Nee, het is een feit. Vader werkte in een ziekenhuis, moeder met blinden.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:57 schreef Ghoula het volgende: [..] PR. Zijn accent verraadt dat het niet zomaar een kakker is.
Ja hoor, ken mensen die het gedaan hebben en die niet uit rijke families komen of van adel zijn.quote:
En dat heeft wat te maken met zijn carrière of positie?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:59 schreef Ghoula het volgende:
Let maar eens erop hoe hij de R uitspreekt.
Nee, zo was ze ook als spreker als gewoon kamerlid. Echt spreken is niet haar sterkste punt, maar dat doe je ook zelden als kamervoorzitter.quote:
Nou, iets genuanceerder mag wel. Vader was internist en hoogleraar. Moeder was pedagoog.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het is een feit. Vader werkte in een ziekenhuis, moeder met blinden.
En dat accent heeft Hoekstra denk ik door jarenlang engelstalig werken.
Meh, zo fantastisch is het niet gegaan de afgelopen tijdquote:Op woensdag 7 april 2021 16:01 schreef duitseboy het volgende:
Vindt Aribs inbreng tot nu toe wel het sterkst. Duidelijk een ervaren voorzitter, ik vindt ook eigenlijk dat zij door kan. dont change a winning team
Iedereen kan een Wiki bewerken en ik denk dat politici met zo'n hoge ambt wel weten wat ze moeten prijsgeven aan het publiek.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:59 schreef Hanca het volgende:
Vader werkte in een ziekenhuis, moeder met blinden.
Een pedagoge is een vrij normale werknemer. Internist is ook niet zo bijzonder. Ik wist alleen niet (of was vergeten, had geen herinnering aan) dat zijn vader ook hoogleraar was.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:02 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Nou, iets genuanceerder mag wel. Vader was internist en hoogleraar. Moeder was pedagoog.
Je wordt het inderdaad niet zomaar, je moet wel wat kunnen. Volgens mij heeft Hoekstra best bewezen wat in huis te hebben.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:03 schreef Ghoula het volgende:
[..]
Iedereen kan een Wiki bewerken en ik denk dat politici met zo'n hoge ambt wel weten wat ze moeten prijsgeven aan het publiek.
Om mijn eerdere punt te herhalen praeses worden bij het meest prestigieuze corps van het land wordt je niet zomaar. Net zoals je niet zomaar partner wordt bij McKinsey. Dat is toch meer een manier van netwerken opbouwen waar Mckinsey en Minera ook voor staan.
Ik had mijn kennis niet van wikipedia. Maar van interviews. Daar structureel over liegen is voor een politicus niet waardevol, alleen maar gevaarlijk als een kennis van je een keer uit de school klapt.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:03 schreef Ghoula het volgende:
[..]
Iedereen kan een Wiki bewerken en ik denk dat politici met zo'n hoge ambt wel weten wat ze moeten prijsgeven aan het publiek.
Om mijn eerdere punt te herhalen praeses worden bij het meest prestigieuze corps van het land wordt je niet zomaar. Net zoals je niet zomaar partner wordt bij McKinsey. Dat is toch meer een manier van netwerken opbouwen waar Mckinsey en Minera ook voor staan.
Volgens ons nieuwe gidsende licht op Fok! ligt het vooral aan uit 'welke kut' je bent geboren.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:04 schreef Raw85 het volgende:
Je wordt het inderdaad niet zomaar, je moet wel wat kunnen. Volgens mij heeft Hoekstra best bewezen wat in huis te hebben.
Een feit omdat het op het internet staat. Informatie dat iedereen kan bewerken?quote:Op woensdag 7 april 2021 15:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het is een feit. Vader werkte in een ziekenhuis, moeder met blinden.
En dat accent heeft Hoekstra denk ik door jarenlang engelstalig werken.
Het is misschien een beetje flauw om hem op zijn R aan te pakken. Het is verder algemeen bekend dat kakkers de R uitspreken op een bepaalde manier.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:00 schreef golfer het volgende:
[..]
En dat heeft wat te maken met zijn carrière of positie?
Ben nu wel heel benieuwd naar de uitspraak van jouw R.
Kom je daar nog ver mee , denk je of ben je gezien de kut waaruit je bent gekomen (jouw woorden) kansloos.
Ik geef geen waardeoordeel over de beroepen (jij wel). Ik geef alleen aan dat er wat nuance ontbrak in jouw post.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een pedagoge is een vrij normale werknemer. Internist is ook niet zo bijzonder. Ik wist alleen niet (of was vergeten, had geen herinnering aan) dat zijn vader ook hoogleraar was.
Hoogleraar lijkt me ook niet bepaald een beschuldiging toch?quote:Op woensdag 7 april 2021 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een pedagoge is een vrij normale werknemer. Internist is ook niet zo bijzonder. Ik wist alleen niet (of was vergeten, had geen herinnering aan) dat zijn vader ook hoogleraar was.
Heb je daar bewijzen voor?quote:Op woensdag 7 april 2021 16:06 schreef Ghoula het volgende:
En ja bij verengingen of bedrijven als Minerva of McKinsey speelt het een rol waar je vandaan komt en wat je ouders hebben gedaan.
Rutte is er groot mee geworden.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had mijn kennis niet van wikipedia. Maar van interviews. Daar structureel over liegen is voor een politicus niet waardevol, alleen maar gevaarlijk als een kennis van je een keer uit de school klapt.
Begrijp mij niet verkeerd. Als zelfs Baudet een groot fan van je is dan heb je wel het respect mee en ik zag Hoekstra als de premier kandidaat om Rutte op te volgen.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:04 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je wordt het inderdaad niet zomaar, je moet wel wat kunnen. Volgens mij heeft Hoekstra best bewezen wat in huis te hebben.
Alsof iemand zich nog door deze presentaties laat beinvloeden.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind Arib niet sterk overkomen in deze beantwoording.
Dus als het hiervan afhangt dan staat ze er niet goed voor denk ik.
ze schijnt wel enorm hebben lopen lobbyen bij bijna alle fracties en ze is super zichtbaar. en ik denk dat ze ook wel de gunfactor heeft.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Ze loopt veel te eeuuuhen, maar inhoudelijk zegt ze toch wel zinnige dingen hoor.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Helaas heeft de PVDA vrij weinig terug te geven anders was ze het weer geworden. Ik denk dat het toch Bergkamp wordt.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:13 schreef duitseboy het volgende:
[..]
ze schijnt wel enorm hebben lopen lobbyen bij bijna alle fracties en ze is super zichtbaar. en ik denk dat ze ook wel de gunfactor heeft.
Medewerkers hebben een hekel aan der.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:13 schreef duitseboy het volgende:
[..]
ze schijnt wel enorm hebben lopen lobbyen bij bijna alle fracties en ze is super zichtbaar. en ik denk dat ze ook wel de gunfactor heeft.
volgens mij was ze 17 toen ze naar Nederland kwam, dat is toch wel heel laat om te taal vlot te leren spreken. Ze praat wel gewoon Nederlands maar met een accent. 17 is wel echt laatquote:Op woensdag 7 april 2021 16:14 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ze loopt veel te eeuuuhen, maar inhoudelijk zegt ze toch wel zinnige dingen hoor.
Heb je daar bronnen voor?quote:
Niet helemaal waar. Volgens het reglement van orde bewaakt de voorzitter de positie van de kamerleden en gaat zij over informatieverzoeken. Het niet of onvolledig voorzien in informatieverzoeken is iets wat de voorzitter moet oppakken.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:15 schreef VoMy het volgende:
Zouden de kamerleden die praten over het dualisme, ook weten dat ze zelf dat dualisme moeten waarborgen (en dus niet de kamervoorzitter).
Is de beste voorzitter een voorzitter die door iedereen aardig gevonden wordt?quote:Op woensdag 7 april 2021 16:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Medewerkers hebben een hekel aan der.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aas-blijven-a4038711quote:
Arib leest mee in dit topicquote:Op woensdag 7 april 2021 16:18 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Is de beste voorzitter een voorzitter die door iedereen aardig gevonden wordt?
Nee maar je ambtelijke staf kun je beter te vriend houden.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:18 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Is de beste voorzitter een voorzitter die door iedereen aardig gevonden wordt?
Over het algemeen wel ja.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee maar je ambtelijke staf kun je beter te vriend houden.
NRC zit achter betaalmuur, kan ik niet lezen.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:19 schreef TjjWester het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aas-blijven-a4038711
https://www.rtlnieuws.nl/(...)hone-schijn-van-arib
Het is een feit dat zij in korte tijd heel veel medewerkers heeft versleten.
Het zijn geen geruchten, we weten dat er een aantal hoge medewerkers in relatief korte tijd zijn opgestapt en hun onvrede hebben uitgesproken.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:21 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Over het algemeen wel ja.
Maar het zijn geruchten en we weten niet precies wat er achter deze onvrede zat.
Wrijving kan een reden hebben die belangrijker is dan zaken met de mantel der liefde toedekken.
En degenen die deze verhalen de wereld in hielpen hebben ook vast een belang.
Wat hoor je liever, ambtgenoot?quote:Op woensdag 7 april 2021 16:22 schreef Ghoula het volgende:
Waarom noemen kamerleden elkaar altijd collega's?
Kan mij er zo aan irriteren.
Ergeren.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:22 schreef Ghoula het volgende:
vindt je dat lelijke ambtsgenotuuh beter?quote:Op woensdag 7 april 2021 16:22 schreef Ghoula het volgende:
Nrc is van vrij recent. Dat bewijst maar dat het al sinds 2016 aan de gang is.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:22 schreef golfer het volgende:
[..]
NRC zit achter betaalmuur, kan ik niet lezen.
RTL-artikel is uit 2016!
Mede volksvertegenwoordiger.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:23 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Wat hoor je liever, ambtgenoot?
Eens, ik vind collegae ook een stuk mooier.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:22 schreef Ghoula het volgende:
Arib versleet al snel enkele hoge medewerkers, onder wie de griffier en een ander lid uit het managementteam. Arib was hard en autoritair, zeiden medewerkers. Ze speelde wel érg graag de baas.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:24 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nrc is van vrij recent. Dat bewijst maar dat het al sinds 2016 aan de gang is.
Als je doelt op dat verhaal uit 2017 dan kan dat net zo goed met terugwerkende kracht iets over Van Miltenburg zeggen en het juist krachtig zijn dat Arib een andere lijn is gaan voeren.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:23 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het zijn geen geruchten, we weten dat er een aantal hoge medewerkers in relatief korte tijd zijn opgestapt en hun onvrede hebben uitgesproken.
Arib neemt soms een telefoon in beslag volgens mij.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:32 schreef Aurelius het volgende:
Heeft iemand al gevraagd of een van de kandidaten iets van plan is te doen aan die irritante telefoontjes van kabinet- en kamerleden tijdens debatten?
Je zou maar 9 uur moeten vergaderen zonder telefoonquote:Op woensdag 7 april 2021 16:32 schreef Aurelius het volgende:
Heeft iemand al gevraagd of een van de kandidaten iets van plan is te doen aan die irritante telefoontjes van kabinet- en kamerleden tijdens debatten?
Dat was van een kamerlid.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Arib neemt soms een telefoon in beslag volgens mij.
Heb vroeger op school weleens een sms'je hardop voor moeten lezen van de docent. Werkte een stuk beter dan afpakkenquote:Op woensdag 7 april 2021 16:32 schreef Aurelius het volgende:
We kunnen die ook voor kamerleden in stand houdenquote:Op woensdag 7 april 2021 16:28 schreef Mallerd01 het volgende:
Arib benoemt misschien wel het enige positieve punt aan de avondklok
Ze heeft natuurlijk het voordeel om de zittende voorzitter te zijn. Zo kan ze ook "dealtjes" sluiten met fracties op meer spreektijd. Dat spelletjes zal ze heus spelen.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:13 schreef duitseboy het volgende:
Zou meteen het probleem oplossen van de werkdruk, ik denk niet dat de vergaderingen nog 9 uur gaan duren als we ze in een kooi van Faraday stoppen.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:33 schreef Ghoula het volgende:
[..]
Je zou maar 9 uur moeten vergaderen zonder telefoon
Jawel hoor, in de papieren tijd duurde het net zo langquote:Op woensdag 7 april 2021 16:37 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Zou meteen het probleem oplossen van de werkdruk, ik denk niet dat de vergaderingen nog 9 uur gaan duren als we ze in een kooi van Faraday stoppen.
Wat is daar problematisch aan? Dat is gewoon contact met ambtenaren.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:32 schreef Aurelius het volgende:
Njet, VVD en D66 gaan voor Bergkamp. Maar dat is geen meerderheid. Links en de PVV gaan voor Arib.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik gun het Arib eigenlijk wel om te blijven zitten, maar het zal van de VVD afhangen
Het is fucking irritant. Het toont niet echt respect en interesse naar de spreker.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is daar problematisch aan? Dat is gewoon contact met ambtenaren.
Hoezo? Weet je hoeveel een kamerlid moet doen? Dat is wel wat meer dan het kantoorbaantje van de gemiddelde jan modaal. Telefoongebruik hoort erbij om op de hoogte te blijven.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:32 schreef Aurelius het volgende:
Een voorspelling wat FVD gaat doen in de tweede ronde? Arib of Bergkamp? Of onthouding van stemmen?quote:Op woensdag 7 april 2021 16:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Njet, VVD en D66 gaan voor Bergkamp. Maar dat is geen meerderheid. Links en de PVV gaan voor Arib.
Ik kan prima op mijn telefoon zitten en het gesprek volgen.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:40 schreef Aurelius het volgende:
Het is fucking irritant. Het toont niet echt respect en interesse naar de spreker.
Denk gaat ook wel voor Bergkamp denk ikquote:Op woensdag 7 april 2021 16:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Njet, VVD en D66 gaan voor Bergkamp. Maar dat is geen meerderheid. Links en de PVV gaan voor Arib.
Hoe deden bewindslieden en kamerleden dat toch voor de komst van smartphones en andere digitale media...quote:Op woensdag 7 april 2021 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
blanco natuurlijk. ze gaan toch niet op het kartel stemmen.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:41 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Een voorspelling wat FVD gaat doen in de tweede ronde? Arib of Bergkamp? Of onthouding van stemmen?
Toen werd er flink gepimpeld. Werd er drank door de thee gedaanquote:Op woensdag 7 april 2021 16:42 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Hoe deden bewindslieden en kamerleden dat toch voor de komst van smartphones en andere digitale media...
Was gisteren ook alquote:Op woensdag 7 april 2021 16:42 schreef the-eye het volgende:
Heeft Syl nou haar hand ingetaped, gaat ze vechten?
Ah ja elke tijd zijn verslavingenquote:Op woensdag 7 april 2021 16:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Toen werd er flink gepimpeld. Werd er drank door de thee gedaan
Bodes, en tussendoor met een soort tekentablet een vak-K.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:42 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Hoe deden bewindslieden en kamerleden dat toch voor de komst van smartphones en andere digitale media...
Oh nou snap ik wat het technisch probleem van haar iPad is. Die deed niet wat ze wilde en die heeft ze doormidden geslagen.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:42 schreef the-eye het volgende:
Lijkt op een spalk voor carpale tunnelsyndroom.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:42 schreef the-eye het volgende:
Beter Horen of Schoonenberg een optie?quote:
Ze zag een blanco scherm en dan slaan de stoppen natuurlijk door bij Sylquote:Op woensdag 7 april 2021 16:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Oh nou snap ik wat het technisch probleem van haar iPad is. Die deed niet wat ze wilde en die heeft ze doormidden geslagen.
quote:
Dan zal het wel aan mij liggenquote:Op woensdag 7 april 2021 16:46 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen moeite mee.
Geweldige vrouw.
Wellicht.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Beter Horen of Schoonenberg een optie?
Begrijp wel steeds beter waarom ze bij de VVD die backbencher normaal gesproken hun bek laten houden.quote:
Dank!quote:Op woensdag 7 april 2021 16:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aukje de Vries, financieel woordvoerder VVD.
Zelfs op dit soort punten kun je zien hoe weinig de VVD op heeft met rechsstatelijkheid. Hup, aan het werk, of je geeft je zetel maar op als je je nest niet uit wil komen.quote:
Liefquote:Op woensdag 7 april 2021 17:00 schreef spinazieruiker het volgende:
Ik wil jullie ook graag allemaal bedanken
Precies wat ik dachtquote:Op woensdag 7 april 2021 17:02 schreef ijs_beer het volgende:
Beetje een rare motie van FvD wanneer er nog geen nieuwe regering is.
Die ambitie heeft ze ook, maar was in huidige klimaat kansloos geweest natuurlijkquote:Op woensdag 7 april 2021 17:02 schreef Caland het volgende:
Kunnen ze die voorzitter van vandaag niet gewoon aannemen? Doet het meer dan uitstekend.
Ik hoorde dat FVD graag een kamervoorzitter van een oppositiefractie wil dus dat lijkt me primaquote:Op woensdag 7 april 2021 17:02 schreef Caland het volgende:
Kunnen ze die voorzitter van vandaag niet gewoon aannemen? Doet het meer dan uitstekend.
Veel interrupties van nieuwelingen zijn ook nog vooral om zich te laten zien. Kost tot nu toe vooral tijd..quote:Op woensdag 7 april 2021 17:03 schreef Smegma. het volgende:
Wat een nutteloze motie van FvD. Of de voorzitter oppositie of coalitie is, daar mogen jullie zelf over stemmen.
Nutteloze motie van DENK, want diversiteit, inclusiviteit en representativiteit is staand beleid. Terechte ingehouden ergernis van voorzitter Tellegen.
Over 3 weken, als alle stemmen herteld zijn.quote:
Daar zit een tattooquote:
Doet het inderdaad prima, maar heeft zich niet kandidaat gesteld. Dus nee. Maar dat wist je alquote:Op woensdag 7 april 2021 17:02 schreef Caland het volgende:
VVD dus mag niet. Volk zou woest zijn.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:02 schreef Caland het volgende:
Je kunt hem uitleggen als een diskwalificatie/verplicht stemadvies van Bergkamp maar zo werkt een voorzitterverkiezing natuurlijk niet.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:02 schreef ijs_beer het volgende:
Beetje een rare motie van FvD wanneer er nog geen nieuwe regering is.
Terechtquote:
In dat geval laten we Tjeenk Willink de vergaderingen voorzittenquote:Op woensdag 7 april 2021 17:04 schreef JohnDDD het volgende:
volgens mij is de oppositie ook niet een officieel ding, ik bedoel je kunt ook met een minderheidskabinet werken met wisselende meerderheden en wat doe je dan? praktisch gezien gewoon onmogelijk
Feiten en realiteit zijn voor politici dan ook moeilijk te bevatten begrippen.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:04 schreef JohnDDD het volgende:
volgens mij is de oppositie ook niet een officieel ding, ik bedoel je kunt ook met een minderheidskabinet werken met wisselende meerderheden en wat doe je dan? praktisch gezien gewoon onmogelijk
En wat als alle 3 partijen in de coalitie komen? Nieuwe voorzittersverkiezingen?quote:Op woensdag 7 april 2021 17:05 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Je kunt hem uitleggen als een diskwalificatie/verplicht stemadvies van Bergkamp maar zo werkt een voorzitterverkiezing natuurlijk niet.
Je kunt hem ook nog uitleggen als een poging de gekozen voorzitter zo nodig te laten aftreden bij het aantreden van een nieuw kabinet maar dat gaat ook niet gebeuren.
Uberhaupt gaat de motie het niet halen.
Is Nederlands, spreekt prima Nederlandse, hoort ook uitstekend.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:05 schreef raptorix het volgende:
Of een motie indienen waarbij je pleit voor diversiteit van de voorzitter, nou we hebben net 8 jaar een buitenlandse vrouw gehad die gebrekkig Nederlands spreekt en oost-indisch doof is, wat willie nogmeer, nu weer 8 jaar een volksjongen uit de PVV zou ik zeggen
VVD heeft al de voorzitter EK (en de MP). Het is niet gebruikelijk dat die twee bij een partij liggen.quote:
Nog altijd de plofkop van Robert Jensen of heb je daar inmiddels wat overheen laten zetten?quote:
Logo van Antifaquote:Op woensdag 7 april 2021 17:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nog altijd de plofkop van Robert Jensen of heb je daar inmiddels wat overheen laten zetten?
Het was een garp! Mijn Nederlands is ook gebrekkig!quote:Op woensdag 7 april 2021 17:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is Nederlands, spreekt prima Nederlandse, hoort ook uitstekend.
Heeft het bovendien prima gedaan en goede inhoudelijke kennis. Lekker voorzitter laten blijven die vrouw
Geloof persoonlijk niet dat je dat zou durven.quote:
Kloptquote:Op woensdag 7 april 2021 17:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Geloof persoonlijk niet dat je dat zou durven.
Ook gelijk de reden waarom we een kiesdrempel moeten krijgen. Die vragen van Van de Plas waren ook allemaal al van een kansloos niveau 😂.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Veel interrupties van nieuwelingen zijn ook nog vooral om zich te laten zien. Kost tot nu toe vooral tijd..
Plaspauzequote:Op woensdag 7 april 2021 17:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Is er nu stemming ?
Ik heb het even gemist.
Pauze, en dan eerst stemmen om 2 moties die redelijk kanslooos zijn.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Is er nu stemming ?
Ik heb het even gemist.
Je hoort echt geen verschil in taalbeheersing met Tellegen of Bergkamp?quote:Op woensdag 7 april 2021 17:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is Nederlands, spreekt prima Nederlandse, hoort ook uitstekend.
Heeft het bovendien prima gedaan en goede inhoudelijke kennis. Lekker voorzitter laten blijven die vrouw
En de verdere interupties waren complimenten ipv vragenquote:Op woensdag 7 april 2021 17:09 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ook gelijk de reden waarom we een kiesdrempel moeten krijgen. Die vragen van Van de Plas waren ook allemaal al van een kansloos niveau 😂.
Eerst stemming over die 2 kansloze moties, daarna meteen stemming over voorzitterschap.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Is er nu stemming ?
Ik heb het even gemist.
Kijk maar uit knul straks meppen ze je nog in elkaar.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Klopt![]()
Maar ik heb wel een T-shirt van AntifaEn stickers
Van wie zijn de moties ?quote:Op woensdag 7 april 2021 17:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Eerst stemming over die 2 kansloze moties, daarna meteen stemming over voorzitterschap.
Taal is geen syntactisch kunstwerkquote:Op woensdag 7 april 2021 17:10 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Je hoort echt geen verschil in taalbeheersing met Tellegen of Bergkamp?
Haga gekkie, en volgens mij een SP'er gesteunt door Sylvanaquote:
Daar ben ik niet bang voorquote:Op woensdag 7 april 2021 17:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kijk maar uit knul straks meppen ze je nog in elkaar.
Alleen extreemrechts die voor zijn ookquote:
Come againquote:Op woensdag 7 april 2021 17:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Eerst stemming over die 2 kansloze moties, daarna meteen stemming over voorzitterschap.
Ik kan haar beter verstaan dan Arib.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:12 schreef Nober het volgende:
Vera wint.
Vera
- D66, VVD, CDA, CU, Volt, JA21, 50+
Arib
- PvdA, SP, GL, PvdD, DENK, Bij1
Bosma
- PVV, Forum, SGP, BBB
Dat die geen ruk weten van hoe het wettelijk in elkaar steekt en waarom dit dus sowieso niet kon is geen verbazing natuurlijk.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Alleen extreemrechts die voor zijn ook![]()
Nogmaals: Beter Horen of Schoonenberg?quote:
Kunnen ze weer schelden op Twitter dat het allemaal KartelKardinaals zijn!quote:Op woensdag 7 april 2021 17:14 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat die geen ruk weten van hoe het wettelijk in elkaar steekt en waarom dit dus sowieso niet kon is geen verbazing natuurlijk.
Aribfan gespot.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Nogmaals: Beter Horen of Schoonenberg?
JA21 gaat denk ik ook voor Bosma hoorquote:Op woensdag 7 april 2021 17:12 schreef Nober het volgende:
Vera wint.
Vera
Arib
Bosma
- PVV, Forum, SGP, BBB
Nee hoor. Gewoon een goed gehoor.quote:
Ze willen discriminatie in de kamerquote:
Ze slaat woorden over. En letters in woorden.quote:
Waar in de wet staat dat dit niet kan? Is allemaal reglement van orde werk, kan de Kamer gewoon wijzigen.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:14 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat die geen ruk weten van hoe het wettelijk in elkaar steekt en waarom dit dus sowieso niet kon is geen verbazing natuurlijk.
Er komt nog een tweede ronde danquote:Op woensdag 7 april 2021 17:12 schreef Nober het volgende:
Vera wint.
Vera
Arib
Bosma
- PVV, Forum, SGP, BBB
Het kan zijn dat individuele leden voor iemand gaan of gaat het stemmen per fractie ?quote:Op woensdag 7 april 2021 17:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er komt nog een tweede ronde dan
Maar SGP gaat niet voor Bosma en Denk niet voor Arib
Individueel. Zijn we voltallig?quote:Op woensdag 7 april 2021 17:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Het kan zijn dat individuele leden voor iemand gaan of gaat het stemmen per fractie ?
Stemming is individueel en anoniem. Fracties zullen wel een soort stemadvies meegeven maar niemand is verplicht zich daar aan te houden en het valt achteraf ook niet te controleren.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Het kan zijn dat individuele leden voor iemand gaan of gaat het stemmen per fractie ?
Ze krijgen allemaal een potje ontsmettingsgelquote:Op woensdag 7 april 2021 17:21 schreef raptorix het volgende:
Zal wel lang gaan duren, want zal wel hele tijd poetswerk worden bij de bus.
Schouten is aan het mesten.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omtzigt, De Roon en Schouten zijn er niet geloof ik
Als je dat leuk vind mag je hier ook koffie rondbrengen.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:21 schreef Starhopper het volgende:
Het lijkt mij best leuk om bode te zijn in de tweede kamer
quote:Op woensdag 7 april 2021 17:21 schreef TomWaits het volgende:
Daar komt juffrouw Jannie langs voor de koffie.
Oh nee, het is een Tweede Kamerlid.
Ja lijkt me ook , stiekem zout in het water doen en kijken wat voor reactie ze gevenquote:Op woensdag 7 april 2021 17:21 schreef Starhopper het volgende:
Het lijkt mij best leuk om bode te zijn in de tweede kamer
Bij de tweedekamer is het leukerquote:Op woensdag 7 april 2021 17:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je dat leuk vind mag je hier ook koffie rondbrengen.
Of laxeermiddelquote:Op woensdag 7 april 2021 17:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja lijkt me ook , stiekem zout in het water doen en kijken wat voor reactie ze geven
Hier ook, verdienen we samen ook nog een hoop geldquote:Op woensdag 7 april 2021 17:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bij de tweedekamer is het leukerDan kom je in beeld
quote:
quote:Op woensdag 7 april 2021 17:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hier ook, verdienen we samen ook nog een hoop geld
Wat is dit voor vraag?quote:
Mooiquote:Op woensdag 7 april 2021 17:25 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Wat is dit voor vraag?
De stemming is anoniem en niemand verplicht een kamerlid te vertellen waarop hij/zij heeft gestemd
Jaquote:Op woensdag 7 april 2021 17:26 schreef Ghoula het volgende:
Dus in theorie kan Janssen op Arib stemmen zonder dat Cherry dat weet?
Ja, Hoezo ?quote:Op woensdag 7 april 2021 17:26 schreef Ghoula het volgende:
Jaquote:Op woensdag 7 april 2021 17:26 schreef Ghoula het volgende:
Ze kunnen draaien, en naar voren en naar achter.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:16 schreef Starhopper het volgende:
Kunnen die stoelen in de tweedekamer eigenlijk ook rijden? Of zitten ze met dat paaltje vast?Lijkt mij anders best lastig voor de dikkere kamerleden om aan het bureau te zitten
Dat kan onder Arib niet ?quote:Op woensdag 7 april 2021 17:27 schreef TomWaits het volgende:
Laten we hopen dat Bergkamp (D66) wint. We willen immers dat de ambtelijke organisatie een beetje normaal zijn werk kan doen.
Nee, wat chocolaatjes voor straks onderweg naar huisquote:Op woensdag 7 april 2021 17:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zit in die kartonnendoosjes ontsmettinggel?
Waarom denk je dat Ton Elias niet terug in de kamer mocht?quote:Op woensdag 7 april 2021 17:16 schreef Starhopper het volgende:
Kunnen die stoelen in de tweedekamer eigenlijk ook rijden? Of zitten ze met dat paaltje vast?Lijkt mij anders best lastig voor de dikkere kamerleden om aan het bureau te zitten
Ja, want dat was de afgelopen 5 jaar echt onmogelijk.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:27 schreef TomWaits het volgende:
Laten we hopen dat Bergkamp (D66) wint. We willen immers dat de ambtelijke organisatie een beetje normaal zijn werk kan doen.
Ach ook lekker.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee, wat chocolaatjes voor straks onderweg naar huis
Die zitten vast. Zijn nog best krappe stoeltjesquote:Op woensdag 7 april 2021 17:16 schreef Starhopper het volgende:
Dat is waar ook. Deze zomer is de verhuizing van de Kamer naar de Apenrots.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:16 schreef TomWaits het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-renovatie-binnenhof
Topstuk.
Tegengehouden door die heks van een Arib. Ze moet natuurlijk wel in beeld zijn in een mooi pand.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:32 schreef freako het volgende:
[..]
Dat is waar ook. Deze zomer is de verhuizing van de Kamer naar de Apenrots.
Aribquote:Op woensdag 7 april 2021 17:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Op wie zouden jullie stemmen.
Ik op Bosma en 2e Ronde Bergkamp
Het gaat gewoon door, dat is recent ook uitgesproken door de Kamer.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:33 schreef TomWaits het volgende:
[..]
Tegengehouden door die heks van een Arib. Ze moet natuurlijk wel in beeld zijn in een mooi pand.
Tweestrijd tussen Arib en Bergkampquote:Op woensdag 7 april 2021 17:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
Heb niet gekeken. Wie maakte een goede indruk bij de presentaties en de vragenronde? En zei Bosma nog iets over nep-parlement?
quote:Op woensdag 7 april 2021 17:29 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Ton Elias niet terug in de kamer mocht?
quote:Op woensdag 7 april 2021 17:28 schreef freako het volgende:
[..]
Ze kunnen draaien, en naar voren en naar achter.
Er werd Bosma verweten van een partij te zijn die mensen uitsluit. Hij antwoordde daarom ook nooit lid te zijn geworden van de PVVquote:Op woensdag 7 april 2021 17:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
Heb niet gekeken. Wie maakte een goede indruk bij de presentaties en de vragenronde? En zei Bosma nog iets over nep-parlement?
Waar zitten ze allemaal? In het partijkantoortje ofzo?quote:Op woensdag 7 april 2021 17:41 schreef spinazieruiker het volgende:
Net als bij de installatie zal er wel weer een spoorboekje zijn om te voorkomen dat 150 kamerleden tegelijk naar de plenaire zaal moeten om te stemmen?
'De wandelgangen', of op hun eigen werkkamer.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar zitten ze allemaal? In het partijkantoortje ofzo?
Arib lijkt je wel ok? Je zou toch kunnen weten hoe ze is als voorzitterquote:Op woensdag 7 april 2021 17:42 schreef Caland het volgende:
Hoop ook op Bergkamp, Arib lijkt me wel oké maar ik hou toch van een stuk strakkere stijl van voorzitten.
Als voorzitter vond ik haar wel goed, beetje menselijk vooral, maar ook chaotisch en soms vanuit het niets ontzettend streng bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Arib lijkt je wel ok? Je zou toch kunnen weten hoe ze is als voorzitter
Maar 75 briefjes per busje toch? Nog steeds vrij klein.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:45 schreef spinazieruiker het volgende:
Wel een mini stembusje voor 150 briefjes btw
De echt briefjes zitten er al in, deze vallen er onderin weer uit, kun je gewoon bij een toverspullen winkel kopen.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:45 schreef spinazieruiker het volgende:
Wel een mini stembusje voor 150 briefjes btw
Volgens mij komt alles gewoon in 1 bus. Tussentijdse uitslagen per ronde werd dan bedoeld een volledige stemronde gevolgd door een uitslag van die ronde, waarna er óf een voorzitter is óf een nieuwe ronde volgt.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar 75 briefjes per busje toch? Nog steeds vrij klein.
Heeft gewoon mondkapje op haar kop getrokken zodat ze hem niet kwijt raakt.quote:
3x 50 briefjesquote:Op woensdag 7 april 2021 17:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar 75 briefjes per busje toch? Nog steeds vrij klein.
Ik volg niet helemaal wat je zegt maar Bosma valt na de eerste ronde sowieso afquote:Op woensdag 7 april 2021 17:48 schreef Postbus100 het volgende:
Even een vraagje:
De kamervoorzitter hoort 76 van de stemmen te halen.
Bestaat de mogelijkheid dat in de eerste ronde de PVV op Bosma stemt, en D66&VVD op Bergkamp, waardoor Arib niet op een meerderheid uitkomt.
Nieuwe stemronde: PVV stemt nog steeds principieel niet op Arib, dus op Bosma, en Bosma heeft dan de meerderheid?
Is PVV&D66&VVD een meerderheid? Dat zou echt een smerige streek zijn... Tot zover de onafhankelijkheid van de verkiezing van de nieuwe voorzitter.
Volgens mij een meerderheid en niet per definitie 76 toch?quote:Op woensdag 7 april 2021 17:48 schreef Postbus100 het volgende:
Even een vraagje:
De kamervoorzitter hoort 76 van de stemmen te halen.
Bestaat de mogelijkheid dat in de eerste ronde de PVV op Bosma stemt, en D66&VVD op Bergkamp, waardoor Arib niet op een meerderheid uitkomt.
Nieuwe stemronde: PVV stemt nog steeds principieel niet op Arib, dus op Bosma, en Bosma heeft dan de meerderheid?
Is PVV&D66&VVD een meerderheid? Dat zou echt een smerige streek zijn... Tot zover de onafhankelijkheid van de verkiezing van de nieuwe voorzitter.
quote:Op woensdag 7 april 2021 17:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij een meerderheid en niet per definitie 76 toch?
Een absolute meerderheid van de geldige uitgebrachte stemmenquote:Op woensdag 7 april 2021 17:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij een meerderheid en niet per definitie 76 toch?
Ja precies. En wat denk je dan wat er in de tweede ronde gaat gebeuren.... Als PVV principieel niet op Arib stemt, dan moeten ze op Bergkamp stemmen. Heeft die dan een meerderheid?quote:Op woensdag 7 april 2021 17:50 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Ik volg niet helemaal wat je zegt maar Bosma valt na de eerste ronde sowieso af
Ja, want dat is de meest geschikte kandidaat maar dit is Nederland.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:50 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Ik volg niet helemaal wat je zegt maar Bosma valt na de eerste ronde sowieso af
Ockje Tellegen VVDquote:Op woensdag 7 april 2021 17:51 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja precies. En wat denk je dan wat er in de tweede ronde gaat gebeuren.... Als PVV principieel niet op Arib stemt, dan moeten ze op Bergkamp stemmen. Heeft die dan een meerderheid?
(wie is overigens de voorzitter van vandaag?)
Hij is geen geschikte kandidaat want hij zit bij een extreemrechtse partij. Hoe moet zoiets Nederland vertegenwoordigen in het buitenland?quote:Op woensdag 7 april 2021 17:51 schreef asco het volgende:
[..]
Ja, want dat is de meest geschikte kandidaat maar dit is Nederland.
Ik denk eerder dat men op principiële redenen niet op Bergkamp wil stemmen.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:51 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja precies. En wat denk je dan wat er in de tweede ronde gaat gebeuren.... Als PVV principieel niet op Arib stemt, dan moeten ze op Bergkamp stemmen. Heeft die dan een meerderheid?
(wie is overigens de voorzitter van vandaag?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |