Voel me anders heel, euuuhm, normaal hoor.quote:Op woensdag 28 april 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verder alles goed of kom je net van het terras af?
Sommige landen adviseren twee meter. Het is natuurlijk sowieso arbitrair, er is geen harde grens waarop het opeens wel veilig is en daaronder niet.quote:Op woensdag 28 april 2021 15:20 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
De ironie is dat die anderhalve meter uit de lucht gegrepen is in Maart 2020 door RIVM
WHO adviseert 1m
In sommige landen is het ook 1m
Ik was vorig jaar op vakantie in Oostenrijk, waar het ook 1m was
Dat voelt gelijk een stuk normaler dan 1,5m
Updaten van de geplande prikken lijkt ook geen prioriteit meer te hebben.quote:
In een ander land is het anders.quote:Op woensdag 28 april 2021 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sommige landen adviseren twee meter. Het is natuurlijk sowieso arbitrair, er is geen harde grens waarop het opeens wel veilig is en daaronder niet.
In de woorden van Richard Horton (hoofdredacteur van The Lancet):
[ twitter ]
Daar zie je gelukkig het effect van de vaccinaties wel ja. Nu nog op de IC / ziekenhuisopnames.quote:
Hoger. Zitten waarschijnlijk cijfers bij van gisteren.quote:Op woensdag 28 april 2021 15:29 schreef Mrmime het volgende:
Zijn de cijfers nu juist lager of hoger vandaag n.a.v. die eerdere storing?
Er zal (een deel) storing bij zitten, maar aan de andere kant was het gister Koningsdag en zo'n 40-50% van gemelde besmettingen zijn normaliter max 1 dag oud. In die zin blijft het dus een vrij hoog getal.quote:Op woensdag 28 april 2021 15:29 schreef Mrmime het volgende:
Zijn de cijfers nu juist lager of hoger vandaag n.a.v. die eerdere storing?
Je weet zelf hoe het werkt hier in UK. je KAN een boete krijgen TOT 10.000 pond (werkelijkheid is bijna geen boetes en als je die wel kreeg het vaak maar 60-200pond). Net als dat je je tv license moet betalen maar er geen consequenties aan verbonden zijn in 99.999999% gevallen behalve brief elke maand. Of net als dat je aan de Census mee moet doen maar dat er maar 120 boetes zijn op de 1.7 miljoen die het niet ingevuld hebben. etc.quote:Op woensdag 28 april 2021 15:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan het wel zo zien dat als iemand de quarantaine plicht schend er achteraf zware consequenties aan kunnen zitten, in het VK staat er een maximum straf van 10 jaar en een boete van 10.000 pond op. Dat lijkt mij toch wel een afschrikwekkend effect.
https://www.aa.com.tr/en/(...)-covid-rules/2138940
Ja, het is een maximum straf en die zijn altijd hoger dan de dagelijkse praktijk maar de bedoeling is, denkelijk, om een afschrikwekkend effect te krijgen.quote:Op woensdag 28 april 2021 15:35 schreef RipCity het volgende:
[..]
Je weet zelf hoe het werkt hier in UK. je KAN een boete krijgen TOT 10.000 pond (werkelijkheid is bijna geen boetes en als je die wel kreeg het vaak maar 60-200pond). Net als dat je je tv license moet betalen maar er geen consequenties aan verbonden zijn in 99.999999% gevallen behalve brief elke maand. Of net als dat je aan de Census mee moet doen maar dat er maar 120 boetes zijn op de 1.7 miljoen die het niet ingevuld hebben. etc.
In NL zullen ze er ook maar een boete opzetten van 95euro. Zodat degene geen strafblad krijgt.
Ziet er gezellig uit. Die auto denkt een fiets te zijn?quote:Op woensdag 28 april 2021 15:11 schreef Sfancta het volgende:
https://webcamsittard.nl/index.php/en/
Ik zie hier nergens 1.5 meter tussen mensen van verschillende gezinnen/huishoudens. Handhaving is er niet te zien. Over 2 weken 25.000 besmettingen?
Volgens mij wordt je bij een positieve test doorgestuurd naar de GGD voor een tweede test (voor de zekerheid) en die telt dan uiteraard mee. Ik denk niet dat die positieve testen voor Testen voor Toegang meetellen, maar dat is een gok.quote:Op woensdag 28 april 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Worden eigenlijk de positieve testen meegenomen n.a.v. Testen voor Toegang/Fieldlabs?
Zojuist voor het eerst getest. Zo'n sneltest voor TvT, was wel prima voor mij. Lekker dichtbij, lekker snel de uitslag. Negatief overigens.
400 euro bestuurlijke boetequote:Op woensdag 28 april 2021 15:35 schreef RipCity het volgende:
[..]
Je weet zelf hoe het werkt hier in UK. je KAN een boete krijgen TOT 10.000 pond (werkelijkheid is bijna geen boetes en als je die wel kreeg het vaak maar 60-200pond). Net als dat je je tv license moet betalen maar er geen consequenties aan verbonden zijn in 99.999999% gevallen behalve brief elke maand. Of net als dat je aan de Census mee moet doen maar dat er maar 120 boetes zijn op de 1.7 miljoen die het niet ingevuld hebben. etc.
In NL zullen ze er ook maar een boete opzetten van 95euro. Zodat degene geen strafblad krijgt.
Moet je daarna ook nog naar de GGD dan? Ik dacht dat positief gewoon positief is, en dat ze dat ook doorgeven.quote:Op woensdag 28 april 2021 15:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij wordt je bij een positieve test doorgestuurd naar de GGD voor een tweede test (voor de zekerheid) en die telt dan uiteraard mee. Ik denk niet dat die positieve testen voor Testen voor Toegang meetellen, maar dat is een gok.
En op sommige plekken dan weer zes voet, wat weer voor de 1,5 meter pleit (want 2 meter is wellicht wat al te streng).quote:Op woensdag 28 april 2021 15:20 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
De ironie is dat die anderhalve meter uit de lucht gegrepen is in Maart 2020 door RIVM
WHO adviseert 1m
In sommige landen is het ook 1m
Ik was vorig jaar op vakantie in Oostenrijk, waar het ook 1m was
Dat voelt gelijk een stuk normaler dan 1,5m
Kan ook hoor. Ik meen me te herinneren dat ze dan voor de zekerheid doorgestuurd worden, maar wellicht ben ik even in de war met sneltesten of iets dergelijks.quote:Op woensdag 28 april 2021 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moet je daarna ook nog naar de GGD dan? Ik dacht dat positief gewoon positief is, en dat ze dat ook doorgeven.
https://www.justid.nl/ond(...)e-boete-en-strafbladquote:
Ideaalquote:Bestuurlijke boete en strafblad
Voor veel voorkomende en lichte overlastfeiten kan in bepaalde gevallen een bestuurlijke boete worden opgelegd. Een bestuurlijke boete valt buiten het strafrecht en komt daardoor niet op het strafblad. Een bestuurlijke boete dient te worden onderscheiden van een strafbeschikking. Een strafbeschikking valt wel binnen het strafrecht en komt in veel gevallen wel op het strafblad.
Waarom denk je dat het zo geregeld is?quote:Op woensdag 28 april 2021 15:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.justid.nl/ond(...)e-boete-en-strafblad
[..]
Ideaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |