abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198787817
quote:
14s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:12 schreef Draak31 het volgende:

[..]

En laten die nou precies zeggen wat ik zeg, dat dit waarschijnlijk nog jaren doorgaat. Andere pandemieën waren veel ernstiger en zijn ook nooit gestopt, spaanse griep (h1n1) is nog steeds onder ons maar endemisch. Dit virus zal niet anders zijn en ook blijven. Derhalve de maatregelen ook.
[..]

Prima dan toch, want je zult wel moeten.
Nee dat zeggen ze juist niet. Van Dissel zei deze week nog in de kamer dat 1 juni een goed moment is om alles los te laten, stond letterlijk in z'n slides. https://www.nrc.nl/nieuws(...)lockdown-af-a4037481

Andere experts in en uit het omt denken er net zo over:

https://www.at5.nl/artike(...)aar-van-de-oplossing

https://www.nporadio1.nl/(...)-maar-komt-echt-weer

https://www.eventinspirat(...)r-infectiepreventie/

https://www.npo3fm.nl/nie(...)-zomer-naar-lowlands

https://www.evajinek.nl/v(...)e-normaal-komt-terug

https://www.rtlnieuws.nl/(...)15-meter-samenleving

En ga zo maar door. Dat is wat zo goed als elke expert die in de media is gekomen sinds maart al roept, iig alle Nederlandse. Ik kan doorgaan met omt leden en andere experts paraderen, maar dit lijkt me genoeg.

Verder is de Spaanse griep al sinds de jaren 50 weg, daarvoor was het idd endemisch, maar nauwelijks een probleem meer, en dus waren er geen maatregelen meer nodig. Dat is ook het voorland van dit virus. Volgens 9/10+ mensen die er verstand van hebben dan.

En zoals ik vaker zeg: in het ergste geval kan ik altijd sparen om te verhuizen naar een van de landen of bv een Van de ik geloof inmiddels 16 staten in de VS waar alle maatregelen al zijn opgeheven. In Taiwan is het prima hoor, en hebben ze die events waar ik zo van houd ook gewoon, en ik heb de videos gezien, die zijn al ruim een half jaar weer exact zoals voor corona.

Maar dat zal dus niet nodig zijn. Dat het endemisch wordt klopt, maar zegt daar niets over. Volgens de overgrote meerderheid van experts wereldwijd en voor zover ik heb kunnen zien letterlijk elke die in de media is gekomen hier sinds april vorig jaar zijn de 1.5m en andere beperkingen gewoon tijdelijk omdat we het straks met vaccins onder controle kunnen houden ipv beperkingen.
#WeesGeenWhales
pi_198787827
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
En daar ging de zomer(vakantie) in de EU lidstaten... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198787835
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:39 schreef Momo het volgende:

[..]

Iemand wordt ontslagen zo....
Die tweet "oopsie whoopsie, I made a fuckie who whuckie" 😂
#WeesGeenWhales
pi_198787871
Oude mensen en risicogroepen moeten nu wel echt oppassen. Anders is het net of je voor de kust verdrinkt terwijl je de oceaan overgezwommen bent.
2 maanden nog er doorheen bikkelen, vaccineren in die periode en je kan weer veel meer als het allemaal goed gaat.

Ik hoop wel dat ze mensen op het hart drukken dat het even duurt voor het vaccin werkt. En ze niet 4 dagen later on volle kamers zitten.
pi_198787945
https://www.theguardian.c(...)s-to-april-reopening

Wow. Enthousiast had ik verwacht maar dit niet xD
#WeesGeenWhales
pi_198787959
Ook wel mooi dat rouvoet via de media het RIVM en VGZ oproept om meer mensen uit te nodigen voor vaccinatie

Heeft dan echt niemand de regie dat men via de media moet communiceren
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_198788136
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:56 schreef Mortaxx het volgende:
Ook wel mooi dat rouvoet via de media het RIVM en VGZ oproept om meer mensen uit te nodigen voor vaccinatie

Heeft dan echt niemand de regie dat men via de media moet communiceren
Miijn ouders konden vandaag na een belletje in 1 keer 2 weken eerder terecht en zijn nu morgen aan de beurt :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 1 april 2021 @ 00:14:44 #108
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_198788154
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat verwijt hij toch ook niet? Hier wordt toch ook alleen maar geluld over de o zo erge maatregelen en juichen we als cijfertjes wat zakken (terwijl er dus gewoon nog tientallen mensen aan deze ziekte overlijden en niet alleen maar moddervette 80'ers). De echte drama's worden hier vaak weggezet als paniekzaaien van de media.
Het bericht was natuurlijk aardig bagatelliserend. Verder wil ik natuurlijk niet zeggen dat het leed van mensen die iemand zijn verloren van corona niets waard is (integendeel zelfs), maar in mijn directe omgeving zijn er helaas een stuk meer drama’s veroorzaakt door de maatregelen dan door corona zelf, niet te vergelijken zelfs (is ook een gevolg van de maatregelen natuurlijk maar goed). Het is een beetje jammer als mensen hun leed afzetten tegenover die van een ander zonder elkaars situatie te weten en dat deed desbetreffende user natuurlijk wel.

Overigens heb je dan net zo goed gelijk dat je dus niet iemands directe leed door corona moet wegzetten als ‘paniekzaaien’, want dat is natuurlijk niet de intentie van velen. Ik zal (gelukkig) ook nooit precies weten welk leed mij bespaard is gebleven dankzij de maatregelen, maar ik weet wel dat de maatregelen mij en enorm veel mensen om mij heen keihard hebben geraakt. Ook dat zijn echte drama’s geweest helaas.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  donderdag 1 april 2021 @ 00:15:06 #109
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198788158
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 00:07 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

... nee? Was gewoon verrast dat het zo extreem was, eigenlijk net zoals de mensen in het artikel 😆😂
ok ok..

Woon je in het VK trouwens?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198788180
quote:
[ twitter ]
Kan er ook nog wel bij.
pi_198788187
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 00:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Miijn ouders konden vandaag na een belletje in 1 keer 2 weken eerder terecht en zijn nu morgen aan de beurt :')
Kijk maar uit dat Hugo de jonge het niet hoort
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_198788200
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 00:18 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Kijk maar uit dat Hugo de jonge het niet hoort
Ik denk dat Hugo blij mag zijn de plekkken waren namelijk nog open.
pi_198788204
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

ok ok..

Woon je in het VK trouwens?
Nee maar wij gaan wel naar hun kijken denk ik, zij lopen voor 😗
#WeesGeenWhales
pi_198788225
Meer geweldig nieuws https://twitter.com/sailo(...)975810519781377?s=19 (dat is een expert in immunologie ed die al maanden uitleg etc geeft) , de vaccins werken als een malle tegen verspreiding, echt krankzinnig goed, ook zelfs AZ, wat betekent dat de maatregelen na massa vaccinatie in kliko kunnen.

CDC zegt nu ook officieel dat gevaccineerden ook niet meer doorgeven, de WHO en ook onze Van Dissel zullen dat wel snel overnemen want de studies zijn unaniem en stapelen zich snel op. Beste nieuws sinds maart vorig jaar.
#WeesGeenWhales
  donderdag 1 april 2021 @ 00:31:20 #115
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198788257
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:45 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee dat zeggen ze juist niet. Van Dissel zei deze week nog in de kamer dat 1 juni een goed moment is om alles los te laten, stond letterlijk in z'n slides. https://www.nrc.nl/nieuws(...)lockdown-af-a4037481
Van Dissel. :')
quote:
Andere experts in en uit het omt denken er net zo over:

https://www.at5.nl/artike(...)aar-van-de-oplossing

https://www.nporadio1.nl/(...)-maar-komt-echt-weer

https://www.eventinspirat(...)r-infectiepreventie/

https://www.npo3fm.nl/nie(...)-zomer-naar-lowlands

https://www.evajinek.nl/v(...)e-normaal-komt-terug

https://www.rtlnieuws.nl/(...)15-meter-samenleving

En ga zo maar door. Dat is wat zo goed als elke expert die in de media is gekomen sinds maart al roept, iig alle Nederlandse. Ik kan doorgaan met omt leden en andere experts paraderen, maar dit lijkt me genoeg.
Dat zijn geen experts.
quote:
Verder is de Spaanse griep al sinds de jaren 50 weg, daarvoor was het idd endemisch, maar nauwelijks een probleem meer, en dus waren er geen maatregelen meer nodig. Dat is ook het voorland van dit virus. Volgens 9/10+ mensen die er verstand van hebben dan.
Spaanse griep is nooit weggegaan. h1n1 is nog steeds onder ons. https://www.history.com/news/1918-flu-pandemic-never-ended
quote:
En zoals ik vaker zeg: in het ergste geval kan ik altijd sparen om te verhuizen naar een van de landen of bv een Van de ik geloof inmiddels 16 staten in de VS waar alle maatregelen al zijn opgeheven. In Taiwan is het prima hoor, en hebben ze die events waar ik zo van houd ook gewoon, en ik heb de videos gezien, die zijn al ruim een half jaar weer exact zoals voor corona.
Je hebt videos gezien en gaat nu sparen om te verhuizen, aight. Klinkt allemaal erg goed doordacht.
quote:
Maar dat zal dus niet nodig zijn. Dat het endemisch wordt klopt, maar zegt daar niets over. Volgens de overgrote meerderheid van experts wereldwijd en voor zover ik heb kunnen zien letterlijk elke die in de media is gekomen hier sinds april vorig jaar zijn de 1.5m en andere beperkingen gewoon tijdelijk omdat we het straks met vaccins onder controle kunnen houden ipv beperkingen.
Nee experts zeggen dat uitbraken kleinschaliger zullen worden maar wel zullen blijven. Derhalve zullen we snoeiharde maatregelen moeten blijven nemen. Echt snoei en snoeiharde maatregelen.
  donderdag 1 april 2021 @ 00:34:02 #116
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198788269
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 00:23 schreef eragon2890 het volgende:
Meer geweldig nieuws https://twitter.com/sailo(...)975810519781377?s=19 (dat is een expert in immunologie ed die al maanden uitleg etc geeft) , de vaccins werken als een malle tegen verspreiding, echt krankzinnig goed, ook zelfs AZ, wat betekent dat de maatregelen na massa vaccinatie in kliko kunnen.

CDC zegt nu ook officieel dat gevaccineerden ook niet meer doorgeven, de WHO en ook onze Van Dissel zullen dat wel snel overnemen want de studies zijn unaniem en stapelen zich snel op. Beste nieuws sinds maart vorig jaar.
Tot er een nieuwe variant komt die niet reageert op antilichamen afkomstig van de vaccins. Wat sowieso gaat gebeuren want ik ben nogal een expert op het gebied van virologie maar ook gaming.
  donderdag 1 april 2021 @ 05:28:13 #117
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198788859
quote:
[ twitter ]

[ Bericht 21% gewijzigd door THEFXR op 01-04-2021 05:33:48 ]
  donderdag 1 april 2021 @ 06:42:14 #118
22565 asco
Los in deze tent
pi_198788967
quote:
14s.gif Op donderdag 1 april 2021 00:31 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Nee experts zeggen dat uitbraken kleinschaliger zullen worden maar wel zullen blijven. Derhalve zullen we snoeiharde maatregelen moeten blijven nemen. Echt snoei en snoeiharde maatregelen.
FTE's 24 uur per dag in hun mensenstallen opsluiten en anders gewoon iedereen preventief ruimen. #zeropeoplemeanszerocovid
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198789218
Wel knap trouwens dat frankrijk hun IC capaciteit schijnbaar makkelijk kan opschalen van 7k naar 10k.
Ben wel benieuwd wat zij dan beter doen dan wij.

Verder het standaard riedeltje,
",,We moeten de komende weken nog even volhouden. Daarna komt het einde van de tunnel in zicht’’
,,De maand april wordt beslissend.’’
" Als we niet meer maatregelen nemen, raken we de controle over het virus kwijt."
,,Het virus is aan het winnen"

Vraag me af wat ze in de dorpjes doen waar er überhaupt geen supermarkt is op 10km
pi_198789269
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 07:40 schreef Kickinalfa het volgende:
Wel knap trouwens dat frankrijk hun IC capaciteit schijnbaar makkelijk kan opschalen van 7k naar 10k.
Ben wel benieuwd wat zij dan beter doen dan wij.

Verder het standaard riedeltje,
",,We moeten de komende weken nog even volhouden. Daarna komt het einde van de tunnel in zicht’’
,,De maand april wordt beslissend.’’
" Als we niet meer maatregelen nemen, raken we de controle over het virus kwijt."
,,Het virus is aan het winnen"

Vraag me af wat ze in de dorpjes doen waar er überhaupt geen supermarkt is op 10km

Ik weet niet hoor, maar zouden mensen daar nog intrappen? Nog even volhouden, het is maar xx weken, de maand (vul in) wordt beslissend... ik word er moedeloos van inmiddels. Plak er maar geen einddatum meer op, gaan we toch elke keer overheen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_198789347
Vaxzevria hahaha!
  donderdag 1 april 2021 @ 08:06:09 #123
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198789393
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 00:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan er ook nog wel bij.
Een ongelukje in een J&J facility in Baltimore? Alsof die naar de EU zouden gaan?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198789564
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 00:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Het bericht was natuurlijk aardig bagatelliserend. Verder wil ik natuurlijk niet zeggen dat het leed van mensen die iemand zijn verloren van corona niets waard is (integendeel zelfs), maar in mijn directe omgeving zijn er helaas een stuk meer drama’s veroorzaakt door de maatregelen dan door corona zelf, niet te vergelijken zelfs (is ook een gevolg van de maatregelen natuurlijk maar goed). Het is een beetje jammer als mensen hun leed afzetten tegenover die van een ander zonder elkaars situatie te weten en dat deed desbetreffende user natuurlijk wel.

Overigens heb je dan net zo goed gelijk dat je dus niet iemands directe leed door corona moet wegzetten als ‘paniekzaaien’, want dat is natuurlijk niet de intentie van velen. Ik zal (gelukkig) ook nooit precies weten welk leed mij bespaard is gebleven dankzij de maatregelen, maar ik weet wel dat de maatregelen mij en enorm veel mensen om mij heen keihard hebben geraakt. Ook dat zijn echte drama’s geweest helaas.
Denk niet dat er iemand is die de corona periode als leuk heeft ervaren, dus een wedstrijdje ver-pissen op het gebied van emotioneel leed is nergens voor nodig idd.
pi_198789665
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:32 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Volgens de schema's zouden ze al een uitnodiging hebben gehad en bij navraag kregen ze te horen dat de uitnodiging verstuurd was, maar ze hebben nog niets ontvangen. Morgen gaan ze bellen om na te vragen. Ik heb m'n bezoek maar weer afgezegd.

En maatregelen zijn kut. Heb er ook last van als alleenstaande dertiger met een kantoorbaan. Ik zie vrijwel niemand meer, alleen nog tig teamsvergaderingen. :r Maar als mij zoiets zou overkomen, zou ik dat nog veel vervelender vinden. Ik vraag me af of ik daar überhaupt nog mee zou kunnen leven. Dan nog liever een oneindige lockdown.
Bij mijn ouders zitten ze net op de grens van groepen, mijn moeder is 69 mijn vader 71, dus die komen pas de volgende rondes aan de beurt.

Ik heb er zelf ook enorm last van als alleenstaande net nog dertiger in de IT. Alleen maar vergaderingen met mensen achter een schermpje. En vrienden zeer beperkt zien. En ik ben een mensen mens, ik heb mensen nodig rond mij heen om mij fijn te voelen, ik heb wel geleerd om mij aan te passen in de afgelopen periode, maar prettig is het nog steeds niet. Ik hoop echt dat de maatregelen gaan stoppen op een moment binnen nu en paar maaden.

Ik wil ook dat biertje op terras/kroeg
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198789699
Winkeliers leven tijdslot niet na en worden daarvoor zelden beboet

Ja, breng het even in het nieuws dat winkeliers er handig een klein beetje om heen proberen te werken. Kunnen ze ook nog wat verdienen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 08:50:40 #127
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198789759
quote:
Winkeliers en consumenten zijn het over één ding eens: het systeem van vier uur van tevoren bellen "is typisch verzonnen door iemand in Den Haag, 17-hoog achter een bureautje. Die persoon weet niet hoe het werkt in een winkel of winkelstraat."
Spijker. Kop.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 1 april 2021 @ 08:51:29 #128
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198789771
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 1 april 2021 @ 08:59:43 #129
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198789874
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 08:44 schreef _serial_ het volgende:
Winkeliers leven tijdslot niet na en worden daarvoor zelden beboet

Ja, breng het even in het nieuws dat winkeliers er handig een klein beetje om heen proberen te werken. Kunnen ze ook nog wat verdienen.
Wat hopen ze met dat nieuws te bereiken? Dat er wordt gehandhaafd?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198789929
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 08:59 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je zou het bijna gaan denken.
pi_198789969
quote:
"Bij mij in Middelburg is nu discussie over het sluiten van een skatebaan waar jongeren graag komen. Er is een kat-en-muisspel met boa’s en veel onbegrip over de sluiting.”

Die sluiting heeft geen reet met coronaregels te maken :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 1 april 2021 @ 09:10:21 #132
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198789991
Ach ja dit soort dingen ga je dan toch ook krijgen;

Mensen willen alcohol: steeds meer dranktrucjes bij to-go loketten

Er wordt zelfs flesjes bier incl opener verkocht.

quote:
Formeel mag vanuit de tot koek-en-zopie-verkooppunten omgetoverde deuropeningen van kroegen en restaurants geen alcohol worden geschonken. Verkoop van gesloten flessen voor thuisgebruik is dan weer wel toegestaan. Maar met de intrede van de lente, gaat op menig locatie alsnog de kurk van de fles. Veelal op aandringen van de gasten: „Als ik voor elk verzoek om een biertje of wijntje een euro kreeg, was ik meteen uit de problemen van de coronasluiting”, zo meldt een uitbater in Den Haag. Hij blijft graag anoniem, want inmiddels verkoopt ook hij onder de toonbank. „Klanten betalen momenteel zonder mokken drie euro voor een flesje bier waarmee ze in de zon kunnen zitten. Ik moet in deze uitzichtloze periode ook overeind blijven. En van een biertje krijgt niemand corona.”
pi_198790023
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:10 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ondernemersgeest _O_.

Als je nou lekker zo'n biertje neemt en rustig op afstand gaat zitten is er ook geen hont die daar problemen van gaat maken.
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 09:14:38 #134
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198790046
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 08:59 schreef zalkc het volgende:

[..]

Gisteren bij de Ikea werd er na 45 iedereen uitgeveegd, pas dan kon de nieuwe lichting erin.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 1 april 2021 @ 09:15:26 #135
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198790056
quote:

[..]

Wordt tijd voor een schijtlollige opmerking van een hoogleraar dat corona gewoon met het bierflestje meegaat. We moeten VOLHOUDEN!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 1 april 2021 @ 09:17:50 #136
14505 OProg
A Life in Music
pi_198790083
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 08:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Spijker. Kop.
Je kan je ook afvragen wat het nut is van dergelijke regels. Net als een alcohol-verkoop-verbod vanaf 20:00 als je ook een avondklok hebt om 21:00.

Dat reserveren in winkels was om black-friday toestanden te voorkomen. Dus het moet voor vastgelegde spreiding zorgen.

Wat boeit het dan of iemand een uur of vier uur vooraf belt? :? Het lijkt soms wel of middelen een doel zijn geworden in deze crisis.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 1 april 2021 @ 09:24:01 #137
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198790170
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ondernemersgeest _O_.

Als je nou lekker zo'n biertje neemt en rustig op afstand gaat zitten is er ook geen hont die daar problemen van gaat maken.
Helemaal met je eens, maar ik denk dat een BOA het anders ziet. In het openbaar alcohol nuttigen zal vast wel een probleem zijn.

nog een quote

quote:
Trucjes

Willekeurige steekproeven in andere steden geven een beeld van uiteenlopende dranktrucjes: bij een kroeg in Gouda belandt op aanvraag schielijk een scheut rum in een plastic glas cola. „Onzichtbaar en boa’s mogen niet om een slokje vragen”, aldus de barvrouw die acht euro rekent voor het mixje: „Gevarengeld.” In Leiden staat een fles 0,0 glühwein op een tafel bij de cafédeur. Wie een glas bestelt, krijgt een kartonnen bekertje dat binnen is gevuld met een alcoholische variant. Nabij de sluis van Muiden zijn gesloten bierflesjes te koop, compleet met opener. „Graag verderop nuttigen”, zo klinkt het. Langs de Noordwijkse kust is volgens een paviljoenhouder geen strandtent te vinden waar geen alcoholische versnapering wordt verkocht: „Mensen vragen er massaal naar, je komt er niet onderuit.”
  donderdag 1 april 2021 @ 09:25:55 #138
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198790194
quote:

[..]

Goed om te zien dat ondernemers meegroeien met de maatregelen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 1 april 2021 @ 09:27:11 #139
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198790214
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:24 schreef Gunner het volgende:
In het openbaar alcohol nuttigen zal vast wel een probleem zijn.
Zag gister EditieNL waar ze even door het park liepen en het vooral over de troep hadden.
Paar van die jongeren (20+ dacht ik), biertje in de hand, dik lallen. en om die reporter heen gaan lopen kutten.

Geen afstand tot elkaar, maar vervolgens ook hand op de schouder van die reporter... Dan zegt het al genoeg hoe men ermee om gaat tegenwoordig.
Blijf minimaal met je handen van een ander af. Sowieso al, maar nu helemaal.
pi_198790217
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:24 schreef Gunner het volgende:

[..]

Helemaal met je eens, maar ik denk dat een BOA het anders ziet. In het openbaar alcohol nuttigen zal vast wel een probleem zijn.

Zeer grijs gebied is dat. Verschilt volgens mij zelfs per gemeente.
In Southern Sun
pi_198790258
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Klopt.
Ik heb daar een mooie waarschuwing voor gescoord in Delft. Aardige Boa overigens, die het er ook niet mee eens was dat hij eigenlijk boetes moest schrijven.
pi_198790271
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

"Bij mij in Middelburg is nu discussie over het sluiten van een skatebaan waar jongeren graag komen. Er is een kat-en-muisspel met boa’s en veel onbegrip over de sluiting.”

Even snel opgezocht op internet, heeft inderdaad niets met coronamaatregelen te maken, maar met (geluids)overlast.
Overigens wel vreemd om zo'n skatebaan te bouwen in een nieuwe wijk en hem daarna doodleuk weer te sluiten. Hadden ze beter meteen even over na kunnen denken.

Of de omwonenden moeten niet zo zeiken.

Overmorgen weer naar de ouders in Middelburg. :Y)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_198790273
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zag gister EditieNL waar ze even door het park liepen en het vooral over de troep hadden.
Paar van die jongeren (20+ dacht ik), biertje in de hand, dik lallen. en om die reporter heen gaan lopen kutten.

Geen afstand tot elkaar, maar vervolgens ook hand op de schouder van die reporter... Dan zegt het al genoeg hoe men ermee om gaat tegenwoordig.
Blijf minimaal met je handen van een ander af. Sowieso al, maar nu helemaal.
Heb het niet gezien en ken de context niet, maar als zo'n reporter ongevraagd irritant komt doen en mij zou filmen zou ik dat ook doen.
pi_198790287
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Klopt.
Ik heb daar een mooie waarschuwing voor gescoord in Delft. Aardige Boa overigens, die het er ook niet mee eens was dat hij eigenlijk boetes moest schrijven.
Volgens mij zijn er als altijd ook meer aardige boa's dan teringlijers, heeft ook wel beetje mee te maken hoe je zelf in de wedstrijd staat.
In Southern Sun
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 09:34:06 #145
5428 crew  miss_sly
pi_198790298
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Heb het niet gezien en ken de context niet, maar als zo'n reporter ongevraagd irritant komt doen en mij zou filmen zou ik dat ook doen.
Ongeacht of hij ongevraagd irritant komt doen, heb je met je handen van hem af te blijven. Altijd, en nu zeker. Afstand houden en dergelijk, als je dat onderling niet doet, is één ding, maar anderen respecteer je daar wel in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 april 2021 @ 09:34:50 #146
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198790303
quote:
Hij stond op een looppad weg bij iedereen. Probeerde de jongeren ook te ontlopen door weg te lopen tijdens zijn verhaal.
de jongeren lallend en schouder aan schouder er omheen dansen.

Of hij ze daarvoor irriteerde, geen idee, maar lijkt me stug. Kwam zo niet over in elk geval, dat ze het uit wraak deden ofzo. En die lui waren ook niet in beeld tijdens het verhaal als ze zelf weg waren gebleven.
  donderdag 1 april 2021 @ 09:35:43 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198790314
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

dan hadden ze in mijn buurt wel een boekje vol kunnen schrijven, zoveel mensen aan de geïmproviseerde picknick, moet toch ook gewoon kunnen
pi_198790318
quote:

[..]

Wat is dit :').
In Southern Sun
pi_198790325
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

dan hadden ze in mijn buurt wel een boekje vol kunnen schrijven, zoveel mensen aan de geïmproviseerde picknick, moet toch ook gewoon kunnen
Misschien mag het bij jou dus wel.
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 09:37:26 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198790342
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Misschien mag het bij jou dus wel.
echt geen idee maar ze waren waarschijnlijk te druk in het Vondelpark
pi_198790361
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Afstand houden en dergelijk, als je dat onderling niet doet, is één ding, maar anderen respecteer je daar wel in.
:r :X :')
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 09:40:23 #152
5428 crew  miss_sly
pi_198790378
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:38 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

:r :X :')
Wat wil je precies met deze reactie zeggen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198790434
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hij stond op een looppad weg bij iedereen. Probeerde de jongeren ook te ontlopen door weg te lopen tijdens zijn verhaal.

Of hij ze daarvoor irriteerde, geen idee, maar lijkt me stug. Kwam zo niet over in elk geval, dat ze het uit wraak deden ofzo. En die lui waren ook niet in beeld tijdens het verhaal als ze zelf weg waren gebleven.
Dat is natuurlijk wat anders en hadden ze gewoon weg moeten blijven. 14.gif
pi_198790509
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er als altijd ook meer aardige boa's dan teringlijers, heeft ook wel beetje mee te maken hoe je zelf in de wedstrijd staat.
Moet de eerste vriendelijke boa nog tegenkomen. 9/10x is het een politiereject die stoer doet om niks.
pi_198790544
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Klopt.
Gister in het park nog biertjes genuttigd. Op een gegeven moment werd de boel 'schoongeveegd'. Oftewel politie en BOA's die groepjes >2 personen vriendelijk maanden te vertrekken. Zij die ons aanspraken benadrukten dat ze slechts orders van de burgemeester uitvoerden en waren het er overduidelijk niet mee eens.
I'll give you something to do
pi_198790577
pi_198790622
  donderdag 1 april 2021 @ 09:58:46 #158
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198790681
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:50 schreef galantis het volgende:
Zij die ons aanspraken benadrukten dat ze slechts orders van de burgemeester uitvoerden en waren het er overduidelijk niet mee eens.
:) scheelt vast een bierflesje naar je hoofd, die BOA's zijn zo dom nog niet
  donderdag 1 april 2021 @ 10:01:54 #160
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198790726
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Moet de eerste vriendelijke boa nog tegenkomen. 9/10x is het een politiereject die stoer doet om niks.
Je krijgt wat je verdient?
Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad met wat voor gezag dan ook.
  donderdag 1 april 2021 @ 10:01:59 #161
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198790727
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Gisteren bij de Ikea werd er na 45 iedereen uitgeveegd, pas dan kon de nieuwe lichting erin.
Voor de IKEA en andere grote ketens is het allemaal wel redelijk strak geregeld. (Psst.. Hugo, hun lukt het wel om een planningssysteem te maken voor tijdslots voor meerdere lokaties binnen een halve maand ;)), maar voor de kleine winkeliers kan ik me goed voor stellen dat een eigenaar het niet over zijn hart verkrijgt om een klant weg te sturen.

Al snel wordt je op de lijst bijgeschreven en kun je gewoon je ding doen. Wat mij betreft een goede oplossing voor nu, de winkels kunnen nog gewoon een beetje doordraaien en het houd de massa funshoppers weg. Want het is niet zo dat je zomaar elke winkel in kunt zonder gezeur. Niks aan doen en rustig laten door etteren is mijn advies, je wilt de winkels toch weer in mei opengooien als het meezit, zo kun je alvast een beetje er in glijden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 1 april 2021 @ 10:02:05 #162
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198790729
quote:
Goed stuk zeg.

quote:
“Nederland heeft eindelijk een coronawet. Maar amper een maand na de inwerkingtreding kondigde het kabinet in januari de avondklok af op basis van buitengewone bevoegdheden, zodat geen parlementaire goedkeuring nodig was. Het duidt op een diepere rot in de rechtsstaat die steeds weer opduikt bij de omgang met coronamaatregelen.”
en
quote:
Hoe erg is dat?
“Het gaat om de meest fundamentele vrijheden. Juist nu de nood aan de man is, komt het erop aan. Hoe ga je om met democratische controle? Ik vind het absurd dat steeds na een OMT-advies op dinsdag een persconferentie volgt waarin allerlei nieuwe maatregelen worden aangekondigd en dat de Tweede Kamer pas de volgende dag daarover debatteert. Dat is de verkeerde volgorde. Het zegt iets over het belang dat je aan de volksvertegenwoordiging hecht.”
Dit is toch wel de kern. omt-kabinet doet maar wat en heeft lak aan de democratie en mensenrechten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198790734
quote:
4s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:58 schreef Leonos het volgende:

[..]

Oei!
Ik las in een ander bericht dat de R daar 1.5 is, dat krijg je ook niet even naar beneden......
  donderdag 1 april 2021 @ 10:03:54 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198790756
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Inderdaad. Zoals zoveel 'maatregelen'. Maak het eerst maar eens hard dat die dingen voor besmettingen zorgen. En dat is niet alleen bij de skatebaan zo.
1947-2016
pi_198790771
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik las in een ander bericht dat de R daar 1.5 is, dat krijg je ook niet even naar beneden......
Tsja, alle grenzen open, je kon er gewoon op vakantie, beetje karma wel.
  donderdag 1 april 2021 @ 10:05:31 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198790776
quote:
En van een biertje krijgt niemand corona.”
Wie gaat deze grap maken?
1947-2016
pi_198790778
De Antillen hebben hun eigen Jaap, hji heet Izzy

pi_198790785
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) scheelt vast een bierflesje naar je hoofd, die BOA's zijn zo dom nog niet
Nog nooit gehoord van een tactiek als deze.
Het waren politie-agenten overigens, waarvan één nog even gekscherend een 'tip' gaf om onder die >2 personen regel uit te komen :+ Dat geeft ook wel weer aan.
  donderdag 1 april 2021 @ 10:07:01 #169
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198790800
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:52 schreef belanov het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of die agenten nu allemaal heel erg trots zijn op hun zelf.
1947-2016
pi_198790830
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat ze doen wat ze opgedragen is?
Jij bent vast 24/7 trotst op het werk wat je moet doen en nooit moet je iets doen waar je het niet 100% eens mee bent ^O^
  donderdag 1 april 2021 @ 10:09:42 #171
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198790832
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Inderdaad. Zoals zoveel 'maatregelen'. Maak het eerst maar eens hard dat die dingen voor besmettingen zorgen. En dat is niet alleen bij de skatebaan zo.
het is vaak ook nijd, zo'n dag mooi weer en mensen die zich uitleven, op het rotzooi niet opruimen na moet dat gewoon kunnen naar mijn mening, maar ze kunnen het niet laten gaan want dan krijg je weer dat hullie-zullie gedoe
pi_198790847
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is vaak ook nijd, zo'n dag mooi weer en mensen die zich uitleven, op het rotzooi niet opruimen na moet dat gewoon kunnen naar mijn mening, maar ze kunnen het niet laten gaan want dan krijg je weer dat hullie-zullie gedoe
Precies.
Waarom kan dat wel, maar kunnen bijvoorbeeld de terrassen niet open?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 1 april 2021 @ 10:11:10 #173
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198790848
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:50 schreef galantis het volgende:
Zij die ons aanspraken benadrukten dat ze slechts orders van de burgemeester uitvoerden (...)
Waar hebben we die eerder gehoord. 'Ik deed slechts dingen die mij opgedragen werden'.

Als je het er werkelijk niet mee eens bent, dan voer je het niet uit. Dan stop je er mee. Je hebt zelf ook een gedachte en geweten, daar ben je mens voor. Dom orders opvolgen, dan ben je een schaap.
Ben je vervolgens bang dat je je baan op het spel zet, dan verenig je je in je vakbond. Dat is wel het verschil met een tijd terug dat je je alsnog kan verenigen zonder dat je tegen een muur wordt gezet.

Dus kappen met die onzin van 'we zijn het er zelf ook niet mee eens huilhuil', stop dan met die kansloze orders uit te voeren.
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 10:11:18 #174
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198790849
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ach, de mensen kunnen ook zonnig recreëren in hun privé omgeving.. waarom moet iedereen per se bij elkaar in het park. Waarschijnlijk hebben ze zelf geen tuin of vinden ze dit wel zo gezellig.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 1 april 2021 @ 10:11:26 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198790850
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:09 schreef Questular het volgende:

[..]

Omdat ze doen wat ze opgedragen is?
Jij bent vast 24/7 trotst op het werk wat je moet doen en nooit moet je iets doen waar je het niet 100% eens mee bent ^O^
als ik zoiets zie denk ik meteen dat het weer veel geld gaat kosten al die manuren
pi_198790854
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waar hebben we die eerder gehoord. 'Ik deed slechts dingen die mij opgedragen werden'.

Als je het er werkelijk niet mee eens bent, dan voer je het niet uit. Dan stop je er mee. Je hebt zelf ook een gedachte en geweten, daar ben je mens voor. Dom orders opvolgen, dan ben je een schaap.
Ben je vervolgens bang dat je je baan op het spel zet, dan verenig je je in je vakbond. Dat is wel het verschil met een tijd terug dat je je alsnog kan verenigen zonder dat je tegen een muur wordt gezet.

Dus kappen met die onzin van 'we zijn het er zelf ook niet mee eens huilhuil', stop dan met die kansloze orders uit te voeren.
_O- _O- _O-
  donderdag 1 april 2021 @ 10:12:21 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198790864
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Precies.
inderdaad dat krijg je dan en moet er weer politie opgetrommeld worden om iedereen (on)tevreden te houden
pi_198790866
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

als ik zoiets zie denk ik meteen dat het weer veel geld gaat kosten al die manuren
Dat zullen ze vast zelf ook wel denken. Maar het niet doen, zoals sommige hier zo makkelijk neerzetten, is natuurlijk niet zo makkelijk.
  Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 10:12:58 #179
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198790872
De kroegen gaan vandaag open!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198790874
quote:

[..]

Godwin
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198790876
https://www.telegraaf.nl/(...)auto-over-besmetting

quote:
Ollongren vertelde chauffeur pas in dienstauto over besmetting

DEN HAAG - Oud-verkenner en demissionair minister Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken) heeft pas tijdens de rit huiswaarts aan haar chauffeur verteld dat ze positief was getest op corona.

De chauffeur heeft zich daarna als ’overig contact’ moeten laten testen omdat hij in de buurt is geweest van iemand die besmet is. Of de ambtenaar daadwerkelijk door de D66-bewindsvrouw besmet is, wordt om privacyredenen niet bekendgemaakt.

Dat blijkt uit antwoorden die SP-Kamerlid Bart van Kent heeft gekregen na kritische vragen over de rit van Ollongren een week geleden. Op sociale media reageerden veel mensen verontwaardigd op het feit dat ze met corona bij haar chauffeur instapte.

Op de bewuste donderdag verliet ze vlak voor haar afspraak met VVD-leider Mark Rutte de ’formatiekamer’ vanwege een positieve testuitstlag. Onderweg naar haar dienstauto blunderde ze door per ongeluk de beruchte Omtzigt-notitie met de buitenwereld te delen.

Kamerlid Van Kent heeft er geen goed woord voor over dat Ollongren zich ’gewoon’ liet vervoeren. Als het aan hem had gelegen kroop de bewindsvrouw zelf achter het stuur om haar vaste chauffeur te beschermen.

Zorgplicht
Binnen het kabinet zien ze geen probleem. Minister Carola Schouten, die tijdelijk Wouter Koolmees (Sociale Zaken) vervangt vanwege zijn opvolging van Ollongren als verkenner, laat weten dat de werkgever (de overheid) zijn zorgplicht heeft ingevuld door maatregelen te nemen.

Schouten verwijst onder andere naar het ’protocol Veilig en verantwoord personenvervoer politieke en ambtelijke top’. Wat opvalt is dat er in dit protocol niets staat over wat te doen als een passagier positief getest is. De maatregelen lijken niet verder te gaan dan het dragen van een mondkapje door beide inzittenden.

Uit de stukken blijkt verder dat in tegenstelling tot taxi’s niet alle dienstauto’s een scherm hebben tussen de chauffeur en hun hooggeplaatste gast. „Conform het protocol wordt in dit geval een mondkapje gedragen”, legt Schouten uit. Ze zou zelf precies hetzelfde doen: „Zoals het protocol voorschrijft zou ik alleen gebruik maken van een dienstauto als dit echt niet anders kan. In dit geval was daar mijns inziens sprake van.”

Volksvertegenwoordiger Van Kent laat het er niet bij zitten. Hij eist opheldering over het ontbreken van een scherm in de bolide. Verder wil de SP’er weten of het protocol wordt aangepast en of de werknemersvertegenwoordiging inspraak heeft gehad bij het opstellen van de regels.
:X :X
pi_198790880
edit: voorganger was sneller
  donderdag 1 april 2021 @ 10:13:40 #183
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198790886
quote:
Ja, je gaat toch niet zelf auto rijden als een of andere pauper!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 1 april 2021 @ 10:13:53 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198790887
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Precies.
Dan mag je ook niet fietsen, luchtje scheppen, balletje trappen op een trapveldje.. Immers de terrassen zijn niet open...
Slaat als een tang op een varken.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat rotzooi achterlaten is een andere discussie. Geef je gelijk, maar heeft niets met 'rona te maken.
Voor de rest is het natuurlijk complete onzin om mensen bij dat soort dingen te gaan wegsturen. Op welke grond exact ook?
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 10:14:27 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198790893
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Ach, de mensen kunnen ook zonnig recreëren in hun privé omgeving.. waarom moet iedereen per se bij elkaar in het park. Waarschijnlijk hebben ze zelf geen tuin of vinden ze dit wel zo gezellig.
Omdat het een stad is, niet iedereen een buiten heeft in de prive omgeving en die parken daar juist voor bedoeld zijn.
1947-2016
  Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 10:14:57 #186
pi_198790900
Fout op fout bij Ollongren, wanneer wordt dit soort gedrag eens afgestraft?
  donderdag 1 april 2021 @ 10:15:14 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198790902
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:13 schreef Wantie het volgende:

[..]

Godwin
Klopt.
In die periode is ook heel veel geleerd over de mensheid.
Later zwak ik hem nog af ook, maar die quote je dan weer niet.
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 10:15:38 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198790907
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef Questular het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Ja? Heb je er nog iets tegen in te brengen met argumenten?
1947-2016
  donderdag 1 april 2021 @ 10:16:04 #189
22565 asco
Los in deze tent
pi_198790915
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:52 schreef belanov het volgende:
[ afbeelding ]
Toch gek dat meisjes anno 2021 er weer precies zo uitzien qua kleding etc als in de jaren '80. Ze zijn alleen veel vaker vet.
pi_198790920
Is dat overal zo dat er geen alcohol verkocht mag worden in de to go plekken? In get centrum hier werd er anders openlijk op borden aangegeven dat je irish coffee of chocomel met Bailey's kon kopen. Maar inderdaad een flesje bier kreeg je weer niet.
Alpha kenny one
  donderdag 1 april 2021 @ 10:16:44 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198790927
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Fout op fout bij Ollongren, wanneer wordt dit soort gedrag eens afgestraft?
kabinet Rutte 23
  donderdag 1 april 2021 @ 10:17:12 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198790933
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:16 schreef asco het volgende:

[..]

Toch gek dat meisjes anno 2021 er weer precies zo uitzien qua kleding etc als in de jaren '80. Ze zijn alleen veel vaker vet.
teveel suiker
pi_198790963
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Denk dat ze voor zo'n reportage ook bij het meest dronken en luidruchtige groepje van het park gaan staan. Anders is het natuurlijk geen sensatie tv. Er zullen heus genoeg groepjes zijn die rustig in het gras zitten met afstand van elkaar. Maar die zijn niet interessant voor zo'n reportage.
pi_198790968
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Snap ik ook niet, ik woon ook midden in de stad, maar er zijn genoeg plekken waar je gewoon rustig kan zitten met een paar mensen en het ook leuk hebben.
  donderdag 1 april 2021 @ 10:20:12 #195
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198790972
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:16 schreef asco het volgende:

[..]

Alles in mode komt terug. Rinse&repeat.
Dat noemen ze 'inspiratie' maar is eigenlijk een gebrek aan creativiteit.
1947-2016
pi_198791011
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:01 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je krijgt wat je verdient?
Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad met wat voor gezag dan ook.
Tja77 "moest ze maar geen kort rokje dragen, ik heb nooit problemen gehad in het donker op straat"
pi_198791036
quote:
9s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
De kroegen gaan vandaag open!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.volkskrant.nl(...)eer-gasten~b6336c60/

Vanaf 14 april vijf kroegen in Utrecht... maar dan wel een fieldlab met

* vooraf tijdslot reserveren
* max. 30 tot 50 man per café
* anderhalve meter
* tag bij je dragen
* mondkapje op naar de wc
* negatieve test in teststraat
* die max. 48 uur oud is
* edit: oh ja en natuurlijk de levensreddende gezondheidscheck aan de deur

:')
  Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 10:25:12 #198
pi_198791045
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:24 schreef belanov het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)eer-gasten~b6336c60/

Vanaf 14 april vijf kroegen in Utrecht... maar dan wel een fieldlab met

* vooraf tijdslot reserveren
* max. 30 tot 50 man per café
* anderhalve meter
* tag bij je dragen
* mondkapje op naar de wc
* negatieve test in teststraat
* die max. 48 uur oud is

:')
opnaardekroeg.gif
pi_198791054
quote:

[..]

Kansloos is het zeker. Maar ze hadden ook officiele waarschuwingen of boetes uit kunnen gaan delen. Men doet gewoon op ieders eigen manier mee aan het toneelstukje en gaat doorgaans voor een schappelijk compromis.

Ik maak mij meer zorgen om het precedent dat deze situaties scheppen. Je hebt als samenleving duidelijk aangetoond dat je de meest onbenullige maatregelen geforceerd in stand gaat houden, omdat.. ja waarom eigenlijk.
  donderdag 1 april 2021 @ 10:25:58 #200
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198791055
quote:
"Maar het is een eiland, hoe kan dat nu?1!?" :+

quote:
Curaçao kan geen coronapatiënten meer opnemen, IC ligt helemaal vol
vandaag, 07:13
Op Curaçao komen er in zo'n snel tempo coronapatiënten bij dat het ziekenhuis ze niet meer kan opnemen. In de afgelopen 24 uur nam het aantal positieve gevallen met zo'n 500 toe. Niet eerder waren er dat zoveel.

In het gloednieuwe ziekenhuis op het eiland, het Curaçao Medical Centre (CMC), liggen nu 104 mensen met corona. Op de IC-afdeling zijn alle dertig plekken bezet. Normaal gesproken bedraagt de IC-capaciteit zestien bedden, maar die was al flink uitgebreid. Er is nog wel wat ruimte om mensen aan beademingsapparatuur te leggen, maar ook daar dreigt een tekort te ontstaan.

Woordvoerder Germaine Gibbs van het ziekenhuis noemt de situatie "heel alarmerend". De ambulances rijden af en aan, zegt ze. "In een uur kwamen er vijf wagens met patiënten binnen." Volgens de New York Times is Curaçao wereldwijd koploper als het gaat om coronabesmettingen, met 177 op de 100.000 inwoners. Ter vergelijking: in Nederland is het aantal nu 45 op 100.000 mensen.

Vraag naar vrijwilligers

Volgens correspondent Dick Drayer wordt alles op alles gezet om de patiënten te kunnen verplegen. Het oude Sint-Elisabeth Hospitaal, dat al was gesloten, is weer open om niet-covidzorg te bieden. Het CMC kan zich zo helemaal richten op de coronapatiënten. Verder zijn mensen op het eiland opgeroepen om zich als vrijwilliger te melden. Er is zowel behoefte aan medisch als aan niet-medisch personeel.

Ook Nederland is om extra zorgpersoneel gevraagd. De ziekenhuizen op Aruba en Bonaire is ook om hulp gevraagd, maar die zijn ook zwaar belast.

Om nieuwe besmettingen te voorkomen, worden aanvullende maatregelen genomen, zo zei Drayer in het NOS Radio 1 Journaal. De avondklok op het eiland wordt met ingang van morgen met twee uur vervoegd, van 21.00 uur naar 19.00 uur. Daardoor moeten ook essentiële winkels eerder dicht, al om 18.00 uur.

Minder ontheffingen

Verder wordt er gekeken naar het grote aantal ontheffingen voor de avondklok. Van de 160.000 inwoners van het eiland hebben er nu 30.000 een ontheffing aangevraagd om tijdens de avondklok toch buiten te zijn.

Dat het aantal besmettingen zo snel toeneemt, komt volgens Drayer door een samenloop van omstandigheden. Belangrijk is volgens artsen en epidemiologen de opmars van de besmettelijkere Britse variant van het coronavirus. In meer dan 90 procent van de nieuwe gevallen gaat het om die variant. De verkiezingen van twee weken geleden hebben ook niet geholpen. "Die worden gezien als superspread event."

Daarnaast gaan Curaçaoënaars graag en veel bij elkaar op bezoek. "Ze zijn sterk gehecht aan hun familie. Als je door de avondklok niet om 21.00 uur langs kan gaan, dan ga je gewoon twee uurtjes eerder", aldus Dick Drayer.
https://nos.nl/artikel/23(...)gt-helemaal-vol.html
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')