Dat is natuurlijk niet waar, sowieso haalde de VVD maar 21.9% van de stemmen. Dus nee, het volk heeft Rutte niet als premier gekozen, sterker nog, Rutte kan morgen bij wijze van spreken uit de VVD gezet worden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:29 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het volk heeft Rutte gekozen en alleen het volk kan hem afzetten over 4 jaar en/of de volgende verkiezingen.
Hij moet premier blijven, of ie wil of niet wil
Volgens mij heeft hij de meeste stemmen gekregen van alle personen op wie gestemd mocht worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar, sowieso haalde de VVD maar 21.9% van de stemmen. Dus nee, het volk heeft Rutte niet als premier gekozen, sterker nog, Rutte kan morgen bij wijze van spreken uit de VVD gezet worden.
De VVD is geen progressieve partij. Maar Dilsen zou het zo kunnen worden. Veiligheid (haar portefeuille) is wel een van de kernthema’s van de VVD.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:31 schreef Sapstengel het volgende:
Dilan. Want vrouw en kleurtje dus super progressief.
Het zijn parlementsverkiezingen. Geen kabinetsverkiezingen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij de meeste stemmen gekregen van alle personen op wie gestemd mocht worden.
Ze hebben het bijvoorbeeld de laatste dagen over dat Omtzigt x aantal stemmen heeft gekregen.
burgers gingen stemmen op een persoon.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het zijn parlementsverkiezingen. Geen kabinetsverkiezingen.
Ja, en dat is nog altijd een enorme minderheid van de kiezers. Beiden zijn gewoon Kamerlid, feitelijk, niets meer en niets minder. Beide heren hebben ruimschoots het aantal stemmen voor een voorkeursstem gehaald.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij de meeste stemmen gekregen van alle personen op wie gestemd mocht worden.
Ze hebben het bijvoorbeeld de laatste dagen over dat Omtzigt x aantal stemmen heeft gekregen.
Voor de functie van lid van de Tweede Kamer der Staten Generaal. Niet voor de functie van minister(-president).quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
burgers gingen stemmen op een persoon
nu is mij vraag: wie heeft als persoon de meeste stemmen behaald?
Rutte. Kaag 2, Wilders 3.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
burgers gingen stemmen op een persoon.
(VVD)quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rutte. Kaag 2, Wilders 3.
En in Nederland is dat totaal niet relevant als het om de positie van minister-president gaat.
Nee.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
(VVD)
nr.1 Rutte kreeg .............1 977 651 stemmen
nr.2 van Ark kreeg................73 125 stemmen
nr.3 Dilan kreeg....................45 630 stemmen
we moeten uit deze drie kiezen toch?
Maar dat was de vraag niet waarop dat specifieke antwoord werd gegeven.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
(VVD)
Nee.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
(VVD)
moet het iemand binnen de vvd zijn? of mag het ook iemand zijn van een andere partij?quote:
Niet uitgesloten maar zeer onwaarschijnlijkquote:Op woensdag 31 maart 2021 01:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
moet het iemand binnen de vvd zijn? of mag het ook iemand zijn van een andere partij?
Zelfs Amalia.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
moet het iemand binnen de vvd zijn? of mag het ook iemand zijn van een andere partij?
ja, uiteindelijk bepaalt de koning toch.quote:
eigenlijk kan Wilders gewoon uit 'zijn' PVV gezet wordenquote:Op woensdag 31 maart 2021 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee.
"We" hebben al gekozen. De rest is aan de kamerleden, die moeten een meerderheid (idealiter maar niet noodzakelijk) vinden om een regeringscoalitie te vormen. Wat de VVD intern doet moet de VVD weten, ze mogen Rutte morgen uit de partij zetten als ze dat willen.
Artikel 48 grondwet:quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:14 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ja, uiteindelijk bepaalt de koning toch.
Dan moet hij wel zichzelf er uit zetten. Maar in theorie is dat mogelijk.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
eigenlijk kan Wilders gewoon uit 'zijn' PVV gezet worden
als Wilders zichzelf niet uitzet, dan niet dus.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan moet hij wel zichzelf er uit zetten. Maar in theorie is dat mogelijk.
Omdat de VVD meer dan twee leden heeft?quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
als Wilders zichzelf niet uitzet, dan niet dus.
Waarom is dit niet in geval van Rutte zo dan?
tjonge jonge jonge, en die Wilders durft anderen te beschuldigen van dictatorschap, terwijl ........quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat de VVD meer dan twee leden heeft?
En toch gaat een van die drie het worden. Krijgen nu alle drie een mooie functie, fractievz of kabinetspost, en krijgen nog een paar jaar om te groeien. Mogen dan onderling uitmaken wie het wordt, mits ze alle drie de eindstreep halen natuurlijk.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:52 schreef spinazieruiker het volgende:
Sophie Hermans, Bente Becker en Dilan Yeşilgöz-Zegerius zijn aanstormende namen maar op dit moment nog te licht voor de functie van partijleider, laat staan premier.
Die Bente Becker is wel veel rechtser dan Rutte zelf, ik mag echt hopen dat die het niet tot lijsttrekker of premier schopt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 02:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toch gaat een van die drie het worden. Krijgen nu alle drie een mooie functie, fractievz of kabinetspost, en krijgen nog een paar jaar om te groeien. Mogen dan onderling uitmaken wie het wordt, mits ze alle drie de eindstreep halen natuurlijk.
Outsider (vooral in het scenario dat Rutte binnen nu en pak hem beet twee jaar weg moet) is Van Ark. Toch wat meer ervaring.
Ik schat Van Ark juist als de grootste kandidaat in. Die lijkt ook fractievoorzitter te gaan worden, volgens de meeste journalisten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 02:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toch gaat een van die drie het worden. Krijgen nu alle drie een mooie functie, fractievz of kabinetspost, en krijgen nog een paar jaar om te groeien. Mogen dan onderling uitmaken wie het wordt, mits ze alle drie de eindstreep halen natuurlijk.
Outsider (vooral in het scenario dat Rutte binnen nu en pak hem beet twee jaar weg moet) is Van Ark. Toch wat meer ervaring.
Niemand.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:13 schreef spinazieruiker het volgende:
De reputatie en geloofwaardigheid van Mark Rutte lijken opnieuw een kras te hebben opgelopen door verkenners gate. De verwachting is nog steeds dat Rutte opnieuw premier wordt.
Stel nu dat Rutte ergens in de komende weken of maanden toch van het toneel verdwijnt, vrijwillig of gedwongen.
Wie zijn in dat scenario op dit moment de belangrijkste kandidaten om Rutte op te volgen als politiek leider van de VVD en premier namens die partij?
Ik denk niet dat de VVD leden daar moeilijk over doen. Ipv Rutte was het ook bijna een vrouw geweest en dat is inmiddels al 10 jaar geleden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 07:32 schreef Janneke141 het volgende:
Maar zonder gekheid: ik vraag me wel af of de VVD al toe is aan een vrouwelijke leider.
De huidige VVD lijkt een stuk conservatiever dan tien jaar terug. Evident is de keuze voor een vrouw dan niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 07:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de VVD leden daar moeilijk over doen. Ipv Rutte was het ook bijna een vrouw geweest en dat is inmiddels al 10 jaar geleden.
Volgens mij zijn er 4 kandidaten en stonden die op volgorde van waarschijnlijkheid op plek 2 t/m 5 op de lijst dit jaar.
2. Tamara van Ark
3. Sophie Hermans
4. Bente Becker
5. Dilan Yeşilgöz-Zegerius
Je zou het bijna vergetenquote:Op woensdag 31 maart 2021 07:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de VVD leden daar moeilijk over doen. Ipv Rutte was het ook bijna een vrouw geweest en dat is inmiddels al 10 jaar geleden.
Zouden dit echt de enige kandidaten zijn? In dit rijtje ontbreken bewindspersonen die niet de kamer in willen. Een goede volksvertegenwoordiger maakt nog geen goede minister-president en andersom.quote:Volgens mij zijn er 4 kandidaten en stonden die op volgorde van waarschijnlijkheid op plek 2 t/m 5 op de lijst dit jaar.
2. Tamara van Ark
3. Sophie Hermans
4. Bente Becker
5. Dilan Yeşilgöz-Zegerius
Ze hebben ook geen zwaargewichten behalve Rutte en een aantal mensen die echt te oud zijn of die zijn weggevaagd in de tijd van Rutte. Zijlstra, Dijkhoff, Hennis, Schippers, allemaal weg. Ze hebben geen burgemeester van een grote stad dir kandidaat zou kunnen zijn. En een minister als Sander Dekker kun je ook moeilijk een zwaargewicht noemen. De enige die je dan misschien kunt noemen is Harbers.quote:Op woensdag 31 maart 2021 07:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De huidige VVD lijkt een stuk conservatiever dan tien jaar terug. Evident is de keuze voor een vrouw dan niet.
En met alle respect, deze vier zijn ook niet echt de zwaargewichten die In Ruttes schoenen kunnen staan. En de VVD is nu toch in de allereerste plaats de partij van Rutte. Programma en andere mensen volgen op respectabele afstand. En dat geeft eventuele opvolgers ook zo lastig de ruimte voor profilering en ontwikkeling.
Ooit (en ik denk aan het einde van deze kabinetsperiode) zal hij toch weg moeten.quote:
Uiteindelijk wel. Maar ik denk dat die opvolger de komende jaren wel in de picture gaat worden gezet. Dat kan ook iemand zijn die we nog niet kennen en minister/staatssecretaris gaat worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ooit (en ik denk aan het einde van deze kabinetsperiode) zal hij toch weg moeten.
Ja, ze moeten zorgen dat Hermans, Becker, Yeşilgöz en als joker misschien Van 't Wout bekender worden. Of Karremans misschien het kabinet in halen, als staatssecretaris?quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:33 schreef Hexagon het volgende:
En op lange termijn denk ik dat het verstandig is voor de VVD om een weinig bekend talent in het kabinet te zetten
En minder totale prutsers zoals Van Nieuwenhuizen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:33 schreef Hexagon het volgende:
En op lange termijn denk ik dat het verstandig is voor de VVD om een weinig bekend talent in het kabinet te zetten
Ja, of iemand die nog helemaal niet in de politiek zit. Een Wim Kok, Elst Borst en Sigrid Kaag zijn daar voorbeelden van. Die hadden nooit echt in de kamer gezeten voor ze leider werden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ze moeten zorgen dat Hermans, Becker, Yeşilgöz en als joker misschien Van 't Wout bekender worden. Of Karremans misschien het kabinet in halen, als staatssecretaris?
Wim Kok werd ook niet gelijk minister-president, het werd toen ook niet verwacht dat PvdA mogelijk de grootste kon worden. Dan kun je een leider laten groeien als fractievoorzitter. VVD zal er nu rekening mee houden dat ze ook bij volgende verkiezingen een kans hebben de grootste te worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, of iemand die nog helemaal niet in de politiek zit. Een Wim Kok, Elst Borst en Sigrid Kaag zijn daar voorbeelden van. Die hadden nooit echt in de kamer gezeten voor ze leider werden.
Overigens is onbekend zijn niet per se een nadeel. Dat vinden veel mensen juist wel interessant en vernieuwend.
Dat klopt, maar stel dat je nu een minister van buiten de politiek haalt, dan zou die over 3 jaar leider kunnen worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wim Kok werd ook niet gelijk minister-president, het werd toen ook niet verwacht dat PvdA mogelijk de grootste kon worden. Dan kun je een leider laten groeien als fractievoorzitter. VVD zal er nu rekening mee houden dat ze ook bij volgende verkiezingen een kans hebben de grootste te worden.
Kaag was natuurlijk binnengehaald als vakminister, ze werd niet eens vice-premier. En nu was ze dus 4 jaar minister toen ze lijsttreker werd. Borst was toch ook al 4 jaar minister toen ze lijsttrekker werd?
2 leden waarvan een dhr Wilders is en de ander de stichting van de heer Wilders is. Technisch 2 maar praktisch een, natuurlijk.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat de VVD meer dan twee leden heeft?
Kroonprins van Rutte zijn is echter niet erg goed voor je politieke carrierequote:Op woensdag 31 maart 2021 09:43 schreef Hanca het volgende:
Na de kabinetsformatie, die er gewoon gaat komen onder leiding van Rutte, weten we in elk geval meer: de beoogde opvolger zal in elk geval minister, staatssecretaris of fractievoorzitter zijn. Ik kan me niet voorstellen dat VVD volgende keer met een lijsttrekker van buiten de politiek komt.
Wie?quote:
En als je al de geluksvogel bent die hem mag opvolgen zal dat waarschijnlijk als puinruimer zijn, zolang zijn positie niet onhoudbaar wordt zal Rutte immers lekker doorregeren. Moet je ook maar zin in hebben.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kroonprins van Rutte zijn is echter niet erg goed voor je politieke carriere
Hermans is de tijdelijke fractievoorzitter, omdat minister(-president) en fractievoorzitter zijn lastig te combineren is. Zeker in een pandemie, waarin de nr 1 als PM en de nr 2 (Van Ark) als minister van zorg het erg druk hebben.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:53 schreef spinazieruiker het volgende:
Sophie Hermans is duidelijk de rechterhand in het verkennersdebat. Continu in de buurt bij Rutte.
Als Mark Rutte vandaag op een legoblokje zou stappen lijkt zij op dit moment degene die het roer overneemt.
Balkenende begon ook als puinruimer.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En als je al de geluksvogel bent die hem mag opvolgen zal dat waarschijnlijk als puinruimer zijn, zolang zijn positie niet onhoudbaar wordt zal Rutte immers lekker doorregeren. Moet je ook maar zin in hebben.
Een kabinet gevormd door een partij met een zetel? Ja, dat zou wel het summum van politieke versnippering zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2021 22:35 schreef spinazieruiker het volgende:
Een kabinet gevormd door Bij1 zal zoveel (afwijkende) partners nodig hebben dat de invloed van Sylvana Simons op de totale coalitie beperkt zal blijven. Als de VVD en het CDA worden buitengesloten moet er zelfs nog een partij ten rechterzijde van de VVD bij om een meerderheid te behalen.
Neee de pvv kent twee leden wilders en de stichting geert wilders.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
eigenlijk kan Wilders gewoon uit 'zijn' PVV gezet worden
Zij is wel echt een lichtgewicht hoor.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:53 schreef spinazieruiker het volgende:
Sophie Hermans is duidelijk de rechterhand in het verkennersdebat. Continu in de buurt bij Rutte.
Als Mark Rutte vandaag op een legoblokje zou stappen lijkt zij op dit moment degene die het roer overneemt.
Hugo de Jonge, die is de eerste vice-premier. Tenzij hij bedankt vanwege Coronadrukte, dan wordt het Carola Schouten (want Ollongren zal het ook niet worden).quote:Op donderdag 1 april 2021 13:42 schreef spinazieruiker het volgende:
Wie is bij een vertrek van Rutte de meest waarschijnlijke waarnemend premier in een nieuw kabinet?
[poll=2124]
(op basis van suggesties in dit topic)
Ik ga er vanuit dat De Jonge niet beschikbaar is vanwege coronadrukte.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:12 schreef andre77 het volgende:
[..]
Hugo de Jonge, die is de eerste vice-premier. Tenzij hij bedankt vanwege Coronadrukte, dan wordt het Carola Schouten (want Ollongren zal het ook niet worden).
Zou niet weten waarom inderdaad.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:42 schreef Dejannn het volgende:
Komen er nu eigenlijk nieuwe verkiezingen als Rutte zou opstappen? Volgens mij is daar verder toch geen noodzaak voor?
Geen noodzaak en zie ik ook niet meteen gebeuren. Het is niet dat een kabinet is gevallen en de verkiezingen gaan ook niet over wie premier moet worden. We hebben voor de TK gekozen, Rutte mag daar gewoon blijven.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:42 schreef Dejannn het volgende:
Komen er nu eigenlijk nieuwe verkiezingen als Rutte zou opstappen? Volgens mij is daar verder toch geen noodzaak voor?
Optie Willem Alexander ontbreekt.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:42 schreef spinazieruiker het volgende:
Wie is bij een vertrek van Rutte de meest waarschijnlijke waarnemend premier in een nieuw kabinet?
[poll=2124]
(op basis van suggesties in dit topic)
Waarom zou dat moeten? We kiezen in Nederland geen premier.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
als Rutte geen premier blijft , dan vind ik dat er opnieuw verkiezingen gehouden moeten worden. Geen verkiezingen, maar iemand buiten de VVD premier, dan Kaag natuurlijk als premier?
we kiezen geen premier, geen koning, geen burgemeester?quote:Op donderdag 1 april 2021 18:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? We kiezen in Nederland geen premier.
We kiezen de tweede kamer. Vandaar de naam van die verkiezingen.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:14 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
we kiezen geen premier, geen koning, geen burgemeester?
wat kiezen we dan wel?
waarom gingen we dan stemmen?
waarom niet de optie om alleen op een partij te stemmen i.p.v. op een persoon?
1 ding is heel duidelijk, het volk wil Rutte als premier en daarnaast kennen ze hem heel goed. Hij is al heel lang premier.
Dan zitten we nog een jaar zonder regering.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
als Rutte geen premier blijft , dan vind ik dat er opnieuw verkiezingen gehouden moeten worden. Geen verkiezingen, maar iemand buiten de VVD premier, dan Kaag natuurlijk als premier?
dat zegt niks, zonder nieuwe verkiezingen kan je ook een jaar zonder regering zitten.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan zitten we nog een jaar zonder regering.
Dat geeft hem recht op een plek in de kamer, niet op het premierschap.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
burgers gingen stemmen op een persoon.
Hij is geen premier meer en of hij opnieuw premier wordt hangt van de formatie af.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Nee, de overgrote meerderheid heeft niet op hem gestemd.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:14 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
we kiezen geen premier, geen koning, geen burgemeester?
wat kiezen we dan wel?
waarom gingen we dan stemmen?
waarom niet de optie om alleen op een partij te stemmen i.p.v. op een persoon?
1 ding is heel duidelijk, het volk wil Rutte als premier en daarnaast kennen ze hem heel goed. Hij is al heel lang premier.
Maar wat weten we nu precies dan?quote:Op donderdag 1 april 2021 17:44 schreef Sapstengel het volgende:
Ophef over dat lek, terecht. Maar als Ollongren niet was gefotografeerd hadden we het dus nooit geweten. Mooi inkijkje in de achterbakse praktijken in Den Haag.
We weten wel zeker dat hij de grootste groep achter zich heeft weten te krijgen,quote:Op donderdag 1 april 2021 20:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de overgrote meerderheid heeft niet op hem gestemd.
Dus het volk wil dat niet.
Hij heeft de grootste partij.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je weet wel dat hij de grootste groep achter zich weet te krijgen,
Vind ik schromelijk overdreven, het wordt ook wel weer heel erg opgeklopt.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:44 schreef Sapstengel het volgende:
Ophef over dat lek, terecht. Maar als Ollongren niet was gefotografeerd hadden we het dus nooit geweten. Mooi inkijkje in de achterbakse praktijken in Den Haag.
Nee, zie Martin van rijn vorig jaar tijdens begin crisis.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Precies, het gaat helemaal nergens over. Omtzigt is kamerlid en formateurs voor een nieuw kabinet bepalen niet wie in de kamer zit en wie niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind ik schromelijk overdreven, het wordt ook wel weer heel erg opgeklopt.
Alsof er een prijs op zijn hoofd is gezet. Omzit leven elders.
Gewoon iemand die officieus heeft geopperd of Omzigt misschien gewoon kan opbokken. Sowhat.
klopt, er hebben ook heel veel op PVV , FVD en JA21 gestemdquote:Op donderdag 1 april 2021 20:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de overgrote meerderheid heeft niet op hem gestemd.
Dus het volk wil dat niet.
En D66, CDA, PvdA, etc...quote:Op vrijdag 2 april 2021 15:48 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
klopt, er hebben ook heel veel op PVV , FVD en JA21 gestemd
vvd de meestequote:
Hm, mischien. Het hangt er helemaal vanaf waarom mensen op de VVD stemden en wie de opvolger is van Rutte. Maar ik zou op dit moment van nieuwe verkiezingen geen grote verschuivingen verwachtenquote:Op vrijdag 2 april 2021 17:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
stelling:
als er opnieuw verkiezingen gehouden zouden worden, weer met Rutte als lijsttrekker voor de VVD, dan zouden we denk ik weer dezelfde uitslag krijgen.
opnieuw verkiezingen, maar zonder Rutte? Dan zou de VVD niet de grootste worden en veel minder stemmen halen dan met Rutte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |