Gelukkig is Wopke nu minister van buza dus kan hij gelijk ff naar Parijs om hun de waarheid te zeggenquote:
Dat kan je van Wopke niet zeggenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 00:06 schreef kurk_droog het volgende:
Doodsteek voor klm dit, zonde, de man heeft het ontzettend goed gedaan.
die man heeft het zeker goed gedaan!!quote:Op vrijdag 14 januari 2022 00:06 schreef kurk_droog het volgende:
Doodsteek voor klm dit, zonde, de man heeft het ontzettend goed gedaan.
Dat ze elkaar de hand niet schudden is prima. Doen ze dat wel dan gaan de hyena's van de pers natuurlijk weer vallen over "kijk eens wat ze doen in deze coronatijden!1!!!"quote:Op vrijdag 14 januari 2022 00:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gênant: topmannen Air France-KLM weigeren hand te schudden
Een gênant moment bij de perspresentatie van Air France-KLM vandaag. Tot vijf keer toe vragen verslaggevers of topmannen Ben Smith en Pieter Elbers elkaar de hand willen schudden. Er gebeurt helemaal niets.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-hand-te-schudden
Filmpje in de link maar gelukkig gaat hij in goed overleg weg
Champagne niet aan te slepen dus bij air france
Antwoord:quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:14 schreef tjoptjop het volgende:
Dat ze elkaar de hand niet schudden is prima. Doen ze dat wel dan gaan de hyena's van de pers natuurlijk weer vallen over "kijk eens wat ze doen in deze coronatijden!1!!!"
..Is hij weggestuurd door de RvC van KLM, of van Air France KLM?
Zijn huidige termijn loopt in mei 2023 af.quote:De Raad van Commissarissen van KLM stelt dat 'na goed overleg' is besloten Elbers niet voor een derde termijn op te laten gaan
Aha vanuit Parijs dus. Ik weet niet of KLM eigenlijk nog een aparte RvC heeft.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Antwoord:
Elbers weg bij KLM: ‘Het was oorlog op alle fronten’
Pieter Elbers vertrekt als president-directeur bij KLM. Het is een schok voor de duizenden personeelsleden van de luchtvaartmaatschappij. Verslaggever Yteke de Jong legt uit waarom dit besluit nu is genomen.
https://www.telegraaf.nl/(...)rlog-op-alle-fronten
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik weet niet of KLM eigenlijk nog een aparte RvC heeft.
Tja, het is maar de vraag of KLM ooit zo groot heeft kunnen groeien zonder die holding.quote:Echt wat een kapitale fout is dat destijds met Air France geweest zeg, pffff.
Is me nou niet helemaal duidelijk vanuit door wie hij weggestuurd is. De ene bron zegt RvC KLM, de ander weer vanuit Parijs (of zit de RvC van KLM daar )quote:
Was ook wel een lastige tijd toen. Het blijft koffiedik kijken maar denk dat het met een andere partner beter was gelopen. Nederland en Frankrijk matcht toch niet echt qua cultuur.quote:Tja, het is maar de vraag of KLM ooit zo groot heeft kunnen groeien zonder die holding.
RvC KLM wil niet verlengen. Sommige zeggen dat dat vanuit Frankrijk is aangestuurd maar dat complot volg ik niet helemaal. Yteke is sowieso een onbetrouwbare bron als het op KLM aankomt, haar artikelen staan altijd vol met speculaties en hearsay.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is me nou niet helemaal duidelijk vanuit door wie hij weggestuurd is. De ene bron zegt RvC KLM, de ander weer vanuit Parijs (of zit de RvC van KLM daar )
[..]
Was ook wel een lastige tijd toen. Het blijft koffiedik kijken maar denk dat het met een andere partner beter was gelopen. Nederland en Frankrijk matcht toch niet echt qua cultuur.
Er is toch maar 1 reden om die man weg te krijgen en dat is Franse invloed? Klm is kleiner maar qua financiën groter dan Air France.. Die willen gewoon meer macht dus er komt straks een joker die geen KLM hart heeft zoals Elbers. Jammer dit.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
RvC KLM wil niet verlengen. Sommige zeggen dat dat vanuit Frankrijk is aangestuurd maar dat complot volg ik niet helemaal. Yteke is sowieso een onbetrouwbare bron als het op KLM aankomt, haar artikelen staan altijd vol met speculaties en hearsay.
Maar wat is de KLM RvC gebaat bij meer Franse invloed dan? Overigens dikke kans dat Pieter Bootsma doorschuift. Je zal echt niet opeens iemand met Franse connecties op de CEO-stoel plaats zien nemen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:16 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Er is toch maar 1 reden om die man weg te krijgen en dat is Franse invloed? Klm is kleiner maar qua financiën groter dan Air France.. Die willen gewoon meer macht dus er komt straks een joker die geen KLM hart heeft zoals Elbers. Jammer dit.
En nu? Verbieden ze in het buitenland te wonenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:12 schreef tripel7 het volgende:
Wel vinden dat er miljarden steun aan je commerciële bedrijf gegeven moeten worden, maar ondertussen ontduiken piloten bij klm nog steeds massaal belasting: https://nos.nl/l/2413981
Lekker in Spanje wonenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En nu? Verbieden ze in het buitenland te wonen
Nederland spreekt dit toch zelf af in hun belastingverdragen.
En overigens wonen er ook genoeg stewardessen in het buitenland, mooie frame weer.
Het gaat niet om de fiscale behandeling, maar om de facilitering van woon-werkverkeer - en daarmee mogelijk tot bewuste belastingontwijking door medewerkers - door KLM. Daar kan je precies niets mee, want die mensen kunnen ook daar wonen om heel andere redenen en (dat constateert de staat ook zelf) je kan niet van KLM verwachten dat ze daar individueel op toetsen. Dus moet er "gezocht worden naar een generieke oplossing"; ik vermoed een beperking van die woon-werkvergoeding of fiscalisering daarvan; belastingparadijzen uitzonderen voor zo'n vergoeding lijkt me een lastige.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:29 schreef Drekkoning het volgende:
En nu? Verbieden ze in het buitenland te wonen
Nederland spreekt dit toch zelf af in hun belastingverdragen.
Ja maar dat is een standaard secundaire arbeidsvoorwaarde die je bij elke airline terugziet, helemaal niet gericht op het faciliteren van belastingontwijking.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat niet om de fiscale behandeling, maar om de facilitering van woon-werkverkeer - en daarmee mogelijk tot bewuste belastingontwijking door medewerkers - door KLM. Daar kan je precies niets mee, want die mensen kunnen ook daar wonen om heel andere redenen en (dat constateert de staat ook zelf) je kan niet van KLM verwachten dat ze daar individueel op toetsen. Dus moet er "gezocht worden naar een generieke oplossing"; ik vermoed een beperking van die woon-werkvergoeding of fiscalisering daarvan; belastingparadijzen uitzonderen voor zo'n vergoeding lijkt me een lastige.
Dat is an sich geen reden voor de staat om niet een bepaalde inspanning van KLM te vereisen natuurlijk. Het kan ook iets heel lafs worden als een verklaring van medewerkers of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:51 schreef Drekkoning het volgende:
Ja maar dat is een standaard secundaire arbeidsvoorwaarde die je bij elke airline terugziet, helemaal niet gericht op het faciliteren van belastingontwijking.
Sterker nog, dat soort regelingen bestonden al ruim voordat de belastingverdragen veranderden en de plaats van betalen verschoof naar woonland.
Maarja ik word er nogal krielig van als werkgevers gaan besluiten waar een werknemer mag wonen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is an sich geen reden voor de staat om niet een bepaalde inspanning van KLM te vereisen natuurlijk. Het kan ook iets heel lafs worden als een verklaring van medewerkers of iets dergelijks.
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:12 schreef tripel7 het volgende:
Wel vinden dat er miljarden steun aan je commerciële bedrijf gegeven moeten worden, maar ondertussen ontduiken piloten bij klm nog steeds massaal belasting: https://nos.nl/l/2413981
Dat laatste is altijd de norm blijkbaar. Of het verboden is. Het morele kompas en ethisch besef is zoals gewoonlijk ver te zoeken.quote:In zijn rapport schrijft hij dat KLM hem heeft gemeld dat "slechts een zeer klein deel van het personeel in het buitenland" woont en dat dat niet illegaal is.
Nee natuurlijk weer niet. Dat blind verdedigen van de status quo kunnen we altijd wel aan jou overlaten.quote:
Dat eerste gebeurt ook niet, dat tweede vind ik een lastige: enerzijds kan ik het als eis vanuit de overheid richting bedrijf wel begrijpen, maar vanuit het bedrijf richting werknemer wordt het een lastige. Anderzijds hebben ze dat in de primaire voorwaarden ook voor elkaar weten te krijgen, dus tja.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:31 schreef Drekkoning het volgende:
Maarja ik word er nogal krielig van als werkgevers gaan besluiten waar een werknemer mag wonen.
Zelfde geldt voor inperken van arbeidsvoorwaarden in opdracht van de overheid. Je kan wel aan de gang blijven.
Ja bedoel ik, er is al 20% af, dus moet je nou ook nog de secundaire voorwaarden afpakken om goedkoop mee te mogen reizen? Omdat er wellicht mensen naar het buitenland gaan voor een gunstiger belastingklimaat?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat eerste gebeurt ook niet, dat tweede vind ik een lastige: enerzijds kan ik het als eis vanuit de overheid richting bedrijf wel begrijpen, maar vanuit het bedrijf richting werknemer wordt het een lastige. Anderzijds hebben ze dat in de primaire voorwaarden ook voor elkaar weten te krijgen, dus tja.
Mensen moeten dus in Nederland blijven wonen omdat de regering heeft besloten dat ze in het land van inwoning belasting af moeten dragen?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
[..]
Dat laatste is altijd de norm blijkbaar. Of het verboden is. Het morele kompas en ethisch besef is zoals gewoonlijk ver te zoeken.
https://nieuws.klm.com/cijfers-vierde-kwartaal-en-2021-klm-groep/quote:Deze cijfers laten de veerkracht van KLM zien. Na bijna twee jaar crisis zet het herstel dat in het derde kwartaal van 2021 zichtbaar werd zich in het vierde kwartaal door, dankzij de loyaliteit van onze klanten en de enorme inzet van KLM-collega’s. Dat geeft energie voor de lange weg naar volledig herstel die nog voor ons ligt. Ik heb er alle vertrouwen in dat ons dat gaat lukken.
President-directeur Pieter Elbers, KLM
Jij hebt het over AF-KLM, Elbers over KLM. KLM heeft een redelijk laatste kwartaal gedraaid, zeker gezien de huidige omstandigheden.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Cijfers vierde kwartaal en 2021 KLM Groep
[..]
https://nieuws.klm.com/cijfers-vierde-kwartaal-en-2021-klm-groep/
Wat een verneukerij weer
Download de cijfers zelf ff
https://nieuws.klm.com/download/1140814/q4and2021results.pdf
Pagina 10:
Het negatieve eigen vermogen is opgelopen van 9.9 naar 12.5 miljard
In 2021 dus 2.6 miljard verloren = 7 miljoen per dag
Gewoon doorgaan met geld pompen
Klopt, al zijn dat zaken die niet enkel (AF-)KLM raken.quote:Op maandag 7 maart 2022 08:04 schreef raptorix het volgende:
En de verliezen zullen de komende tijd nog hoger worden, dure brandstof en ik denk flink wat export wat mis loopt, volgens mij exporteert Nederland bijvoorbeeld veel bloemen naar Rusland, dat gaat allemaal per vliegtuig.
Ah wist dat niet, ik heb veel voor de luchtvaartindustrie gewerkt en destijds was cargo juist wel belangrijk, overigens zal Maintenance die naar mijn weten altijd winstgevend was ook flink minder werk hebben.quote:Op maandag 7 maart 2022 08:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt, al zijn dat zaken die niet enkel (AF-)KLM raken.
Cargo is bijvoorbeeld niet meer een main focus, dat zal meer gevoeld worden door andere clubs.
Ik vrees dat ze ook geen langdurige prijscontracten hebben mbt brandstof, gezien de verliezen met Covid en de lage prijs van olie de afgelopen periode kan dat wel eens heel pijnlijk worden.quote:Op maandag 7 maart 2022 08:56 schreef Drekkoning het volgende:
Over de brandstofprijzen gesproken, schijnt dat de KLM regiokisten nu extra tanken in bijvoorbeeld UK en zelfs Polen, zodat ze op Amsterdam niet of minder getankt hoeven te worden.
Dat is redelijk ongekend.
En dan Airfrance dreigen op te heffen, dan dwingen we Frankrijk het op te kopen voor 5 miljardquote:Op maandag 7 maart 2022 09:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Koers nu 3,06 euro
400 miljoen aandelen uitstaande
1 miljard koop je die hele toko
Gelukkig hebben we al 9,9% kostte alleen wel 750 miljoen
Wopke sla je slag, aankoopprijs middelen
Dat is niet hoe aandelen werken hèquote:Op maandag 7 maart 2022 09:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Koers nu 3,06 euro
400 miljoen aandelen uitstaande
1 miljard koop je die hele toko
Gelukkig hebben we al 9,9% kostte alleen wel 750 miljoen
Wopke sla je slag, aankoopprijs middelen
Gelukkig hebben we Wopke, die weet wel hoe het werkt kopen op het hoogste nivo en je eigen aandelen in de Panama papers belasting vrij in de krantquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)log-in-oekraine-door
We worden nog verder uitgekleed door die Fransen en blijven maar geld pompen
Wachten is nu op Kaag die er helemaal geen reet van begrijpt
En Wopke die zich niet aan de regels houdtquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:54 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-bij-loonoffer-klm
Goh.
Drie keer raden wat dit gaat betekenen voor de komende CAO-onderhandelingen
Het is natuurlijk maar net aan wie je het vraagt, maar grote kans dat je zonder de Fransen helemaal geen KLM meer had gehad, en als ze het wel hadden overleefd dan waren ze zeker niet de speler geweest die ze vandaag de dag zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me iedere keer weer af welke oetlul het een goed idee vond om met Fransen in zee te gaan.
Leo van Wijk is de naamquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me iedere keer weer af welke oetlul het een goed idee vond om met Fransen in zee te gaan.
Nou zit er natuurlijk wel een verschil tussen een goede deal om beide kanten te helpen, en de gigantische bende die het nu is waar KLM bijna niets meer over houdt.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar net aan wie je het vraagt, maar grote kans dat je zonder de Fransen helemaal geen KLM meer had gehad, en als ze het wel hadden overleefd dan waren ze zeker niet de speler geweest die ze vandaag de dag zijn.
Helaas was KLM indertijd de vragende partijquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou zit er natuurlijk wel een verschil tussen een goede deal om beide kanten te helpen, en de gigantische bende die het nu is waar KLM bijna niets meer over houdt.
Nu jaren later is dat allang niet meer het geval, toch blijft KLM keer op keer aan het kortste eind trekken.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Helaas was KLM indertijd de vragende partij
Verder wilde niemand met ze in zee.
Overigens houdt KLM genoeg over hoor. Zie ook niet echt in waarom een AF het kip met de gouderen eieren zou slachten.
Ze zijn dan ook de kleinere speler. Losweken is niet zomaar gedaan en zelfs dan is de vraag of je als relatief kleine speler dan beter af bent.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu jaren later is dat allang niet meer het geval, toch blijft KLM keer op keer aan het kortste eind trekken.
Gelukkig profiteren we mee met ons aandelenbelangquote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:22 schreef Nattekat het volgende:
Nu jaren later is dat allang niet meer het geval, toch blijft KLM keer op keer aan het kortste eind trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |