Denk dat je sommigen niet moet onderschatten hier.quote:Op maandag 19 april 2021 21:51 schreef kloon_bassie het volgende:
Hopelijk post de verse prins hier ook z’n picks voor aandelen. Bij crypto is ie bijna blindelings te volgen met z’n gouden pik!
Zonder dollen: ik proef hier wat jaloezie over jouw vermogenspositie. Ik vraag me wel af of dit de juiste plek voor je is om advies te vragen. De gemiddelde poster hier zit toch in een heel andere positie. Verder bewonder ik wel je drang naar het zelf willen doen en ook je openheid. Respect!
Hoe ik het in jouw situatie zou doen? Wellicht iets meer in vastgoed, iets minder liquide. Naast de waardestijging van het vastgoed heb je natuurlijk ook elke maand de huurinkomsten. Aandelen lekker spreiden en wat je al eerder schreef: instappen in een fonds na een dipje. Natuurlijk geen garantie op een hoog rendement daarna maar dat heb je nooit.
Dat bedoel ik niet. Wat wil je gaan doen verder? Het behouden van je vermogen is toch in essentie zinloos.quote:Op maandag 19 april 2021 18:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteraard besef ik dat, ik kan het niet meenemen.
M'n doel is om de kosten / inflatie / VRH enigszins op te vangen met beleggen, winst hoef ik niet te maken.
20% heb ik nu in 2 woningen, 25 tot 30 wil ik beleggen, dan heb ik ongeveer de helft liquide en dat is zonder die andere helft ruim voldoende om m'n pensioen te halen (en ver daarna).
Oh ja, en heb nog enkele BTC maar die laat ik even buiten beschouwing.
Er van leven en hopen dat het nagenoeg op is op de dag dat ook op benquote:Op maandag 19 april 2021 22:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Wat wil je gaan doen verder? Het behouden van je vermogen is toch in essentie zinloos.
Valt mee, ook genoeg missers gehad.quote:Op maandag 19 april 2021 21:51 schreef kloon_bassie het volgende:
Hopelijk post de verse prins hier ook z’n picks voor aandelen. Bij crypto is ie bijna blindelings te volgen met z’n gouden pik!
Natuurlijk is dit een prima plek om advies te vragenquote:Zonder dollen: ik proef hier wat jaloezie over jouw vermogenspositie. Ik vraag me wel af of dit de juiste plek voor je is om advies te vragen. De gemiddelde poster hier zit toch in een heel andere positie. Verder bewonder ik wel je drang naar het zelf willen doen en ook je openheid. Respect!
Nee, garanties heb je niet...quote:Hoe ik het in jouw situatie zou doen? Wellicht iets meer in vastgoed, iets minder liquide. Naast de waardestijging van het vastgoed heb je natuurlijk ook elke maand de huurinkomsten. Aandelen lekker spreiden en wat je al eerder schreef: instappen in een fonds na een dipje. Natuurlijk geen garantie op een hoog rendement daarna maar dat heb je nooit.
Waar proef je die jaloezie danquote:Op maandag 19 april 2021 21:51 schreef kloon_bassie het volgende:
Zonder dollen: ik proef hier wat jaloezie over jouw vermogenspositie. Ik vraag me wel af of dit de juiste plek voor je is om advies te vragen. De gemiddelde poster hier zit toch in een heel andere positie. Verder bewonder ik wel je drang naar het zelf willen doen en ook je openheid. Respect!
Hoe ik het in jouw situatie zou doen? Wellicht iets meer in vastgoed, iets minder liquide. Naast de waardestijging van het vastgoed heb je natuurlijk ook elke maand de huurinkomsten. Aandelen lekker spreiden en wat je al eerder schreef: instappen in een fonds na een dipje. Natuurlijk geen garantie op een hoog rendement daarna maar dat heb je nooit.
Gisteren en vandaag veel in de min. Lange termijn denken en op 1 vast moment inleggen periodiek dan komt het goed als je op de lange termijn vertrouwen hebt in die etf.quote:Op dinsdag 20 april 2021 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Portefeuille nu ¤3700 in de min.
Rookie numbers vergeleken met met bitcoin natuurlijk.
Vandaag koop ik voor ¤50.000 bij, lijkt me een mooi instapmoment (wel iets eerder dan gepland).
Een vast moment is een optie maar een goede dip laten schieten vind ik dan ook weer zondequote:Op dinsdag 20 april 2021 13:17 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Gisteren en vandaag veel in de min. Lange termijn denken en op 1 vast moment inleggen periodiek dan komt het goed als je op de lange termijn vertrouwen hebt in die etf.
Ik ben ook niet zo lang geleden begonnen en ik pak gewoon de eerste van de maand voor inleg in etf.
Haha snap ik. Maar dan staat ie op jouw vaste moment nog lager en blijk je niet de dip te hebben gekocht :p dilemmas dillemas haha op de echt lange twrmijn zou het niet uit maken zolang je maar periodiek inlegtquote:Op dinsdag 20 april 2021 13:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een vast moment is een optie maar een goede dip laten schieten vind ik dan ook weer zonde
Mocht het nog lager staan dan kan ik nog een keer inleggen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:52 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Haha snap ik. Maar dan staat ie op jouw vaste moment nog lager en blijk je niet de dip te hebben gekocht :p dilemmas dillemas haha op de echt lange twrmijn zou het niet uit maken zolang je maar periodiek inlegt
Je mag weten wat je wilt maarrehhhhquote:Op dinsdag 20 april 2021 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Portefeuille nu ¤3700 in de min.
Rookie numbers vergeleken met met bitcoin natuurlijk.
Vandaag koop ik voor ¤50.000 bij, lijkt me een mooi instapmoment (wel iets eerder dan gepland).
Heb gewoon een order gezet en zie wel of m'n prijs wordt aangetiktquote:Op dinsdag 20 april 2021 14:54 schreef nostra het volgende:
Pas je wel een beetje op Prins, een nasdaq die een dag -1% doet is niet direct een goede dip. De afgelopen paar jaar mss wel, maar het kan allemaal heul veul heftiger. Niet teveel F5'en en timen.
Het valt niet te voorspellen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 14:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je mag weten wat je wilt maarrehhhh
"mooi instapmoment" op bijna all time high niveau, ik zou enigszins rustig aan doen :p
Als je echt voor de lange termijn aan de gang wilt en een beetje zeker wilt zijn dat je over 5 jaar gewoon op winst staat ipv 50% rood, spreid dan je aankoopmomenten wat.
Tuurlijk wel.quote:
Alles binnen een termijn van 5 jaar is meer emotie dan fundamentals.quote:Op donderdag 22 april 2021 15:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Volgende keer als ik ETF's uitzoek laat ik het door m'n fretten doen.
De enige 2 ETF's die op winst staan heb ik vrij snel uitgezocht.
DE000A0H08H3 iShares STOXX Europe 600 Food & Beverage UCITS ETF
IE00BKLF1R75 WisdomTree Battery Solutions UCITS ETF USD Acc
Oh, en m'n Van Eck Real Estate (NL0009690239) doet ook een voorzichtig plusje, daar had ik dan wel weer wat meer tijd in gestoken.
Uiteraard moet je zoiets over jaren of zelfs decennia bekijken.quote:Op donderdag 22 april 2021 15:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alles binnen een termijn van 5 jaar is meer emotie dan fundamentals.
Onderzoeken naar momentum en onderzoeken naar glamour stocks vs value stocks laten dat ook zien, misschien niet met dezelfde termijnen maar ok.
Kort door de bocht geldt dit:
10% best presterende aandelen afgelopen 5 jaar.
Tov
10% slechts presterende aandelen afgelopen 5 jaar.
Outperformance van de best presterende aandelen de komende 6 maanden.
Outperformance van meer dan 10% voor de "slechte aandelen" gedurende langere tijd - bijv 5 jaar -.
Dit gold i.i.g. voor de setting van - denk ik - debondt en thaler, onderzoek stamt uit 1985 en is dus enigszins oud, daarnaast is de wereld veranderd en whatever, verzin het zelf maar wat er allemaal aan kanttekeningen bij te plaatsen is.
Maar ik geloof wel in het idee in ieder geval. Als de economie 3% groeit op jaarbasis en x% (pikkety) gaat naar vermogen.. dan is het niet aannemelijk dat er meer dan bijv 5% naar vermogen gaat op jaarbasis.
De aandelenmarkt zit wel aan de hoge kant voor zijn bandbreedte en lijkt eigenlijk - naar mijn mening - alleen gerechtvaardigd als er hoge inflatie aan komt en de centrale banken die niet in toom houden.![]()
Het voelt als onbalans, de financiële sector op dit moment, naar mijn mening.
Lekker man, maat van mij 28%. / Netto het aandeel voor 72 cent gekocht dan zegmaar, als je het dividend van de aankoopkoers afhaalt.quote:Op donderdag 22 april 2021 16:25 schreef BasEnAad het volgende:
Dit jaar een dividendrendement van 20% op PostNL halen door de lage GAK
28 cent nu en dan nog 8 cent interim. Dat is 36 cent. Stond iets meer dan een jaar geleden rond een euro! Bizar gewoon. Terwijl de rente nul is. Koers kan wel naar 5 euroquote:Op donderdag 22 april 2021 16:25 schreef BasEnAad het volgende:
Dit jaar een dividendrendement van 20% op PostNL halen door de lage GAK
Factor 20 tov dividend is heel normaal bij een stabiel aandeel. Maar PostNL groeit gewoon. Dus conservatief.quote:Op donderdag 22 april 2021 18:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
28 cent nu en dan nog 8 cent interim. Dat is 36 cent. Stond iets meer dan een jaar geleden rond een euro! Bizar gewoon. Terwijl de rente nul is. Koers kan wel naar 5 euro
Zit je nog in onze Afrikaner meubelfraudeurs?quote:Op vrijdag 23 april 2021 15:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Factor 20 tov dividend is heel normaal bij een stabiel aandeel. Maar PostNL groeit gewoon. Dus conservatief.
5.60 zit je dan al snel op.
Maar ik zit al long sinds het aandeel op 4.5 stond in 2016 ofzo. Wel wat bijgekocht over de tijd.
Verkocht op 8ct. Net voor die laatste price hike naar 12ct.quote:Op vrijdag 23 april 2021 17:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Zit je nog in onze Afrikaner meubelfraudeurs?
Zit je nog in die fysieke jongens? Hoe heetten die ook alweer. Kreeg daar alleen geen koersfeed van door meen ik.quote:
geen bubbel. doet nu alleen pauzeren na een goeie run. Het tekort is alleen maar groter geworden. De supply demand chart in het begin zegt alles wat je moet wetenquote:Op zaterdag 24 april 2021 08:53 schreef ludovico het volgende:
Was zij vroeger man?
Maareh manmanman wat een hoop bubbel signalen krijg ik toch binnen..
Hopelijk stijgt het zooitje nog hoger dan verkoop ik weer =).
Qua uranium eens hoor, maar niet qua geen bubbel.quote:Op zondag 25 april 2021 03:01 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
geen bubbel. doet nu alleen pauzeren na een goeie run. Het tekort is alleen maar groter geworden. De supply demand chart in het begin zegt alles wat je moet weten
ow, bubbel in het algemeen. jaa, zeker een bubbel.quote:Op zondag 25 april 2021 07:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Qua uranium eens hoor, maar niet qua geen bubbel.
Ah oké. Yellow Cake kende ik niet. Naar zoiets was ik zelf juist precies op zoek. (Junior) miners zijn mij juist teveel risico en uitzoekwerk in een vakgebied waar ik leek in ben. Met het vakantiegeld maar eens wat stukjes oppakken. Stedentripjes zitten er voorlopig toch nog niet in vrees ik.quote:Op zondag 25 april 2021 02:59 schreef One_conundrum het volgende:
neej, fysiek (yellow cake, UPC) is low leverage. Ik zit in veel miners.
Ja dat zie ik ze op Discord ook zeggen ja...echt genieten dit. Gewoon in een halve dag een Rolex verdiend hee...quote:
Is ook zo. Ik roep het ook al sinds begin dit jaar, maar toen waren er nog meer obstakels dan nu. Het ziet er nu echt ontzettend goed uit.quote:Op maandag 26 april 2021 19:24 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ja dat zie ik ze op Discord ook zeggen ja...echt genieten dit. Gewoon in een halve dag een Rolex verdiend hee...
Maja, hodl enzo he...
Least I could do! 😉quote:Op maandag 26 april 2021 20:53 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Hee wtf, ik zie het nu pas! Bedankt @:tyr80 .
Geen reclames meer
Een mail naar hun volstaat ookquote:Op maandag 26 april 2021 21:31 schreef Tyr80 het volgende:
Bij degiro lenen ze je gekochte aandelen graag uit aan shorters. Las net dat je dat kunt voorkomen door ze 'vast' te zetten in een sell order, bijv. op een koers die het komende jaar niet aangetikt gaat worden, klopt dat?
Idem, er is premarket, maar dat begint ook pas om 04:00 ofzo in de VS, en dat is het nog niet. Dacht eerst koersverschillen, dat die wel 24/7 doorlopen? En degiro lijkt heel lang de slotkoers vast te houden, terwijl er AH nog wel mutaties geweest zijn.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:55 schreef timmmmm het volgende:
Domme vraag, als de beurs nog gesloten is, waarom staat TELL dan nu al op -1%
Heb ik me al vaker afgevraagd met mn buitenlandse aandeeltjes
Bij mij staat tell overal op +1.quote:Op dinsdag 27 april 2021 09:55 schreef timmmmm het volgende:
Domme vraag, als de beurs nog gesloten is, waarom staat TELL dan nu al op -1%
Heb ik me al vaker afgevraagd met mn buitenlandse aandeeltjes
Serieus? Kwam alleen dit tegen, geen realtime koersen meer krijgen is wel een beetje irritant...quote:Op maandag 26 april 2021 21:52 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Een mail naar hun volstaat ook
quote:Wanneer u wilt, kunt u zich beschermen tegen dit risico door een zogenaamd Costudy profiel te openen. Dit is alleen mogelijk bij registratie van het account. Met dit accounttype kunnen aandelen niet langer uitgeleend worden. Het is met dit account niet mogelijk om in derivaten te handelen. Ook is het niet mogelijk om short te gaan en ontvangt u geen gratis realtime koersen meer.
Ik belde ze een paar maanden terug met de vraag of ze een aantekening wilde plaatsen dat ik mijn aandelen niet uitgeleend wilde hebben. Ze zeiden toen dat kan, alleen moet je dat schriftelijk doorgeven.quote:Op dinsdag 27 april 2021 10:36 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Serieus? Kwam alleen dit tegen, geen realtime koersen meer krijgen is wel een beetje irritant...
[..]
Naja het idee vind ik wel zuur, ga je long, gaat er iemand anders voor een gelijk aantal short, schiet niet echt op...quote:Op dinsdag 27 april 2021 10:39 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ik belde ze een paar maanden terug met de vraag of ze een aantekening wilde plaatsen dat ik mijn aandelen niet uitgeleend wilde hebben. Ze zeiden toen dat kan, alleen moet je dat schriftelijk doorgeven.
Ik heb ze daarop een mail gestuurd en een dag later de bevestiging gekregen dat mijn vraag was afgehandeld. Verder niet meer achteraan gegaan, maar dan ga ik er vanuit dat het geregeld is.
Principieel boeit het me verder niet zo eigenlijk.
Maar dat is terugkijken, zinloos.quote:Op dinsdag 27 april 2021 11:10 schreef ludovico het volgende:
Weer wat postnl verkocht.
37/44 van mijn portefeuille is nu bekostigd met winst.
juist er si geen enkele reden dat Post nl ervan weer houd om door naar de 7 te gaanquote:Op dinsdag 27 april 2021 11:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dat is terugkijken, zinloos.
Waarom PostNL verkopen? Bevalt de Outlook je niet?
Het maakt mij weinig uit wat de koers doet. Laat maar lekker laag. En dan 8% dividend-rendement per jaarquote:Op dinsdag 27 april 2021 11:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist er si geen enkele reden dat Post nl ervan weer houd om door naar de 7 te gaan
Dat is opzich ook wel waar...quote:Op dinsdag 27 april 2021 10:40 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Naja het idee vind ik wel zuur, ga je long, gaat er iemand anders voor een gelijk aantal short, schiet niet echt op...
Je hebt wel nog realtime koersen?
Wat is terugkijken?quote:Op dinsdag 27 april 2021 11:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dat is terugkijken, zinloos.
Waarom PostNL verkopen? Bevalt de Outlook je niet?
Snap ik, maar zoiets kan lang duren en zolang zit je op dood geld. PostNL is helemaal geen bubblequote:Op dinsdag 27 april 2021 12:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is terugkijken?
Ik ben gewoon winst aan het nemen. Minder risico in de markt, als 50k in de markt investeren rationeel is op 500 punten. Dan zou je minder moeten investeren op 700 punten. Simpelweg omdat de verwachte winst lager wordt als koersen stijgen en de risico alleen maar hoger.
De verkoop is meer gebaseerd op marktrisico dan bedrijfsrisico. Postnl is nog niet overgewaardeerd op 7 euro.
Keb binnen 3 jaar een andere investering in mijn achterhoofd en heb geen zin om de aandelen rit met verlies te verkopen als dat totaal niet nodig is door gewoon grotendeels winst te nemen.
Onder aan de streep is het gewoon de perceptie dat het risico mij te hoog is geworden met de gegeven inleg.
Die risk reward ratio, mocht het zooitje ff naar beneden klappen, is voor mij allicht in de toekomst dan wel weer aantrekkelijk genoeg.
Maar ik vind het marktrisico nu gewoon te hoog. Raar bubbel gedrag zie ik overal in de markt. Tesla, bitcoin als vlaggendragers.
Als de rente een beetje stijgt gaan alle huizen onder water en krijgt het zooitje een klap.
Eens hoor genoeg fundamental. Maar op dit moment is nog steeds +- 20% portefeuille PostNL bij mij hè.quote:Op dinsdag 27 april 2021 12:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Snap ik, maar zoiets kan lang duren en zolang zit je op dood geld. PostNL is helemaal geen bubble
Ok, 20% PostNL is wel veel. Dan is het eerder verkopen om te spreiden. Dat is rationeel.quote:Op dinsdag 27 april 2021 12:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eens hoor genoeg fundamental. Maar op dit moment is nog steeds +- 20% portefeuille PostNL bij mij hè.
Wil gewoon het risico niet lopen dat de winst straks weg is. Het bedrag dat risico loopt in de markt is bij mij vanwege koersstijgingen zelfs hoger nu dan een jaar geleden.
Er zit ook een stuk markt-timen achter, ik denk dat er makkelijk binnen 5 jaar ergens een instapmoment kan ontstaan die 40% lager ligt dan het huidige niveau. Maar als ik over 3 jaar uitstap wil ik sowieso gewoon niet het risico lopen dat ik ergens zit te verkopen op een laag punt.
Dit is gewoon een goed moment om winst te pakken al zou je winst willen pakken. Is mijn opvatting.
Het is in die zin wel grappig dat mensen anders reageren op "markt kan je niet timen" als de aandelen op rood staan danwel in het zwart.
Als het rood staat is het een slecht moment om te verkopen.
Maar als het zwart staat dan "kan je de markt niet timen".![]()
Neuh vooral om het risico af te schalen. Diversificatie is leuk als er genoeg ondergewaardeerde bedrijven zijn... Niet bij een overgewaardeerde markt.quote:Op dinsdag 27 april 2021 12:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok, 20% PostNL is wel veel. Dan is het eerder verkopen om te spreiden. Dat is rationeel.
quote:Op dinsdag 27 april 2021 14:05 schreef Beursaap het volgende:
https://www.beurs.nl/Aandeel-Koers/596708/ForFarmers/
Zit hier potentie in? Kopen bij 4,-?
quote:Op dinsdag 27 april 2021 14:05 schreef Beursaap het volgende:
https://www.beurs.nl/Aandeel-Koers/596708/ForFarmers/
Zit hier potentie in? Kopen bij 4,-?
Market cap van 550 miljoen... NL markt krimpt wat... Elders in EU moeten ze wat gaan zoeken, lijkt het op.quote:"Strategisch zal ForFarmers zich de komende jaren moeten richten op landen waar nog wel groei mogelijk is", meent Inberg. De krimpende veesector in Nederland biedt volgens de analist te weinig perspectief.
Ook vindt hij dat de "luie balans" van ForFarmers aan het werk moet worden gezet door nieuwe overnames te doen.
Hoe wordt het volgende eigenlijk opgelost? Stel dat TELL enorm stijgt. Die shorter die jouw aandelen had geleend, krijgt een margin call, maar kan niet bijbetalen. Degiro koopt TELL om z'n positie te neutraliseren, maar z'n nog resterende margin schiet te kort om ze allemaal te kopen. Waar komt dan het geld vandaan om jouw positie weer volledig te herstellen met de originele aandelen?quote:Op dinsdag 27 april 2021 10:40 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Naja het idee vind ik wel zuur, ga je long, gaat er iemand anders voor een gelijk aantal short, schiet niet echt op...
20k, netjes!quote:Op woensdag 28 april 2021 08:48 schreef Beursaap het volgende:
Wie heeft nog meer Sligro? Heb 2,5k voor 17,10Nu 25+
Het korte antwoord is: niet. Het iets langere antwoord: de shorter is vanuit jouw perspectief DeGiro (en niet de daadwerkelijke shorter, die leent de aandelen van DeGiro), dus voor zover DeGiro met haar eigen vermogen de verliezen kan dragen zit jij nog safe. Maar voor mijn gevoel (zonder de getallen te kennen) is DeGiro nou ook weer niet supervermogend, dus hoe waardevol die extra buffer is bij een probleem (zo'n margin call zal niet op een paar ton gaan) durf ik niet te zeggen.quote:Op dinsdag 27 april 2021 16:08 schreef jaco het volgende:
Hoe wordt het volgende eigenlijk opgelost? Stel dat TELL enorm stijgt. Die shorter die jouw aandelen had geleend, krijgt een margin call, maar kan niet bijbetalen. Degiro koopt TELL om z'n positie te neutraliseren, maar z'n nog resterende margin schiet te kort om ze allemaal te kopen. Waar komt dan het geld vandaan om jouw positie weer volledig te herstellen met de originele aandelen?
Puts. Zijn nog 5 cent waard. Ik vind het echt een totaal achterhaald concept, ze blijven maar gezeik in BE en ICT houden en ik twijfel echt of ze niet in een covenant breach komen op iets langere termijn. Zou me ook niets verbazen als ze nog gaan emitteren, tegen deze koers lijkt me dat een niet te missen kans. Dat ze om het hardst roepen dat dat totaal niet nodig is, kan je ook negatief uitleggen, maar dan ben ik misschien wat zuur. En vooralsnog in ieder geval geen gelijk.quote:Op woensdag 28 april 2021 08:48 schreef Beursaap het volgende:
Oh….my bad….quote:Op woensdag 28 april 2021 09:43 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Nee: 2,5k aan waarde voor een koers van 17,10.
Maar juist om het risico af te schalen ga je spreiding toepassen, in wat voor markt dat is zou hier niet uit moeten maken, want dan ga je speculeren.quote:Op dinsdag 27 april 2021 13:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neuh vooral om het risico af te schalen. Diversificatie is leuk als er genoeg ondergewaardeerde bedrijven zijn... Niet bij een overgewaardeerde markt.
Niet markt risico.quote:Op woensdag 28 april 2021 10:29 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Maar juist om het risico af te schalen ga je spreiding toepassen, in wat voor markt dat is zou hier niet uit moeten maken, want dan ga je speculeren.
Zekerquote:Op woensdag 28 april 2021 08:48 schreef Beursaap het volgende:
quote:Nieuwe optiehandelaren bij Optiver worden onderworpen aan een intens trainingsprogramma, waarin ze moeten oefenen met snel en accuraat vaststellen van optieprijzen. Volgens een gisteren gepubliceerde uitspraak werd tijdens deze oefensessies onder meer geoefend met het vaststellen van de prijzen van dick pics, het salaris van vrouwelijke pornosterren en de duurste beha.
Om de handelaren te motiveren, worden op de werkvloer bij een goede transactie muziekfragmenten afgespeeld. Vaak met een seksuele lading, gezien de nummers die werden gebruikt: Jerk it out, Sexylady en Bitch2. Daarbij zouden volgens het vonnis ook bepaalde gebaren met een seksuele connotatie niet ongebruikelijk zijn.
Verder gingen de handelaren na het werk met elkaar en met zakenrelaties naar stripclubs en werd excessieve consumptie van alcohol op bedrijfsborrels door Optiver niet ontmoedigd.
Ik heb voor ongeveer 1000 euro met een aankoopprijs van 13 euro aangeschaft destijds. Ik wacht nog even af. Zie ze nog wel wat stijgen als er meer positief nieuws over openingen van horeca komt.quote:Op woensdag 28 april 2021 08:48 schreef Beursaap het volgende:
Een gegeven paard... Zo'n enorme winst moet je koesteren hoor!quote:Op woensdag 28 april 2021 15:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo'n 5k. Veel te weinig helaas, had ingezet op Shell.
Heb ze begin maart verkocht, op 23,50. Maar had er niet zo veel, jammer maar helaas.quote:Op woensdag 28 april 2021 08:48 schreef Beursaap het volgende:
Je weet wel dat je dagelijks moet checken of je in het groen staat?quote:Op donderdag 29 april 2021 10:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor het eerst staat m'n portfolio in de plus sinds aankoop![]()
![]()
Heb daarnaast bij ASN en BrandNewDay ook ter test een bedrag ingelegd om te kijken of ze (ondanks de kosten) mijn ETF's verslaan.
Heb de meest offensieve profielen / fondsen gekozen met een goed gemiddeld resultaat.
Bij ASN de inleg gelijk verdeeld over:
- Milieu & Waterfonds
- Duurzaam Small & Midcapfonds
- Duurzaam Aandelenfonds
Bij BrandNewDay gelijkmatig verdeeld over de 8 aandelenfondsen.
Ze gaan ze redelijk gelijk op en staan ze beiden een half procent in de plus na een week.
M'n portfolio staat op +0,2% dus tot nu toe doen ze het beter.
(uiteraard begrijp ik dat je zoiets over een periode van meerdere jaren moet bekijken)
Heb het gras net gemaaid.quote:Op donderdag 29 april 2021 18:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je weet wel dat je dagelijks moet checken of je in het groen staat?
PostNL. Zeker 100% in de plus.quote:Op maandag 3 mei 2021 15:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
WISDOMTREE BATTERY SOLUTIONS UCITS ETF is nog steeds m'n best presterende ETF.
3,32% in de plus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |