SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2021 10:24:32 ]
Woensdagochtend misschien wel 5 cm, maar dat dooit overdag gelukkig wel weg. Zit er nu niet meer op te wachten.quote:Op maandag 5 april 2021 09:56 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ze verwachten aardig wat sneeuw, maar temperaturen net aan het vriespunt en overdag gewoon boven 0.
Blijft weinig liggen dan toch?
5 cm sneeuw is altijd wel welkom.quote:Op maandag 5 april 2021 10:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Woensdagochtend misschien wel 5 cm, maar dat dooit overdag gelukkig wel weg. Zit er nu niet meer op te wachten.
Het is straks weer het halve jaar lang niet grijs en niet koud, dus ja.quote:Op maandag 5 april 2021 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
Ik zit vooral te wachten tot het gewoon eindelijk eens niet meer grijs en koud is. Maar op een paar dagen na wilt dat dit jaar maar niet lukken.
Is geen garantie he in dit landje. Maar ik hoop dat je gelijk krijgtquote:Op maandag 5 april 2021 10:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is straks weer het halve jaar lang niet grijs en niet koud, dus ja.
Lekker van het ene extreem naar het andere. Doe mij toch die 25°C maar.quote:Op maandag 5 april 2021 11:47 schreef tompsv18 het volgende:
Bizar weer zeg. Paar dagen geleden 25 graden met volop zon, nu 4 graden met sneeuw.
Vind het altijd wel mooi, die tegenstellingen die je zeker vroeg in het jaar goed kan hebben. De negatieve kant op moet alleen niet te lang durenquote:Op maandag 5 april 2021 12:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Lekker van het ene extreem naar het andere. Doe mij toch die 25°C maar.
Een 'Low' is gewoon een Engelse alias voor lagedrukgebied.quote:Op maandag 5 april 2021 14:01 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Iedereen heeft het over vandaag.
HISTORISCHE SNEEUWSTORM VOOR APRIL OP KOMST DINSDAG OP WOENSDAGNACHT!
• Windstoten van 100-120 km/u zijn mogelijk
• Sneeuw van 5-10 cm lokaal is mogelijk
• Windkracht 9, heel misschien 10 is mogelijk.
• We krijgen met een lagedrukgebied te maken die kenmerken heeft van een Polar Low.
Klein detail. We krijgen gewoon met een snilstorm te maken.quote:Op maandag 5 april 2021 14:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een 'Low' is gewoon een Engelse alias voor lagedrukgebied.
Ik geloof er helemaal niets van. Het is gewoon strakblauw en zonnig buitenquote:Op maandag 5 april 2021 14:05 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Klein detail. We krijgen gewoon met een snilstorm te maken.
Hier hebben we een witte pasen (korrelhagel)quote:Op maandag 5 april 2021 14:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof er helemaal niets van. Het is gewoon strakblauw en zonnig buiten
Had ik net ook in Zeeland, gevolgd door een brute windstoot waarna het over ging in normale dikke vlokken.quote:Op maandag 5 april 2021 15:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier een kruising tussen snil en hagel nu. Bestaat dat?
Na een dikke snilstorm morgennacht, en kou, krijg je in juli 25 graden.quote:
Even aangepast voor ieders plezierquote:Op maandag 5 april 2021 15:46 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Na een dikke snilstorm morgennacht, en kou, krijg je in juli 35 graden.
Beter dan regen.quote:
Graupel heet datquote:Op maandag 5 april 2021 15:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier een kruising tussen snil en hagel nu. Bestaat dat?
Ja, het waait nog pittig.quote:
Terminal Ameland/Holwerd?quote:
Schiermonnikoogquote:
De magnetische polenquote:Op maandag 5 april 2021 23:45 schreef Djeez het volgende:
Ik had ergens gelezen dat de Polen van de aarde gaan verschuiven. Hebben ze nondeju Nederland naar de Noordpool verschoven
Fuck ja, echt nergens goed voor dit. Naja, als je masochist bent ofzo dan vind je dit weer waarschijnlijk lekker.quote:Op maandag 5 april 2021 23:24 schreef ondeugend het volgende:
Het is zoooooo gruwelijk koud nu!
Ik heb even de honden uitgelaten en heb de ijsbloemen op mijn ribben staan
Nou lekker is misschien niet het goede woord maar vind het wel fascinerend, zeker die onweer vannacht was bijzonderquote:Op dinsdag 6 april 2021 08:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fuck ja, echt nergens goed voor dit. Naja, als je masochist bent ofzo dan vind je dit weer waarschijnlijk lekker.
Dat ziet helaas niet iedereen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nou lekker is misschien niet het goede woord maar vind het wel fascinerend, zeker die onweer vannacht was bijzonder
Dat klinkt een beetje dubieus hoor Salina, zo achter het raam.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:30 schreef Salina het volgende:
Mooi blauwe lucht en lekker fel zonnetje hier nu. Zo achter het raam is het prima vertoeven.
Kan over een half uur zomaar weer anders zijn, dus snel even van genieten.
quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat klinkt een beetje dubieus hoor Salina, zo achter het raam.
quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:07 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Nou voor de mensen die van 'bijzonder' (lees: veel te koud en voornamelijk grijs) weer houden. De komende twee weken hebben jullie sowieso prijs.
Voor de rest, uitzitten maar weer...
En harde woeiquote:Op dinsdag 6 april 2021 10:07 schreef StateOfMind het volgende:
Paar dagen terug kon je nog heerlijk in een t-shirt en korte broek lekker van het warme weer genieten, nu sneeuwt het
Uitstekend voor alle zielen die denken dat 20 graden in april de norm isquote:Op dinsdag 6 april 2021 10:21 schreef INViCTuS het volgende:
Komende week is het sowieso nog tyfus koud k*t weer. Zo zonde
Net zo min dat 6 graden in April de norm is he... maar goed.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Uitstekend voor alle zielen die denken dat 20 graden in april de norm is
Wordt het echt nog twee weken lang dit tyfusweer?quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Net zo min dat 6 graden in April de norm is he... maar goed.
Het zal kwa temp wel iets omhoog gaan hoor. Maar stabiel zonnig weer lijkt er niet in te zitten neequote:Op dinsdag 6 april 2021 11:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Wordt het echt nog twee weken lang dit tyfusweer?
Poepzooi.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het zal kwa temp wel iets omhoog gaan hoor. Maar stabiel zonnig weer lijkt er niet in te zitten nee
Dat stelt dan ook niemand.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Net zo min dat 6 graden in April de norm is he... maar goed.
Ok. Ik ben in ieder geval niet een van die "zielen" die 20 graden als de norm ziet in april. Weet niet wie dat wel doet volgens jou. Graadje of 13 met wat zon zou al een heule verbetering zijn en meer dan prima op dit moment.quote:
Graadje of 13 is inderdaad wel de norm. Daar flink onder en flink boven daarentegen niet ongewoon in april. Het eerste gedeelte van de vorige zin wil menigeen nogal eens vergeten. Iets over een witte hoed enzoquote:Op dinsdag 6 april 2021 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Ik ben in ieder geval niet een van die "zielen" die 20 graden als de norm ziet in april. Weet niet wie dat wel doet volgens jou. Graadje of 13 met wat zon zou al een heule verbetering zijn en meer dan prima op dit moment.
Twee jaar later stonden we in de WK-finalequote:Op dinsdag 6 april 2021 16:33 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
in 2008 hadden ook sneeuw met pasen, een zelfde situatie hebben we nu.
Ja nou en? Toen hadden we geen Frank de Boer.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Twee jaar later stonden we in de WK-finale
En de heren komende 20 jaar niet meer.quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Twee jaar later stonden we in de WK-finale
Oja, dat gedram over droogte is alweer begonnenquote:
Kan Nederland goed afkijken van de zuidelijke landen waar alles opgespaard ipv afgevoerd wordt. Gebeurt gelukkig ook wel inmiddelsquote:Op dinsdag 6 april 2021 19:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oja, dat gedram over droogte is alweer begonnen. Als ze nou eens een keer wat met dat water doen i.p.v alles af te voeren. Afgelopen halfjaar heeft het echt wel vaak en genoeg geregend.
Dit weekend terrasjesweer in Dvenistan, zie ik.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Kan Nederland goed afkijken van de zuidelijke landen waar alles opgespaard ipv afgevoerd wordt. Gebeurt gelukkig ook wel inmiddels
Nouja, het gaat in ieder geval niet zo slecht als de komende drie dagen zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit weekend terrasjesweer in Dvenistan, zie ik.
April lijkt in heel Europa een maand om snel te vergeten te zijnquote:Op dinsdag 6 april 2021 22:27 schreef aloa het volgende:
Gemiddelde loop heel langzaam wat omhoog.
[ afbeelding ]
De zomer zal het vast wel goed makenquote:Op dinsdag 6 april 2021 22:44 schreef Dven het volgende:
[..]
April lijkt in heel Europa een maand om snel te vergeten te zijn
Ja hele maand regenquote:Op dinsdag 6 april 2021 13:28 schreef PzKpfw het volgende:
Steeds meer regenval ook voor de rest van de week in de berichten.
Ik vind de controle-lijn wel mooiquote:Op dinsdag 6 april 2021 22:27 schreef aloa het volgende:
Gemiddelde loop heel langzaam wat omhoog.
[ afbeelding ]
Daar zijn een aantal het niet mee eensquote:Op woensdag 7 april 2021 08:03 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Ik vind de controle-lijn wel mooi
Vrijwel de hele pluim is waardeloos.quote:
Volgende week 17 graden toch?quote:Op woensdag 7 april 2021 09:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Waar slaat dit op. Hier ligt 5cm sneeuw en het gaat nog door als een dolle. Een week geleden was het zomers.
Yup, en volgens mij trekt EC de laatste tijd vooral naar GFS op lange termijn dus ik zie de ijzige bui al hangenquote:Op woensdag 7 april 2021 10:27 schreef Dven het volgende:
GFS wil daar overigens niets van weten, die blijft koud tot het bittere einde.
Eind volgende week 15 en de week daarna 17. Ik heb er alle vertrouwen inquote:Op woensdag 7 april 2021 10:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Volgende week 17 graden toch?
Nou, vergeet het maar. April gaat als het aan weermodel GFS ligt kouder verlopen dan maart...
Kom ik een goeie koffie bij je drinken als dat doorgaat, yes?quote:Op woensdag 7 april 2021 10:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eind volgende week 15 en de week daarna 17. Ik heb er alle vertrouwen in
Een echte espresso! Met een glaasje grappa.quote:Op woensdag 7 april 2021 10:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kom ik een goeie koffie bij je drinken als dat doorgaat, yes?
Ja, we gaan bijna schaatsen in april.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:12 schreef Djeez het volgende:
Nederland heeft een poolklimaat. Compleet met permafrost. Nee, dit jaar kun je wel afschrijven qua mooi weer. Wellicht nog een paar warmere dagen in juli, maar voor de rest te koud en te nat
We kunnen maar beter gaan wennen aan dit weer ja, 365 dagen in het jaar herfst min of meer.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:12 schreef Djeez het volgende:
Nederland heeft een poolklimaat. Compleet met permafrost. Nee, dit jaar kun je wel afschrijven qua mooi weer. Wellicht nog een paar warmere dagen in juli, maar voor de rest te koud en te nat
Yup. April gaat buiten veel te koud ook zeiknat worden. Weer een herfst/wintermaand erbij. Jeej.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
We kunnen maar beter gaan wennen aan dit weer ja, 365 dagen in het jaar herfst min of meer.
En dan moet mei nog komen. Bij uitstek een natte en gure kutmaand. Zoals ik al zei, dit jaar wordt nog kutter dan 1998. 5 graden te koud, tweemaal zo nat als normaalquote:Op woensdag 7 april 2021 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup. April gaat buiten veel te koud ook zeiknat worden. Weer een herfst/wintermaand erbij. Jeej.
[ afbeelding ]
Gruwlijk nat.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
En dan moet mei nog komen. Bij uitstek een natte en gure kutmaand. Zoals ik al zei, dit jaar wordt nog kutter dan 1998. 5 graden te koud, tweemaal zo nat als normaal
Ok, behalve dat Mei vorig jaar zo'n beetje een van de droogste en zonnigste Mei maanden was sinds het begin vd metingenquote:Op woensdag 7 april 2021 13:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
En dan moet mei nog komen. Bij uitstek een natte en gure kutmaand. Zoals ik al zei, dit jaar wordt nog kutter dan 1998. 5 graden te koud, tweemaal zo nat als normaal
OK Barentszquote:Op woensdag 7 april 2021 12:12 schreef Djeez het volgende:
Daar misschien, hier regen, kou en wind. Herstachtig. De sneeuw is inmiddels wel weer weg.quote:Op woensdag 7 april 2021 19:34 schreef Pisces29 het volgende:
Het is al een paar uur rustig en beetje zonnig. Alles komt goed, lieve mensen.Morgen droog.
Een Siberiėr zou je keihard in het gezicht uitlachen.quote:
quote:Op donderdag 8 april 2021 10:59 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Een Siberiėr zou je keihard in het gezicht uitlachen.
Het is maar een verwachting.........als het al valt is het gesmolten tegen zonsopkomstquote:
quote:Op donderdag 8 april 2021 13:11 schreef Mani89 het volgende:
Ik begin me ook serieus af te vragen of het ooit nog boven de 20 graden gaat worden, ik zie het somber in tbh.
2021 wordt nog natter en nog kouder dan 1998. En dat jaar was al kutquote:
Nee johquote:Op vrijdag 9 april 2021 13:21 schreef Mani89 het volgende:
Dat gezegd hebbende betekent 15 graden in Nederland wel een gevoelstemperatuur van 25 door de luchtvochtigheid, en dat begint al onaangenaam warm te worden.
Hmm oke, nou ik hoop het. Ik ben er erg aan toe.quote:Op vrijdag 9 april 2021 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee johEen gevoelstemp van 25 graden halen bij 15 graden is niet eens mogelijk, kijk maar:
[ afbeelding ]
Zelfs bij 100% luchtvochtigheid bij 15 celcius is het nog steeds "comfortable". Pas vanaf 22 graden en hoger bij hele hoge luchtvochtigheid wordt het erg oncomfortabel.
Dat is het dauwpunt, niet de gevoelstemperatuur. Bij warmere temperaturen is de gevoelstemperatuur lastiger te bepalen, zeker als het niet in de richting van zomerse waarden komt. Er zijn veel verschillende benaderingen voor gevoelstemperaturen, een aantal voorbeelden zijn de realfeel die bijvoorbeeld door accuweather gebruikt wordt of een internationaal meer gebruikte zoals de humidex (zoals vindbaar op meteociel}quote:Op vrijdag 9 april 2021 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee johEen gevoelstemp van 25 graden halen bij 15 graden is niet eens mogelijk, kijk maar:
[ afbeelding ]
Zelfs bij 100% luchtvochtigheid bij 15 celcius is het nog steeds "comfortable". Pas vanaf 22 graden en hoger bij hele hoge luchtvochtigheid wordt het erg oncomfortabel.
Wel leuk voor flink onweer (als de rest ook mee zit)quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:19 schreef Nattekat het volgende:
Dauwpunt 25 graden is mijn definitie van hel.
Dat is niet te overleven in de buitenlucht, zelfs in de schaduw nietquote:Het hoogste dauwpunt op aarde gemeten was op 8 juli 2003 in de stad Dharaan in het oosten van Saoedi-Arabiė en bedroeg 35 °C[1]. De luchttemperatuur bedroeg op dat moment 41 °C.
Het Nederlands record is 25.5 op 30-7-2002. In Nederland gaat dat bijna per definitie vergezeld door extreem weer. Aan de nieuwsartikelen van de dag erna te zien, is dat ook zeker het geval geweestquote:Op zaterdag 10 april 2021 10:40 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Wel leuk voor flink onweer (als de rest ook mee zit)
2019 was echt een prachtig jaar wat weer betreft. Het was kurk- en kurkdroog, wat temperatuen van 25+ tolereerbaar maakte en avonden koel hield.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:27 schreef INViCTuS het volgende:
Relatief gezien vallen die hoge dauwpunten in Nederland best wel mee. Ik bedoel dan hoe vaak het voorkomt dat het zo hoog is. Vaak ligt dat natuurlijk aan de wind/stroming en hoeveelheid vocht die er voorradig is, ook in de grond. Een te droge zomer is funest voor de landbouw, maar voor de luchtvochtigheid is het ideaal als de grond droog is
In bijvoorbeeld de Z/ZW staten van de VS is het zoveel erger. Daar is het ongeveer 6 maanden per jaar tyfus heet met een hoge luchtvochtigheid. Het lijkt mij iig niks.
https://www.waldnet.nl/wn(...)euk_in_de_regio.htmlquote:Op zaterdag 10 april 2021 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is niet te overleven in de buitenlucht, zelfs in de schaduw niet
[..]
Het Nederlands record is 25.5 op 30-7-2002. In Nederland gaat dat bijna per definitie vergezeld door extreem weer. Aan de nieuwsartikelen van de dag erna te zien, is dat ook zeker het geval geweest
Kijk voor de grap eens op welke datum deze reeks is begonnenquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:42 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
https://www.waldnet.nl/wn(...)euk_in_de_regio.html
Eens. En Mei 2020 was goddelijk! Strakblauwe luchten zonder einde. Bijna 330 uur zon in een maand, vergelijkbaar met een Spaanse zomermaand.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2019 was echt een prachtig jaar wat weer betreft. Het was kurk- en kurkdroog, wat temperatuen van 25+ tolereerbaar maakte en avonden koel hield.
Was dat niet 2018, toen overal het gras bruin werd? Warme lucht kwam via een omweg naar ons land want we hadden die hele periode een noord tot noord-oostelijke stroming. In Zweden woedden toen bosbranden. Elke dag was de temperatuur toen rond 28°C en de luchtvochtigheid was slechts 10 tot 20%.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2019 was echt een prachtig jaar wat weer betreft. Het was kurk- en kurkdroog, wat temperatuen van 25+ tolereerbaar maakte en avonden koel hield.
In mijn hoofd ontbreekt heel 2020 gewoon, dus ik projecteer mijn zomer van 2019 op 2020quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:09 schreef DemonRage het volgende:
Was dat niet 2018, toen overal het gras bruin werd? Warme lucht kwam via een omweg naar ons land want we hadden die hele periode een noord tot noord-oostelijke stroming. In Zweden woedden toen bosbranden. Elke dag was de temperatuur toen rond 28°C en de luchtvochtigheid was slechts 10 tot 20%.
Alles wordt wel lekker snel groen zo.quote:
Mag van mij ook zo snel mogelijk. Dat kale gedoe wel zat en groen is veel mooierquote:Op zaterdag 10 april 2021 19:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alles wordt wel lekker snel groen zo.![]()
Als de zon dan niet schijnt, laat de natuur zien dat het wel degelijk lente is.
2018 was een prachtjaar. 1 juni ging ik met mijn gezin naar Burgers Zoo en hadden we regen, maar dat was voor mijn gevoel ook voor het laatst.quote:Op zaterdag 10 april 2021 16:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Was dat niet 2018, toen overal het gras bruin werd? Warme lucht kwam via een omweg naar ons land want we hadden die hele periode een noord tot noord-oostelijke stroming. In Zweden woedden toen bosbranden. Elke dag was de temperatuur toen rond 28°C en de luchtvochtigheid was slechts 10 tot 20%.
2019 was het jaar dat we door de 40°C-grens gingen. Die dag was opzich ook wel uit te houden, maar was wel een vreemde gewaarwording in de schaduw. Normaal als je in het zonlicht staat dan voel je de warmte van 1 kant komen, maar toen in de schaduw voelde een zelfde soort warmte gewoon van alle kanten komen.
2020 hadden we die hittegolf in augustus die zowat 3 weken duurde. De timing van de corona-crisis was hierbij kut, want het weer (misschien net weer iets te heet) zou ideaal geweest zijn voor het zomergevoel op festivals.In de eerste week van augustus maakt zomerhitte meestal plaats voor een thermische dip zoals het in de jaren daarvoor was.
Deze regen past ook prima bij het voorjaar hoor.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
Trouwens, ik bedacht me vandaag dat we in twee weken tijd drie seizoenen aan weer gehad hebben. Twee weken geleden was het volop lente met ruim 20 graden, vorige week was het winter met sneeuw en vandaag herfst met al die regen.
Dat ziet er weer puik uit voor april !quote:Op zondag 11 april 2021 11:00 schreef Dven het volgende:
Niet al te warm maar gewoon prima weer op komst.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor nu begint deze dag echter wel zonnigquote:Op maandag 12 april 2021 07:58 schreef Perrin het volgende:
April 2020, waar ben je?
Verwachting voor deze april is 50 uur zon ipv 285
Hier egaalgrijs en snil.quote:Op maandag 12 april 2021 08:13 schreef DW457 het volgende:
[..]
Voor nu begint deze dag echter wel zonnig
Omdat 'Fuck this user in particular'quote:Op maandag 12 april 2021 07:55 schreef Mikeytt het volgende:
Hoezo gaat het nu ineens weer kanjerhard sneeuwen
quote:Op maandag 12 april 2021 09:19 schreef Salina het volgende:
Godverdomme, snil. Kutsnil!
@:dick_laurent houdt het dan nooit op.
April zit 'al' op 50 uur? Een aantal dat de komende week waarschijnlijk ook wel gehaald gaat worden?quote:Op maandag 12 april 2021 07:58 schreef Perrin het volgende:
April 2020, waar ben je?
Verwachting voor deze april is 50 uur zon ipv 285
Vorig jaar was het dan ook vanaf eind maart tot begin oktober gewoon lekker weerquote:Op maandag 12 april 2021 09:40 schreef Blik het volgende:
April 2020 was ook wel ongekend, kids zaten thuis ipv op school maar konden iedere dag ongestoord in het zonnetje buitenspelen als het schoolwerk klaar was. Heerlijk!
Weet niet goed waar die metingen te vinden zijn, maar zag ergens 50 staanquote:Op maandag 12 april 2021 09:30 schreef Dven het volgende:
[..]
April zit 'al' op 50 uur? Een aantal dat de komende week waarschijnlijk ook wel gehaald gaat worden?
Tot en met gisteren kwam De Bilt uit op 51 uur.quote:Op maandag 12 april 2021 09:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weet niet goed waar die metingen te vinden zijn, maar zag ergens 50 staan![]()
Voelt ongeveer correct.
Gelukkig hadden we aardig wat sneeuw gehad in februari en kunnen schaatsen ..nu hopelijk snel beter weer...al die sneeuw bende nu bluhquote:Op maandag 12 april 2021 10:05 schreef Nattekat het volgende:
Als dit in januari was gebeurd, hadden we een beste winter gehad.
quote:Op maandag 12 april 2021 09:18 schreef heywoodu het volgende:
Hopelijk trekt die sneeuw deze kant op, hier hebben we alleen nog zon en een blauwe lucht.
Ik wil foto`s!quote:Op maandag 12 april 2021 10:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Inderdaad, hier ook. Wij willen ook sneeuw!
Mag ook nog wel meer worden. 60% minimaal elke dag. 75% van de dagen dit jaar was wat weer betreft ondermaats, dus er mag wel eens wat gecompenseerd wordenquote:Op maandag 12 april 2021 09:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Tot en met gisteren kwam De Bilt uit op 51 uur.
Met dit als vooruitzicht gaat het nog wel een stukje hoger komen
[ afbeelding ]
De zon kan wel schijnen maar de wind is nog erg koud.quote:Op dinsdag 13 april 2021 08:22 schreef Salina het volgende:
Mogguh.
Stralend zonnetje hier. Begint beter dan gisteren. Hopelijk blijft het zo. Op naar een mooie dag.
quote:
Ik lees op weerwoord ondertussen dat de modellen op lange termijn aan het instorten zijn met zeer koude en bewolkte noordenwinden. Zal vast uit gaan komen want zo'n maand is het...quote:
Ideaal zonnepanelenweer dus.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:32 schreef CyberCow het volgende:
[..]
De zon kan wel schijnen maar de wind is nog erg koud.
Weerwoord is momenteel echt lachwekkend. Jantje lacht Jantje huilt. Paar users gaan om de zes uur van extreem euforisch naar welhaast suļcidaal. Topshowquote:Op woensdag 14 april 2021 09:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik lees op weerwoord ondertussen dat de modellen op lange termijn aan het instorten zijn met zeer koude en bewolkte noordenwinden. Zal vast uit gaan komen want zo'n maand is het...
En ondertussen regent het hier gewoon weer.
Wat een intense tyfus april is dit aan het worden zeg.
True. Ik moet er eigenlijk ook gewoon niet meer meelezen deze dagen want ik kan 'euforisch' nieuws over noordenwinden en extreem koude bovenluchten echt niet meer handelen momenteelquote:Op woensdag 14 april 2021 10:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Weerwoord is momenteel echt lachwekkend. Jantje lacht Jantje huilt. Paar users gaan om de zes uur van extreem euforisch naar welhaast suļcidaal. Topshow
Nouja, de euforie komt ook grootschalig van een paar leden die op twee weken in de toekomst 25 graden zien. Run verder is het 10 graden en dan moeten de happy pills er alweer bij worden gepakt.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True. Ik moet er eigenlijk ook gewoon niet meer meelezen deze dagen want ik kan 'euforisch' nieuws over noordenwinden en extreem koude bovenluchten echt niet meer handelen momenteel
Die hebben we op dit forum ook hoor, dagelijksquote:Op woensdag 14 april 2021 10:38 schreef Dven het volgende:
Jantje lacht Jantje huilt. Paar users gaan om de zes uur van extreem euforisch naar welhaast suļcidaal. Topshow
Niet geheel mee eens hoor, over het algemeen zijn patronen wel te herkennen. Daarentegen wanneer het zo op en neer gaat zoals nu dan moet je er inderdaad niet al te veel humeur om verspillenquote:Op woensdag 14 april 2021 11:15 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
verder dan vier dagen vooruit kijken totaal nutteloos is en zelfs die vier dagen al onbetrouwbaar zijn
VOLLEDIG mislukte zomerquote:Op woensdag 14 april 2021 10:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Weerwoord is momenteel echt lachwekkend. Jantje lacht Jantje huilt. Paar users gaan om de zes uur van extreem euforisch naar welhaast suļcidaal. Topshow
Grofweg wel ja, maar de meesten hier willen precies tot op de graad nauwkeurig wind(richting), temp, neerslag, bewolking, etc etc wetenquote:Op woensdag 14 april 2021 13:49 schreef Dven het volgende:
Niet geheel mee eens hoor, over het algemeen zijn patronen wel te herkennen.
Ik heb geleerd(toen ik drie jaar geleden op het randje van de dood balanceerde op de IC) dat een negatieve gedachte/instelling zonde is van je energie. Richt je op het positieve....in dit geval, ga binnenshuis wat doen zodat je geen last hebt van regen, wind en kou, trust me, het wordt vanzelf beter weer(zoals altijdquote:Op woensdag 14 april 2021 13:49 schreef Dven het volgende:
Daarentegen wanneer het zo op en neer gaat zoals nu dan moet je er inderdaad niet al te veel humeur om verspillen
Gevoelstemperatuur van amper 4 graden met een schrale noordooster, nee dat valt niet mee.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:19 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Zo koud valt toch mee? Was vandaag op de fiets gewoon prima te doen hoor.
Dan zal ik vandaag wel in het goede gebied hebben gezeten. Ik vond het totaal niet koud vandaag en zeker met het zonnetje voelde het gewoon super.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Gevoelstemperatuur van amper 4 graden met een schrale noordooster, nee dat valt niet mee.
Zeker voor half april niet.
De zon maakt veel goed inderdaad. In de zomer veracht ik de tropische nachten vooral eigenlijkquote:Op woensdag 14 april 2021 18:11 schreef Remco het volgende:
Heerlijk man dit weer. Zonnetje, lekker fris, weinig neerslag. Iedereen die hier nu over klaagt mag in de zomer ook niet klagen als het 30+ graden is.
Klopt, ik vind dit echt kutweer.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:12 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, ben toch blij dat het geen januari of februari is. Wind mag wel minder en het is ook vrij droog, merk ik. eerste 2 scheuren in m'n vingers. Dat komt niet door desinfectie want dat gebruik ik niet en was m'n handen niet vaker dan "normaal". Anders droogt het alleen maar uit. het mag best wat warmer. Gelukkig is er wel een april zon
Ijstijd incomingquote:Op donderdag 15 april 2021 08:48 schreef Djeez het volgende:
Manmanman, KNMI blijft maar temperaturen 'ruim onder het langjarig gemiddelde' voorspellen. 2021 is wederom een jaar dat veel te koud zal gaan verlopen. Doodsteek voor de natuur dit, ik zie nog nergens nieuw blad aan de bomen
quote:Op donderdag 15 april 2021 08:48 schreef Djeez het volgende:
Manmanman, KNMI blijft maar temperaturen 'ruim onder het langjarig gemiddelde' voorspellen. 2021 is wederom een jaar dat veel te koud zal gaan verlopen. Doodsteek voor de natuur dit, ik zie nog nergens nieuw blad aan de bomen
Laten we het hopen. 13 zal wel prima zijn.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:30 schreef dick_laurent het volgende:
Lijkt er wel op met die oneindige noordenwind.
Maar de temps gaan (schijnbaar) naar een graad of 13 gemiddeld. Dat is op zich niet heel ruim onder normaal voor half April toch?
Spijtig dat redactie niet geblokkeerd mag worden. Nu wel klaar met de act.quote:
In de sterkst opgewarmde maand van het jaar is dat iets van een graad beneden het gemiddelde ofzo.quote:Op donderdag 15 april 2021 10:30 schreef dick_laurent het volgende:
Lijkt er wel op met die oneindige noordenwind.
Maar de temps gaan (schijnbaar) naar een graad of 13 gemiddeld. Dat is op zich niet heel ruim onder normaal voor half April toch?
Het rillen kan beginnenquote:
https://www.knmi.nl/neder(...)erzichten/2013/aprilquote:Vanaf de 26e zorgde een noordelijke stroming ervoor dat de maand koud eindigde met regelmatig vorst tijdens de nachten. Er werden in de maand in De Bilt in totaal negen vorstdagen (minimumtemperatuur lager dan 0,0 °C) geregistreerd, tegen vier normaal. In het noordoosten van het land vroor het lokaal zelfs op 14 dagen.
Welke regen? Regen hebben we wel genoeg gehad.quote:
Hier leek het wel herfst afgelopen week. Regen grijs koud en wind. Nu voelt het aangenaam en zie eindelijk weer mooie blauwe lucht zonder shitload aan wolken 😜👏quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja die is er al bijna de hele week toch? Zou fijn zijn als hij wat meer warmte gaf.
BLESSquote:Op vrijdag 16 april 2021 12:52 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Hier leek het wel herfst afgelopen week. Regen grijs koud en wind. Nu voelt het aangenaam en zie eindelijk weer mooie blauwe lucht zonder shitload aan wolken 😜👏
En dan is het nog kouder dan normaal.quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:17 schreef Mani89 het volgende:
11 graden en zon voelt na de siberische poolkou van de afgelopen tijd als de hemel.
Dat is zomaar... niet zomer.quote:Op vrijdag 16 april 2021 12:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren de eerste zwaluwen gesignaleerd hier! Meer dan een, dus...
Heerlijk vandaag in de tuinquote:Op vrijdag 16 april 2021 12:52 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Hier leek het wel herfst afgelopen week. Regen grijs koud en wind. Nu voelt het aangenaam en zie eindelijk weer mooie blauwe lucht zonder shitload aan wolken 😜👏
Ja, hoe anders was dat in april 2007.quote:Op vrijdag 16 april 2021 18:10 schreef aloa het volgende:
April is meer dan 4.5 graad kouder dan normaal.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 april 2021 18:10 schreef aloa het volgende:
April is meer dan 4.5 graad kouder dan normaal.
[ afbeelding ]
Het voelt echt eindeloos, nog steeds mijn IJslandse trui aan ookquote:
Lekker zonnetje toch vandaagquote:Op vrijdag 16 april 2021 20:29 schreef pullup het volgende:
[..]
Het voelt echt eindeloos, nog steeds mijn IJslandse trui aan ook
Ja was echt wel beter gelukkigquote:
Komt goed...de zomer moet nog beginnen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 20:38 schreef pullup het volgende:
[..]
Ja was echt wel beter gelukkig![]()
Nog een graadje of 5 te gaan
Als dat net zo snel gaat als met die clown en andere leugenaars uit Den Haag, dan is het zo augustusquote:
Nee, duurt lang. maandag en dinsdag zijn wel acceptabel. De zon maakt een hoop goed, maar zou fijn zijn als de temperatuur gewoon boven de 15 graden zou blijven. Droge schrale wind is ook nog eens slecht voor m'n handenquote:
Nou, op maandag en dinsdag na vind ik de temperatuur toch wel vrij karig.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |