is corona besmettelijk? Ja dus dat is een feitquote:Op woensdag 7 april 2021 12:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat is wel zo.
Leuk he, die zogenaamde feiten.
Ja dat is het hele punt, zelfbeschikking. For better or worse.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:34 schreef Questular het volgende:
Op vrijwillige basis iets nemen waar een bepaald risico aan hangt is schijnbaar geen probleem volgens de overheid/medische wereld.
Hadden we het daar over? Nee he.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
is corona besmettelijk? Ja dus dat is een feit
Wat willen we wegnemen? Willen we dit virus volledig uitbannen of willen we voorkomen dat de ziekenhuizen vollopen? Indien volledig uitbannen moet iedereen gevaccineerd worden. Indien voorkomen dat de ziekenhuizen vollopen is het belangrijk dat de groep die de ziekenhuizen vol laat lopen gevaccineerd is.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
is corona besmettelijk? Ja dus dat is een feit
Ja inderdaad, dat zou hier nooit gebeuren.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is wel wat sterker in apenlanden natuurlijk.
Laten we nou maar gewoon hopen dat die vaccins het juiste effect gaan hebben en dat de boel in tempo gaat excelleren de komende periode. Dan hoeven we deze discussie hopelijk nooit meer te voerenquote:Op woensdag 7 april 2021 12:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die zul je er altijd bij hebben, dat ben ik met je eens. Van veel gebruikers in dit topic ben ik wel van mening dat ze vaak gefundeerde inbreng hebben. Soms wordt er even ongefundeerd op het beleid gezeken, maar als je een beetje doorvraagt komt er echt wel een reden uit voort.
[..]
Ok, even teruggelezen. Ik snap dat je dat zo geïnterpreteerd hebt. Ik doelde op breder dan alleen dit topic, mijn fout.
[..]
Dat ben ik met je eens. De verwachting was dat eind juni iedereen een eerste prik gehad kon hebben, dus laten we even zeggen eind augustus de tweede prik. Dan zit je alweer bijna richting herfst, dus de kans is groot dat het testen dan nog een tijdje vastgehouden wordt. November is de piekmaand voor luchtwegvirussen, dus de kans lijkt mij groot dat op dat moment de testplicht nog geldt.
Aan de ene kant ben ik blij dat er meer kan ja, ook voor de ondernemers. Maar de drempel die opgelegd wordt is naar mijn mening buitensporig hoog. Een dusdanig grote inbreuk op je lichamelijke integriteit om op een iets normalere manier deel te nemen aan de samenleving vind ik buiten proportie. Zeker aangezien de rest van de coronamaatregelen nog wel geldt.
Ik wil best gevaccineerd. Ik wacht wel tot er Pfier of Moderna over is.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat willen we wegnemen? Willen we dit virus volledig uitbannen of willen we voorkomen dat de ziekenhuizen vollopen? Indien volledig uitbannen moet iedereen gevaccineerd worden. Indien voorkomen dat de ziekenhuizen vollopen is het belangrijk dat de groep die de ziekenhuizen vol laat lopen gevaccineerd is.
Als er dan in die groep individuen zijn die niet gevaccineerd willen worden en in het ziekenhuis terecht komen is dat vervelend, maar wel een eigen keus.
Die vaccins hebben het juiste effect, dat is in andere landen al wel duidelijk. In Nederland ook trouwens in de hogere leeftijdsgroepen die al zijn gevaccineerd.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Laten we nou maar gewoon hopen dat die vaccins het juiste effect gaan hebben en dat de boel in tempo gaat excelleren de komende periode. Dan hoeven we deze discussie hopelijk nooit meer te voeren.
Eensch.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Echt quit the discussion gewoon maar over die hele vaccins. Dit is wat ze gewoon moeten doen en KLAAR.
Ja, iedereen moet voor zichzelf een keuze kunnen maken. Dat was een paar maanden geleden echter ook gewoon een valid argument, maar toen werd je hier gewoon weggezet als een wappie die maar moest accepteren dat er consequenties waren. Deels door de mensen die nu opeens wel voorstander zijn van ''iedereen heeft recht op een eigen keuze'' en die het nu raar vinden dat er consequenties vast zitten aan een potentiele weigering (dat ze moeten wachten op een ander vaccin). Uiteindelijk maakt het niet uit om welke reden iemand weigert; iedereen verdiend de kans om zelf te bepalen wat hij/zij in zijn of haar lichaam gespoten krijgt. Dat was toen het geval; en nu ook weer.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is het belangrijk dat alle informatie gewoon eerlijk gedeeld wordt en mensen een weloverwogen beslissing kunnen nemen. Dat is beter dan een heilige oorlog proberen te voeren tussen mensen die sowieso voor en sowieso tegen zijn.
jawel, jij begrijpt het verschil niet tussen zelf beslissen en voor jezelf beslissen, dat laatste gaat dus niet op in dit geval.quote:
Of Janssen. Lekker na 1 prik klaar en wegwezenquote:Op woensdag 7 april 2021 12:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wil best gevaccineerd. Ik wacht wel tot er Pfier of Moderna over is.
En wat mij betreft is dat jouw keus. Maar op dit moment heb je die keuze niet, je kan tenslotte niet kiezen welk vaccin je krijgt.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wil best gevaccineerd. Ik wacht wel tot er Pfier of Moderna over is.
Ik hoop het. Als we (zonder testbewijs) weer naar de kroeg mogen is het eerste rondje voor mijquote:Op woensdag 7 april 2021 12:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Laten we nou maar gewoon hopen dat die vaccins het juiste effect gaan hebben en dat de boel in tempo gaat excelleren de komende periode. Dan hoeven we deze discussie hopelijk nooit meer te voeren.
Dat bepaal jij bij deze?quote:Op woensdag 7 april 2021 12:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
jawel, jij begrijpt het verschil niet tussen zelf beslissen en voor jezelf beslissen, dat laatste gaat dus niet op in dit geval.
Nee, dus weiger ik AZ als me dat wordt aangeboden en wacht ik wel tot ik een ander kan krijgen. Het is niet dat een weigering dan ook betekent dat er geen vaccinatie kan plaatsvinden, toch? Het is niet nu AZ en anders nooit meer een kans op een vaccinatie?quote:Op woensdag 7 april 2021 12:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
En wat mij betreft is dat jouw keus. Maar op dit moment heb je die keuze niet, je kan tenslotte niet kiezen welk vaccin je krijgt.
Dat weten we op dit moment nog niet. Het is voor zover ik weet in elk geval niet zeker dat je (kostenloos) een ander vaccin kunt krijgen. Als je nu weigert weten we ook niet wanneer je wel kunt.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dus weiger ik AZ als me dat wordt aangeboden en wacht ik wel tot ik een ander kan krijgen. Het is niet dat een weigering dan ook betekent dat er geen vaccinatie kan plaatsvinden, toch? Het is niet nu AZ en anders nooit meer een kans op een vaccinatie?
Er worden nog miljoenen vaccins geleverd in de winter en begin volgend jaar. Lijkt me heel sterk dat je daar dan niet iets van kan krijgen.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dus weiger ik AZ als me dat wordt aangeboden en wacht ik wel tot ik een ander kan krijgen. Het is niet dat een weigering dan ook betekent dat er geen vaccinatie kan plaatsvinden, toch? Het is niet nu AZ en anders nooit meer een kans op een vaccinatie?
Maar de weigering van AZ is dan vooral gebaseerd op een gevoel? Want de kans is superklein op ernstige bijwerkingen, net als bij Moderna en Pfizer. Bij Pfizer was er ook een kleine groep met een allergische reactie.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
quote:
Je praat tegen een spiegel neem ik aan?quote:Op woensdag 7 april 2021 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]als je er niet meer uitkomt dan kom je met jijbakken, wel klaar mee hoor ik ben geen dominee dus hoef geen zieltjes te winnen maar blijf wel bij m'n mening.
Vaccins zijn nog steeds harstikke veilig. Dat er in enkele uitzonderlijke gevallen (1 op de heelveel) een uitzonderlijke bijwerking optreed, is bijna niet te voorkomen, zeker niet als je enorme aantallen mensen aan het vaccineren bent.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel grappig ergensMensen die zichzelf liever niet wilden laten vaccineren (om welke reden dan ook) werden in de afgelopen maanden regelmatig weggezet als BNW'ers en die moesten maar accepteren dat er consequenties vast zaten aan hun keuze. Die vaccins waren zo goed getest en waren hartstikke veilig.
En nu...
klopt, je mag weigeren, maar dan kom je pas weer aan de beurt helemaal aan einde van de rit als iedereen zijn kans op vaccinatie gehad heeft.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
weer zo'n topargumentquote:Op woensdag 7 april 2021 12:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je praat tegen een spiegel neem ik aan?
Ik vind dat toch wel wat anders, hoor. Omdat er inderdaad zo'n allergische reactie op kan treden, wordt aangeraden dat mensen een kwartiertje na vaccinatie wachten of ze ergens last van krijgen. Zo ja, dan bestaat daar een behandeling voor en is er verder niet zoveel aan de hand.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar de weigering van AZ is dan vooral gebaseerd op een gevoel? Want de kans is superklein op ernstige bijwerkingen, net als bij Moderna en Pfizer. Bij Pfizer was er ook een kleine groep met een allergische reactie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |