quote:Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar hebben we die eerder gehoord. 'Ik deed slechts dingen die mij opgedragen werden'.
Als je het er werkelijk niet mee eens bent, dan voer je het niet uit. Dan stop je er mee. Je hebt zelf ook een gedachte en geweten, daar ben je mens voor. Dom orders opvolgen, dan ben je een schaap.
Ben je vervolgens bang dat je je baan op het spel zet, dan verenig je je in je vakbond. Dat is wel het verschil met een tijd terug dat je je alsnog kan verenigen zonder dat je tegen een muur wordt gezet.
Dus kappen met die onzin van 'we zijn het er zelf ook niet mee eens huilhuil', stop dan met die kansloze orders uit te voeren.
inderdaad dat krijg je dan en moet er weer politie opgetrommeld worden om iedereen (on)tevreden te houdenquote:Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies.
Waarom kan dat wel, maar kunnen bijvoorbeeld de terrassen niet open?
Dat zullen ze vast zelf ook wel denken. Maar het niet doen, zoals sommige hier zo makkelijk neerzetten, is natuurlijk niet zo makkelijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
als ik zoiets zie denk ik meteen dat het weer veel geld gaat kosten al die manuren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Godwinquote:Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar hebben we die eerder gehoord. 'Ik deed slechts dingen die mij opgedragen werden'.
quote:Ollongren vertelde chauffeur pas in dienstauto over besmetting
DEN HAAG - Oud-verkenner en demissionair minister Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken) heeft pas tijdens de rit huiswaarts aan haar chauffeur verteld dat ze positief was getest op corona.
De chauffeur heeft zich daarna als ’overig contact’ moeten laten testen omdat hij in de buurt is geweest van iemand die besmet is. Of de ambtenaar daadwerkelijk door de D66-bewindsvrouw besmet is, wordt om privacyredenen niet bekendgemaakt.
Dat blijkt uit antwoorden die SP-Kamerlid Bart van Kent heeft gekregen na kritische vragen over de rit van Ollongren een week geleden. Op sociale media reageerden veel mensen verontwaardigd op het feit dat ze met corona bij haar chauffeur instapte.
Op de bewuste donderdag verliet ze vlak voor haar afspraak met VVD-leider Mark Rutte de ’formatiekamer’ vanwege een positieve testuitstlag. Onderweg naar haar dienstauto blunderde ze door per ongeluk de beruchte Omtzigt-notitie met de buitenwereld te delen.
Kamerlid Van Kent heeft er geen goed woord voor over dat Ollongren zich ’gewoon’ liet vervoeren. Als het aan hem had gelegen kroop de bewindsvrouw zelf achter het stuur om haar vaste chauffeur te beschermen.
Zorgplicht
Binnen het kabinet zien ze geen probleem. Minister Carola Schouten, die tijdelijk Wouter Koolmees (Sociale Zaken) vervangt vanwege zijn opvolging van Ollongren als verkenner, laat weten dat de werkgever (de overheid) zijn zorgplicht heeft ingevuld door maatregelen te nemen.
Schouten verwijst onder andere naar het ’protocol Veilig en verantwoord personenvervoer politieke en ambtelijke top’. Wat opvalt is dat er in dit protocol niets staat over wat te doen als een passagier positief getest is. De maatregelen lijken niet verder te gaan dan het dragen van een mondkapje door beide inzittenden.
Uit de stukken blijkt verder dat in tegenstelling tot taxi’s niet alle dienstauto’s een scherm hebben tussen de chauffeur en hun hooggeplaatste gast. „Conform het protocol wordt in dit geval een mondkapje gedragen”, legt Schouten uit. Ze zou zelf precies hetzelfde doen: „Zoals het protocol voorschrijft zou ik alleen gebruik maken van een dienstauto als dit echt niet anders kan. In dit geval was daar mijns inziens sprake van.”
Volksvertegenwoordiger Van Kent laat het er niet bij zitten. Hij eist opheldering over het ontbreken van een scherm in de bolide. Verder wil de SP’er weten of het protocol wordt aangepast en of de werknemersvertegenwoordiging inspraak heeft gehad bij het opstellen van de regels.
Ja, je gaat toch niet zelf auto rijden als een of andere pauper!quote:Op donderdag 1 april 2021 10:13 schreef Anton91 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)auto-over-besmetting
[..]![]()
Dan mag je ook niet fietsen, luchtje scheppen, balletje trappen op een trapveldje.. Immers de terrassen zijn niet open...quote:Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies.
Waarom kan dat wel, maar kunnen bijvoorbeeld de terrassen niet open?
Dat rotzooi achterlaten is een andere discussie. Geef je gelijk, maar heeft niets met 'rona te maken.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is vaak ook nijd, zo'n dag mooi weer en mensen die zich uitleven, op het rotzooi niet opruimen na moet dat gewoon kunnen naar mijn mening, maar ze kunnen het niet laten gaan want dan krijg je weer dat hullie-zullie gedoe
Omdat het een stad is, niet iedereen een buiten heeft in de prive omgeving en die parken daar juist voor bedoeld zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ach, de mensen kunnen ook zonnig recreëren in hun privé omgeving.. waarom moet iedereen per se bij elkaar in het park. Waarschijnlijk hebben ze zelf geen tuin of vinden ze dit wel zo gezellig.
Klopt.quote:
Ja? Heb je er nog iets tegen in te brengen met argumenten?quote:
Toch gek dat meisjes anno 2021 er weer precies zo uitzien qua kleding etc als in de jaren '80. Ze zijn alleen veel vaker vet.quote:
kabinet Rutte 23quote:Op donderdag 1 april 2021 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Fout op fout bij Ollongren, wanneer wordt dit soort gedrag eens afgestraft?
teveel suikerquote:Op donderdag 1 april 2021 10:16 schreef asco het volgende:
[..]
Toch gek dat meisjes anno 2021 er weer precies zo uitzien qua kleding etc als in de jaren '80. Ze zijn alleen veel vaker vet.
Denk dat ze voor zo'n reportage ook bij het meest dronken en luidruchtige groepje van het park gaan staan. Anders is het natuurlijk geen sensatie tv. Er zullen heus genoeg groepjes zijn die rustig in het gras zitten met afstand van elkaar. Maar die zijn niet interessant voor zo'n reportage.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hij stond op een looppad weg bij iedereen. Probeerde de jongeren ook te ontlopen door weg te lopen tijdens zijn verhaal.
de jongeren lallend en schouder aan schouder er omheen dansen.
Of hij ze daarvoor irriteerde, geen idee, maar lijkt me stug. Kwam zo niet over in elk geval, dat ze het uit wraak deden ofzo. En die lui waren ook niet in beeld tijdens het verhaal als ze zelf weg waren gebleven.
Snap ik ook niet, ik woon ook midden in de stad, maar er zijn genoeg plekken waar je gewoon rustig kan zitten met een paar mensen en het ook leuk hebben.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ach, de mensen kunnen ook zonnig recreëren in hun privé omgeving.. waarom moet iedereen per se bij elkaar in het park. Waarschijnlijk hebben ze zelf geen tuin of vinden ze dit wel zo gezellig.
Alles in mode komt terug. Rinse&repeat.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:16 schreef asco het volgende:
[..]
Toch gek dat meisjes anno 2021 er weer precies zo uitzien qua kleding etc als in de jaren '80. Ze zijn alleen veel vaker vet.
Tja77 "moest ze maar geen kort rokje dragen, ik heb nooit problemen gehad in het donker op straat"quote:Op donderdag 1 april 2021 10:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je krijgt wat je verdient?
Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad met wat voor gezag dan ook.
quote:Op donderdag 1 april 2021 10:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
De kroegen gaan vandaag open!https://www.volkskrant.nl(...)eer-gasten~b6336c60/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanaf 14 april vijf kroegen in Utrecht... maar dan wel een fieldlab met
* vooraf tijdslot reserveren
* max. 30 tot 50 man per café
* anderhalve meter
* tag bij je dragen
* mondkapje op naar de wc
* negatieve test in teststraat
* die max. 48 uur oud is
* edit: oh ja en natuurlijk de levensreddende gezondheidscheck aan de deur
![]()
opnaardekroeg.gifquote:Op donderdag 1 april 2021 10:24 schreef belanov het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)eer-gasten~b6336c60/
Vanaf 14 april vijf kroegen in Utrecht... maar dan wel een fieldlab met
* vooraf tijdslot reserveren
* max. 30 tot 50 man per café
* anderhalve meter
* tag bij je dragen
* mondkapje op naar de wc
* negatieve test in teststraat
* die max. 48 uur oud is
Kansloos is het zeker. Maar ze hadden ook officiele waarschuwingen of boetes uit kunnen gaan delen. Men doet gewoon op ieders eigen manier mee aan het toneelstukje en gaat doorgaans voor een schappelijk compromis.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je het er werkelijk niet mee eens bent, dan voer je het niet uit. Dan stop je er mee. Je hebt zelf ook een gedachte en geweten, daar ben je mens voor. Dom orders opvolgen, dan ben je een schaap.
Ben je vervolgens bang dat je je baan op het spel zet, dan verenig je je in je vakbond. Dat is wel het verschil met een tijd terug dat je je alsnog kan verenigen zonder dat je tegen een muur wordt gezet.
Dus kappen met die onzin van 'we zijn het er zelf ook niet mee eens huilhuil', stop dan met die kansloze orders uit te voeren.
"Maar het is een eiland, hoe kan dat nu?1!?"quote:Op donderdag 1 april 2021 09:54 schreef raptorix het volgende:
Oei!
https://nos.nl/artikel/23(...)gt-helemaal-vol.html
https://nos.nl/artikel/23(...)gt-helemaal-vol.htmlquote:Curaçao kan geen coronapatiënten meer opnemen, IC ligt helemaal vol
vandaag, 07:13
Op Curaçao komen er in zo'n snel tempo coronapatiënten bij dat het ziekenhuis ze niet meer kan opnemen. In de afgelopen 24 uur nam het aantal positieve gevallen met zo'n 500 toe. Niet eerder waren er dat zoveel.
In het gloednieuwe ziekenhuis op het eiland, het Curaçao Medical Centre (CMC), liggen nu 104 mensen met corona. Op de IC-afdeling zijn alle dertig plekken bezet. Normaal gesproken bedraagt de IC-capaciteit zestien bedden, maar die was al flink uitgebreid. Er is nog wel wat ruimte om mensen aan beademingsapparatuur te leggen, maar ook daar dreigt een tekort te ontstaan.
Woordvoerder Germaine Gibbs van het ziekenhuis noemt de situatie "heel alarmerend". De ambulances rijden af en aan, zegt ze. "In een uur kwamen er vijf wagens met patiënten binnen." Volgens de New York Times is Curaçao wereldwijd koploper als het gaat om coronabesmettingen, met 177 op de 100.000 inwoners. Ter vergelijking: in Nederland is het aantal nu 45 op 100.000 mensen.
Vraag naar vrijwilligers
Volgens correspondent Dick Drayer wordt alles op alles gezet om de patiënten te kunnen verplegen. Het oude Sint-Elisabeth Hospitaal, dat al was gesloten, is weer open om niet-covidzorg te bieden. Het CMC kan zich zo helemaal richten op de coronapatiënten. Verder zijn mensen op het eiland opgeroepen om zich als vrijwilliger te melden. Er is zowel behoefte aan medisch als aan niet-medisch personeel.
Ook Nederland is om extra zorgpersoneel gevraagd. De ziekenhuizen op Aruba en Bonaire is ook om hulp gevraagd, maar die zijn ook zwaar belast.
Om nieuwe besmettingen te voorkomen, worden aanvullende maatregelen genomen, zo zei Drayer in het NOS Radio 1 Journaal. De avondklok op het eiland wordt met ingang van morgen met twee uur vervoegd, van 21.00 uur naar 19.00 uur. Daardoor moeten ook essentiële winkels eerder dicht, al om 18.00 uur.
Minder ontheffingen
Verder wordt er gekeken naar het grote aantal ontheffingen voor de avondklok. Van de 160.000 inwoners van het eiland hebben er nu 30.000 een ontheffing aangevraagd om tijdens de avondklok toch buiten te zijn.
Dat het aantal besmettingen zo snel toeneemt, komt volgens Drayer door een samenloop van omstandigheden. Belangrijk is volgens artsen en epidemiologen de opmars van de besmettelijkere Britse variant van het coronavirus. In meer dan 90 procent van de nieuwe gevallen gaat het om die variant. De verkiezingen van twee weken geleden hebben ook niet geholpen. "Die worden gezien als superspread event."
Daarnaast gaan Curaçaoënaars graag en veel bij elkaar op bezoek. "Ze zijn sterk gehecht aan hun familie. Als je door de avondklok niet om 21.00 uur langs kan gaan, dan ga je gewoon twee uurtjes eerder", aldus Dick Drayer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |