Geen noodzaak en zie ik ook niet meteen gebeuren. Het is niet dat een kabinet is gevallen en de verkiezingen gaan ook niet over wie premier moet worden. We hebben voor de TK gekozen, Rutte mag daar gewoon blijven.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:42 schreef Dejannn het volgende:
Komen er nu eigenlijk nieuwe verkiezingen als Rutte zou opstappen? Volgens mij is daar verder toch geen noodzaak voor?
Optie Willem Alexander ontbreekt.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:42 schreef spinazieruiker het volgende:
Wie is bij een vertrek van Rutte de meest waarschijnlijke waarnemend premier in een nieuw kabinet?
[poll=2124]
(op basis van suggesties in dit topic)
Waarom zou dat moeten? We kiezen in Nederland geen premier.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
als Rutte geen premier blijft , dan vind ik dat er opnieuw verkiezingen gehouden moeten worden. Geen verkiezingen, maar iemand buiten de VVD premier, dan Kaag natuurlijk als premier?
we kiezen geen premier, geen koning, geen burgemeester?quote:Op donderdag 1 april 2021 18:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? We kiezen in Nederland geen premier.
We kiezen de tweede kamer. Vandaar de naam van die verkiezingen.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:14 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
we kiezen geen premier, geen koning, geen burgemeester?
wat kiezen we dan wel?
waarom gingen we dan stemmen?
waarom niet de optie om alleen op een partij te stemmen i.p.v. op een persoon?
1 ding is heel duidelijk, het volk wil Rutte als premier en daarnaast kennen ze hem heel goed. Hij is al heel lang premier.
Dan zitten we nog een jaar zonder regering.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
als Rutte geen premier blijft , dan vind ik dat er opnieuw verkiezingen gehouden moeten worden. Geen verkiezingen, maar iemand buiten de VVD premier, dan Kaag natuurlijk als premier?
dat zegt niks, zonder nieuwe verkiezingen kan je ook een jaar zonder regering zitten.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan zitten we nog een jaar zonder regering.
Dat geeft hem recht op een plek in de kamer, niet op het premierschap.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
burgers gingen stemmen op een persoon.
nu is mij vraag: wie heeft als persoon de meeste stemmen behaald?
Hij is geen premier meer en of hij opnieuw premier wordt hangt van de formatie af.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Nee, de overgrote meerderheid heeft niet op hem gestemd.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:14 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
we kiezen geen premier, geen koning, geen burgemeester?
wat kiezen we dan wel?
waarom gingen we dan stemmen?
waarom niet de optie om alleen op een partij te stemmen i.p.v. op een persoon?
1 ding is heel duidelijk, het volk wil Rutte als premier en daarnaast kennen ze hem heel goed. Hij is al heel lang premier.
Maar wat weten we nu precies dan?quote:Op donderdag 1 april 2021 17:44 schreef Sapstengel het volgende:
Ophef over dat lek, terecht. Maar als Ollongren niet was gefotografeerd hadden we het dus nooit geweten. Mooi inkijkje in de achterbakse praktijken in Den Haag.
We weten wel zeker dat hij de grootste groep achter zich heeft weten te krijgen,quote:Op donderdag 1 april 2021 20:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de overgrote meerderheid heeft niet op hem gestemd.
Dus het volk wil dat niet.
Hij heeft de grootste partij.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je weet wel dat hij de grootste groep achter zich weet te krijgen,
Vind ik schromelijk overdreven, het wordt ook wel weer heel erg opgeklopt.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:44 schreef Sapstengel het volgende:
Ophef over dat lek, terecht. Maar als Ollongren niet was gefotografeerd hadden we het dus nooit geweten. Mooi inkijkje in de achterbakse praktijken in Den Haag.
Nee, zie Martin van rijn vorig jaar tijdens begin crisis.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
moet het iemand binnen de vvd zijn? of mag het ook iemand zijn van een andere partij?
Precies, het gaat helemaal nergens over. Omtzigt is kamerlid en formateurs voor een nieuw kabinet bepalen niet wie in de kamer zit en wie niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind ik schromelijk overdreven, het wordt ook wel weer heel erg opgeklopt.
Alsof er een prijs op zijn hoofd is gezet. Omzit leven elders.
Gewoon iemand die officieus heeft geopperd of Omzigt misschien gewoon kan opbokken. Sowhat.
klopt, er hebben ook heel veel op PVV , FVD en JA21 gestemdquote:Op donderdag 1 april 2021 20:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de overgrote meerderheid heeft niet op hem gestemd.
Dus het volk wil dat niet.
En D66, CDA, PvdA, etc...quote:Op vrijdag 2 april 2021 15:48 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
klopt, er hebben ook heel veel op PVV , FVD en JA21 gestemd
vvd de meestequote:
Hm, mischien. Het hangt er helemaal vanaf waarom mensen op de VVD stemden en wie de opvolger is van Rutte. Maar ik zou op dit moment van nieuwe verkiezingen geen grote verschuivingen verwachtenquote:Op vrijdag 2 april 2021 17:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
stelling:
als er opnieuw verkiezingen gehouden zouden worden, weer met Rutte als lijsttrekker voor de VVD, dan zouden we denk ik weer dezelfde uitslag krijgen.
opnieuw verkiezingen, maar zonder Rutte? Dan zou de VVD niet de grootste worden en veel minder stemmen halen dan met Rutte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |