Wat er in USA gebeurt is inderdaad wel interessant, hoe losser de maatregelen lijken te worden, hoe lager de besmettingen,, maar waarschijnlijk speelt ook daar het klimaat en snellere vaccinatie daar een rol.quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
VS is goed bezig met alles weer naar normaal. Heel anders dan wij in Europa. Als ik naar de VS kijk denk ik van ja, zo wil ik het hebben. Hier bekruipt me echt een naar gevoel.
Ik vind dat helemaal geen eerste teken dat de doelpalen opgeschoven werden. Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat die griep meegenomen werd in de eerste golf van vaccinaties. Ik snap het niet alleen, ik begrijp vooral niet hoe daar verbazing of verontwaardiging over is ontstaan. Werkelijk niet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is niet conform het doel. Als je vol inzet op het zsm afschalen van de beperkingen moet je de groep tussen 50 en 80 voorrang geven. Het was het eerste teken dat de doelpalen opschuiven. Los van de reden daar van. (want die snap ik heus wel)
Die Yankees zijn gek. Maar op dit specifieke punt (de waarde en de betekenis van vrijheid) hebben ze het een stuk beter begrepen dan wij.quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
VS is goed bezig met alles weer naar normaal. Heel anders dan wij in Europa. Als ik naar de VS kijk denk ik van ja, zo wil ik het hebben. Hier bekruipt me echt een naar gevoel.
Waar zie jij verontwaardiging? Niet bij mij iig. Ik snap die keuze namelijk heus wel. Alleen het is wel een eerste verschuiving van voorkomen van opnames naar het voorkomen van doden. Dat is gewoon een feit.quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal geen eerste teken dat de doelpalen opgeschoven werden. Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat die griep meegenomen werd in de eerste golf van vaccinaties. Ik snap het niet alleen, ik begrijp vooral niet hoe daar verbazing of verontwaardiging over is ontstaan. Werkelijk niet.
Is in Nederland niet geregeld dat dat allemaal als data aangeleverd kan wordenquote:Op dinsdag 6 april 2021 22:59 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vaccinaties en mogelijke immuniteit gelden nog niet als criteria. Je moet je verplicht testen bij specifieke teststraten.
Niet als landen dat willen. Er ligt een voorstel om er Europese wetgeving van te maken het in te voeren.quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar was de EU onlangs mee bezig. Om voor de zomer klaar te hebben. Als landen dat willen.
Mooi statement wel ja!quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die Yankees zijn gek. Maar op dit specifieke punt (de waarde en de betekenis van vrijheid) hebben ze het een stuk beter begrepen dan wij.
Ik zeg toch niet dat ik bij jou verontwaardiging zie?quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar zie jij verontwaardiging? Niet bij mij iig. Ik snap die keuze namelijk heus wel. Alleen het is wel een eerste verschuiving van voorkomen van opnames naar het voorkomen van doden. Dat is gewoon een feit.
Met mondkapjes zijn ze vreselijk maar dat is ook grotendeels virtue signalling. Voor de rest zijn staten als Florida en Texas, waar ze bij wet iets als de inzet van vaccinatiebewijzen zelfs willen verbieden, een ware verademing.quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, maar is nog niet het geval bij deze proefactiviteiten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Is in Nederland niet geregeld dat dat allemaal als data aangeleverd kan worden
[..]
'De doelpalen verschuiven' is op zichzelf al een stokpaardje geworden. Niet de sterkste overigens.quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal geen eerste teken dat de doelpalen opgeschoven werden. Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat die griep meegenomen werd in de eerste golf van vaccinaties. Ik snap het niet alleen, ik begrijp vooral niet hoe daar verbazing of verontwaardiging over is ontstaan. Werkelijk niet.
De criteria voor die EU bewijzen bestaan uit drie peilers:quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:59 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vaccinaties en mogelijke immuniteit gelden nog niet als criteria. Je moet je verplicht testen bij specifieke teststraten.
Het is een bewuste afwijking van het coronabeleid. Prima, snap het wel, maar het is wel een andere uitgangspositie dan 'de zorg moet het aankunnen'.quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik bij jou verontwaardiging zie?
Nogmaals, wat mij betreft is het geen verschuiving en was het iets dat vanzelfsprekend tegelijk met de groep die wel in het ziekenhuis komt opgestart zou worden. Ik had niet anders gedacht.
Ik snap je post nietquote:Op dinsdag 6 april 2021 23:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, maar is nog niet het geval bij deze proefactiviteiten.
Niet dat ik weet, maar ging het vorige week niet net zo?quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is er ergens eigenlijk gezegd waarom dat bijgesteld is?
Daarmee bevestig je eigenlijk wel het punt van @trein2000quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
'De doelpalen verschuiven' is op zichzelf al een stokpaardje geworden. Niet de sterkste overigens.
Het idee alleen al dat het nooit een doel is geweest om sterfgevallen te voorkomen.
Zonder de wellicht op het einde, eens.quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarmee bevestig je eigenlijk wel het punt van @:trein2000
Het doel is nooit geweest om sterfgevallen te voorkomen, maar toen er begonnen werd met vaccineren werd dat het wel. Ik ben er niet op tegen, maar het is wel een verandering. Als het vaccineren was begonnen bij de groep die het meest op de IC komt hadden we nu wellicht een andere situatie gehad namelijk.
Ja en dat is gewoon een feit. De ziekenhuizen worden nog steeds overbevolkt door 55+ groep.quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarmee bevestig je eigenlijk wel het punt van @:trein2000
Het doel is nooit geweest om sterfgevallen te voorkomen, maar toen er begonnen werd met vaccineren werd dat het wel. Ik ben er niet op tegen, maar het is wel een verandering. Als het vaccineren was begonnen bij de groep die het meest op de IC komt hadden we nu wellicht een andere situatie gehad namelijk.
Tja, wie gaat er dan ook in Zeeland wonen, eigen schuld. Dat is beetje niveau Guido Weijersquote:Op dinsdag 6 april 2021 23:18 schreef Da_Sandman het volgende:
Zeg ik zie jullie allemaal klagen over 20 minuutjes hier en 20 kilometertjes daar voor zo'n sneltest maar Zeeland heeft voor het gemak dus helemaal niet zo'n testlocatie en je moet voor een concertje in Middelburg dus nog even op en neer naar Rotterdam.
En wat als je op Terschelling woont?quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:18 schreef Da_Sandman het volgende:
Zeg ik zie jullie allemaal klagen over 20 minuutjes hier en 20 kilometertjes daar voor zo'n sneltest maar Zeeland heeft voor het gemak dus helemaal niet zo'n testlocatie en je moet voor een concertje in Middelburg dus nog even op en neer naar Rotterdam.
Ik hoor het wel weer als het halve land straks weer in de file staat om naar hier te komen hequote:Op dinsdag 6 april 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, wie gaat er dan ook in Zeeland wonen, eigen schuld. Dat is beetje niveau Guido Weijers
Onderdeel van het probleem. Dat doe je wellicht best een keer voor een concert, eftelingbezoek of iets anders incidenteels. Maar dat is gewoon onrealistisch voor zwembaden, sportscholen en dat werk.quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:18 schreef Da_Sandman het volgende:
Is er een testevent op Terschelling?quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:21 schreef galantis het volgende:
[..]
En wat als je op Terschelling woont?
Eigen keus zal men dan zeggen.
Misschien wel wandelen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Is er een testevent op Terschelling?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |