes gemaakt zijn, daar zal het (terecht) nog lang over gaan, maar da's nogal makkelijk na een crisis. Aan het begin van een crisis is dat toch echt wat lastiger.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:50 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Weet ik niet zo goed, er werd natuurlijk heel hard gepredikt door HdJ en MR we al deze maatregelen doen om de druk op de zorg te doen verminderen. Als dan nu blijkt dat dit niet zo is of totaal niet werkt, dan mag dat best uitgesproken worden. Ze hadden gewoon vanaf het begin al duidelijk moeten zijn dat de maatregelen daar niet allemaal voor bedoeld zijn. Het is ook gewoon om een stukje urgentie te kweken.Of dat voor deze maatregel specifiek zo is, weet ik natuurlijk ook niet, maar er mag best wel wat eerlijker gecommuniceerd worden, anders krijg je dit soort dingen..
Ik ben het wel met je eens dat hij waarschijnlijk niet de juiste persoon is.
Helemaal mee eens, ze hebben nog mazzel dat het de komende weken weer zo stervenskoud blijft voor de tijd van het jaar en vandaag ongelofelijk butweer... Dat zal de terrassen voorlopig niet meer zo gevuld krijgen.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:54 schreef josja het volgende:
[..]
Verbijsterd nog wel... sorry maar dan sta je wel ver van de mensen af hoor. Het duurt te lang, iedereen is er klaar mee, de lijken klotsen nog niet tegen de muren op, er komt een waanzinnig mooie zonnige vrije dag aan en dan ben je verbijsterd? Man, het deed me denken aan die filmpjes van koeien die na een lange winter weer voor het eerst in de wei mogen dartelen. En heel logisch ook dat het gebeurde.
Tja ze weten het gewoon zelf niet, ze gebruiken wat duren woorden om zelfverzekerd over te komen. Maar zijn aan de andere kant te stom om te beseffen dat dit soort uitspreken veel schadelijker zijn.quote:Op woensdag 28 april 2021 23:07 schreef maan_man het volgende:
[..]
Laatste OMT-advies kan ik er niks meer over vinden, maar wat scheef het OMT nog doodleuk op 12 april:
[..]
Allemaal heel bedenkelijk. Maar goed, nadat ze bij de opening van de basisscholen niet alleen de epidemiologische toestand wogen, maar ook het maatschappelijk belang wogen, vraag ik mij steeds af in hoeverre dat advies politiek gemotiveerd is.
Ah oke, dan kun jij mij vast vertellen in hoeverre een alcoholverbod na 20:00 uur de druk op de zorg gaat verlichten.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die maatregelen daar wel voor bedoeld. Of ze goed gewerkt hebben en of de juiste keuzes gemaakt zijn, daar zal het (terecht) nog lang over gaan, maar da's nogal makkelijk na een crisis. Aan het begin van een crisis is dat net zo moeilijk.
Ik snap die verbijstering wel.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:50 schreef popje het volgende:
[..]
de verbijstering lijkt me gespeeld, als een burgemeester werkelijk verbijsterd is begrijpt hij/zij er niet zoveel vanquote:Op donderdag 29 april 2021 09:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik snap die verbijstering wel.
We zitten al geruime tijd tegen het plafond aan van wat we qua besmettingscijfers aan kunnen.
En ondertussen blijven mensen zich zodanig gedragen dat de cijfers hoog blijven en we niet verder kunnen versoepelen.
Het is zowat niet te onderzoeken denk ik want de avondklok overtreders zullen het met de rest van de regels ook niet zo nauw nemen. Ik vind persoonlijk de avondklok nog 1 van de makkelijkste regels want 90% van de mensen ligt in die tijd te slapen en de resterende mensen moeten eerst nog gepakt worden. De meeste avondklok boetes zullen echt wel mensen zijn die daarnaast nog overlast gaven en niet pietje die na zijn werk naar zijn vriendin rijdt 100 kilometer verder.quote:Op woensdag 28 april 2021 23:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Eens
Hij heeft niet alle informatie om dit te kunnen beweren
Wellicht is het zo hoor (ik denk ook dat hij gelijk heeft, maar ik heb net als hij echt onvoldoende bewijs/data ervoor dus is onderbuikgevoel), maar wellicht ook niet
Toon maar aan iig. Onderzoek ernaar, ook achteraf, lijkt me heel zinvol
Hij is ingevoerd omdat grote groepen bij het sluiten van de horeca drank in de supermarkt ging halen om elders verder te gaan zuipen en maling te hebben aan de maatregelen.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:00 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ah oke, dan kun jij mij vast vertellen in hoeverre een alcoholverbod na 20:00 uur de druk op de zorg gaat verlichten.
Bij het binnengaan in bijvoorbeeld een winkel kun je je handen ontsmetten.quote:Of nog beter: hoe een niet-medisch-mondkapje waarbij geen handleiding zit over hoe die correct op en af gedaan wordt, gaat helpen om de zorg te verlichten.
Klopt, dat is de preventie paradox.quote:Kijk ik snap het ook hoor, misschien wel 80% van de Nederlanders heeft nauwelijks last van wat er in de zorg gebeurd en heeft, op misschien een enkele ernstig zieke, of overledene, na, geen enkele last van het virus maar moet zich toch aan vrijheidsbeperkende maatregelen houden.
Waar zijn de maatregelen dan nog meer voor bedoeld?quote:Geldt voor mij ook en ik doe het met frisse tegenzin. Maar je moet bij mij niet aankomen met het feit dat alles is om de druk te verminderen, want dat is gewoon niet correct.
Tja, kijk naar harde cijfers: we zitten nog steeds heel hoog in het aantal besmettingen.quote:Ik heb liever dat je eerlijk bent en zegt: "Luister, we doen er alles aan om de druk op de zorg laag te houden en we merken dat mensen toch te dicht bij elkaar komen: dus nogmaals: anderhalve meter maar nu ook verplicht een mondkapje." Komt je ongetwijfeld ook op een storm aan kritiek te staan maar dan sta je in ieder geval niet te liegen. Of nog erger, een model van het RIVM te verkopen waar een afwijking van 300% heel gewoon is.
Ik heb nergens gezegd dat dat effectieve maatregelen zijn he.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:00 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ah oke, dan kun jij mij vast vertellen in hoeverre een alcoholverbod na 20:00 uur de druk op de zorg gaat verlichten.
Of nog beter: hoe een niet-medisch-mondkapje waarbij geen handleiding zit over hoe die correct op en af gedaan wordt, gaat helpen om de zorg te verlichten.
Of waarom de helft van mijn sportgroep, waaronder ik, niet normaal mogen trainen omdat we twee jaar ouder zijn dan de rest, in dezelfde buitenlucht.
Kijk ik snap het ook hoor, misschien wel 80% van de Nederlanders heeft nauwelijks last van wat er in de zorg gebeurd en heeft, op misschien een enkele ernstig zieke, of overledene, na, maar moet zich toch aan vrijheidsbeperkende maatregelen houden. Geldt voor mij ook en ik doe het met frisse tegenzin. Maar je moet bij mij niet aankomen met het feit dat alles is om de druk te verminderen, want dat is gewoon niet correct. Ik heb liever dat je eerlijk bent en zegt: "Luister, we doen er alles aan om de druk op de zorg laag te houden en we merken dat mensen toch te dicht bij elkaar komen: dus nogmaals: anderhalve meter maar nu ook verplicht een mondkapje." Komt je ongetwijfeld ook op een storm aan kritiek te staan maar dan sta je in ieder geval niet te liegen. Of nog erger, een model van het RIVM te verkopen waar een afwijking van 300% heel gewoon is.
Het grote nadeel van virussen is dat iets wat nu helpt een volgende keer misschien een heel ander effect heeft.quote:Op woensdag 28 april 2021 23:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, eens. En daar ben ik helemaal niet blij mee, ik kan mij herinneren dat ik met Amerikaanse vrienden een tijd geleden een discussie had en die vroegen toen of we in Nederland ook een avondklok zouden krijgen en ik riep toen heel overtuigd van mijzelf dat dit nooit zou gebeuren. Shows what I know.
Ik denk dat ik het al eerder opgemerkt heb maar deze pandemie en hoe dat in Nederland is verlopen moet heel goed onderzocht worden zodat we bij de volgende, en ik betwijfel niet of er een volgende komt, beter voorbereid zijn en een beter inzicht hebben in wat wel en niet werkt.
Zoals ik al zei: het gaat ook om een stukje urgentie kweken voor de maatregelen, wat je zelf het psychologische effect noemt. Ik vind dat overigens geen slechte achtergrond voor een maatregel, laat ik daar wel duidelijk over zijn.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij is ingevoerd omdat grote groepen bij het sluiten van de horeca drank in de supermarkt ging halen om elders verder te gaan zuipen en maling te hebben aan de maatregelen.
Dat voorkom je uiteraard niet volledig, maar alle beetjes helpen.
[..]
Bij het binnengaan in bijvoorbeeld een winkel kun je je handen ontsmetten.
Verder draagt het iets bij. Enerzijds doordat het een deel van het virus tegenhoudt, anderzijds door het psychologische effect.
[..]
Klopt, dat is de preventie paradox.
[..]
Waar zijn de maatregelen dan nog meer voor bedoeld?
[..]
Tja, kijk naar harde cijfers: we zitten nog steeds heel hoog in het aantal besmettingen.
Als ik iets vergelijkbaars op mijn werk zou doen hoef ik niet meer terug te komen, zelfs niet om mijn spullen terug te brengen. Mijn chef wil dan mijn kop niet meer zien uit zelfbescherming van hem en mij.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar los van de inhoud, het is toch werkelijk volslagen belachelijk dat die kerel dat roept? Ik neem aan dat HdJ ontploft is. En dat is dan nog terecht ook.
Dat omdat de meeste mensen beseffen dat de manier om verspreiding te voorkomen zulke regels is, onbehoorlijk bestuur ben ik wel met je eens alle mooie praatjes hoef je niet te geloven als er een noodsituatie is dan moet je het niet van de overheid hebben.quote:Op woensdag 28 april 2021 23:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Onbehoorlijk bestuur en een veel meer meegaande naïeve bevolking hier dan ik ooit verwacht had
Ik sprak afgelopen week Zwitsers en Tsjechen die hoogst verbaasd waren over het uitblijven van grootschalige protesten hier in Nederland. Die hadden verwacht dat er hier veel meer heisa en opstand zou komen vanuit de bevolking maar nope.
Grote bek, maar verder niks, netjes regeltjes volgen in the end
Ben ik niet met je eens. Ook bij het RIVM en OMT zitten genoeg mensen die meer kennis hebben dan jij en ik samen die kunnen zien wat de effectiviteit van zo'n maatregel is. Als je dan ziet dat het niet de druk op de zorg doet afnemen, waarom houd je hem dan nog aan? Precies, om een ander doel te bereiken: de urgentie voor de maatregelen behouden.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat dat effectieve maatregelen zijn he.
Maar je hebt het steeds over een 'ander doel'. Dat is flauwekul.
Op de NOS staat een heel verhaal over code zwart, kort gezegd dat maakt geen indruk meer omdat ze 5 maanden lang wolf geroepen hebben. Als er iets duidelijk is geworden is dat je de rol van de media flink moet beperken. Ik heb nu het vermoeden dat ze op zo'n redactie zitten te bellen en net zo lang door gaan tot ze weer iemand hebben die precies het tegenovergestelde wil vertellen van wat er besloten is. Wat voegt dat toe in mijn ogen niets.quote:Op donderdag 29 april 2021 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
Ah, weer een IC arts op NPO1, die 'haar hart vast houdt'
Werken dit soort termen nog?
Ik vind 50 twintigers veel, zeker als je geen onderliggend lijden hebt. Zullen ze vast niet allemaal doodgaan maar als je er klachten aan overhoudt dan is dat niet niets.quote:Op donderdag 29 april 2021 00:20 schreef maan_man het volgende:
[..]
Veel is natuurlijk lekker subjectief.
Niet een probleem van de app zelf dus, maar wederom van Google, die het niet voor elkaar krijgt om zijn belofte waar te maken.quote:De meldingen worden stopgezet, omdat de codes die aan gebruikers worden gekoppeld op Android-telefoons kortstondig in een logboek worden opgeslagen. Dit is in die periode ook toegankelijk voor voorgeïnstalleerde apps.
One does not simply remove the burgerrechten.quote:Op donderdag 29 april 2021 00:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak hé..
Gewoon nooit meer de politiek in plus verplicht afstand doen van wachtgeld.
Aandeel sneltest wellicht, maar ze adviseren geen fieldlabs, ze geven op basis van hun fieldlab aan dat evenementen in de buitenlucht waarbij de bezoekers eenvast zit- of staanplaats hebben met een bezetting van 50-75% door zou kunnen gaan. Afhankelijk van bezetting eventueel met aanvullende maatregelen zoals het ophouden van het mondkapje bij meer dan 50%.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:33 schreef _serial_ het volgende:
Fieldlab adviseert toestaan buitenevenementen met 50 tot 75 procent bezetting
Wij van fieldlab adviseren een fieldlab.
We hebben ook nog een aandeeltje in een sneltest fabrikant.
Evenementen zijn eigenlijk niet rendabel bij die bezetting, of ze worden simpelweg onbetaalbaar.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aandeel sneltest wellicht, maar ze adviseren geen fieldlabs, ze geven op basis van hun fieldlab aan dat evenementen in de buitenlucht waarbij de bezoekers eenvast zit- of staanplaats hebben met een bezetting van 50-75% door zou kunnen gaan. Afhankelijk van bezetting eventueel met aanvullende maatregelen zoals het ophouden van het mondkapje bij meer dan 50%.
Dat is een tweede.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Evenementen zijn eigenlijk niet rendabel bij die bezetting, of ze worden simpelweg onbetaalbaar.
Als je dit soort hyperbolen nodig hebt om een punt te maken heb je meestal niet zo'n bijster sterk punt. Het is op dit moment pure speculatie, dus het bij voorbaat afserveren van een herhaalprik voor jongeren is zwaar prematuur.quote:Op woensdag 28 april 2021 18:20 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom is een verkoudheidsvirusje nog nooit gemuteerd in een killer virus?
Indirect wel natuurlijk, je wilt iedereen testen, dat blijft een linksom of rechtsom een vorm van een lab.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is een tweede.
Jij stelt dat Fieldlab fieldlabs adviseert, en dat is niet waar.
Fieldlab doet toch verder niets met sneltesten, dat is toch een ander bedrijf? Dat het kabinet de opdracht geeft voor een verplichte test, kan Fieldlab natuurlijk niets aan doen. Maar correct me if I'm wrongquote:Op donderdag 29 april 2021 09:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Indirect wel natuurlijk, je wilt iedereen testen, dat blijft een linksom of rechtsom een vorm van een lab.
Daarnaast kan er al een mutatie naar een killervirus hebben plaatsgevonden die de gastheer zo snel dode dat er geen verspreiding heeft kunnen plaatsvinden.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je dit soort hyperbolen nodig hebt om een punt te maken heb je meestal niet zo'n bijster sterk punt. Het is op dit moment pure speculatie, dus het bij voorbaat afserveren van een herhaalprik voor jongeren is zwaar prematuur.
Voorkomen is bijna altijd beter dan genezen. En zal per saldo waarschijnlijk minder (ernstige) zieken voorkomen. Zeker wanneer vaccineren iemands besmettelijkheid (fors) reduceert. Dat zou het reservoir ook verkleinen waarin het virus door kan muteren.
Onder de geadviseerde condities is het wel een fieldlab experiment.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is een tweede.
Jij stelt dat Fieldlab fieldlabs adviseert, en dat is niet waar.
Niet anders dan andersquote:Op donderdag 29 april 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heeft iedereen gisteravond genoten na tien uur?
quote:
Ze zijn druk bezig records te verbreken, maar zou het niet zo snel omschrijven als 'goed bezig'.quote:India heeft opnieuw een recordaantal nieuwe besmettingen gemeld: 379.257. Het aantal coronadoden in de afgelopen 24 uur bedroeg 3645, zegt het ministerie van Volksgezondheid. In werkelijkheid zijn de cijfers hoger, omdat niet alle coronabesmettingen en coronadoden worden geregistreerd, zeggen deskundigen.
India is met meer dan 1,3 miljard inwoners het land met het hoogste aantal inwoners, op China na. Het is de zevende keer in acht dagen tijd dat India het 'wereldrecord' van het aantal besmettingen op één dag verbreekt. In de ziekenhuizen is een tekort aan bedden, zuurstof en geneesmiddelen.
De regering wil vanaf zaterdag alle inwoners van 18 jaar en ouder vaccineren. Inwoners kunnen zich aanmelden met een app, maar die crashte, vermoedelijk omdat hij de stroom aan aanmeldingen niet aankon. Toen hij weer in de lucht was, kon er geen afspraak worden gemaakt. Bijna 10 procent van de inwoners heeft de eerste injectie gehad, slechts 1,5 procent is volledig gevaccineerd.
https://nos.nl/liveblog/2(...)esmettingen-in-india
Leuk dat ze daar ook de Nederlandse app gebruikenquote:Op donderdag 29 april 2021 09:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[..]
Ze zijn druk bezig records te verbreken, maar zou het niet zo snel omschrijven als 'goed bezig'.
Nee, ranzig slechte 2e helft bij PSG - Cityquote:Op donderdag 29 april 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zoals gewoonlijk lag ik allang in bed. Maar, wellicht dit weekend eindelijk weer eens wat langer bij mijn scharrel blijven hangen, dat zou leuk zijn,quote:Op donderdag 29 april 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
'Als je niet doet wat wij zeggen...'quote:Op donderdag 29 april 2021 08:47 schreef popje het volgende:
De spanning is compleet weg. De overheid gunt ons ook NIKS.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hij kan natuurlijk ook zeggen dat hij dat wel had verwacht, maar dan rijst de vraag waarom daar geen maatregelen tegen genomen zijnquote:Op donderdag 29 april 2021 09:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
de verbijstering lijkt me gespeeld, als een burgemeester werkelijk verbijsterd is begrijpt hij/zij er niet zoveel van
Media vindt dit fantastisch. Zij zijn de boosdoener in deze. Ze moeten stoppen met uitnodigen van OMT-leden en Kuipers/Gommers. Elke dag ander dikke duim-verhaaltje die volledig buiten hun scope liggen.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Als je niet doet wat wij zeggen...'
Mens is wel erg vaak op tv de afgelopen dagen. covid, tijgermug, versoepelingen of koningsdag... overal moet ze haar porem laten zien.
Stop ook maar met verkeersslachtoffers... die hebben immers zelf gekozen om aan het verkeer deel te nemen terwijl ze de risico's wisten.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waarom zo cynisch daarover? Vind je dat mensen die met corona op de IC komen dan maar niet geholpen moeten worden? Het is niet alsof die mensen ervoor kiezen natuurlijk.
Stop dan liever longkankerbehandelingen van rokers ofzo.
Het is een fieldlab-experiment als Fieldlab het organiseert en onderzoek doet tijdens dit evenement.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Onder de geadviseerde condities is het wel een fieldlab experiment.
Exact.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Media vindt dit fantastisch. Zij zijn de boosdoener in deze. Ze moeten stoppen met uitnodigen van OMT-leden en Kuipers/Gommers. Elke dag ander dikke duim-verhaaltje die volledig buiten hun scope liggen.
If it sounds like a duck, smells like a duck....quote:Op donderdag 29 april 2021 09:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is een fieldlab-experiment als Fieldlab het organiseert en onderzoek doet tijdens dit evenement.
Ik vind het best om zaken kritisch te bekijken, maar wel feitelijk. Ze hebben onderzoek gedaan, daar zijn bevindingen uit gekomen, die worden gedeeld. Het is niet zo dat ieder evenement dat vervolgens onder die voorwaarden wordt georganiseerd een Fieldlab is.
Ik dacht dat het rond mondkapjes wel duidelijk was, ze doen weinig, kunnen inderdaad ook een tegendraads effect hebben, in de eerste golf was er een tekort, dus liever geen mondkapjes, in de tweede golf besluit het kabinet tegen het advies in voor een plicht, onder het mom van alle beetjes helpen.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:12 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: het gaat ook om een stukje urgentie kweken voor de maatregelen, wat je zelf het psychologische effect noemt. Ik vind dat overigens geen slechte achtergrond voor een maatregel, laat ik daar wel duidelijk over zijn.
Ik vind het echter niet correct om dan maar heel hard te gaan roepen dat een mondkapje, waarbij al verschillende studies aantonen dat het waarschijnlijk een tegendraads effect heeft (mensen houden namelijk minder afstand en het houdt eigenlijk nauwelijks aerosolen tegen), de druk op de zorg vermindert. Als dan na afschaffing blijkt dat het geen fluit helpt bij het terugdringen van de druk op de zorg, dan loop je weer tegen gezeik aan. Ben gewoon eerlijk, daar is mijn hele punt om begonnen.
Verder ben ik het volledig met je eens: we zitten nog (te?) hoog in de cijfers en we zitten tegelijkertijd met een bevolking die het wel gehad heeft en het weer dat langzaam beter wordt waardoor men gewoon los gaat. Je moet dus wat maar je moet, mijns inziens, beginnen met te stoppen met liegen over wat je nou eigenlijk wil bereiken.
Was toch een heerlijke meltdown van Gana ouwe reusquote:Op donderdag 29 april 2021 09:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee, ranzig slechte 2e helft bij PSG - City
Zo niet toepasselijk in dit geval.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
If it sounds like a duck, smells like a duck....
Ja een kwartiertje was het wel lachen. Totale ineenstorting van PSG. Torren in hun hoofd.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was toch een heerlijke meltdown van Gana ouwe reus
Is er een keer een onderzoek wat een positief resultaat geeft krijg je een Wij van WC eend reactie. Geloven we dan helemaal niks meer?quote:Op donderdag 29 april 2021 09:33 schreef _serial_ het volgende:
Fieldlab adviseert toestaan buitenevenementen met 50 tot 75 procent bezetting
Wij van fieldlab adviseren een fieldlab.
We hebben ook nog een aandeeltje in een sneltest fabrikant.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling he, dat je verder gaat zoeken. Die app is van Hugo en dus heeft Hugo het verkloot.quote:Op donderdag 29 april 2021 09:28 schreef Mallerd01 het volgende:
Iemand deze trouwens al gezien: https://nos.nl/artikel/23(...)-zorgen-over-privacy
[..]
Niet een probleem van de app zelf dus, maar wederom van Google, die het niet voor elkaar krijgt om zijn belofte waar te maken.
Wat overigens niet uit het bericht naar voren komt (maar waar je achter kunt komen door wat verder te zoeken) is dus het gevolg hiervan. Door de mogelijkheid om deze codes uit te lezen kunnen, in theorie, de vooraf geïnstalleerde apps, dus ook die van Google zelf want playservices is zo'n app, gaan uitvinden wie er besmet is.
Zie mijn post boven.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zouden we voor maandag nog iets gaan horen over de vaccinatiecijfers van deze week of slaan we gewoon een weekje over?
Het deed me ook wel aan domme koeien denken inderdaadquote:Op donderdag 29 april 2021 08:54 schreef josja het volgende:
[..]
Verbijsterd nog wel... sorry maar dan sta je wel ver van de mensen af hoor. Het duurt te lang, iedereen is er klaar mee, de lijken klotsen nog niet tegen de muren op, er komt een waanzinnig mooie zonnige vrije dag aan en dan ben je verbijsterd? Man, het deed me denken aan die filmpjes van koeien die na een lange winter weer voor het eerst in de wei mogen dartelen. En heel logisch ook dat het gebeurde.
Als je bedoelt in slaap vallen tijdens een netflix serie? Yup!quote:Op donderdag 29 april 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze zullen er niet gratis zitten, en voor zulke shows zijn kijkcijfers belangrijker dan informatie voorziening.quote:Op donderdag 29 april 2021 07:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar je gaat er dus van uit dat er een agenda achter zit.
Zeg, dat zijn hartstikke lieve filmpjes ja, van die leuke blije koetjesquote:Op donderdag 29 april 2021 10:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het deed me ook wel aan domme koeien denken inderdaad.
Als het goed is is er wel wat meer voortgang geboekt bij de groep 60-65 omdat zij al een tijdje via de huisarts AZ kunnen krijgen.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:07 schreef _serial_ het volgende:
Even breakdown gedaan van de vaccinatiecijfers en vaccinatiegraad.
[ afbeelding ]
De 75-85 gaat goed met vaccinatiegraad.
De 85-90 zou nog wel iets beter mogen,
De 90+ groep begrijp ik wel dat daar een lagere graad is.
De overige zijn nog volop bezig.
Je leven is wel best leeg als je de eerste de beste dag meteen 3 uur in de rij gaat staan voor de Primark. Dat ze verwachten dat mensen niet zo zijn vind ik wel raar, ja.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:13 schreef josja het volgende:
[..]
Zeg, dat zijn hartstikke lieve filmpjes ja, van die leuke blije koetjes
Ja alleen zijn die cijfers van leeftijdsgroepen helaas niet exact bekend.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het goed is is er wel wat meer voortgang geboekt bij de groep 60-65 omdat zij al een tijdje via de huisarts AZ kunnen krijgen.
Nee, maar je kunt er denk ik wel vanuit gaan dat die >900k mensen die via de huisarts zijn geprikt bijna allemaal in deze categorie vallen.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja alleen zijn die cijfers van leeftijdsgroepen helaas niet exact bekend.
Ok, het hele land gaat op slot want er is een virus uitgebroken waarvan we eigenlijk niet weten wat de impact gaat zijn. We hebben wel beelden gezien uit China en die waren niet best. Wat doen mensen?quote:Op donderdag 29 april 2021 10:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je leven is wel best leeg als je de eerste de beste dag meteen 3 uur in de rij gaat staan voor de Primark. Dat ze verwachten dat mensen niet zo zijn vind ik wel raar, ja.
Kijk, mijn ding is het ook niet. Maar, als de gyms weer opengaan ben ik de eerste die een reservering maakt. Andere mensen verheugen zich weer op eeeh weet ik veel, eindelijk weer eens een lekkere pil van Nietzsche uit de bieb halen. Ieder zijn hobby.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je leven is wel best leeg als je de eerste de beste dag meteen 3 uur in de rij gaat staan voor de Primark. Dat ze verwachten dat mensen niet zo zijn vind ik wel raar, ja.
Nee, ik vind het raar dat ze (de overheid) niet anticiperen op het feit dat mensen weer er op uit willen.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Ok, het hele land gaat op slot want er is een virus uitgebroken waarvan we eigenlijk niet weten wat de impact gaat zijn. We hebben wel beelden gezien uit China en die waren niet best. Wat doen mensen?
10.000 meter wc papier kopen.
En jij vindt dit raar?
[ afbeelding ]
Ja en vorig jaar hadden we ook een vaccin in de zomer.....wacht even.quote:Op donderdag 29 april 2021 08:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
De groep 60-65 groep is z'n 1,13 miljoen mensen.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt er denk ik wel vanuit gaan dat die >900k mensen die via de huisarts zijn geprikt bijna allemaal in deze categorie vallen.
Ja en dat vind ik echt bijzonder frustrerend na 8 maanden sluiting.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:23 schreef Tijn het volgende:
Vorig jaar lagen er op 29 april 804 covidpatiënten op de IC, en dat aantal was sterk aan het dalen. Gisteren lagen er 814 covidpatiënten op de IC, en dat aantal is helemaal niet zo sterk aan het dalen.
Kortom, de situatie is nu erger dan op hetzelfde moment vorig jaar
Vorig jaar was het aantal ziekenhuisopnames in deze periode veel kleiner. Het virus was toen veel minder verspreid onder de bevolking. Dat is pas na de zomer veel sterker geworden.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:23 schreef Tijn het volgende:
Vorig jaar lagen er op 29 april 804 covidpatiënten op de IC, en dat aantal was sterk aan het dalen. Gisteren lagen er 814 covidpatiënten op de IC, en dat aantal is helemaal niet zo sterk aan het dalen.
Het is vooral misgegaan omdat er vorig jaar in de zomer te weinig handhaving was. Daar wordt nog altijd de rekening voor betaald.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja en dat vind ik echt bijzonder frustrerend na 8 maanden sluiting.
Fijn hoor, al die blije koeien. Zijn ook vast die koeien die elke dag posten hoe zwaar en hoe kut het voor de ondermers is dat ze gesloten zijn en dat ze kapot worden gemaakt.
Gesloten zonder enig resultaat. Heb niet eens woorden ervoor hoe zuur dat is.
Dat was ook niet nodig, we hadden in de zomer nauwelijks besmettingen.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is vooral misgegaan omdat er vorig jaar in de zomer te weinig handhaving was. Daar wordt nog altijd de rekening voor betaald.
We gaan allemaal doodquote:Op donderdag 29 april 2021 10:23 schreef Tijn het volgende:
Je kan ook zeggen dat het zonder die maatregelen nog veel erger zou zijn. De maatregelen worden minder nageleefd en dus blijft het aanmodderen. En dat is ook wel logisch.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Fijn hoor, al die blije koeien. Zijn ook vast die koeien die elke dag posten hoe zwaar en hoe kut het voor de ondermers is dat ze gesloten zijn en dat ze kapot worden gemaakt.
Er was niet eens een plan vorig jaar zomer.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is vooral misgegaan omdat er vorig jaar in de zomer te weinig handhaving was. Daar wordt nog altijd de rekening voor betaald.
Maar toen kon er toch ook van alles, en was er niet eens een vaccin!quote:Op donderdag 29 april 2021 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er zou sowieso een opleving zijn geweest van het virus. Dat is al bewezen in andere landen.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat was ook niet nodig, we hadden in de zomer nauwelijks besmettingen.
Er is niet eens een significante daling te zien.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:23 schreef Tijn het volgende:
Jawel, door sociale contactenquote:Op donderdag 29 april 2021 10:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Er zou sowieso een opleving zijn geweest van het virus. Dat is al bewezen in andere landen.
Het grote probleem is dat men nog steeds niet weet hoe je dit virus precies oploopt, waardoor je ook niet weet welke maatregelen zouden werken.
Het is inderdaad kut met peren. Er had echt een andere lijn moeten worden ingezet aan het begin van deze tweede golf, want dit sloeg nergens op. Alles maandenlang dicht en alsnog de IC overvolquote:Op donderdag 29 april 2021 10:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Wel mooi om te zien dat het met een lockdown veel beter is gegaan de afgelopen maanden.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar toen kon er toch ook van alles, en was er niet eens een vaccin!
Nee, dus deze situatie duurt nog wel even voortquote:Op donderdag 29 april 2021 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er is niet eens een significante daling te zien.
Even voor je beeldvorming, we hebben vanaf 14 december bijna 3 maanden in een volledige lockdown gezeten tot 3 maart, en vanaf 23 jan tot 28 eind april met een avondklok. Dat is veel strenger dan vorig jaar toen de winkels gedurende die hele periode nog open waren en geen avondklok was.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat het zonder die maatregelen nog veel erger zou zijn. De maatregelen worden minder nageleefd en dus blijft het aanmodderen. En dat is ook wel logisch.
Maar het beste zou zijn dat we gewoon vanaf half februari een week of vijf in een volledige lockdown waren gegaan zoals vorig jaar. Dan hadden we nu een laag aantal besmettingen gehad en waren we er bijna vanaf geweest.
Ik weet ook wel dat dit nooit gelukt was, maar toch.
Zonder maatregelen zat ik nog steeds in hetzelfde pakket dus ik kan dat niet zeggen.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat het zonder die maatregelen nog veel erger zou zijn. De maatregelen worden minder nageleefd en dus blijft het aanmodderen. En dat is ook wel logisch.
Maar het beste zou zijn dat we gewoon vanaf half februari een week of vijf in een volledige lockdown waren gegaan zoals vorig jaar. Dan hadden we nu een laag aantal besmettingen gehad en waren we er bijna vanaf geweest.
Ik weet ook wel dat dit nooit gelukt was, maar toch.
Het perspectief is beter. De situatie, zeker op de IC, is absoluut niet beter.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:32 schreef Questular het volgende:
De situatie is toch gewoon beter dan vorig jaar? Ongeveer 5.000.000 vaccinaties beter.
Waarom dragen we dan mondkapjes in de supermarkt?quote:
Die kans is inderdaad heel groot.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dus deze situatie duurt nog wel even voort
Omdat mensen moeten eten?quote:Op donderdag 29 april 2021 10:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Waarom dragen we dan mondkapjes in de supermarkt?
De instroom is wel stabiel, je hebt daar helaas een lange ligduur dus het helaas duurt lang voor je daar daling ziet.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het perspectief is beter. De situatie, zeker op de IC, is absoluut niet beter.
Er had gewoon strakker gereguleerd moeten worden om brandjes te kunnen blussen. Toen eind september pas werd ingegrepen was het al te laat.quote:Op donderdag 29 april 2021 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er was niet eens een plan vorig jaar zomer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |