Dat laatste geloof ik niet.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoals het nu gaat lijkt het me aannemelijker dat AZ helemaal gaat stoppen en de productiecapaciteit die vrijkomt gebruikt gaat worden om Pfizer op te schalen.
Ik pas me goed aan, staat ook op mijn cv.quote:
Als het goed is op 19 april.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:53 schreef Simmertje het volgende:
Wanneer gaan ze eigenlijk met Janssen beginnen? Dacht dat begin april de vaccins geleverd zouden worden.
Volgens mij staat de eerste levering gepland voor 17 april. Kan ook 19 april zijn, maar zoiets in elk geval. Dat is echter pas een begin, de echte grote leveringen komen in mei.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:53 schreef Simmertje het volgende:
Wanneer gaan ze eigenlijk met Janssen beginnen? Dacht dat begin april de vaccins geleverd zouden worden.
lijkt me ook niet, zijn we nog langer bezigquote:Op woensdag 7 april 2021 12:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat laatste geloof ik niet.
Vooral niet vanwege patenten en andere methode van produceren.
Bronquote:De Britse regering roept de bevolking van het Verenigd Koninkrijk woensdag met klem op zich te laten inenten met het AstraZeneca-vaccin, ondanks berichten dat het mogelijk een zeldzame vorm van trombose veroorzaakt. Deskundigen wijzen erop dat er slechts dertig verdachte bloedpropgevallen zijn geconstateerd na achttien miljoen coronavaccinaties.
Curevac produceert nu ook al voor Pfizer, lijkt me geen onoplosbaar probleem. Het vertrouwen in AZ is wereldwijd wel in elkaar aan het storten met de berichten over bijwerkingen lijkt mij.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat laatste geloof ik niet.
Vooral niet vanwege patenten en andere methode van produceren.
Curevac is net als Pfizer een MRNA vaccin.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Curevac produceert nu ook al voor Pfizer, lijkt me geen onoplosbaar probleem. Het vertrouwen in AZ is wereldwijd wel in elkaar aan het storten met de berichten over bijwerkingen lijkt mij.
Toch vind ik het wel raar, het voelt niet helemaal lekker.quote:
Duidelijk. Dat ik mij ooit nog zo erg zou verheugen op een prikjequote:Op woensdag 7 april 2021 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij staat de eerste levering gepland voor 17 april. Kan ook 19 april zijn, maar zoiets in elk geval. Dat is echter pas een begin, de echte grote leveringen komen in mei.
Waarom zou je je laten vaccineren als:quote:
Volgens mij is het risico dat je onder een auto terecht komt groter dan dat je ernstige bijwerkingen krijgt met AZ. Daarom vind ik het volslagen belachelijk dat ze gestopt zijn met prikken. Een soort paniekreactie van de regering. Met de enorme aantallen aan mensen die worden gevaccineerd is het niet zo gek dat er zoiets gebeurt.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch vind ik het wel raar, het voelt niet helemaal lekker.
De voorbeelden van het vliegen en de pil die hier genoemd werden zijn (directe) eigen keuzes. De overheid roept met klem op om je te laten vaccineren met een vaccin wat die bijwerkingen kan veroorzaken. Dekt de overheid ook alle potentiële gevolgen ervan? Stel dat je eraan overlijdt, de financiële gevolgen voor de familie?
Het geeft mij in elk geval wel een nare bijsmaak om mensen (indirect) te dwingen zich te laten vaccineren met een vaccin waar ze mogelijkerwijs meer risico mee lopen dan een ander vaccin.
Met hugo zn zorgvuldigheid moet je eerder rekenen op augustus september. Of misschien met kerst ofso.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Duidelijk. Dat ik mij ooit nog zo erg zou verheugen op een prikje![]()
Zou toch lekker zijn als het snel duidelijk wordt of we eind juni/begin juli gaan halen (33 jaar).
Dat valt toch wel mee? Of je nu een vetbolletje in een vloeistof doet of gelatine, kippeneiwit en anti-biotica erin stopt, zo verschillend lijkt het me niet. Je zult wellicht een paar weken nodig hebben om alles om te bouwen, maar dan kun je wellicht wel nog een keer een miljard doses produceren.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Curevac is net als Pfizer een MRNA vaccin.
AZ is dat niet, die fabrieken zullen compleet anders zijn ingericht.
quote:De vaccins van BioNTech/Pfizer en van Moderna zijn RNA ribonucleic acid (ribonucleid acid)-vaccins. In deze RNA-vaccins zit een vetbolletje met daarin een instructie (code) die ervoor zorgt dat je cellen spike-eiwitten gaan maken. Dit zijn de uitsteeksels op de buitenkant van het coronavirus. Het afweersysteem herkent deze spike-eiwitten als lichaamsvreemd en gaat antistoffen maken.
De vaccins van AstraZeneca zijn vectorvaccins. In deze vectorvaccins zit een onschadelijk gemaakt verkoudheidsvirus (dat zich niet kan vermenigvuldigen) met daarin een instructie (code) die ervoor zorgt dat je cellen spike-eiwitten gaan maken. Net als bij de RNA-vaccins reageert het afweersysteem door antistoffen aan te maken.
Is zo en als ik az aangeboden krijg ga ik ook gewoon. Maar vind wel dat er een keer keiharde beloftes moeten komen van een overheid.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:03 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Volgens mij is het risico dat je onder een auto terecht komt groter dan dat je ernstige bijwerkingen krijgt met AZ. Daarom vind ik het volslagen belachelijk dat ze gestopt zijn met prikken. Een soort paniekreactie van de regering. Met de enorme aantallen aan mensen die worden gevaccineerd is het niet zo gek dat er zoiets gebeurt.
De trombose die kan optreden na vaccinatie met AZ is dus een soort overreactie van je immuunsysteem dat zich tegen je bloedplaatjes richt en zorgt voor bloedproppen aan de ene kant en bloedingen (wegens tekort aan plaatjes) aan de andere kant. Het is goed mogelijk dat het zwakkere immuunsysteem van ouderen ervoor zorgt dat de reactie bij hen minder vaak voorkomt dan bij jongere mensen. De UK heeft tot nu toe vooral ouderen met AZ ingeënt. M.a.w., het aantal gevallen van deze trombose kan wel eens hard gaan stijgen als ze verdergaan met vaccinatie van jongere groepen.quote:
Onder een auto terecht komen doe je op basis van een risicoinschatting die je zelf hebt genomen, niet op basis van een eis van de overheid. Dat is waar naar mijn mening het grootste verschil zit.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:03 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Volgens mij is het risico dat je onder een auto terecht komt groter dan dat je ernstige bijwerkingen krijgt met AZ. Daarom vind ik het volslagen belachelijk dat ze gestopt zijn met prikken. Een soort paniekreactie van de regering. Met de enorme aantallen aan mensen die worden gevaccineerd is het niet zo gek dat er zoiets gebeurt.
We, ja?quote:Op woensdag 7 april 2021 12:16 schreef Questular het volgende:
[..]
[..]
Hier gaan we gewoon stug mee door en niemand die er moeite mee heeft.
Die hele coronawet is ook louter bedoeld voor een noodsituatie.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is zo en als ik az aangeboden krijg ga ik ook gewoon. Maar vind wel dat er een keer keiharde beloftes moeten komen van een overheid.
Tot in lengte der dagen met maatregelen blijven zitten is niet de bedoeling. Vaccinatie was de weg naar vrijheid. Niet tussentijds de doelpalen nog eens verzetten.
Maar ondertussen laten we ons over het algemeen volspuiten met middelen waar de meeste mensen de bijsluiter niet eens van lezen.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch vind ik het wel raar, het voelt niet helemaal lekker.
De voorbeelden van het vliegen en de pil die hier genoemd werden zijn (directe) eigen keuzes. De overheid roept met klem op om je te laten vaccineren met een vaccin wat die bijwerkingen kan veroorzaken. Dekt de overheid ook alle potentiële gevolgen ervan? Stel dat je eraan overlijdt, de financiële gevolgen voor de familie?
Het geeft mij in elk geval wel een nare bijsmaak om mensen (indirect) te dwingen zich te laten vaccineren met een vaccin waar ze mogelijkerwijs meer risico mee lopen dan een ander vaccin.
Dat soort vergelijkingen gaan mank, omdat het in andere gevallen je eigen keus is. Daarom slaat zo'n tweet van Marion Koopmans ook de plank mis.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:03 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Volgens mij is het risico dat je onder een auto terecht komt groter dan dat je ernstige bijwerkingen krijgt met AZ.
Overmoed? Grootheidswaanzin? Risicoloos willen handelen?quote:Op woensdag 7 april 2021 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die hele coronawet is ook louter bedoeld voor een noodsituatie.
Maar politici schijnen nu te denken dat ze vrijheden kunnen uitdelen al naar gelang het hun uitkomt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |