abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 mei 2021 @ 12:15:34 #276
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199356030
Galapagos is wel de grootste bodemloze put waar ik ooit in belegd heb :')
pi_199356281
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:15 schreef leolinedance het volgende:
Wat is je gak? Mijne 79.
  maandag 10 mei 2021 @ 16:11:00 #278
13309 nostra
ask why
pi_199359578
Sinds wanneer is DeGiro all kumbaya gegaan met hun ESG-beleid? Heel LMT is gewoon niet verhandelbaar?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_199361555
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199365521
quote:
81s.gif Op maandag 10 mei 2021 16:11 schreef nostra het volgende:
Sinds wanneer is DeGiro all kumbaya gegaan met hun ESG-beleid? Heel LMT is gewoon niet verhandelbaar?
Zo te zien is het al een tijdje zo.

https://amp.reddit.com/r/(...)s_missing_on_degiro/
  dinsdag 11 mei 2021 @ 09:07:54 #281
13309 nostra
ask why
pi_199368108
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 22:16 schreef floris_b het volgende:

[..]

Zo te zien is het al een tijdje zo.

https://amp.reddit.com/r/(...)s_missing_on_degiro/
Bijzonder. Lekker arbitrair ook, Raytheon is dan weer geen probleem.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_199368459
Ouch, een rode start van de dag: -2% overall.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199369956
Geen zorgen. Hans de Geus waarschuwt vandaag dat ie ons al gewaarschuwd had :')
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:40:18 #284
13309 nostra
ask why
pi_199370076
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:30 schreef SOG het volgende:
Geen zorgen. Hans de Geus waarschuwt vandaag dat ie ons al gewaarschuwd had :')
Googul en Miekrosoft kopen. _O_
pi_199370585
quote:
Mocht ik weten dat ze ooit nog naar 90 euro teruggaan. Ik koop mezelf zeer diep in! Maar 90 euro is vrij hoog gewaardeerd!
Cindy De Vuyst
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:51:07 #286
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:09:43 #287
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199373891
Ik vind de nieuwe opmaak van iex.nl geen succes.
pi_199375495
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:09 schreef BasEnAad het volgende:
Daar sluit ik mij bij aan. Op een desktop vind ik de nieuwe lay-out een stapje achteruit.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:43:20 #289
13309 nostra
ask why
pi_199375555
quote:
Die krengen noteren nu onder hun cashpositie toch? Geen idee van hun runrate verder, maar dan heb je het wel echt verneukt qua vertrouwen.
pi_199376721
Bijltjesdag voor het waanzinnige beleid van de afgelopen 10 jaar komt steeds sneller dichterbij als je de inflatiecijfers ziet in de echte economie. Het kan niet zo zijn dat een economie niet duurzaam minder efficiënt wordt als er vrijwel nul faillissementen zijn en iedereen en zijn moeder wordt gered met geprint geld.

Overheden blijven maar 'stimuleren' en met grootste investeringsplannen komen maar je kan geen grondstoffen of arbeidskrachten printen.
pi_199381460
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 19:00 schreef Confetti het volgende:
Bijltjesdag voor het waanzinnige beleid van de afgelopen 10 jaar komt steeds sneller dichterbij als je de inflatiecijfers ziet in de echte economie. Het kan niet zo zijn dat een economie niet duurzaam minder efficiënt wordt als er vrijwel nul faillissementen zijn en iedereen en zijn moeder wordt gered met geprint geld.

Overheden blijven maar 'stimuleren' en met grootste investeringsplannen komen maar je kan geen grondstoffen of arbeidskrachten printen.
Tis gewoon de kosten van geld drukken tot onder nul niveau.

Iedereen die wat kan renderen zal dus winst gaan maken met dat kapitaal. Maar het is ook een zachtere landing voor hen die last hebben van lage vraag...

Het biedt extra tijd.

Zwengels de economie aan en gaat men meer uitgeven met oa extra geld in circulatie dan komt er inflatie.

Maar de echte aanjager daarvoor is de staat geweest met fiscaal beleid. Dit monetaire beleid kennen we al heel lang en had vooral effect op de financiële sector.

Nu de staat de schulden op zich neemt en loslaat op de reële economie middels zijn uitgaven lijkt inflatie mij logischer.

De vraag wordt alleen in welke mate de centrale banken hun rentes gaan verhogen. Ik heb het gevoel dat die conservatief blijven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199381477
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Die krengen noteren nu onder hun cashpositie toch? Geen idee van hun runrate verder, maar dan heb je het wel echt verneukt qua vertrouwen.
Tjah als je 1 miljoen leent van de bank heb je ook een cash positie van 1 mil.
pi_199384439
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tjah als je 1 miljoen leent van de bank heb je ook een cash positie van 1 mil.
Kan ook belangrijk zijn, maar bij Galapagos is het gewoon deferred revenue van de mannen van Gilead afaik.
pi_199401232
Al 3 dagen terminale verliezen, terwijl alles weer open gaat! Hoe kan dat :?
pi_199401457
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 11:03 schreef Beursaap het volgende:
Al 3 dagen terminale verliezen, terwijl alles weer open gaat! Hoe kan dat :?
De beurs kijkt altijd vooruit. De rente stijgt iets. Er is vrees voor een loonprijsspiraal (omhoog welteverstaan). Overigens zaten we op een all time high. Trouwens, zoveel stellen die verliesjes over de afgelopen dagen (marktbreed) toch niet voor?
pi_199401501
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:09 schreef BasEnAad het volgende:
Enorm onoverzichtelijk geworden.
BlaBlaBla
pi_199403933
Wie is de marketmaker op Sprinters eigenlijk, ING zelf of wat? Ik ren maar achter de laat aan. :')
pi_199404094
quote:
10s.gif Op donderdag 13 mei 2021 14:17 schreef nostra het volgende:
Wie is de marketmaker op Sprinters eigenlijk, ING zelf of wat? Ik ren maar achter de laat aan. :')
Inderdaad, dat kan ING zijn.

quote:
Klanten van ING kunnen Sprinters enkel verhandelen via het handelsplatform CATS. De handel in Sprinters vindt plaats tussen u (de eindbelegger) en de market maker (ING). Het voordeel voor u is dat u langer kunt handelen in de meeste Sprinters, namelijk van 08.00 tot 22.00 uur. Houd u buiten officiële handelstijden van de onderliggende waarden wel rekening met ruimere bied- en laatprijzen en lagere volumes. Voor klanten die Sprinters verhandelen via een andere bank of broker dan ING vindt de handel in Sprinters plaats via Euronext Amsterdam.

Bron: Brochure ING Sprinters, p. 7
pi_199405000
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 11:19 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

De beurs kijkt altijd vooruit. De rente stijgt iets. Er is vrees voor een loonprijsspiraal (omhoog welteverstaan). Overigens zaten we op een all time high. Trouwens, zoveel stellen die verliesjes over de afgelopen dagen (marktbreed) toch niet voor?
De grootste grap van dit circus is dat bij hogere inflatie de reële rente zakt en de aandelenprijzen omhoog zouden moeten gaan. Sparen wordt immers minder aantrekkelijk en toekomstige cash flows zijn hoger tegen dezelfde verdisconteringsvoet.

Maar rentes zijn nu super laag, moet bekennen dat dat in de huizenmarkt trickier wordt, mensen gaan niet bereid zijn, als n.a.v. hogere inflatie, de rentes omhoog gaan, dezelfde prijs neer te tellen voor een huis.

Het nominale component van rente is dus van invloed op prijzen nu omdat het nogal invloed heeft op je besteedbare inkomen. :7

[ Bericht 20% gewijzigd door ludovico op 13-05-2021 15:26:22 ]
  donderdag 13 mei 2021 @ 15:14:27 #300
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199405004
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 11:19 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

beurs kan makkelijk 10% corrigeren , gaat ook wel gebeuren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')