abonnement Unibet Coolblue
pi_199007868


Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.



Nederlands
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

pi_199007934
Geen idee of ik in het juiste topic zit maar ik wil wat geld voor langere tijd (>10 jaar) wegzetten en aangezien ik al een paar jaar een rekening heb bij BrandNewDay maar er niets meer gedaan heb, ben ik daar eens gaan kijken.

- ik heb geen verstand van beleggen
- ik wil er liever ook geen werk van hebben
- als ik de VRH + inflatie enigszins kan compenseren ben ik tevreden, vermogensgroei is niet het hoofddoel

Nu kan ik kiezen uit enkele profielen maar ik kan ook zelf de fondsen / obligaties kiezen en kwam daarbij hier op uit:

Iemand aanbevelingen / afraders?

pi_199007944
sell the news
  woensdag 14 april 2021 @ 21:53:03 #4
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199008018
Als je last heb van box 3 heffing groenfondsen ;)
pi_199008060
quote:
6s.gif Op woensdag 14 april 2021 21:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als je last heb van box 3 heffing groenfondsen ;)
Behoorlijk, hoogste schaal ;(

De belastingdienst denkt op 1 of andere manier dat ik 5,69% rendement kan halen maar ze willen niet zeggen waar ik dat kan doen ;(

Waar kan je fatsoenlijk terecht voor dat soort fondsen? (ik voel me echt een noob)

edit: dat geeft blijkbaar maar iets van ¤58.000 extra vrijstelling? Dat tikt nog niet echt aan...
  woensdag 14 april 2021 @ 22:02:10 #6
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199008162
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 21:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

Waar kan je fatsoenlijk terecht voor dat soort fondsen? (ik voel me echt een noob)

edit: dat geeft blijkbaar maar iets van ¤58.000 extra vrijstelling? Dat tikt nog niet echt aan...
Binck en 58k is pp ;)
pi_199008165
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 21:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Behoorlijk, hoogste schaal ;(

De belastingdienst denkt op 1 of andere manier dat ik 5,69% rendement kan halen maar ze willen niet zeggen waar ik dat kan doen ;(

Waar kan je fatsoenlijk terecht voor dat soort fondsen? (ik voel me echt een noob)

edit: dat geeft blijkbaar maar iets van ¤58.000 extra vrijstelling? Dat tikt nog niet echt aan...
S&P 500 etf’s
pi_199008177
quote:
6s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:02 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Binck en 58k is pp ;)
Klopt, en aangezien ik alleen ben is dat ook gelijk de max :P
  woensdag 14 april 2021 @ 22:03:25 #9
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199008189
Bitcoin niet te zien door de belastingdienst :o
pi_199008210
quote:
6s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bitcoin niet te zien door de belastingdienst :o
Het komt al uit BTC en dit is het deel dat ik in Euro's wil houden ;)
Wel altijd netjes opgegeven in box 3
pi_199008229
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:02 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

S&P 500 etf’s
Oh ja, ETF's zag ik ook wat over voorbij komen.
Bij welke broker kan je voor zoiets het beste terecht?

(excuses als ik overkom als een noob, dat ben ik ook op dit vlak)
pi_199008235
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 21:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Behoorlijk, hoogste schaal ;(

De belastingdienst denkt op 1 of andere manier dat ik 5,69% rendement kan halen maar ze willen niet zeggen waar ik dat kan doen ;(

Waar kan je fatsoenlijk terecht voor dat soort fondsen? (ik voel me echt een noob)

edit: dat geeft blijkbaar maar iets van ¤58.000 extra vrijstelling? Dat tikt nog niet echt aan...
Kunst is vrijgesteld, als je het niet als belegging gebruikt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199008250
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:06 schreef recursief het volgende:

[..]

Kunst is vrijgesteld, als je het niet als belegging gebruikt.
Nah, wil er geen fysieke goederen voor kopen.
Zoek echt iets waar ik geld kan "stallen" en als het een paar jaar wat dipt dan overleef ik dat ook wel, ben de bitcoin koersen sinds 2011 gewend dus slaap er wel doorheen :P
  woensdag 14 april 2021 @ 22:11:39 #14
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199008316
Waarom zoveel obligaties? Daar zul je nu toch vrij weinig rendement op maken? Of puur om enigszins te hedgen?
pi_199008341
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:11 schreef Zwansen het volgende:
Waarom zoveel obligaties? Daar zul je nu toch vrij weinig rendement op maken? Of puur om enigszins te hedgen?
Naja, daarom vraag ik ook advies :P Als ik het defensief profiel kies, zie ik dat er in verhouding meer in obligaties zit dan in aandelen.
pi_199008360
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nah, wil er geen fysieke goederen voor kopen.
Zoek echt iets waar ik geld kan "stallen" en als het een paar jaar wat dipt dan overleef ik dat ook wel, ben de bitcoin koersen sinds 2011 gewend dus slaap er wel doorheen :P
Met welk rendement ben je tevreden? Je zou eens kunnen kijken naar Rabobank ledencertificaten (dit is een diep achtergesteld beleggingsproduct) voor een deel van je vermogen.
pi_199008479
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nah, wil er geen fysieke goederen voor kopen.
Zoek echt iets waar ik geld kan "stallen" en als het een paar jaar wat dipt dan overleef ik dat ook wel, ben de bitcoin koersen sinds 2011 gewend dus slaap er wel doorheen :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199008640
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:25 schreef recursief het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
~80%
pi_199008692
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:14 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Met welk rendement ben je tevreden? Je zou eens kunnen kijken naar Rabobank ledencertificaten (dit is een diep achtergesteld beleggingsproduct) voor een deel van je vermogen.
Compensatie voor VRH + inflatie is voldoende.
Minimaal 3,5% ofzoiets?

Heb ook wat lopen bij Zonnepanelendelen maar dat is meer hobby.

Zal die ledencertificaten eens onderzoeken.
pi_199008909
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Compensatie voor VRH + inflatie is voldoende.
Minimaal 3,5% ofzoiets?

Heb ook wat lopen bij Zonnepanelendelen maar dat is meer hobby.

Zal die ledencertificaten eens onderzoeken.
Dit is geen buitensporige eis qua rendement. Rabobank ledencertificaten zou zeker geschikt kunnen zijn om een deel van je vermogen voor enige jaren in te beleggen.
pi_199008970
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:50 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dit is geen buitensporige eis qua rendement. Rabobank ledencertificaten zou zeker geschikt kunnen zijn om een deel van je vermogen voor enige jaren in te beleggen.
Zou dan wel goed kijken naar de rente gevoeligheid want ze noteren niet voor niets nu 30% boven de nominale koers.
pi_199009016
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:50 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dit is geen buitensporige eis qua rendement. Rabobank ledencertificaten zou zeker geschikt kunnen zijn om een deel van je vermogen voor enige jaren in te beleggen.
Een beetje spreiden dus denk ik dan maar.
Wat ETF's bij DeGiro (?), wat fondsen bij BND, wat in Zonnepanelendelen en Rabobank Certificaten?

Nog meer ideeën? :P

edit: eigenlijk wel vervelend dat die hoge VRH je min of meer "dwingt" om meer risico's te nemen dan dat je eigenlijk zou willen. Wat mij betreft zet ik het op een spaarrekening (meerdere) maar daar krijg je letterlijk niets of het kost geld.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-04-2021 23:03:21 ]
pi_199009776
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 21:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
Geen idee of ik in het juiste topic zit maar ik wil wat geld voor langere tijd (>10 jaar) wegzetten en aangezien ik al een paar jaar een rekening heb bij BrandNewDay maar er niets meer gedaan heb, ben ik daar eens gaan kijken.

- ik heb geen verstand van beleggen
- ik wil er liever ook geen werk van hebben
- als ik de VRH + inflatie enigszins kan compenseren ben ik tevreden, vermogensgroei is niet het hoofddoel

Nu kan ik kiezen uit enkele profielen maar ik kan ook zelf de fondsen / obligaties kiezen en kwam daarbij hier op uit:

Iemand aanbevelingen / afraders?

[ afbeelding ]
Dus bnd koopt die etf voor je? Kan je net zo goed bij degiro kopen dan is het gratis...

Zou alleen maar etf's kopen en spreiden.

Europa heeft nog wel wat in te halen vergeleken met usa.

Onroerend goed, olie en banken bijvoorbeeld... tech en usa banken zijn al weer op of boven pre-pandemie niveaus.

Edit: zat een beetje te kijken naar die groene beleggingen. Vraag me af of je daar de glijmiddel zelf bij moet kopen of niet :D

[ Bericht 7% gewijzigd door SOG op 15-04-2021 02:34:50 ]
pi_199009828
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 02:21 schreef SOG het volgende:

[..]


Edit: zat een beetje te kijken naar die groene beleggingen. Vraag me af of je daar de glijmiddel zelf bij moet kopen of niet :D
Dacht dat alleen mensen die kopen die houden van zonder glijmiddel?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199009839
coinbase hype voorbij?
pi_199009870
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Oh ja, ETF's zag ik ook wat over voorbij komen.
Bij welke broker kan je voor zoiets het beste terecht?

(excuses als ik overkom als een noob, dat ben ik ook op dit vlak)
Ik zou t persoonlijk lekker bij DeGiro doen. Heb je het zelf ook in de hand. Je moet wel de guts hebben er met je poten vanaf te blijven als het even minder gaat (zoals februari maart vorig jaar), maar dat zit wel goed als ik het zo lees.

Overigens is natuur / bosgrond net als kunst ook vrijgesteld van belasting.
pi_199011655
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Een beetje spreiden dus denk ik dan maar.
Wat ETF's bij DeGiro (?), wat fondsen bij BND, wat in Zonnepanelendelen en Rabobank Certificaten?

Nog meer ideeën? :P

edit: eigenlijk wel vervelend dat die hoge VRH je min of meer "dwingt" om meer risico's te nemen dan dat je eigenlijk zou willen. Wat mij betreft zet ik het op een spaarrekening (meerdere) maar daar krijg je letterlijk niets of het kost geld.
Goed spreiden is altijd verstandig. Inderdaad kan je denken aan EFT's. Deze hebben veelal lage beheerkosten, maar goed welke EFT ga je dan voor. Er zijn er zoveel en natuurlijk met meer of minder risico. Wil je graag dividend of zie je liever groeiaandelen etc.

Ik zou zoveel mogelijk lezen en kennis nemen van de diverse beleggingsproducten en dan een keuze maken waarbij je jezelf prettig voelt. Wel, en dat is natuurlijk ook persoonlijk, zou ik beleggingsproducten kopen waarbij je desgewenst direct kan instappen en ook direct kan uitstappen wanneer je dat wil.

Succes!
  donderdag 15 april 2021 @ 11:03:17 #28
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199011749
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 02:21 schreef SOG het volgende:
Edit: zat een beetje te kijken naar die groene beleggingen. Vraag me af of je daar de glijmiddel zelf bij moet kopen of niet :D
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199013396
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 13:18 schreef bleiblei het volgende:
Misschien weten jullie dit...
Als de bank waar je je portefeuille gestald hebt onderuit gaat.
Wat gebeurd er dan met je aandelen? Ik heb altijd gedacht dat ze gewoon jouw eigendom zijn en dat een curator dat dus niet meeneemt als onderdeel van de failliete inboedel.

Maar nu werd ik er op gewezen dat met de move van deGiro naar Dld, er ergens vermeld staat dat je portefeuille niet meer onder het NL garantie stelsel valt. En die schijnt door de DNB tot 20K vergoed te worden bij faillisement.

Weten jullie hoe dat zit?
Ik weet natuurlijk niet precies wat je gelezen hebt, maar 'garantie stelsel' klinkt als het depositogarantiestelsel. Dit gaat over saldo tegoeden. Bij een broker heb je behalve aandelen posities vaak ook een saldo uitstaan, bijvoorbeeld na uitkering van een dividend of als je een aandeel verkoopt. Als de garantie voor dit saldo inderdaad tot 20K gaat dan zou ik het saldo onder dit bedrag houden en het surplus overboeken naar je bank.

Een broker administreert uiteraard welke klant recht heeft op welk saldo. Ik meen zelfs dat het ook op afzonderlijke rekeningen moet worden bewaard, net zoals de aandelen posities van klanten. Maar door een broker in nood, kan hier uiteraard ook vanaf 'gesnoept' worden. Ik denk zelfs nog makkelijker dan van aandelen posities.
pi_199014511
Waarom kan ik van de Amerikaanse beurzen voor opening al zien wat de openingskoers ongeveer gaat worden, maar niet bij de AEX aandelen?
pindazakje
pi_199024041
Na veel lezen tot de conclusie gekomen dat een deel in ETF's waarschijnlijk toch wel het handigst is.
Een eventueel risico kan ik wel dragen.

Mijn idee is om het te spreiden over onderstaande:
- iShares Core S&P 500 UCITS ETF USD (Dist) IE0031442068 -> 25%
- ISHSII-CORE EUR.STOXX 50 EURD IE0008471009 -> 25%
- VanEck Vectors Sustainable World Equal Weight UCITS ETF NL0010408704 -> 10%
- Vanguard FTSE Emerging Markets UCITS ETF IE00B3VVMM84 -> 10%
- L&G-L&G BATTERY VALUE-CHAIN IE00BF0M2Z96 -> 10%
- VanEck Vectors Video Gaming and eSports UCITS ETF IE00BYWQWR46 -> 10%
- WISDOMTREE BATTERY SOLUTIONS UCITS ETF IE00BKLF1R75 -> 10%

Nog op- of aanmerkingen?
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:23:20 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199024130
Tip; niet alles in een keer erin stoppen, verspreid het over een X-aantal maanden.

Zo voorkom je dat je op een piek met alles instapt
Laffe huichelaar
pi_199024159
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:23 schreef timmmmm het volgende:
Tip; niet alles in een keer erin stoppen, verspreid het over een X-aantal maanden.

Zo voorkom je dat je op een piek met alles instapt
Ja, dat sowieso.
Stap eerst met ¤150k in en dan breid ik de portefeuille langzaam wat uit in de komende maanden / jaren.
Zorg ook dat ik wat klaar heb staan om in te stappen, mochten we een paar hele slechte dagen hebben ;)

Individuele aandelen hebben iig niet m'n voorkeur omdat ik dan teveel op de koersen moet gaan letten.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:33:48 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199024236
Dan zou ik dus eerder bijvoorbeeld 3 maanden met 50k instappen dan 1x met 150k.
Laffe huichelaar
pi_199024427
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:33 schreef timmmmm het volgende:
Dan zou ik dus eerder bijvoorbeeld 3 maanden met 50k instappen dan 1x met 150k.
Er zijn natuurlijk meerdere wegen naar Rome, de "strategie" is nog niet in beton gegoten. Heb m'n DeGiro rekening nog maar net geopend en er staat nog geen geld.

Ik zorg iig dat ik wat klaar heb staan voor een dip.
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:52:58 #36
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199024462
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk meerdere wegen naar Rome, de "strategie" is nog niet in beton gegoten. Heb m'n DeGiro rekening nog maar net geopend en er staat nog geen geld.

Ik zorg iig dat ik wat klaar heb staan voor een dip.
Het idee erachter is dat je natuurlijk nooit de markt kan timen. Nu kan je niet zeggen of de markt bijzonder hoog staat en dat hij de komende tijd gaat zakken of stijgen, omdat er altijd schommelingen zijn.

Als je nu toevallig op, blijkt achteraf, een piek koopt, maak je onnodig een slechte start. Als je je inleg spreidt over een bepaalde periode, koop je nooit toevallig op een (te) hoog punt in maar heb je meer een gemiddelde.

Het is maar een tip
Laffe huichelaar
pi_199024677
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het idee erachter is dat je natuurlijk nooit de markt kan timen. Nu kan je niet zeggen of de markt bijzonder hoog staat en dat hij de komende tijd gaat zakken of stijgen, omdat er altijd schommelingen zijn.

Als je nu toevallig op, blijkt achteraf, een piek koopt, maak je onnodig een slechte start. Als je je inleg spreidt over een bepaalde periode, koop je nooit toevallig op een (te) hoog punt in maar heb je meer een gemiddelde.

Het is maar een tip
Is een prima tip!
Heb alleen ervaring in crypto en daar was het bij het wakker worden vaak "15% omhoog" of "30% omlaag" dus dat de markt niet te timen is geloof ik wel :+
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:20:17 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199024828
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Na veel lezen tot de conclusie gekomen dat een deel in ETF's waarschijnlijk toch wel het handigst is.
Een eventueel risico kan ik wel dragen.

Mijn idee is om het te spreiden over onderstaande:
- iShares Core S&P 500 UCITS ETF USD (Dist) IE0031442068 -> 25%
- ISHSII-CORE EUR.STOXX 50 EURD IE0008471009 -> 25%
- VanEck Vectors Sustainable World Equal Weight UCITS ETF NL0010408704 -> 10%
- Vanguard FTSE Emerging Markets UCITS ETF IE00B3VVMM84 -> 10%
- L&G-L&G BATTERY VALUE-CHAIN IE00BF0M2Z96 -> 10%
- VanEck Vectors Video Gaming and eSports UCITS ETF IE00BYWQWR46 -> 10%
- WISDOMTREE BATTERY SOLUTIONS UCITS ETF IE00BKLF1R75 -> 10%

Nog op- of aanmerkingen?
Een paar van die Etf's zijn verkapte fondsen. Zo'n Video Gaming and Sports Etf biedt maar weinig spreiding. Ik zou meer in index-Etf's gaan zitten.
Verder zou je er wat vastrenderend aan kunnen toevoegen (obligaties), om wat meer spreiding in je asset-klasse's te krijgen. Die leveren nu shit op, dat weet ik, maar bijv Rabo Perps zijn niet heel slecht.
Verder zou je buiten de beurs ook naar OG, aflossen hypo of verbeteringen woning (maandlasten lager door zonnepanelen, isolatie) kunnen kijken.

Alles stijgt in waarde, wat eigenlijk wil zeggen dat valuta hard daalt. Dat komt weer door het kamikaze-beleid van de ECB als gevolg van de onwil van Italie om de tering naar de nering te zetten. Wat dat betreft is alles wel goed als het maar geen cash is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199024927
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een paar van die Etf's zijn verkapte fondsen. Zo'n Video Gaming and Sports Etf biedt maar weinig spreiding. Ik zou meer in index-Etf's gaan zitten.
Klopt, die Gaming / Sports ETF zou ik dan maar 10% in steken van de initiële inleg maar bij latere aankopen niet meer. Dat geldt ook voor die Battery ETF al geloof ik wel dat dat een groeimarkt is.

quote:
Verder zou je er wat vastrenderend aan kunnen toevoegen (obligaties), om wat meer spreiding in je asset-klasse's te krijgen. Die leveren nu shit op, dat weet ik, maar bijv Rabo Perps zijn niet heel slecht.
Obligatie ETF's had ik ook al op m'n shortlist gezet:

ISHARES GLO HIGH YLD CORP UCITS ETF DIST IE00B74DQ490
ISHARES CORE GLB AG BOND UCITS ETF EUR H IE00BDBRDM35
iShares J.P. Morgan $ EM Bond UCITS ETF IE00B2NPKV68

Ze staan erg laag maar misschien is dat juist ook een mooi "instapmoment", zeker met de lange horizion die ik heb.

quote:
Verder zou je buiten de beurs ook naar OG, aflossen hypo of verbeteringen woning (maandlasten lager door zonnepanelen, isolatie) kunnen kijken.
Heb al 2 woningen (1 in verhuur) zonder hypotheek.
Op m'n eigen woning liggen 68 panelen en deze is al gasloos (warmtepomp).
Works like a charm.

De verhuurde woning ben ik in stappen aan het verbeteren met als einddoel het ook gasloos te maken.

quote:
Alles stijgt in waarde, wat eigenlijk wil zeggen dat valuta hard daalt. Dat komt weer door het kamikaze-beleid van de ECB als gevolg van de onwil van Italie om de tering naar de nering te zetten. Wat dat betreft is alles wel goed als het maar geen cash is.
Cash gaat niet zo lekker inderdaad.
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:31:34 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199024968
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klopt, die Gaming / Sports ETF zou ik dan maar 10% in steken van de initiële inleg maar bij latere aankopen niet meer.
[..]

Obligatie ETF's had ik ook al op m'n shortlist gezet:

ISHARES GLO HIGH YLD CORP UCITS ETF DIST IE00B74DQ490
ISHARES CORE GLB AG BOND UCITS ETF EUR H IE00BDBRDM35
iShares J.P. Morgan $ EM Bond UCITS ETF IE00B2NPKV68

Ze staan erg laag maar misschien is dat juist ook een mooi "instapmoment", zeker met de lange horizion die ik heb.
[..]

Heb al 2 woningen (1 in verhuur) zonder hypotheek.
Op m'n eigen woning liggen 68 panelen en deze is al gasloos (warmtepomp).
Works like a charm.
[..]

Cash gaat niet zo lekker inderdaad.
Er komt ook een punt qua vermogen dat Nederland als vestigingsland erg onaantrekkelijk wordt. Op dit moment met winsten van tientallen of honderden procenten op crypto misschien nog niet zo merkbaar, maar dat gaat ok niet eeuwig door. Wat je hier aan VRH en inflatie kwijt bent, daar valt eigenlijk niet tegenop te beleggen. Boven de 1M moet je met werken al heel veel verdienen om de kosten van het aanhouden van vermogen in Nederland nog terug te kunnen verdienen.
In veel landen betaal je geen vermogensbelasting, of tenminste niet op een manier zoals in Nederland die de huidige tijd met extreem lage of negatieve vaste rendementen, waardoor je netto bijbetaalt. Wat erg raar is natuurlijk!

Vlak over de grens in Belgie is de situatie al anders. Daar betaal je eerder op werkelijke gerealiseerde winsten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:33:51 #41
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199024998
Over spreiding zou ik me niet zo'n zorgen maken, je ziet met die combinatie echt al in honderden, zo niet duizenden fondsen. Ik zou verder ook ETF's kiezen die een beetje in je straatje liggen, beleggen moet voor mij ook een beetje leuk zijn. Die esport ETF heb ik ook, maar verder ook wat kleine posities in marijuana en in vleesvervangers.

Als je een lange horizon hebt is er ook niks mis met 100% in aandelen zitten.
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:50:32 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199025299
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:33 schreef BasEnAad het volgende:
Over spreiding zou ik me niet zo'n zorgen maken, je ziet met die combinatie echt al in honderden, zo niet duizenden fondsen. Ik zou verder ook ETF's kiezen die een beetje in je straatje liggen, beleggen moet voor mij ook een beetje leuk zijn. Die esport ETF heb ik ook, maar verder ook wat kleine posities in marijuana en in vleesvervangers.

Als je een lange horizon hebt is er ook niks mis met 100% in aandelen zitten.
Vroeger zeiden ze "je leeftijd in obligaties, de rest in aandelen". Want als je ouder bent is je horizon automatisch minder lang!
En het hangt er vanaf wat je er mee wil doen. Als je 20 bent en spaart voor een huis zou ik niet gokken op aandelen, want dan kun je de pech hebben van een crash 4 jaar later en duurt het 6 jaar voordat het hersteld is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199025962
Freshprince rijk geworden met crypto?

Die stockx is sws een goede. Heeft nog wel wat in te halen vergeleken met usa.
pi_199026486
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het idee erachter is dat je natuurlijk nooit de markt kan timen. Nu kan je niet zeggen of de markt bijzonder hoog staat en dat hij de komende tijd gaat zakken of stijgen, omdat er altijd schommelingen zijn.

Als je nu toevallig op, blijkt achteraf, een piek koopt, maak je onnodig een slechte start. Als je je inleg spreidt over een bepaalde periode, koop je nooit toevallig op een (te) hoog punt in maar heb je meer een gemiddelde.

Het is maar een tip
En als dat gemiddelde lager is dan de koers 'vandaag' schiet je er niets mee op.

Onderzoeken hebben uitgewezen dat lumpsum betere resultaten geeft dan spreiden over tijd.
Maar spreiden over tijd geeft je wel een beter gevoel. De vraag is dan of je met of zonder emotie wilt gaan beleggen.

De beurs staat hoog, maar dat stond hij eind 2019 ook al, en het jaar daarvoor ook etc.
Als deze bullmarkt door blijft gaan verlies je veel rendement met uitstel, als hij morgen omslaat in een bear markt ga je uiteindelijk ook weer twijfelen of je niet nog iets langer zou moeten wachten, want ja de bear markt kan ook zomaar jaren gaan duren.

Hence, heb je een zak geld, dan heeft het verleden uitgewezen dat lumpsum betere resultaten geeft dan spreiding over tijd. Natuurlijk betekent dit niet dat je op 1 aandeel moet inzetten.

Toch zou ook ik spreiden over tijd, misschien over heel 2021, en dat zou ik puur doen voor mijn gemoedsrust.
BlaBlaBla
pi_199027718
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vroeger zeiden ze "je leeftijd in obligaties, de rest in aandelen". Want als je ouder bent is je horizon automatisch minder lang!
En het hangt er vanaf wat je er mee wil doen. Als je 20 bent en spaart voor een huis zou ik niet gokken op aandelen, want dan kun je de pech hebben van een crash 4 jaar later en duurt het 6 jaar voordat het hersteld is.
True! Ik moet maar weer afbouwen! Maarja! PNL en Gazprom zijn undervalued dus dat is zonde! Greed!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:49:00 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199027755
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

True! Ik moet maar weer afbouwen! Maarja! PNL en Gazprom zijn undervalued dus dat is zonde! Greed!
Sommige value stocks zijn bijna obligaties
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199027866
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Sommige value stocks zijn bijna obligaties
Volatiel genoeg Pnl en Gazprom hoor :p Kan allemaal wel 50% dalen danwel 100% omhoog.

Maar kga Pnl wel weer wat afbouwen als het weer een gunstige koers heeft... zit bijna met alleen nog maar mijn winst in de beurs.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199032302
Niet zo lang geleden werd hier het aandeel TELL getipt. Dat was bij een koers van rond de 3,25 USD. Vandaag voor 1,75 USD te krijgen. Wat een achtbaan! Het laat wel goed zien hoe hoog het risico hier is. Op lange termijn kan het uiteraard nog goedkomen.
  vrijdag 16 april 2021 @ 21:38:35 #49
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199033400
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:40 schreef Groepfunder het volgende:
Niet zo lang geleden werd hier het aandeel TELL getipt. Dat was bij een koers van rond de 3,25 USD. Vandaag voor 1,75 USD te krijgen. Wat een achtbaan! Het laat wel goed zien hoe hoog het risico hier is. Op lange termijn kan het uiteraard nog goedkomen.
Ik ben deze week ook ingestapt. :D

Lijkt wel crypto.
pi_199034363
quote:
5 redenen waarom er een eind komt aan het beursfeest en de S&P 500 gaat kwakkelen in de rest van 2021, volgens Bank of America
https://www.businessinsid(...)de-koersstijging-sp/
pi_199034445
quote:
Ach ja, de grote banken in nederland voorspelden vorig jaar initieel een daling in de huizenprijzen voor 2021 en wat zien we? Hoogste stijging ooit :D

Sommigen zeggen s&p 3800, anderen 4400 eoy. Hebben elk verschillende glazen bollen :p
pi_199035286
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 22:42 schreef SOG het volgende:

[..]

Ach ja, de grote banken in nederland voorspelden vorig jaar initieel een daling in de huizenprijzen voor 2021 en wat zien we? Hoogste stijging ooit :D

Sommigen zeggen s&p 3800, anderen 4400 eoy. Hebben elk verschillende glazen bollen :p
Tjah..

Ik stap ook steeds weer wat uit bij nieuwe hoogtes van individuele aandelen.. Ik zal postnl weer wat verkopen op 4.5 bijv.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 17 april 2021 @ 00:57:24 #53
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199035765
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 23:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tjah..

Ik stap ook steeds weer wat uit bij nieuwe hoogtes van individuele aandelen.. Ik zal postnl weer wat verkopen op 4.5 bijv.
Waarom? Heb je dan niet vaak dat je later weer instapt op een hogere koers dan waar je op uit was gestapt?
  zaterdag 17 april 2021 @ 01:32:49 #54
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199035993
Ik heb ook winst genomen op wat aandelen die heel diep zijn gezakt vorig jaar april. Want winst is winst. Maar dividendaandelen verkoop ik praktisch nooit. PostNL, daar ga ik uiteindelijk wel uit, want het past niet in de waardeportefeuille die ik beoog. Ik wil uiteindelijk toch de zekerheid van een stijgend dividend elk jaar en de waarde die zit in farmacie, voeding en cosmetica.
pi_199036550
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Klopt, die Gaming / Sports ETF zou ik dan maar 10% in steken van de initiële inleg maar bij latere aankopen niet meer. Dat geldt ook voor die Battery ETF al geloof ik wel dat dat een groeimarkt is.
Is het geen idee om voor deze 10% individuele bedrijven in deze sectoren te bekijken en een aantal aandelen te kiezen? Ook omdat bij een toch al hoge beurs, deze sectoren nog eens extra overgewaardeerd lijken. Je wilt waarschijnlijk voorkomen dat je 10 Euro inruilt voor een waarde van 6 Euro.

Door individuele bedrijven te onderzoeken, kun je enigszins inschatten hoe groot de gekte is. Het kost wel veel tijd om de benodigde kennis op te doen.
pi_199037921
In die battery etf zit 1 procent nikola, dus die 1 procent kun je al als kosten afwaarderen :P
pi_199038000
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 00:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Waarom? Heb je dan niet vaak dat je later weer instapt op een hogere koers dan waar je op uit was gestapt?
Nee, eigenlijk is me dat nog niet echt overkomen.

Kan het zijn dat ik de boot mis op asml en nvidia? Kan.. Maar het is mij een groot risico dat dat soort aandelen x10 zijn gegaan in 5 jaar tijd... Dat kan ook omgekeerd.

Ik heb Intel teruggekocht toen het zakte.. Voornamelijk ook veel bijgekocht bij zakken..

Maar achteraf gezien ook niet de waarde van mijn portefeuille hoog genoeg kunnen houden bij een crash. Dus uiteindelijk wil ik gewoon meer geld ook op een andere manier sparen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199038363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, dat sowieso.
Stap eerst met ¤150k in en dan breid ik de portefeuille langzaam wat uit in de komende maanden / jaren.
Zorg ook dat ik wat klaar heb staan om in te stappen, mochten we een paar hele slechte dagen hebben ;)

Individuele aandelen hebben iig niet m'n voorkeur omdat ik dan teveel op de koersen moet gaan letten.
Als je dit soort bedragen in wilt gaan leggen, zou ik eerst de vermogensscheiding bij degiro onderzoeken. Daar waren in het verleden zorgen over. En transactie kosten zijn als je in een keer voor 10k+ in stapt per fonds relatief beperkt en dan gaat het vooral om de lopende dienstverleningskosten.
pi_199051585
quote:
lol _O-

Hedgefunds, eat your heart out. Al is 2-20 wel wat constanter :D
pi_199053004
Zijn jullie in staat om deze ETF te vinden? Volgens VanEck zou dat via DeGiro mogelijk zijn maar ik kan hem niet vinden als ik zoek op ISIN: DE000A28M8D0


https://www.vanecketfs.nl(...)tcoin-ETN/32/profiel
pi_199053114
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 13:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Zijn jullie in staat om deze ETF te vinden? Volgens VanEck zou dat via DeGiro mogelijk zijn maar ik kan hem niet vinden als ik zoek op ISIN: DE000A28M8D0

https://www.vanecketfs.nl(...)tcoin-ETN/32/profiel
Doet het gewoon hier. Wel voldoende profiel om in het product te mogen handelen?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199053139
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 13:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Zijn jullie in staat om deze ETF te vinden? Volgens VanEck zou dat via DeGiro mogelijk zijn maar ik kan hem niet vinden als ik zoek op ISIN: DE000A28M8D0

https://www.vanecketfs.nl(...)tcoin-ETN/32/profiel
Niet om het ingewikkelder te maken maar ik denk dat je net zo goed het geld rechtstreeks in bitcoin kan stoppen.
En met de daling van nu is het ook nog eens een prima instapmoment.
pi_199053176
quote:
Die rubriek wordt ook echt alleen maar gebruikt om blogs en scams te promoten :')
pi_199053185
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:19 schreef nostra het volgende:

[..]

Doet het gewoon hier. Wel voldoende profiel om in het product te mogen handelen?
Wellicht werkt het niet omdat mijn profiel een custody is.
Hmm dat is spijtig dan.
pi_199053213
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Niet om het ingewikkelder te maken maar ik denk dat je net zo goed het geld rechtstreeks in bitcoin kan stoppen.
En met de daling van nu is het ook nog eens een prima instapmoment.
Dat heb ik vroeger ook gedaan, toen ben ik veel te vroeg weer uitgestapt en dit leek mij wel een gemakkelijke manier van doen, zo heb ik al mijn investeringen samen in de apps van DeGiro en de ING.
Bij de ING kan je hem overigens ook niet vinden, wellicht dat het wel zou kunnen na het doen van een toets maar de ING heeft weer hogere transactiekosten en kosten wbt beheer dus vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar DeGiro.
pi_199053259
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 13:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Die rubriek wordt ook echt alleen maar gebruikt om blogs en scams te promoten :')
Bij bnr werd ook een x zon bitconnect(achtige) scammer geinterviewd. Redelijk bizar. Totaal geen gedegen onderzoek. Een "crypto beleggingsbot". Heb dat nooit meer kunnen terugvinden online.
pi_199053330
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 13:29 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat heb ik vroeger ook gedaan, toen ben ik veel te vroeg weer uitgestapt en dit leek mij wel een gemakkelijke manier van doen, zo heb ik al mijn investeringen samen in de apps van DeGiro en de ING.
Bij de ING kan je hem overigens ook niet vinden, wellicht dat het wel zou kunnen na het doen van een toets maar de ING heeft weer hogere transactiekosten en kosten wbt beheer dus vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar DeGiro.
Het is juist wel goed als je er niet zomaar bij kan, is m'n ervaring.

Wallet aanmaken (bijvoorbeeld in Electrum), passphrase (en/of private key) goed opbergen, aangekochte btc naar de wallet sturen en niet meer naar omkijken de eerste 5 jaar ;)
pi_199053370
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 13:26 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wellicht werkt het niet omdat mijn profiel een custody is.
Hmm dat is spijtig dan.
Het is formeel een ETN en geen ETF dus daar valt idd dan niet in te handelen met custody.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 18 april 2021 @ 14:05:12 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199053686
https://finance.yahoo.com/quote/BTC-USD?p=BTC-USD

Zo die zijn ook weer rustig en klaar met deze piramdiespel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199053787
quote:
Hoezo?

Ik zit al sinds 2011 in bitcoin en dit soort dalingen zijn kinderspel en komen ieder jaar wel 4 tot 8x voor.

Precies 2 jaar geleden stond de koers op $5.100
Precies 1 jaar geleden stond de koers op $7.220
Vandaag staat de koers op $53.907

Niets aan de hand, dipje.
pi_199053843
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klopt, die Gaming / Sports ETF zou ik dan maar 10% in steken van de initiële inleg maar bij latere aankopen niet meer. Dat geldt ook voor die Battery ETF al geloof ik wel dat dat een groeimarkt is.
In welke battery/accu ETF zou je dan stappen?
Cindy De Vuyst
pi_199053904
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:13 schreef einzeinz het volgende:

[..]

In welke battery/accu ETF zou je dan stappen?
Ik heb ¤10k in deze gestopt:

L&G-L&G BATTERY VALUE-CHAIN IE00BF0M2Z96

Verder wel flink wat gespreid, grootste deel zit in S&P500 ETF.D
Daarnaast kijk ik komende weken nog naar een vastgoed ETF, bijvoorbeeld de iShares European Property Yield UCITS ETF IE00B0M63284


Probeer daarna iedere maand wat te kopen, dan vang je schommelingen van de markt ook op.
pi_199053985
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik heb ¤10k in deze gestopt:

L&G-L&G BATTERY VALUE-CHAIN IE00BF0M2Z96

Verder wel flink wat gespreid, grootste deel zit in S&P500 ETF.D
Daarnaast kijk ik komende weken nog naar een vastgoed ETF, bijvoorbeeld de iShares European Property Yield UCITS ETF IE00B0M63284

Probeer daarna iedere maand wat te kopen, dan vang je schommelingen van de markt ook op.
Grote stijging ondergaan de laatste maanden. Waarop precies voor deze gekozen?
Persoonlijk vind ik het risico veel te groot.
Cindy De Vuyst
pi_199054068
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Na veel lezen tot de conclusie gekomen dat een deel in ETF's waarschijnlijk toch wel het handigst is.
Een eventueel risico kan ik wel dragen.

Mijn idee is om het te spreiden over onderstaande:
- iShares Core S&P 500 UCITS ETF USD (Dist) IE0031442068 -> 25%
- ISHSII-CORE EUR.STOXX 50 EURD IE0008471009 -> 25%
- VanEck Vectors Sustainable World Equal Weight UCITS ETF NL0010408704 -> 10%
- Vanguard FTSE Emerging Markets UCITS ETF IE00B3VVMM84 -> 10%
- L&G-L&G BATTERY VALUE-CHAIN IE00BF0M2Z96 -> 10%
- VanEck Vectors Video Gaming and eSports UCITS ETF IE00BYWQWR46 -> 10%
- WISDOMTREE BATTERY SOLUTIONS UCITS ETF IE00BKLF1R75 -> 10%

Nog op- of aanmerkingen?
Als je tech in zijn algemeen wil volgen is een Nasdaq ETF ook wel interessant en relatief goedkoop, alhoewel de S&P 500 ook steeds meer op tech gericht is.
Zelf zit ik in Lyxor Nasdaq 100.
ISIN: LU1829221024
pi_199054260
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:30 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Als je tech in zijn algemeen wil volgen is een Nasdaq ETF ook wel interessant en relatief goedkoop, alhoewel de S&P 500 ook steeds meer op tech gericht is.
Zelf zit ik in Lyxor Nasdaq 100.
ISIN: LU1829221024
Nasdaq ETF's heb ik idd ook onder m'n favorieten staan :)

Het komende jaar wil ik nog zo'n ¤400 tot 600k beleggen dus ook die komen nog wel voorbij als ik weer op het punt sta om wat te investeren.
pi_199054515
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nasdaq ETF's heb ik idd ook onder m'n favorieten staan :)

Het komende jaar wil ik nog zo'n ¤400 tot 600k beleggen dus ook die komen nog wel voorbij als ik weer op het punt sta om wat te investeren.
wat een bedragen. Kom ik aan met 400 euro inleg elke maand wat ik al heel spannend vind haha. Doe je goed wel.
pi_199054938
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nasdaq ETF's heb ik idd ook onder m'n favorieten staan :)

Het komende jaar wil ik nog zo'n ¤400 tot 600k beleggen dus ook die komen nog wel voorbij als ik weer op het punt sta om wat te investeren.
_O-
Heb je soms erfenis ontvangen van prince Philip :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 18 april 2021 @ 15:15:15 #79
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199054959
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nasdaq ETF's heb ik idd ook onder m'n favorieten staan :)

Het komende jaar wil ik nog zo'n ¤400 tot 600k beleggen dus ook die komen nog wel voorbij als ik weer op het punt sta om wat te investeren.
Je kunt fok kopen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_199058417
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 15:15 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je kunt fok kopen
Het is wel de bedoeling dat ik enigszins een positief rendement heb over 10-15 jaar.
pi_199058805
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is wel de bedoeling dat ik enigszins een positief rendement heb over 10-15 jaar.
Blije fokkers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 18 april 2021 @ 17:48:02 #82
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199058876
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nasdaq ETF's heb ik idd ook onder m'n favorieten staan :)

Het komende jaar wil ik nog zo'n ¤400 tot 600k beleggen dus ook die komen nog wel voorbij als ik weer op het punt sta om wat te investeren.
Wtf. :o

Alles door crypto?
pi_199059096
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nasdaq ETF's heb ik idd ook onder m'n favorieten staan :)

Het komende jaar wil ik nog zo'n ¤400 tot 600k beleggen dus ook die komen nog wel voorbij als ik weer op het punt sta om wat te investeren.
Waarom het komende jaar en niet nu? Hoe eerder hoe beter. Time in the market beats timing the market.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_199059205
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:58 schreef papernote het volgende:
Time in the market beats timing the market.
Klopt ja, de score van 2001 was ook binnen 15 jaar ingehaald......... De hele tussenperiode alleen dik verlies.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199059540
quote:
quote:
Met mijn investeerders heb ik een winstverdeling van 70-30, waarvan de 70 procent voor mij is.
En de investeren accepteren dat? Zij al het risico, hij 70% van de winst? Dat kan toch niet waar zijn?!

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 18-04-2021 18:29:50 ]
pi_199060596
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]


[..]

En de investeren accepteren dat? Zij al het risico, hij 70% van de winst? Dat kan toch niet waar zijn?!
Riekt naar een ponzi scheme. Heb de auteur een berichtje gedaan via insta maar verwacht niet dat er een reactie komt.

Is wel heel toevallig dat madoff dood is en dat dat artikel nu verschijnt. Dit kan maar 1 ding betekenen owen=reincarnatie madoff })
pi_199060869
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:58 schreef papernote het volgende:

[..]

Waarom het komende jaar en niet nu? Hoe eerder hoe beter. Time in the market beats timing the market.
Zo heeft ieder z'n eigen advies hier en ik als noob moet daar chocolade van maken :P
pi_199060912
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zo heeft ieder z'n eigen advies hier en ik als noob moet daar chocolade van maken :P
Blijft m'n vraag staan. Als je zo veel vrij te besteden vermogen hebt, waarom wacht je dan?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_199060994
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zo heeft ieder z'n eigen advies hier en ik als noob moet daar chocolade van maken :P
nee hoor, aangezien je toch al binnen bent heb je de vrijheid om genoegen te nemen met beperkt risicoprofiel met beperkt rendement. Dus gespreid instappen is dan logisch aangezien een beetje rendementsverlies niet boeit en het beperken van timingsverliezen je relatief meer waard zijn.
pi_199061463
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]


[..]

En de investeren accepteren dat? Zij al het risico, hij 70% van de winst? Dat kan toch niet waar zijn?!
Die wordt wel weggevaagd op ten duur.. No worries. De rijkste mensen zijn zoals Buffet. Niet zoals hem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199061546
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:50 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

nee hoor, aangezien je toch al binnen bent heb je de vrijheid om genoegen te nemen met beperkt risicoprofiel met beperkt rendement. Dus gespreid instappen is dan logisch aangezien een beetje rendementsverlies niet boeit en het beperken van timingsverliezen je relatief meer waard zijn.
Ok.

Afijn, de komende maanden zoek ik iedere maand wel een leuke ETF uit om wat geld in te steken, het liefst na een dipje.

Verder is het toch koffiedik kijken maar stop er niet zoveel in dat ik het op enig moment nodig zou hebben, dus tijd genoeg.
pi_199061714
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ok.

Afijn, de komende maanden zoek ik iedere maand wel een leuke ETF uit om wat geld in te steken, het liefst na een dipje.

Verder is het toch koffiedik kijken maar stop er niet zoveel in dat ik het op enig moment nodig zou hebben, dus tijd genoeg.
Ik zou het idd ook lekker uitspreiden over een jaar of 7...

Mocht het dan zakken tot onder de 500 punten kan je dat altijd nog verlagen naar 4 jaar bijv.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199062028
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ok.

Afijn, de komende maanden zoek ik iedere maand wel een leuke ETF uit om wat geld in te steken
Good old DCA werkt inderdaad ook goed buiten crypto :)
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199069491
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zou het idd ook lekker uitspreiden over een jaar of 7...

Mocht het dan zakken tot onder de 500 punten kan je dat altijd nog verlagen naar 4 jaar bijv.
Je moet niet vergeten dat het geld op m'n rekening voor mij nu jaarlijks 2,8% kost.

Naarmate meer banken 0,5% gaan vragen om geld te "bewaren" wordt dat tot 3,3%.

- inflatie geschat op zo'n 1,25% voor 2021
- VRH 1,55%
- bank 0,5% (de rente die je ontvangt weegt daar niet meer tegenop)

Dus dat is voor mij wel weer een aansporing om het deel wat ik wil beleggen dit jaar te beleggen.

Ik moet gemiddeld minimaal 3,3% rendement per jaar maken om er niet op achteruit te boeren, dan heb ik nog niets verdiend maar alleen belasting + inflatie + kosten bank.
pi_199070073
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat het geld op m'n rekening voor mij nu jaarlijks 2,8% kost.

Naarmate meer banken 0,5% gaan vragen om geld te "bewaren" wordt dat tot 3,3%.

- inflatie geschat op zo'n 1,25% voor 2021
- VRH 1,55%
- bank 0,5% (de rente die je ontvangt weegt daar niet meer tegenop)

Dus dat is voor mij wel weer een aansporing om het deel wat ik wil beleggen dit jaar te beleggen.

Ik moet gemiddeld minimaal 3,3% rendement per jaar maken om er niet op achteruit te boeren, dan heb ik nog niets verdiend maar alleen belasting + inflatie + kosten bank.
Hypotheek aflossen.
Auto kopen.
Nieuw audioinstallatie.
Verbouwing.

VRH is geen speler tussen de keuze beleggen / sparen, beide hoog belast immers.
Inflatie heb je wel altijd maar okay terecht dat je ziet dat je geld minder waard wordt. Maarja wat zijn dat voor percentages als je met beleggen 50% kan zakken, noodzaak is dat je het verstand hebt dan extra bij te leggen i.p.v. uit te stappen bijv. Dat gaat niet als je 100% inzet op het hoogtepunt.

Verspreid inleggen is de garantie dat je er beter van wordt over de tijd verhogen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 19 april 2021 @ 14:44:30 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199070316
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat het geld op m'n rekening voor mij nu jaarlijks 2,8% kost.

Naarmate meer banken 0,5% gaan vragen om geld te "bewaren" wordt dat tot 3,3%.

- inflatie geschat op zo'n 1,25% voor 2021
- VRH 1,55%
- bank 0,5% (de rente die je ontvangt weegt daar niet meer tegenop)

Dus dat is voor mij wel weer een aansporing om het deel wat ik wil beleggen dit jaar te beleggen.

Ik moet gemiddeld minimaal 3,3% rendement per jaar maken om er niet op achteruit te boeren, dan heb ik nog niets verdiend maar alleen belasting + inflatie + kosten bank.
Misschien is nog een belangrijkere vraag wat je doel is op langere termijn? Wat wil je bereiken? Vermogen vasthouden om het vast te houden is geen doen op zich. Uiteindelijk ga je dood.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199071778
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
- VRH 1,55%
Is het een optie te verhuizen naar een land zonder vermogensbelasting? (Hint: zo'n beetje de rest van de wereld)

Dan ben je in ieder geval de grootste kostenpost kwijt.
pi_199073018
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:18 schreef jaco het volgende:

[..]

Is het een optie te verhuizen naar een land zonder vermogensbelasting? (Hint: zo'n beetje de rest van de wereld)

Dan ben je in ieder geval de grootste kostenpost kwijt.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijn-armoedige-losers
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199073815
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien is nog een belangrijkere vraag wat je doel is op langere termijn? Wat wil je bereiken? Vermogen vasthouden om het vast te houden is geen doen op zich. Uiteindelijk ga je dood.
Uiteraard besef ik dat, ik kan het niet meenemen.

M'n doel is om de kosten / inflatie / VRH enigszins op te vangen met beleggen, winst hoef ik niet te maken.

20% heb ik nu in 2 woningen, 25 tot 30 wil ik beleggen, dan heb ik ongeveer de helft liquide en dat is zonder die andere helft ruim voldoende om m'n pensioen te halen (en ver daarna).

Oh ja, en heb nog enkele BTC maar die laat ik even buiten beschouwing.
pi_199073846
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:18 schreef jaco het volgende:

[..]

Is het een optie te verhuizen naar een land zonder vermogensbelasting? (Hint: zo'n beetje de rest van de wereld)

Dan ben je in ieder geval de grootste kostenpost kwijt.
Nee.
  maandag 19 april 2021 @ 21:51:13 #101
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_199077157
Hopelijk post de verse prins hier ook z’n picks voor aandelen. Bij crypto is ie bijna blindelings te volgen met z’n gouden pik!

Zonder dollen: ik proef hier wat jaloezie over jouw vermogenspositie. Ik vraag me wel af of dit de juiste plek voor je is om advies te vragen. De gemiddelde poster hier zit toch in een heel andere positie. Verder bewonder ik wel je drang naar het zelf willen doen en ook je openheid. Respect!

Hoe ik het in jouw situatie zou doen? Wellicht iets meer in vastgoed, iets minder liquide. Naast de waardestijging van het vastgoed heb je natuurlijk ook elke maand de huurinkomsten. Aandelen lekker spreiden en wat je al eerder schreef: instappen in een fonds na een dipje. Natuurlijk geen garantie op een hoog rendement daarna maar dat heb je nooit.
pi_199077202
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 21:51 schreef kloon_bassie het volgende:
Hopelijk post de verse prins hier ook z’n picks voor aandelen. Bij crypto is ie bijna blindelings te volgen met z’n gouden pik!

Zonder dollen: ik proef hier wat jaloezie over jouw vermogenspositie. Ik vraag me wel af of dit de juiste plek voor je is om advies te vragen. De gemiddelde poster hier zit toch in een heel andere positie. Verder bewonder ik wel je drang naar het zelf willen doen en ook je openheid. Respect!

Hoe ik het in jouw situatie zou doen? Wellicht iets meer in vastgoed, iets minder liquide. Naast de waardestijging van het vastgoed heb je natuurlijk ook elke maand de huurinkomsten. Aandelen lekker spreiden en wat je al eerder schreef: instappen in een fonds na een dipje. Natuurlijk geen garantie op een hoog rendement daarna maar dat heb je nooit.
Denk dat je sommigen niet moet onderschatten hier.

En wat goede advies is... Ik vertrouw de vlugge jongens voor geen cent.

En uit eigen ervaring.. Ik maak nog steeds fouten. Na 5 jaar met eigen geld beleggen... De laatste koste mij ook meer dan 1000 euro.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199077388
Niemand in Altria hoop ik?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 19 april 2021 @ 22:42:51 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199078059
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Uiteraard besef ik dat, ik kan het niet meenemen.

M'n doel is om de kosten / inflatie / VRH enigszins op te vangen met beleggen, winst hoef ik niet te maken.

20% heb ik nu in 2 woningen, 25 tot 30 wil ik beleggen, dan heb ik ongeveer de helft liquide en dat is zonder die andere helft ruim voldoende om m'n pensioen te halen (en ver daarna).

Oh ja, en heb nog enkele BTC maar die laat ik even buiten beschouwing.
Dat bedoel ik niet. Wat wil je gaan doen verder? Het behouden van je vermogen is toch in essentie zinloos.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199078082
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 22:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. Wat wil je gaan doen verder? Het behouden van je vermogen is toch in essentie zinloos.
Er van leven en hopen dat het nagenoeg op is op de dag dat ook op ben ;)

Het is ook niet nodig dat m'n vermogen groeit maar het zou wel mooi zijn als het niet al te snel krimpt.

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-04-2021 22:55:25 ]
pi_199078228
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 21:51 schreef kloon_bassie het volgende:
Hopelijk post de verse prins hier ook z’n picks voor aandelen. Bij crypto is ie bijna blindelings te volgen met z’n gouden pik!
Valt mee, ook genoeg missers gehad.
Of het geluk of wijsheid is durf ik dan ook niet te zeggen ;)

quote:
Zonder dollen: ik proef hier wat jaloezie over jouw vermogenspositie. Ik vraag me wel af of dit de juiste plek voor je is om advies te vragen. De gemiddelde poster hier zit toch in een heel andere positie. Verder bewonder ik wel je drang naar het zelf willen doen en ook je openheid. Respect!
Natuurlijk is dit een prima plek om advies te vragen :P
En tsja, dit is me ook maar gewoon overkomen, heb ook mindere tijden gekend...

quote:
Hoe ik het in jouw situatie zou doen? Wellicht iets meer in vastgoed, iets minder liquide. Naast de waardestijging van het vastgoed heb je natuurlijk ook elke maand de huurinkomsten. Aandelen lekker spreiden en wat je al eerder schreef: instappen in een fonds na een dipje. Natuurlijk geen garantie op een hoog rendement daarna maar dat heb je nooit.
Nee, garanties heb je niet...

Heb al een woning in de verhuur (moeder). Mogelijk kan ik voor m'n zus ook wat betekenen (3 jaar geleden al eens naar gekeken maar kon toen financieel nog niet).
pi_199078438
Overigens stond ik eind van de dag in totaal ¤1100 in de min dus m'n avontuur met de ETF's begint nog niet spetterend.
pi_199078647
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 21:51 schreef kloon_bassie het volgende:
Hopelijk post de verse prins hier ook z’n picks voor aandelen. Bij crypto is ie bijna blindelings te volgen met z’n gouden pik!

Zonder dollen: ik proef hier wat jaloezie over jouw vermogenspositie. Ik vraag me wel af of dit de juiste plek voor je is om advies te vragen. De gemiddelde poster hier zit toch in een heel andere positie. Verder bewonder ik wel je drang naar het zelf willen doen en ook je openheid. Respect!

Hoe ik het in jouw situatie zou doen? Wellicht iets meer in vastgoed, iets minder liquide. Naast de waardestijging van het vastgoed heb je natuurlijk ook elke maand de huurinkomsten. Aandelen lekker spreiden en wat je al eerder schreef: instappen in een fonds na een dipje. Natuurlijk geen garantie op een hoog rendement daarna maar dat heb je nooit.
Waar proef je die jaloezie dan :?
pi_199078751
M'n best (of minst slecht) presterende ETF's van vandaag waren:

IE00BKLF1R75 WISDOMTREE BATTERY SOLUTIONS UCITS ETF

&

DE000A0H08H3 iShares STOXX Europe 600 Food & Beverage UCITS ETF

Nasdaq en videogames waren de grootste dalers.
pi_199082327
Portefeuille nu ¤3700 in de min.

Rookie numbers vergeleken met met bitcoin natuurlijk.

Vandaag koop ik voor ¤50.000 bij, lijkt me een mooi instapmoment (wel iets eerder dan gepland).

[ Bericht 35% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-04-2021 12:37:40 ]
pi_199083012
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Portefeuille nu ¤3700 in de min.

Rookie numbers vergeleken met met bitcoin natuurlijk.

Vandaag koop ik voor ¤50.000 bij, lijkt me een mooi instapmoment (wel iets eerder dan gepland).
Gisteren en vandaag veel in de min. Lange termijn denken en op 1 vast moment inleggen periodiek dan komt het goed als je op de lange termijn vertrouwen hebt in die etf.

Ik ben ook niet zo lang geleden begonnen en ik pak gewoon de eerste van de maand voor inleg in etf.

[ Bericht 7% gewijzigd door tim020hoorn op 20-04-2021 13:18:40 (Aanpassing) ]
pi_199083313
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 13:17 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Gisteren en vandaag veel in de min. Lange termijn denken en op 1 vast moment inleggen periodiek dan komt het goed als je op de lange termijn vertrouwen hebt in die etf.

Ik ben ook niet zo lang geleden begonnen en ik pak gewoon de eerste van de maand voor inleg in etf.
Een vast moment is een optie maar een goede dip laten schieten vind ik dan ook weer zonde :+
pi_199083366
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 13:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Een vast moment is een optie maar een goede dip laten schieten vind ik dan ook weer zonde :+
Haha snap ik. Maar dan staat ie op jouw vaste moment nog lager en blijk je niet de dip te hebben gekocht :p dilemmas dillemas haha op de echt lange twrmijn zou het niet uit maken zolang je maar periodiek inlegt
pi_199083546
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 13:52 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Haha snap ik. Maar dan staat ie op jouw vaste moment nog lager en blijk je niet de dip te hebben gekocht :p dilemmas dillemas haha op de echt lange twrmijn zou het niet uit maken zolang je maar periodiek inlegt
Mocht het nog lager staan dan kan ik nog een keer inleggen.
Vanaf nu nog zo'n 8 of 9x.
pi_199084032
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Portefeuille nu ¤3700 in de min.

Rookie numbers vergeleken met met bitcoin natuurlijk.

Vandaag koop ik voor ¤50.000 bij, lijkt me een mooi instapmoment (wel iets eerder dan gepland).
Je mag weten wat je wilt maarrehhhh

"mooi instapmoment" op bijna all time high niveau, ik zou enigszins rustig aan doen :p

Als je echt voor de lange termijn aan de gang wilt en een beetje zeker wilt zijn dat je over 5 jaar gewoon op winst staat ipv 50% rood, spreid dan je aankoopmomenten wat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199084075
Pas je wel een beetje op Prins, een nasdaq die een dag -1% doet is niet direct een goede dip. De afgelopen paar jaar mss wel, maar het kan allemaal heul veul heftiger. Niet teveel F5'en en timen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199086186
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 april 2021 14:54 schreef nostra het volgende:
Pas je wel een beetje op Prins, een nasdaq die een dag -1% doet is niet direct een goede dip. De afgelopen paar jaar mss wel, maar het kan allemaal heul veul heftiger. Niet teveel F5'en en timen.
Heb gewoon een order gezet en zie wel of m'n prijs wordt aangetikt :P
pi_199086212
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 14:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je mag weten wat je wilt maarrehhhh

"mooi instapmoment" op bijna all time high niveau, ik zou enigszins rustig aan doen :p

Als je echt voor de lange termijn aan de gang wilt en een beetje zeker wilt zijn dat je over 5 jaar gewoon op winst staat ipv 50% rood, spreid dan je aankoopmomenten wat.
Het valt niet te voorspellen.
Als de markt 50% inzakt zal ik langer geduld moeten hebben.
Scheelt wel weer met de VRH :+
pi_199086228
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 17:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het valt niet te voorspellen.
Tuurlijk wel. :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 21 april 2021 @ 22:31:51 #120
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199104787
Zo. Met TELL is het in ieder geval nooit saai. _O-
pi_199111364
Volgende keer als ik ETF's uitzoek laat ik het door m'n fretten doen.

De enige 2 ETF's die op winst staan heb ik vrij snel uitgezocht.

DE000A0H08H3 iShares STOXX Europe 600 Food & Beverage UCITS ETF

IE00BKLF1R75 WisdomTree Battery Solutions UCITS ETF USD Acc

Oh, en m'n Van Eck Real Estate (NL0009690239) doet ook een voorzichtig plusje, daar had ik dan wel weer wat meer tijd in gestoken.
pi_199111576
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Volgende keer als ik ETF's uitzoek laat ik het door m'n fretten doen.

De enige 2 ETF's die op winst staan heb ik vrij snel uitgezocht.

DE000A0H08H3 iShares STOXX Europe 600 Food & Beverage UCITS ETF

IE00BKLF1R75 WisdomTree Battery Solutions UCITS ETF USD Acc

Oh, en m'n Van Eck Real Estate (NL0009690239) doet ook een voorzichtig plusje, daar had ik dan wel weer wat meer tijd in gestoken.
Alles binnen een termijn van 5 jaar is meer emotie dan fundamentals.

Onderzoeken naar momentum en onderzoeken naar glamour stocks vs value stocks laten dat ook zien, misschien niet met dezelfde termijnen maar ok.

Kort door de bocht geldt dit:
10% best presterende aandelen afgelopen 5 jaar.
Tov
10% slechts presterende aandelen afgelopen 5 jaar.

Outperformance van de best presterende aandelen de komende 6 maanden.
Outperformance van meer dan 10% voor de "slechte aandelen" gedurende langere tijd - bijv 5 jaar -.

Dit gold i.i.g. voor de setting van - denk ik - debondt en thaler, onderzoek stamt uit 1985 en is dus enigszins oud, daarnaast is de wereld veranderd en whatever, verzin het zelf maar wat er allemaal aan kanttekeningen bij te plaatsen is.

Maar ik geloof wel in het idee in ieder geval. Als de economie 3% groeit op jaarbasis en x% (pikkety) gaat naar vermogen.. dan is het niet aannemelijk dat er meer dan bijv 5% naar vermogen gaat op jaarbasis.

De aandelenmarkt zit wel aan de hoge kant voor zijn bandbreedte en lijkt eigenlijk - naar mijn mening - alleen gerechtvaardigd als er hoge inflatie aan komt en de centrale banken die niet in toom houden. :7

Het voelt als onbalans, de financiële sector op dit moment, naar mijn mening.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199111786
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Alles binnen een termijn van 5 jaar is meer emotie dan fundamentals.

Onderzoeken naar momentum en onderzoeken naar glamour stocks vs value stocks laten dat ook zien, misschien niet met dezelfde termijnen maar ok.

Kort door de bocht geldt dit:
10% best presterende aandelen afgelopen 5 jaar.
Tov
10% slechts presterende aandelen afgelopen 5 jaar.

Outperformance van de best presterende aandelen de komende 6 maanden.
Outperformance van meer dan 10% voor de "slechte aandelen" gedurende langere tijd - bijv 5 jaar -.

Dit gold i.i.g. voor de setting van - denk ik - debondt en thaler, onderzoek stamt uit 1985 en is dus enigszins oud, daarnaast is de wereld veranderd en whatever, verzin het zelf maar wat er allemaal aan kanttekeningen bij te plaatsen is.

Maar ik geloof wel in het idee in ieder geval. Als de economie 3% groeit op jaarbasis en x% (pikkety) gaat naar vermogen.. dan is het niet aannemelijk dat er meer dan bijv 5% naar vermogen gaat op jaarbasis.

De aandelenmarkt zit wel aan de hoge kant voor zijn bandbreedte en lijkt eigenlijk - naar mijn mening - alleen gerechtvaardigd als er hoge inflatie aan komt en de centrale banken die niet in toom houden. :7

Het voelt als onbalans, de financiële sector op dit moment, naar mijn mening.
Uiteraard moet je zoiets over jaren of zelfs decennia bekijken.
Maar voorlopig heb ik een transactiehistorie sinds afgelopen vrijdag dus voor mij is het nieuw :+

In crypto keek ik ook niet ieder uur naar de koersen en ik handelde er zeker niet naar, geen paniekvoetbal al stond de boel 50% lager.

Maar dit is nieuw voor me, dus nog leuk om de dagkoersen te volgen.
  donderdag 22 april 2021 @ 16:25:12 #124
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199112007
Dit jaar een dividendrendement van 20% op PostNL halen door de lage GAK _O-
pi_199112087
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 16:25 schreef BasEnAad het volgende:
Dit jaar een dividendrendement van 20% op PostNL halen door de lage GAK _O-
Lekker man, maat van mij 28%. / Netto het aandeel voor 72 cent gekocht dan zegmaar, als je het dividend van de aankoopkoers afhaalt.

Mijn GAK is 2 euro +-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 22 april 2021 @ 18:04:19 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199113184
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 16:25 schreef BasEnAad het volgende:
Dit jaar een dividendrendement van 20% op PostNL halen door de lage GAK _O-
28 cent nu en dan nog 8 cent interim. Dat is 36 cent. Stond iets meer dan een jaar geleden rond een euro! Bizar gewoon. Terwijl de rente nul is. Koers kan wel naar 5 euro
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199113281
CS nog eens 700MM kwijt op Archegos, man man. Die hadden echt geen idee waar ze mee bezig waren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199124882
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

28 cent nu en dan nog 8 cent interim. Dat is 36 cent. Stond iets meer dan een jaar geleden rond een euro! Bizar gewoon. Terwijl de rente nul is. Koers kan wel naar 5 euro
Factor 20 tov dividend is heel normaal bij een stabiel aandeel. Maar PostNL groeit gewoon. Dus conservatief.

5.60 zit je dan al snel op.

Maar ik zit al long sinds het aandeel op 4.5 stond in 2016 ofzo. Wel wat bijgekocht over de tijd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199125499
Net extra pakket RDSA ingeslaan op 15,85 euro. Nette prijs voor een aandeel dat binnenkort weer op 21 euro noteert.
Cindy De Vuyst
pi_199126555
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Factor 20 tov dividend is heel normaal bij een stabiel aandeel. Maar PostNL groeit gewoon. Dus conservatief.

5.60 zit je dan al snel op.

Maar ik zit al long sinds het aandeel op 4.5 stond in 2016 ofzo. Wel wat bijgekocht over de tijd.
Zit je nog in onze Afrikaner meubelfraudeurs?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199126604
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 april 2021 17:39 schreef nostra het volgende:

[..]

Zit je nog in onze Afrikaner meubelfraudeurs?
Verkocht op 8ct. Net voor die laatste price hike naar 12ct.

Vond het te lang duren ermee, vertrouwen weg.

Heeft me wel wat centen gekost.

[ Bericht 3% gewijzigd door ludovico op 23-04-2021 18:11:29 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 24 april 2021 @ 03:34:23 #132
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
  zaterdag 24 april 2021 @ 07:42:31 #133
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_199133559
Lyn heeft trouwens ook een hele goeie, gratis niewsbrief
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_199133900
Was zij vroeger man?

Maareh manmanman wat een hoop bubbel signalen krijg ik toch binnen..

Hopelijk stijgt het zooitje nog hoger dan verkoop ik weer =).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199134373
quote:
Zit je nog in die fysieke jongens? Hoe heetten die ook alweer. Kreeg daar alleen geen koersfeed van door meen ik.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 25 april 2021 @ 02:59:45 #136
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_199146798
neej, fysiek (yellow cake, UPC) is low leverage. Ik zit in veel miners.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 25 april 2021 @ 03:01:03 #137
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_199146800
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:53 schreef ludovico het volgende:
Was zij vroeger man?

Maareh manmanman wat een hoop bubbel signalen krijg ik toch binnen..

Hopelijk stijgt het zooitje nog hoger dan verkoop ik weer =).
geen bubbel. doet nu alleen pauzeren na een goeie run. Het tekort is alleen maar groter geworden. De supply demand chart in het begin zegt alles wat je moet weten
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_199147065
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 03:01 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

geen bubbel. doet nu alleen pauzeren na een goeie run. Het tekort is alleen maar groter geworden. De supply demand chart in het begin zegt alles wat je moet weten
Qua uranium eens hoor, maar niet qua geen bubbel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 25 april 2021 @ 09:15:30 #139
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_199147532
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 07:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Qua uranium eens hoor, maar niet qua geen bubbel.
ow, bubbel in het algemeen. jaa, zeker een bubbel.

Ik heb eigenlijk alleen maar commodities producers developers. Uranium, Copper. Tin, Oil
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 25 april 2021 @ 09:19:15 #140
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_199147558
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_199149960
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 02:59 schreef One_conundrum het volgende:
neej, fysiek (yellow cake, UPC) is low leverage. Ik zit in veel miners.
Ah oké. Yellow Cake kende ik niet. Naar zoiets was ik zelf juist precies op zoek. (Junior) miners zijn mij juist teveel risico en uitzoekwerk in een vakgebied waar ik leek in ben. Met het vakantiegeld maar eens wat stukjes oppakken. Stedentripjes zitten er voorlopig toch nog niet in vrees ik.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 26 april 2021 @ 17:53:46 #142
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199166767
@tuinkabouter5000

Choo choo!!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 26 april 2021 @ 17:54:05 #143
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199166769
TELL gaat lekker
Laffe huichelaar
  maandag 26 april 2021 @ 18:25:22 #144
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199167161
quote:
80s.gif Op maandag 26 april 2021 17:53 schreef Tyr80 het volgende:
@:tuinkabouter5000

Choo choo!!
op 15 sec af dat we hier allebei voor kwamen
Laffe huichelaar
pi_199167946
quote:
80s.gif Op maandag 26 april 2021 17:53 schreef Tyr80 het volgende:
@:tuinkabouter5000

Choo choo!!
pi_199167955
Dit is nog nix lol
  maandag 26 april 2021 @ 19:20:14 #147
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199168131
Lekker hoor. Toch moet het niet te hard gaan, wil nog bijkopen eigenlijk. :7
  maandag 26 april 2021 @ 19:24:23 #148
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199168217
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 19:10 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Dit is nog nix lol
Ja dat zie ik ze op Discord ook zeggen ja...echt genieten dit. Gewoon in een halve dag een Rolex verdiend hee...

Maja, hodl enzo he...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199168862
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 19:24 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja dat zie ik ze op Discord ook zeggen ja...echt genieten dit. Gewoon in een halve dag een Rolex verdiend hee...

Maja, hodl enzo he...
Is ook zo. Ik roep het ook al sinds begin dit jaar, maar toen waren er nog meer obstakels dan nu. Het ziet er nu echt ontzettend goed uit.
pi_199168901
Ohja en hodl idd :7
pi_199169892
Hee wtf, ik zie het nu pas! Bedankt @Tyr80 .

Geen reclames meer *O*
  maandag 26 april 2021 @ 20:55:16 #152
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199169927
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 20:53 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Hee wtf, ik zie het nu pas! Bedankt @:tyr80 .

Geen reclames meer *O*
Least I could do! 😉
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199170595
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 20:55 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Least I could do! 😉
Leuk 😄
  maandag 26 april 2021 @ 21:31:35 #154
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199170701
Bij degiro lenen ze je gekochte aandelen graag uit aan shorters. Las net dat je dat kunt voorkomen door ze 'vast' te zetten in een sell order, bijv. op een koers die het komende jaar niet aangetikt gaat worden, klopt dat?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199171298
quote:
5s.gif Op maandag 26 april 2021 21:31 schreef Tyr80 het volgende:
Bij degiro lenen ze je gekochte aandelen graag uit aan shorters. Las net dat je dat kunt voorkomen door ze 'vast' te zetten in een sell order, bijv. op een koers die het komende jaar niet aangetikt gaat worden, klopt dat?
Een mail naar hun volstaat ook
  dinsdag 27 april 2021 @ 09:55:11 #156
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199175365
Domme vraag, als de beurs nog gesloten is, waarom staat TELL dan nu al op -1%

Heb ik me al vaker afgevraagd met mn buitenlandse aandeeltjes
Laffe huichelaar
  dinsdag 27 april 2021 @ 09:56:46 #157
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199175387
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 09:55 schreef timmmmm het volgende:
Domme vraag, als de beurs nog gesloten is, waarom staat TELL dan nu al op -1%

Heb ik me al vaker afgevraagd met mn buitenlandse aandeeltjes
Idem, er is premarket, maar dat begint ook pas om 04:00 ofzo in de VS, en dat is het nog niet. Dacht eerst koersverschillen, dat die wel 24/7 doorlopen? En degiro lijkt heel lang de slotkoers vast te houden, terwijl er AH nog wel mutaties geweest zijn.

1% is natuurlijk omdat slot 2,16 was en het nu 2,14 is. Maar hoe ze aan die 2,14 komen, echt geen idee...

[ Bericht 6% gewijzigd door Tyr80 op 27-04-2021 10:29:06 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199175660
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 09:55 schreef timmmmm het volgende:
Domme vraag, als de beurs nog gesloten is, waarom staat TELL dan nu al op -1%

Heb ik me al vaker afgevraagd met mn buitenlandse aandeeltjes
Bij mij staat tell overal op +1.

Maar zullen AH / PM mutaties zijn denk ik?
  dinsdag 27 april 2021 @ 10:36:04 #159
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199175851
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:52 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Een mail naar hun volstaat ook
Serieus? Kwam alleen dit tegen, geen realtime koersen meer krijgen is wel een beetje irritant...

quote:
Wanneer u wilt, kunt u zich beschermen tegen dit risico door een zogenaamd Costudy profiel te openen. Dit is alleen mogelijk bij registratie van het account. Met dit accounttype kunnen aandelen niet langer uitgeleend worden. Het is met dit account niet mogelijk om in derivaten te handelen. Ook is het niet mogelijk om short te gaan en ontvangt u geen gratis realtime koersen meer.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199175885
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:36 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Serieus? Kwam alleen dit tegen, geen realtime koersen meer krijgen is wel een beetje irritant...
[..]

Ik belde ze een paar maanden terug met de vraag of ze een aantekening wilde plaatsen dat ik mijn aandelen niet uitgeleend wilde hebben. Ze zeiden toen dat kan, alleen moet je dat schriftelijk doorgeven.

Ik heb ze daarop een mail gestuurd en een dag later de bevestiging gekregen dat mijn vraag was afgehandeld. Verder niet meer achteraan gegaan, maar dan ga ik er vanuit dat het geregeld is.

Principieel boeit het me verder niet zo eigenlijk.
  dinsdag 27 april 2021 @ 10:40:01 #161
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199175895
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:39 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ik belde ze een paar maanden terug met de vraag of ze een aantekening wilde plaatsen dat ik mijn aandelen niet uitgeleend wilde hebben. Ze zeiden toen dat kan, alleen moet je dat schriftelijk doorgeven.

Ik heb ze daarop een mail gestuurd en een dag later de bevestiging gekregen dat mijn vraag was afgehandeld. Verder niet meer achteraan gegaan, maar dan ga ik er vanuit dat het geregeld is.

Principieel boeit het me verder niet zo eigenlijk.
Naja het idee vind ik wel zuur, ga je long, gaat er iemand anders voor een gelijk aantal short, schiet niet echt op...

Je hebt wel nog realtime koersen?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199176294
Weer wat postnl verkocht.

37/44 van mijn portefeuille is nu bekostigd met winst.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:22:02 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199176475
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:10 schreef ludovico het volgende:
Weer wat postnl verkocht.

37/44 van mijn portefeuille is nu bekostigd met winst.
Maar dat is terugkijken, zinloos.
Waarom PostNL verkopen? Bevalt de Outlook je niet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:26:48 #164
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199176549
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar dat is terugkijken, zinloos.
Waarom PostNL verkopen? Bevalt de Outlook je niet?
juist er si geen enkele reden dat Post nl ervan weer houd om door naar de 7 te gaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:33:03 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199176675
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

juist er si geen enkele reden dat Post nl ervan weer houd om door naar de 7 te gaan
Het maakt mij weinig uit wat de koers doet. Laat maar lekker laag. En dan 8% dividend-rendement per jaar
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199176843
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:40 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Naja het idee vind ik wel zuur, ga je long, gaat er iemand anders voor een gelijk aantal short, schiet niet echt op...

Je hebt wel nog realtime koersen?
Dat is opzich ook wel waar...

Weet niet. Volgens mij eerst wel en daarna 15min vertraging.
pi_199177235
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar dat is terugkijken, zinloos.
Waarom PostNL verkopen? Bevalt de Outlook je niet?
Wat is terugkijken?

Ik ben gewoon winst aan het nemen. Minder risico in de markt, als 50k in de markt investeren rationeel is op 500 punten. Dan zou je minder moeten investeren op 700 punten. Simpelweg omdat de verwachte winst lager wordt als koersen stijgen en de risico alleen maar hoger.

De verkoop is meer gebaseerd op marktrisico dan bedrijfsrisico. Postnl is nog niet overgewaardeerd op 7 euro.

Keb binnen 3 jaar een andere investering in mijn achterhoofd en heb geen zin om de aandelen rit met verlies te verkopen als dat totaal niet nodig is door gewoon grotendeels winst te nemen.

Onder aan de streep is het gewoon de perceptie dat het risico mij te hoog is geworden met de gegeven inleg.

Die risk reward ratio, mocht het zooitje ff naar beneden klappen, is voor mij allicht in de toekomst dan wel weer aantrekkelijk genoeg.

Maar ik vind het marktrisico nu gewoon te hoog. Raar bubbel gedrag zie ik overal in de markt. Tesla, bitcoin als vlaggendragers.

Als de rente een beetje stijgt gaan alle huizen onder water en krijgt het zooitje een klap.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 27 april 2021 @ 12:24:51 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199177655
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is terugkijken?

Ik ben gewoon winst aan het nemen. Minder risico in de markt, als 50k in de markt investeren rationeel is op 500 punten. Dan zou je minder moeten investeren op 700 punten. Simpelweg omdat de verwachte winst lager wordt als koersen stijgen en de risico alleen maar hoger.

De verkoop is meer gebaseerd op marktrisico dan bedrijfsrisico. Postnl is nog niet overgewaardeerd op 7 euro.

Keb binnen 3 jaar een andere investering in mijn achterhoofd en heb geen zin om de aandelen rit met verlies te verkopen als dat totaal niet nodig is door gewoon grotendeels winst te nemen.

Onder aan de streep is het gewoon de perceptie dat het risico mij te hoog is geworden met de gegeven inleg.

Die risk reward ratio, mocht het zooitje ff naar beneden klappen, is voor mij allicht in de toekomst dan wel weer aantrekkelijk genoeg.

Maar ik vind het marktrisico nu gewoon te hoog. Raar bubbel gedrag zie ik overal in de markt. Tesla, bitcoin als vlaggendragers.

Als de rente een beetje stijgt gaan alle huizen onder water en krijgt het zooitje een klap.
Snap ik, maar zoiets kan lang duren en zolang zit je op dood geld. PostNL is helemaal geen bubble
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199177737
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Snap ik, maar zoiets kan lang duren en zolang zit je op dood geld. PostNL is helemaal geen bubble
Eens hoor genoeg fundamental. Maar op dit moment is nog steeds +- 20% portefeuille PostNL bij mij hè.
Wil gewoon het risico niet lopen dat de winst straks weg is. Het bedrag dat risico loopt in de markt is bij mij vanwege koersstijgingen zelfs hoger nu dan een jaar geleden.

Er zit ook een stuk markt-timen achter, ik denk dat er makkelijk binnen 5 jaar ergens een instapmoment kan ontstaan die 40% lager ligt dan het huidige niveau. Maar als ik over 3 jaar uitstap wil ik sowieso gewoon niet het risico lopen dat ik ergens zit te verkopen op een laag punt.

Dit is gewoon een goed moment om winst te pakken al zou je winst willen pakken. Is mijn opvatting.

Het is in die zin wel grappig dat mensen anders reageren op "markt kan je niet timen" als de aandelen op rood staan danwel in het zwart.

Als het rood staat is het een slecht moment om te verkopen.
Maar als het zwart staat dan "kan je de markt niet timen". :+

En puur gezien fundamental is niks mis met postNL inderdaad, maar vanwege een hoge beta zal die op korte termijn bij een crash, voornamelijk zakken vanwege de staat van de markt en veel minder vanwege de prestaties van PostNL an sich.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 27 april 2021 @ 12:34:43 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199177863
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Eens hoor genoeg fundamental. Maar op dit moment is nog steeds +- 20% portefeuille PostNL bij mij hè.
Wil gewoon het risico niet lopen dat de winst straks weg is. Het bedrag dat risico loopt in de markt is bij mij vanwege koersstijgingen zelfs hoger nu dan een jaar geleden.

Er zit ook een stuk markt-timen achter, ik denk dat er makkelijk binnen 5 jaar ergens een instapmoment kan ontstaan die 40% lager ligt dan het huidige niveau. Maar als ik over 3 jaar uitstap wil ik sowieso gewoon niet het risico lopen dat ik ergens zit te verkopen op een laag punt.

Dit is gewoon een goed moment om winst te pakken al zou je winst willen pakken. Is mijn opvatting.

Het is in die zin wel grappig dat mensen anders reageren op "markt kan je niet timen" als de aandelen op rood staan danwel in het zwart.

Als het rood staat is het een slecht moment om te verkopen.
Maar als het zwart staat dan "kan je de markt niet timen". :+
Ok, 20% PostNL is wel veel. Dan is het eerder verkopen om te spreiden. Dat is rationeel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199178556
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok, 20% PostNL is wel veel. Dan is het eerder verkopen om te spreiden. Dat is rationeel.
Neuh vooral om het risico af te schalen. Diversificatie is leuk als er genoeg ondergewaardeerde bedrijven zijn... Niet bij een overgewaardeerde markt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199179008
https://www.beurs.nl/Aandeel-Koers/596708/ForFarmers/

Zit hier potentie in? Kopen bij 4,-?
pi_199179063
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 14:05 schreef Beursaap het volgende:
https://www.beurs.nl/Aandeel-Koers/596708/ForFarmers/

Zit hier potentie in? Kopen bij 4,-?
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 14:05 schreef Beursaap het volgende:
https://www.beurs.nl/Aandeel-Koers/596708/ForFarmers/

Zit hier potentie in? Kopen bij 4,-?
quote:
"Strategisch zal ForFarmers zich de komende jaren moeten richten op landen waar nog wel groei mogelijk is", meent Inberg. De krimpende veesector in Nederland biedt volgens de analist te weinig perspectief.

Ook vindt hij dat de "luie balans" van ForFarmers aan het werk moet worden gezet door nieuwe overnames te doen.
Market cap van 550 miljoen... NL markt krimpt wat... Elders in EU moeten ze wat gaan zoeken, lijkt het op.

Wie weet, ik zou wel willen dat zo een bedrijf wel nette winsten draait per jaar.

https://www.morningstar.com/stocks/xams/ffarm/financials

Qua winst zit het tussen de 15 cent en 50 cent per aandeel... Neem 30... doe een k/w van 15 er tegen aan tuffen en je komt rond de 4.5 euro uit.

Kopen bij 4 kan prima, ik denk niet dat je dan veel risico loopt om er veel armer op te worden over de langere termijn.

/ bierviltjes berekening, ik zie niks geks hier aan op het eerste gezicht.

[ Bericht 5% gewijzigd door ludovico op 27-04-2021 14:18:02 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199180537
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:40 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Naja het idee vind ik wel zuur, ga je long, gaat er iemand anders voor een gelijk aantal short, schiet niet echt op...

Hoe wordt het volgende eigenlijk opgelost? Stel dat TELL enorm stijgt. Die shorter die jouw aandelen had geleend, krijgt een margin call, maar kan niet bijbetalen. Degiro koopt TELL om z'n positie te neutraliseren, maar z'n nog resterende margin schiet te kort om ze allemaal te kopen. Waar komt dan het geld vandaan om jouw positie weer volledig te herstellen met de originele aandelen?

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 27-04-2021 16:19:33 ]
pi_199188953
Wie heeft nog meer Sligro? Heb 2,5k voor 17,10 *O* Nu 25+ _O_
  woensdag 28 april 2021 @ 08:52:48 #176
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199188999
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:48 schreef Beursaap het volgende:
Wie heeft nog meer Sligro? Heb 2,5k voor 17,10 *O* Nu 25+ _O_
20k, netjes!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199189203
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 16:08 schreef jaco het volgende:
Hoe wordt het volgende eigenlijk opgelost? Stel dat TELL enorm stijgt. Die shorter die jouw aandelen had geleend, krijgt een margin call, maar kan niet bijbetalen. Degiro koopt TELL om z'n positie te neutraliseren, maar z'n nog resterende margin schiet te kort om ze allemaal te kopen. Waar komt dan het geld vandaan om jouw positie weer volledig te herstellen met de originele aandelen?
Het korte antwoord is: niet. Het iets langere antwoord: de shorter is vanuit jouw perspectief DeGiro (en niet de daadwerkelijke shorter, die leent de aandelen van DeGiro), dus voor zover DeGiro met haar eigen vermogen de verliezen kan dragen zit jij nog safe. Maar voor mijn gevoel (zonder de getallen te kennen) is DeGiro nou ook weer niet supervermogend, dus hoe waardevol die extra buffer is bij een probleem (zo'n margin call zal niet op een paar ton gaan) durf ik niet te zeggen.

Het is nog nooit fout gegaan, jongens als Robin Hood leven ervan, maar kwamen ook wel heel erg dicht bij de afgrond afgelopen januari. Wat overigens hún margin call was. Die konden ternauwernood nog 5 miljard (?) ["The lenders wanted a P&L - I was like: P&L? Are you kidding?"] lospeuteren, maar ben heel benieuwd wat de gevolgen anders waren geweest.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199189227
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:48 schreef Beursaap het volgende:
Wie heeft nog meer Sligro? Heb 2,5k voor 17,10 *O* Nu 25+ _O_
Puts. Zijn nog 5 cent waard. Ik vind het echt een totaal achterhaald concept, ze blijven maar gezeik in BE en ICT houden en ik twijfel echt of ze niet in een covenant breach komen op iets langere termijn. Zou me ook niets verbazen als ze nog gaan emitteren, tegen deze koers lijkt me dat een niet te missen kans. Dat ze om het hardst roepen dat dat totaal niet nodig is, kan je ook negatief uitleggen, maar dan ben ik misschien wat zuur. En vooralsnog in ieder geval geen gelijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199189346
quote:
14s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:52 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

20k, netjes!
Bedoel koers staat op 25,-+
  woensdag 28 april 2021 @ 09:28:48 #180
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199189350
Ik had Sligro al lange tijd, dus ik heb ook de rit naar beneden meegemaakt :'(
Gelukkig heb ik wel rond de ¤13,50 bij kunnen kopen.
  woensdag 28 april 2021 @ 09:41:42 #181
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199189470
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 09:28 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Bedoel koers staat op 25,-+
Dus 2.5k x 8 euro toch?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199189493
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 09:41 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Dus 2.5k x 8 euro toch?
Nee: 2,5k aan waarde voor een koers van 17,10.
  woensdag 28 april 2021 @ 09:47:59 #183
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199189544
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 09:43 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Nee: 2,5k aan waarde voor een koers van 17,10.
Oh….my bad…. -O-
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199190020
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 13:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Neuh vooral om het risico af te schalen. Diversificatie is leuk als er genoeg ondergewaardeerde bedrijven zijn... Niet bij een overgewaardeerde markt.
Maar juist om het risico af te schalen ga je spreiding toepassen, in wat voor markt dat is zou hier niet uit moeten maken, want dan ga je speculeren.
BlaBlaBla
pi_199190403
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:29 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Maar juist om het risico af te schalen ga je spreiding toepassen, in wat voor markt dat is zou hier niet uit moeten maken, want dan ga je speculeren.
Niet markt risico.

Markt risico afschalen is gewoon meer aandelen verzilveren voor cash bijv. Zolang het maar geen aandelen zijn.
Dan noemt men het maar speculeren. Warren Buffet is er rijk mee geworden.

Een potje hebben om evt bij te leggen als het zooitje wegklapt is niks mis mee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 28 april 2021 @ 14:17:07 #186
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199192626
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:48 schreef Beursaap het volgende:
Wie heeft nog meer Sligro? Heb 2,5k voor 17,10 *O* Nu 25+ _O_
Zeker :) GAK 14,25
pi_199192914
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 14:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zeker :) GAK 14,25
Hoeveel heb je ingelegd?
  woensdag 28 april 2021 @ 15:15:03 #188
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199193296
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 14:43 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Hoeveel heb je ingelegd?
Zo'n 5k. Veel te weinig helaas, had ingezet op Shell.
pi_199195011
Haha, Optiver, Allemaal van die bèta's die nu ineens alpha kunnen spelen. Doen we niet bij Flow hè. o|O Als daar überhaupt meisjes werken.

quote:
Nieuwe optiehandelaren bij Optiver worden onderworpen aan een intens trainingsprogramma, waarin ze moeten oefenen met snel en accuraat vaststellen van optieprijzen. Volgens een gisteren gepubliceerde uitspraak werd tijdens deze oefensessies onder meer geoefend met het vaststellen van de prijzen van dick pics, het salaris van vrouwelijke pornosterren en de duurste beha.

Om de handelaren te motiveren, worden op de werkvloer bij een goede transactie muziekfragmenten afgespeeld. Vaak met een seksuele lading, gezien de nummers die werden gebruikt: Jerk it out, Sexylady en Bitch2. Daarbij zouden volgens het vonnis ook bepaalde gebaren met een seksuele connotatie niet ongebruikelijk zijn.

Verder gingen de handelaren na het werk met elkaar en met zakenrelaties naar stripclubs en werd excessieve consumptie van alcohol op bedrijfsborrels door Optiver niet ontmoedigd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 28 april 2021 @ 23:07:32 #190
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_199200101
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:48 schreef Beursaap het volgende:
Wie heeft nog meer Sligro? Heb 2,5k voor 17,10 *O* Nu 25+ _O_
Ik heb voor ongeveer 1000 euro met een aankoopprijs van 13 euro aangeschaft destijds. Ik wacht nog even af. Zie ze nog wel wat stijgen als er meer positief nieuws over openingen van horeca komt.
pi_199201894
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo'n 5k. Veel te weinig helaas, had ingezet op Shell.
Een gegeven paard... Zo'n enorme winst moet je koesteren hoor!
pi_199202647
Voor het eerst staat m'n portfolio in de plus sinds aankoop :') *O*

Heb daarnaast bij ASN en BrandNewDay ook ter test een bedrag ingelegd om te kijken of ze (ondanks de kosten) mijn ETF's verslaan.

Heb de meest offensieve profielen / fondsen gekozen met een goed gemiddeld resultaat.

Bij ASN de inleg gelijk verdeeld over:
- Milieu & Waterfonds
- Duurzaam Small & Midcapfonds
- Duurzaam Aandelenfonds

Bij BrandNewDay gelijkmatig verdeeld over de 8 aandelenfondsen.

Ze gaan ze redelijk gelijk op en staan ze beiden een half procent in de plus na een week.
M'n portfolio staat op +0,2% dus tot nu toe doen ze het beter.

(uiteraard begrijp ik dat je zoiets over een periode van meerdere jaren moet bekijken :+ )

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 29-04-2021 10:33:34 ]
pi_199203181
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:48 schreef Beursaap het volgende:
Wie heeft nog meer Sligro? Heb 2,5k voor 17,10 *O* Nu 25+ _O_
Heb ze begin maart verkocht, op 23,50. Maar had er niet zo veel, jammer maar helaas.


Zojuist mijn SIXT aandelen verkocht met +80% en meteen verder geïnvesteerd in D'Ieteren (moeder van Carglass). Beetje met zicht op de middellange termijn (1-5 jaar).

Verder beetje aan het kijken naar TUI en Trivago. Aan de ene kant denk ik dat de reisbranche wel ietsjes gaat boomen later dit jaar, maar blijft tricky.

[ Bericht 54% gewijzigd door Hojdhopper op 29-04-2021 11:04:50 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_199204076
Heeft iemand zich nog verdiept in de nieuwe kernselectie bij Degiro?
Nog interessante toevoegingen of verwijderingen?
pi_199209382
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor het eerst staat m'n portfolio in de plus sinds aankoop :') *O*

Heb daarnaast bij ASN en BrandNewDay ook ter test een bedrag ingelegd om te kijken of ze (ondanks de kosten) mijn ETF's verslaan.

Heb de meest offensieve profielen / fondsen gekozen met een goed gemiddeld resultaat.

Bij ASN de inleg gelijk verdeeld over:
- Milieu & Waterfonds
- Duurzaam Small & Midcapfonds
- Duurzaam Aandelenfonds

Bij BrandNewDay gelijkmatig verdeeld over de 8 aandelenfondsen.

Ze gaan ze redelijk gelijk op en staan ze beiden een half procent in de plus na een week.
M'n portfolio staat op +0,2% dus tot nu toe doen ze het beter.

(uiteraard begrijp ik dat je zoiets over een periode van meerdere jaren moet bekijken :+ )
Je weet wel dat je dagelijks moet checken of je in het groen staat?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199216162
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je weet wel dat je dagelijks moet checken of je in het groen staat?
Heb het gras net gemaaid.
pi_199217970
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199236945
https://www.bloomberg.com(...)9y2ZNvqaVWm4D0vCroO8

Beurs timen doen we niet aan hé!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199262346
WISDOMTREE BATTERY SOLUTIONS UCITS ETF is nog steeds m'n best presterende ETF.

3,32% in de plus.
pi_199262419
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
WISDOMTREE BATTERY SOLUTIONS UCITS ETF is nog steeds m'n best presterende ETF.

3,32% in de plus.
PostNL. Zeker 100% in de plus.

De winst die ik op Pnl heb is genoeg voor een mooie warmtepomp ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199262520
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

PostNL. Zeker 100% in de plus.

De winst die ik op Pnl heb is genoeg voor een mooie warmtepomp ;)
Mooi zo :P
pi_199263960
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Mooi zo :P
Wat kosten warmtepompen eigk?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199264032
quote:
10s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat kosten warmtepompen eigk?
quote:
In totaal kost een grond-water warmtepomp tussen de ¤ 15.000 en ¤ 25.000.
https://www.zonnepanelen-(...)een%20warmtepomp%3F,(inclusief%20boiler%20en%20installatie).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199264051
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

https://www.zonnepanelen-(...)een%20warmtepomp%3F,(inclusief%20boiler%20en%20installatie).
Water-water warmtepomp is dan weer niet zo interessant. Meerprijs t.o.v. lucht-water verdien je nooit terug.
pi_199264207
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Water-water warmtepomp is dan weer niet zo interessant. Meerprijs t.o.v. lucht-water verdien je nooit terug.
I needs it!

Rente is toch 0!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:57:43 #206
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_199271007
Is er een duidelijke reden voor het recente dalen van Besi? Gezien de aanhoudende tekorten wbt halfgeleiders leek het een prima investering.
pi_199271079
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Is er een duidelijke reden voor het recente dalen van Besi? Gezien de aanhoudende tekorten wbt halfgeleiders leek het een prima investering.
Door tekorten kunnen ze niet aan de vraag gaan voldoen.
Nieuwsbericht van Intel over de duur van het tekort werkt niet mee.
BlaBlaBla
pi_199271589
Ze mogen wat mij betreft nog veel lager!
Cindy De Vuyst
pi_199276877
Heb ook wat Besi gekocht. Operationeel draaien ze best prima en cijfers lijken op eerste gezicht wat tegen te vallen, maar als je naar vooruitzichten kijkt ziet het er niet verkeerd uit en lijkt het me prima om in te investeren.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:22:57 #210
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199276878
Bloedrode cijfers bij pappa vandaag
Laffe huichelaar
pi_199280590
Hier ook diep rood bij de helft van m'n ETF's.

M'n BAM en Shell staan nog in de plus, Shell begon de dag erg lekker en dat is niet helemaal verdampt :P

Ongeveer ¤4000 waarde uit m'n portefeuille vandaag.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:41:18 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199280985
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hier ook diep rood bij de helft van m'n ETF's.

M'n BAM en Shell staan nog in de plus, Shell begon de dag erg lekker en dat is niet helemaal verdampt :P

Ongeveer ¤4000 waarde uit m'n portefeuille vandaag.
Jij als crypto-man wordt toch niet warm of koud van een paar procent verlies?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199281528
Gewoon positief gescoord. Aex put staat nog rood, beurs moet nog wat zakken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 4 mei 2021 @ 22:17:19 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199281659
Ik heb al een tijdje puts 650 jun short. Ik zou het liefste hebben dat de AEX rond die koers in jun expireert natuurlijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199281684
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij als crypto-man wordt toch niet warm of koud van een paar procent verlies?
Neuh, m'n bitcoins gingen per dag (per stuk) vaak al meer op en neer dan dat :+

Was meer een vaststelling dat het een wat rode dag is op de beurs.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 22:24:35 #216
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199281797
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Neuh, m'n bitcoins gingen per dag (per stuk) vaak al meer op en neer dan dat :+

Was meer een vaststelling dat het een wat rode dag is op de beurs.
Het mooie van de beurs is dat dit niet zoveel uitmaakt. Want de werkelijke, intrinsieke waarde van het aandeel wordt niet bepaald door de laatste transactie, maar door het bedrijf wat eronder zit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199281904
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het mooie van de beurs is dat dit niet zoveel uitmaakt. Want de werkelijke, intrinsieke waarde van het aandeel wordt niet bepaald door de laatste transactie, maar door het bedrijf wat eronder zit.
Het is toch ook een groot deel massahysterie, zoals we maart/april 2020 gezien hebben ;)
pi_199282173
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is toch ook een groot deel massahysterie, zoals we maart/april 2020 gezien hebben ;)
Vooral op korte termijn.. <10 jaar oid dus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199289395
Ik blijf maar steken op max. 12,5k winst al een maand helaas:

[img] https://imgshare.io/images/2021/05/05/Capture.png[/img]

[ Bericht 31% gewijzigd door Beursaap op 06-05-2021 08:36:19 ]
pi_199299964
Wat een stelletje eencelligen bij Degiro! Sinds die update kan ik niet meer zien hoevele totale winst ik heb! Waar slaat dit op? Dus totale winst van alle aandelen die ik heb en gehad heb sinds het begin. Nu staat er alleen wat je op een dag hebt verdiend/verloren.
pi_199300162
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:32 schreef Beursaap het volgende:
Wat een stelletje eencelligen bij Degiro! Sinds die update kan ik niet meer zien hoevele totale winst ik heb! Waar slaat dit op? Dus totale winst van alle aandelen die ik heb en gehad heb sinds het begin. Nu staat er alleen wat je op een dag hebt verdiend/verloren.
Neehoor? Op de app iig niet.
Online ook niet?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199300219
Hoe hedge je zo goedkoop mogelijk marktrisico weg zonder bedrijfsrisico aan te tasten?

Keb put optie AEX bijv, maar hoeveel hedge is dat nou effectief in euro's?

Keb aex P500 15dec 2023.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199300495
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Neehoor? Op de app iig niet.
Online ook niet?
App is idd ok nog online niet.
pi_199304309
Ik zit met het anale Galapagos in m'n maag :( Koersdoel staat op 100,- maar merk er niks van! GAK van 79,- dus loop aardig te bloeden, 2100,- ingelegd :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Beursaap op 06-05-2021 18:04:48 ]
  donderdag 6 mei 2021 @ 17:58:32 #225
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199304315
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:57 schreef Beursaap het volgende:
Ik zit met het anal Galapagos in m'n maag :( Koersdoel staat op 100,- maar merk er niks van! GAK van 79,- dus loop aardig te bloeden, 2100,- ingelegd :'(
Geile autocorrect heb jij.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 6 mei 2021 @ 17:59:25 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199304330
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:58 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Geile autocorrect heb jij.
_O- _O-
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 mei 2021 @ 18:00:53 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199304344
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:54 schreef ludovico het volgende:
Hoe hedge je zo goedkoop mogelijk marktrisico weg zonder bedrijfsrisico aan te tasten?

Keb put optie AEX bijv, maar hoeveel hedge is dat nou effectief in euro's?

Keb aex P500 15dec 2023.
zit heel veel tijdswaarde in
eindigt ie p[ 500 dan issie 20000 minus 2700 is theoretisch 17300 euro winst
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199304366
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:16 schreef Beursaap het volgende:

[..]

App is idd ok nog online niet.
Werkt gewoon hier.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199304455
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 18:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zit heel veel tijdswaarde in
eindigt ie p[ 500 dan issie 20000 minus 2700 is theoretisch 17300 euro winst

Dan moet die op 300 eindigen.

Ik wil eigenlijk mijn risico een beetje break even mocht het zooitje klappen naar 500.

Optie 1 is verkoop al je aandelen.... Maar daar heb ik geen zin in.

/7*5 hou je over tov huidige koers...

= 49/7 * 5 = 35

Dan wil ik eigenlijk iets wat 14 waard is mocht de aex naar 500 klappen.
Lijkt redelijk haalbaar eigenlijk met mijn huidige optie. Ligt er idd maar net aan hoe snel het gebeurt / tijdswaarde.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 6 mei 2021 @ 18:57:34 #230
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199305047
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 18:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan moet die op 300 eindigen.

Ik wil eigenlijk mijn risico een beetje break even mocht het zooitje klappen naar 500.

Optie 1 is verkoop al je aandelen.... Maar daar heb ik geen zin in.

/7*5 hou je over tov huidige koers...

= 49/7 * 5 = 35

Dan wil ik eigenlijk iets wat 14 waard is mocht de aex naar 500 klappen.
Lijkt redelijk haalbaar eigenlijk met mijn huidige optie. Ligt er idd maar net aan hoe snel het gebeurt / tijdswaarde.
Of je neemt een super stabiel aandeel
https://www.iex.nl/Aandee(...)Property-Invest.aspx
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199305136
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 18:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Of je neemt een super stabiel aandeel
https://www.iex.nl/Aandee(...)Property-Invest.aspx
3x over de kop in 10 jaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199311961
Wat vinden jullie van 'Goldspot Discoveries Corp' (SPOT) ?

Nu de prijzen van grondstoffen weer aan het stijgen zijn.
BlaBlaBla
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:24:29 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199312025
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:19 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat vinden jullie van 'Goldspot Discoveries Corp' (SPOT) ?

Nu de prijzen van grondstoffen weer aan het stijgen zijn.
Blijf er maar lekker af
hou jij je geld maar op je spaarrekening
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199312088
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Blijf er maar lekker af
hou jij je geld maar op je spaarrekening
?
BlaBlaBla
pi_199312155
Wie had deze rally na het covid dipje nou verwacht joh...
In principe mijn hele studieschuld goedgemaakt door de koersstijgingen sinds maart 2020.

Ff kijken of Gazprom door zijn resistance heen beukt vandaag.

Fundamentele analyse op basis van RSI en Bollinger bands en ook resistance lijn zegt eigenlijk: Verkoop je gazprommetjes op dit moment.

[ Bericht 34% gewijzigd door ludovico op 07-05-2021 10:42:23 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:46:45 #236
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199312272
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:37 schreef ludovico het volgende:
Wie had deze rally na het covid dipje nou verwacht joh...
In principe mijn hele studieschuld goedgemaakt door de koersstijgingen sinds maart 2020.

Ff kijken of Gazprom door zijn resistance heen beukt vandaag.

Fundamentele analyse op basis van RSI en Bollinger bands en ook resistance lijn zegt eigenlijk: Verkoop je gazprommetjes op dit moment.
sentiment fossiele brandstoffen is ver zoek
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:46:50 #237
13309 nostra
ask why
pi_199312277
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:19 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat vinden jullie van 'Goldspot Discoveries Corp' (SPOT) ?

Nu de prijzen van grondstoffen weer aan het stijgen zijn.
Als je op grondstoffen/inflatiehedge wil zitten zou ik lekker veilig in een etf gaan zitten dan in een "random" OTC / TSX junior miner. Wil je een achtbaan, dan moet je ervoor gaan. Persoonlijk houd ik het liever wat veiliger bij de Durban Roodepoort's en Wheaton's, maar ben dan ook een risico-averse boekhouder. ;)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199312291
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

sentiment fossiele brandstoffen is ver zoek
Het zal geen hype aandeel worden als Tesla nee. Maar dat is allicht positief.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199312299
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:46 schreef nostra het volgende:
risico-averse boekhouder.
Why ben je niet risico zoekende boekhouder dan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:53:20 #240
13309 nostra
ask why
pi_199312352
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Why ben je niet risico zoekende boekhouder dan?
Nah, het is meer dat ik het niet zo heel erg op individuele miners heb. In het algemeen, niet zozeer precious metals. Geen verstand van en er is altijd wel gezeik met die gasten (ook de Glencore's en Rio's van deze wereld): dan sturen ze weer kindjes de mijn in, dan kopen ze weer iemand om, dan blazen ze weer één of ander wereldwonder op. Niet heel ESG-proof. Liever daarom wat spreiding (of dekking in handel ipv alleen productie), maar ik zit sowieso (nog) niet in grondstoffen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199312382
Heineken bijna 100 euro per aandeel.
Maken een beetje steady 3,5 - 4,5 euro winst per aandeel. Zitten ook rond de K/W van 25 dus.

Overgewaardeerd zooitje, het kan echt 30-40% naar beneden zomaar. En dan zit je op.... Als het uniform over de index gaat.... 400-450 punten AEX.

Kan zomaar.

En bij 7% rendement per jaar mag je 10 jaar wachten voordat je je verlies hebt ingehaald bij een halvering van beurskoersen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199312519


5x over de kop sinds low 2009.

2x over de kop sinds 2016.

Het is nu 5 jaar later.... Niet 10. Je zou, tegen gelijke verdisconteringsvoeten, dat de beurs 60% te hard is gegroeid de laatste 5 jaar. Maar men gaat massaal akkoord met minder rendement dus lagere verdisconteringsvoeten...Danwel men verwacht enige inflatie maar als ik op dat idee inzoom is dat pas iets wat een beetje reëel is geworden sinds Covid... De lagere rentes zijn uiteraard wel evident en "TINA" maakt dan toch denk ik dat men akkoord gaat met lagere verdisconteringsvoeten.... Neemt niet weg dat dit gepaard gaat met een grilligere aandelenmarkt, aangezien je met lagere verdisconteringsvoeten de waardering van een aandeel afhankelijker maakt van toekomstige winsten, die onzekerder zijn in te schatten dan huidige winsten.

5x over de kop sinds low 2009... dat is 12 jaar, daarin verwacht je eigenlijk met 7% rendement op jaarbasis misschien een factor 2.2 over de kop, zeker niet 5x.. Maar okay, terugkijkend op de beurskoersen van de afgelopen +- 20 jaar... Is een bandbreedte van de aandelen markt tussen "hoog / crash" ook wel een factor 2. Lijkt ook wel 1x per 10 jaar plaats te vinden... Als je de high van 2007 pakt is in 12 jaar tijd de markt +- verdubbeld, wat dan weer niet zo gek lijkt.

Maar dan ga je van piek naar piek rekenen. De hele tussenperiode is de winst beduidend minder. Sterker nog, na de piek van 2000 mocht je 7 jaar wachten voordat je weer op winst stond.

Na de piek van 2007 (ouch, laat dit even inzinken, het moment dat men, die instapte in de aex in 2000, zou een halve tel op winst hebben gestaan in 2007, en daarna zakt het gelijk weer in elkaar) duurde het nog 2014 voordat het weer op winst stond.

Dat is voor hen die op het meest ongunstige moment hebben ingestapt 14 jaar op rood staan.

Mijn gevoel zegt mij dat we gewoon weer aan de bovenkant van de bandbreedte zitten. De komende jaren net zoveel rendement verwachten als dat we gezien hebben lijkt me totaal onrealistisch, in ieder geval op de markt (stock picks dus daargelaten).

Warren Buffet zit ook op een grote pile met cash, hoewel dat volgens mij ook maar 5% is van de totale portefeuille waarde.. Maar bij Buffet is het wel een beetje de vraag in welke mate Berkshire Hathaway geleveraged is.

[ Bericht 48% gewijzigd door ludovico op 07-05-2021 11:26:44 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:56:22 #243
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199313109
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:56 schreef ludovico het volgende:
Heineken bijna 100 euro per aandeel.
Maken een beetje steady 3,5 - 4,5 euro winst per aandeel. Zitten ook rond de K/W van 25 dus.

Overgewaardeerd zooitje, het kan echt 30-40% naar beneden zomaar. En dan zit je op.... Als het uniform over de index gaat.... 400-450 punten AEX.

Kan zomaar.

En bij 7% rendement per jaar mag je 10 jaar wachten voordat je je verlies hebt ingehaald bij een halvering van beurskoersen.
volgende maand heeft iedereen de niet uit gegeven cash nodig om op vakantie te gaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199313124
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

volgende maand heeft iedereen de niet uit gegeven cash nodig om op vakantie te gaan
Wat was dat gezegde nou? Sell in may?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199314433
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat was dat gezegde nou? Sell in may?
Sell in May, but remember to come back in September.
pi_199321937
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:07 schreef ludovico het volgende:
[ afbeelding ]

5x over de kop sinds low 2009.

2x over de kop sinds 2016.

Het is nu 5 jaar later.... Niet 10. Je zou, tegen gelijke verdisconteringsvoeten, dat de beurs 60% te hard is gegroeid de laatste 5 jaar. Maar men gaat massaal akkoord met minder rendement dus lagere verdisconteringsvoeten...Danwel men verwacht enige inflatie maar als ik op dat idee inzoom is dat pas iets wat een beetje reëel is geworden sinds Covid... De lagere rentes zijn uiteraard wel evident en "TINA" maakt dan toch denk ik dat men akkoord gaat met lagere verdisconteringsvoeten.... Neemt niet weg dat dit gepaard gaat met een grilligere aandelenmarkt, aangezien je met lagere verdisconteringsvoeten de waardering van een aandeel afhankelijker maakt van toekomstige winsten, die onzekerder zijn in te schatten dan huidige winsten.

5x over de kop sinds low 2009... dat is 12 jaar, daarin verwacht je eigenlijk met 7% rendement op jaarbasis misschien een factor 2.2 over de kop, zeker niet 5x.. Maar okay, terugkijkend op de beurskoersen van de afgelopen +- 20 jaar... Is een bandbreedte van de aandelen markt tussen "hoog / crash" ook wel een factor 2. Lijkt ook wel 1x per 10 jaar plaats te vinden... Als je de high van 2007 pakt is in 12 jaar tijd de markt +- verdubbeld, wat dan weer niet zo gek lijkt.

Maar dan ga je van piek naar piek rekenen. De hele tussenperiode is de winst beduidend minder. Sterker nog, na de piek van 2000 mocht je 7 jaar wachten voordat je weer op winst stond.

Na de piek van 2007 (ouch, laat dit even inzinken, het moment dat men, die instapte in de aex in 2000, zou een halve tel op winst hebben gestaan in 2007, en daarna zakt het gelijk weer in elkaar) duurde het nog 2014 voordat het weer op winst stond.

Dat is voor hen die op het meest ongunstige moment hebben ingestapt 14 jaar op rood staan.

Mijn gevoel zegt mij dat we gewoon weer aan de bovenkant van de bandbreedte zitten. De komende jaren net zoveel rendement verwachten als dat we gezien hebben lijkt me totaal onrealistisch, in ieder geval op de markt (stock picks dus daargelaten).

Warren Buffet zit ook op een grote pile met cash, hoewel dat volgens mij ook maar 5% is van de totale portefeuille waarde.. Maar bij Buffet is het wel een beetje de vraag in welke mate Berkshire Hathaway geleveraged is.

Zo, dat is een confronterende grafiek...

https://finance.yahoo.com/quote/%5ESP500TR/

Dan doet de usa het beduidend beter...
pi_199322465
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

volgende maand heeft iedereen de niet uit gegeven cash nodig om op vakantie te gaan
Vakantie? Volgens mij duwt iedereen zijn geld in zijn huis en andere zaken. Ik wil een dakkapel: met mazzel ben ik in december aan de beurt. De lokale autodealer in jonge occasions in het hogere segment draait een topomzet. Ik denk dat het met die vakantie wel meevalt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199323236
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:17 schreef SOG het volgende:

[..]

Zo, dat is een confronterende grafiek...

https://finance.yahoo.com/quote/%5ESP500TR/

Dan doet de usa het beduidend beter...
https://www.google.com/se(...)&oq=aexgr&aqs=chrome..69i57j35i39j0i10i131i433j0i10l2.3438j1j4&client=ms-android-lenovo&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8&stick=H4sIAAAAAAAAAONgVuLRT9c3LDQ1SresMKl6xOjJLfDyxz1hKYdJa05eY7Ti4grOyC93zSvJLKkU0uFig7KUuASkUDRqMEjxcaGI8Oxi4nPLzEvMS051zs8tSCxKXcQqlJhaoZBepFCWWpSempOZlZ2aBwDWXpMmggAAAA&ictx=1&ved=2ahUKEwjuhvKkxbjwAhVOO-wKHTuwBhAQyNoBKAF6BAgCEAk

Geen idee of dit werkt, anyhow, via Google kan je aexgr en sp500 vergelijken.. Sinds 200: 203% return op SP 500 en 143% op aexgr.

Dus Amerika is een factor 1.4 meer gegroeid dan NL.. De gap ontstond pas rond 2012 zie ik.

Lijkt mij, om eerlijk te zijn, gewoon duiden dat de bubbel in de states nog groter is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199323380
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

https://www.google.com/se(...)&oq=aexgr&aqs=chrome..69i57j35i39j0i10i131i433j0i10l2.3438j1j4&client=ms-android-lenovo&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8&stick=H4sIAAAAAAAAAONgVuLRT9c3LDQ1SresMKl6xOjJLfDyxz1hKYdJa05eY7Ti4grOyC93zSvJLKkU0uFig7KUuASkUDRqMEjxcaGI8Oxi4nPLzEvMS051zs8tSCxKXcQqlJhaoZBepFCWWpSempOZlZ2aBwDWXpMmggAAAA&ictx=1&ved=2ahUKEwjuhvKkxbjwAhVOO-wKHTuwBhAQyNoBKAF6BAgCEAk

Geen idee of dit werkt, anyhow, via Google kan je aexgr en sp500 vergelijken.. Sinds 200: 203% return op SP 500 en 143% op aexgr.

Dus Amerika is een factor 1.4 meer gegroeid dan NL.. De gap ontstond pas rond 2012 zie ik.

Lijkt mij, om eerlijk te zijn, gewoon duiden dat de bubbel in de states nog groter is.
In het jaar 200 hadden ze nog geen aandelenbeurs dus dit klopt niet
pi_199327682
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:16 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Omdat je geen hypotheek kan vestigen op een goudstaaf, je kan enkel een belofte maken. Waarbij je nog steeds wisselende koersen hebt. Verder zijn banken net als de gemiddelde Nederlander risicoavers. De bank snap ik hier in.
Landbouwgrond is waardevaster dan een huis.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199327689
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:59 schreef SOG het volgende:

[..]

In het jaar 200 hadden ze nog geen aandelenbeurs dus dit klopt niet
Slim van jou, wss zuig ik het dan maar gewoon uit mijn duim denk ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199328712
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Landbouwgrond is waardevaster dan een huis.
Nogal nutteloos om hier erover door te gaan niet? Heeft zelfs niets met de beurs te maken. Maar ja, daar kan je een hypotheek op vestigen en als een bank het liquide en boeiend genoeg vind voor bij een executieveiling kan je het ongetwijfeld als onderpand gebruiken.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 13:25:29 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199328751
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Landbouwgrond is waardevaster dan een huis.
als je landbouwrond in andere delen van Europa koopt wel, in Nederland is geen enkele mogelijkheid meer om het verder te ontwikkelen dan voor landbouw en dat si hier veel te duur , duurste van Europa

Roermenie heeft wel mogelijkheden
https://www.boerenbusines(...)-in-roemeni-eigendom

quote:
Prijs grondhuur Nederland is in Roemenië eigendom
24 Januari 2017 - Clarisse van der Woude - 4 reacties
Zo'n 8 procent van de landbouwgrond in Roemenië is in handen van buitenlanders. Nederland is er één van de grootste investeerders.
Frisian Investors investeert sinds 2008 in grond en ziet grote mogelijkheden. '
Een boer in Nederland doet er pakweg dertig jaar over voordat hij de lening op aangekochte grond terug heeft betaald.
In Roemenië ben je na een paar jaar klaar', zegt partner Minne Lettinga
.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199328789
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 13:22 schreef investeerdertje het volgende:
Nogal nutteloos om hier erover door te gaan niet? Heeft zelfs niets met de beurs te maken.
Jouw manier van posten vind ik maar kut eigenlijk. Beetje uit de hoogte en vervelend.
Groetjes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199328801
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 13:25 schreef michaelmoore het volgende:
als je landbouwrond in andere delen van Europa koopt wel, in Nederland is geen enkele mogelijkheid meer om het verder te ontwikkelen dan voor landbouw en dat si hier veel te duur , duurste van Europa
Maar hier heb je dan weer stukken grond waar kans is op opkopen voor woningbouw en dan gaat het juist weer x over de kop. Neemt overigens niet weg dat het nog steeds minder grillig verloopt dan de huizenprijzen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 13:29:40 #256
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199328809
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 13:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar hier heb je dan weer stukken grond waar kans is op opkopen voor woningbouw en dan gaat het juist weer x over de kop.
Nee die tijd is geweest

slechts zeeer beperkt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199328816
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 13:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee die tijd is geweest

slechts zeeer beperkt
Er moeten toch ruim 1 miljoen woningen bij oid? Waar moet dat allemaal?

Ja21, spreekt over een compleet nieuwe stad bouwen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 13:31:10 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199328828
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 13:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er moeten toch ruim 1 miljoen woningen bij oid? Waar moet dat allemaal?

Ja21, spreekt over een compleet nieuwe stad bouwen.
Landbouwgrond is 200.000 hectare voor woningbouw is 0,5% grond voldoende
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199328894
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 13:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Landbouwgrond is 200.000 hectare voor woningbouw is 0,5% grond voldoende
quote:
54% van alle grond in Nederland is in gebruik voor de landbouw. De totale oppervlakte van Nederland bedraagt 4.145.000 hectare.
Dan zit je op 2 miljoen hectare landbouwgrond toch.

Als je dan 1 miljoen woningen hebt met 100 vierkante meter... zit je op 100miljoen vierkante meter.... cq 10.000 hectare, right?

Das idd 0.5%, nice.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 13:38:47 #260
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199328926
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 13:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Dan zit je op 2 miljoen hectare landbouwgrond toch.

Als je dan 1 miljoen woningen hebt met 100 vierkante meter... zit je op 100miljoen vierkante meter.... cq 10.000 hectare, right?

Das idd 0.5%, nice.
quote:
Een relatief klein deel van ons grondgebied is bestemd voor bebouwing en wegen.
Van de totale oppervlakte van Nederland is 54 procent (2,2 miljoen hectare) in gebruik als landbouwterrein
,

25 woningen , per hectare is royaal

is dus 40.000 hectare nodig voor 1.000.000 woningen
is dus inderdaad slechts 0,5 %

Dan kan 20% van de landbouwgrond omgezet in Bos worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199329003
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 13:38 schreef michaelmoore het volgende:
is dus 40.000 hectare nodig voor 1.000.000 woningen
is dus inderdaad slechts 0,5 %
Dan zit je op 200*40 * 1000 = 8 miljoen hectare total hè. Dan zit je er een factor 4 naast.

Maar het zal, vanwege appartementen en dergelijk, wel makkelijk richting 0.5% kunnen gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199329046
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 13:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jouw manier van posten vind ik maar kut eigenlijk. Beetje uit de hoogte en vervelend.
Groetjes.
Thanks :)
  zaterdag 8 mei 2021 @ 13:55:28 #263
13309 nostra
ask why
pi_199329123
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:48 schreef ludovico het volgende:
Geen idee of dit werkt, anyhow, via Google kan je aexgr en sp500 vergelijken.. Sinds 200: 203% return op SP 500 en 143% op aexgr.

Dus Amerika is een factor 1.4 meer gegroeid dan NL.. De gap ontstond pas rond 2012 zie ik.
Zat de AEX in de jaren voor Adyen, een zwaarder ASML en TKWY niet veel minder tech-gewogen dan de SP? Puur een gevoel hoor, heb de cijfers niet voorhanden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199329389
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 13:55 schreef nostra het volgende:

[..]

Zat de AEX in de jaren voor Adyen, een zwaarder ASML en TKWY niet veel minder tech-gewogen dan de SP? Puur een gevoel hoor, heb de cijfers niet voorhanden.
Ik ook niet, maar gezien de correlatie in de periode 2012 die bijna 1.0 is.... En dan het uit elkaar groeien van na 2012, is dat toch enigszins opmerkelijk.

Sure de Amerikanen hebben meer groeiaandelen maar ik vind in historisch perspectief, als ik hoor dat de P/E ratio boven de 30 ligt.... Tjah, fors allemaal.

En die hele bitcoin mania en Tesla en Netflix mania.. er zijn genoeg bubbels.

Er is een reden dat ik aardig aan het hedgen geslagen ben en al veel heb verzilverd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199329798
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

https://www.google.com/se(...)&oq=aexgr&aqs=chrome..69i57j35i39j0i10i131i433j0i10l2.3438j1j4&client=ms-android-lenovo&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8&stick=H4sIAAAAAAAAAONgVuLRT9c3LDQ1SresMKl6xOjJLfDyxz1hKYdJa05eY7Ti4grOyC93zSvJLKkU0uFig7KUuASkUDRqMEjxcaGI8Oxi4nPLzEvMS051zs8tSCxKXcQqlJhaoZBepFCWWpSempOZlZ2aBwDWXpMmggAAAA&ictx=1&ved=2ahUKEwjuhvKkxbjwAhVOO-wKHTuwBhAQyNoBKAF6BAgCEAk

Geen idee of dit werkt, anyhow, via Google kan je aexgr en sp500 vergelijken.. Sinds 200: 203% return op SP 500 en 143% op aexgr.

Dus Amerika is een factor 1.4 meer gegroeid dan NL.. De gap ontstond pas rond 2012 zie ik.

Lijkt mij, om eerlijk te zijn, gewoon duiden dat de bubbel in de states nog groter is.
Hoe dan? Mij lukt dat niet. Kan de sp500tr er niet in krijgen.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:54:29 #266
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199330107
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 13:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan zit je op 200*40 * 1000 = 8 miljoen hectare total hè. Dan zit je er een factor 4 naast.

Maar het zal, vanwege appartementen en dergelijk, wel makkelijk richting 0.5% kunnen gaan.
1 % van de beschikbare landbouwgrond omzetten in woningbouw is voldoende om het volledig tekort aan woningen te dekken

Dab kan er 25% omgezet worden in recreatie en bos en natuur

dan si er nog veel teveel landbouwgrond
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199330148
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

1 % van de beschikbare landbouwgrond omzetten in woningbouw is voldoende om het volledig tekort aan woningen te dekken

Dab kan er 25% omgezet worden in recreatie en bos en natuur

dan si er nog veel teveel landbouwgrond
Ho ho hooo, we moeten nog wat eten!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 15:14:00 #268
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199330448
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ho ho hooo, we moeten nog wat eten!
Opbrengsten per hectare nemen jaarlijks vooral toe door betere rassen van Montsanto (Bayer)
Beter kennis betere ziektebestrijding , meermaals oogsten per hectare , grotere koeien , beter import voer enz

Nee met 50 % van het huidige landbouwareaal zullen de prijzen nog steeds niet significant verbeteren en is er nog steeds overproductie

5% minder grond en 5% meer KG opbrengst
https://www.nieuweoogst.n(...)anden-met-38-procent

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 08-05-2021 15:28:45 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199331451
En mensen hier mij maar uitlachen om mn NCU positie. :')

Suck on it
pi_199331779
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:11 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
En mensen hier mij maar uitlachen om mn NCU positie. :')

Suck on it
Mooie penny stock, in den koper, waarom zit je er in?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199331958
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mooie penny stock, in den koper, waarom zit je er in?
Kort samengevat ging het bedrijf gebukt onder langlopende schulden, maar had het tegelijkertijd veel vergunningen voor de ontginning van nieuwe mijnen op hun grond.

Waar ik op inzette, is dat de koperprijs verder zou gaan stijgen dan waar de markt op anticipeerde. Hierdoor zou de waarschijnlijkheid groot zijn dat het bedrijf niet alleen haar langstlopende schulden kon afbetalen, maar ook de opzet van de nieuwe mijn kon bekostigen.

Inmiddels zijn de schulden ge-herfinanciert en loopt het opzetten van de nieuwe mijn (open pit) zoals gepland. De koperprijs blijft bovendien stijgen.

Tot nu toe ontvouwt het zich precies waar ik op gehoopt had. Enige risico nu waar ik een beetje huiverig voor ben is dat de rentes ineens disproportioneel gaan stijgen. Maar voorlopig >80% geplust in de afgelopen 3 maanden
pi_199331987
Overigens zit er nog steeds veel opwaarts potentieel in. Volatiliteit moet je alleen wel tegen kunnen, anders is dit bedrijf niet voor jou. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door tuinkabouter5000 op 08-05-2021 16:51:53 ]
  zaterdag 8 mei 2021 @ 19:04:01 #273
13309 nostra
ask why
pi_199334094
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar gezien de correlatie in de periode 2012 die bijna 1.0 is.... En dan het uit elkaar groeien van na 2012, is dat toch enigszins opmerkelijk.

Sure de Amerikanen hebben meer groeiaandelen maar ik vind in historisch perspectief, als ik hoor dat de P/E ratio boven de 30 ligt.... Tjah, fors allemaal.

En die hele bitcoin mania en Tesla en Netflix mania.. er zijn genoeg bubbels.

Er is een reden dat ik aardig aan het hedgen geslagen ben en al veel heb verzilverd.
Tja, dat de waarderingen hoog zijn is evident; een belangrijk verschil is dat groei over het algemeen nu ook daadwerkelijk centen verdient (en veel). Dat aan de andere kant van het spectrum de Heinekens en KO's van deze wereld een forse premie hebben is ook nog wel te verklaren.

Enniewee, ik heb drie shorts op de Nasdaq en één op de DJIA waardeloos zien expireren; ik kijk het wel even aan wat dat betreft voorlopig. Misschien een short op de Amerikaanse rente nog. Alleen timing hè. ;)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199339516
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 19:04 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, dat de waarderingen hoog zijn is evident; een belangrijk verschil is dat groei over het algemeen nu ook daadwerkelijk centen verdient (en veel). Dat aan de andere kant van het spectrum de Heinekens en KO's van deze wereld een forse premie hebben is ook nog wel te verklaren.

Enniewee, ik heb drie shorts op de Nasdaq en één op de DJIA waardeloos zien expireren; ik kijk het wel even aan wat dat betreft voorlopig. Misschien een short op de Amerikaanse rente nog. Alleen timing hè. ;)
Meh, je hebt gewoon groot risico op een set back.

Kijk als het 7 jaar stabiel blijft qua prijzen dan is die overwaardering er wel weer wat uit. Maar tjah, dan heb je wel al die tijd risico gelopen.

Aandeel postnl is bijna x5 sinds low 2020.. Die zit bijna tegen de intrinsieke waarde nog een 20-30% erbij en ik verlies ook in die stock pick mijn interesse.

De Warren buffets investeren volgens mij net even met een andere filosofie, het doet ze minder als een aandeel overgewaardeerd wordt. Hebben een langere termijn visie in dat opzicht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199353466
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:57 schreef Beursaap het volgende:
Ik zit met het anale Galapagos in m'n maag :( Koersdoel staat op 100,- maar merk er niks van! GAK van 79,- dus loop aardig te bloeden, 2100,- ingelegd :'(
-O- wat een ellende en dan wel het koersdoel verhogen!
  maandag 10 mei 2021 @ 12:15:34 #276
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199356030
Galapagos is wel de grootste bodemloze put waar ik ooit in belegd heb :')
pi_199356281
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:15 schreef leolinedance het volgende:
Galapagos is wel de grootste bodemloze put waar ik ooit in belegd heb :')
Wat is je gak? Mijne 79.
  maandag 10 mei 2021 @ 16:11:00 #278
13309 nostra
ask why
pi_199359578
Sinds wanneer is DeGiro all kumbaya gegaan met hun ESG-beleid? Heel LMT is gewoon niet verhandelbaar?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199361555
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199365521
quote:
81s.gif Op maandag 10 mei 2021 16:11 schreef nostra het volgende:
Sinds wanneer is DeGiro all kumbaya gegaan met hun ESG-beleid? Heel LMT is gewoon niet verhandelbaar?
Zo te zien is het al een tijdje zo.

https://amp.reddit.com/r/(...)s_missing_on_degiro/
  dinsdag 11 mei 2021 @ 09:07:54 #281
13309 nostra
ask why
pi_199368108
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 22:16 schreef floris_b het volgende:

[..]

Zo te zien is het al een tijdje zo.

https://amp.reddit.com/r/(...)s_missing_on_degiro/
Bijzonder. Lekker arbitrair ook, Raytheon is dan weer geen probleem.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199368459
Ouch, een rode start van de dag: -2% overall.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199369956
Geen zorgen. Hans de Geus waarschuwt vandaag dat ie ons al gewaarschuwd had :')
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:40:18 #284
13309 nostra
ask why
pi_199370076
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:30 schreef SOG het volgende:
Geen zorgen. Hans de Geus waarschuwt vandaag dat ie ons al gewaarschuwd had :')
Googul en Miekrosoft kopen. _O_
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199370585
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:15 schreef leolinedance het volgende:
Galapagos is wel de grootste bodemloze put waar ik ooit in belegd heb :')
Mocht ik weten dat ze ooit nog naar 90 euro teruggaan. Ik koop mezelf zeer diep in! Maar 90 euro is vrij hoog gewaardeerd!
Cindy De Vuyst
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:51:07 #286
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:09:43 #287
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199373891
Ik vind de nieuwe opmaak van iex.nl geen succes.
pi_199375495
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:09 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind de nieuwe opmaak van iex.nl geen succes.
Daar sluit ik mij bij aan. Op een desktop vind ik de nieuwe lay-out een stapje achteruit.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:43:20 #289
13309 nostra
ask why
pi_199375555
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:15 schreef leolinedance het volgende:
Galapagos is wel de grootste bodemloze put waar ik ooit in belegd heb :')
Die krengen noteren nu onder hun cashpositie toch? Geen idee van hun runrate verder, maar dan heb je het wel echt verneukt qua vertrouwen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199376721
Bijltjesdag voor het waanzinnige beleid van de afgelopen 10 jaar komt steeds sneller dichterbij als je de inflatiecijfers ziet in de echte economie. Het kan niet zo zijn dat een economie niet duurzaam minder efficiënt wordt als er vrijwel nul faillissementen zijn en iedereen en zijn moeder wordt gered met geprint geld.

Overheden blijven maar 'stimuleren' en met grootste investeringsplannen komen maar je kan geen grondstoffen of arbeidskrachten printen.
pi_199381460
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 19:00 schreef Confetti het volgende:
Bijltjesdag voor het waanzinnige beleid van de afgelopen 10 jaar komt steeds sneller dichterbij als je de inflatiecijfers ziet in de echte economie. Het kan niet zo zijn dat een economie niet duurzaam minder efficiënt wordt als er vrijwel nul faillissementen zijn en iedereen en zijn moeder wordt gered met geprint geld.

Overheden blijven maar 'stimuleren' en met grootste investeringsplannen komen maar je kan geen grondstoffen of arbeidskrachten printen.
Tis gewoon de kosten van geld drukken tot onder nul niveau.

Iedereen die wat kan renderen zal dus winst gaan maken met dat kapitaal. Maar het is ook een zachtere landing voor hen die last hebben van lage vraag...

Het biedt extra tijd.

Zwengels de economie aan en gaat men meer uitgeven met oa extra geld in circulatie dan komt er inflatie.

Maar de echte aanjager daarvoor is de staat geweest met fiscaal beleid. Dit monetaire beleid kennen we al heel lang en had vooral effect op de financiële sector.

Nu de staat de schulden op zich neemt en loslaat op de reële economie middels zijn uitgaven lijkt inflatie mij logischer.

De vraag wordt alleen in welke mate de centrale banken hun rentes gaan verhogen. Ik heb het gevoel dat die conservatief blijven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199381477
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Die krengen noteren nu onder hun cashpositie toch? Geen idee van hun runrate verder, maar dan heb je het wel echt verneukt qua vertrouwen.
Tjah als je 1 miljoen leent van de bank heb je ook een cash positie van 1 mil.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199384439
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tjah als je 1 miljoen leent van de bank heb je ook een cash positie van 1 mil.
Kan ook belangrijk zijn, maar bij Galapagos is het gewoon deferred revenue van de mannen van Gilead afaik.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199401232
Al 3 dagen terminale verliezen, terwijl alles weer open gaat! Hoe kan dat :?
pi_199401457
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 11:03 schreef Beursaap het volgende:
Al 3 dagen terminale verliezen, terwijl alles weer open gaat! Hoe kan dat :?
De beurs kijkt altijd vooruit. De rente stijgt iets. Er is vrees voor een loonprijsspiraal (omhoog welteverstaan). Overigens zaten we op een all time high. Trouwens, zoveel stellen die verliesjes over de afgelopen dagen (marktbreed) toch niet voor?
pi_199401501
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:09 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind de nieuwe opmaak van iex.nl geen succes.
Enorm onoverzichtelijk geworden.
BlaBlaBla
pi_199403933
Wie is de marketmaker op Sprinters eigenlijk, ING zelf of wat? Ik ren maar achter de laat aan. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199404094
quote:
10s.gif Op donderdag 13 mei 2021 14:17 schreef nostra het volgende:
Wie is de marketmaker op Sprinters eigenlijk, ING zelf of wat? Ik ren maar achter de laat aan. :')
Inderdaad, dat kan ING zijn.

quote:
Klanten van ING kunnen Sprinters enkel verhandelen via het handelsplatform CATS. De handel in Sprinters vindt plaats tussen u (de eindbelegger) en de market maker (ING). Het voordeel voor u is dat u langer kunt handelen in de meeste Sprinters, namelijk van 08.00 tot 22.00 uur. Houd u buiten officiële handelstijden van de onderliggende waarden wel rekening met ruimere bied- en laatprijzen en lagere volumes. Voor klanten die Sprinters verhandelen via een andere bank of broker dan ING vindt de handel in Sprinters plaats via Euronext Amsterdam.

Bron: Brochure ING Sprinters, p. 7
pi_199405000
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 11:19 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

De beurs kijkt altijd vooruit. De rente stijgt iets. Er is vrees voor een loonprijsspiraal (omhoog welteverstaan). Overigens zaten we op een all time high. Trouwens, zoveel stellen die verliesjes over de afgelopen dagen (marktbreed) toch niet voor?
De grootste grap van dit circus is dat bij hogere inflatie de reële rente zakt en de aandelenprijzen omhoog zouden moeten gaan. Sparen wordt immers minder aantrekkelijk en toekomstige cash flows zijn hoger tegen dezelfde verdisconteringsvoet.

Maar rentes zijn nu super laag, moet bekennen dat dat in de huizenmarkt trickier wordt, mensen gaan niet bereid zijn, als n.a.v. hogere inflatie, de rentes omhoog gaan, dezelfde prijs neer te tellen voor een huis.

Het nominale component van rente is dus van invloed op prijzen nu omdat het nogal invloed heeft op je besteedbare inkomen. :7

[ Bericht 20% gewijzigd door ludovico op 13-05-2021 15:26:22 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 13 mei 2021 @ 15:14:27 #300
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199405004
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 11:19 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

De beurs kijkt altijd vooruit. De rente stijgt iets. Er is vrees voor een loonprijsspiraal (omhoog welteverstaan). Overigens zaten we op een all time high. Trouwens, zoveel stellen die verliesjes over de afgelopen dagen (marktbreed) toch niet voor?
beurs kan makkelijk 10% corrigeren , gaat ook wel gebeuren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199405346
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 15:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

beurs kan makkelijk 10% corrigeren , gaat ook wel gebeuren
30!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')