Ja maar dan komt er een parlementaire enquête en is er nog een schandaal voor Wopkequote:Op zaterdag 2 oktober 2021 20:55 schreef Derrazi het volgende:
18 miljard schuld. Beter opdoeken die toko. Vrije markt lost het wel op
Zijn de Fransen veel te trots voor joh.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 20:55 schreef Derrazi het volgende:
18 miljard schuld. Beter opdoeken die toko. Vrije markt lost het wel op
Die Fransen blijven de KLM leeg zuigen zolang het kanquote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:01 schreef Drekkoning het volgende:
Zijn de Fransen veel te trots voor joh.
/32000 werknemers (van piloot tot afwasser) = bijna ¤55.000 de neus.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 20:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM heeft voor 1,7 miljard euro aan NOW-steun aangevraagd
De staatquote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Die Fransen blijven de KLM leeg zuigen zolang het kan
Maar sinds Wopke is dit de normaalste zaak van de wereld gewordenquote:
quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:06 schreef myShizzle het volgende:
[..]
/32000 werknemers (van piloot tot afwasser) = bijna ¤55.000 de neus.
Voor een commercieel zeer vervuilend (psssst, én coronaverspreidend) bedrijf waar we met z'n allen voor nog geen 6% eigenaar zijn.
Knettergek
De staat kan gratis lenen, of tegen negatieve rente, om KLM geld over te maken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:14 schreef Derrazi het volgende:
[..]
De staat
En de staat zuigt de belastingbetaler leeg
Dat nationalistische leeft bij domme mensen heel ergquote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:06 schreef myShizzle het volgende:
[..]
/32000 werknemers (van piloot tot afwasser) = bijna ¤55.000 de neus.
Voor een commercieel zeer vervuilend (psssst, én coronaverspreidend) bedrijf waar we met z'n allen voor nog geen 6% eigenaar zijn.
Knettergek
en dat is?quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:21 schreef BasEnAad het volgende:
Het is een ander mechanisme dat er voor zorgt dat de belastingdruk hier zo hoog is.
Frank Oranje van Pels Rijcken kon het ook een tijdjequote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:23 schreef Derrazi het volgende:
Geld is niet gratis
Kan jij geld printen?
Alleen de banken kunnen dat
Als overheid geld wil lenen, kost dat niets. Rente is de prijs van geld.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:23 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Geld is niet gratis
Kan jij geld printen?
Alleen de banken kunnen dat
En wie betaalt die rente?quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als overheid geld wil lenen, kost dat niets. Rente is de prijs van geld.
Dat is politiek gedreven. Daarmee wil de overheid de concurrentiepositie van Nederland verbeteren of ons gedrag veranderen. De overheid verdeelt ons geld en die kiest er voor dat weg te laten vloeien naar kapitaal of naar het buitenland. Voor de overheid is geld een middel, voor de normale burger een pure noodzaak om de rekeningen te betalen.quote:
kloptquote:
Oh jazeker! Maar daar verandert een lening aan KLM helemaal niks aan. Met deze rente moeten we het doen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:29 schreef Derrazi het volgende:
[..]
En wie betaalt die rente?
Juist ja de spaarders.
Momenteel is dat bijna niet te doen natuurlijk met de lage loads. Wellicht na COVID weer wat meer direct, maar op kleinere bestemmingen krijg je een A350 niet gevuld natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:30 schreef Fer het volgende:
Hub en Spoke is toch van vroeger en de A380?
Iedereen wil tegenwoordig een directe lijn met de A350 of 787.
quote:”Ineens wordt hij door het Franse kamp naar voren geschoven voor de bestuurszetel, terwijl er geen draagvlak voor hem is vanuit KLM”, laat een ingewijde aan de Telegraaf weten. ”De telefoon heeft roodgloeiend gestaan in de afgelopen week vanwege alle opwinding bij KLM.”
quote:Hoekstra hoopte bovendien het bestuur te hervormen en verkleinen, maar dat liep op niets uit.
https://www.telegraaf.nl/(...)lle-herkapitalisatiequote:Hierdoor komt druk op het kabinet, die nog steeds geen duidelijkheid heeft gegeven over de schuldomzetting van ¤1 miljard bij KLM.
Biokerosine duur voor KLMquote:;Als Nederland verder gaat dan EU, dan is het risico dat de nationale luchtvaartsector het moeilijker zal krijgen. In een land dat zo klein als Nederland is het handiger om zich aan te sluiten bij Europese regels”, legt hij uit aan de Telegraaf.
We gaan terug naar de 18-e eeuw van Nederland. Aan de ene kant de rijke renteniers vanwege erfenissen, en aan de andere kant de straatarmen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:31 schreef Derrazi het volgende:
Dus spaarders verplaatsen hun geld in aandelen, crypto of huizen. De schuldenindustrie wordt groter en is voor toekomstige generaties die armer worden elke dag.
De VS is technisch failliet en het is realistisch te noemen dat ze volgende maand hun schulden niet meer kunnen betalen want de conservatieven willen hoe dan ook een burgeroorlog
Hub en spoke bestond al lang voor de A380 en zal de A380 ook lang overleven. Je kunt namelijk niet overal een directe lijn aanbieden, omdat dat niet rendabel is te krijgen. En als je het wel doet, dan gaat de klant zelf op zoek naar een goedkoper ticket en accepteren ze toch een overstap, want 100 euro bespaard.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:30 schreef Fer het volgende:
Hub en Spoke is toch van vroeger en de A380?
Iedereen wil tegenwoordig een directe lijn met de A350 of 787.
Er wordt geen geld 'ingepompt', de KLM leent geld. Tegen 8% rente. Dus de Nederlandse Staat (en dus de belastingbetaler) wordt er uiteindelijk beter van.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We kunnen beter nu de stekker uit de life support van KLM trekken in plaats van nog jaren zo doorgaan en er ieder jaar opnieuw geld in te moeten pompen.
Geleend geld komt niet terug als het bedrijf waaraan je het leent failliet gaat. Bovendien lijkt de kans groot dat onze overheid weer geld mag uitlenen op korte termijn of hun lening (gedeeltelijk) af mag waarderen.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er wordt geen geld 'ingepompt', de KLM leent geld. Tegen 8% rente. Dus de Nederlandse Staat (en dus de belastingbetaler) wordt er uiteindelijk beter van.
Post corona hoeft er geen geld meer in. Beter dus nog even blijven ondersteunen. Vooralsnog is er pas 1/3e van de faciliteit gebruikt überhaupt.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We kunnen beter nu de stekker uit de life support van KLM trekken in plaats van nog jaren zo doorgaan en er ieder jaar opnieuw geld in te moeten pompen.
Maar er is geen reden om aan te nemen dat KLM failliet gaat. De KLM was een gezond bedrijf dat goed geld verdiende voor de corona-crisis en het al zeker 3 decennia heeft gedaan zonder 'staatssteun'. Alleen als de gehele luchtvaartsector helemaal niet meer van de grond komt, zou dat een mogelijk scenario zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Geleend geld komt niet terug als het bedrijf waaraan je het leent failliet gaat.
Je moet blijkbaar wel een rare naam hebben om je bij KLM in het topkader te begeven..quote:Op donderdag 7 oktober 2021 11:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Terence Tilgenkamp
Mathi Bouts
Jochem Sturkenhout-van Diepen
Dario Fucci
Inderdaad om te en als de energie tarieven stijgen zetten we gewoon de bijstands moeders in de kouquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:57 schreef Bart2002 het volgende:….
Maar inderdaad schaamteloos +- 55.000 euro de man aan steun aanvragen. Het kan niet op. Dan ben je tenminste even ingedekt op andermans kosten. Dit prachtige bedrijf dienen we wel in de lucht te houden. Tegen elke prijs mensen.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 20:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Inderdaad om te en als de energie tarieven stijgen zetten we gewoon de bijstands moeders in de kou
Zo doe je dat
De kans dat die "lening", voor zover getrokken, niet in kapitaal of één of ander hybride exoot wordt geconverteerd is natuurlijk nihil.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er wordt geen geld 'ingepompt', de KLM leent geld. Tegen 8% rente.
Waar heb ik dat eerder gehoordquote:Op donderdag 7 oktober 2021 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er wordt geen geld 'ingepompt', de KLM leent geld. Tegen 8% rente. Dus de Nederlandse Staat (en dus de belastingbetaler) wordt er uiteindelijk beter van.
Geen idee. Niet bij KLM.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 22:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waar heb ik dat eerder gehoord
KLM heeft ¤3,8 miljard aan leningen en coronasteun ontvangenquote:Op donderdag 8 juli 2021 14:52 schreef LXIV het volgende:
..Ik denk dat de belastingbetaler al genoeg in deze bodemloze put gegooid heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scheiding Air France en KLM
De PVV wilde een maand geleden weten hoe het stond naar een onderzoek naar een scheiding tussen Air France en KLM. Volgens de minister is de motie uitgevoerd door de Kamer vertrouwelijk bij te praten op dit onderwerp.quote:„Het kabinet is van mening dat de toekomst van KLM het beste geborgd is binnen de holding Air France KLM, waarbinnen KLM op veel terreinen zelfstandig opereert”, zo meldt Hoekstra.
De coronacrisis heeft er voor gezorgd dat KLM en Air France op dit moment concurrenten in eigen huis zijn. Beiden willen zo veel mogelijk passagiers naar hun eigen hubs te trekken. Topman Ben Smith wil van Air France het A-merk maken, dus de routes met veel zakelijk verkeer. Dit kan ten koste gaan van het aantal frequenties op Schiphol.quote:De holding trok zich vorige week niets aan van de voordracht van de KLM-ondernemingsraad voor een bestuursfunctie bij Air France KLM.
Minister Hoekstra laat beslissingen over het bestemmingennetwerk aan KLM , na vragen van GL over vluchten naar Düsseldorf en Brussel. Op deze vluchten zitten reizigers die overstappen op intercontinentale vluchten. Als aandeelhouder heeft Hoekstra geen vragen gesteld aan de directie over het verminderen of schrappen van vluchten naar deze bestemmingen.
https://www.telegraaf.nl/(...)oronasteun-ontvangen
• Hij laat beslissingen over aan KLM
• Hij stelt geen vragen als aandeelhouder
• Pompt er wel 3.8 miljard in
• Voordracht van de KLM wordt genegeerd
En dan roept dat sujet nog:
Ik ben meer een bestuurder dan een politicus
Dan heb ik nieuws voor je Wopke, je bent geen van beide
Wat je wel bent
• Brallende corpsbal
• Gierend incompetent
• Verdachte in strafrechterlijk onderzoek
• Partijleider van 5 zetels
• Een jurist die zich meer had moeten verdiepen in zijn buitenlandse zaakjes, erger falen als jurist kan niet
Geld vandaanquote:Aan het eind van het derde kwartaal was het eigen vermogen van Air France KLM ¤3,8 miljard negatief, en dat loopt nog verder op vanwege het verlies over het vierde kwartaal. Er moet naar schatting ¤4 tot ¤6 miljard bij om tot een gezonde verhouding te komen tussen eigen vermogen en schuld.
Jeetje, dat is wel een flinke ontslagvergoeding voor Elbersquote:Op donderdag 13 januari 2022 21:17 schreef tripel7 het volgende:
Heeft KLM al het nummer van Kaag, of stuurt Wopke de tikkies voor 'weer ff een paar miljard' door?
Functie Elbersquote:Op donderdag 13 januari 2022 21:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM verliest met vertrek Elbers geliefde baas en vechter
AMSTERDAM - Met het vertrek van topman Pieter Elbers (51) verliest KLM een voorvechter van de laatste zelfstandigheid van de luchtvaartmaatschappij. Zijn vertrek wordt volgens insiders aangegrepen om KLM verder uit te kleden.
Het vertrek van Elbers per mei volgend jaar komt op zich niet onverwacht, maar de aankondiging is vroeg. Donderdag besloot de raad van commissarissen van KLM dat Elbers geen derde termijn krijgt. Die kans leek al niet groot.
Topman Benjamin Smith van moedermaatschappij Air France KLM in Parijs wilde drie jaar geleden al van Elbers af. Het kabinet moest er toen aan te pas komen om de herbenoeming af te dwingen.
https://www.telegraaf.nl/(...)efde-baas-en-vechter
Weer een succes van Wopke
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |