abonnement Unibet Coolblue
pi_199161854

Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2020.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
ZIB Crowdfunding, investeren zorgvastgoed, ouderenhuisvesting, recreatief vastgoed
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Pecunia non olet
pi_199161865
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 22:21 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Beilen in inderdaad al afgelost. De laatste rente termijn is echter nog niet voldaan en zou half april vergoed worden. Deze termijn is ook al verstreken. Wordt nu vermoedelijk eind april.

Echt vreemde gang van zaken dat niet alle rente direct bij aflossing wordt voldaan.
Ik zag het bedragje net binnenkomen *O*
Pecunia non olet
pi_199161940
Brasserie
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23802
Huurachterstand en terrasuitbreiding, rente is 1% lager dan de vorige 2 leningen van de ondernemer. Negatieve hypotheekverklaring is net enkel voor dit project lijkt me.

[ Bericht 21% gewijzigd door KrekelJapie op 26-04-2021 10:46:01 ]
pi_199162077
Bootje kapitaalopmaat:
Voor degenen die meer over ons varend bestaan willen weten, jullie kunnen ons wel en wee volgen via verschillende kanalen:
Web: www.msveronica.eu
Facebook: www.facebook.com/spitsveronica
Youtube: youtube.com/c/despitsveronica
pi_199162094
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:32 schreef KrekelJapie het volgende:
Brasserie
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23802
Huurachterstand en terrasuitbreiding, rente is 1% lager dan de vorige 2 leningen van de ondernemer. Negatieve hypotheekverklaring is net enkel voor dit project lijkt me.
En die twee andere leningen lopen ook bij GvE en hebben de covid-uitstel van aflossing. De wanhoop van deze ondernemer druipt er van af. Ik voel grote sympathie voor deze hardwerkende branche en koop veel take-out koffie en lunches. Maar deze neem ik niet mee.
pi_199162190
Inderdaad, voor dit soort financiering zou je overigens een veel hogere rente verwachten.

Tevens een update van KoM over een bootje. Ik schrok me een hoedje van de mail dat er een update is, maar het is reclame voor hun blog hoe het ermee gaat. Dat is altijd leuk om te lezen.
pi_199162658
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 11:01 schreef crowdiefunder het volgende:
Inderdaad, voor dit soort financiering zou je overigens een veel hogere rente verwachten.

Tevens een update van KoM over een bootje. Ik schrok me een hoedje van de mail dat er een update is........
Tsja bij een boot denk je dan al gauw dat hij gezonken is of op de rotsen gelopen......... :D
Pecunia non olet
pi_199162674
CCF toelichting pension het diepe
Wij hebben ervoor gekozen om de aflossing van ¤ 100.000,- niet tussentijds op te nemen in het betaalschema (hij is momenteel verwerkt in de slottermijn) omdat de desbetreffende passeerdatum nog niet bekend is.
Het passeren zal naar verwachting medio juni/juli plaatsvinden.’’
pi_199162725
Directe investeringslink Horecacrowdfunding Restaurant Sauvignon Huizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ontvangen per mail n.a.v. mijn directe investering. Of werkt deze alleen persoonlijk? Want ik zie mijn eigen investering nu niet meer terug. :S

[ Bericht 8% gewijzigd door djtiesto8 op 26-04-2021 11:51:50 ]
pi_199162770
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 11:41 schreef zeeland6 het volgende:
CCF toelichting pension het diepe
Wij hebben ervoor gekozen om de aflossing van ¤ 100.000,- niet tussentijds op te nemen in het betaalschema (hij is momenteel verwerkt in de slottermijn) omdat de desbetreffende passeerdatum nog niet bekend is.
Het passeren zal naar verwachting medio juni/juli plaatsvinden.’’
Meteen hebben ze het fotomateriaal ook maar aangepast :6
Pecunia non olet
pi_199162878
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 09:51 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Goed punt, had ik nog niet naar gekeken. Sumo Hilversum (betalen normaal) en dat hotel (betalen alleen rente) heb ik ook. En die appartementen met karige vergoeding had ik ook. Laat hem ook lopen, komt vast weer genoeg moois voorbij.
Ik zit ook in dat hotel en Sumo Hilversum. Die Sumo heeft wel in juli de laatste betaling en is dan afgelost (in de normale 36 maanden), dus tegen de tijd dat ze met deze nieuwe beginnen met betalen is die Sumo klaar. Ik heb hem wel meegenomen.
pi_199162932
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 11:46 schreef djtiesto8 het volgende:
Directe investeringslink Horecacrowdfunding Restaurant Sauvignon Huizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ontvangen per mail n.a.v. mijn directe investering. Of werkt deze alleen persoonlijk? Want ik zie mijn eigen investering nu niet meer terug. :S
250 euro overschreven
pi_199162952
Probleem project sameningeld. Wordt zoals nu bekend 2 maanden te laat afgelost
quote:
Je hebt een investering gedaan in het project Koopvaardersplantsoen 33 B en/of 33 A te Amsterdam.

Deze projecten hadden eind maart afgelost moeten zijn maar dit is nog niet het geval.

Graag geven we je een update over de stand van zaken hierin.

Met onze advocaat zijn we momenteel stappen aan het nemen om ons hypotheekrecht goed uit te kunnen oefenen.

Wat is de situatie op dit moment:

Er is een koper voor 1 van de 2 panden waarmee direct alle openstaande schulden kunnen worden afgelost. Dit was ook aan ons gemeld door de eigenaar van de projecten. De gemeente Amsterdam heeft de overdracht uitgesteld omdat aan een aantal formele gronden nog niet is voldaan. Dit is uitstel, geen afstel.

Wij zijn in gesprek met alle betrokken partijen en er lijkt een datum uiterlijk eind mei realiseerbaar.

Door ons hypotheekrecht kunnen we kort op die datum eventuele vervolgstappen nemen. Eerder dan de hiervoor genoemde termijn is niet realiseerbaar vanwege te nemen juridische stappen.

De huidige eigenaar geeft alle medewerking en heeft ook aangegeven de van toepassing zijnde boetes te betalen aan de investeerders


[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 26-04-2021 13:58:00 ]
pi_199163826
Ik wacht ook rustig de update van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199163955
Groenteboer
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23756
2e hypotheek woonhuis
pi_199164248
Over groentes gesproken, las net over de asperges en kwam er een bekende van All4funding tegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 26 april 2021 @ 15:59:22 #17
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199165433
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:49 schreef paardendokter het volgende:

[..]

En die twee andere leningen lopen ook bij GvE en hebben de covid-uitstel van aflossing. De wanhoop van deze ondernemer druipt er van af. Ik voel grote sympathie voor deze hardwerkende branche en koop veel take-out koffie en lunches. Maar deze neem ik niet mee.
dit is zo'n beetje Ober kunt u even wat geld brengen? Ik wil betalen.

Laat deze graag aan andere over.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199165805
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:49 schreef paardendokter het volgende:

[..]

En die twee andere leningen lopen ook bij GvE en hebben de covid-uitstel van aflossing. De wanhoop van deze ondernemer druipt er van af. Ik voel grote sympathie voor deze hardwerkende branche en koop veel take-out koffie en lunches. Maar deze neem ik niet mee.
Had een mooi project geweest voor BMKB lening. Andere 2 herfinancieren + deze erbij. Dan tegen 8% met 75% garantie.
pi_199166246
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 16:26 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Had een mooi project geweest voor BMKB lening. Andere 2 herfinancieren + deze erbij. Dan tegen 8% met 75% garantie.
Inderdaad. Ik begrijp niet helemaal waarom deze tegen 8% wordt aangeboden terwijl de andere twee 9% waren en de afgelopen jaren de toen geprognostiseerde omzet (en winst) niet is gehaald (ook in 2019 niet). Nu zit er bij deze wel een negatieve hypotheek verklaring (dus geen aanvullende leningen afsluiten) maar geen positieve (dus geen recht van vestigen hypotheek), is weinig tot niets waard want de eventuele overwaarde gata gewoon via h.a. naar alle drie de gve leningen (en andere schuldeisers). Hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik tot de conclusie kom dat je dit als platform eigenlijk niet moet willen en, zoals je ook aangeeft, gewoon in 1 herfinanciering moet plaatsen.
pi_199171331
De top500 investeerders van geldvoorelkaar hebben slechts 10% van het pluimvee project gefund. Dit moet een signaal zijn om dit project voor de rest van de crowd in de markt te zetten tegen een hogere rente.
pi_199171484
Ik lees al een tijd mee op dit forum. Nuttig om overwegingen van anderen te lezen bij eventuele investeringskansen. Ik wil ook graag zelf een bijdrage leveren waar anderen wellicht wat aan kunnen hebben.

Ik heb een project op FNC dat al een tijd niet betaald heeft. Ik heb FNC gevraagd om een update. Misschien dat meer mensen in de project zitten, bij deze de informatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199172160
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:00 schreef MarkLu het volgende:
Ik lees al een tijd mee op dit forum. Nuttig om overwegingen van anderen te lezen bij eventuele investeringskansen. Ik wil ook graag zelf een bijdrage leveren waar anderen wellicht wat aan kunnen hebben.

Ik heb een project op FNC dat al een tijd niet betaald heeft. Ik heb FNC gevraagd om een update. Misschien dat meer mensen in de project zitten, bij deze de informatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom!

Investeer je al lang via crowdfunding en bij welke platformen?
pi_199174898
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:33 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Welkom!

Investeer je al lang via crowdfunding en bij welke platformen?
Bedankt! Sinds eind 2017. Toen begonnen met GvE en FNC en gaandeweg meer gedaan in SIG en CC. Lopende projecten hebben ongeveer de verdeling 40% GvE, 35% SIG, 24% CC en 1% FNC.
pi_199175866
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 09:02 schreef MarkLu het volgende:

[..]
CC
CC=CapitalCircle? CCF=CollinCrowdFund? (ik schat in de laatste want de eerste doet niet meer zoveel)
pi_199176035
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:37 schreef tnhb het volgende:

[..]

CC=CapitalCircle? CCF=CollinCrowdFund? (ik schat in de laatste want de eerste doet niet meer zoveel)
Inderdaad CCF. Foutje 😜
pi_199177299
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:19 schreef IHBV het volgende:

[..]

Bij dezen een link naar wat informatie aangaande de verbouwing van de SIG Tilburg Zandrivierstraat 25.
[..]

Mochten er nog meer vragen of onduidelijkheden zijn horen wij het graag!
Gefeliciteerd met het volraken van je project. Voor zo'n bedrag is dat een hele prestatie op SiG. Tot nu toe waren zulke hoge bedragen eerder nog niet vaak haalbaar. Een welgemeende felicitatie.

Noot trouwens dat ik bewust niet het woord succesvol gebruik, want voor ons investeerders is een project pas 5 jaar later succesvol als alles weer is terug betaald ;)
  dinsdag 27 april 2021 @ 12:41:21 #28
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199177995
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met het volraken van je project. Voor zo'n bedrag is dat een hele prestatie op SiG. Tot nu toe waren zulke hoge bedragen eerder nog niet vaak haalbaar. Een welgemeende felicitatie.

Noot trouwens dat ik bewust niet het woord succesvol gebruik, want voor ons investeerders is een project pas 5 jaar later succesvol als alles weer is terug betaald ;)
Nu nog even wachten op SIG-Munstergeleen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:29:46 #29
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199178625
Nieuw GvE project met voor geïnteresseerde het linkje:

CrossFit IJmuiden

SPOILER1links
Inner crowd link blijft tot maandag 26 april 11:00 uur beschikbaar en het project komt erna in de reguliere voorpublicatie.

Sinds 23-4-2021 zij er 2 investeerders. Daarna niets meer.

Hoe groot is het vertrouwen in dit project?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:57:13 #30
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199178893
Zie bij Capital Circle steeds meer projecten overgaan op alleen rente en daarbij de aflossing doorschuiven..

Wat is jullie ervaring daarmee?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199179415
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:41 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Nu nog even wachten op SIG-Munstergeleen.
Ik ben vooral benieuwd hoe SIG deze heeft aangepakt. Ik neem aan dat ze achter de schermen heel wat extra inspanning hebben gedaan om een extra aantal investeerders voor dit project te interesseren. Ik zou daar graag wat over lezen.
pi_199179547
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 14:37 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd hoe SIG deze heeft aangepakt. Ik neem aan dat ze achter de schermen heel wat extra inspanning hebben gedaan om een extra aantal investeerders voor dit project te interesseren. Ik zou daar graag wat over lezen.
Ik zag iig op fb een advertentie voorbij komen. (Ccf doet dat ook weleens met een grote pitch)
pi_199179585
quote:
Identificatie: 074400002423
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2020 347.000 euro
01-01-2019 347.000 euro
01-01-2018 333.000 euro
01-01-2017 324.000 euro
01-01-2016 314.000 euro
01-01-2015 289.000 euro
01-01-2014 290.000 euro

https://www.funda.nl/koop(...)-oordeelsestraat-88/
  dinsdag 27 april 2021 @ 14:56:02 #34
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199179673
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 april 2021 14:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Identificatie: 074400002423
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2020 347.000 euro
01-01-2019 347.000 euro
01-01-2018 333.000 euro
01-01-2017 324.000 euro
01-01-2016 314.000 euro
01-01-2015 289.000 euro
01-01-2014 290.000 euro

https://www.funda.nl/koop(...)-oordeelsestraat-88/
Marktwaarde & WOZ ligt wel erg ver uit elkaar.

Is natuurlijk tegen België aan.

Probeer maar een Belg te kopen voor wat hij waard is en te verkopen voor Wat hij denkt dat hij waard is.
Lukt je dat? Dan loop je gegarandeerd binnen. :)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199179717
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 14:56 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Marktwaarde & WOZ ligt wel erg ver uit elkaar.

Is natuurlijk tegen België aan.

Probeer maar een Belg te kopen voor wat hij waard is en te verkopen voor Wat hij denkt dat hij waard is.
Lukt je dat? Dan loop je gegarandeerd binnen. :)
WOZ is waarschijnlijk enkel woongedeelte en niet het bedrijfsgedeelte
pi_199179733
FDC betaling binnen.
  dinsdag 27 april 2021 @ 15:58:03 #37
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199180429
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 15:00 schreef zeeland6 het volgende:
FDC betaling binnen.
FDC Bij mij ook op de rekening.
Gezien het bedrag geen extra aflossingen. Vorige maand wel enkele.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199181436
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 15:00 schreef zeeland6 het volgende:
FDC betaling binnen.
Ik neem aan dat je FNC bedoeld? Zie openingspost met afkorting zoals die hier veelal werden/worden gebruikt https://forum.fok.nl/topic/2604627/1/25. Het staat wat mij betreft een ieder vrij afkortingen te gebruiken die hij/zij wil, maar eenduidig gebruik van afkortingen voorkomt misverstanden en komt de leesbaarheid wat mij betreft wel ten goede.
pi_199181582
Tip voor het diversifiëren van je crowdfundplatformen:
Bij Rendity kan je nu een spaarplan activeren. Dit betekent dat je nu geen ¤ 500 hoeft in te leggen, maar ¤ 100 per project.

Negatieve factoren mbt het investeren bij Rendity:
- zekerheden: letter of comfort (geen zekerheden dus)
- bank financiert een groot deel van het project
- voor het selecteren van projecten op individuele basis is de minimale inleg ¤ 500

Positieve factoren:
- automatisch investeren vanaf ¤ 100
- instant interest (heeft me al een hoop rente opgeleverd voordat het project überhaupt was gestart. Wordt na het succesvol afronden van de financiering, direct naar je wallet overgemaakt)
- sinds oprichting van het platform in 2015 nog maar één probleem project
- gerenommeerde projectontwikkelaars
- veel documentatie aanwezig
- je wordt op de hoogte gehouden van de bouw ontwikkelingen
- investeren in Oostenrijk
pi_199181787
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:39 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Tip voor het diversifiëren van je crowdfundplatformen:
Bij Rendity kan je nu een spaarplan activeren. Dit betekent dat je nu geen ¤ 500 hoeft in te leggen, maar ¤ 100 per project.

Negatieve factoren mbt het investeren bij Rendity:
- zekerheden: letter of comfort (geen zekerheden dus)
- bank financiert een groot deel van het project
- voor het selecteren van projecten op individuele basis is de minimale inleg ¤ 500

Positieve factoren:
- automatisch investeren vanaf ¤ 100
- instant interest (heeft me al een hoop rente opgeleverd voordat het project überhaupt was gestart. Wordt na het succesvol afronden van de financiering, direct naar je wallet overgemaakt)
- sinds oprichting van het platform in 2015 nog maar één probleem project
- gerenommeerde projectontwikkelaars
- veel documentatie aanwezig
- je wordt op de hoogte gehouden van de bouw ontwikkelingen
- investeren in Oostenrijk
Ik heb de site ooit weleens bekeken, maar er verder niks mee gedaan.
Met name omdat de zekerheden bij de bank liggen, en de crowd daarbij achteraan mag sluiten. Dan is de animo snel over bij mij.
Keek zojuist nog even: er wordt geadverteerd met rente tot 7%. Welk percentage kom jij op, en hoe lang ben je al actief op dat platform?
pi_199181887
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:39 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Tip voor het diversifiëren van je crowdfundplatformen:
Bij Rendity kan je nu een spaarplan activeren. Dit betekent dat je nu geen ¤ 500 hoeft in te leggen, maar ¤ 100 per project.

Negatieve factoren mbt het investeren bij Rendity:
- zekerheden: letter of comfort (geen zekerheden dus)
- bank financiert een groot deel van het project
- voor het selecteren van projecten op individuele basis is de minimale inleg ¤ 500

Positieve factoren:
- automatisch investeren vanaf ¤ 100
- instant interest (heeft me al een hoop rente opgeleverd voordat het project überhaupt was gestart. Wordt na het succesvol afronden van de financiering, direct naar je wallet overgemaakt)
- sinds oprichting van het platform in 2015 nog maar één probleem project
- gerenommeerde projectontwikkelaars
- veel documentatie aanwezig
- je wordt op de hoogte gehouden van de bouw ontwikkelingen
- investeren in Oostenrijk
Inhoudelijk nog niet naar gekeken, maar kun je aangeven wat het verschil is met een crowdestate, estate guru of bulkestate? Behalve dan dat de vestigingsplaats Oostenrijk is en niet de Baltische staten?
pi_199182483
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 14:37 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd hoe SIG deze heeft aangepakt. Ik neem aan dat ze achter de schermen heel wat extra inspanning hebben gedaan om een extra aantal investeerders voor dit project te interesseren. Ik zou daar graag wat over lezen.
Ik heb van tevoren een mailtje ontvangen met een korte toelichting en de vraag of ik interesse had om het taxatierapport toegestuurd te krijgen. Geen moeilijke verhalen verder maar dat ze gezien de omvang grotere investeerders wel nodig hadden. Netjes gedaan vond ik. Mijn portefeuille bij SIG is wel vrij groot (geen particuliere beperking van 80k).
pi_199183125
quote:
Is wel nog duidelijk Nederland, hoewel letterlijk grensgeval. Lijkt me daardoor dat bij eventuele uitwinning Nederlandse regelgeving van toepassing is. LTV risico daalt snel, wat een plus is. Met deze eerste hypotheek m.i. zeker het overwegen waard.
pi_199185949
De Druiventros familie weer op TV (RTL) , weer onnozel vermakelijk, re; CCF de Postelse Hoeve.
https://www.collincrowdfund.nl/studentenhotel-de-postelse-hoeve/,
pi_199186935
"Inhoudelijk nog niet naar gekeken, maar kun je aangeven wat het verschil is met een crowdestate, estate guru of bulkestate? Behalve dan dat de vestigingsplaats Oostenrijk is en niet de Baltische staten?
• dinsdag 27 april 2021 @ 18:58 • 42 •"

Ik vind het verschil aanzienlijk wanneer je investeert in projecten van de Baltische staten of projecten van Rendity (Oostenrijk/Duitsland). Dan doel ik meer op dezelfde wet- en regelgeving/ transparantie mbt crowdfunding in west Europa.

"Ik heb de site ooit weleens bekeken, maar er verder niks mee gedaan.
Met name omdat de zekerheden bij de bank liggen, en de crowd daarbij achteraan mag sluiten. Dan is de animo snel over bij mij.
Keek zojuist nog even: er wordt geadverteerd met rente tot 7%. Welk percentage kom jij op, en hoe lang ben je al actief op dat platform?"

Zekerheden zijn minimaal. Bank is inderdaad betrokken voor het grote deel van de financiering. Mocht er een crisis ontstaan staat de crowd onderwater. Alhoewel de winstmarge fors is, mag je hier mijn inziens niet op rekenen. Nu je met een spaarplan met een minimale inleg van ¤ 100 kan investeren, kan je het risico minimaliseren op kapitaalverlies.
pi_199187208
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 15:00 schreef zeeland6 het volgende:
FDC betaling binnen.
De Duitse FNC is ook weer binnen, het loopt daar prima door. Evenmin communicatie als in NL maar het belangrijkste is dat het geld volgens schema binnenkomt.
Pecunia non olet
pi_199189000
De betalingen van Waardevoorjegeld zijn ook binnen.
Ik had de suggestie gedaan om in het dashboard bij "Betalingen" niet alleen de losse bedragen te vermelden maar ook het totaalbedrag. Dit is direct opgepakt en toegevoegd. Helaas zit er een klein foutje in, daarover heb ik Johan al een mailtje gestuurd.

edit: en het wordt ook meteen opgepakt.

[ Bericht 7% gewijzigd door escortmk2 op 28-04-2021 10:09:51 ]
pi_199189465
Werkkapitaal aankoop beleggingspand
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23920
Geen hypotheek en slechts 5% rente :O
pi_199190033
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 09:41 schreef KrekelJapie het volgende:
Werkkapitaal aankoop beleggingspand
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23920
Geen hypotheek en slechts 5% rente :O
Interessant allemaal dat hij in Afghanistan gediend heeft, maar regel eerst maar eens een 2e hypotheek of 2% meer aan rente. :r
Pecunia non olet
pi_199190483
Vertraging hypotheek waardevoorjegeld
quote:
Afgelopen maandag middag kreeg ik het bericht van de notaris, dat het niet haalbaar bleek om de akte vandaag (zoals eerder aangegeven) te laten passeren. U mag daarbij weten, dat wij hier ons ongenoegen wel over hebben kenbaar gemaakt; omdat de meesten van u het geld al hebben overgemaakt.

Omdat het geen hele lange tijd zal zijn voordat de akte wel passeert, hebben we besloten het geld op onze rekening van de Stichting Beheer Klantgelden te laten staan tot nader bericht.

Zodra wij bericht hebben van de notaris over de datum waarop de hypotheekakte passeert, zal ik dat aan u mailen.
pi_199190980
FNC:

Bedankt voor uw bericht.

Helaas moeten we u melden dat de maandelijkse nieuwsbrief zoals u die kent niet meer verstuurd gaat worden. Dit betekent niet dat u geen updates meer kunt krijgen van uw leningen. Mocht u graag een update willen over een bepaalde lening, kunt u gewoon contact met ons opnemen per telefoon of email. Op deze manier kunnen we de juiste informatie aan u verstrekken.

Hopelijk bent u hiermee voldoende geïnformeerd. Mocht u verder vragen hebben, neem gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Funding Circle Nederland
pi_199191155
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 11:51 schreef Defer4 het volgende:
FNC:

Bedankt voor uw bericht.

Helaas moeten we u melden dat de maandelijkse nieuwsbrief zoals u die kent niet meer verstuurd gaat worden. Dit betekent niet dat u geen updates meer kunt krijgen van uw leningen. Mocht u graag een update willen over een bepaalde lening, kunt u gewoon contact met ons opnemen per telefoon of email. Op deze manier kunnen we de juiste informatie aan u verstrekken.

Hopelijk bent u hiermee voldoende geïnformeerd. Mocht u verder vragen hebben, neem gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Funding Circle Nederland
Straks krijgen we de mail dat we ook maar zelf de aflossing moeten ophalen bij de ondernemer 8)7 .
Jammer dat dit platform nu helemaal foetsie is. Was een mooi rendement te halen.

Er is natuurlijk meer vraag en aanbond voor het vastgoed. Dat deel heeft een grote factor in mijn portefeuille.
Echter had ik ook meer verwacht in de duurzame energie, voornamelijk zonnepanelen. Ik zie relatief weinig op de bekende platformen.
pi_199191271
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 11:51 schreef Defer4 het volgende:
FNC:

Bedankt voor uw bericht.

Helaas moeten we u melden dat de maandelijkse nieuwsbrief zoals u die kent niet meer verstuurd gaat worden. Dit betekent niet dat u geen updates meer kunt krijgen van uw leningen. Mocht u graag een update willen over een bepaalde lening, kunt u gewoon contact met ons opnemen per telefoon of email. Op deze manier kunnen we de juiste informatie aan u verstrekken.

Hopelijk bent u hiermee voldoende geïnformeerd. Mocht u verder vragen hebben, neem gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Funding Circle Nederland
Hmm, en dat terwijl ze een paar maanden geleden op z'n minst de indruk wekten dat weer op te gaan pakken. Maar als ik het dus goed begrijp moet ik nu gewoon maandelijks om een statusupdate vragen, als we dat nu gewoon allemaal gaan doen verwacht ik dat de maandelijkse updates weer snel gaan komen :)
pi_199191273
Mijn inschrijving in Pension het Diepe, CCF, is zonder nadere toelichting teruggestort in mijn wallet?
Project is ook verdwenen.
pi_199191299
Nieuwe HCN

klikkie

Volgens de tekst enorm onderscheidend, maar ik zie de verschillen niet helemaal met wat er nu allemaal aanwezig is in en rondom het metrostation... De foto van de vitrine op FB maakt het er ook niet helderder op... Ik laat m net zoals de metro vanuit de verkeerde richting fijn voorbijgaan..

Wel met incentive! :9
pi_199191363
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:12 schreef tnhb het volgende:

[..]

Hmm, en dat terwijl ze een paar maanden geleden op z'n minst de indruk wekten dat weer op te gaan pakken. Maar als ik het dus goed begrijp moet ik nu gewoon maandelijks om een statusupdate vragen, als we dat nu gewoon allemaal gaan doen verwacht ik dat de maandelijkse updates weer snel gaan komen :)
Ik heb begin deze maand om updates van 17 projecten gevraagd. De volgende dag had ik deze van 8 stuks binnen (waarschijnlijk klaarliggen), rest zou nog moeten volgen. Tot heden niets vernomen van deze... Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de deal tussen FNC en de incasso luitjes... welke prestatie afspraak is daar mee gemoeid? Toch rechtstreeks van belang voor ons. Weet iemand daar iets meer van?
pi_199191407
CCF Bedankt voor uw vertrouwen en uw investering in Pension Het Diepe.
De ondernemer heeft besloten de campagne in te trekken. Er is dus sprake van een terugtrekking. Tot op heden is dit bij Collin nog niet vaak voorgekomen. Hieronder treft u een bericht aan van de ondernemers aan u.
Beste investeerder,
Na het versturen van de innercrowd mails, zijn wij verrast met een voorstel dat wij zakelijk gezien niet kunnen weigeren. Dit neemt niet weg dat wij dit heel vervelend vinden om de weg met Collin vandaag 28-4-2021 te beëindigen.
Wij willen Collin en zijn investeerders enorm bedanken voor het vertrouwen en met name onze coach Marc Kogels, die ons geweldig heeft geholpen en heeft bijgestaan.
Uiteraard zullen wij ook positief over Collin communiceren met ons netwerk.
Wij hopen op jullie begrip en bevestiging van het intrekken van de lening aanvraag.
Met vriendelijke groet,
Wilco Jochem en Fleurtje Jochem-Stoutjesdijk
Het geïnvesteerde bedrag is zojuist teruggestort op uw Rekening Courant. U kunt dit bedrag opnieuw investeren in een andere leningaanvraag of u kunt het via uw ‘Mijn Collin’ opnemen.
Bij deze willen wij u attenderen op onderstaande leningaanvraag welke hetzelfde financieringsdoel (vastgoed) heeft als de leningaanvraag Pension Het Diepe en mogelijk voor u interessant is. Via de link, welke is gekoppeld aan de bedrijfsnaam, kunt u investeren in de leningaanvraag welke hieronder is vermeld.
Terneuzense Markthal
pi_199191460
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:21 schreef zeeland6 het volgende:
CCF Bedankt voor uw vertrouwen en uw investering in Pension Het Diepe.
De ondernemer heeft besloten de campagne in te trekken. Er is dus sprake van een terugtrekking. Tot op heden is dit bij Collin nog niet vaak voorgekomen. Hieronder treft u een bericht aan van de ondernemers aan u.
Beste investeerder,
Na het versturen van de innercrowd mails, zijn wij verrast met een voorstel dat wij zakelijk gezien niet kunnen weigeren. Dit neemt niet weg dat wij dit heel vervelend vinden om de weg met Collin vandaag 28-4-2021 te beëindigen.
Wij willen Collin en zijn investeerders enorm bedanken voor het vertrouwen en met name onze coach Marc Kogels, die ons geweldig heeft geholpen en heeft bijgestaan.
Uiteraard zullen wij ook positief over Collin communiceren met ons netwerk.
Wij hopen op jullie begrip en bevestiging van het intrekken van de lening aanvraag.
Met vriendelijke groet,
Wilco Jochem en Fleurtje Jochem-Stoutjesdijk
Het geïnvesteerde bedrag is zojuist teruggestort op uw Rekening Courant. U kunt dit bedrag opnieuw investeren in een andere leningaanvraag of u kunt het via uw ‘Mijn Collin’ opnemen.
Bij deze willen wij u attenderen op onderstaande leningaanvraag welke hetzelfde financieringsdoel (vastgoed) heeft als de leningaanvraag Pension Het Diepe en mogelijk voor u interessant is. Via de link, welke is gekoppeld aan de bedrijfsnaam, kunt u investeren in de leningaanvraag welke hieronder is vermeld.
Terneuzense Markthal
Pff, nadeel van linkjes mischien, maar vind dit persoonlijk niet kunnen zonder compensatie. Ze hadden gewoon minimaal 1 maand rente moeten betalen.
pi_199191475
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:25 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Pff, nadeel van linkjes mischien, maar vind dit persoonlijk niet kunnen zonder compensatie. Ze hadden gewoon minimaal 1 maand rente moeten betalen.
Of op z'n minst laten meetellen voor de volgende loyaliteitskortingdrempel waar ik naartoe werk. Nu is het project helemaal verdwenen.
pi_199191492
Terneuzense markthal-link
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik pas zelf nog even voor deze en bewaar mijn pensionteruggave even voor wat anders.
pi_199191513
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:25 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Pff, nadeel van linkjes mischien, maar vind dit persoonlijk niet kunnen zonder compensatie. Ze hadden gewoon minimaal 1 maand rente moeten betalen.
Of een gratis overnachting.
pi_199191610
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:30 schreef obligataire het volgende:

[..]

Interessant allemaal dat hij in Afghanistan gediend heeft, maar regel eerst maar eens een 2e hypotheek of 2% meer aan rente. :r
https://www.funda.nl/huur(...)87652317-mijehof-41/
pi_199191663
Materiële 1e hypotheek bij schrootmaker op ccf.
Behapbaar bedrag.

Van de nog open gaande pitches vind ik zowel Baarle Nassau als deze direct lening beide wel interessant.

Ik zal eens proberen wat linkjes te krijgen.
pi_199191777
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:44 schreef Jaco078 het volgende:
Materiële 1e hypotheek bij schrootmaker op ccf.
Behapbaar bedrag.

Van de nog open gaande pitches vind ik zowel Baarle Nassau als deze direct lening beide wel interessant.

Ik zal eens proberen wat linkjes te krijgen.
https://www.google.com/ma(...)A!2e0!7i13312!8i6656
https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp

volgens mij moet het dit zijn, opm > google is uit 2009 , wysiwyg voor 72k, fellow schroothandelaren lekker dichtbij dat wel
pi_199191876
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:25 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Pff, nadeel van linkjes mischien, maar vind dit persoonlijk niet kunnen zonder compensatie. Ze hadden gewoon minimaal 1 maand rente moeten betalen.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:27 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Of op z'n minst laten meetellen voor de volgende loyaliteitskortingdrempel waar ik naartoe werk. Nu is het project helemaal verdwenen.
Ik denk dat we niet zo moeten zeuren zolang dit sporadisch voorkomt en blij moeten zijn dat we zoals nu met de innercrowd mee kunnen investeren. Scheelt een hoop gedoe om steeds op tijd klaar te zitten. Dus jammer maar helaas volgende keer beter.
pi_199191883
Geen opbrengst HA door verkoop pand van 1.675 miljoen:

https://www.funda.nl/koop(...)825885-rueterlaan-6/

quote:
De vordering is ingediend bij de curator. Deze is bezig met de afhandeling van het faillissement. Daarnaast heeft de gerechtsdeurwaarder het gerechtelijke traject m.b.t. de hoofdelijke aansprakelijkheid in privé in gang gezet. Op basis daarvan is er conservatoir beslag gelegd op de woning van de heer ***. Dit pand is inmiddels verkocht met een restschuld bij de bank. Hierdoor hebben wij geen betaling vanuit het beslag ontvangen.
pi_199191933
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 13:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]


[..]

Ik denk dat we niet zo moeten zeuren zolang dit sporadisch voorkomt en blij moeten zijn dat we zoals nu met de innercrowd mee kunnen investeren. Scheelt een hoop gedoe om steeds op tijd klaar te zitten. Dus jammer maar helaas volgende keer beter.
Klopt hoor. Ik had nog even contact met CCF vandaag en ze balen zelf ook.
pi_199191955
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 13:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Geen opbrengst HA door verkoop pand van 1.675 miljoen:

https://www.funda.nl/koop(...)825885-rueterlaan-6/
[..]

Welk project is dit?
pi_199192015
quote:
U hebt geïnvesteerd in leningaanvraag Markthal Terneuzen B.V. gedurende de ‘innercrowd’ fase. Gedurende deze fase is er, in overleg met de ondernemer, voor gekozen om enkele wijzigingen in de pitch door te voeren welke inmiddels verwerkt zijn. Hieronder volgt een korte opsomming van de grootste wijzigingen:

• Het leenbedrag is verhoogd van ¤ 1.700.000,- naar ¤ 1.800.000,- waarmee een grotere buffer wordt gecreëerd om eventuele tegenslagen te kunnen opvangen gedurende de transformatie.
• Het kopje ‘financieringsbehoefte’ is aangepast, waardoor er meer inzicht wordt gegeven over de werkingen van de verschillende gelden (totaal ¤ 490.000,-) welke in depot worden gehouden en wanneer deze worden vrijgegeven. Dit kwam nog niet duidelijk genoeg naar voren in de oorspronkelijke pitch.
• De depotstorting ter hoogte van ¤ 250.000,- door Forte Insieme B.V. die tot afronding van de transformatie verpand zou worden ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund is komen te vervallen. Deze partij zal als investeerder via Collin Crowdfund deelnemen in de leningaanvraag.

Markthal Terneuzen B.V. zal aanstaande donderdag d.d. 29-04-21 om 11:00 uur openbaar worden gesteld voor alle investeerders van Collin Crowdfund.
Lijkt me een verslechtering. Vooral dat de depotstorting wegvalt.
  woensdag 28 april 2021 @ 13:22:41 #70
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_199192071
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 13:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Welk project is dit?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De betalingven vanuit de Royalty's lopen door dus opzich is dat wel ok.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_199192081
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 13:17 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Lijkt me een verslechtering. Vooral dat de depotstorting wegvalt.
Mij ook. Zou dit de deelname van Forte Insieme zijn?

investeerder-245313 heeft ¤ 180.000 geïnvesteerd.
28-04-2021 om 12:34
pi_199192212
quote:
14s.gif Op woensdag 28 april 2021 13:23 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Mij ook. Zou dit de deelname van Forte Insieme zijn?

investeerder-245313 heeft ¤ 180.000 geïnvesteerd.
28-04-2021 om 12:34
o De depotstorting ter hoogte van ¤ 250.000,- door Forte Insieme B.V. die tot afronding van de transformatie verpand zou worden ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund is komen te vervallen. Deze partij zal als investeerder via Collin Crowdfund deelnemen in de leningaanvraag.


Zou kunnen staat niet bij dat de investering 250K zou zijn. Kan dus 250k of 180k maar ook 500Euro zijn. :)

Overigens neem ik deze basis mee. Zit wel risico in daar we nog maar moeten zien of dit project met oplopende aannemers prijzen met deze investering helemaal rond komt. Aan de andere kant is de rente wel 8% en zijn er ook wel wat depot zekerheden ingebouwd. Bovendien is de bouwvergunning al verleend dus over de vergunning kan geen gezeur of uitstel meer komen.

[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 28-04-2021 13:44:31 ]
pi_199192340
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 13:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De betalingven vanuit de Royalty's lopen door dus opzich is dat wel ok.
Ah dus dat GVE project met de oordoppen.
pi_199192475
Fruit op Collin met 1e hypotheek gaat erg hard. Gelukkig geen vastloper.


14.01: vol
pi_199192482
Erwin en Peggy Pit staan open op GvE. Dubbel.
Pecunia non olet
pi_199192689
aflossing Watervilla te Amsterdam van newfunding staat op het wallet
pi_199192722
quote:
12s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:55 schreef peterc het volgende:

[..]

https://www.google.com/ma(...)A!2e0!7i13312!8i6656
https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp

volgens mij moet het dit zijn, opm > google is uit 2009 , wysiwyg voor 72k, fellow schroothandelaren lekker dichtbij dat wel
Link demontage/ schroothandel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199192736
Link Baarle Nassau

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199193040
Funding circle betalingen zijn bijgewerkt op de site.
pi_199193148
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 14:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Funding circle betalingen zijn bijgewerkt op de site.
Ik ontving deze maand wat meer als mijn standaard aflossings bedrag. Even snel door de specificatie gescrold: geen vervroegde aflossingen, wel een (flinke) recovery betaling van een pizza bakker: was een projectje van EUR 10.000, ging default na betaling 30% van de hoofdsom, in de specificatie zag ik dat er vandaag 10% van de hoofdsom terugbetaald is.
Wellicht zitten er nog 1 of een paar projecten bij die 2 termijnen betaald hebben, of iets van recovery.
Voor mijn portefeuille een goede maand dus, al ben ik het verder wel eens met de voorgaande opmerkingen mbt (gebrek aan) updates, en het incasso bureau.
pi_199193182
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 14:28 schreef Jaco078 het volgende:
Link Baarle Nassau

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.staatsbladmon(...)ngsnummer=0717955891 wat pdf-jes van Larmit Infra bvba
  woensdag 28 april 2021 @ 15:51:23 #82
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199193745
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 14:01 schreef Jaco078 het volgende:
Fruit op Collin met 1e hypotheek gaat erg hard. Gelukkig geen vastloper.

14.01: vol
Had ik een linkje gemist?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199193759
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:51 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Had ik een linkje gemist?
Is een project van GVE, niet van Collin. Volgens mij was er geen investeringslink vooraf.
pi_199193861
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:52 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Is een project van GVE, niet van Collin. Volgens mij was er geen investeringslink vooraf.
Klopt. Gewoon ouderwets aan de knoppen
  woensdag 28 april 2021 @ 16:26:59 #85
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199194075
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:12 schreef tnhb het volgende:

[..]

Hmm, en dat terwijl ze een paar maanden geleden op z'n minst de indruk wekten dat weer op te gaan pakken. Maar als ik het dus goed begrijp moet ik nu gewoon maandelijks om een statusupdate vragen, als we dat nu gewoon allemaal gaan doen verwacht ik dat de maandelijkse updates weer snel gaan komen :)
Als ze het zo willen, kunnen ze het zo krijgen.

Mijn aanvraag is net verzonden.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  woensdag 28 april 2021 @ 17:00:12 #87
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_199194455
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:30 schreef obligataire het volgende:

[..]

Interessant allemaal dat hij in Afghanistan gediend heeft, maar regel eerst maar eens een 2e hypotheek of 2% meer aan rente. :r
Ik snap de lage eigen inleg ook niet. Ik laat deze passeren.
pi_199194517
quote:
wel een heel leuke incentive voor als je hier in de buurt woont of werkt, zo kan je echt aan klantenbinding doen.
pi_199199131
quote:
12s.gif Op woensdag 28 april 2021 17:07 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

wel een heel leuke incentive voor als je hier in de buurt woont of werkt, zo kan je echt aan klantenbinding doen.
Het is onnavolgbaar hoe ze bij HCN de rente vaststellen. De laatste 2 5-sterren waaraan ik meedeed gaven 7,5% rente. Waarom dan slechts een half procent méér, bij 2 sterren minder?
Pecunia non olet
pi_199201380
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het is onnavolgbaar hoe ze bij HCN de rente vaststellen. De laatste 2 5-sterren waaraan ik meedeed gaven 7,5% rente. Waarom dan slechts een half procent méér, bij 2 sterren minder?
Ik kan niet voor HCN praten ; dat is mij ook niet bekend. Mijn inschatting is dat dit te maken heeft met de procentueel grotere eigen inbreng van ongeveer 40% (meer dan gebruikelijk) en de zeker voor inwoners of werkenden in Rotterdam aantrekkelijke incentive.
  donderdag 29 april 2021 @ 09:38:54 #91
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199202358
Wat is er met GVE CrossFit IJmuiden gebeurt?

Had eerst investering van ¤ 2000,-- & ¤ 2500,-- zie nu niets meer.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199202739
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 14:26 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Link demontage/ schroothandel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb deze nog eens goed bekeken ook de google Street view van het object. Bedrijfscijfers zien er goed uit. Het onderpand en het lage rente percentage van 6% ben ik echter niet enthousiast over. Onderpand is alleen te verkopen aan een zeer selecte groep kopers daarnaast zal er op het terrein wel het een en ander aan bodemvervuiling zijn. Ik wacht op beter.
pi_199202786
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 14:28 schreef Jaco078 het volgende:
Link Baarle Nassau

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199202789
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:38 schreef Zeghomaar het volgende:
Wat is er met GVE CrossFit IJmuiden gebeurt?

Had eerst investering van ¤ 2000,-- & ¤ 2500,-- zie nu niets meer.
Als de innercrowdperiode voorbij is, lijken deze investeringen te verdwijnen, maar worden weer zichtbaar na openstelling van het project
pi_199202841
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb deze nog eens goed bekeken ook de google Street view van het object. Bedrijfscijfers zien er goed uit. Het onderpand en het lage rente percentage van 6% ben ik echter niet enthousiast over. Onderpand is alleen te verkopen aan een zeer selecte groep kopers daarnaast zal er op het terrein wel het een en ander aan bodemvervuiling zijn. Ik wacht op beter.
Met zulke cijfers en zo'n lage schuldenpositie: ik denk dat ze bij een vertraging de looptijd verlengen. En dat hij op einddatum de rest 25k in een keer aftikt. Ik vermoed dat deze wel goed komt
pi_199202860
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:25 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Als de innercrowdperiode voorbij is, lijken deze investeringen te verdwijnen, maar worden weer zichtbaar na openstelling van het project
Dit inderdaad.
Gaat bij voorinschrijvingen altijd zo.
pi_199203349
Nieuwe bakker op Collin Direct https://www.collincrowdfund.nl/versbakkerij-b-v/


De verbouwing van de Terneuzer kerk staat nu open. https://www.collincrowdfund.nl/terneuzense-markthal-b-v/
Nu op 41% met nog zo'n miljoen te gaan en al ruim 350 investeerders. Ben bang dat deze niet vol gaat komen.
pi_199204205
quote:
Dat er hier geen HA van toepassing is snap ik echt niet. Bij projecten met voldoende hypothecaire zekerheid kan ik dat begrijpen, maar een project zonder zekerheden echt niet.
pi_199204231
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij zit hier een groot deel van het platform in. Voorstel tot nog eens 9 maanden aflossingsvrij, na eerder al 12 maanden gehad te hebben zonder stemrecht.

Ik zie dit in de toekomst ook niet goed komen met het bedrijf. Ik heb de investering gedaan op basis van de hypotheek. 8% en de flinke materiële hypotheek, blijft veilig voelen. Wil daarom voorstemmen, maar zou liever ook opgenomen dat mits over 6-9 maanden het niet zijn aangetrokken weten dat het hun laatste kans is en dan opzoek moeten na alternatieve financiering of hun huis verkopen.
pi_199204289
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:30 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Met zulke cijfers en zo'n lage schuldenpositie: ik denk dat ze bij een vertraging de looptijd verlengen. En dat hij op einddatum de rest 25k in een keer aftikt. Ik vermoed dat deze wel goed komt
Je vraagt je bijna af waarom hij een lening nodig heeft. Afijn, in verband met de hoge collin direct kosten die over bijna heel de looptijd drukken geen investering van mij.
pi_199204366
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 12:14 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Je vraagt je bijna af waarom hij een lening nodig heeft. Afijn, in verband met de hoge collin direct kosten die over bijna heel de looptijd drukken geen investering van mij.
Ik had er een klein beetje ingelegd en zag pas achteraf in het schema dat je door de kosten na 3 jaar maar 10 euro per 100 aan rendement hebt. Ga hem maar annuleren.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 12:10 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dat er hier geen HA van toepassing is snap ik echt niet. Bij projecten met voldoende hypothecaire zekerheid kan ik dat begrijpen, maar een project zonder zekerheden echt niet.
Nu een borgstelling van 35 van de 50, doe dan gelijk die hele 50.
pi_199204817
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 12:11 schreef Hanzul2 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij zit hier een groot deel van het platform in. Voorstel tot nog eens 9 maanden aflossingsvrij, na eerder al 12 maanden gehad te hebben zonder stemrecht.

Ik zie dit in de toekomst ook niet goed komen met het bedrijf. Ik heb de investering gedaan op basis van de hypotheek. 8% en de flinke materiële hypotheek, blijft veilig voelen. Wil daarom voorstemmen, maar zou liever ook opgenomen dat mits over 6-9 maanden het niet zijn aangetrokken weten dat het hun laatste kans is en dan opzoek moeten na alternatieve financiering of hun huis verkopen.
Ik ga er in dit geval ook vanuit dat wij als investeerders er, ook als het onverhoopt fout zou lopen, er grotendeels wel uitspringen. De corona situatie alsmede de zekerheden zouden mij dan normaalgesproken doen besluiten om voor te stemmen.

In dit geval denk ik dat ik tegen stem. De reden is dat ik er van baal dat, terwijl de ondernemer deze situatie al een jaar ziet aankomen, er pas een verzoek komt als de betaaltermijn al verstreken is. Waarom deze gespreken niet 3 maanden geleden aangegaan om vervolgens deze vraag minimaal een maand geleden voor te legen aan de investeerders?

Mosterd na de maaltijd :G
pi_199205315
Eindelijk aflossing Steyl
quote:
Vorige maand brachten wij u op de hoogte dat de initiatiefnemer van 'Zorgappartementen Steyl' in afwachting was van de afbouwgarantie alvorens de aflossing kon plaatsvinden. Inmiddels is deze garantie ontvangen en is vanochtend de nieuwe hypotheekakte voor de herfinanciering gepasseerd. Nadat de hypothecaire inschrijving zichtbaar is in het kadaster (morgenmiddag) worden de gelden naar de derdenrekening van onze vaste notaris overgeboekt.

De aflossing naar de investeerders zal vervolgens in de loop van volgende week plaatsvinden. Dit na controle van de Stichting Zekerhedenagent Crowdrealestate en de notaris. De laatste rentebetaling van deze propositie ontvangt u in de tweede week van de volgende maand.

Wij willen u bedanken voor het geduld en mocht u onverhoopt nog vragen hebben, vernemen wij graag van u.
pi_199205410
De familie Anand (bekend van vastgoedprojecten sameningeld en collin) gaat de fitness in
https://www.collincrowdfund.nl/rollings-provast-b-v/
3x borgstelling, geen hard zekerheden
pi_199205876
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 12:11 schreef Hanzul2 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij zit hier een groot deel van het platform in. Voorstel tot nog eens 9 maanden aflossingsvrij, na eerder al 12 maanden gehad te hebben zonder stemrecht.

Ik zie dit in de toekomst ook niet goed komen met het bedrijf. Ik heb de investering gedaan op basis van de hypotheek. 8% en de flinke materiële hypotheek, blijft veilig voelen. Wil daarom voorstemmen, maar zou liever ook opgenomen dat mits over 6-9 maanden het niet zijn aangetrokken weten dat het hun laatste kans is en dan opzoek moeten na alternatieve financiering of hun huis verkopen.
Waar ik moeite mee heb is dat er in mijn ogen veel te laat actie wordt ondernomen cq. de communicatie wordt gestart. De situatie van vandaag was 2 maanden geleden ook al voorspelbaar geweest en was pro-actief handelen ook mogelijk geweest. Als je tijdig acteert dan wekt dat bij mij sneller vertrouwen dat je de boel onder controle hebt, maar als je (te) laat acteert wekt dat bij mij toch in beginsel een bepaald wantrouwen. Daarnaast heeft mevrouw medio 2019, na het tot standkomen van dit project waarbij wij er vanuit mogen gaan dat ze daar de volle aandacht aan zou geven, een nieuwe bv opgericht. Als het straks fout zou gaan acht ik het niet onmogelijk dat er dan een aantal activiteiten in zal worden ondergebracht en ze daarmee verder gaan en we, onder de titel dat executie van het hypotheekrecht ook geld kost, met een alternatief voorstel in het bos worden gestuurd. Daarnaast ben ik niet meer overtuigd dat over 9 maanden de situatie serieus anders zal zijn en het dan wel snel goed gaat komen, om deze redenen overweeg ik sterk tegen te stemmen.
pi_199205959
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 13:47 schreef tnhb het volgende:
Als het straks fout zou gaan acht ik het niet onmogelijk dat er dan een aantal activiteiten in zal worden ondergebracht en ze daarmee verder gaan en we, onder de titel dat executie van het hypotheekrecht ook geld kost, met een alternatief voorstel in het bos worden gestuurd. Daarnaast ben ik niet meer overtuigd dat over 9 maanden de situatie serieus anders zal zijn en het dan wel snel goed gaat komen, om deze redenen overweeg ik sterk tegen te stemmen.
Er is natuurlijk wel ruimte voor forse executiekosten:
WOZ 1-1-20: 896.000
1e hypotheek: 250.000 restschuld max. 165.000
Schuld aan investeerders: 222.000
pi_199206384
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 13:53 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel ruimte voor forse executiekosten:
WOZ 1-1-20: 896.000
1e hypotheek: 250.000 restschuld max. 165.000
Schuld aan investeerders: 222.000
Absoluut, als er geen aanvullende leningen etc. zijn gedaan is er voldoende ruimte, helemaal mee eens. Hoe vaak is er daadwerkelijk een executie geweest zonder dat er een beroep werd gedaan op de investeerders om met minder genoegen te nemen omdat er "verzachtende omstandigheden" zijn? (ik schreef eerst wat anders maar dat heb ik maar wat aangepast). En om een of andere reden krijg ik het gevoel dat we daar dus op af aan het stevenen zijn.
pi_199206522
Telegraaf: Huurder ontvlucht de stad: Amsterdam en Amstelveen worden goedkoper

https://www.telegraaf.nl/(...)een-worden-goedkoper

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199206686
Ik snap de door jullie aangedragen argumentatie in deze ook. Ik verwacht ook niet dat het over 9 maanden anders zal zijn en als ze komende 9 maanden gewoon netjes de rente dokken, zie ik het meer als uitstel van executie. Ik zou ze deze ruimte wel willen geven, ook als reden dat de crowd niet verweten kan worden dat de geldkraan eenzijdig wordt dichtgedraaid.

Ik zou liever GVE, willen aangeven dat ze er wat strakker bovenop moeten zitten, maar dat kan je niet aangeven met een stemming. Ik zou ook voor een termijn van 6 max 8 maanden gaan, inplaats van de huidige 11, 2 maanden depot en 9 uitstel van aflossing.

Waarbij je een dossier aanlegt, dit is echt je laatste kans tot uitstel van aflossing. Kan je over 6/8 maanden niet starten met aflossing gaam we hoe dan ook het juridisch traject, als je niet betasld.

En ja ik ben ook van mening dat GVE, dit 3 maanden geleden al had moeten doen, waardoor deze vraag niet zou zijn gekomen. Dus ik dubio nog een beetje, want moet ja of nee zeggen, ma vind het voor nu beide niets.
pi_199206771
Als we het toch over projecten met een eindatum hebben bij GVE.

Project ontwiikeling bouwgrond loopt nog tot 1 juni en zou dan afgelost moeten worden met bonusrente. Weet niet wat er in de pijplijn zit, maar mocht er een verlening nodig zijn is nu ook het moment om het te vragen en niet een dag van te voren of erger nog, achteraf.
pi_199206844
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:41 schreef Hanzul2 het volgende:
Ik snap de door jullie aangedragen argumentatie in deze ook. Ik verwacht ook niet dat het over 9 maanden anders zal zijn en als ze komende 9 maanden gewoon netjes de rente dokken, zie ik het meer als uitstel van executie. Ik zou ze deze ruimte wel willen geven, ook als reden dat de crowd niet verweten kan worden dat de geldkraan eenzijdig wordt dichtgedraaid.

Ik zou liever GVE, willen aangeven dat ze er wat strakker bovenop moeten zitten, maar dat kan je niet aangeven met een stemming. Ik zou ook voor een termijn van 6 max 8 maanden gaan, inplaats van de huidige 11, 2 maanden depot en 9 uitstel van aflossing.

Waarbij je een dossier aanlegt, dit is echt je laatste kans tot uitstel van aflossing. Kan je over 6/8 maanden niet starten met aflossing gaam we hoe dan ook het juridisch traject, als je niet betasld.

En ja ik ben ook van mening dat GVE, dit 3 maanden geleden al had moeten doen, waardoor deze vraag niet zou zijn gekomen. Dus ik dubio nog een beetje, want moet ja of nee zeggen, ma vind het voor nu beide niets.
Ik neig naar tegenstemmen, vooral gebaseerd op het niet pro actief communiceren met de investeerders (al kunnen we ons natuurlijk wel afvragen of dit probleem primair bij de ondernemers ligt, of dat het platform een beetje laks is).
Verder klopt de mail niet: er zijn slechts 15 termijnen betaald tot nu toe, en geen 16 zoals uit de mail opgemaakt kan worden.
Ik heb bovenstaande zojuist aan GvE gemeld, met daarbij ook de expliciete vraag wat de huidige openstaande post van de 1e hypotheekhouder is.
Als ik op beide vragen antwoord heb bepaal ik of ik voor of tegen ga stemmen.
pi_199206899
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 12:11 schreef Hanzul2 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij zit hier een groot deel van het platform in. Voorstel tot nog eens 9 maanden aflossingsvrij, na eerder al 12 maanden gehad te hebben zonder stemrecht.

Ik zie dit in de toekomst ook niet goed komen met het bedrijf. Ik heb de investering gedaan op basis van de hypotheek. 8% en de flinke materiële hypotheek, blijft veilig voelen. Wil daarom voorstemmen, maar zou liever ook opgenomen dat mits over 6-9 maanden het niet zijn aangetrokken weten dat het hun laatste kans is en dan opzoek moeten na alternatieve financiering of hun huis verkopen.
Ik heb al 'ja' gestemd.

Had al tijden niet naar dit project gekeken en zie dat ze nu ook een retailwebshop hebben, die hadden ze aan het begin niet. Ik ga gelijk wat bestellen.
pi_199207394
Nieuw 5 jarig SiG project:

Nieuw project aan de Engelenkampstraat 12 in Sittard. Je kunt vanaf 1 mei 2021 15.30 uur investeren in dit project. Het betreft een portiekflat met woonkamer, keuken, 2 slaapkamers, badkamer, apart toilet en klein balkon aan de rand van Sittard-centrum.

https://investeren.sameni(...)engelenkampstraat-12
pi_199207447
quote:
14s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:31 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:

Nieuw project aan de Engelenkampstraat 12 in Sittard. Je kunt vanaf 1 mei 2021 15.30 uur investeren in dit project. Het betreft een portiekflat met woonkamer, keuken, 2 slaapkamers, badkamer, apart toilet en klein balkon aan de rand van Sittard-centrum.

https://investeren.sameni(...)engelenkampstraat-12
Zal deze financiering deels gebruikt worden voor de aankoop van de NATO panden?
https://www.funda.nl/koop(...)ngelenkampstraat-12/
In een paar maanden tijd enkele tienduizenden euro's meerwaarde gecreëerd
pi_199207545
quote:
14s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:31 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:

Nieuw project aan de Engelenkampstraat 12 in Sittard. Je kunt vanaf 1 mei 2021 15.30 uur investeren in dit project. Het betreft een portiekflat met woonkamer, keuken, 2 slaapkamers, badkamer, apart toilet en klein balkon aan de rand van Sittard-centrum.

https://investeren.sameni(...)engelenkampstraat-12
+ garage
pi_199207574
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Zal deze financiering deels gebruikt worden voor de aankoop van de NATO panden?
https://www.funda.nl/koop(...)ngelenkampstraat-12/
In een paar maanden tijd enkele tienduizenden euro's meerwaarde gecreëerd
Dat zou zo maar waar kunnen zijn. Hij heeft nl nog 2 ton nodig. En met waarde bepaling van taxateurs met huurwaarde als basis kan je natuurlijk snel (papieren) winst behalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 29-04-2021 15:51:00 ]
pi_199207675
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

+ garage
Ik zie de garage ook bij Funda maar bij het SiG project zie ik hem niet staan (of lees ik ergens overheen?). Zou de garage wel bij de zekerheden zitten?
pi_199207701
quote:
14s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zie de garage ook bij Funda maar bij het SiG project zie ik hem niet staan (of lees ik ergens overheen?). Zou de garage wel bij de zekerheden zitten?
Tekst Sameningeld
quote:
Dit appartement met garage ligt in het centrum van Sittard
pi_199207703
quote:
14s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zie de garage ook bij Funda maar bij het SiG project zie ik hem niet staan (of lees ik ergens overheen?). Zou de garage wel bij de zekerheden zitten?
Object
Het object aan de Engelenkampstraat 12 te Sittard is sinds 31-12-2020 in mijn bezit en wil ik via deze weg herfinancieren.
Dit appartement met garage ligt in het centrum van Sittard op de eerste woonetage.
Na de aankoop is deze woning grondig gerenoveerd waarbij echt alles is aangepakt onder andere: elektra/water aansluitingen en leidingen (tevens de woning gasvrij gemaakt), keuken, wc, badkamer, stucwerk vloeren etc. Appartement is per 01-05-2021 verhuurd voor de minimale duur van 2 jaar.
pi_199207771
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:55 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Tekst Sameningeld
[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Object
Het object aan de Engelenkampstraat 12 te Sittard is sinds 31-12-2020 in mijn bezit en wil ik via deze weg herfinancieren.
Dit appartement met garage ligt in het centrum van Sittard op de eerste woonetage.
Na de aankoop is deze woning grondig gerenoveerd waarbij echt alles is aangepakt onder andere: elektra/water aansluitingen en leidingen (tevens de woning gasvrij gemaakt), keuken, wc, badkamer, stucwerk vloeren etc. Appartement is per 01-05-2021 verhuurd voor de minimale duur van 2 jaar.
Overheen gelezen :Z
pi_199207878
quote:
14s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:33 schreef Horsemen het volgende:
Telegraaf: Huurder ontvlucht de stad: Amsterdam en Amstelveen worden goedkoper

https://www.telegraaf.nl/(...)een-worden-goedkoper

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is op dit moment een gekke tijd. Zowel met Corona als de huizenmarktcrisis.

Voordeel is wel dat we met verhuren van woningen een stuk minder risico hebben op leegstand.
Voor zakelijk vastgoed is dat risico er echter wel.
  donderdag 29 april 2021 @ 16:19:26 #122
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199207898
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Zal deze financiering deels gebruikt worden voor de aankoop van de NATO panden?
https://www.funda.nl/koop(...)ngelenkampstraat-12/
In een paar maanden tijd enkele tienduizenden euro's meerwaarde gecreëerd
Dat zou zo maar kunnen. Zelfde eigenaar.

Met geld, geld maken.

Zie het met de eigen investeringen. Het vliegwiel gaat steeds sneller.
Probeer het enthousiasme soms te remmen.
Door lange lockdown ander uitgave patroon. Dan maar investeren. :)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199209517
Woning Moniekje in Herveld (sameningeld) is waarschijnlijk binnenkort verkocht.
pi_199209742
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:26 schreef KrekelJapie het volgende:
Woning Moniekje in Herveld (sameningeld) is waarschijnlijk binnenkort verkocht.
Jammer.
pi_199210953
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:26 schreef KrekelJapie het volgende:
Woning Moniekje in Herveld (sameningeld) is waarschijnlijk binnenkort verkocht.
Ik vraag me eigenlijk af of dit "Een deel van het perceel aan de zijkant van de woning zal omgezet/omgebouwd worden tot bedrijfsmatig gebruik. Bedrijfshal ter verhuur of caravanstalling" ooit gerealiseerd is, ik lees er in elk geval niets over. Was wel een bijzonder project wat toen binnen no-time vol zat waar we ons hier volgens mij ook wel afvroegen hoe dat kon, bijna het hoogste bedrag per investeerder ooit bij sig (en slechts 41 investeerders).
pi_199211220
GVE - De Bruijn | Uitbreiding vastgoedportefeuille
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23920
Deze is gisteren op GVE geplaatst. Mooi project, maar gezien de lage rente, lange looptijd, wat minder zekerheden en mindere BKR-scores twijfel ik nog om deze mee te nemen. Wellicht een klein basisbedrag.
pi_199211534
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:18 schreef markmangler het volgende:
GVE - De Bruijn | Uitbreiding vastgoedportefeuille
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23920
Deze is gisteren op GVE geplaatst. Mooi project, maar gezien de lage rente, lange looptijd, wat minder boterzachte zekerheden en mindere BKR-scores twijfel ik nog om deze mee te nemen. Wellicht een klein basisbedrag.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom een project zonder harde zekerheden tegen 5% interessant gevonden wordt.
Er zijn naar mijn mening voldoende projecten met betere risico/rendement verhouding te vinden, en dan leg ik liever wat meer in in zulke projecten. Meer spreiding is niet altijd beter...
pi_199211796
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:33 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom een project zonder harde zekerheden tegen 5% interessant gevonden wordt.
Er zijn naar mijn mening voldoende projecten met betere risico/rendement verhouding te vinden, en dan leg ik liever wat meer in in zulke projecten. Meer spreiding is niet altijd beter...
Zo zie ik het ook.
Spreiden is zeer belangrijk, maar op een gegeven moment voegt het weinig meer toe.
Als je bijvoorbeeld al gespreid hebt over 100 projecten, voegt spreiden over nog meer projecten weinig meer toe.
Als je dan voor een nieuwe investering kunt kiezen tussen twee matige projecten of de zelfde inleg (van die twee matige samen) in één goed project, dan is voor mij de keus simpel.
pi_199212454
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:02 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af of dit "Een deel van het perceel aan de zijkant van de woning zal omgezet/omgebouwd worden tot bedrijfsmatig gebruik. Bedrijfshal ter verhuur of caravanstalling" ooit gerealiseerd is, ik lees er in elk geval niets over. Was wel een bijzonder project wat toen binnen no-time vol zat waar we ons hier volgens mij ook wel afvroegen hoe dat kon, bijna het hoogste bedrag per investeerder ooit bij sig (en slechts 41 investeerders).
Ik geloof ook niet dat die volzat. Was en is volgens mij gewoon een box 1 hypotheek, die ze met haar secretaresse salaris niet kon dragen en daarom bij alternatieve investering uitkwam. Voor die tijd was het mijn hoogste inleg, want is op zekerheden gewoon een super interessant project.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanzul2 op 29-04-2021 21:58:06 ]
pi_199213038
Zojuist kwam er ook een deel van de NLI betalingen van deze maand binnen, waaronder de betaling van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste update (maart dit jaar) bracht slecht nieuws: ondernemer had het platform blijkbaar geïnformeerd dat er geen rente en aflossing meer betaald zou worden. Dit is nu echter al de tweede betaling na deze update, vreemd.
Maar in ieder geval deze twee termijnen alvast in de pocket.
25% afgelost nu, nog 75% te gaan, we zullen zien hoe dit verder loopt.
pi_199213259
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:05 schreef ETphonehome het volgende:
Zojuist kwam er ook een deel van de NLI betalingen van deze maand binnen, waaronder de betaling van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste update (maart dit jaar) bracht slecht nieuws: ondernemer had het platform blijkbaar geïnformeerd dat er geen rente en aflossing meer betaald zou worden. Dit is nu echter al de tweede betaling na deze update, vreemd.
Maar in ieder geval deze twee termijnen alvast in de pocket.
25% afgelost nu, nog 75% te gaan, we zullen zien hoe dit verder loopt.
Hier hadden we het vorige maand al even over. Als motorliefhebber meegenomen obv gunning. Hopelijk houdt hij het vol.

Edit: hier - ABN - nog geen NLI betalingen ontvangen.
  vrijdag 30 april 2021 @ 08:17:18 #132
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199215656
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:50 schreef TisIk het volgende:

[..]

Zo zie ik het ook.
Spreiden is zeer belangrijk, maar op een gegeven moment voegt het weinig meer toe.
Als je bijvoorbeeld al gespreid hebt over 100 projecten, voegt spreiden over nog meer projecten weinig meer toe.
Als je dan voor een nieuwe investering kunt kiezen tussen twee matige projecten of de zelfde inleg (van die twee matige samen) in één goed project, dan is voor mij de keus simpel.
Zo zie ik het ook.
MAAR:
> Hij was wel bataljonscommandant
> En er staat classificatie 1.

Let straks maar op. Zo vol.

Waarschijnlijk door investeerders die FOK nog niet gevonden hebben :)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  vrijdag 30 april 2021 @ 10:03:11 #133
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199216560
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 08:17 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Zo zie ik het ook.
MAAR:
> Hij was wel bataljonscommandant
> En er staat classificatie 1.

Let straks maar op. Zo vol.

Waarschijnlijk door investeerders die FOK nog niet gevonden hebben :)
In 2 minuten VOL!!!
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199217106
Nu al een betaalverzoek voor het op 28/4 gefunde project van de groenteboer van geldvoorelkaar. Zouden ze de hypotheek en interne processen zo snel geregeld hebben?

[ Bericht 10% gewijzigd door KrekelJapie op 30-04-2021 11:05:11 ]
pi_199217712
groothandel in frisdranken
https://www.collincrowdfund.nl/adora-food-drinks/
2e hypotheek zonder waarde en 9% rente.
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:57:15 #136
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199217792
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:50 schreef KrekelJapie het volgende:
groothandel in frisdranken
https://www.collincrowdfund.nl/adora-food-drinks/
2e hypotheek zonder waarde en 9% rente.
Om een dure lening af te lossen.

Met een kuil een gat dicht gooien :(

Maar toch 9% zonder ook maar iets van zekerheid. Blijft een beetje een gokje.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:12:26 #137
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_199217969
HCN Food at work open

https://horecacrowdfundin(...)k-rotterdam-31pz0o9j

opzich geen verkeerd concept. Gezond en snel maaltijden afhalen in een metrostation.
Maar prijs, kwaliteit en aanbod zijn daarin wel belangrijk. Locatie is wat mij betreft prima.
Een nieuw concept zal moeten aanslaan en dat is altijd een gok.
pi_199218212
Nieuwsbrief collin


[ Bericht 8% gewijzigd door KrekelJapie op 30-04-2021 12:42:02 ]
pi_199218237
quote:
Netjes Arie.
Waar staat dit?
pi_199218396
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:32 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Netjes Arie.
Waar staat dit?
In de nieuwsbrief die Collin vandaag heeft verzonden.
pi_199218657
Ook uit de nieuws brief iets dat misschien meer impact heeft op onze investeringen, hierdoor worden zekerheden als hypotheek steeds belangrijker.:

Aan de bestaande schuldeisers kan dan onder de WHOA een dwangakkoord worden aangeboden om
zo de totale schuldenlast van de onderneming te verlagen. Dit vindt plaats door middel van een
stemronde onder alle schuldeisers uit te zetten waarmee een akkoord wordt voorgesteld om alle
lopende schulden af te kopen. Van belang is dat dit aanbod een beter voorstel moet zijn dan dat de
schuldeisers in faillissement zouden mogen verwachten.
Nadeel van deze wetgeving kan zijn dat het aangeboden akkoord met meerderheid van stemmen
(akkoord van > 2/3e deel dat een stem uit heeft gebracht) door de Rechtbank wordt geaccordeerd
(gehomologeerd) waarna ook alle andere (en tegen stemmende) crediteuren aan dit akkoord zijn
gehouden. Ofwel in het geval Collin in een stemronde tegen het voorstel zou stemmen, omdat
bijvoorbeeld het akkoord voor onvoldoende opbrengst voor onze investeerders zou zorgen, dan wel
de aanpassing van de leningsvoorwaarden niet in het voordeel zijn van de investeerders, kunnen we
hier vanuit de wetgeving gedwongen worden aan mee te (moeten) werken.
Uiteraard zullen wij ons tot het uiterste (blijven) inspannen om voor onze investeerders de maximale
opbrengt te realiseren en gunstige leningsvoorwaarden te behouden echter willen u wel vast de
kaders schetsen van de (gevolgen van de) WHOA waaraan we ons ook als Collin zullen moeten
conformeren.


[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 30-04-2021 13:49:19 ]
pi_199218926
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:29 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuwsbrief collin
[ afbeelding ]
Rendement CCF: 2,68%
Bron: https://www.crowdfundingcijfers.nl/lening-portefeuilles/

Het blijft me verbazen dat mensen CCF een goed platform noemen terwijl het rendement het tegendeel bewijst.

Vanzelfsprekend kun je door een goede selectie een hoger rendement behalen maar dit betekent automatisch dat iemand anders een nog lager rendement dan 2,68% heeft.
pi_199219121
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:25 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

Rendement CCF: 2,68%
Bron: https://www.crowdfundingcijfers.nl/lening-portefeuilles/

Het blijft me verbazen dat mensen CCF een goed platform noemen terwijl het rendement het tegendeel bewijst.

Vanzelfsprekend kun je door een goede selectie een hoger rendement behalen maar dit betekent automatisch dat iemand anders een nog lager rendement dan 2,68% heeft.
Ik heb dit platform lang links laten liggen (ben pas sinds 2 maanden begonnen op CCF, in totaal ruim 6 jaar bezig met crowdfunding).
Zoals ik het zie heeft Collin met name in de beginjaren flinke uitglijers gehad, die op het gemiddelde rendement drukken. Wat ik nu meepak daar zijn projecten met 1e hypotheek (die hadden ze in de eerste jaren niet, of veel minder), ik verwacht hiermee significant hoger uit te komen dan de 2,68% die op crowdfundingcijfers gepubliceerd is.
Als ik naar mijn individuele portefeuille kijk dan kom ik met sommige platforms (o.a. FnC, GvE, IvM) beter weg als de gemiddelde genoemd in het lijstje. NLI en NF kom ik iets lager uit. A4F ga ik negatief uitkomen als er voor de schoenenzaak geen fatsoenlijke oplossing komt.

Alles bij elkaar (zoals al vaak genoemd hier) blijft het opletten met CF, maar ben ik nog steeds van mening dat er met een goede selectie een acceptabel rendement te halen is.
pi_199219122
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:25 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

Rendement CCF: 2,68%
Bron: https://www.crowdfundingcijfers.nl/lening-portefeuilles/

Vanzelfsprekend kun je door een goede selectie een hoger rendement behalen maar dit betekent automatisch dat iemand anders een nog lager rendement dan 2,68% heeft.
Dit laatste heb je helemaal gelijk in. Selecteren van projecten is erg belangrijk. Daarbij helpt het deelnemen op dit forum. Ik zelf zit bij Collin ruim boven de 5% rendement en investeer daar sinds 2015.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 30-04-2021 13:51:25 ]
  vrijdag 30 april 2021 @ 13:59:13 #145
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199219223
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dit laatste heb je helemaal gelijk in. Selecteren van projecten is erg belangrijk. Daarbij helpt het deelnemen op dit forum. Ik zelf zit bij Collin ruim boven de 5% rendement en investeer daar sinds 2015.
Deelname aan dit forum laat mij, in een aantal gevallen op een andere (lees betere) manier naar de projecten kijken.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199219294
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:25 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

Rendement CCF: 2,68%
Bron: https://www.crowdfundingcijfers.nl/lening-portefeuilles/

Het blijft me verbazen dat mensen CCF een goed platform noemen terwijl het rendement het tegendeel bewijst.

Vanzelfsprekend kun je door een goede selectie een hoger rendement behalen maar dit betekent automatisch dat iemand anders een nog lager rendement dan 2,68% heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dit laatste heb je helemaal gelijk in. Selecteren van projecten is erg belangrijk. Daarbij helpt het deelnemen op dit forum. Ik zelf zit bij Collin ruim boven de 5% rendement en investeer daar sinds 2015.
Hier een beetje vergelijkbaar. Gestart in januari 2016. Inmiddels de portefeuille rustig opgebouwd. Geïnvesteerd in 142 projecten (bij Collin) en een netto rendement van ruim 5%. Al met al tevreden.
  vrijdag 30 april 2021 @ 14:10:49 #147
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_199219381
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 april 2021 14:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Hier een beetje vergelijkbaar. Gestart in januari 2016. Inmiddels de portefeuille rustig opgebouwd. Geïnvesteerd in 142 projecten (bij Collin) en een netto rendement van ruim 5%. Al met al tevreden.
In het begin hier wat uitglijders gemaakt met defaults die er stevig inhakken. Verder is Collin in sommige gevallen verre van daadkrachtig geweest wat ik hen serieus aanreken. De laatste geinvesteerde projecten, allemaal via dit platform aangeraden, lopen prima wat ook het rendement weer acceptabel maakt.
Tot nu zit op 2,5%. Zal niet heel veel hoger worden, omdat ik bijna alleen maar in direct leningen investeer.

Platformen die bij mij het best doen zijn: HCN, GVE en SIG met 0 defaults.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gijsbertus op 30-04-2021 14:54:51 (aanvulling) ]
pi_199219596
Zit op 5,83% bij Collin, maar ik heb mijn leergeld bij KOM betaalt, gelukkig laten ze daar de minimale inleg van 100 toe dus blijft de schade al bij al beperkt.
pi_199220409
Collin project welke al een tijd geleden hier is aangekondigd staat nu in de publicatie fase
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:59 schreef KrekelJapie het volgende:
VvE financiering
https://www.collincrowdfu(...)gebouw-max-havelaar/
Lastige zekerheden
pi_199220484
CCF (direct)
project Highl*nd*r gaat vervroegd aflossen op 5 mei.
Na 15 van de 60 termijnen.
pi_199221145
Vraagje: ontvangen jullie nog weleens updates vanuit KOM over de projecten met achterstand ? Ik heb het idee dat het heel stil blijft vanuit KOM :Z
pi_199221154
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:25 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

Rendement CCF: 2,68%
Bron: https://www.crowdfundingcijfers.nl/lening-portefeuilles/

Het blijft me verbazen dat mensen CCF een goed platform noemen terwijl het rendement het tegendeel bewijst.

Vanzelfsprekend kun je door een goede selectie een hoger rendement behalen maar dit betekent automatisch dat iemand anders een nog lager rendement dan 2,68% heeft.
Ik denk dat we met alle tips hier bovengemiddeld scoren. Projecten met vage apps, hockeystickprognoses of slechte zekerheden (of andere projecten die niet aan de obliscore voldoen) skippen we hier vaak. Staat tegenover dat anderen die deze wel meepakken dan automatisch gemiddeld een nog lager rendement hebben.
pi_199221189
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:09 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Vraagje: ontvangen jullie nog weleens updates vanuit KOM over de projecten met achterstand ? Ik heb het idee dat het heel stil blijft vanuit KOM :Z
Nee, KOM communiceert (bijna) niets. En reageert ook niet op mijn email.
pi_199221509
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:04 schreef zeeland6 het volgende:
CCF (direct)
project Highl*nd*r gaat vervroegd aflossen op 5 mei.
Na 15 van de 60 termijnen.
Heb jij hier bericht van gehad over Highlander. Ik heb deze ook maar nog niets gehoord.
pi_199222840
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Collin project welke al een tijd geleden hier is aangekondigd staat nu in de publicatie fase
[..]

Rendement niet super hoog. Ook in strijd met mijn basis principe dat een pitch een zekerheid van hypotheekrecht heeft (kan ook niet bij zo'n project). Een VVE; niet altijd veel euro's in kas, maar echt failliet ook niet. Basisinleg denk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jaco078 op 30-04-2021 20:26:48 ]
pi_199223361
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:46 schreef crowder07 het volgende:

[..]

Heb jij hier bericht van gehad over Highlander. Ik heb deze ook maar nog niets gehoord.
Desgevraagd bevestigd door ccf per mail.
pi_199227687
Ik kan even niet meer achterhalen wie er van de fokkers er geinvesteerd had in Lohuis obligaties (net zoals ik). Kan hij/zij zich nog even wat van zich laten horen om info te delen. Kan via PM. Ik heb ook nog wat info.
pi_199228193
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 01:01 schreef zeeland6 het volgende:
Ik kan even niet meer achterhalen wie er van de fokkers er geinvesteerd had in Lohuis obligaties (net zoals ik). Kan hij/zij zich nog even wat van zich laten horen om info te delen. Kan via PM. Ik heb ook nog wat info.
Je hebt PM.
ik meen dat er hier op het forum 3-4 investeerders in Lohuis zijn.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 06:07:18 #160
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199228349
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:09 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Vraagje: ontvangen jullie nog weleens updates vanuit KOM over de projecten met achterstand ? Ik heb het idee dat het heel stil blijft vanuit KOM :Z
Enkele keren een update met een email bericht.
Er is contact en er wordt gezocht naar een oplossing. Wat dat dan mag zijn wordt niet in detail iets over gemeld.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199228453
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 20:09 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Desgevraagd bevestigd door ccf per mail.
Bedankt dan zal dit binnenkort wel op de rekening courant gestort worden.
pi_199228648
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:09 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Vraagje: ontvangen jullie nog weleens updates vanuit KOM over de projecten met achterstand ? Ik heb het idee dat het heel stil blijft vanuit KOM :Z
Dit jaar pas ééntje in februari (op meerdere probleem projecten). Gewoon waardeloos.
pi_199230164
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 06:07 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Enkele keren een update met een email bericht.
Er is contact en er wordt gezocht naar een oplossing. Wat dat dan mag zijn wordt niet in detail iets over gemeld.
Ik kijk aan tegen 17 projecten met betalingsachterstand of ernstiger bij KOM. De communicatie in 2021 van St.Zekerheden in omgekeerde chronologische volgorde:
28/4 (evenals 11/1) ingestemd uit met nieuwe uitstel van betaling voor F***3
29/3 ingestemd uit met nieuwe uitstel van betaling voor T***2
29/3 ingestemd uit met nieuwe uitstel van betaling voor P***2 en P***II
24/3 St.Zekerheden OVERWEEGT om in te stemmen met minnelijke regeling van 10% bij M****zen
18/2 Pandrecht op voorraden leverde ¤275 op. "(...) weinig eer meer te behalen te zijn in dit dossier. De door de Stichting Zekerheden Kapitaal op Maat gemaakte (incasso-)kosten zijn voor eigen rekening en risico genomen. Investeerders worden om deze reden gewaarschuwd dat het hebben van de volledige en goed gedocumenteerde pandrechten op inventaris, debiteuren en voorraad in dit soort situaties weinig tot geen soelaas bieden als de ondernemer in slecht weer terecht komt. De curator samen met de belastingdienst en/of het UWV heeft in dit soort dossiers vaak de teugels in handen. (...)" project: S****e
9/2 De eerder hier besproken bomenman privé failliet verklaard 'op ons verzoek'. verificatievergadering staat nog niet vast.

Gaat inderdaad niet hard bij de Stichting Zekerheden, sinds de meldingen op 31-12-2020 dat 12 projecten als 'totaal voorzien' beschouwd mogen worden.
Investeerder sinds 2007.
pi_199231128
quote:
Misschien maar even wekker zetten voor een basisinleg.
pi_199231250
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:35 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Rendement niet super hoog. Ook in strijd met mijn basis principe dat een pitch een zekerheid van hypotheekrecht heeft (kan ook niet bij zo'n project). Een VVE; niet altijd veel euro's in kas, maar echt failliet ook niet. Basisinleg denk.
Het is je bekend dat elk van de leden alleen aansprakelijk is voor zijn/haar deel van de schuld? En wat daarvan de mogelijke consequentie is bij problemen?
pi_199231382
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:29 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Het is je bekend dat elk van de leden alleen aansprakelijk is voor zijn/haar deel van de schuld? En wat daarvan de mogelijke consequentie is bij problemen?
Je bedoelt dat het VVE bestuur met de pet rond gaat dan. Mensen zien vve vaak als een even belangrijke betaling als de hypotheek zelf. Zie in de praktijk weinig achterstanden op VVE inleg.
pi_199231980
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:29 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Het is je bekend dat elk van de leden alleen aansprakelijk is voor zijn/haar deel van de schuld? En wat daarvan de mogelijke consequentie is bij problemen?
Stel dat 90% van de eigenaren voldoende solvabel is, dan is de uitstaande hoofdsom dus ook altijd voor 90% afgedekt. Dat is denk ik niet slechter dan een project in een bedrijfspand of iets dergelijks.
Pecunia non olet
pi_199232169
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 13:46 schreef obligataire het volgende:

[..]

Stel dat 90% van de eigenaren voldoende solvabel is, dan is de uitstaande hoofdsom dus ook altijd voor 90% afgedekt. Dat is denk ik niet slechter dan een project in een bedrijfspand of iets dergelijks.
Heb je niet onwijs veel incassokosten omdat je bij elke eigenaar een gedeelte van de schuld moet gaan halen?
pi_199232288
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Heb je niet onwijs veel incassokosten omdat je bij elke eigenaar een gedeelte van de schuld moet gaan halen?
Mooie klus voor het deurwaarderskantoor of incassomij maar de kosten zijn uiteindelijk voor de geldleners.

Kun je dit project niet een beetje vergelijken met Lender & Spender, waar jouw inleg ook verspreid zit over een groot aantal particulieren die liever 'achteraf sparen'.
Pecunia non olet
pi_199232302
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Heb je niet onwijs veel incassokosten omdat je bij elke eigenaar een gedeelte van de schuld moet gaan halen?
Ja zeker maar incasso kosten zijn in principe te verhalen op de debiteur. Het zou wel heel vreemd zijn als meer dan 10% van de eigenaren in gebreken blijft. Dus deze vereniging is eigenlijk een veel solidere debiteur als slechts 1 HA lijkt mij. Je risico is verdeeld over 48 hoofden.
Eens dus met Obli
pi_199232308
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

Mooie klus voor het deurwaarderskantoor of incassomij maar de kosten zijn uiteindelijk voor de geldleners.

Kun je dit project niet een beetje vergelijken met Lender & Spender, waar jouw inleg ook verspreid zit over een groot aantal particulieren die liever 'achteraf sparen'.
Ik pak dan toch liever een hypothecair gedekt project van 5-6% rente
pi_199232326
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja zeker maar incasso kosten zijn in principe te verhalen op de debiteur.
Dat principe snap ik. Het platform moet deze kosten wel voorschieten. Ik heb vaker gemerkt dat het platform hier bij kleine schulden niet altijd veel zin in heeft
pi_199232341
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:14 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik pak dan toch liever een hypothecair gedekt project van 5-6% rente
1A bij Sig mee eens. Maar 1B,2 of 3 geeft meer onzekerheid op terug betalen. Ook hypotheek op zakelijk OG lijkt mij meer risicovol als de LTV hoger dan 40 a 50% is.
pi_199232423
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:17 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dat principe snap ik. Het platform moet deze kosten wel voorschieten. Ik heb vaker gemerkt dat het platform hier bij kleine schulden niet altijd veel zin in heeft
Het is op zich een vrij behoorlijk bedrag (2 tranches van 300K). Daar zullen ze vast wel voldoende moeite voor doen.
Ik heb helaas wel eens moeten ervaren dat ze voor een lening van 50K nauwelijks inspanningen deden.

Al met al overweeg ik wel een basisinleg. Geen slottermijn dus er komt maandelijks aardig wat cashflow vrij waardoor het risico vlot terugloopt. Op een inleg van 1K is de annuïteit circa 14 euro dus na 2 jaar is 1/3 van de hoofdsom terug.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 01-05-2021 14:35:14 ]
Pecunia non olet
pi_199232501
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:14 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik pak dan toch liever een hypothecair gedekt project van 5-6% rente
En daarom zitten we vanmiddag weer allemaal te F5-en bij SIG. Voor die tijd zouden we dit opiniestuk kunnen lezen, voor VK-abonnees ook hier te raadplegen.

Citaatje: Maar die ene kijkdag in 2017 vergat hij nooit, toen hij met ­andere gegadigden door een te koop staand appartement schuifelde. Zie je dat gezin daar, met die twee kinderen, vroeg zijn makelaar. ‘Ze maken geen schijn van kans.’ Dat moment greep mij naar de keel, zegt hij staand voor een van zijn huizen. Hoe moest hij dat huisjesmelken voor zichzelf verantwoorden?
pi_199232599
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het is op zich een vrij behoorlijk bedrag (2 tranches van 300K). Daar zullen ze vast wel voldoende moeite voor doen.
Ieder zijn afweging uiteraard. 600.000/48 = 12.500 p.p. bij start lening. Niet echt een hoog bedrag om incassokosten voor te moeten maken
pi_199232713
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:48 schreef Jaco078 het volgende:
Mensen zien vve vaak als een even belangrijke betaling als de hypotheek zelf.
Bij woningen misschien wel, maar ik ben zelf een aantal voorzitter geweest van een vve met 36 ondernemers en daar was dat toch wel iets anders. Na die ervaringen stap ik niet in een projecten met vve als geldnemer.
pi_199232730
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:34 schreef paardendokter het volgende:

[..]

En daarom zitten we vanmiddag weer allemaal te F5-en bij SIG. Voor die tijd zouden we dit opiniestuk kunnen lezen, voor VK-abonnees ook hier te raadplegen.

Citaatje: Maar die ene kijkdag in 2017 vergat hij nooit, toen hij met ­andere gegadigden door een te koop staand appartement schuifelde. Zie je dat gezin daar, met die twee kinderen, vroeg zijn makelaar. ‘Ze maken geen schijn van kans.’ Dat moment greep mij naar de keel, zegt hij staand voor een van zijn huizen. Hoe moest hij dat huisjesmelken voor zichzelf verantwoorden?
Dat is een hele lastige. Aan de ene kant begrijp ik je punt dat wij dit mogelijk maken door de financiering te verstrekken. Aan de andere kant komt die financiering er toch wel en is er vooral overheidsingrijpen en regulering nodig op de woningmarkt. De vraag die je op werpt wordt daarmee niet minder legitiem en daarover moet iedereen zelf een afweging maken.
pi_199232992
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:00 schreef tnhb het volgende:

[..]

Bij woningen misschien wel, maar ik ben zelf een aantal voorzitter geweest van een vve met 36 ondernemers en daar was dat toch wel iets anders. Na die ervaringen stap ik niet in een projecten met vve als geldnemer.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:00 schreef tnhb het volgende:

[..]

Bij woningen misschien wel, maar ik ben zelf een aantal voorzitter geweest van een vve met 36 ondernemers en daar was dat toch wel iets anders. Na die ervaringen stap ik niet in een projecten met vve als geldnemer.
Bij woningen zie je vooral bij Poolse eigenaren veel wanbetaling.
pi_199233050
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:34 schreef paardendokter het volgende:
En daarom zitten we vanmiddag weer allemaal te F5-en bij SIG.
Meegenomen.
pi_199233056
https://investeren.sameni(...)engelenkampstraat-12 Staat open.
Schijf 3 zit al (over) vol in een paar minuten.
Schijf 1A na 8 minuten vol
pi_199233247
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:28 schreef paardendokter het volgende:

[..]

[..]

Bij woningen zie je vooral bij Poolse eigenaren veel wanbetaling.
Baseer je dat op die ene draad? Ik denk dat iedere VVE wel een paar rotte appels kent maar het is aan het bestuur/de penningmeester om die achter de vodden te zitten. Uit de pitch begrijp ik dat de schuld overgaat op de nieuwe eigenaar bij verkoop, en in die draad lees ik dat de notaris een achterstand moet inhouden op de verkoopprijs. Hoe dan ook zijn er genoeg wettelijke mogelijkheden om het geld op te halen al zal het wel een tijdje kunnen duren.

Mooie klus trouwens voor een deurwaarder: 48 identieke brieven, alleen naam en huisnummer even aanpassen :) Wel 48 x normale tarief?
Pecunia non olet
pi_199233277
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://investeren.sameni(...)engelenkampstraat-12 Staat open.
Schijf 3 zit al (over) vol in een paar minuten.
Schijf 1A na 8 minuten vol

Schijf 1a en een hapje schijf 2 meegenomen. Lijkt me een courant appartement en lekker lange looptijd :)
Pecunia non olet
pi_199233639
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Collin project welke al een tijd geleden hier is aangekondigd staat nu in de publicatie fase
[..]

Wellicht gemist, maar is er al een investeringslinkje? Of maandag aan de knoppen om 11.00? Lastig ivm vakantie :)

Oh gaat om het collin project met de VVE

[ Bericht 3% gewijzigd door crowdiefunder op 01-05-2021 17:00:04 ]
  zaterdag 1 mei 2021 @ 16:48:18 #186
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199233946
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

Schijf 1a en een hapje schijf 2 meegenomen. Lijkt me een courant appartement en lekker lange looptijd :)
Nog klein stukje kunnen mee pakken in 1B
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199234174
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:48 schreef Jaco078 het volgende:

Mensen zien vve vaak als een even belangrijke betaling als de hypotheek zelf. Zie in de praktijk weinig achterstanden op VVE inleg.
Mijn persoonlijke ervaring is anders :D
pi_199234301
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 16:48 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Nog klein stukje kunnen mee pakken in 1B
Ik ook 1B
pi_199234458
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 17:17 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik ook 1B
Ik heb ook nog een stukje 1B meegepakt.
pi_199234648
Hier ook nog plukje 1B :-)
pi_199235074
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 16:22 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Wellicht gemist, maar is er al een investeringslinkje? Of maandag aan de knoppen om 11.00? Lastig ivm vakantie :)

Oh gaat om het collin project met de VVE
Hier de link

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat pas 6 mei live overigens.
pi_199236233
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:51 schreef obligataire het volgende:

[..]

Baseer je dat op die ene draad? Ik denk dat iedere VVE wel een paar rotte appels kent maar het is aan het bestuur/de penningmeester om die achter de vodden te zitten. Uit de pitch begrijp ik dat de schuld overgaat op de nieuwe eigenaar bij verkoop, en in die draad lees ik dat de notaris een achterstand moet inhouden op de verkoopprijs. Hoe dan ook zijn er genoeg wettelijke mogelijkheden om het geld op te halen al zal het wel een tijdje kunnen duren.


Mooie klus trouwens voor een deurwaarder: 48 identieke brieven, alleen naam en huisnummer even aanpassen :) Wel 48 x normale tarief?
Nee jôh, dit is de stijlfiguur 'ironie'.
pi_199237562
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 18:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier de link

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat pas 6 mei live overigens.
Er zit toch al paar flinke investeringen in, nog even over denken.
pi_199237621
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 18:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier de link

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat pas 6 mei live overigens.
Hoofdelijk aansprakelijk als zekerheid tegen 5,5% rente, klinkt voor mij, als ik niet betaal,betaal ik niet. Maar daar en tegen wel een paar grote investeerders van 25 k en 14 k.
pi_199241681
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://investeren.sameni(...)engelenkampstraat-12 Staat open.
Schijf 3 zit al (over) vol in een paar minuten.
Schijf 1A na 8 minuten vol

Nog 2400 euro in 1b te gaan en dan zit ook dit project weer vol.

10.00 uur, project inmiddels vol 👍🏻

[ Bericht 3% gewijzigd door Horsemen op 02-05-2021 10:01:07 (Aanvulling) ]
pi_199245912
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:20 schreef quepos het volgende:

[..]

Hoofdelijk aansprakelijk als zekerheid tegen 5,5% rente, klinkt voor mij, als ik niet betaal,betaal ik niet. Maar daar en tegen wel een paar grote investeerders van 25 k en 14 k.

Eigenaren betaalden in 2020 350 per maand bijdrage voor een flatje van 80 m2 (bron: Funda).

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat individuele eigenaren aangesproken moeten worden. De VVE kan besluiten om de VVE bijdrage te verhogen als er druk op de liquide middelen komt. Dat hebben ze in de afgelopen jaren ook al flink gedaan. Als de nood aan de man is, zal dat denk ik de eerste actie zijn, daarnaast kan de vereniging appartementen onteigenen van eigenaren die hun bijdrage niet betalen.
Investeerder sinds 2007.
pi_199246923
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:30 schreef crowdinvesteerder het volgende:
daarnaast kan de vereniging appartementen onteigenen van eigenaren die hun bijdrage niet betalen.
Onteigenen kan niet
quote:
De VvE heeft niet de bevoegdheid het eigendom te ontnemen, maar kan in uitzonderlijke gevallen het gebruik van het eigendom aan banden leggen.
Beperking van gebruik wordt meestal toegepast bij hele ernstige overlast. Vraag me af of dit kan bij niet betalen VvE bijdrage.

Voor de rest klopt het natuurlijk dat de VvE het eerste zal worden aangesproken. Of de VvE de bijdrage verhoogd moet bij meerderheid genomen worden.
  zondag 2 mei 2021 @ 14:35:16 #198
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199247080
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 14:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Onteigenen kan niet
[..]

Beperking van gebruik wordt meestal toegepast bij hele ernstige overlast. Vraag me af of dit kan bij niet betalen VvE bijdrage.

Voor de rest klopt het natuurlijk dat de VvE het eerste zal worden aangesproken. Of de VvE de bijdrage verhoogd moet bij meerderheid genomen worden.
Onder druk wordt alles vloeibaar.

Meerderheid kan worden afgedwongen door dreiging van opstappen van bestuur.
Zal niet de eerste keer zijn dat, dat gebeurt.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199247173
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:34 schreef paardendokter het volgende:

[..]

En daarom zitten we vanmiddag weer allemaal te F5-en bij SIG. Voor die tijd zouden we dit opiniestuk kunnen lezen, voor VK-abonnees ook hier te raadplegen.

Citaatje: Maar die ene kijkdag in 2017 vergat hij nooit, toen hij met ­andere gegadigden door een te koop staand appartement schuifelde. Zie je dat gezin daar, met die twee kinderen, vroeg zijn makelaar. ‘Ze maken geen schijn van kans.’ Dat moment greep mij naar de keel, zegt hij staand voor een van zijn huizen. Hoe moest hij dat huisjesmelken voor zichzelf verantwoorden?
Hier weer een ander soort artikel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 2 mei 2021 @ 14:57:14 #200
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199247394
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 14:42 schreef ron6 het volgende:

[..]

Hier weer een ander soort artikel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus eigenlijk wordt er weer een hele groep vals beschuldigd.
Dat is natuurlijk al snel als je enkele euro's extra weet te verdienen.

Gebeurt in het bedrijfsleven ook.
Zelf een baantje willen voor max 38 uur per week. En dan wel "zeiken" dat mensen met meer salaris naar huis gaan doordat ze vele overuren maken.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199251615
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:28 schreef paardendokter het volgende:

[..]

[..]

Bij woningen zie je vooral bij Poolse eigenaren veel wanbetaling.
Zelf verhuur ik aan een Poolse dame. Altijd stipt op tijd met de betalingen.
Het ligt toch echt aan de opvoeding en instelling van de individuele mens. Juist daarom is selectie aan de poort ook zo belangrijk. Helaas met een VvE en eigenaren natuurlijk niet mogelijk. Dan kun je alleen maar hopen dat je beheerder het niet zoals KOM aanpakt, maar wanbetalers wel achter de vodden aan zit.
pi_199252308
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 14:42 schreef ron6 het volgende:

[..]

Hier weer een ander soort artikel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een goed, informatief en analytisch verhaal.
Bovendien genuanceerd.
Heel wat genuanceerder dan dat boek in de Volkskrant, van gisteren.
Dat was toch wel heel ongenuanceerd en ook eenzijdig en tendentieus.
Maar goed, die man wil natuurlijk ook dat zijn boek goed verkocht wordt en een genuanceerd en evenwichtig verhaal verkoopt waarschijnlijk een stuk slechter.
pi_199253701
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 14:35 schreef Zeghomaar het volgende:
Meerderheid kan worden afgedwongen door dreiging van opstappen van bestuur.
Hoezo afdwingen? Dan stapt bestuur toch op, het is niet zo dat een bestuur daarmee dan maar kan afdwingen dat gedaan wordt wat het bestuur wil. Wel kan de VvE zonder bestuur komen te zitten, leuk het geld gaan halen bij 48+14 mogelijke eigenaren.
pi_199255543
Niet helemaal crowdfunding, maar wel een investering in een bedrijfs obligatie met vast rendement en looptijd 60 maanden. Is van vastgoed financierings intermediair welke nu deels eigen funding verzorgd middels obligatie.
https://vast-rendement.nl/.
Ziet er m.i. niet onaardig uit. Partij (aanbieder) is club van 30 man, loopt al wat langer mee.
pi_199257980
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:59 schreef Jaco078 het volgende:
Niet helemaal crowdfunding, maar wel een investering in een bedrijfs obligatie met vast rendement en looptijd 60 maanden. Is van vastgoed financierings intermediair welke nu deels eigen funding verzorgd middels obligatie.
https://vast-rendement.nl/.
Ziet er m.i. niet onaardig uit. Partij (aanbieder) is club van 30 man, loopt al wat langer mee.
Net ff zitten googlen, deel 30 man (=freelancer/zzp/franchise) mn de "medew en hun toko's " ff bekeken in mijn regio.
Straks ff zoeken naar recensies, finance data, projecten, zekerheden. Oogt tot nu toe vooral als een OG netwerkje, waarbij de freelancers het concept gebruiken / verkopen.
pi_199258638
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:59 schreef Jaco078 het volgende:
Niet helemaal crowdfunding, maar wel een investering in een bedrijfs obligatie met vast rendement en looptijd 60 maanden. Is van vastgoed financierings intermediair welke nu deels eigen funding verzorgd middels obligatie.
https://vast-rendement.nl/.
Ziet er m.i. niet onaardig uit. Partij (aanbieder) is club van 30 man, loopt al wat langer mee.
Ik heb het informatiememorandum even vluchtig gelezen maar ben nog niet overtuigd.
- nieuwe onderneming, geen eigen vermogen of eigen inbreng
- vermoedelijk gaat het og binnen de bv maximaal gefinancierd worden dus waarde verpande aandelen is afhankelijk van overwaarde
- geld kan net zo goed in hoge management fees verdwijnen

Op grond van mijn vluchtige lezen zie ik dit als een nog riskantere investering dan schijf 3 van sig, vergelijkbaar met de ongedekte werkkapitaalleningen van vastgoedinvesteerders die we ook bij gve hebben gezien.
pi_199258721
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik heb het informatiememorandum even vluchtig gelezen maar ben nog niet overtuigd.
- nieuwe onderneming, geen eigen vermogen of eigen inbreng
- vermoedelijk gaat het og binnen de bv maximaal gefinancierd worden dus waarde verpande aandelen is afhankelijk van overwaarde
- geld kan net zo goed in hoge management fees verdwijnen

Op grond van mijn vluchtige lezen zie ik dit als een nog riskantere investering dan schijf 3 van sig, vergelijkbaar met de ongedekte werkkapitaalleningen van vastgoedinvesteerders die we ook bij gve hebben gezien.
https://denationalefranch(...)den-financiering-nl/
-- zat er niet ver naast --
https://drimble.nl/bedrijf/baarn/46628517/ayden-bv.html , en verder een beetje doorklikken op de holdings en een kerstboompje wordt zichtbaar. Hoe de structuren zijn, de lijntjes en ¤stromen lopen is nog een ?
Doe mij voorlopig maar een SIGje, weet je de hypo en het hutje. Desalniettemin zijn dit soort "mogelijkheden" altijd het bestuderen en onderzoek waard. Prima actie dus.

[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 03-05-2021 10:54:53 ]
pi_199258782
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:59 schreef Jaco078 het volgende:
Niet helemaal crowdfunding, maar wel een investering in een bedrijfs obligatie met vast rendement en looptijd 60 maanden. Is van vastgoed financierings intermediair welke nu deels eigen funding verzorgd middels obligatie.
https://vast-rendement.nl/.
Ziet er m.i. niet onaardig uit. Partij (aanbieder) is club van 30 man, loopt al wat langer mee.
Ze geven ijzersterke zekerheden, quote:
Er gelden sterke zekerheden, want de obligatiehouders verkrijgen een pandrecht op de aandelen van Ayden BV. Dit is uw zekerheid. Zelden zulke onzin gelezen, want wat heb je aan pandrechten op de aandelen van een een leeggehaalde bv ?

Bij "over ons" op de website worden alleen de voornamen van de medewerkers genoemd. Nou dat wekt vertrouwen !

En met de naam van de bv Ayden lijken ze op de staart te rijden van Adyen, niet zo netjes.

Verder staat de website vol met foutjes: Ayden BV wordt 50% eigendom van het project en verkrijgt hiermee dus ook 50% op het resultaat. Eigendom moet natuurlijk zijn: eigenaar...

En als klap op de vuurpijl zijn ze bekend van RTL Z...
pi_199259067
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:52 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Ze geven ijzersterke zekerheden, quote:
Er gelden sterke zekerheden, want de obligatiehouders verkrijgen een pandrecht op de aandelen van Ayden BV. Dit is uw zekerheid. Zelden zulke onzin gelezen, want wat heb je aan pandrechten op de aandelen van een een leeggehaalde bv ?

Bij "over ons" op de website worden alleen de voornamen van de medewerkers genoemd. Nou dat wekt vertrouwen !

En met de naam van de bv Ayden lijken ze op de staart te rijden van Adyen, niet zo netjes.

Verder staat de website vol met foutjes: Ayden BV wordt 50% eigendom van het project en verkrijgt hiermee dus ook 50% op het resultaat. Eigendom moet natuurlijk zijn: eigenaar...

En als klap op de vuurpijl zijn ze bekend van RTL Z...
ik ben misschien een "zeikerd" maar het team relatiebeheer people op de website Henk, Barry, Henry, Richard en Guido krijg ik niet gevonden op linkedin of ergens anders, google image search ? Een koppeling naar Linkedin / e-mail hoort toch bij dit soort gasten.
pi_199259130
quote:
12s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:24 schreef peterc het volgende:

[..]

ik ben misschien een "zeikerd" maar het team relatiebeheer people op de website Henk, Barry, Henry, Richard en Guido krijg ik niet gevonden op linkedin of ergens anders, google image search ? Een koppeling naar Linkedin / e-mail hoort toch bij dit soort gasten.
quote:
12s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:24 schreef peterc het volgende:

[..]

ik ben misschien een "zeikerd" maar het team relatiebeheer people op de website Henk, Barry, Henry, Richard en Guido krijg ik niet gevonden op linkedin of ergens anders, google image search ? Een koppeling naar Linkedin / e-mail hoort toch bij dit soort gasten.
Die willen dus niet gevonden worden. Trek je eigen conclusies !
pi_199259150
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:29 schreef paardendokter het volgende:

[..]

[..]

Die willen dus niet gevonden worden. Trek je eigen conclusies !
https://vastgoedjournaal.nl/news/41925/beleggingspanden-financiering-nl-als-wij-het-niet-kunnen-onderbrengen-dan-is-het-onmogelijk
Ons grote cliëntenbestand (circa 3.000 klanten Heeft iemand ze al gezien bij TV Harry M > makelaar te Lisse, dat ontbreekt nog. Succes boys
pi_199259158
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:29 schreef paardendokter het volgende:

[..]

[..]

Die willen dus niet gevonden worden. Trek je eigen conclusies !
En toch, wij bij Brabantia bevelen dit project van harte aan ! :7
Pecunia non olet
pi_199259164
Kunnen we weer terug naar on topic berichten?

Het is geen crowdfunding. Misschien even een apart topic aanmaken voor deze discussie.

[ Bericht 52% gewijzigd door KrekelJapie op 03-05-2021 12:03:20 ]
pi_199259245
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:32 schreef KrekelJapie het volgende:
Kunnen we weer terug naar on topic berichten?
Ik vind dit toch wel on topic. Waarschuwen voor oplichters kan niet vaak genoeg gebeuren! (en daar heeft het hier toch wel schijn van).

Ideal betaling in combinatie met een Duitse bankrekening??
Pecunia non olet
pi_199259329
Valt niet tegen alle SIG betalingen compleet voor 12 uur.
pi_199259550
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:48 schreef zeeland6 het volgende:
Valt niet tegen alle SIG betalingen compleet voor 12 uur.
Mis er nog eentje.
pi_199259562
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:07 schreef quepos het volgende:

[..]

Mis er nog eentje.
Die flapoor uit Almelo zeker weer?
Pecunia non olet
pi_199259734
quote:
Gaat niet eens heel hard
pi_199259795
quote:
Ik neem deze niet mee. Hoe groot de eigen inbreng is is niet na te gaan, mogelijk maar een klein bedrag. Daarnaast is zijn horecaervaring in mijn ogen niet heel groot.
pi_199260167
Ik neem hem basis mee.
pi_199260196
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:24 schreef W1241302 het volgende:

[..]

Ik neem deze niet mee. Hoe groot de eigen inbreng is is niet na te gaan, mogelijk maar een klein bedrag. Daarnaast is zijn horecaervaring in mijn ogen niet heel groot.
idem inz eigen inbreng // op / via social media posts is fan van Thierry B (FvD ) , (kan <> mag,)
pi_199260260
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:08 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die flapoor uit Almelo zeker weer?
Mis er ook een en niet die uit Almelo. Eentje die veel geleend had uit maastricht. Andere leningen zijn wel betaald door deze leningnemer... even afwachten maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door flexion op 03-05-2021 13:11:24 ]
pi_199260276
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:08 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die flapoor uit Almelo zeker weer?
Zit er bij mij gewoon tussen, helemaal compleet, samen met een project wat nog maar 1 dag liep
pi_199260342
quote:
12s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:57 schreef peterc het volgende:

[..]

idem inz eigen inbreng // op / via social media posts is fan van Thierry B (FvD ) , (kan <> mag,)
Het is ook niet mijn held, maar ik wil dat zelf wel los van elkaar zien. De snelgeldboys van SIG zullen waarschijnlijk ook niet mijn vrienden zijn :)
pi_199260382
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:00 schreef flexion het volgende:

[..]

Mis er ook een en niet de uit Almelo. Eentje die veel geleend had uit maastricht. Andere leningen zijn wel betaald door deze leningnemer... even afwachten maar.
Die mis ik ook....
pi_199261437
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:08 schreef Camogli het volgende:

[..]

Die mis ik ook....
Reactie sameningeld:

Wij zijn in afwachting van de bevestiging van de aflossing van dit project.

Vandaag of morgen verwachten wij deze en dan zullen wij dat natuurlijk melden aan de betreffende investeerders

Dus vandaar...
pi_199261556
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:22 schreef flexion het volgende:

[..]

Reactie sameningeld:

Wij zijn in afwachting van de bevestiging van de aflossing van dit project.

Vandaag of morgen verwachten wij deze en dan zullen wij dat natuurlijk melden aan de betreffende investeerders

Dus vandaar...
Bleienbeek?
Pecunia non olet
pi_199261585
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bleienbeek?
Ja correct :-)
pi_199261592
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:22 schreef flexion het volgende:

[..]

Reactie sameningeld:

Wij zijn in afwachting van de bevestiging van de aflossing van dit project.

Vandaag of morgen verwachten wij deze en dan zullen wij dat natuurlijk melden aan de betreffende investeerders

Dus vandaar...
Dank voor het navragen! 5 Maanden looptijd: dan zijn de kosten wel relatief hoog....
pi_199261735
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:34 schreef Camogli het volgende:

[..]

Dank voor het navragen! 5 Maanden looptijd: dan zijn de kosten wel relatief hoog....
Dat valt reuze mee vind ik. De looptijd was ook maar 1 jaar, dan vind ik 11 maanden rente na 5 maanden een prima deal.
pi_199261754
quote:
14s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:46 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee vind ik. De looptijd was ook maar 1 jaar, dan vind ik 11 maanden rente na 5 maanden een prima deal.
ohja: ik vergeet de boeterente 🙄
pi_199261786
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:34 schreef Camogli het volgende:

[..]

Dank voor het navragen! 5 Maanden looptijd: dan zijn de kosten wel relatief hoog....
Was een project van 12 maanden. Heb nog niet nagekeken hoeveel maanden de boeterente is maar die is toch 6 maanden. Dus dan hebben wij volledige rente op 1 maand na ontvangen. Kosten voor geldgever zijn een stuk hoger maar die zal er ook niet slechter van zijn geworden.

Zal me niks verbazen als zijn andere projecten ook vervroegd worden afgelost
pi_199261789
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:34 schreef flexion het volgende:

[..]

Ja correct :-)
Dat scheelt een boel werk zo, als de zaak meteen klopt ^O^
Pecunia non olet
pi_199261898
CCF Kvik Groningen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199262053
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:57 schreef djtiesto8 het volgende:
CCF Kvik Groningen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx :)

Is deze al besproken?

Ik zit me af te vragen hoever die terugkoopgarantie strekt. Vaste aktiva. Vallen daar bijvoorbeeld ook de bouwkundige voorzieningen onder, of vallen die terug aan de eigenaar van het pand door natrekking?

Hoe doen de andere Kvik' jes het? Er staat mij niets bij van defaults.

Ik schat de dekkingswaarde hooguit op 50% van het totaal (mede afhankelijk van die bouwkundige voorzieningen), en het is een starter (wel met ervaring in de branche). De rente van 7,5% vind ik daarom geen pure verwennerij voor de investeerders.....
Pecunia non olet
pi_199262614
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bleienbeek?
Hoeveel Bleienbeek zijn er? Ik heb er 2 maar hebben beiden betaald
pi_199262756
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:47 schreef jsuijker het volgende:
Hoeveel Bleienbeek zijn er? Ik heb er 2 maar hebben beiden betaald
Ik meen in totaal iets van 5 of 6
pi_199262783
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:56 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik meen in totaal iets van 5 of 6
6 inderdaad:
1C
5C
7D
9C
9D
33C
pi_199263029
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:09 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tnx :)

Is deze al besproken?

Ik zit me af te vragen hoever die terugkoopgarantie strekt. Vaste aktiva. Vallen daar bijvoorbeeld ook de bouwkundige voorzieningen onder, of vallen die terug aan de eigenaar van het pand door natrekking?

Hoe doen de andere Kvik' jes het? Er staat mij niets bij van defaults.

Ik schat de dekkingswaarde hooguit op 50% van het totaal (mede afhankelijk van die bouwkundige voorzieningen), en het is een starter (wel met ervaring in de branche). De rente van 7,5% vind ik daarom geen pure verwennerij voor de investeerders.....
Ik had er een bij KOM. Die heeft keurig alles afbetaald.
Ik heb er nu twee lopen bij Collin. Betalen beiden keurig maar ze lopen nog niet zo lang. Wat me wel opvalt dat de te lenen bedragen om zo'n toko te openen oplopen. 250 (Zaandam), 270(Zwolle) en nu 285K voor Groningen terwijl bij KOM nog zo een toko geopend werd in 2015 met een lening van 90K.
Ik vind twee wel genoeg en doe dus niet mee in Groningen.
De schatting van 50% lijkt me niet zo slecht. Zal een beetje afhangen van het feit of er een nieuwe Franchisenemer voor de toko gevonden kan worden die de boel voor een acceptabel bedrag wil overnemen. De terug koop garantie van Franchise gever is aflopend en geld zoals ik het gelezen heb alleen voor de voorraad, en show keukens maar niet voor bouwkundige aanpassingen in het pand.

Edit: Lees nu bij Groningen:
Kvik Nederland B.V. (namens Kvik A/S) geeft een terugkoopverklaring af aan de investeerders van Collin voor de vaste activa gelijk aan 80% van de boekwaarde (met een afschrijvingstermijn van 60 maanden). Daarnaast wordt een terugkoopverklaring afgegeven voor de voorraad in de showroom en toekomstige courante voorraden tegen boekwaarde.

Misschien zijn de bouwkundige voorzieningen wel opgenomen in de vaste activa?

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-05-2021 16:27:47 ]
  maandag 3 mei 2021 @ 16:26:18 #241
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199263116
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:59 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

6 inderdaad:
1C
5C
7D
9C
9D
33C
Als ik zo zie is 9D nog niet betaald. Waarschijnlijk daar dan aflossing.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199263441
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:26 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Als ik zo zie is 9D nog niet betaald. Waarschijnlijk daar dan aflossing.
Ja correct. De aflossing gaat plaatsvinden op 9d
  maandag 3 mei 2021 @ 17:12:32 #243
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_199263674
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:51 schreef flexion het volgende:

[..]

Ja correct. De aflossing gaat plaatsvinden op 9d
Dank je. Had wel e.e.a zien langs komen maar nog geen huisnr.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_199263709
Als er iemand een linkje heeft van het collin project s.s. halibryamov hoor ik het graag .
Lijkt me een aardig project met goede zekerheden.
pi_199263780
Ik wilde inderdaad net vragen of deze hier al besproken is:

S.S. Halibryamov
¤ 100.000 | 6,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/s-s-halibryamov/

De eerste indruk is niet onaardig. Wel is de rente voor dit zakelijke onroerend goed aan de lage kant. Als hier geen rare dingen gevonden gaan worden wil ik deze wel meenemen.
pi_199263946
SiG project in Munstergeleen staat inmiddels op 92% met nog 13 dagen te gaan.
Een mooie prestatie hoor _O_
pi_199264178
Maaiapparatuur en geluidstudio
https://www.collincrowdfund.nl/klaas-pels/
2e hypotheek woonhuis

Lakenvelder 9, 5507 KV Veldhoven https://g.co/kgs/TrnSXC
pi_199264269
quote:
14s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:21 schreef Horsemen het volgende:
Ik wilde inderdaad net vragen of deze hier al besproken is:

S.S. Halibryamov
¤ 100.000 | 6,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/s-s-halibryamov/

De eerste indruk is niet onaardig. Wel is de rente voor dit zakelijke onroerend goed aan de lage kant. Als hier geen rare dingen gevonden gaan worden wil ik deze wel meenemen.
Volgens deze site zou hij tevens de manager zijn van de bakkerij
https://gb.kompass.com/c/hicret-bakkerij/nln2195228/

Ik ken de buurt niet, maar de familie die daar de bakkerij hebben/hadden geven de indruk dat het niet al te beste buurt is
quote:
Heeft het Verdiplein een slechte naam? Ach, zegt Sinan met een knipoog, “Als je de Korvelseweg gewend bent, valt het hier nog wel mee. Op die straat gebeurt van alles. Daar is het altijd druk, veel verkeer en moet je best vaak mensen aanspreken als ze iets doen wat je niet wilt. Dat is hier heel anders. Sommigen zeiden tegen me, wat ga je daar zoeken op het Verdiplein? Als er iets is dan zeg je het gewoon, dat was ik op de Korvel wel gewend. En hier op het Verdiplein is het echt rustig.”
https://www.stokhasselt.nl/artikel/bolus-en-boerek-bij-brood-meer

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 03-05-2021 18:18:06 ]
pi_199264295
quote:
14s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:21 schreef Horsemen het volgende:
Ik wilde inderdaad net vragen of deze hier al besproken is:

S.S. Halibryamov
¤ 100.000 | 6,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/s-s-halibryamov/

De eerste indruk is niet onaardig. Wel is de rente voor dit zakelijke onroerend goed aan de lage kant. Als hier geen rare dingen gevonden gaan worden wil ik deze wel meenemen.
Lijkt me ook wel een aardig project. Kan alleen het onderpand niet goed vinden op maps. Zie wel hoekpand nr 169 maar kan 171 zo snel niet vinden.
pi_199264353
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel een aardig project. Kan alleen het onderpand niet goed vinden op maps. Zie wel hoekpand nr 169 maar kan 171 zo snel niet vinden.
https://images.app.goo.gl/Zk6tX7JHW6hkXQcA8
2e pand vanaf de hoek, naast het cafe
https://maps.app.goo.gl/s6JfELWzBaawxZ6cA
pi_199264436
quote:
Het is dus het witte pand het gele hoekpand hoort er niet bij.
pi_199265615
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:09 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tnx :)

Is deze al besproken?

Ik zit me af te vragen hoever die terugkoopgarantie strekt. Vaste aktiva. Vallen daar bijvoorbeeld ook de bouwkundige voorzieningen onder, of vallen die terug aan de eigenaar van het pand door natrekking?

Hoe doen de andere Kvik' jes het? Er staat mij niets bij van defaults.

Ik schat de dekkingswaarde hooguit op 50% van het totaal (mede afhankelijk van die bouwkundige voorzieningen), en het is een starter (wel met ervaring in de branche). De rente van 7,5% vind ik daarom geen pure verwennerij voor de investeerders.....
ben nog in min of meer gelukkige bezit van 2 kviks bij kom.
1 geen problemen
1 (amsterdam) is in ik dacht 2019 uit z'n franchise gezet daarna heeft kvik zelf wat termijnen betaald, nu zitten ze lener achter de broek.
ik schat 75 % al betaald
pi_199270366
Meij*r aan Zee (VDG) vervroegd afgelost, vandaag bijgeschreven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 90% gewijzigd door obligataire op 04-05-2021 08:54:22 ]
Pecunia non olet
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:13:20 #254
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_199270641
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:40 schreef obligataire het volgende:
Meij*r aan Zee (VDG) vervroegd afgelost, vandaag bijgeschreven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie het ook op de rekening.
De enige die ik had bij VDG (voordegroei)

Investeren jullie nog daar?
pi_199271077
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:42 schreef quepos het volgende:
Is deze van CCF al besproken?

https://www.collincrowdfund.nl/s-s-halibryamov/
Ja, gisteren.
pi_199272121
Een nieuwe van Collin met 2e hypotheek:

https://www.collincrowdfund.nl/klaas-pels/

Een linkje heb ik wel interesse in.
pi_199272234
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:22 schreef crowder07 het volgende:
Een nieuwe van Collin met 2e hypotheek:

https://www.collincrowdfund.nl/klaas-pels/

Een linkje heb ik wel interesse in.
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Maaiapparatuur en geluidstudio
https://www.collincrowdfund.nl/klaas-pels/
2e hypotheek woonhuis

Lakenvelder 9, 5507 KV Veldhoven https://g.co/kgs/TrnSXC
@crowder07 Klaas Pels is niet nieuw op het forum en gisteren hier al genoemd door Krekel Japie. Verder nog niet uitgebreid besproken. Wat is jouw visie ?
Ik heb zelf zoiets van als de muziekstudio a 125K niet ingericht werd en hij zich volledig op het loonwerk had gericht met een lening van 125K lager, het misschien wel een interessant project was.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-05-2021 11:39:32 ]
pi_199272325
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

@:crowder07 Klaas Pels is niet nieuw op het forum en gisteren hier al genoemd door Krekel Japie. Verder nog niet uitgebreid besproken. Wat is jouw visie ?
Ik heb zelf zoiets van als de muziekstudio a 150K niet ingericht werd en hij zich volledig op het loonwerk had gericht het misschien wel een interessant project was.
Sorry dan heb ik gemist dat deze al besproken is.
Mede door de 2e hypotheek en zij dus alles i de waagschaal zetten en ook door de tussentijdse aflossing vind ik deze redelijk aanvaardbaar en zal ik bij deze voor een basisbedrag meedoen.
Ik ga zo even proberen het terug te zien wat hier al is besproken.
pi_199273058
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:16 schreef samlood het volgende:
Als er iemand een linkje heeft van het collin project s.s. halibryamov hoor ik het graag .
Lijkt me een aardig project met goede zekerheden.
Ik probeer een linkje maar ben daar nog niet in geslaagd helaas tot nu toe
pi_199273241
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:46 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik probeer een linkje maar ben daar nog niet in geslaagd helaas tot nu toe
Gokje: Zo niet dan wellicht op donderdag of vrijdag om 14uur de livegang. De tijdslots om 11uur deze week zijn normaal gesproken voor de 3 niet-direct leningen. Niet meer nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 04-05-2021 14:08:51 ]
pi_199273332
quote:
14s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:34 schreef Horsemen het volgende:
SiG project in Munstergeleen staat inmiddels op 92% met nog 13 dagen te gaan.
Een mooie prestatie hoor _O_
Schijf 1a, 1b en 2 helemaal vol. Schijf 3 komt wellicht niet helemaal vol, maar is mogelijk voorzien. Daarnaast kan overwaarde Engelenkampstraat gebruikt worden.
pi_199273494
Hulplijnen ingeschakeld voor Terneuzen project
quote:
investeerder-213431 heeft ¤ 50.000 geïnvesteerd.
04-05-2021 om 12:21
investeerder-247433 heeft ¤ 25.000 geïnvesteerd.
04-05-2021 om 12:05
Ik trek mij terug uit dit project. De verhoging van de leensom met 100k en de verlaging van harde zekerheden van 250k heeft mij dit doen besluiten.
pi_199273509
Welkom in week 18, hier mijn '2 cents'.

L*armit is zojuist vol gelopen. Was voor ons geen probleem, want hadden de link al een week. Idem voor de Markthal, die nog steeds niet vol is.

-Kv*K Groningen. Hmmm. Ik zit in 4 KVIK's (Zaandam, Leeuwarden, Heerhugowaard en Almere). Gaan op zich goed, Zaandam loopt het kortst. Rest sinds 2018/2020 en zonder problemen. Grote voordeel is ze toch redelijk snel (jaar of 4) alles wegwerken zonder slottermijn. Ik twijfel nog. Het is meer op vertrouwen dan op zekerheden.
Linkje is reeds gedeeld zag ik op het forum.

-VVE, linkje heb ik al gedeeld. Ik geloof hier wel in. Beetje als LenderSpender, breed gespreid,zonder échte zekerheden. Levert maar 4,5% netto op, maar durf deze klein mee te nemen. Andere VVE (H*gendorplein, februari 2021) loopt zonder problemen.

-s-s-halibry*mov, duidelijk, helder verhaal. Ik neig er naar deze groots mee te nemen. Groots is voor mij 2 x een "normale" collin (10 x directlening), maar dat verschilt uiteraard. Hier de link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Klaas P*ls, muzikant en grasmaaien triggert me niet direct. Anderzijds, er is wel de ruimte geweest om een recente nieuwbouwwoning te (laten) bouwen met een waarde van 900k. 600k hypotheek met 600k inschrijving betekent óf aflossingsvrij 600k geleend óf annuitair waarbij ze er nog maar héél kort wonen. Gok dat laatste. Uit eerdere woning/eigen middelen 300k ingebracht, waardoor nu deze ruimte voor 2e inschrijving ontstaat. Neem 'm klein mee.

Ook hier de link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot slot: Adora en de bakkerij doe ik niets mee.
pi_199273522
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:46 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik probeer een linkje maar ben daar nog niet in geslaagd helaas tot nu toe
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199273553
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
linkje is er inmiddels *O*
pi_199273621
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:21 schreef Jaco078 het volgende:
Welkom in week 18, hier mijn '2 cents'.

L*armit is zojuist vol gelopen. Was voor ons geen probleem, want hadden de link al een week. Idem voor de Markthal, die nog steeds niet vol is.

-Kv*K Groningen. Hmmm. Ik zit in 4 KVIK's (Zaandam, Leeuwarden, Heerhugowaard en Almere). Gaan op zich goed, Zaandam loopt het kortst. Rest sinds 2018/2020 en zonder problemen. Grote voordeel is ze toch redelijk snel (jaar of 4) alles wegwerken zonder slottermijn. Ik twijfel nog. Het is meer op vertrouwen dan op zekerheden.
Linkje is reeds gedeeld zag ik op het forum.

-VVE, linkje heb ik al gedeeld. Ik geloof hier wel in. Beetje als LenderSpender, breed gespreid,zonder échte zekerheden. Levert maar 4,5% netto op, maar durf deze klein mee te nemen. Andere VVE (H*gendorplein, februari 2021) loopt zonder problemen.

-s-s-halibry*mov, duidelijk, helder verhaal. Ik neig er naar deze groots mee te nemen. Groots is voor mij 2 x een "normale" collin (10 x directlening), maar dat verschilt uiteraard. Hier de link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Klaas P*ls, muzikant en grasmaaien triggert me niet direct. Anderzijds, er is wel de ruimte geweest om een recente nieuwbouwwoning te (laten) bouwen met een waarde van 900k. 600k hypotheek met 600k inschrijving betekent óf aflossingsvrij 600k geleend óf annuitair waarbij ze er nog maar héél kort wonen. Gok dat laatste. Uit eerdere woning/eigen middelen 300k ingebracht, waardoor nu deze ruimte voor 2e inschrijving ontstaat. Neem 'm klein mee.

Ook hier de link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot slot: Adora en de bakkerij doe ik niets mee.
Dubbel bedankt Jacob.
pi_199273833
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:21 schreef Jaco078 het volgende:
Welkom in week 18, hier mijn '2 cents'.

L*armit is zojuist vol gelopen. Was voor ons geen probleem, want hadden de link al een week. Idem voor de Markthal, die nog steeds niet vol is.

-Kv*K Groningen. Hmmm. Ik zit in 4 KVIK's (Zaandam, Leeuwarden, Heerhugowaard en Almere). Gaan op zich goed, Zaandam loopt het kortst. Rest sinds 2018/2020 en zonder problemen. Grote voordeel is ze toch redelijk snel (jaar of 4) alles wegwerken zonder slottermijn. Ik twijfel nog. Het is meer op vertrouwen dan op zekerheden.
Linkje is reeds gedeeld zag ik op het forum.

-VVE, linkje heb ik al gedeeld. Ik geloof hier wel in. Beetje als LenderSpender, breed gespreid,zonder échte zekerheden. Levert maar 4,5% netto op, maar durf deze klein mee te nemen. Andere VVE (H*gendorplein, februari 2021) loopt zonder problemen.

-s-s-halibry*mov, duidelijk, helder verhaal. Ik neig er naar deze groots mee te nemen. Groots is voor mij 2 x een "normale" collin (10 x directlening), maar dat verschilt uiteraard. Hier de link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Klaas P*ls, muzikant en grasmaaien triggert me niet direct. Anderzijds, er is wel de ruimte geweest om een recente nieuwbouwwoning te (laten) bouwen met een waarde van 900k. 600k hypotheek met 600k inschrijving betekent óf aflossingsvrij 600k geleend óf annuitair waarbij ze er nog maar héél kort wonen. Gok dat laatste. Uit eerdere woning/eigen middelen 300k ingebracht, waardoor nu deze ruimte voor 2e inschrijving ontstaat. Neem 'm klein mee.

Ook hier de link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot slot: Adora en de bakkerij doe ik niets mee.
Super, weer bedankt.
pi_199274003
WOZ Klaas Pels is wel een stuk lager dan de taxatie:
quote:
Adres: Lakenvelder 9
Postcode: 5507 KV
Plaatsnaam: Veldhoven

Peildatum WOZ-waarde
01-01-2017 216.000 euro (nieuwbouw)
01-01-2016 216.000 euro (nieuwbouw)
01-01-2018 321.000 euro (nieuwbouw)
01-01-2019 574.000 euro
01-01-2020 684.000 euro


[ Bericht 7% gewijzigd door KrekelJapie op 04-05-2021 14:36:42 ]
pi_199274194
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Hulplijnen ingeschakeld voor Terneuzen project
[..]

Ik trek mij terug uit dit project. De verhoging van de leensom met 100k en de verlaging van harde zekerheden van 250k heeft mij dit doen besluiten.
Insgelijks. Ik zat er ook al over te peinzen. Er komt vast wat beters.
Pecunia non olet
pi_199274210
Bedankt, s-s-halibry*mov neem ik ook mee, ik laat die VVE schieten en Klaas doe ik ook niets mee.
pi_199274427
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:03 schreef KrekelJapie het volgende:
WOZ Klaas Pels is wel een stuk lager dan de taxatie:
[..]

Ik vind dat Klaas heel erg veel hooi op de vork neemt, gaat wel erg veel investeringen aan ineens in plaats van zijn bedrijf geleidelijk op te schalen. Op zich geloof ik wel dat beide activiteiten een mooie spreiding van risico's kunnen vormen en dat hij, als het seizoen voor de maaiwerkzaamheden voorbij is, lekker gaat knutselen in zijn studio zodat zijn inkomsten blijven doorlopen.

Die overwaarde lijkt me niet al te hard, ik vraag me hardop af of hij die 9 ton zal krijgen als het mis gaat.

Ik laat hem daarom lopen.

Die Rus (?) neem ik ook hoger mee dan anders. Kan me moeilijk voorstellen dat deze in problemen zou geraken.
Pecunia non olet
pi_199274461
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:31 schreef obligataire het volgende:
Die Rus (?) neem ik ook hoger mee dan anders. Kan me moeilijk voorstellen dat deze in problemen zou geraken.
Volgens mij een Turkse naam.
pi_199274487
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Hulplijnen ingeschakeld voor Terneuzen project
[..]

Ik trek mij terug uit dit project. De verhoging van de leensom met 100k en de verlaging van harde zekerheden van 250k heeft mij dit doen besluiten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Insgelijks. Ik zat er ook al over te peinzen. Er komt vast wat beters.
Ik laat hem staan voor basis. De rente is goed. Dat andere hulptroepen er grote bedragen in gooien zie ik eigenlijk alleen als positief. Er is natuurlijk risico maar ik verwacht als het echt helemaal mis gaat toch minstens de helft van mijn investering + X* 8% rente (waarbij X zeker >!) terug. Ik zie dit als een lager risico dan SIG schaal 2 of 3.
pi_199274530
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

Ik laat hem staan voor basis. De rente is goed. Dat andere hulptroepen er grote bedragen in gooien zie ik eigenlijk alleen als positief. Er is natuurlijk risico maar ik verwacht als het echt helemaal mis gaat toch minstens de helft van mijn investering + X* 8% rente (waarbij X zeker >!) terug. Ik zie dit als een lager risico als SIG schaal 2 of 3.
Wat ik er ook nog een beetje op tegen heb is dat het zo'n ingewikkeld en lang verhaal is. Teveel details. Lastig te doorgronden wat en hoeveel de valkuilen zijn.
Die Rus/Turk is een simpel helder verhaal waarbij je in 2 minuten oid al ziet dat er weinig risico is.
Ik heb het teruggetrokken geld daarom (extra) aan die laatste toegevoegd.
Pecunia non olet
pi_199274685
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat ik er ook nog een beetje op tegen heb is dat het zo'n ingewikkeld en lang verhaal is. Teveel details. Lastig te doorgronden wat en hoeveel de valkuilen zijn.
Die Rus/Turk is een simpel helder verhaal waarbij je in 2 minuten oid al ziet dat er weinig risico is.
Ik heb het teruggetrokken geld daarom (extra) aan die laatste toegevoegd.
Denk dat ze het eerder nodeloos ingewikkeld hebben gemaakt door eerst een pitch neer te zetten die niet geheel sluitend was. Pitch moeten veranderen geeft altijd gedoe. Afijn we gaan het zien ik durf het risico wel aan voor mijn basis inleg tegen 8% ik zal jullie op de hoogte houden van het wel een wee in dit project als ze tenminste de laatste 250K bij elkaar kunnen harken.
:) :'(
  dinsdag 4 mei 2021 @ 15:01:22 #277
455506 Pietjanhenkcorneel
Hoi. Ik ben P,J,H en C
pi_199274868
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat ik er ook nog een beetje op tegen heb is dat het zo'n ingewikkeld en lang verhaal is. Teveel details. Lastig te doorgronden wat en hoeveel de valkuilen zijn.
Die Rus/Turk is een simpel helder verhaal waarbij je in 2 minuten oid al ziet dat er weinig risico is.
Ik heb het teruggetrokken geld daarom (extra) aan die laatste toegevoegd.
Wat ik wel opmerkelijk vind in dit verhaal is dat S.S. H*libr*amov ook vennoot is van/in de H*cret Bakkerij, wat gevestigd is in het pand wat aangekocht gaat worden. Waarom is dat niet vermeld? Lijkt me relevante informatie.
pi_199275025
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 15:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Mooie rente!
Bedrijfs OG heeft natuurlijk wel meer risico. Denk zelf dat de rente aan de lage kant is. Zeker voor schijf 1B . 1B had minimaal 1 % boven1A moeten liggen.
pi_199275034
quote:
Hier ben ik ook jaloers op 🙃

Leeftijd
45, 20

Beroep
Directeur, tandarts assistente
pi_199275152
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 15:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Bedrijfs OG heeft natuurlijk wel meer risico. Denk zelf dat de rente aan de lage kant is. Zeker voor schijf 1B . 1B had minimaal 1 % boven1A moeten liggen.
Turkse Bakker van Collin is 6% met een ongeveer gelijke ltv. Hier is de rente hoger, locatie waarschijnlijk beter en de kosten 0,87% lager.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 04-05-2021 15:28:08 ]
pi_199275446
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:21 schreef Jaco078 het volgende:
-s-s-halibry*mov, duidelijk, helder verhaal. Ik neig er naar deze groots mee te nemen. Groots is voor mij 2 x een "normale" collin (10 x directlening), maar dat verschilt uiteraard. Hier de link:
Dank, veel dank!
  dinsdag 4 mei 2021 @ 15:33:07 #284
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_199275543
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:21 schreef Jaco078 het volgende:
Welkom in week 18, hier mijn '2 cents'.

L*armit is zojuist vol gelopen. Was voor ons geen probleem, want hadden de link al een week. Idem voor de Markthal, die nog steeds niet vol is.

-Kv*K Groningen. Hmmm. Ik zit in 4 KVIK's (Zaandam, Leeuwarden, Heerhugowaard en Almere). Gaan op zich goed, Zaandam loopt het kortst. Rest sinds 2018/2020 en zonder problemen. Grote voordeel is ze toch redelijk snel (jaar of 4) alles wegwerken zonder slottermijn. Ik twijfel nog. Het is meer op vertrouwen dan op zekerheden.
Linkje is reeds gedeeld zag ik op het forum.

-VVE, linkje heb ik al gedeeld. Ik geloof hier wel in. Beetje als LenderSpender, breed gespreid,zonder échte zekerheden. Levert maar 4,5% netto op, maar durf deze klein mee te nemen. Andere VVE (H*gendorplein, februari 2021) loopt zonder problemen.

-s-s-halibry*mov, duidelijk, helder verhaal. Ik neig er naar deze groots mee te nemen. Groots is voor mij 2 x een "normale" collin (10 x directlening), maar dat verschilt uiteraard. Hier de link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Klaas P*ls, muzikant en grasmaaien triggert me niet direct. Anderzijds, er is wel de ruimte geweest om een recente nieuwbouwwoning te (laten) bouwen met een waarde van 900k. 600k hypotheek met 600k inschrijving betekent óf aflossingsvrij 600k geleend óf annuitair waarbij ze er nog maar héél kort wonen. Gok dat laatste. Uit eerdere woning/eigen middelen 300k ingebracht, waardoor nu deze ruimte voor 2e inschrijving ontstaat. Neem 'm klein mee.

Ook hier de link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot slot: Adora en de bakkerij doe ik niets mee.
Topper. de 1e meegenomen voor de basisinleg.
pi_199275586
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 15:14 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Turkse Bakker van Collin is 6% met een ongeveer gelijke ltv. Hier is de rente hoger, locatie waarschijnlijk beter en de kosten 0,87% lager.
In 1B ben je alles kwijt als dit bedrijfs OG flink in prijs daalt. Met het oplopende % winkels die leeg komen te staan is deze daling zeer wel mogelijk.

Collin Direct: LTV Rus/Turk Tilburg 46%

SIG : LTV Haarlem 64%

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-05-2021 15:49:47 ]
pi_199275902
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 15:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

In 1B ben je alles kwijt als dit bedrijfs OG flink in prijs daalt. Met het oplopende % winkels die leeg komen te staan is deze daling zeer wel mogelijk.

Collin Direct: LTV Rus/Turk Tilburg 46%

SIG : LTV Haarlem 64%
1A is beter dan Collin, 1B slechter
pi_199276333
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 12:11 schreef Hanzul2 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij zit hier een groot deel van het platform in. Voorstel tot nog eens 9 maanden aflossingsvrij, na eerder al 12 maanden gehad te hebben zonder stemrecht.

Ik zie dit in de toekomst ook niet goed komen met het bedrijf. Ik heb de investering gedaan op basis van de hypotheek. 8% en de flinke materiële hypotheek, blijft veilig voelen. Wil daarom voorstemmen, maar zou liever ook opgenomen dat mits over 6-9 maanden het niet zijn aangetrokken weten dat het hun laatste kans is en dan opzoek moeten na alternatieve financiering of hun huis verkopen.
quote:
14s.gif Op donderdag 29 april 2021 12:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ga er in dit geval ook vanuit dat wij als investeerders er, ook als het onverhoopt fout zou lopen, er grotendeels wel uitspringen. De corona situatie alsmede de zekerheden zouden mij dan normaalgesproken doen besluiten om voor te stemmen.

In dit geval denk ik dat ik tegen stem. De reden is dat ik er van baal dat, terwijl de ondernemer deze situatie al een jaar ziet aankomen, er pas een verzoek komt als de betaaltermijn al verstreken is. Waarom deze gespreken niet 3 maanden geleden aangegaan om vervolgens deze vraag minimaal een maand geleden voor te legen aan de investeerders?

Mosterd na de maaltijd :G
De stemming loopt t/m morgen 12.00 uur. Net voor mij zelf de knoop doorgehakt. Ik stem tegen om de hierboven door mij al genoemde reden.

Uiteindelijk zal de meerderheid wel weer voor stemmen maar dat zien we dan wel weer. Meer als een signaal afgeven dat dit niet de juiste volgorde is zit er momenteel niet in denk ik.
pi_199276384
quote:
[..]

Bedrijfs OG heeft natuurlijk wel meer risico. Denk zelf dat de rente aan de lage kant is. Zeker voor schijf 1B . 1B had minimaal 1 % boven1A moeten liggen.
Winkelcentrum in verval. Er komt nu nieuwbouw bij en in de plaats dus hopelijk wordt het beter. Omgeving ook niet heel best..
Ik brand me er niet aan..
pi_199277521
Dartproject Geldvoorelkaar naar 7%
quote:
Om deze aanvraag nog aantrekkelijker te maken voor investeerders, verhoogt de geldnemer de rente van 6% naar 7%. Deze wijziging heeft geen invloed op de risicoclassificatie.
pi_199278535
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 15:09 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Hier ben ik ook jaloers op 🙃

Leeftijd
45, 20

Beroep
Directeur, tandarts assistente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199279196
Korvelseweg meegenomen, De muzikale maaier laat ik voorbij gaan (focus)(zie eerdere opm), De winkel in Schalkwijk nog ff bekijken indien ja enkel 1e schijf en min inleg. en Oh Ja Steyl CRE binnen vandaag, ook die is uit de boeken.
pi_199280202
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 15:09 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Hier ben ik ook jaloers op 🙃

Leeftijd
45, 20

Beroep
Directeur, tandarts assistente
En dit ook :....... heb ik onbewust mijn eerste woonwinkelpand gekocht, omdat ik een aardig inkomen en weinig te besteden had. 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 04-05-2021 21:05:05 ]
pi_199280265
St*yl is vandaag afgelost
pi_199280314
U bent een van de investeerders in het project 16858 | Aanschaf beleggingspand Amsterdam. Van dit project zijn reeds 42 termijnen betaald. Het pand is verkocht. Hiermee wordt de lening vervroegd afgelost. Dit met een compensatie van 10 maanden rente conform artikel 7 van de Overeenkomst Lening.

Wij zullen de slotbetaling deze week aan u overmaken. Project 16858 is hiermee volledig afgehandeld.
Pecunia non olet
pi_199280744
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 20:59 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

En dit ook :....... heb ik onbewust mijn eerste woonwinkelpand gekocht, omdat ik een aardig inkomen en weinig te besteden had. 8)7
Haha ja, in een dronken bui een pandje gekocht, wie deed dat nou niet vroeger.
pi_199281617
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 15:09 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Hier ben ik ook jaloers op 🙃

Leeftijd
45, 20

Beroep
Directeur, tandarts assistente
Altijd lente, mooi man.
pi_199285134
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 19:38 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt dan meer op vader en dochter
pi_199285186
25k voor huiswerkbegeleiding
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23841
Er kan direct geïnvesteerd worden.

Edit: hij staat weer dicht. Er was reeds een paar honderd euro geïnvesteerd.

[ Bericht 11% gewijzigd door KrekelJapie op 05-05-2021 09:33:23 ]
pi_199285270
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:22 schreef KrekelJapie het volgende:
25k voor huiswerkbegeleiding
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23841
Er kan direct geïnvesteerd worden.
Ik kan hem zelf niet zien (ook niet na inloggen) maar ik verwacht niet dat ik interesse heb
pi_199285413
Blijven jullie ook constant betalingsherinneringen krijgen van geldvoorelkaar terwijl er al lang betaald is?
quote:
Wij hebben uw toegezegde investeringsbedrag helaas nog niet ontvangen.

Let op: dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Wanneer u het bedrag al heeft overgemaakt, kunt u deze e-mail als niet verzonden beschouwen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')