abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 april 2021 @ 12:21:48 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198896327
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:14 schreef miss_sly het volgende:
maar ik neem ze voor mezelf.
dat is dus niet helemaal zo
  Redactie Sport woensdag 7 april 2021 @ 12:21:57 #52
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198896330
quote:
10s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:21 schreef Caland het volgende:
fieldlabcafes.nl, waar je je vanaf 12u kon inschrijven om volgende week naar de kroeg in Utrecht te gaan ligt er trouwens al een kwartier nagenoeg uit.
Niet OP NAAR DE KROEG dus :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 7 april 2021 @ 12:22:09 #53
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198896333
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik negeer niets, de feiten tot nu toe zijn dat fatale bijwerkingen verwaarloosbaar zijn, als jij feiten hebt die anders beweren kom er maar mee
Op basis van de cijfers uit Noorwegen treedt het bij 1 op de 25.000 mensen op. Gezien de grote aantallen mensen die gevaccineerd moeten gaan worden, kun je toch moeilijk zeggen dat dat verwaarloosbaar is, of wel?

Zie ook: https://www.sciencemag.or(...)cas-covid-19-vaccine

quote:
Norway, which has administered the AstraZeneca vaccine to 130,000 people under age 65, has reported five patients who had low platelets, hemorrhage, and widespread thromboses, three of whom died. That’s about one case in 25,000 vaccinees, “a high number with a very critical outcome in previously healthy, young individuals,” Watle says.
  woensdag 7 april 2021 @ 12:22:23 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198896335
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik probeer even te achterhalen wat nou precies het probleem is eerlijk gezegd?
moet je even teruglezen :)
pi_198896353
quote:
11s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:59 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik ben daar inmiddels wat betreft de overheden niet meer zo heel strak van overtuigd :{

Amnesty Internationaal: Landen misbruiken coronacrisis voor meer onderdrukking

[sarcasme]Ben je gek joh, dat is alleen maar BMW. :') [/sarcasme]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198896357
quote:
2s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

De trombose die optreedt n.a.v. de pil is iets heel anders dan wat hier nu met het AZ-vaccin speelt.

Deze man legt het beter uit dan ik kan: [ twitter ]
Ah zo en dan is het wel volkomen logisch dat we een dermate kleine kans op complicaties als risico nemen.
AZ wordt nu alleen gestopt omdat hordes mensen meekijken naar het verloop, en dat doen we bij alle andere medicijnen niet.
pi_198896364
quote:
2s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

Op basis van de cijfers uit Noorwegen treedt het bij 1 op de 25.000 mensen op. Gezien de grote aantallen mensen die gevaccineerd moeten gaan worden, kun je toch moeilijk zeggen dat dat verwaarloosbaar is, of wel?

Zie ook: https://www.sciencemag.or(...)cas-covid-19-vaccine
[..]

Lijkt me juist een goed argument om alleen de mensen die risico lopen op een ernstig verloop van Covid-19 te vaccineren en verder de keuze aan mensen zelf te laten, net als de griepprik. Als je 'm wilt kun je 'm krijgen, maar je wordt alleen uitgenodigd als er reden toe is.
  woensdag 7 april 2021 @ 12:24:09 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198896366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:16 schreef Questular het volgende:

Hier gaan we gewoon stug mee door en niemand die er moeite mee heeft.
Yup, want daar staat hte in de bijsluiter en hoor je niets over in het nieuws bij elk geval individueel.
  woensdag 7 april 2021 @ 12:25:19 #59
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198896382
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Lijkt me juist een goed argument om alleen de mensen die risico lopen op een ernstig verloop van Covid-19 te vaccineren en verder de keuze aan mensen zelf te laten, net als de griepprik. Als je 'm wilt kun je 'm krijgen, maar je wordt alleen uitgenodigd als er reden toe is.
Ja, dat vind ik ook het beste idee. Laat de keus gewoon aan de mensen zelf, zeker wanneer ze verder niet een bijzonder risicoprofiel hebben.
pi_198896383
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jawel hoor, daar hebben heel veel vrouwen moeite mee. En steeds meer kiezen er ook voor het niet te slikken.
Helemaal prima, maar leggen ze de productie stop? Nope ze blijven het maken, voorschrijven en gebruiken. Waarom voor andere medicijnen wel en voor het vaccin niet?
Bij het vaccin is nog niet eens duidelijk dat het door het vaccin komt, bij b.v. de pil wel.
Waarom stoppen we niet met deze medicijnen?
  woensdag 7 april 2021 @ 12:25:58 #61
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198896390
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:23 schreef Questular het volgende:

[..]

Ah zo en dan is het wel volkomen logisch dat we een dermate kleine kans op complicaties als risico nemen.
AZ wordt nu alleen gestopt omdat hordes mensen meekijken naar het verloop, en dat doen we bij alle andere medicijnen niet.
Ik heb eerder het idee dat er gestopt wordt omdat men bang is dat de vaccinatiebereidheid gaat kelderen als ze er wel mee doorgaan.
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 12:26:03 #62
5428 crew  miss_sly
pi_198896392
quote:
2s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

De trombose die optreedt n.a.v. de pil is iets heel anders dan wat hier nu met het AZ-vaccin speelt.

Deze man legt het beter uit dan ik kan: [ twitter ]
Wat een heldere uitleg. Dank voor de link!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198896393
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vind ik niet. Het kan net zo goed zo zijn dat jij het ziet als afzeiken omdat je het niet eens bent met de kritiek. De manier waarop de kritiek gedeeld wordt kan in sommige gevallen anders, maar kritiek op het coronabeleid, de manier waarop beslissingen tot stand komen en op welke basis beslissingen genomen worden is wat mij betreft terecht.
De manier waarop hier met enige regelmaat het beleid wordt aangevallen is wel waar ik op doel. Je kunt echt kritiek hebben, maar werkelijk álles maar negatief benaderen vind ik onredelijk. Het is een beetje als de vijfde colonne bij een voetbalvereniging. Niets deugt. Zeg niet van jou he, je weet waar ik op doel. En dat merk je nu ook weer. Het is gewoon lekker kankeren op de overheid.

quote:
[..]

Dat is niet wat ik zei, dat weet je zelf ook wel.
Dan heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd want zo lees ik het wel.

quote:
[..]

En dat is wat ik niet met je eens ben. Er komt een wet aan die per 1 mei in moet gaan waar vrijwel letterlijk in staat dat we een testsamenleving in gaan. Jij en ik verschillen van mening over wat de gevolgen daarvan zijn. Jij leest het met een positieve bril, dat er geen aanleiding tot testen is als de cijfers laag genoeg zijn. Ik lees diezelfde tekst minder positief. Dat baseer ik onder andere op de manier waarop omgesprongen is met de coronamaatregelen in de afgelopen maanden, met als lichtend voorbeeld de avondklok.

Ik vind het onterecht dat (in elk geval richting mij) af te doen als doemdenken. Ik zou met hetzelfde gemak jouw insteek kunnen afdoen als wensdenken dan.
Er staat vrij letterlijk dat het te maken heeft met af- en opschalen. Als het vaccineren de vruchten afwerpt die we allemaal verwachten dan valt er weinig meer op te schalen toch? En valt het (effect van) vaccineren tegen om wat reden dan ook, dan ben ik blij dat er in ieder geval meer mogelijk gaat zijn dan de afgelopen maanden bij - en dit is een belangrijke - soortgelijke besmettingscijfers.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198896395
quote:
2s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook het beste idee. Laat de keus gewoon aan de mensen zelf, zeker wanneer ze verder niet een bijzonder risicoprofiel hebben.
Ik zie ook werkelijk waar geen reden om "hier tegen" te zijn.
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 12:27:35 #65
5428 crew  miss_sly
pi_198896416
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind van wel.

Als je mij de maat wenst te nemen over het weigeren van één bepaald vaccin omdat dat van invloed is op de hele crisis, dan heb je hier in het topic nog heel wat maten te nemen. Succes.
  woensdag 7 april 2021 @ 12:28:50 #66
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198896424
quote:
10s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:57 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat de advocaten het rivm moeten 'aanvallen' op hun niet willen vrijgeven van hun fundamenten. Die willen ze niet vrijgeven dus daar zit de crux.

Iedere keer krijgt de overheid gelijk op een bepaalde vage wijze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 12:31:15 #67
5428 crew  miss_sly
pi_198896457
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:25 schreef Questular het volgende:

[..]

Helemaal prima, maar leggen ze de productie stop? Nope ze blijven het maken, voorschrijven en gebruiken. Waarom voor andere medicijnen wel en voor het vaccin niet?
Bij het vaccin is nog niet eens duidelijk dat het door het vaccin komt, bij b.v. de pil wel.
Waarom stoppen we niet met deze medicijnen?
Omdat er weinig echte alternatieven zijn. Condooms, prikpil, spiraaltje, etc., hebben allemaal andere nadelen.

Overigens is de productie niet stopgezet. Het prikken is tijdelijk stilgelegd. En er zijn volwaardige alternatieven. Je kunt mannen met AZ prikken en vrouwen met een van de andere vaccins, bijvoorbeeld.
pi_198896462
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De manier waarop hier met enige regelmaat het beleid wordt aangevallen is wel waar ik op doel. Je kunt echt kritiek hebben, maar werkelijk álles maar negatief benaderen vind ik onredelijk. Het is een beetje als de vijfde colonne bij een voetbalvereniging. Niets deugt. Zeg niet van jou he, je weet waar ik op doel. En dat merk je nu ook weer. Het is gewoon lekker kankeren op de overheid.
Die zul je er altijd bij hebben, dat ben ik met je eens. Van veel gebruikers in dit topic ben ik wel van mening dat ze vaak gefundeerde inbreng hebben. Soms wordt er even ongefundeerd op het beleid gezeken, maar als je een beetje doorvraagt komt er echt wel een reden uit voort.

quote:
Dan heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd want zo lees ik het wel.
Ok, even teruggelezen. Ik snap dat je dat zo geïnterpreteerd hebt. Ik doelde op breder dan alleen dit topic, mijn fout.

quote:
Er staat vrij letterlijk dat het te maken heeft met af- en opschalen. Als het vaccineren de vruchten afwerpt die we allemaal verwachten dan valt er weinig meer op te schalen toch? En valt het (effect van) vaccineren tegen om wat reden dan ook, dan ben ik blij dat er in ieder geval meer mogelijk gaat zijn dan de afgelopen maanden bij - en dit is een belangrijke - soortgelijke besmettingscijfers.
Dat ben ik met je eens. De verwachting was dat eind juni iedereen een eerste prik gehad kon hebben, dus laten we even zeggen eind augustus de tweede prik. Dan zit je alweer bijna richting herfst, dus de kans is groot dat het testen dan nog een tijdje vastgehouden wordt. November is de piekmaand voor luchtwegvirussen, dus de kans lijkt mij groot dat op dat moment de testplicht nog geldt.

Aan de ene kant ben ik blij dat er meer kan ja, ook voor de ondernemers. Maar de drempel die opgelegd wordt is naar mijn mening buitensporig hoog. Een dusdanig grote inbreuk op je lichamelijke integriteit om op een iets normalere manier deel te nemen aan de samenleving vind ik buiten proportie. Zeker aangezien de rest van de coronamaatregelen nog wel geldt.
  woensdag 7 april 2021 @ 12:32:36 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198896473
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind van wel.

Als je mij de maat wenst te nemen over het weigeren van één bepaald vaccin omdat dat van invloed is op de hele crisis, dan heb je hier in het topic nog heel wat maten te nemen. Succes.
je vat het wat te persoonlijk op en je gaat er ook meteen vanuit dat je een uitzondering bent die wel kan, nog een paar miljoen die er zo over denken en we komen er nooit uit en dat op basis van wat?
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 12:34:04 #70
5428 crew  miss_sly
pi_198896493
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

je vat het wat te persoonlijk op en je gaat er ook meteen vanuit dat je een uitzondering bent die wel kan, nog een paar miljoen die er zo over denken en we komen er nooit uit en dat op basis van wat?
Jawel hoor, geef die mensen die twijfelen een ander vaccin en we komen er prima uit.

Heb je de link van Tijn gelezen, met die twitter uitleg over de bijwerkingen? Heel interessant.
pi_198896495
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat er weinig echte alternatieven zijn. Condooms, prikpil, spiraaltje, etc., hebben allemaal andere nadelen.

Overigens is de productie niet stopgezet. Het prikken is tijdelijk stilgelegd. En er zijn volwaardige alternatieven. Je kunt mannen met AZ prikken en vrouwen met een van de andere vaccins, bijvoorbeeld.
Daarom snap ik niet waarom ze niet gewoon doorgaan met het vaccineren. Op vrijwillige basis iets nemen waar een bepaald risico aan hangt is schijnbaar geen probleem volgens de overheid/medische wereld. Ga dan vooral door met vaccineren.
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 12:34:37 #72
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198896504
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit. Echt quit the discussion gewoon maar over die hele vaccins. Dit is wat ze gewoon moeten doen en KLAAR.
pi_198896552
quote:
6s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
Stel je voor dat mensen over hun eigen lichaam mogen beslissen, dat zou natuurlijk te gek voor woorden zijn.
Wel grappig ergens :) Mensen die zichzelf liever niet wilden laten vaccineren (om welke reden dan ook) werden in de afgelopen maanden regelmatig weggezet als BNW'ers en die moesten maar accepteren dat er consequenties vast zaten aan hun keuze. Die vaccins waren zo goed getest en waren hartstikke veilig.

En nu... :D
pi_198896557
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is wel zo.

Leuk he, die zogenaamde feiten.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 7 april 2021 @ 12:38:41 #75
12221 Tijn