abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198897269
quote:
9s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik stel voor dat als je eenmaal weigert, je nooit meer geprikt mag worden. En het ziekenhuis nooit meer in mag. Enzo.
  woensdag 7 april 2021 @ 13:31:04 #177
14505 OProg
A Life in Music
pi_198897274
quote:
Geplande prikken deze week: 499.362
Dit is inmiddels naar beneden aangepast.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198897278
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Daarnaast, alleen al de groep van 70-75 is net zo groot als alle 80'ers bij elkaar.

Het voorkomen van stergevallen kan met een redelijk beperkt aantal vaccins, het voorkomen van volle ziekenhuizen niet. Kortom:
Keuze 1: je vaccineert om sterfte te voorkomen
Keuze 2: je vaccineert om ziekenhuisopnames te voorkomen (waar we niet genoeg vaccins voor hebben EN de sterfte gaat nog steeds door)
Ik heb meerdere keren gisteren in posts gezegd dat ik begrijp dat die keuze gemaakt is, maar dat het wel een verandering van beleid is.

De groep van 70+ is totaal zo'n 2,5 miljoen mensen. Er wordt in meerdere landen gekozen om mensen eerst 1 prik te geven en een tijd later pas de tweede. Als het echt om overlijdens voorkomen gaat geef je zoveel mogelijk mensen 1 prik, want daar voorkom je het grootste aantal overlijdens mee.

Op dit moment is het een beetje van allebei, en een beetje geen van beiden.

Wil je maximale sterfte voorkomen? Dan wil je alles wat je hebt op prikken, zoveel mogelijk en zo snel mogelijk, bij de mensen die de grootste kans hebben op overlijden.

Wil je maximale ziekenhuisopnames voorkomen? Alles wat je hebt op prikken, zoveel mogelijk en zo snel mogelijk, bij de mensen die de grootste kans hebben op ziekenhuisopname.

De eerste groep is vooral 75+, de tweede groep vooral tussen de ~55 en 75.
  woensdag 7 april 2021 @ 13:31:45 #179
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198897292
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Voor mij persoonlijk niet, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die financieel heel diep in de put raken op het moment dat hun partner overlijdt door het vaccin. Het lijkt me in elk geval wel belangrijk dat je weet dat er voor je gezin gezorgd wordt mocht er wat met je gebeuren.
Ik zeg het ook meer om aan te geven dat een dergelijk bedrag een schijntje zou zijn in vergelijking met de schade die je nu aanricht ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198897296
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:30 schreef Questular het volgende:

[..]

Prima dan negeer ik je opmerkingen wel ^O^
En daarmee het antwoord op je vraag.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198897300
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoezo zelf betalen? Ze kunnen aan het einde van de rit toch nog mensen oproepen om zich svp te laten vaccineren en dat dan met vaccin naar wens (indien beschikbaar), dit om het vaccinatie% nog wat op te krikken.
Ja, dat denken we nu, maar er is nog niets gezegd of het op die manier gaat.
pi_198897301
quote:
15s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:31 schreef OProg het volgende:

[..]

Was gisteren al bekend ja. 125k prikken minder deze week |:(
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 7 april 2021 @ 13:32:28 #183
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_198897307
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat kan ja, maar dat is dan juist weer een risicoafweging. Ben je bereid het risico te lopen dat er tegen je gezegd wordt dat je de kans hebt gehad je te laten vaccineren en daardoor nu zelf moet betalen?

Als ik nu weet wat het gevolg dan is kan ik mijn eigen keuzes maken. Ik heb altijd al eens een citytrip naar Petra of Jerusalem willen maken :P
Even over dit: Alhoewel ik principieel tegen zulke arm/rijk-keuzes ben, moet ik toegeven dat ik zelf wel gebruik zou maken van een mogelijkheid te betalen voor het vaccin van mijn keuze. Maar shhhht, zeg het alsjeblieft niet tegen Hugo. :@
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_198897310
quote:
15s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:31 schreef OProg het volgende:

[..]

Yep, vanwege die belachelijke pauze voor het prikken met AZ.
pi_198897316
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Was gisteren al bekend ja. 125k prikken minder deze week |:(
Ik ben nog steeds benieuwd naar de reden. Als ik tegen mijn werkgever zeg dat een project over 4 weken klaar is en 2 dagen later zonder iets te zeggen het aanpas naar over 6 weken mag ik mezelf daar wel over verantwoorden bij ze.
pi_198897332
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds benieuwd naar de reden. Als ik tegen mijn werkgever zeg dat een project over 4 weken klaar is en 2 dagen later zonder iets te zeggen het aanpas naar over 6 weken mag ik mezelf daar wel over verantwoorden bij ze.
Ik laat me verrassen. Heb ook wel gelezen dat die beraming elke keer wordt bijgesteld aan de hand van reeds gezette prikken in die week. Maar kan me ook zo voorstellen dat men is 'vergeten' dat zondag en maandag feestdagen waren en er dus een stuk minder mensen bereidwillig waren een afspraak te maken.
pi_198897336
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:31 schreef chratnox het volgende:
Wil je maximale sterfte voorkomen? Dan wil je alles wat je hebt op prikken, zoveel mogelijk en zo snel mogelijk, bij de mensen die de grootste kans hebben op overlijden.

Wil je maximale ziekenhuisopnames voorkomen? Alles wat je hebt op prikken, zoveel mogelijk en zo snel mogelijk, bij de mensen die de grootste kans hebben op ziekenhuisopname.

De eerste groep is vooral 75+, de tweede groep vooral tussen de ~55 en 75.
Leuk, maar dit is gewoon een valse tegenstelling en niet zo zwart-wit als jij nu stelt. Immers, je moet veel meer 50'ers prikken dan 70'ers om ziekenhuisopnames/sterfgevallen te voorkomen.

quote:
Ik heb meerdere keren gisteren in posts gezegd dat ik begrijp dat die keuze gemaakt is, maar dat het wel een verandering van beleid is.
Tja, eerst roepen dat het beleid zogenaamd niet gericht is op het voorkomen van stergevallen (wat overduidelijk wel zo was, en is) en dan zeggen dat het beleid zwalkt.
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 13:35:13 #188
5428 crew  miss_sly
pi_198897338
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:50 schreef Momo het volgende:

[..]

Maar de weigering van AZ is dan vooral gebaseerd op een gevoel? Want de kans is superklein op ernstige bijwerkingen, net als bij Moderna en Pfizer. Bij Pfizer was er ook een kleine groep met een allergische reactie.
Dat heb ik al een aantal keren aangegeven, dat het geen rationele keus is, maar het voelt voor mij beter. Dat recht heeft iedereen en zou dat ook in een crisis als deze nog steeds moeten houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 7 april 2021 @ 13:35:31 #189
14505 OProg
A Life in Music
pi_198897343
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:32 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Yep, vanwege die belachelijke pauze voor het prikken met AZ.
Maar dat wisten ze toch ook maandag al toen ze het er op gezet hebben zou je zeggen? :?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198897351
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik mag best een project livegang uitstellen als ik tegen een onvoorziene omstandigheid aanloop.
Maar dit is gewoon niet langer te verkopen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198897357
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heb ik al een aantal keren aangegeven, dat het geen rationele keus is, maar het voelt voor mij beter. Dat recht heeft iedereen en zou dat ook in een crisis als deze nog steeds moeten houden.
Absoluut, maar dat betekent dan misschien wel dat je pas over 6 maanden een keer aan de beurt komt..
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 13:36:29 #192
5428 crew  miss_sly
pi_198897361
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

klopt, je mag weigeren, maar dan kom je pas weer aan de beurt helemaal aan einde van de rit als iedereen zijn kans op vaccinatie gehad heeft.
Volgens mij had ik al meermalen aangegeven dat ik daar prima op kan wachten.
Het punt is dat er hier mensen in het topic zitten die vinden dat ik het niet eens zou mogen weigeren, want crisis en openen van de maatschappij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198897387
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Leuk, maar dit is gewoon een valse tegenstelling en niet zo zwart-wit als jij nu stelt. Immers, je moet veel meer 50'ers prikken dan 70'ers om ziekenhuisopnames/sterfgevallen te voorkomen.
[..]

Tja, eerst roepen dat het beleid zogenaamd niet gericht is op het voorkomen van stergevallen (wat overduidelijk wel zo was, en is) en dan zeggen dat het beleid zwalkt.
Ik was even in de veronderstelling dat we een volwassen discussie konden hebben, maar blijkbaar kan dat weer niet. Laat dat pedante toontje nou eens achterwege. Je bent een tijdlang een prettige discussiepartner geweest, daar is weinig meer van over op deze manier.
  woensdag 7 april 2021 @ 13:38:34 #194
12221 Tijn