abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199054260
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:30 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Als je tech in zijn algemeen wil volgen is een Nasdaq ETF ook wel interessant en relatief goedkoop, alhoewel de S&P 500 ook steeds meer op tech gericht is.
Zelf zit ik in Lyxor Nasdaq 100.
ISIN: LU1829221024
Nasdaq ETF's heb ik idd ook onder m'n favorieten staan :)

Het komende jaar wil ik nog zo'n ¤400 tot 600k beleggen dus ook die komen nog wel voorbij als ik weer op het punt sta om wat te investeren.
pi_199054515
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het komende jaar wil ik nog zo'n ¤400 tot 600k beleggen dus ook die komen nog wel voorbij als ik weer op het punt sta om wat te investeren.
wat een bedragen. Kom ik aan met 400 euro inleg elke maand wat ik al heel spannend vind haha. Doe je goed wel.
pi_199054938
quote:

[..]

_O-
Heb je soms erfenis ontvangen van prince Philip :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199054959
quote:

[..]

Je kunt fok kopen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_199058417
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 15:15 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je kunt fok kopen
Het is wel de bedoeling dat ik enigszins een positief rendement heb over 10-15 jaar.
pi_199058805
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is wel de bedoeling dat ik enigszins een positief rendement heb over 10-15 jaar.
Blije fokkers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 18 april 2021 @ 17:48:02 #82
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199058876
quote:

[..]

Wtf. :o

Alles door crypto?
pi_199059096
quote:

[..]

Waarom het komende jaar en niet nu? Hoe eerder hoe beter. Time in the market beats timing the market.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_199059205
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:58 schreef papernote het volgende:
Time in the market beats timing the market.
Klopt ja, de score van 2001 was ook binnen 15 jaar ingehaald......... De hele tussenperiode alleen dik verlies.
pi_199059540
quote:
quote:
Met mijn investeerders heb ik een winstverdeling van 70-30, waarvan de 70 procent voor mij is.
En de investeren accepteren dat? Zij al het risico, hij 70% van de winst? Dat kan toch niet waar zijn?!

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 18-04-2021 18:29:50 ]
pi_199060596
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

[..]

En de investeren accepteren dat? Zij al het risico, hij 70% van de winst? Dat kan toch niet waar zijn?!
Riekt naar een ponzi scheme. Heb de auteur een berichtje gedaan via insta maar verwacht niet dat er een reactie komt.

Is wel heel toevallig dat madoff dood is en dat dat artikel nu verschijnt. Dit kan maar 1 ding betekenen owen=reincarnatie madoff })
pi_199060869
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:58 schreef papernote het volgende:

[..]

Waarom het komende jaar en niet nu? Hoe eerder hoe beter. Time in the market beats timing the market.
Zo heeft ieder z'n eigen advies hier en ik als noob moet daar chocolade van maken :P
pi_199060912
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zo heeft ieder z'n eigen advies hier en ik als noob moet daar chocolade van maken :P
Blijft m'n vraag staan. Als je zo veel vrij te besteden vermogen hebt, waarom wacht je dan?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_199060994
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

nee hoor, aangezien je toch al binnen bent heb je de vrijheid om genoegen te nemen met beperkt risicoprofiel met beperkt rendement. Dus gespreid instappen is dan logisch aangezien een beetje rendementsverlies niet boeit en het beperken van timingsverliezen je relatief meer waard zijn.
pi_199061463
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

[..]

Die wordt wel weggevaagd op ten duur.. No worries. De rijkste mensen zijn zoals Buffet. Niet zoals hem.
pi_199061546
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:50 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

nee hoor, aangezien je toch al binnen bent heb je de vrijheid om genoegen te nemen met beperkt risicoprofiel met beperkt rendement. Dus gespreid instappen is dan logisch aangezien een beetje rendementsverlies niet boeit en het beperken van timingsverliezen je relatief meer waard zijn.
Ok.

Afijn, de komende maanden zoek ik iedere maand wel een leuke ETF uit om wat geld in te steken, het liefst na een dipje.

Verder is het toch koffiedik kijken maar stop er niet zoveel in dat ik het op enig moment nodig zou hebben, dus tijd genoeg.
pi_199061714
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ok.

Afijn, de komende maanden zoek ik iedere maand wel een leuke ETF uit om wat geld in te steken, het liefst na een dipje.

Verder is het toch koffiedik kijken maar stop er niet zoveel in dat ik het op enig moment nodig zou hebben, dus tijd genoeg.
Ik zou het idd ook lekker uitspreiden over een jaar of 7...

Mocht het dan zakken tot onder de 500 punten kan je dat altijd nog verlagen naar 4 jaar bijv.
pi_199062028
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ok.

Afijn, de komende maanden zoek ik iedere maand wel een leuke ETF uit om wat geld in te steken
Good old DCA werkt inderdaad ook goed buiten crypto :)
pi_199069491
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zou het idd ook lekker uitspreiden over een jaar of 7...

Mocht het dan zakken tot onder de 500 punten kan je dat altijd nog verlagen naar 4 jaar bijv.
Je moet niet vergeten dat het geld op m'n rekening voor mij nu jaarlijks 2,8% kost.

Naarmate meer banken 0,5% gaan vragen om geld te "bewaren" wordt dat tot 3,3%.

- inflatie geschat op zo'n 1,25% voor 2021
- VRH 1,55%
- bank 0,5% (de rente die je ontvangt weegt daar niet meer tegenop)

Dus dat is voor mij wel weer een aansporing om het deel wat ik wil beleggen dit jaar te beleggen.

Ik moet gemiddeld minimaal 3,3% rendement per jaar maken om er niet op achteruit te boeren, dan heb ik nog niets verdiend maar alleen belasting + inflatie + kosten bank.
pi_199070073
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat het geld op m'n rekening voor mij nu jaarlijks 2,8% kost.

- VRH 1,55%

Dus dat is voor mij wel weer een aansporing om het deel wat ik wil beleggen dit jaar te beleggen.

Ik moet gemiddeld minimaal 3,3% rendement per jaar maken om er niet op achteruit te boeren, dan heb ik nog niets verdiend maar alleen belasting + inflatie + kosten bank.
Hypotheek aflossen.
Auto kopen.
Nieuw audioinstallatie.
Verbouwing.

VRH is geen speler tussen de keuze beleggen / sparen, beide hoog belast immers.
Inflatie heb je wel altijd maar okay terecht dat je ziet dat je geld minder waard wordt. Maarja wat zijn dat voor percentages als je met beleggen 50% kan zakken, noodzaak is dat je het verstand hebt dan extra bij te leggen i.p.v. uit te stappen bijv. Dat gaat niet als je 100% inzet op het hoogtepunt.

Verspreid inleggen is de garantie dat je er beter van wordt over de tijd verhogen.
  maandag 19 april 2021 @ 14:44:30 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199070316
quote:

[..]

- VRH 1,55%

Misschien is nog een belangrijkere vraag wat je doel is op langere termijn? Wat wil je bereiken? Vermogen vasthouden om het vast te houden is geen doen op zich. Uiteindelijk ga je dood.
The End Times are wild
pi_199071778
quote:
- VRH 1,55%
Is het een optie te verhuizen naar een land zonder vermogensbelasting? (Hint: zo'n beetje de rest van de wereld)

Dan ben je in ieder geval de grootste kostenpost kwijt.
pi_199073018
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:18 schreef jaco het volgende:

[..]

Is het een optie te verhuizen naar een land zonder vermogensbelasting? (Hint: zo'n beetje de rest van de wereld)

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijn-armoedige-losers
pi_199073815
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien is nog een belangrijkere vraag wat je doel is op langere termijn? Wat wil je bereiken? Vermogen vasthouden om het vast te houden is geen doen op zich. Uiteindelijk ga je dood.
Uiteraard besef ik dat, ik kan het niet meenemen.

M'n doel is om de kosten / inflatie / VRH enigszins op te vangen met beleggen, winst hoef ik niet te maken.

20% heb ik nu in 2 woningen, 25 tot 30 wil ik beleggen, dan heb ik ongeveer de helft liquide en dat is zonder die andere helft ruim voldoende om m'n pensioen te halen (en ver daarna).

Oh ja, en heb nog enkele BTC maar die laat ik even buiten beschouwing.
pi_199073846
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:18 schreef jaco het volgende:

[..]

Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')