En toch gaat een van die drie het worden. Krijgen nu alle drie een mooie functie, fractievz of kabinetspost, en krijgen nog een paar jaar om te groeien. Mogen dan onderling uitmaken wie het wordt, mits ze alle drie de eindstreep halen natuurlijk.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:52 schreef spinazieruiker het volgende:
Sophie Hermans, Bente Becker en Dilan Yeşilgöz-Zegerius zijn aanstormende namen maar op dit moment nog te licht voor de functie van partijleider, laat staan premier.
Die Bente Becker is wel veel rechtser dan Rutte zelf, ik mag echt hopen dat die het niet tot lijsttrekker of premier schopt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 02:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toch gaat een van die drie het worden. Krijgen nu alle drie een mooie functie, fractievz of kabinetspost, en krijgen nog een paar jaar om te groeien. Mogen dan onderling uitmaken wie het wordt, mits ze alle drie de eindstreep halen natuurlijk.
Outsider (vooral in het scenario dat Rutte binnen nu en pak hem beet twee jaar weg moet) is Van Ark. Toch wat meer ervaring.
Ik schat Van Ark juist als de grootste kandidaat in. Die lijkt ook fractievoorzitter te gaan worden, volgens de meeste journalisten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 02:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toch gaat een van die drie het worden. Krijgen nu alle drie een mooie functie, fractievz of kabinetspost, en krijgen nog een paar jaar om te groeien. Mogen dan onderling uitmaken wie het wordt, mits ze alle drie de eindstreep halen natuurlijk.
Outsider (vooral in het scenario dat Rutte binnen nu en pak hem beet twee jaar weg moet) is Van Ark. Toch wat meer ervaring.
Niemand.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:13 schreef spinazieruiker het volgende:
De reputatie en geloofwaardigheid van Mark Rutte lijken opnieuw een kras te hebben opgelopen door verkenners gate. De verwachting is nog steeds dat Rutte opnieuw premier wordt.
Stel nu dat Rutte ergens in de komende weken of maanden toch van het toneel verdwijnt, vrijwillig of gedwongen.
Wie zijn in dat scenario op dit moment de belangrijkste kandidaten om Rutte op te volgen als politiek leider van de VVD en premier namens die partij?
Ik denk niet dat de VVD leden daar moeilijk over doen. Ipv Rutte was het ook bijna een vrouw geweest en dat is inmiddels al 10 jaar geleden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 07:32 schreef Janneke141 het volgende:
Maar zonder gekheid: ik vraag me wel af of de VVD al toe is aan een vrouwelijke leider.
De huidige VVD lijkt een stuk conservatiever dan tien jaar terug. Evident is de keuze voor een vrouw dan niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 07:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de VVD leden daar moeilijk over doen. Ipv Rutte was het ook bijna een vrouw geweest en dat is inmiddels al 10 jaar geleden.
Volgens mij zijn er 4 kandidaten en stonden die op volgorde van waarschijnlijkheid op plek 2 t/m 5 op de lijst dit jaar.
2. Tamara van Ark
3. Sophie Hermans
4. Bente Becker
5. Dilan Yeşilgöz-Zegerius
Je zou het bijna vergetenquote:Op woensdag 31 maart 2021 07:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de VVD leden daar moeilijk over doen. Ipv Rutte was het ook bijna een vrouw geweest en dat is inmiddels al 10 jaar geleden.
Zouden dit echt de enige kandidaten zijn? In dit rijtje ontbreken bewindspersonen die niet de kamer in willen. Een goede volksvertegenwoordiger maakt nog geen goede minister-president en andersom.quote:Volgens mij zijn er 4 kandidaten en stonden die op volgorde van waarschijnlijkheid op plek 2 t/m 5 op de lijst dit jaar.
2. Tamara van Ark
3. Sophie Hermans
4. Bente Becker
5. Dilan Yeşilgöz-Zegerius
Ze hebben ook geen zwaargewichten behalve Rutte en een aantal mensen die echt te oud zijn of die zijn weggevaagd in de tijd van Rutte. Zijlstra, Dijkhoff, Hennis, Schippers, allemaal weg. Ze hebben geen burgemeester van een grote stad dir kandidaat zou kunnen zijn. En een minister als Sander Dekker kun je ook moeilijk een zwaargewicht noemen. De enige die je dan misschien kunt noemen is Harbers.quote:Op woensdag 31 maart 2021 07:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De huidige VVD lijkt een stuk conservatiever dan tien jaar terug. Evident is de keuze voor een vrouw dan niet.
En met alle respect, deze vier zijn ook niet echt de zwaargewichten die In Ruttes schoenen kunnen staan. En de VVD is nu toch in de allereerste plaats de partij van Rutte. Programma en andere mensen volgen op respectabele afstand. En dat geeft eventuele opvolgers ook zo lastig de ruimte voor profilering en ontwikkeling.
Ooit (en ik denk aan het einde van deze kabinetsperiode) zal hij toch weg moeten.quote:
Uiteindelijk wel. Maar ik denk dat die opvolger de komende jaren wel in de picture gaat worden gezet. Dat kan ook iemand zijn die we nog niet kennen en minister/staatssecretaris gaat worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ooit (en ik denk aan het einde van deze kabinetsperiode) zal hij toch weg moeten.
Ja, ze moeten zorgen dat Hermans, Becker, Yeşilgöz en als joker misschien Van 't Wout bekender worden. Of Karremans misschien het kabinet in halen, als staatssecretaris?quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:33 schreef Hexagon het volgende:
En op lange termijn denk ik dat het verstandig is voor de VVD om een weinig bekend talent in het kabinet te zetten
En minder totale prutsers zoals Van Nieuwenhuizen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:33 schreef Hexagon het volgende:
En op lange termijn denk ik dat het verstandig is voor de VVD om een weinig bekend talent in het kabinet te zetten
Ja, of iemand die nog helemaal niet in de politiek zit. Een Wim Kok, Elst Borst en Sigrid Kaag zijn daar voorbeelden van. Die hadden nooit echt in de kamer gezeten voor ze leider werden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ze moeten zorgen dat Hermans, Becker, Yeşilgöz en als joker misschien Van 't Wout bekender worden. Of Karremans misschien het kabinet in halen, als staatssecretaris?
Wim Kok werd ook niet gelijk minister-president, het werd toen ook niet verwacht dat PvdA mogelijk de grootste kon worden. Dan kun je een leider laten groeien als fractievoorzitter. VVD zal er nu rekening mee houden dat ze ook bij volgende verkiezingen een kans hebben de grootste te worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, of iemand die nog helemaal niet in de politiek zit. Een Wim Kok, Elst Borst en Sigrid Kaag zijn daar voorbeelden van. Die hadden nooit echt in de kamer gezeten voor ze leider werden.
Overigens is onbekend zijn niet per se een nadeel. Dat vinden veel mensen juist wel interessant en vernieuwend.
Dat klopt, maar stel dat je nu een minister van buiten de politiek haalt, dan zou die over 3 jaar leider kunnen worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wim Kok werd ook niet gelijk minister-president, het werd toen ook niet verwacht dat PvdA mogelijk de grootste kon worden. Dan kun je een leider laten groeien als fractievoorzitter. VVD zal er nu rekening mee houden dat ze ook bij volgende verkiezingen een kans hebben de grootste te worden.
Kaag was natuurlijk binnengehaald als vakminister, ze werd niet eens vice-premier. En nu was ze dus 4 jaar minister toen ze lijsttreker werd. Borst was toch ook al 4 jaar minister toen ze lijsttrekker werd?
2 leden waarvan een dhr Wilders is en de ander de stichting van de heer Wilders is. Technisch 2 maar praktisch een, natuurlijk.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat de VVD meer dan twee leden heeft?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |