De effectiviteit van maatregels.. Het wordt elke keer gebracht alsof men het allemaal precies weet. Grafiekje erbij, modelletje, zelfs met exacte percentages.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Ook interessant:
[ afbeelding ]
Het openen van HO én(!) terrassen lijkt nauwelijks effect te hebben.
We kunnen allemaal wel wat zielenheil gebruiken inmiddels maar gelukkig krijgen we een mentaal uurtje erbij.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah, ze doen het voor het "zielenheil van de mens". De volksgezondheid is daar blijkbaar aan ondergeschikt.
Klap in het gezicht van ehhhh wie of wat zullen we nemen? Gezond verstand?
Een R van 1.11 en oplopende besmettingen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Welk probleem hebben we het exact over?
Hier benoem je idd mooi het probleemquote:Op woensdag 24 maart 2021 07:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Een R van 1.11 en oplopende besmettingen?
Dat ga je natuurlijk nooit volhouden tot half mei als de groep die de IC's en ziekenhuizen overbevolkt een keer gevaccineerd is.
Dat gevoel had ik al maanden, alleen krijg ik altijd miss_sly op mijn dak als ik dat zeg, want zij ziet het niet.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:
Jullie raden nooit wat de NCTV opschrijft:
[ afbeelding ]
Ik zeg niks.
Ik denk dat we een stuk meer zielenheil krijgen van meer mogen sporten. Aangezien de overheid zo graag ruilhandel speelt met de maatregelen, kunnen we dan die kerkdiensten niet ruilen daarvoor?quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:30 schreef Noek het volgende:
[..]
We kunnen allemaal wel wat zielenheil gebruiken inmiddels maar gelukkig krijgen we een mentaal uurtje erbij.
Knapt een mens van op!
Het aantal besmettingen is helemaal niet zo erg, het gaat erom dat de ziekenhuizen en IC's niet overvol raken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ga je natuurlijk nooit volhouden tot half mei als de groep die de IC's en ziekenhuizen overbevolkt een keer gevaccineerd is.
Dat zie ik statistisch eigenlijk ook de afgelopen maanden vanaf december, maar ik weet nog steeds niet of een of ander variant die minder dodelijk is nu rond waait.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen is helemaal niet zo erg, het gaat erom dat de ziekenhuizen en IC's niet overvol raken.
We zitten al 2/3 maanden op een relatief stabiel aantal, waarbij de laatste periode er een lichte stijging in de bezetting is, dat was ook gewoon de verwachting omdat de Britse variant ook iets meer besmettingen en dus ziekenuisbezetting veroorzaken, echter de groep die nu in de ziekenhuizen komt word nu gevaccineerd, dus je zult binnen een maand zien dat de besmettingen wellicht nog oplopen, maar de ziekenhuis getallen juist dalen:
[ afbeelding ]
Nee hoor, de Britse variant is op dit moment 90% dominant, gister nog nagekken in de data van de Kiemsurveilance die men nu wekelijks publiceert, kortom laat je niet gek maken met varianten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:51 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Dat zie ik statistisch eigenlijk ook de afgelopen maanden vanaf december, maar ik weet nog steeds niet of een of ander variant die minder dodelijk is nu rond waait.
ze zeggen van wel maar ik zie niet dat horror van vorig jaar op de ic's.
"Rules for thee, but not for me."quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:08 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik snap dit niet.. Waar zijn ze mee bezig? Gaat goed met de 'we moeten dit samen doen'. Maar ja, het geloof hè, dus ze zullen er wel weer mee wegkomen.
Een ploeg ME’ers die kerk in sturen en ze eens even lekker los laten gaan op dat kerktuig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:00 schreef Drekkoning het volgende:
Kerk op Urk laat coronaregels deels varen en stroomt weer vol
Halleluja
Zijn er nog besmettingen op Urk dan? De redenering die wordt gegeven is natuurlijk onzin. Maar als daar groepsimmuniteit heerst, laat ze lekker.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:00 schreef Drekkoning het volgende:
Kerk op Urk laat coronaregels deels varen en stroomt weer vol
Halleluja
Het zogenaamde vaccinatie paspoort kent in de meeste voorstellen 3 opties voor een groen vinkje: negatieve test, positieve antistoffentest of gevaccineerd.quote:Op woensdag 24 maart 2021 03:32 schreef Za het volgende:
[..]
Natuurlijke immuniteit zou 99.9982 procent bescherming bieden, ofwel 3 miljoen Nederlanders die iig elkaar niet meer kunnen besmetten, en vrijelijk en ongelimiteerd bij elkaar op moeten bezoek kunnen, probleemloos, maar ook bv bij mensen met laag risico.
Wanneer je dat nu niet doet, hoe geloofwaardig is het dan dat gevaccineerden met een veel lager beschermingspercentage dan reeds besmette mensen zgn straks veiligheid gaan bieden, of weer meer dingen mogen of whatever.
Nee hoor, niet omdat je dat gevoel hebt en dat zegt, maar vooral omdat dat echt het enige is dat je op schijnt te vallen en meent, bijna dagelijks, te moeten meededelen: al die oudjes die zich nergens aan houden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik al maanden, alleen krijg ik altijd miss_sly op mijn dak als ik dat zeg, want zij ziet het niet.
Kuipers had het gisteren in Op 1 over een stijging, dat er half februari piekdagen waren van 160 opnames en inmiddels er ook weer bij zaten van 300+ .quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen is helemaal niet zo erg, het gaat erom dat de ziekenhuizen en IC's niet overvol raken.
We zitten al 2/3 maanden op een relatief stabiel aantal, waarbij de laatste periode er een lichte stijging in de bezetting is, dat was ook gewoon de verwachting omdat de Britse variant ook iets meer besmettingen en dus ziekenuisbezetting veroorzaken, echter de groep die nu in de ziekenhuizen komt word nu gevaccineerd, dus je zult binnen een maand zien dat de besmettingen wellicht nog oplopen, maar de ziekenhuis getallen juist dalen:
[ afbeelding ]
Die pieken komen omdat er op bijvoorbeeld maandag relatief veel opnames zijn, en op zondag juist heel weinig, daarom hou ik een grafiek bij met het 7 daags voorschrijdend gemiddelde, dan zie je dit:quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Kuipers had het gisteren in Op 1 over een stijging, dat er half februari piekdagen waren van 160 opnames en inmiddels er ook weer bij zaten van 300+ .
Ook zag hij geen wezenlijk ander patroon in de ratio besmettingen versus opnames en IC opnames dan tijdens eerdere golven. Het is fijn voor het sterftecijfer dat 90+ en 80+ gevaccineerd zijn maar dat is niet de groep die direct zo snel op een IC terecht komt. Volgens hem gaan die vaccinaties pas half mei een cruciale rol spelen in het daadwerkelijk ontlasten van de zorg omdat dan de zeventig en zestig-plussers gevaccineerd zijn.
Hoe dan ook is het einde in zicht maar met een R van 1.11 en oplopend moet je wel oppassen je zegeningen niet te vroeg te tellen.
Mensen die sociale steun zoeken bij elkaarquote:Op woensdag 24 maart 2021 08:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een ploeg ME’ers die kerk in sturen en ze eens even lekker los laten gaan op dat kerktuig.
Voor een bepaalde duur ja.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het zogenaamde vaccinatie paspoort kent in de meeste voorstellen 3 opties voor een groen vinkje: negatieve test, positieve antistoffentest of gevaccineerd.
Dus daar wordt rekening gehouden dat je niet meer de ziekte kunt overdragen als je covid-19 hebt gehad.
De behoefte aan terrasjes en kroegen is ook groot. Misschien wordt het tijd om die verantwoordelijk te gaan nemen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen die sociale steun zoeken bij elkaar
ME
Hou toch op, volgens mij onderschat je een beetje de waarde en rol van de kerk in die gemeenschap.
Blijkbaar is de behoefte groot, ze nemen die verantwoordelijkheid. Volgens mij is dat ook geen groep mensen die zorg éist als die er niet is. Want gods wil
Het zij zo, niet te moeilijk over doen en al helemaal niet ME zaken roepen
Dat is ook de vraag. Het percentage zal ongetwijfeld hoger zijn maar ik betwijfel of het hoog genoeg is om die dwarse, ouwe grefo's te beschermen. Waarom schrijft de overheid trouwens niet zo'n infantiele handleiding voor kerkbezoek als voor voetbal kijken? Dan ga je meteen niet meer uit plaatsvervangende schaamte.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:02 schreef alors het volgende:
[..]
Zijn er nog besmettingen op Urk dan? De redenering die wordt gegeven is natuurlijk onzin. Maar als daar groepsimmuniteit heerst, laat ze lekker.
Overigens ging alles gewoon al door daar hoor. Underground scholen en aan de anderhalve meter en geen handen schudden deden ze ook niet.
Dat is dat nou weer voor onzin? Die nemen ze juist niet. Dat kunnen ze ook niet en als een van je dierbaren dood wordt gekucht via via komen ze ook niet even langs om verantwoordelijkheid te nemen, of wel?quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen die sociale steun zoeken bij elkaar
ME
Hou toch op, volgens mij onderschat je een beetje de waarde en rol van de kerk in die gemeenschap.
Blijkbaar is de behoefte groot, ze nemen die verantwoordelijkheid. Volgens mij is dat ook geen groep mensen die zorg éist als die er niet is. Want gods wil
Het zij zo, niet te moeilijk over doen en al helemaal niet ME zaken roepen
Omdat je het niet wil faciliteren. En mensen die de regels overtreden hebben de neiging om zich niet aan verdere regels te houdenquote:Op woensdag 24 maart 2021 08:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Waarom schrijft de overheid trouwens niet zo'n infantiele handleiding voor kerkbezoek als voor voetbal kijken? Dan ga je meteen niet meer uit plaatsvervangende schaamte.
Wat een kutstuk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:17 schreef Molo het volgende:
Stukje over het absurde onderscheid tussen Covid en non Covid, en hoe we ermee omgaan met alle schade van doen
https://kompanje.org/2021/03/04/covid-non-covid-long-covid/amp/
Misschien moet de schrijver zijn hoofd even uit zijn reet halen dan.quote:Klaarblijkelijk vinden wij 10.000 doden aan/met COVID-19 heel erg maar vinden we 10.000 doden per jaar aan de gevolgen van longkanker minder erg. In ieder geval hoor ik er zeer weinig over.
https://www.tweedekamer.n(...)04871&did=2021D10796quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:18 schreef groenen het volgende:
Iemand die een linkje heeft naar die kamerbrief van Hugo ?
Mooi stukje maar niet helemaal de waarheid. Deze quote:quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:17 schreef Molo het volgende:
Stukje over het absurde onderscheid tussen Covid en non Covid, en hoe we ermee omgaan met alle schade van doen
https://kompanje.org/2021/03/04/covid-non-covid-long-covid/amp/
Het is nog niet zo hoog maar die stijgende lijn is ook nog niet zo heel lang aan de gang. We weten inmiddels hoe het gaat met exponentiële groei, het lijkt altijd behapbaar tot je vrij abrupt de spreekwoordelijke emmer stront over je heen krijgt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die pieken komen omdat er op bijvoorbeeld maandag relatief veel opnames zijn, en op zondag juist heel weinig, daarom hou ik een grafiek bij met het 7 daags voorschrijdend gemiddelde, dan zie je dit:
[ afbeelding ]
Je ziet inderdaad een stijging, maar die is helemaal niet zo heel hoog, dat is ook loigsch omdat we feitelijk gewoon nog in een afgedempte 2e golf zitten, de 3e golf is er niet, gaat er niet komen, en is er nooit geweest.
Dit pleit toch enorm voor het wijzigen van het beleid naar eerst iedereen 1x prikken ipv vasthouden aan twee vaccinaties?quote:
Je weet wie die schrijver is?quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat een kutstuk.
[..]
Misschien moet de schrijver zijn hoofd even uit zijn reet halen dan.
Dat kun je niet zomaar zonder advies van de fabrikant besluiten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dit pleit toch enorm voor het wijzigen van het beleid naar eerst iedereen 1x prikken ipv vasthouden aan twee vaccinaties?
Exactquote:Op woensdag 24 maart 2021 07:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat sowieso je hoeft maar naar Engeland te kijken om te zien dat dat veel effectiever is. Een prik is dan wellicht niet genoeg voor volledige bescherming maar wel om mensen uit de ziekenhuizen te houden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dit pleit toch enorm voor het wijzigen van het beleid naar eerst iedereen 1x prikken ipv vasthouden aan twee vaccinaties?
Eens. En wat voor naam het geven zal mij een zorg zijn. 2e gofl, verlengde 2e golf. 1 lange tsunami.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is nog niet zo hoog maar die stijgende lijn is ook nog niet zo heel lang aan de gang. We weten inmiddels hoe het gaat met exponentiële groei, het lijkt altijd behapbaar tot je vrij abrupt de spreekwoordelijke emmer stront over je heen krijgt.
De ziekenhuizen volgen pas later en de IC's pas als allerlaatste. Dat zijn gewoon geen goede indicatoren als je een crisissituatie wilt voorkomen.
Deden ze in de UK ook.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kun je niet zomaar zonder advies van de fabrikant besluiten.
Terwijl 'the china virus' uit den boze was.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:16 schreef christmastsunami het volgende:
90% is net als 10% koring bij de appie, het is niks, alles is dus in die flut uitverkoop, 10% is net bijna niets.
als 90% de engelse variant is, is het dus geen engelse variant, het is een virus dat verandert, morrgen hebben we de nederlandse variant, die nog erger is en dan noemen we het de nederlandse variant.
maargoed, goochelen met cijfers door een stel imbecielen, moeten we ook rekening mee houden, ik schat ze op 90%, waarvan 10%................ jeweetwel
Beetje jammer inderdaad dat.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik al maanden, alleen krijg ik altijd miss_sly op mijn dak als ik dat zeg, want zij ziet het niet.
Dat heeft ook met landelijke wetgeving te maken, er zijn ook EU landen die niet goedgekeurde vaccins gebruiken.quote:
Ik ben het zelfs wel eens oneens met Steven Tyler, dus ook dhr. Kompanje ontkomt niet aan mijn gezeik.quote:
Waar we dus weer tot de conclusie komen dat de bureaucratie en het alles maar perfect via de heilige huisjes willen doen niet altijd werkt in een crisis situatie. Precies de conclusie die hier al lang geroepen wordt en gisteren ook nog een keer bij Beau naar voren kwam.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heeft ook met landelijke wetgeving te maken, er zijn ook EU landen die niet goedgekeurde vaccins gebruiken.
Heel veel 60+ schijnbaar. Maar ook 70+ is nog lang niet gevaccineerd.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact
Wie belandt er op de ic? Als het om ic opnames te doen is.
Blijf veel besluiten echt raar vinden.
De journalist was vast even plassen toen Rutte erbij vermeldde dat wanneer de cijfers positiever worden er voor 20 april al versoepelingen komen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo. Die zit. Het is de NRC ook opgevallen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)ik-tempo-op-a4036978
Het punt is daat Kompanje dus niet heel dwingerig zijn mening geeft, hij filosofeert juist waarom een andere denkwijze over Covid eigenlijk helemaal niet zo vreemd is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben het zelfs wel eens oneens met Steven Tyler, dus ook dhr. Kompanje ontkomt niet aan mijn gezeik.
Ben alleen bang dat als het 1 juno is, dat deze grafiek nieuwe maanden heeft augustus en september ofso.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:26 schreef DireStraits7 het volgende:
En over perspectief gesproken:
[ afbeelding ]
Die groene 'piek' na 1 juni bevalt mij wel.
Je hebt voor en nadelen aan wetgeving, op het moment dat je in een crisis zomaar allerlei wettelijke zaken gaat veranderen zullen er ongetwijfeld ook nadelen ontstaan.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:34 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Waar we dus weer tot de conclusie komen dat de bureaucratie en het alles maar perfect via de heilige huisjes willen doen niet altijd werkt in een crisis situatie. Precies de conclusie die hier al lang geroepen wordt en gisteren ook nog een keer bij Beau naar voren kwam.
Bijna een half jaar later dan oa GB en Israel.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Heel veel 60+ schijnbaar. Maar ook 70+ is nog lang niet gevaccineerd.
Volgens Kuipers ligt dat omslagpunt in mei en gaat de wereld er dan pas echt anders uitzien. Wat ik ook wel een beetje eng vind want waarschijnlijk zijn wij pas ergens in de zomer aan de beurt voor een prik dus kans op besmetting zal gaan toenemen naarmate de ziekenhuizen leger worden.
Hoewel volkomen begrijpelijk hoef ik niet op de valreep zo nodig nog even Corona te krijgen.
Dat zou ik nog wel met een korreltje zout nemen, volgens zijn schema gaan we 1/3e van de Nederlandse bevolking prikken in juni.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:20 schreef Celestien het volgende:
Dus... Gezien mijn leeftijd kan ik volgens Hugo ergens begin juni en vaccinatie verwachten. Hoop het echt. Iets meer dan twee maanden wachten. Kan er nog wel bij.
https://www.rijksoverheid(...)-jonge-23-maart-2021quote:Half april hebben we 4 miljoen prikken gezet. De meeste mensen met een hoog medisch risico en de meeste 80 plussers hebben dan een eerste prik gehad. Begin mei zitten we op ruim 5 miljoen prikken. Dan hebben de mensen ouder dan 70 hun eerste vaccin gekregen. En half mei geldt dat voor de 60-plussers. En dan zijn we bij begin juni: 11 miljoen prikken gezet en half juni hebben ook de 50-plussers een vaccin gehad. En de veertigers en de dertigers zijn ook in juni aan de beurt, en de twintigers eind juni/begin juli.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |