quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Geen idee, ik weet niet zoveel van normale aantallen op de IC.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:47 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
okee, hoe weinig is heel weinig?
quote:Op woensdag 7 april 2021 11:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wil je zo graag van je schoonmoeder af?
Ik zie het precies andersom.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]heb ik al niet meer, ik probeer alleen wat rationaliteit te brengen in de discussie, emotie is een slechte raadgever
1889-1945 als piek.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik speel deze vraag door naar expert @:zipportal
Ik vind 450 echt fantastisch.quote:
Het antwoord ga je niet krijgen, er wordt een irrationele risicoafweging gemaakt die totaal niet klopt dus daar kun je niets feitelijk tegen in brengen. Het enige dat we kunnen doen is die mensen niet mee laten denken over strategie.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoezo is het niet nodig, we lopen al enorm achter en dat omdat er een kleine kans is van nog geen 1 op een miljoen dat een vrouw slachtoffer van de bijwerkingen wordt
Ik heb juist het idee dat het doordrukken van het AZ-vaccin vooral gestoeld is op wanhoop. Je krijgt toch het idee dat men zsm van de pandemie af wil en daarom wat minder kritisch naar het middel kijkt.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]heb ik al niet meer, ik probeer alleen wat rationaliteit te brengen in de discussie, emotie is een slechte raadgever
Joh.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:56 schreef Tijn het volgende:
Je krijgt toch het idee dat men zsm van de pandemie af wil
Raar, zeker ook omdat er niemand aan dood gaat of ziek wordt, compleet onbegrijpelijkquote:Op woensdag 7 april 2021 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het doordrukken van het AZ-vaccin vooral gestoeld is op wanhoop. Je krijgt toch het idee dat men zsm van de pandemie af wil en daarom wat minder kritisch naar het middel kijkt.
De werkelijkheid is precies andersom, de professionals zijn zo kritisch als ze moeten zijn en zitten er boven op. Het probleem is dat verantwoordelijken zoals Hugo té kritisch zijn. Van doordrukken is dan ook totaal geen sprake dus hoe je daar bij komt is echt een raadsel.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het doordrukken van het AZ-vaccin vooral gestoeld is op wanhoop. Je krijgt toch het idee dat men zsm van de pandemie af wil en daarom wat minder kritisch naar het middel kijkt.
Ach nee, ik wilde net een zonnebankje pakken.quote:
Ik ben daar inmiddels wat betreft de overheden niet meer zo heel strak van overtuigdquote:Op woensdag 7 april 2021 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je krijgt toch het idee dat men zsm van de pandemie af wil
En dat vind je vreemd? Natuurlijk is het allemaal snel gegaan maar dat betekent niet dat er maar wat gedaan wordt, gebaseerd op het aantal prikken met AZ in het VK en de gevallen met complicaties die zij geconstateerd hebben is het risico gewoon verwaarloosbaar.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wel wat sterker in apenlanden natuurlijk.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben daar inmiddels wat betreft de overheden niet meer zo heel strak van overtuigd
Amnesty Internationaal: Landen misbruiken coronacrisis voor meer onderdrukking
Never waste a good crisis en zo.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben daar inmiddels wat betreft de overheden niet meer zo heel strak van overtuigd
Amnesty Internationaal: Landen misbruiken coronacrisis voor meer onderdrukking
Tjah, door de massahysterie is het kwaad nu al geschied. De twijfel is er en die gaat niet meer weg. Er gaat niet meer met AZ geprikt worden, dat schip is gevaren.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
En dat vind je vreemd? Natuurlijk is het allemaal snel gegaan maar dat betekent niet dat er maar wat gedaan wordt, gebaseerd op het aantal prikken met AZ in het VK en de gevallen met complicaties die zij geconstateerd hebben is het risico gewoon verwaarloosbaar.
Vind je? Ik vind juist dat ze erg voorzichtig zijn.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ding is wel dat in het Verenigd Koninkrijk vooral ouderen met AZ zijn gevaccineerd, terwijl in de rest van Europa het vooral wordt gebruikt om zorgmedewerkers in te enten. Dat kan een verklaring zijn waarom de problemen met bloedstolsels minder zijn opgetreden in het VK, want er lijkt wel een verband te zijn tussen de bijwerkingen van het AZ-vaccin en een overreactie van het immuunsysteem. Dat laatste is iets dat op hogere leeftijd minder voorkomt.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
En dat vind je vreemd? Natuurlijk is het allemaal snel gegaan maar dat betekent niet dat er maar wat gedaan wordt, gebaseerd op het aantal prikken met AZ in het VK en de gevallen met complicaties die zij geconstateerd hebben is het risico gewoon verwaarloosbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |