Nasdaq ETF's heb ik idd ook onder m'n favorieten staanquote:Op zondag 18 april 2021 14:30 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Als je tech in zijn algemeen wil volgen is een Nasdaq ETF ook wel interessant en relatief goedkoop, alhoewel de S&P 500 ook steeds meer op tech gericht is.
Zelf zit ik in Lyxor Nasdaq 100.
ISIN: LU1829221024
wat een bedragen. Kom ik aan met 400 euro inleg elke maand wat ik al heel spannend vind haha. Doe je goed wel.quote:Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nasdaq ETF's heb ik idd ook onder m'n favorieten staan
Het komende jaar wil ik nog zo'n ¤400 tot 600k beleggen dus ook die komen nog wel voorbij als ik weer op het punt sta om wat te investeren.
quote:Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het komende jaar wil ik nog zo'n ¤400 tot 600k beleggen dus ook die komen nog wel voorbij als ik weer op het punt sta om wat te investeren.
Je kunt fok kopenquote:Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Blije fokkers.quote:Op zondag 18 april 2021 17:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is wel de bedoeling dat ik enigszins een positief rendement heb over 10-15 jaar.
Wtf.quote:Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom het komende jaar en niet nu? Hoe eerder hoe beter. Time in the market beats timing the market.quote:Op zondag 18 april 2021 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt ja, de score van 2001 was ook binnen 15 jaar ingehaald......... De hele tussenperiode alleen dik verlies.quote:Op zondag 18 april 2021 17:58 schreef papernote het volgende:
Time in the market beats timing the market.
quote:Op zondag 18 april 2021 03:05 schreef SOG het volgende:
https://www.ad.nl/werk/ow(...)er-voor-me~a93469b6/
W0000t 70-30
En de investeren accepteren dat? Zij al het risico, hij 70% van de winst? Dat kan toch niet waar zijn?!quote:Met mijn investeerders heb ik een winstverdeling van 70-30, waarvan de 70 procent voor mij is.
Riekt naar een ponzi scheme. Heb de auteur een berichtje gedaan via insta maar verwacht niet dat er een reactie komt.quote:Op zondag 18 april 2021 18:22 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
[..]
En de investeren accepteren dat? Zij al het risico, hij 70% van de winst? Dat kan toch niet waar zijn?!
Zo heeft ieder z'n eigen advies hier en ik als noob moet daar chocolade van makenquote:Op zondag 18 april 2021 17:58 schreef papernote het volgende:
[..]
Waarom het komende jaar en niet nu? Hoe eerder hoe beter. Time in the market beats timing the market.
Blijft m'n vraag staan. Als je zo veel vrij te besteden vermogen hebt, waarom wacht je dan?quote:Op zondag 18 april 2021 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zo heeft ieder z'n eigen advies hier en ik als noob moet daar chocolade van maken
nee hoor, aangezien je toch al binnen bent heb je de vrijheid om genoegen te nemen met beperkt risicoprofiel met beperkt rendement. Dus gespreid instappen is dan logisch aangezien een beetje rendementsverlies niet boeit en het beperken van timingsverliezen je relatief meer waard zijn.quote:Op zondag 18 april 2021 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zo heeft ieder z'n eigen advies hier en ik als noob moet daar chocolade van maken
Die wordt wel weggevaagd op ten duur.. No worries. De rijkste mensen zijn zoals Buffet. Niet zoals hem.quote:Op zondag 18 april 2021 18:22 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
[..]
En de investeren accepteren dat? Zij al het risico, hij 70% van de winst? Dat kan toch niet waar zijn?!
Ok.quote:Op zondag 18 april 2021 19:50 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
nee hoor, aangezien je toch al binnen bent heb je de vrijheid om genoegen te nemen met beperkt risicoprofiel met beperkt rendement. Dus gespreid instappen is dan logisch aangezien een beetje rendementsverlies niet boeit en het beperken van timingsverliezen je relatief meer waard zijn.
Ik zou het idd ook lekker uitspreiden over een jaar of 7...quote:Op zondag 18 april 2021 20:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ok.
Afijn, de komende maanden zoek ik iedere maand wel een leuke ETF uit om wat geld in te steken, het liefst na een dipje.
Verder is het toch koffiedik kijken maar stop er niet zoveel in dat ik het op enig moment nodig zou hebben, dus tijd genoeg.
Good old DCA werkt inderdaad ook goed buiten cryptoquote:Op zondag 18 april 2021 20:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ok.
Afijn, de komende maanden zoek ik iedere maand wel een leuke ETF uit om wat geld in te steken
Je moet niet vergeten dat het geld op m'n rekening voor mij nu jaarlijks 2,8% kost.quote:Op zondag 18 april 2021 20:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou het idd ook lekker uitspreiden over een jaar of 7...
Mocht het dan zakken tot onder de 500 punten kan je dat altijd nog verlagen naar 4 jaar bijv.
Hypotheek aflossen.quote:Op maandag 19 april 2021 13:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat het geld op m'n rekening voor mij nu jaarlijks 2,8% kost.
Naarmate meer banken 0,5% gaan vragen om geld te "bewaren" wordt dat tot 3,3%.
- inflatie geschat op zo'n 1,25% voor 2021
- VRH 1,55%
- bank 0,5% (de rente die je ontvangt weegt daar niet meer tegenop)
Dus dat is voor mij wel weer een aansporing om het deel wat ik wil beleggen dit jaar te beleggen.
Ik moet gemiddeld minimaal 3,3% rendement per jaar maken om er niet op achteruit te boeren, dan heb ik nog niets verdiend maar alleen belasting + inflatie + kosten bank.
Misschien is nog een belangrijkere vraag wat je doel is op langere termijn? Wat wil je bereiken? Vermogen vasthouden om het vast te houden is geen doen op zich. Uiteindelijk ga je dood.quote:Op maandag 19 april 2021 13:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat het geld op m'n rekening voor mij nu jaarlijks 2,8% kost.
Naarmate meer banken 0,5% gaan vragen om geld te "bewaren" wordt dat tot 3,3%.
- inflatie geschat op zo'n 1,25% voor 2021
- VRH 1,55%
- bank 0,5% (de rente die je ontvangt weegt daar niet meer tegenop)
Dus dat is voor mij wel weer een aansporing om het deel wat ik wil beleggen dit jaar te beleggen.
Ik moet gemiddeld minimaal 3,3% rendement per jaar maken om er niet op achteruit te boeren, dan heb ik nog niets verdiend maar alleen belasting + inflatie + kosten bank.
Is het een optie te verhuizen naar een land zonder vermogensbelasting? (Hint: zo'n beetje de rest van de wereld)quote:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijn-armoedige-losersquote:Op maandag 19 april 2021 16:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Is het een optie te verhuizen naar een land zonder vermogensbelasting? (Hint: zo'n beetje de rest van de wereld)
Dan ben je in ieder geval de grootste kostenpost kwijt.
Uiteraard besef ik dat, ik kan het niet meenemen.quote:Op maandag 19 april 2021 14:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is nog een belangrijkere vraag wat je doel is op langere termijn? Wat wil je bereiken? Vermogen vasthouden om het vast te houden is geen doen op zich. Uiteindelijk ga je dood.
Nee.quote:Op maandag 19 april 2021 16:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Is het een optie te verhuizen naar een land zonder vermogensbelasting? (Hint: zo'n beetje de rest van de wereld)
Dan ben je in ieder geval de grootste kostenpost kwijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |