Eigenlijk is de onduidelijkheid hierover mijn grootste klacht. Er komen nog miljoenen vaccins aan voor Q4/21 en Q1/22, terwijl volgens de planning iedereen die wil dan is ingeënt. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je dan alsnog aan de beurt kan komen als je het eerder hebt laten schieten?quote:Op woensdag 7 april 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is niet de keus, want er is helemaal niet zeker of ik wel een ander vaccin kan kiezen aan het eind van de rit.
Natuurlijk is dat wel een doel geweest.quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:
Het doel is nooit geweest om sterfgevallen te voorkomen
Weet je, voor mezelf zou dat niet eens zoveel uitmaken. Ik heb de luxe om te wachten, zonder dwang te voelen of risico te hoeven nemen Covid-19 op te lopen. Maar anderen worden op die manier ("Wacht maar wat er over is en of je nog wat krijgt") door hun persoonlijke omstandigheden m.i. toch teveel gedwongen om het risico van AZ te nemen zonder dat ze dat eigenlijk willen. Ik vind dat ethisch niet verantwoord.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De keuze heb je wel. Alleen moet je dan wachten tot het einde.
Puur beroepsmatig bekeken ben ik zeer benieuwd hoe het gaat werken met de app. Een rij van 2km voor de Ziggo dome omdat de infrastructuur voor de app down is en niet gecheckt kan worden of iemand wel of geen negatieve test heeft.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die hele testmaatschappij wordt 1 grote chaos en/of debacle. Past wel mooi op Hugo z'n cv.
Het kan zo zijn dat ze nu die keuze zelf maken maar op het moment dat iedereen die dat op deze manier ok vond een prik heeft gehad ze proberen om nog een percentage over de streep te trekken met vrije keuze.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is niet de keus, want er is helemaal niet zeker of ik wel een ander vaccin kan kiezen aan het eind van de rit. Daarnaast is het ook geen keus, want het alternatief is me 2 tot 3 keer per week te laten testen.
Ik zou dan dus iedere week 2x een dagdeel vrij moeten nemen om weer normaal deel te nemen aan de maatschappij omdat ik een vaccin waar ik meer risico van loop niet wil en liever ga voor een vaccin wat bewezen veilig is.
Dat kun je toch geen keus noemen?
Het doel is geweest te voorkomen dat ziekenhuizen overbelast raakten. Overlijdens voorkomen was een doel wat daar ondergeschikt aan was, dat is regelmatig ook zo genoemd.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel een doel geweest.
En stoppen we met de productie? Nope we calculeren de risico's in en verstrekken het toch op basis van vrijwilligheid. Waarom voor het ene medicijn/vaccin en het andere niet. Dat snap ik niet.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:06 schreef Noek het volgende:
[..]
We, ja?
Je bent al jaren aan de pil?
Je moest eens weten hoeveel vrouwen er bewust voor kiezen om geen pil te slikken. Vnl door de bijwerkingen.
Voor Ziggo Dome vind ik het nog een ander verhaal om (tijdelijk) met tests te werken.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Puur beroepsmatig bekeken ben ik zeer benieuwd hoe het gaat werken met de app. Een rij van 2km voor de Ziggo dome omdat de infrastructuur voor de app down is en niet gecheckt kan worden of iemand wel of geen negatieve test heeft.
Persoonlijk gezien vind ik het onnodig, maar dat hebben we al vaker besproken hier
En waarom willen we ook alweer voorkomen dat de ziekenhuizen overlopen?quote:Op woensdag 7 april 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het doel is geweest te voorkomen dat ziekenhuizen overbelast raakten. Overlijdens voorkomen was een doel wat daar ondergeschikt aan was, dat is regelmatig ook zo genoemd.
Op het moment dat je dan kiest voor het vaccineren van een groep mensen die weinig bijdraagt aan het voorkomen dat ziekenhuizen overbelast raken verander je je beleid dus. Dat kun je het verschuiven van de doelpalen noemen.
Zelfbeschikking, zoek het eens op. Gaat je echt helpen het te begrijpen.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:22 schreef Questular het volgende:
[..]
En stoppen we met de productie? Nope we calculeren de risico's in en verstrekken het toch op basis van vrijwilligheid. Waarom voor het ene medicijn/vaccin en het andere niet. Dat snap ik niet.
Dat kan ja, maar dat is dan juist weer een risicoafweging. Ben je bereid het risico te lopen dat er tegen je gezegd wordt dat je de kans hebt gehad je te laten vaccineren en daardoor nu zelf moet betalen?quote:Op woensdag 7 april 2021 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het kan zo zijn dat ze nu die keuze zelf maken maar op het moment dat iedereen die dat op deze manier ok vond een prik heeft gehad ze proberen om nog een percentage over de streep te trekken met vrije keuze.
Zodat mensen die zorg nodig hebben dit kunnen krijgen, waardoor mensen zich ook veiliger voelen als ze aan het verkeer deelnemen, om maar even een zijpad te nemen.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En waarom willen we ook alweer voorkomen dat de ziekenhuizen overlopen?
Gaat niet gebeuren, zijn veelal veel te kritisch, die komen waarschijnlijk nooit door de selectie heen.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie hier mbt de vaccinaties best een boel goede vragen voorbij komen. Zou leuk zijn als die dinsdag ook eens aan Hugo gesteld worden.
Zou het helpen als de overheid 2.5 miljoen bij overlijden en 5 miljoen bij blijvende invaliditeit in het vooruitzicht stelt?quote:Op woensdag 7 april 2021 13:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch vind ik het wel raar, het voelt niet helemaal lekker.
De voorbeelden van het vliegen en de pil die hier genoemd werden zijn (directe) eigen keuzes. De overheid roept met klem op om je te laten vaccineren met een vaccin wat die bijwerkingen kan veroorzaken. Dekt de overheid ook alle potentiële gevolgen ervan? Stel dat je eraan overlijdt, de financiële gevolgen voor de familie?
Het geeft mij in elk geval wel een nare bijsmaak om mensen (indirect) te dwingen zich te laten vaccineren met een vaccin waar ze mogelijkerwijs meer risico mee lopen dan een ander vaccin.
Om situaties als code zwart te voorkomen.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En waarom willen we ook alweer voorkomen dat de ziekenhuizen overlopen?
Doe me een lol en leg het eens uit.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zelfbeschikking, zoek het eens op. Gaat je echt helpen het te begrijpen.
Daarnaast, alleen al de groep van 70-75 is net zo groot als alle 80'ers bij elkaar.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het doel is geweest te voorkomen dat ziekenhuizen overbelast raakten. Overlijdens voorkomen was een doel wat daar ondergeschikt aan was, dat is regelmatig ook zo genoemd.
Op het moment dat je dan kiest voor het vaccineren van een groep mensen die weinig bijdraagt aan het voorkomen dat ziekenhuizen overbelast raken verander je je beleid dus. Dat kun je het verschuiven van de doelpalen noemen.
Voor mij persoonlijk niet, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die financieel heel diep in de put raken op het moment dat hun partner overlijdt door het vaccin. Het lijkt me in elk geval wel belangrijk dat je weet dat er voor je gezin gezorgd wordt mocht er wat met je gebeuren.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zou het helpen als de overheid 2.5 miljoen bij overlijden en 5 miljoen bij blijvende invaliditeit in het vooruitzicht stelt?
Zoveel mogelijk drempels opwerpen voor normale dingen des levens zodat mensen wel een prikkie gaan halen en de vaccinatiegraad het hoogste is.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor Ziggo Dome vind ik het nog een ander verhaal om (tijdelijk) met tests te werken.
Maar toch niet als je een middagje naar het openluchtzwembad wilt, kom op zeg.
Zou ik doen als het niet al de 10e keer was dat ik het moet herhalen.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:24 schreef Questular het volgende:
[..]
Doe me een lol en leg het eens uit.
Hoezo zelf betalen? Ze kunnen aan het einde van de rit toch nog mensen oproepen om zich svp te laten vaccineren en dat dan met vaccin naar wens (indien beschikbaar), dit om het vaccinatie% nog wat op te krikken.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat kan ja, maar dat is dan juist weer een risicoafweging. Ben je bereid het risico te lopen dat er tegen je gezegd wordt dat je de kans hebt gehad je te laten vaccineren en daardoor nu zelf moet betalen?
Als ik nu weet wat het gevolg dan is kan ik mijn eigen keuzes maken. Ik heb altijd al eens een citytrip naar Petra of Jerusalem willen maken
Prima dan negeer ik je opmerkingen welquote:Op woensdag 7 april 2021 13:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zou ik doen als het niet al de 10e keer was dat ik het moet herhalen.
quote:Op woensdag 7 april 2021 13:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik stel voor dat als je eenmaal weigert, je nooit meer geprikt mag worden. En het ziekenhuis nooit meer in mag. Enzo.
Dit is inmiddels naar beneden aangepast.quote:Geplande prikken deze week: 499.362
Ik heb meerdere keren gisteren in posts gezegd dat ik begrijp dat die keuze gemaakt is, maar dat het wel een verandering van beleid is.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarnaast, alleen al de groep van 70-75 is net zo groot als alle 80'ers bij elkaar.
Het voorkomen van stergevallen kan met een redelijk beperkt aantal vaccins, het voorkomen van volle ziekenhuizen niet. Kortom:
Keuze 1: je vaccineert om sterfte te voorkomen
Keuze 2: je vaccineert om ziekenhuisopnames te voorkomen (waar we niet genoeg vaccins voor hebben EN de sterfte gaat nog steeds door)
Ik zeg het ook meer om aan te geven dat een dergelijk bedrag een schijntje zou zijn in vergelijking met de schade die je nu aanrichtquote:Op woensdag 7 april 2021 13:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk niet, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die financieel heel diep in de put raken op het moment dat hun partner overlijdt door het vaccin. Het lijkt me in elk geval wel belangrijk dat je weet dat er voor je gezin gezorgd wordt mocht er wat met je gebeuren.
En daarmee het antwoord op je vraag.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:30 schreef Questular het volgende:
[..]
Prima dan negeer ik je opmerkingen wel
Ja, dat denken we nu, maar er is nog niets gezegd of het op die manier gaat.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoezo zelf betalen? Ze kunnen aan het einde van de rit toch nog mensen oproepen om zich svp te laten vaccineren en dat dan met vaccin naar wens (indien beschikbaar), dit om het vaccinatie% nog wat op te krikken.
Was gisteren al bekend ja. 125k prikken minder deze weekquote:Op woensdag 7 april 2021 13:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit is inmiddels naar beneden aangepast.
Even over dit: Alhoewel ik principieel tegen zulke arm/rijk-keuzes ben, moet ik toegeven dat ik zelf wel gebruik zou maken van een mogelijkheid te betalen voor het vaccin van mijn keuze. Maar shhhht, zeg het alsjeblieft niet tegen Hugo.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat kan ja, maar dat is dan juist weer een risicoafweging. Ben je bereid het risico te lopen dat er tegen je gezegd wordt dat je de kans hebt gehad je te laten vaccineren en daardoor nu zelf moet betalen?
Als ik nu weet wat het gevolg dan is kan ik mijn eigen keuzes maken. Ik heb altijd al eens een citytrip naar Petra of Jerusalem willen maken
Yep, vanwege die belachelijke pauze voor het prikken met AZ.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit is inmiddels naar beneden aangepast.
Ik ben nog steeds benieuwd naar de reden. Als ik tegen mijn werkgever zeg dat een project over 4 weken klaar is en 2 dagen later zonder iets te zeggen het aanpas naar over 6 weken mag ik mezelf daar wel over verantwoorden bij ze.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Was gisteren al bekend ja. 125k prikken minder deze week
Ik laat me verrassen. Heb ook wel gelezen dat die beraming elke keer wordt bijgesteld aan de hand van reeds gezette prikken in die week. Maar kan me ook zo voorstellen dat men is 'vergeten' dat zondag en maandag feestdagen waren en er dus een stuk minder mensen bereidwillig waren een afspraak te maken.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd naar de reden. Als ik tegen mijn werkgever zeg dat een project over 4 weken klaar is en 2 dagen later zonder iets te zeggen het aanpas naar over 6 weken mag ik mezelf daar wel over verantwoorden bij ze.
Leuk, maar dit is gewoon een valse tegenstelling en niet zo zwart-wit als jij nu stelt. Immers, je moet veel meer 50'ers prikken dan 70'ers om ziekenhuisopnames/sterfgevallen te voorkomen.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:31 schreef chratnox het volgende:
Wil je maximale sterfte voorkomen? Dan wil je alles wat je hebt op prikken, zoveel mogelijk en zo snel mogelijk, bij de mensen die de grootste kans hebben op overlijden.
Wil je maximale ziekenhuisopnames voorkomen? Alles wat je hebt op prikken, zoveel mogelijk en zo snel mogelijk, bij de mensen die de grootste kans hebben op ziekenhuisopname.
De eerste groep is vooral 75+, de tweede groep vooral tussen de ~55 en 75.
Tja, eerst roepen dat het beleid zogenaamd niet gericht is op het voorkomen van stergevallen (wat overduidelijk wel zo was, en is) en dan zeggen dat het beleid zwalkt.quote:Ik heb meerdere keren gisteren in posts gezegd dat ik begrijp dat die keuze gemaakt is, maar dat het wel een verandering van beleid is.
Dat heb ik al een aantal keren aangegeven, dat het geen rationele keus is, maar het voelt voor mij beter. Dat recht heeft iedereen en zou dat ook in een crisis als deze nog steeds moeten houden.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar de weigering van AZ is dan vooral gebaseerd op een gevoel? Want de kans is superklein op ernstige bijwerkingen, net als bij Moderna en Pfizer. Bij Pfizer was er ook een kleine groep met een allergische reactie.
Maar dat wisten ze toch ook maandag al toen ze het er op gezet hebben zou je zeggen?quote:Op woensdag 7 april 2021 13:32 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Yep, vanwege die belachelijke pauze voor het prikken met AZ.
Ik mag best een project livegang uitstellen als ik tegen een onvoorziene omstandigheid aanloop.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd naar de reden. Als ik tegen mijn werkgever zeg dat een project over 4 weken klaar is en 2 dagen later zonder iets te zeggen het aanpas naar over 6 weken mag ik mezelf daar wel over verantwoorden bij ze.
Absoluut, maar dat betekent dan misschien wel dat je pas over 6 maanden een keer aan de beurt komt..quote:Op woensdag 7 april 2021 13:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat heb ik al een aantal keren aangegeven, dat het geen rationele keus is, maar het voelt voor mij beter. Dat recht heeft iedereen en zou dat ook in een crisis als deze nog steeds moeten houden.
Volgens mij had ik al meermalen aangegeven dat ik daar prima op kan wachten.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
klopt, je mag weigeren, maar dan kom je pas weer aan de beurt helemaal aan einde van de rit als iedereen zijn kans op vaccinatie gehad heeft.
Ik was even in de veronderstelling dat we een volwassen discussie konden hebben, maar blijkbaar kan dat weer niet. Laat dat pedante toontje nou eens achterwege. Je bent een tijdlang een prettige discussiepartner geweest, daar is weinig meer van over op deze manier.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Leuk, maar dit is gewoon een valse tegenstelling en niet zo zwart-wit als jij nu stelt. Immers, je moet veel meer 50'ers prikken dan 70'ers om ziekenhuisopnames/sterfgevallen te voorkomen.
[..]
Tja, eerst roepen dat het beleid zogenaamd niet gericht is op het voorkomen van stergevallen (wat overduidelijk wel zo was, en is) en dan zeggen dat het beleid zwalkt.
Als je over 6 maanden geprikt wordt met Janssen, ben je sneller immuun dan wanneer je over 4 maanden met AZ wordt ingeënt, just sayingquote:Op woensdag 7 april 2021 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Absoluut, maar dat betekent dan misschien wel dat je pas over 6 maanden een keer aan de beurt komt..
We moeten z'n 70% halen, dus 30% die het niet doet is nog steeds een boel mensen, dus tijdelijk weigeren kan prima.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij had ik al meermalen aangegeven dat ik daar prima op kan wachten.
Het punt is dat er hier mensen in het topic zitten die vinden dat ik het niet eens zou mogen weigeren, want crisis en openen van de maatschappij.
Ik ook, maar die moet ik wel motiveren en uitleggen. En niet ineens de datum gewoon aanpassen in de hoop dat niemand het opvalt.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik mag best een project livegang uitstellen als ik tegen een onvoorziene omstandigheid aanloop.
Maar dit is gewoon niet langer te verkopen.
Die 70% kun je wel richting de 85-90% bijstellen als de R0 van de Britse variant werkelijke 30% hoger ligt.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We moeten z'n 70% halen, dus 30% die het niet doet is nog steeds een boel mensen, dus tijdelijk weigeren kan prima.
Eens. Nu worden elke keer de grafiekjes stilletjes aangepast.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, maar die moet ik wel motiveren en uitleggen. En niet ineens de datum gewoon aanpassen in de hoop dat niemand het opvalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |