Spijker. Kop.quote:Winkeliers en consumenten zijn het over één ding eens: het systeem van vier uur van tevoren bellen "is typisch verzonnen door iemand in Den Haag, 17-hoog achter een bureautje. Die persoon weet niet hoe het werkt in een winkel of winkelstraat."
Wat hopen ze met dat nieuws te bereiken? Dat er wordt gehandhaafd?quote:Op donderdag 1 april 2021 08:44 schreef _serial_ het volgende:
Winkeliers leven tijdslot niet na en worden daarvoor zelden beboet
Ja, breng het even in het nieuws dat winkeliers er handig een klein beetje om heen proberen te werken. Kunnen ze ook nog wat verdienen.
Je zou het bijna gaan denken.quote:Op donderdag 1 april 2021 08:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat hopen ze met dat nieuws te bereiken? Dat er wordt gehandhaafd?
"Bij mij in Middelburg is nu discussie over het sluiten van een skatebaan waar jongeren graag komen. Er is een kat-en-muisspel met boa’s en veel onbegrip over de sluiting.”quote:Op donderdag 1 april 2021 08:51 schreef Janneke141 het volgende:
@:trein2000
https://www.parool.nl/ned(...)echtsstaat~be0f48ae/
quote:Formeel mag vanuit de tot koek-en-zopie-verkooppunten omgetoverde deuropeningen van kroegen en restaurants geen alcohol worden geschonken. Verkoop van gesloten flessen voor thuisgebruik is dan weer wel toegestaan. Maar met de intrede van de lente, gaat op menig locatie alsnog de kurk van de fles. Veelal op aandringen van de gasten: „Als ik voor elk verzoek om een biertje of wijntje een euro kreeg, was ik meteen uit de problemen van de coronasluiting”, zo meldt een uitbater in Den Haag. Hij blijft graag anoniem, want inmiddels verkoopt ook hij onder de toonbank. „Klanten betalen momenteel zonder mokken drie euro voor een flesje bier waarmee ze in de zon kunnen zitten. Ik moet in deze uitzichtloze periode ook overeind blijven. En van een biertje krijgt niemand corona.”
Ondernemersgeestquote:Op donderdag 1 april 2021 09:10 schreef Gunner het volgende:
Ach ja dit soort dingen ga je dan toch ook krijgen;
Mensen willen alcohol: steeds meer dranktrucjes bij to-go loketten
Er wordt zelfs flesjes bier incl opener verkocht.
[..]
Gisteren bij de Ikea werd er na 45 iedereen uitgeveegd, pas dan kon de nieuwe lichting erin.quote:Op donderdag 1 april 2021 08:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat hopen ze met dat nieuws te bereiken? Dat er wordt gehandhaafd?
Wordt tijd voor een schijtlollige opmerking van een hoogleraar dat corona gewoon met het bierflestje meegaat. We moeten VOLHOUDEN!quote:Op donderdag 1 april 2021 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen wat het nut is van dergelijke regels. Net als een alcohol-verkoop-verbod vanaf 20:00 als je ook een avondklok hebt om 21:00.quote:
Helemaal met je eens, maar ik denk dat een BOA het anders ziet. In het openbaar alcohol nuttigen zal vast wel een probleem zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ondernemersgeest.
Als je nou lekker zo'n biertje neemt en rustig op afstand gaat zitten is er ook geen hont die daar problemen van gaat maken.
quote:Trucjes
Willekeurige steekproeven in andere steden geven een beeld van uiteenlopende dranktrucjes: bij een kroeg in Gouda belandt op aanvraag schielijk een scheut rum in een plastic glas cola. „Onzichtbaar en boa’s mogen niet om een slokje vragen”, aldus de barvrouw die acht euro rekent voor het mixje: „Gevarengeld.” In Leiden staat een fles 0,0 glühwein op een tafel bij de cafédeur. Wie een glas bestelt, krijgt een kartonnen bekertje dat binnen is gevuld met een alcoholische variant. Nabij de sluis van Muiden zijn gesloten bierflesjes te koop, compleet met opener. „Graag verderop nuttigen”, zo klinkt het. Langs de Noordwijkse kust is volgens een paviljoenhouder geen strandtent te vinden waar geen alcoholische versnapering wordt verkocht: „Mensen vragen er massaal naar, je komt er niet onderuit.”
Goed om te zien dat ondernemers meegroeien met de maatregelen.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zag gister EditieNL waar ze even door het park liepen en het vooral over de troep hadden.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:24 schreef Gunner het volgende:
In het openbaar alcohol nuttigen zal vast wel een probleem zijn.
Zeer grijs gebied is dat. Verschilt volgens mij zelfs per gemeente.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Helemaal met je eens, maar ik denk dat een BOA het anders ziet. In het openbaar alcohol nuttigen zal vast wel een probleem zijn.
Klopt.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeer grijs gebied is dat. Verschilt volgens mij zelfs per gemeente.
Even snel opgezocht op internet, heeft inderdaad niets met coronamaatregelen te maken, maar met (geluids)overlast.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
"Bij mij in Middelburg is nu discussie over het sluiten van een skatebaan waar jongeren graag komen. Er is een kat-en-muisspel met boa’s en veel onbegrip over de sluiting.”
Die sluiting heeft geen reet met coronaregels te maken.
Heb het niet gezien en ken de context niet, maar als zo'n reporter ongevraagd irritant komt doen en mij zou filmen zou ik dat ook doen.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zag gister EditieNL waar ze even door het park liepen en het vooral over de troep hadden.
Paar van die jongeren (20+ dacht ik), biertje in de hand, dik lallen. en om die reporter heen gaan lopen kutten.
Geen afstand tot elkaar, maar vervolgens ook hand op de schouder van die reporter... Dan zegt het al genoeg hoe men ermee om gaat tegenwoordig.
Blijf minimaal met je handen van een ander af. Sowieso al, maar nu helemaal.
Volgens mij zijn er als altijd ook meer aardige boa's dan teringlijers, heeft ook wel beetje mee te maken hoe je zelf in de wedstrijd staat.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt.
Ik heb daar een mooie waarschuwing voor gescoord in Delft. Aardige Boa overigens, die het er ook niet mee eens was dat hij eigenlijk boetes moest schrijven.
Ongeacht of hij ongevraagd irritant komt doen, heb je met je handen van hem af te blijven. Altijd, en nu zeker. Afstand houden en dergelijk, als je dat onderling niet doet, is één ding, maar anderen respecteer je daar wel in.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb het niet gezien en ken de context niet, maar als zo'n reporter ongevraagd irritant komt doen en mij zou filmen zou ik dat ook doen.
Hij stond op een looppad weg bij iedereen. Probeerde de jongeren ook te ontlopen door weg te lopen tijdens zijn verhaal.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:31 schreef Anton91 het volgende:
Heb het niet gezien en ken de context niet, maar als zo'n reporter ongevraagd irritant komt doen en mij zou filmen zou ik dat ook doen.
dan hadden ze in mijn buurt wel een boekje vol kunnen schrijven, zoveel mensen aan de geïmproviseerde picknick, moet toch ook gewoon kunnenquote:Op donderdag 1 april 2021 09:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeer grijs gebied is dat. Verschilt volgens mij zelfs per gemeente.
Wat is ditquote:Op donderdag 1 april 2021 09:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien mag het bij jou dus wel.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan hadden ze in mijn buurt wel een boekje vol kunnen schrijven, zoveel mensen aan de geïmproviseerde picknick, moet toch ook gewoon kunnen
echt geen idee maar ze waren waarschijnlijk te druk in het Vondelparkquote:Op donderdag 1 april 2021 09:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien mag het bij jou dus wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |