quote:Brussel wil met ¤5 miljoen ontslagen KLM'ers vangnet bieden
Door YTEKE DE JONG
Updated 1 min geleden
31 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM4.453-2.43%
BRUSSEL - De Europese Commissie wil ¤5 miljoen uittrekken om KLM-personeel dat vanwege de coronacrisis is ontslagen aan een nieuwe baan te helpen.
quote:Het geld is bedoeld om 1200 ontslagen werknemers om te scholen of te helpen een eigen zaak te beginnen, meldt de commissie.
Ook 500 voormalige werknemers van het Finse luchtvaartconcern Finnair kunnen op financiële steun krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Zij verwacht van het kabinet dat het 3,4 miljoen euro bijlegt.![]()
![]()
https://www.ad.nl/economi(...)-personeel~adb0d0d5/
Nou Wopke draai de geldkraan maar weer open, het begint met een klein bedrag en je mag zelf raden hoe het verder gaat![]()
Ja als er weer steun moet komen dan is het opeens onze KLM en onze Hoogovensquote:Op donderdag 13 mei 2021 00:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Peter Elbers nu bij Beau zit alles weer recht te lullen
Ja dat is e en dikke meevaller voor de Staatquote:
Niet zo veel info vooralsnog maar als ik het goed begrijp is het een procedure probleem, de staatsteun had via Frankrijk moeten lopen omdat het AF/KLM is en nu hebben ze dus eigenlijk van 2 landen staatssteun ontvangen?quote:Op woensdag 19 mei 2021 11:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat is e en dikke meevaller voor de Staat
https://www.telegraaf.nl/(...)atsgaranties-aan-klm
De Staat zal wel aan Ryanair gevraagd hebben of ze even willen gaan protesterenquote:Op woensdag 19 mei 2021 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet zo veel info vooralsnog maar als ik het goed begrijp is het een procedure probleem, de staatsteun had via Frankrijk moeten lopen omdat het AF/KLM is en nu hebben ze dus eigenlijk van 2 landen staatssteun ontvangen?
Opnieuw onderbouwen dus. Niet zo spannend volgens mij.quote:
Ach, het geeft diegenen met meer mening dan kennis weer een kans de frustraties via de onderbuik te laten ontsnappen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Opnieuw onderbouwen dus. Niet zo spannend volgens mij.
En Yteke kan weer wat clickbait artikeltjes typen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ach, het geeft diegenen met meer mening dan kennis weer een kans de frustraties via de onderbuik te laten ontsnappen.
Meevallerquote:Op woensdag 19 mei 2021 11:46 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat is e en dikke meevaller voor de Staat
https://www.telegraaf.nl/(...)atsgaranties-aan-klm
quote:KLM hoeft de steun niet onmiddellijk terug te betalen. Het Gerecht van de Europese Unie is doordrongen van de bijzonder schadelijke gevolgen van de pandemie voor de Nederlandse economie. Daarom schort het de gevolgen van de uitspraak op totdat de commissie een nieuw besluit heeft genomen.
Wopke wil alleen schitteren met goed nieuwsquote:Het ministerie van Financiën was nog niet voor commentaar bereikbaar.
Zo acuut is het liquiditeitsprobleem van KLM niet (het omzetten van die lening in agio wat iedereen op voorhand al zag aankomen levert geen centjes op, maar is leuk voor de bankconvenanten).quote:Op donderdag 20 mei 2021 10:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maar gesprekken over zulke nieuwe steun zullen nu ook moeten wachten op een oplossing uit Brussel voor de eerste hulpronde. dat kan nog maanden duren, tijd die KLM waarschijnlijk niet heeft.
quote:FNV: 700 stewardessen boventallig bij KLM
Air France-KLM4.5161.16%
AMSTERDAM - Luchtvaartmaatschappij kan gedwongen ontslagen voorkomen bij 700 man aan boventallig cabinepersoneel.
Dat meldt vakbond FNV donderdagavond. Het boventallige personeel vertrekt vrijwillig of kan gedetacheerd worden bij KLM-dochters Transavia en KLM Cityhopper.
,,Dankzij die inzet en flexibiliteit hebben we tot op heden gedwongen ontslagen weten te voorkomen. Nu krijgen we het laatste zetje, dankzij de verbeterde vooruitzichten in de luchtvaart is KLM in staat om de adviesaanvraag in te trekken", zegt bestuurder Birte Nelen van FNV Luchtvaart.
BEKIJK OOK:
Heibel bij vakbond KLM-stewardessen
,,Voor FNV Cabine betekent dit dat we licht aan het einde van de tunnel zien en dat we voorzichtig aan herstel durven denken", schrijft de vakbond in een verklaring.
'Geeft hoop'
KLM bevestigt het intrekken van de adviesaanvraag voor gedwongen ontslag. ,,Dit is dus goed nieuws, we zien de eerste tekenen van herstel en dat geeft hoop voor de toekomst. Tegelijkertijd is de COVID-19-situatie nog steeds precair en blijven de ontwikkelingen in de wereld hoogst onzeker.
Daarom gaan we in gesprek met de vakbonden over ruimte voor flexibiliteit", meldt een woordvoerder van KLM.
Banendrama bij Schiphol
Begin januari kondigde KLM aan dat er nog eens 800 tot 1000 banen zouden verdwijnen, boven op het sneuvelen van 5000 banen in 2020.
Toen moest KLM diep ingrijpen als gevolg van de coronacrisis, waardoor het luchtverkeer zwaar terugviel.
Maar dit jaar gaat het herstel langzamer dan verwacht. Nog altijd heeft KLM te maken met zware reisrestricties. De luchtvaartmaatschappij werd in december aan de ketting werd gelegd door het kabinet, die de hele wereld van een negatief reisadvies voorzag.
quote:Geen nieuwe gedwongen ontslagen bij cabinepersoneel KLM
KLM en de vakbonden hebben afgesproken dat er geen gedwongen ontslagen meer vallen bij het cabinepersoneel. Dat is niet meer nodig omdat de luchtvaartmaatschappij de laatste weken het aantal boekingen ziet toenemen.
Het besluit levert baanbehoud op voor ongeveer 700 mensen. De afspraak is bekendgemaakt door de bonden FNV Cabine en de Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC).
Er is sinds de bijna volledige terugval van het aantal reizigers vanwege de coronacrisis veel gesneden in het personeelsbestand bij Air France-KLM. Ongeveer een kwart van het cabinepersoneel moest weg. Dat werd vooral bereikt door detachering van personeel bij andere afdelingen, een vrijwillige vertrekregeling en het niet verlengen van jaarcontracten.
Grote opluchting
Nieuwe ontslagen zijn nu dus van de baan door de positieve vooruitzichten voor de luchtvaartsector. Steeds meer mensen krijgen een coronavaccinatie en alhoewel de toekomst onvoorspelbaar is, kan volgens de bonden voorzichtig gedacht worden aan herstel.
De VNC spreekt van "grote opluchting, na de lange, spannende en stressvolle periode over baanbehoud". FNV Cabine ziet "licht aan het eind van de tunnel" en stelt dat KLM'ers die bij de laatste ontslagronde wel weg moesten "als eerste aan de beurt zijn als we weer mensen nodig hebben".
Het kan wel zijn dat cabinemedewerkers van KLM, al dan niet tijdelijk, aan de slag moeten bij dochterbedrijven KLM Cityhopper of Transavia. Vakbond VNC zegt dat er in deze crisistijd echter "keuzes" gemaakt moeten worden. "Daarbij staat 'iedereen aan boord houden bij KLM' met stip op 1. Baanbehoud binnen het korps heeft daarmee de hoogste prioriteit", meldt de bond.
er is toch niks tegen het aanvragen van subsidies van de EU?quote:Op donderdag 10 juni 2021 10:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Air France-KLM wilde groene EU-subsidie voor aankoop vliegtuigen’
En nog subsidie ookwaarom ook niet, bonus van Smith
zeker weer gekoppeld aan de hoeveelheid subsidie die hij los krijgt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)k-bij-air-france-klm
Als ze het niet redden smijten we er gewoon nog een paar miljard tegenaan![]()
quote:In een recent vraaggesprek met De Telegraaf stelde Kreulen nog een aantal jaren te willen aanblijven bij de luchtvaartmaatschappij. „Toen kon ik dat nog niet zeggen, omdat er over mijn opvolging nog gesproken werd met de medezeggenschap.”
Prima. Kunnen we 20.000 arbeidsmigranten terugsturen! Komt er wat lucht op de huizenmarkt en hoeven wel niet al het groen onder te spitten. Bovendien minder vervuiling, CO2 en overlast. Ik zeg doen!quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Deze EU-maatregel kan Schiphol en KLM 20.000 banen kosten’
De Europese commissie wil een belasting invoeren op kerosine om zo te zorgen voor een schoner milieu. Dit heeft grote gevolgen voor de Europese luchtvaart, vertelt verslaggever Yteke de Jong.
https://www.telegraaf.nl/(...)-20-000-banen-kosten
Lekker bezig weer, Wopke smijt met geld, Europese commissie werkt weer de andere kant op![]()
Overleggen misschien een![]()
Ik denk dat de belastingbetaler al genoeg in deze bodemloze put gegooid heeft.quote:Op donderdag 10 juni 2021 10:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Air France-KLM wilde groene EU-subsidie voor aankoop vliegtuigen’
Air France-KLM en Airbus zouden een beroep hebben willen doen op de groene stimuleringsfondsen van de Europese Unie voor de aanschaf van nieuwe vliegtuigen. Dat staat in vrijgegeven documenten van klimaatlobbywaakhond InfluenceMap.
De bedrijven voerden in documenten en presentaties aan dat de uitstoot van vliegtuigen kan worden verminderd als oude modellen vervangen worden voor efficiëntere nieuwe vliegtuigen. Daarvoor zou dan de steun vanuit, de door de belastingbetaler gefinancierde, stimuleringsmaatregelen nodig zijn.
Dat vind ik ookquote:Op donderdag 8 juli 2021 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de belastingbetaler al genoeg in deze bodemloze put gegooid heeft.
Al 10 jaar voor Wopke zijn investering deed had hij kunnen weten dat geld aan KLM geven een kutidee was.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Deze EU-maatregel kan Schiphol en KLM 20.000 banen kosten’
De Europese commissie wil een belasting invoeren op kerosine om zo te zorgen voor een schoner milieu. Dit heeft grote gevolgen voor de Europese luchtvaart, vertelt verslaggever Yteke de Jong.
https://www.telegraaf.nl/(...)-20-000-banen-kosten
Lekker bezig weer, Wopke smijt met geld, Europese commissie werkt weer de andere kant op![]()
Overleggen misschien een![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Hoe groot het verlies is, maakt de luchtvaartmaatschappij vrijdag bekend. Dan worden de cijfers over het tweede kwartaal gepubliceerd. Air France-KLM zal in dat kwartaal een nettoverlies lijden van ¤1,34 mrd, zo is de gemiddelde verwachting van een groep van achttien financieel analisten. Dat zou een fractie beter zijn dan in de eerste drie maanden van 2021. De teller van de groep staat na zes maanden al op een nettoverlies van circa ¤2,8 mrd. Dankzij ruim ¤10 mrd aan door de Franse en Nederlandse overheid gegarandeerde leningen, weet de groep te overleven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar vrijdag ook met meer dan gemiddelde belangstelling naar zal worden gekeken, zijn de afzonderlijke resultaten van de twee partners: Air France en KLM. Die lopen al langere tijd uiteen. In het eerste kwartaal leed het grotere Air France een verlies van ¤840 mln, terwijl bij KLM het verlies ‘slechts' ¤337 mln bedroeg.https://fd.nl/ondernemen/(...)len-diep-in-het-roodquote:Dat KLM al tijden de best presterende maatschappij is binnen de holding en dat Air France er onvoldoende in slaagt de kosten te drukken, belast de samenwerking binnen de groep.
Wopke blijft gewoon geld pompen![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens de nieuwssite, die zich baseert op insiders, zou vooral ADP moeilijk hebben gedaan door een groter aandeel te vragen. ADP is de afgelopen jaren veel sterker in waarde gestegen dan Schiphol, waardoor de verhoudingen niet meer zouden kloppen.
https://fd.nl/ondernemen/(...)en-samenwerking-stop
Maar geldkraan blijft wel open![]()
![]()
![]()
Eerder dit jaar verleenden Frankrijk en andere aandeelhouders al extra financiële hulp voor Air France-KLM, nadat Parijs en Den Haag in 2020 voor 10,4 miljard euro aan leningen en kredietgaranties hadden toegezegd. Afgelopen voorjaar werd een deel van de Franse leningen, ¤3 miljard, omgezet eigen vermogen. Daarnaast werd er 1 miljard aan nieuw kapitaal opgehaald voor Air France KLM.quote:Ook is er extra overheidssteun nodig. Nederland spreekt met de Europese Commissie over de voorwaarden voor een nieuw steunpakket voor KLM, en Zaat weet te vertellen dat de signalen over een akkoord erg hoopvol zijn. Er is extra kapitaal nodig, aangezien de schulden van Air France-KLM de eigen bezittingen nog altijd met 3,6 miljard euro overschrijden.
Het concern durft nog niet verder te kijken dan oktober, op de verwachting na dat de capaciteit zich pas in 2024 weer op het peil van 2019 zal bevinden.quote:Maar een vooruitzicht voor de rest van het jaar durft topman Benjamin Smith niet te geven.
https://www.parool.nl/ams(...)an-oktober~bc965f97/quote:De operatie om de miljardenschuld terug te brengen die KLM opbouwt omdat het een miljard euro van de Nederlandse staat en 2,4 miljard van banken kan lenen, ligt momenteel stil. Onderhandelingen daarover met de Europese Commissie, die eist dat KLM vliegrechten op Schiphol inlevert in ruil voor een groter staatsbelang, staan al weken in de koelkast.
2020 is een apart jaar.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Over heel 2020 leed de combinatie van Air France en KLM een recordverlies van ruim 7 miljard euro
https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-air-france-klm
Gewoon geld blijven pompen
quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schiphol en luchthaven Parijs zetten samenwerking stop
Luchthavenuitbater Royal Schiphol Group en Aéroports de Paris (ADP) beëindigen hun samenwerking. De huidige overeenkomst loopt tot eind november en wordt daarna niet verlengd. Dat maakt Royal Schiphol Group bekend via zijn website.Dit bericht heeft toch niks met een (externe) geldkraan te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens de nieuwssite, die zich baseert op insiders, zou vooral ADP moeilijk hebben gedaan door een groter aandeel te vragen. ADP is de afgelopen jaren veel sterker in waarde gestegen dan Schiphol, waardoor de verhoudingen niet meer zouden kloppen.
https://fd.nl/ondernemen/(...)en-samenwerking-stop
Maar geldkraan blijft wel open![]()
![]()
https://www.parool.nl/ned(...)rheidsgeld~b8f8a427/quote:Op vrijdag 30 juli 2021 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Over heel 2020 leed de combinatie van Air France en KLM een recordverlies van ruim 7 miljard euro
https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-air-france-klm
Gewoon geld blijven pompen
KLM moet nog geld overmaken naar Air France , voor steunquote:Op zaterdag 31 juli 2021 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)rheidsgeld~b8f8a427/
quote:Vertraging herstel
De luchtvaartmaatschappij zegt te 'begrijpen' dat de steun niet eeuwig kan voortduren, maar dat er toch nog hulp nodig is. ,,
KLM is blij met de opening die kabinet heeft geboden om in het vierde kwartaal een aantal ondersteunende regelingen voor zwaar getroffen sectoren in stand te houden.
KLM pleit voor een passende invulling van aanvullende steunmaatregelen", aldus de zegsvrouw.
Vorig jaar ging men voor dit jaar uit van een operatie van 70% ten opzichte van voor de coronapandemie. Tot nu toe is dat ongeveer 50%. ,,Dit vertraagt het herstel in 2021 en 2022 aanzienlijk."
Dit kan gevolgen hebben voor het aflossen van de lening van ¤3,4 miljard van banken en de Nederlandse Staat. Ook kan het zijn dat KLM opnieuw moet ingrijpen in de organisatie.
Sywert ben jij hetquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:52 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)lende-steun-is-nodig
Mam , mag ik nog een paar miljard euro om aan mijn Franse broer te geven?
Maar ja had gezegt dat j e nu zonder steun kon /?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Sywert ben jij het![]()
Wopke hier:Geen probleem, maar vergeet je niet een bijdrage aan de cda kas
O ja, jij wel maar die aangenomen Franse vader van je nietquote:KLM kan binnenkort zonder overheidsgeld verder.
Het bedrijf is volgens topman Pieter Elbers sterk genoeg om de miljardenleningen die vorig jaar werden geregeld, goeddeels te laten liggen.
Vanaf oktober kan KLM overleven zonder NOW-loonsteun.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:30 schreef michaelmoore het volgende:
Maar ja had gezegt dat j e nu zonder steun kon /?
Ja maar dan komt er een parlementaire enquęte en is er nog een schandaal voor Wopkequote:Op zaterdag 2 oktober 2021 20:55 schreef Derrazi het volgende:
18 miljard schuld. Beter opdoeken die toko. Vrije markt lost het wel op
Zijn de Fransen veel te trots voor joh.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 20:55 schreef Derrazi het volgende:
18 miljard schuld. Beter opdoeken die toko. Vrije markt lost het wel op
Die Fransen blijven de KLM leeg zuigen zolang het kanquote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:01 schreef Drekkoning het volgende:
Zijn de Fransen veel te trots voor joh.
/32000 werknemers (van piloot tot afwasser) = bijna ¤55.000 de neus.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 20:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM heeft voor 1,7 miljard euro aan NOW-steun aangevraagd
De staatquote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Die Fransen blijven de KLM leeg zuigen zolang het kan
quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:06 schreef myShizzle het volgende:
[..]
/32000 werknemers (van piloot tot afwasser) = bijna ¤55.000 de neus.
Voor een commercieel zeer vervuilend (psssst, én coronaverspreidend) bedrijf waar we met z'n allen voor nog geen 6% eigenaar zijn.
Knettergek
De staat kan gratis lenen, of tegen negatieve rente, om KLM geld over te maken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:14 schreef Derrazi het volgende:
[..]
De staat
En de staat zuigt de belastingbetaler leeg
Dat nationalistische leeft bij domme mensen heel ergquote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:06 schreef myShizzle het volgende:
[..]
/32000 werknemers (van piloot tot afwasser) = bijna ¤55.000 de neus.
Voor een commercieel zeer vervuilend (psssst, én coronaverspreidend) bedrijf waar we met z'n allen voor nog geen 6% eigenaar zijn.
Knettergek
en dat is?quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:21 schreef BasEnAad het volgende:
Het is een ander mechanisme dat er voor zorgt dat de belastingdruk hier zo hoog is.
Frank Oranje van Pels Rijcken kon het ook een tijdjequote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:23 schreef Derrazi het volgende:
Geld is niet gratis
Kan jij geld printen?
Alleen de banken kunnen dat
Als overheid geld wil lenen, kost dat niets. Rente is de prijs van geld.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:23 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Geld is niet gratis
Kan jij geld printen?
Alleen de banken kunnen dat
En wie betaalt die rente?quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als overheid geld wil lenen, kost dat niets. Rente is de prijs van geld.
Dat is politiek gedreven. Daarmee wil de overheid de concurrentiepositie van Nederland verbeteren of ons gedrag veranderen. De overheid verdeelt ons geld en die kiest er voor dat weg te laten vloeien naar kapitaal of naar het buitenland. Voor de overheid is geld een middel, voor de normale burger een pure noodzaak om de rekeningen te betalen.quote:
kloptquote:
Oh jazeker! Maar daar verandert een lening aan KLM helemaal niks aan. Met deze rente moeten we het doen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:29 schreef Derrazi het volgende:
[..]
En wie betaalt die rente?
Juist ja de spaarders.
Momenteel is dat bijna niet te doen natuurlijk met de lage loads. Wellicht na COVID weer wat meer direct, maar op kleinere bestemmingen krijg je een A350 niet gevuld natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:30 schreef Fer het volgende:
Hub en Spoke is toch van vroeger en de A380?
Iedereen wil tegenwoordig een directe lijn met de A350 of 787.
quote:”Ineens wordt hij door het Franse kamp naar voren geschoven voor de bestuurszetel, terwijl er geen draagvlak voor hem is vanuit KLM”, laat een ingewijde aan de Telegraaf weten. ”De telefoon heeft roodgloeiend gestaan in de afgelopen week vanwege alle opwinding bij KLM.”
quote:Hoekstra hoopte bovendien het bestuur te hervormen en verkleinen, maar dat liep op niets uit.
https://www.telegraaf.nl/(...)lle-herkapitalisatiequote:Hierdoor komt druk op het kabinet, die nog steeds geen duidelijkheid heeft gegeven over de schuldomzetting van ¤1 miljard bij KLM.
Biokerosine duur voor KLMquote:;Als Nederland verder gaat dan EU, dan is het risico dat de nationale luchtvaartsector het moeilijker zal krijgen. In een land dat zo klein als Nederland is het handiger om zich aan te sluiten bij Europese regels”, legt hij uit aan de Telegraaf.
We gaan terug naar de 18-e eeuw van Nederland. Aan de ene kant de rijke renteniers vanwege erfenissen, en aan de andere kant de straatarmen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:31 schreef Derrazi het volgende:
Dus spaarders verplaatsen hun geld in aandelen, crypto of huizen. De schuldenindustrie wordt groter en is voor toekomstige generaties die armer worden elke dag.
De VS is technisch failliet en het is realistisch te noemen dat ze volgende maand hun schulden niet meer kunnen betalen want de conservatieven willen hoe dan ook een burgeroorlog
Hub en spoke bestond al lang voor de A380 en zal de A380 ook lang overleven. Je kunt namelijk niet overal een directe lijn aanbieden, omdat dat niet rendabel is te krijgen. En als je het wel doet, dan gaat de klant zelf op zoek naar een goedkoper ticket en accepteren ze toch een overstap, want 100 euro bespaard.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:30 schreef Fer het volgende:
Hub en Spoke is toch van vroeger en de A380?
Iedereen wil tegenwoordig een directe lijn met de A350 of 787.
Er wordt geen geld 'ingepompt', de KLM leent geld. Tegen 8% rente. Dus de Nederlandse Staat (en dus de belastingbetaler) wordt er uiteindelijk beter van.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We kunnen beter nu de stekker uit de life support van KLM trekken in plaats van nog jaren zo doorgaan en er ieder jaar opnieuw geld in te moeten pompen.
Geleend geld komt niet terug als het bedrijf waaraan je het leent failliet gaat. Bovendien lijkt de kans groot dat onze overheid weer geld mag uitlenen op korte termijn of hun lening (gedeeltelijk) af mag waarderen.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er wordt geen geld 'ingepompt', de KLM leent geld. Tegen 8% rente. Dus de Nederlandse Staat (en dus de belastingbetaler) wordt er uiteindelijk beter van.
Post corona hoeft er geen geld meer in. Beter dus nog even blijven ondersteunen. Vooralsnog is er pas 1/3e van de faciliteit gebruikt überhaupt.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We kunnen beter nu de stekker uit de life support van KLM trekken in plaats van nog jaren zo doorgaan en er ieder jaar opnieuw geld in te moeten pompen.
Maar er is geen reden om aan te nemen dat KLM failliet gaat. De KLM was een gezond bedrijf dat goed geld verdiende voor de corona-crisis en het al zeker 3 decennia heeft gedaan zonder 'staatssteun'. Alleen als de gehele luchtvaartsector helemaal niet meer van de grond komt, zou dat een mogelijk scenario zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Geleend geld komt niet terug als het bedrijf waaraan je het leent failliet gaat.
Je moet blijkbaar wel een rare naam hebben om je bij KLM in het topkader te begeven..quote:Op donderdag 7 oktober 2021 11:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Terence Tilgenkamp
Mathi Bouts
Jochem Sturkenhout-van Diepen
Dario Fucci
Inderdaad om tequote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:57 schreef Bart2002 het volgende:….
Maar inderdaad schaamteloos +- 55.000 euro de man aan steun aanvragen. Het kan niet op. Dan ben je tenminste even ingedekt op andermans kosten. Dit prachtige bedrijf dienen we wel in de lucht te houden.Tegen elke prijs mensen.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 20:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Inderdaad om teen als de energie tarieven stijgen zetten we gewoon de bijstands moeders in de kou
Zo doe je dat![]()
De kans dat die "lening", voor zover getrokken, niet in kapitaal of één of ander hybride exoot wordt geconverteerd is natuurlijk nihil.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er wordt geen geld 'ingepompt', de KLM leent geld. Tegen 8% rente.
Waar heb ik dat eerder gehoordquote:Op donderdag 7 oktober 2021 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er wordt geen geld 'ingepompt', de KLM leent geld. Tegen 8% rente. Dus de Nederlandse Staat (en dus de belastingbetaler) wordt er uiteindelijk beter van.
Geen idee. Niet bij KLM.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 22:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waar heb ik dat eerder gehoord![]()
KLM heeft ¤3,8 miljard aan leningen en coronasteun ontvangenquote:Op donderdag 8 juli 2021 14:52 schreef LXIV het volgende:
..Ik denk dat de belastingbetaler al genoeg in deze bodemloze put gegooid heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scheiding Air France en KLM
De PVV wilde een maand geleden weten hoe het stond naar een onderzoek naar een scheiding tussen Air France en KLM. Volgens de minister is de motie uitgevoerd door de Kamer vertrouwelijk bij te praten op dit onderwerp.quote:„Het kabinet is van mening dat de toekomst van KLM het beste geborgd is binnen de holding Air France KLM, waarbinnen KLM op veel terreinen zelfstandig opereert”, zo meldt Hoekstra.![]()
![]()
![]()
De coronacrisis heeft er voor gezorgd dat KLM en Air France op dit moment concurrenten in eigen huis zijn. Beiden willen zo veel mogelijk passagiers naar hun eigen hubs te trekken. Topman Ben Smith wil van Air France het A-merk maken, dus de routes met veel zakelijk verkeer. Dit kan ten koste gaan van het aantal frequenties op Schiphol.quote:De holding trok zich vorige week niets aan van de voordracht van de KLM-ondernemingsraad voor een bestuursfunctie bij Air France KLM.![]()
![]()
![]()
Minister Hoekstra laat beslissingen over het bestemmingennetwerk aan KLM![]()
, na vragen van GL over vluchten naar Düsseldorf en Brussel. Op deze vluchten zitten reizigers die overstappen op intercontinentale vluchten. Als aandeelhouder heeft Hoekstra geen vragen gesteld
![]()
aan de directie over het verminderen of schrappen van vluchten naar deze bestemmingen.
https://www.telegraaf.nl/(...)oronasteun-ontvangen
• Hij laat beslissingen over aan KLM
• Hij stelt geen vragen als aandeelhouder
• Pompt er wel 3.8 miljard in
• Voordracht van de KLM wordt genegeerd
En dan roept dat sujet nog:
Ik ben meer een bestuurder dan een politicus![]()
![]()
Dan heb ik nieuws voor je Wopke, je bent geen van beide
Wat je wel bent
• Brallende corpsbal
• Gierend incompetent
• Verdachte in strafrechterlijk onderzoek
• Partijleider van 5 zetels
• Een jurist die zich meer had moeten verdiepen in zijn buitenlandse zaakjes, erger falen als jurist kan niet
Geld vandaanquote:Aan het eind van het derde kwartaal was het eigen vermogen van Air France KLM ¤3,8 miljard negatief, en dat loopt nog verder op vanwege het verlies over het vierde kwartaal. Er moet naar schatting ¤4 tot ¤6 miljard bij om tot een gezonde verhouding te komen tussen eigen vermogen en schuld.
Jeetje, dat is wel een flinke ontslagvergoeding voor Elbersquote:Op donderdag 13 januari 2022 21:17 schreef tripel7 het volgende:
Heeft KLM al het nummer van Kaag, of stuurt Wopke de tikkies voor 'weer ff een paar miljard' door?
Functie Elbersquote:Op donderdag 13 januari 2022 21:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM verliest met vertrek Elbers geliefde baas en vechter
AMSTERDAM - Met het vertrek van topman Pieter Elbers (51) verliest KLM een voorvechter van de laatste zelfstandigheid van de luchtvaartmaatschappij. Zijn vertrek wordt volgens insiders aangegrepen om KLM verder uit te kleden.![]()
Het vertrek van Elbers per mei volgend jaar komt op zich niet onverwacht, maar de aankondiging is vroeg. Donderdag besloot de raad van commissarissen van KLM dat Elbers geen derde termijn krijgt. Die kans leek al niet groot.
Topman Benjamin Smith van moedermaatschappij Air France KLM in Parijs wilde drie jaar geleden al van Elbers af. Het kabinet moest er toen aan te pas komen om de herbenoeming af te dwingen.![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)efde-baas-en-vechter
Weer een succes van Wopke![]()
![]()
Gelukkig is Wopke nu minister van buza dus kan hij gelijk ff naar Parijs om hun de waarheid te zeggenquote:
Dat kan je van Wopke niet zeggenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 00:06 schreef kurk_droog het volgende:
Doodsteek voor klm dit, zonde, de man heeft het ontzettend goed gedaan.
die man heeft het zeker goed gedaan!!quote:Op vrijdag 14 januari 2022 00:06 schreef kurk_droog het volgende:
Doodsteek voor klm dit, zonde, de man heeft het ontzettend goed gedaan.
Dat ze elkaar de hand niet schudden is prima. Doen ze dat wel dan gaan de hyena's van de pers natuurlijk weer vallen over "kijk eens wat ze doen in deze coronatijden!1!!!"quote:Op vrijdag 14 januari 2022 00:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gęnant: topmannen Air France-KLM weigeren hand te schudden![]()
Een gęnant moment bij de perspresentatie van Air France-KLM vandaag. Tot vijf keer toe vragen verslaggevers of topmannen Ben Smith en Pieter Elbers elkaar de hand willen schudden. Er gebeurt helemaal niets.![]()
![]()
![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-hand-te-schudden
Filmpje in de link maar gelukkig gaat hij in goed overleg weg![]()
![]()
![]()
Champagne niet aan te slepen dus bij air france
Antwoord:quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:14 schreef tjoptjop het volgende:
Dat ze elkaar de hand niet schudden is prima. Doen ze dat wel dan gaan de hyena's van de pers natuurlijk weer vallen over "kijk eens wat ze doen in deze coronatijden!1!!!"
..Is hij weggestuurd door de RvC van KLM, of van Air France KLM?
quote:De Raad van Commissarissen van KLM stelt dat 'na goed overleg' is besloten Elbers niet voor een derde termijn op te laten gaan
Aha vanuit Parijs dus. Ik weet niet of KLM eigenlijk nog een aparte RvC heeft.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Antwoord:
Elbers weg bij KLM: ‘Het was oorlog op alle fronten’![]()
Pieter Elbers vertrekt als president-directeur bij KLM. Het is een schok voor de duizenden personeelsleden van de luchtvaartmaatschappij. Verslaggever Yteke de Jong legt uit waarom dit besluit nu is genomen.
https://www.telegraaf.nl/(...)rlog-op-alle-fronten
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik weet niet of KLM eigenlijk nog een aparte RvC heeft.
Tja, het is maar de vraag of KLM ooit zo groot heeft kunnen groeien zonder die holding.quote:Echt wat een kapitale fout is dat destijds met Air France geweest zeg, pffff.
Is me nou niet helemaal duidelijk vanuit door wie hij weggestuurd is. De ene bron zegt RvC KLM, de ander weer vanuit Parijs (of zit de RvC van KLM daarquote:
Was ook wel een lastige tijd toen. Het blijft koffiedik kijken maar denk dat het met een andere partner beter was gelopen. Nederland en Frankrijk matcht toch niet echt qua cultuur.quote:Tja, het is maar de vraag of KLM ooit zo groot heeft kunnen groeien zonder die holding.
RvC KLM wil niet verlengen. Sommige zeggen dat dat vanuit Frankrijk is aangestuurd maar dat complot volg ik niet helemaal. Yteke is sowieso een onbetrouwbare bron als het op KLM aankomt, haar artikelen staan altijd vol met speculaties en hearsay.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is me nou niet helemaal duidelijk vanuit door wie hij weggestuurd is. De ene bron zegt RvC KLM, de ander weer vanuit Parijs (of zit de RvC van KLM daar)
[..]
Was ook wel een lastige tijd toen. Het blijft koffiedik kijken maar denk dat het met een andere partner beter was gelopen. Nederland en Frankrijk matcht toch niet echt qua cultuur.
Er is toch maar 1 reden om die man weg te krijgen en dat is Franse invloed? Klm is kleiner maar qua financiën groter dan Air France.. Die willen gewoon meer macht dus er komt straks een joker die geen KLM hart heeft zoals Elbers. Jammer dit.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
RvC KLM wil niet verlengen. Sommige zeggen dat dat vanuit Frankrijk is aangestuurd maar dat complot volg ik niet helemaal. Yteke is sowieso een onbetrouwbare bron als het op KLM aankomt, haar artikelen staan altijd vol met speculaties en hearsay.
Maar wat is de KLM RvC gebaat bij meer Franse invloed dan? Overigens dikke kans dat Pieter Bootsma doorschuift. Je zal echt niet opeens iemand met Franse connecties op de CEO-stoel plaats zien nemen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:16 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Er is toch maar 1 reden om die man weg te krijgen en dat is Franse invloed? Klm is kleiner maar qua financiën groter dan Air France.. Die willen gewoon meer macht dus er komt straks een joker die geen KLM hart heeft zoals Elbers. Jammer dit.
En nu? Verbieden ze in het buitenland te wonenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:12 schreef tripel7 het volgende:
Wel vinden dat er miljarden steun aan je commerciële bedrijf gegeven moeten worden, maar ondertussen ontduiken piloten bij klm nog steeds massaal belasting: https://nos.nl/l/2413981
Lekker in Spanje wonenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En nu? Verbieden ze in het buitenland te wonen
Nederland spreekt dit toch zelf af in hun belastingverdragen.
En overigens wonen er ook genoeg stewardessen in het buitenland, mooie frame weer.
Het gaat niet om de fiscale behandeling, maar om de facilitering van woon-werkverkeer - en daarmee mogelijk tot bewuste belastingontwijking door medewerkers - door KLM. Daar kan je precies niets mee, want die mensen kunnen ook daar wonen om heel andere redenen en (dat constateert de staat ook zelf) je kan niet van KLM verwachten dat ze daar individueel op toetsen. Dus moet er "gezocht worden naar een generieke oplossing"; ik vermoed een beperking van die woon-werkvergoeding of fiscalisering daarvan; belastingparadijzen uitzonderen voor zo'n vergoeding lijkt me een lastige.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:29 schreef Drekkoning het volgende:
En nu? Verbieden ze in het buitenland te wonen
Nederland spreekt dit toch zelf af in hun belastingverdragen.
Ja maar dat is een standaard secundaire arbeidsvoorwaarde die je bij elke airline terugziet, helemaal niet gericht op het faciliteren van belastingontwijking.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat niet om de fiscale behandeling, maar om de facilitering van woon-werkverkeer - en daarmee mogelijk tot bewuste belastingontwijking door medewerkers - door KLM. Daar kan je precies niets mee, want die mensen kunnen ook daar wonen om heel andere redenen en (dat constateert de staat ook zelf) je kan niet van KLM verwachten dat ze daar individueel op toetsen. Dus moet er "gezocht worden naar een generieke oplossing"; ik vermoed een beperking van die woon-werkvergoeding of fiscalisering daarvan; belastingparadijzen uitzonderen voor zo'n vergoeding lijkt me een lastige.
Dat is an sich geen reden voor de staat om niet een bepaalde inspanning van KLM te vereisen natuurlijk. Het kan ook iets heel lafs worden als een verklaring van medewerkers of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:51 schreef Drekkoning het volgende:
Ja maar dat is een standaard secundaire arbeidsvoorwaarde die je bij elke airline terugziet, helemaal niet gericht op het faciliteren van belastingontwijking.
Sterker nog, dat soort regelingen bestonden al ruim voordat de belastingverdragen veranderden en de plaats van betalen verschoof naar woonland.
Maarja ik word er nogal krielig van als werkgevers gaan besluiten waar een werknemer mag wonen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is an sich geen reden voor de staat om niet een bepaalde inspanning van KLM te vereisen natuurlijk. Het kan ook iets heel lafs worden als een verklaring van medewerkers of iets dergelijks.
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:12 schreef tripel7 het volgende:
Wel vinden dat er miljarden steun aan je commerciële bedrijf gegeven moeten worden, maar ondertussen ontduiken piloten bij klm nog steeds massaal belasting: https://nos.nl/l/2413981
Dat laatste is altijd de norm blijkbaar. Of het verboden is. Het morele kompas en ethisch besef is zoals gewoonlijk ver te zoeken.quote:In zijn rapport schrijft hij dat KLM hem heeft gemeld dat "slechts een zeer klein deel van het personeel in het buitenland" woont en dat dat niet illegaal is.
Nee natuurlijk weer niet. Dat blind verdedigen van de status quo kunnen we altijd wel aan jou overlaten.quote:
Dat eerste gebeurt ook niet, dat tweede vind ik een lastige: enerzijds kan ik het als eis vanuit de overheid richting bedrijf wel begrijpen, maar vanuit het bedrijf richting werknemer wordt het een lastige. Anderzijds hebben ze dat in de primaire voorwaarden ook voor elkaar weten te krijgen, dus tja.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:31 schreef Drekkoning het volgende:
Maarja ik word er nogal krielig van als werkgevers gaan besluiten waar een werknemer mag wonen.
Zelfde geldt voor inperken van arbeidsvoorwaarden in opdracht van de overheid. Je kan wel aan de gang blijven.
Ja bedoel ik, er is al 20% af, dus moet je nou ook nog de secundaire voorwaarden afpakken om goedkoop mee te mogen reizen? Omdat er wellicht mensen naar het buitenland gaan voor een gunstiger belastingklimaat?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat eerste gebeurt ook niet, dat tweede vind ik een lastige: enerzijds kan ik het als eis vanuit de overheid richting bedrijf wel begrijpen, maar vanuit het bedrijf richting werknemer wordt het een lastige. Anderzijds hebben ze dat in de primaire voorwaarden ook voor elkaar weten te krijgen, dus tja.
Mensen moeten dus in Nederland blijven wonen omdat de regering heeft besloten dat ze in het land van inwoning belasting af moeten dragen?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
[..]
Dat laatste is altijd de norm blijkbaar. Of het verboden is. Het morele kompas en ethisch besef is zoals gewoonlijk ver te zoeken.
https://nieuws.klm.com/cijfers-vierde-kwartaal-en-2021-klm-groep/quote:Deze cijfers laten de veerkracht van KLM zien. Na bijna twee jaar crisis zet het herstel dat in het derde kwartaal van 2021 zichtbaar werd zich in het vierde kwartaal door, dankzij de loyaliteit van onze klanten en de enorme inzet van KLM-collega’s. Dat geeft energie voor de lange weg naar volledig herstel die nog voor ons ligt. Ik heb er alle vertrouwen in dat ons dat gaat lukken.
President-directeur Pieter Elbers, KLM
Jij hebt het over AF-KLM, Elbers over KLM. KLM heeft een redelijk laatste kwartaal gedraaid, zeker gezien de huidige omstandigheden.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Cijfers vierde kwartaal en 2021 KLM Groep
[..]
https://nieuws.klm.com/cijfers-vierde-kwartaal-en-2021-klm-groep/
Wat een verneukerij weer![]()
Download de cijfers zelf ff
https://nieuws.klm.com/download/1140814/q4and2021results.pdf
Pagina 10:
Het negatieve eigen vermogen is opgelopen van 9.9 naar 12.5 miljard![]()
In 2021 dus 2.6 miljard verloren= 7 miljoen per dag
Gewoon doorgaan met geld pompen![]()
![]()
Klopt, al zijn dat zaken die niet enkel (AF-)KLM raken.quote:Op maandag 7 maart 2022 08:04 schreef raptorix het volgende:
En de verliezen zullen de komende tijd nog hoger worden, dure brandstof en ik denk flink wat export wat mis loopt, volgens mij exporteert Nederland bijvoorbeeld veel bloemen naar Rusland, dat gaat allemaal per vliegtuig.
Ah wist dat niet, ik heb veel voor de luchtvaartindustrie gewerkt en destijds was cargo juist wel belangrijk, overigens zal Maintenance die naar mijn weten altijd winstgevend was ook flink minder werk hebben.quote:Op maandag 7 maart 2022 08:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt, al zijn dat zaken die niet enkel (AF-)KLM raken.
Cargo is bijvoorbeeld niet meer een main focus, dat zal meer gevoeld worden door andere clubs.
Ik vrees dat ze ook geen langdurige prijscontracten hebben mbt brandstof, gezien de verliezen met Covid en de lage prijs van olie de afgelopen periode kan dat wel eens heel pijnlijk worden.quote:Op maandag 7 maart 2022 08:56 schreef Drekkoning het volgende:
Over de brandstofprijzen gesproken, schijnt dat de KLM regiokisten nu extra tanken in bijvoorbeeld UK en zelfs Polen, zodat ze op Amsterdam niet of minder getankt hoeven te worden.
Dat is redelijk ongekend.
En dan Airfrance dreigen op te heffen, dan dwingen we Frankrijk het op te kopen voor 5 miljardquote:Op maandag 7 maart 2022 09:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Koers nu 3,06 euro
400 miljoen aandelen uitstaande
1 miljard koop je die hele toko![]()
Gelukkig hebben we al 9,9% kostte alleen wel 750 miljoen![]()
![]()
Wopke sla je slag, aankoopprijs middelen
Dat is niet hoe aandelen werken hčquote:Op maandag 7 maart 2022 09:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Koers nu 3,06 euro
400 miljoen aandelen uitstaande
1 miljard koop je die hele toko![]()
Gelukkig hebben we al 9,9% kostte alleen wel 750 miljoen![]()
![]()
Wopke sla je slag, aankoopprijs middelen
Gelukkig hebben we Wopke, die weet wel hoe het werktquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)log-in-oekraine-door
We worden nog verder uitgekleed door die Fransen en blijven maar geld pompen![]()
![]()
![]()
Wachten is nu op Kaag die er helemaal geen reet van begrijpt![]()
En Wopke die zich niet aan de regels houdtquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:54 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-bij-loonoffer-klm
Goh.
Drie keer raden wat dit gaat betekenen voor de komende CAO-onderhandelingen
Het is natuurlijk maar net aan wie je het vraagt, maar grote kans dat je zonder de Fransen helemaal geen KLM meer had gehad, en als ze het wel hadden overleefd dan waren ze zeker niet de speler geweest die ze vandaag de dag zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me iedere keer weer af welke oetlul het een goed idee vond om met Fransen in zee te gaan.
Leo van Wijk is de naamquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me iedere keer weer af welke oetlul het een goed idee vond om met Fransen in zee te gaan.
Nou zit er natuurlijk wel een verschil tussen een goede deal om beide kanten te helpen, en de gigantische bende die het nu is waar KLM bijna niets meer over houdt.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar net aan wie je het vraagt, maar grote kans dat je zonder de Fransen helemaal geen KLM meer had gehad, en als ze het wel hadden overleefd dan waren ze zeker niet de speler geweest die ze vandaag de dag zijn.
Helaas was KLM indertijd de vragende partijquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou zit er natuurlijk wel een verschil tussen een goede deal om beide kanten te helpen, en de gigantische bende die het nu is waar KLM bijna niets meer over houdt.
Nu jaren later is dat allang niet meer het geval, toch blijft KLM keer op keer aan het kortste eind trekken.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Helaas was KLM indertijd de vragende partij![]()
Verder wilde niemand met ze in zee.
Overigens houdt KLM genoeg over hoor. Zie ook niet echt in waarom een AF het kip met de gouderen eieren zou slachten.
Ze zijn dan ook de kleinere speler. Losweken is niet zomaar gedaan en zelfs dan is de vraag of je als relatief kleine speler dan beter af bent.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu jaren later is dat allang niet meer het geval, toch blijft KLM keer op keer aan het kortste eind trekken.
Gelukkig profiteren we mee met ons aandelenbelangquote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:22 schreef Nattekat het volgende:
Nu jaren later is dat allang niet meer het geval, toch blijft KLM keer op keer aan het kortste eind trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |