quote:Linkse twitteraars geïntimideerd met huisbezoek extreemrechts
Volgers van het extreemrechtse twitteraccount Vizier Op Links hebben prominente linkse twitteraars thuis opgezocht en geïntimideerd. Daarbij werden flyers achtergelaten met het logo van het extremistische account en de boodschap dat de woning ‘geobserveerd’ wordt. Ook wordt op de flyer gevraagd tips over linkse personen door te geven aan Vizier Op Links.
Het gaat om historicus Nadia Bouras en GroenLinkser Huub Bellemakers. Bouras deelde zondag een foto van de bij haar thuis aangetroffen flyer, waarna Bellemakers hetzelfde deed. Hij ontving de flyers al eerder, maar besloot er toen niets over te zeggen om geen negatieve aandacht te genereren. Wel deed hij aangifte.
Op Twitter spreken veel mensen zich uit tegen de fascistische tactieken van het Vizier op Links-account, ook wordt Twitter zelf opgeroepen het account offline te halen. Het account is al tijden bezig om uitgesproken linkse mensen een doelwit te maken, onder andere door persoons- en adresgegevens online te zetten waarna volgers van het account die personen belagen. Dat gebeurde bijvoorbeeld eerder dit jaar bij een lid van antiracisme-organisatie We Promise. Nadat Vizier Op Links haar adres bekendmaakte, ontving ze op haar thuisadres bedreigingen. Ook zorgde een gerichte haatcampagne richting haar werkgever ervoor dat de vrouw haar baan kwijtraakte.
Dat het anonieme account onverbloemd rechtsextremistisch is, was voor enkele media eerder geen probleem om Vizier Op Links als bron op te voeren. Onder meer de NOS had er geen probleem mee om de verdachtmakingen vanaf het account te gebruiken als ‘neutraal’ onderdeel van berichtgeving en ook het Algemeen Dagblad noemde het simpelweg een ‘activistisch platform’.
Tja verdient niet echt de schoonheidsprijs maar wat kun je aan dat account doen? Dit gaat daar buiten om toch?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:55 schreef Mikeytt het volgende:
Zag de tweet van mevrouw Bouras ook langskomen op Twitter.
Snap niet hoe dat Vizier op Links nog niet aangepakt is??
Eigenlijk is dit oud nieuws en het OM doet hier niets aan.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:54 schreef Starhopper het volgende:
Manmanman....... dit gaat wel erg ver.![]()
![]()
![]()
Hopelijk gaat de politie hier iets tegen doen.
Ja. Me2 en na wat googlen kwam ik erachter dat bij veel meer mensen een boodschap is achtergelaten.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:55 schreef Mikeytt het volgende:
De whataboutism is ook gemaakt. Ik heb de bingokaart bijna vol.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:02 schreef Netsplitter het volgende:
De antifa wordt niet aangepakt, dus waarom moet dit dan wel aangepakt worden? Vanwege de intimiderende factor?
klopt heb er nog wel een. Wie zaait die oogst. Wat zei RaRa ook al weer uit monde van die terrorist?quote:Op zondag 21 maart 2021 13:03 schreef recursief het volgende:
[..]
De whataboutism is ook gemaakt. Ik heb de bingokaart bijna vol.
De opening van de envelop is te klein voor de brief die eruit is gekomen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ twitter ]
--------------------
Manmanman....... dit gaat wel erg ver.![]()
![]()
![]()
Hopelijk gaat de politie hier iets tegen doen.
Als je met twee maten meet ben je een hypocriet, daar helpt whataboutism roepen niet tegne.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:03 schreef recursief het volgende:
[..]
De whataboutism is ook gemaakt. Ik heb de bingokaart bijna vol.
Een andere nieuwssite heeft er nog niet over geschreven. Ik had graag een andere bron gepakt. Maar de tweets spreken voor zich. Dat lijkt mij verder geen reden om dit topic naar ONZ te verbannen.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:20 schreef thedeedster het volgende:
Gaarne geen JOOP propaganda in Nieuws. Dat past beter in ONZ.
Alhoewel ik het schandalig onfatsoenlijk en kwalijk vind deze praktijken, is het denk ik op het moment niet mogelijk om dit aan te pakken omdat er geen sprake is van een echte bedreiging. Wel is dit intimidatie naar mijn mening.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:09 schreef Farenji het volgende:
Fascistoide intimidatiepraktijken. Opsporen en berechten.
En de eerste fascist die dit goedpraat is ook al gesignaleerd.
Ik vind JOOP een virulente haatsite. Ik kom er desalniettemin graag. Uit leedvermaak, dat dan weer wel.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een andere nieuwssite heeft er nog niet over geschreven. Ik had graag een andere bron gepakt. Maar de tweets spreken voor zich. Dat lijkt mij verder geen reden om dit topic naar ONZ te verbannen.
quote:Ook zorgde een gerichte haatcampagne richting haar werkgever ervoor dat de vrouw haar baan kwijtraakte.
Het idee is dat men alleen rechts in de gaten mag worden houden, links niet want die zijn moreel verlicht. Dus überhaupt het al in je hoofd halen om een twitteracount te runnen over links getuigd van extremisme.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het te ver gaan om dat bij huisadressen te doen, en het is in die zin extreem. Maar ik heb van VoL nog nooit iets extreem-rechts gelezen. Dus de TT klopt niet.
[..]
Als je met twee maten meet ben je een hypocriet, daar helpt whataboutism roepen niet tegne.
quote:Op zondag 21 maart 2021 13:45 schreef KroketBroodje het volgende:
Als we bedreigingen van links accepteren, zoals dit jaar al genoeg is gedaan, zal dat ook bij rechts gebeuren
Klopt, dit zijn Antifa en Blackstapo methoden. Ik vond het prima dat ze allerlei netwerkjes en geldstromen in beeld brachten, en zo'n sticker plakken bij kantoren van ProDemos, het OM of de Postcodeloterij of zo vind ik prima kunnen. Maar kantoor en huisadres zijn wezenlijk verschillende dingen.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:38 schreef Dejannn het volgende:
Mensen thuis lastig proberen te vallen of intimideren kan echt niet. En ook zal zijn het maar flyers, dit valt naar mijn mening zeker in de categorie grensoverschrijdend.
Tja, taal en propaganda. Maak een woordje als 'whataboutism' en een heleboel simpele zielen denken gewoon weer met twee maten te kunnen meten. Nee, dezelfde maat is een geldig en sterk argument.quote:Het idee is dat men alleen rechts in de gaten mag worden houden, links niet want die zijn moreel verlicht. Dus überhaupt het al in je hoofd halen om een twitteracount te runnen over links getuigd van extremisme.
Zoals je zelf al aangeeft is hier de dubbele standaard weer duidelijk zichtbaar.
Ja maar hullie!quote:Op zondag 21 maart 2021 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het te ver gaan om dat bij huisadressen te doen, en het is in die zin extreem. Maar ik heb van VoL nog nooit iets extreem-rechts gelezen. Dus de TT klopt niet.
[..]
Als je met twee maten meet ben je een hypocriet, daar helpt whataboutism roepen niet tegne.
Hetzelfde dat Baudet al meermaals zijn huis beklad is en beplakt, door 1 persoon die meermaals is geïdentificeerd. Het OM doet niets tegen zulke lui.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:55 schreef Mikeytt het volgende:
Ze doxen en intimideren hun targets zeer regelmatig. Dat kan ik niet rijmen met jouw eerste zin.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:08 schreef Treinhoer het volgende:
Over het algemeen kan ik Vizier op Links prima hebben. De boel laten zien voor wat het is. Maar je moet niet naar mensen hun huis gaan of adressen bekend maken. Dat is laag. Hou het bij feiten.
Ik wist niet dat ze doxen. Dat is net zo goed not done. Intimidatie vind ik dubbel. Als je laat zien wat iemand aan daden heeft gedaan is dat niets mis mee. Dat dat intimiderend overkomt voor lijdend voorwerp is vervelend.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:12 schreef recursief het volgende:
[..]
Ze doxen en intimideren hun targets zeer regelmatig. Dat kan ik niet rijmen met jouw eerste zin.
'Rechts' (lees: anti-immigratie en complotmeuk) heeft al een tijdje een vrijbrief onder het mom van vaderlandsliefde.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:14 schreef trein2000 het volgende:
Dit soort achterlijke intimidatie goedpraten
Schandalig is het, en niks anders.
quote:Op zondag 21 maart 2021 14:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ach een beetje stickers plakken moet toch kunnen, is niet dat ze meteen overgaan op geweld, intimidatie en censuur naar linkse maatstaven? Wat een gehuil over wat stickers uit een kamp wat ik nog nooit heb gehoord over het bekladden of het ingooien van ruiten bij PVV of forum stemmers.
Duidelijk dat het linkse kamp weer moord en brand schreeuwt zodra ze geconfronteerd worden met hun eigen tactieken.
Niet dan? Is toch niet dat ze met taarten in het gezicht gooien vol met ontlasting of menstruatie bloed? Zijn maar stickers, en daar is dan vanuit het bekende kamp weer ophef over terwijl ze die extremere tactieken uit hun eigen kamp doodzwijgen of toejuichen. Hypocriet gehuil allemaal. In Venlo nu een hoop mafklappers dis straatbordjes beplakken tegen de racistische blanke man, waarom daar geen ophef over?quote:
Welk kamp? Welke kampen? Is jouw wereldbeeld echt zo ontiegelijk dualistisch? Denk je nou echt dat normale linkse en rechtse mensen hier achter staan? Dat die tuthola met d'r taart of die pang pang roeper het summum van links (alle 9 zetels, lol) betreft?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Niet dan? Is toch niet dat ze met taarten in het gezicht gooien vol met ontlasting of menstruatie bloed? Zijn maar stickers, en daar is dan vanuit het bekende kamp weer ophef over terwijl ze die extremere tactieken uit hun eigen kamp doodzwijgen of toejuichen. Hypocriet gehuil allemaal. In Venlo nu een hoop mafklappers dis straatbordjes beplakken tegen de racistische blanke man, waarom daar geen ophef over?
Aangezien je zelf niet eens weet waar links en rechts voor staan, getuige je gelijktrekking van PVV met Forum, zou ik eerst nog eens een cursus politiek volgen aleer je weer staat te briesen.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Niet dan? Is toch niet dat ze met taarten in het gezicht gooien vol met ontlasting of menstruatie bloed? Zijn maar stickers, en daar is dan vanuit het bekende kamp weer ophef over terwijl ze die extremere tactieken uit hun eigen kamp doodzwijgen of toejuichen. Hypocriet gehuil allemaal. In Venlo nu een hoop mafklappers dis straatbordjes beplakken tegen de racistische blanke man, waarom daar geen ophef over?
Valt me al jaren op dat zodra links geconfronteerd wordt met hun eigen argumenten en tactieken de schuim weer in hun mondhoeken staat, hypocriet clubje is het.
Mooie opmerking, TT trouwens niet gelezen? Of past de opmerking "extreem-rechts" wel in jouw straatje?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aangezien je zelf niet eens weet waar links en rechts voor staan, getuige je gelijktrekking van PVV met Forum, zou ik eerst nog eens een cursus politiek volgen aleer je weer staat te briesen.
Ik heb jou niet gehoord toen dat dierenasiel doodsbedreigingen kreeg na een interview met wilders? Heb jou ook niet gehoord toen ze het huis van Baudet hadden beklad? Nee dat wordt doodgezwegen of zelfs toegejuicht, daar hoef ik nog niet eens voor terug te zoeken want ik weet inmiddels hoe de geesteszieke en hypocriete geest van menig linksmens werkt.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welk kamp? Welke kampen? Is jouw wereldbeeld echt zo ontiegelijk dualistisch? Denk je nou echt dat normale linkse en rechtse mensen hier achter staan? Dat die tuthola met d'r taart of die pang pang roeper het summum van links (alle 9 zetels, lol) betreft?
Daarbij: wat is precies links nog, tegenwoordig? Aangezien je zelf niet eens de discrepantie ziet wanneer je PVV en Forum in een adem noemt.
Als we het hebben over mensen die werkelijk in alles wat afwijkt van een anti-immigratiestandpunt 'links' menen op te merken, klopt dat heel aardig ja. Typisch namelijk dat dat 'vizier op links' voornamelijk, zeg maar enkel, inzoomt op zaken als islam, immigratie en integratie.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Mooie opmerking, TT trouwens niet gelezen? Of past de opmerking "extreem-rechts" wel in jouw straatje?
Volgens mij ben jij de enige die hier staat te briesen. Je bent weer dusdanig getriggered door dit topic dat je drie keer achter elkaar moet postenquote:Op zondag 21 maart 2021 14:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aangezien je zelf niet eens weet waar links en rechts voor staan, getuige je gelijktrekking van PVV met Forum, zou ik eerst nog eens een cursus politiek volgen aleer je weer staat te briesen.
Uiteraard kun je daar een quote van vinden, dat ik dergelijke zaken heb 'toegejuicht'.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik heb jou niet gehoord toen dat dierenasiel doodsbedreigingen kreeg na een interview met wilders? Heb jou ook niet gehoord toen ze het huis van Baudet hadden beklad? Nee dat wordt doodgezwegen of zelfs toegejuicht, daar hoef ik nog niet eens voor terug te zoeken want ik weet inmiddels hoe de geesteszieke en hypocriete geest van menig linksmens werkt.
Welnee, als ik getriggered was ging ik stickers bij mensen thuis opplakken.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:31 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de enige die hier staat te briesen. Je bent weer dusdanig getriggered door dit topic dat je drie keer achter elkaar moet posten.
Ja goed punt maar aan de andere kant heb je dus ook gewoon datzelfde geklaag. Alleen dan is het geen Islam en immigratie, maar diversiteit en de LGBT.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als we het hebben over mensen die werkelijk in alles wat afwijkt van een anti-immigratiestandpunt 'links' menen op te merken, klopt dat heel aardig ja. Typisch namelijk dat dat 'vizier op links' voornamelijk, zeg maar enkel, inzoomt op zaken als islam, immigratie en integratie.
Maar goed, je hebt je zin wat dat betreft: links is kapot, en dankzij simpele zielen die werkelijk denken dat rechts alleen maar voor kaas en klompen en dichte moskeeën staat, en daarom maar vol rechts stemmen en alles wat neigt naar links afdoen als het kwade zelve, mogen Jan Modaal, jij en ik dus, straks in de heerlijke rechtse samenleving flexibel jobhoppen tot de dood.
Gefeliciteerd nog met de 'overwinning'.
Hier komt dus toch boven water waarom jij zo linksgeoriënteerd bent. Interessant om te zien.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als we het hebben over mensen die werkelijk in alles wat afwijkt van een anti-immigratiestandpunt 'links' menen op te merken, klopt dat heel aardig ja. Typisch namelijk dat dat 'vizier op links' voornamelijk, zeg maar enkel, inzoomt op zaken als islam, immigratie en integratie.
Maar goed, je hebt je zin wat dat betreft: links is kapot, en dankzij simpele zielen die werkelijk denken dat rechts alleen maar voor kaas en klompen en dichte moskeeën staat, en daarom maar vol rechts stemmen en alles wat neigt naar links afdoen als het kwade zelve, mogen Jan Modaal, jij en ik dus, straks in de heerlijke rechtse samenleving flexibel jobhoppen tot de dood.
Gefeliciteerd nog met de 'overwinning'.
Niet georiënteerd hoor. Gewoon links.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:41 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Hier komt dus toch boven water waarom jij zo linksgeoriënteerd bent. Interessant om te zien.
Hoeveel zetels heeft Syl?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja goed punt maar aan de andere kant heb je dus ook gewoon datzelfde geklaag. Alleen dan is het geen Islam en immigratie, maar diversiteit en de LGBT.
Henk en Ingrid zien gejank over zwarte Piet, genderneutrale omroepberichten op het station en denken flikker op met die onzin en stemmen populistisch rechts. Dus daar gaat dan je kans om het milieuprobleem of de verziekte huizenmarkt aan te pakken. Want het volk ziet links als Sylvana die alleen maar loopt te janken op de witte mensen.
Ik dacht één? Maar wat ik bedoel is links heeft erg sterke punten en op veel punten gewoon gelijk. Maar omdat alles in het extreme trekt schrikt het veel mensen juist af.quote:
SP is dan ook de enige linkse partij die er nog is.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:48 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik dacht één? Maar wat ik bedoel is links heeft erg sterke punten en op veel punten gewoon gelijk. Maar omdat alles in het extreme trekt schrikt het veel mensen juist af.
De SP maakte zich bijvoorbeeld erg sterk tijdens de toeslagenaffaire. Dat is iets wat linkse partijen ook horen te doen vind ik. Alleen dan krijg je dus weer mensen van "ja maar dan komen er ook weer meer moslims naar Nederland als ik links stem."
Nou, ik kan mij ook nog wel herinneren dat je eens stelde dat het niet om jezelf ging, jij had alle schaapjes op het droge zei je. Het ging om de anderen. Dat blijkt dus nu niet te kloppen, het gaat je ook om jezelf. En omdat je dus ziet dat anderen het (veel) beter hebben dan jijzelf, triggert dat jaloezie en afgunst. Iets dat dan weer terug is te vinden in jouw soms heetgebakerde rants over de economische aspecten van rechtse politiekquote:Op zondag 21 maart 2021 14:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet georiënteerd hoor. Gewoon links.
Maar daar kom je nog wel achter wanneer je zelf ontdekt hoe het arbeidsproces eruit ziet, wat rechts en links is.
quote:Op zondag 21 maart 2021 14:45 schreef Hathor het volgende:
Zulk soort praktijken kunnen en mogen nooit getolereerd worden, pak die lui van die site maar aan.
Ik heb ook mijn schaapjes op het droge. Weet je hoe dat komt? Door daar keihard voor te werken en te sparen. En als ik de rest straks kan beleggen in goud of vastgoed, dan ga ik dat ook doen, juist om deze hele ratrace voorgoed achter te kunnen laten. Zou echter graag zien dat de rest van Nederland dat ook kan doen.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:49 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Nou, ik kan mij ook nog wel herinneren dat je eens stelde dat het niet om jezelf ging, jij had alle schaapjes op het droge zei je. Het ging om de anderen. Dat blijkt dus nu niet te kloppen, het gaat je ook om jezelf. En omdat je dus ziet dat anderen het (veel) beter hebben dan jijzelf, triggert dat jaloezie en afgunst. Iets dat dan weer terug is te vinden in jouw soms heetgebakerde rants over de economische aspecten van rechtse politiek.
Grappig, hoe zie je voor je dat er arbeidsrecht en sociale zekerheid kan zijn als je ondertussen de grenzen open gooit en globalisme propageert?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb ook mijn schaapjes op het droge. Weet je hoe dat komt? Door daar keihard voor te werken en te sparen. En als ik de rest straks kan beleggen in goud of vastgoed, dan ga ik dat ook doen, juist om deze hele ratrace voorgoed achter te kunnen laten. Zou echter graag zien dat de rest van Nederland dat ook kan doen.
Punt is: ik ben en blijf Jan Modaal, en JARVIS ook, en de enige manier waarop wij, en het gros van Nederland, iets op kan bouwen, is wanneer er fatsoenlijk arbeidsrecht en sociale zekerheid is.
Maar ik zei al: dat moet jij allemaal nog ontdekken, hoe dat werkt: werken.
Verder, wanneer studenten het gaan hebben over jaloezie en afgunst, weet ik wel hoe laat het is. Ga eerst eens wat doen voor deze maatschappij waar je zo'n fikse mening over hebt.
Waar propageer ik open grenzen en globalisme?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:57 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Grappig, hoe zie je voor je dat er arbeidsrecht en sociale zekerheid kan zijn als je ondertussen de grenzen open gooit en globalisme propageerd?
Dat vond Nadia ook niet kunnen.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:01 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Hetzelfde dat Baudet al meermaals zijn huis beklad is en beplakt, door 1 persoon die meermaals is geïdentificeerd. Het OM doet niets tegen zulke lui.
Treurig maar waar.
Ha, bevestigt meteen mijn argumentatie in dit topic. Typisch gedrag uit die hoek, had niet anders verwacht.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat vond Nadia ook niet kunnen.
Oh wacht....
[ twitter ]
Ik snap dan niet hoe je zo anti-trump was. dat is namelijk de essentie van de hele trump bewegingquote:Op zondag 21 maart 2021 14:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar propageer ik open grenzen en globalisme?
Ben juist degene geweest die altijd heeft gesteld dat dit leidt tot oneerlijke concurrentie op de arbeidsmarkt, vooral in de lagere klassen.
De simpelheid
Dat kan ook, met de juiste keuzes, inzet en ambitie om te willen leren en jezelf te ontwikkelen. Dat laatste was ook iets wat jij zo'n vervelende tendens vond stelde je nog.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb ook mijn schaapjes op het droge. Weet je hoe dat komt? Door daar keihard voor te werken en te sparen. En als ik de rest straks kan beleggen in goud of vastgoed, dan ga ik dat ook doen, juist om deze hele ratrace voorgoed achter te kunnen laten. Zou echter graag zien dat de rest van Nederland dat ook kan doen.
Dat is er ook, alleen we gaan niet nog meer gratis geld uitdelen. Jammer héquote:Op zondag 21 maart 2021 14:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Punt is: ik ben en blijf Jan Modaal, en JARVIS ook, en de enige manier waarop wij, en het gros van Nederland, iets op kan bouwen, is wanneer er fatsoenlijk arbeidsrecht en sociale zekerheid is.
Ik heb je dit argument al meermaals zien maken, en ook ben je geregeld aan het vissen geweest naar wat ik dan zou doen. Maar je slaat de plank hier een beetje mis. Ik heb redelijk wat bijbaantjes gehad en werk nu ook naast mijn studie. Ik ben ook door mijn ouders al op jonge leeftijd aangespoord (min of meer gedwongen) om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik weet dus heel goed waar ik het over heb. Alleen onze visie is wat anders, ik steek in op eigen verantwoordelijkheid en juiste keuzes, waar jij wil dat de overheid jouw zakken nog extra vult door kapitaal af te pakken van mensen die meer hebben dan jij. Een zeer egoïstische en jaloerse insteek naar mijn mening.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar ik zei al: dat moet jij allemaal nog ontdekken, hoe dat werkt: werken.
Verder, wanneer studenten het gaan hebben over jaloezie en afgunst, weet ik wel hoe laat het is. Ga eerst eens wat doen voor deze maatschappij waar je zo'n fikse mening over hebt.
Witte verf...quote:Op zondag 21 maart 2021 15:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Oh wacht....
[ twitter ]
Dat je een lage kijk op arbeiders hebt was al wel langer duidelijk. Je verder hier nu profileren als 'harde werker' die de juiste keuzes maakt, en dat mensen die vragen om sociale zekerheid en een vast contract dat doen vanuit een 'egocentrische afgunst en jaloezie' geeft enkel aan dat je werkelijk geen idee hebt hoe de wereld in elkaar steekt. Alleen al dat dedain: dat is 'kapitaal afpakken' om 'zakken te vullen'. De arrogantie. En dan overal 'morele verhevenheid' in zien... tenenkrommend.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:08 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat kan ook, met de juiste keuzes, inzet en ambitie om te willen leren en jezelf te ontwikkelen. Dat laatste was ook iets wat jij zo'n vervelende tendens vond stelde je nog.
[..]
Dat is er ook, alleen we gaan niet nog meer gratis geld uitdelen. Jammer hé.
[..]
Ik heb je dit argument al meermaals zien maken, en ook ben je geregeld aan het vissen geweest naar wat ik dan zou doen. Maar je slaat de plank hier een beetje mis. Ik heb redelijk wat bijbaantjes gehad en werk nu ook naast mijn studie. Ik ben ook door mijn ouders al op jonge leeftijd aangespoord (min of meer gedwongen) om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik weet dus heel goed waar ik het over heb. Alleen onze visie is wat anders, ik steek in op eigen verantwoordelijkheid en juiste keuzes, waar jij wil dat de overheid jouw zakken nog extra vult door kapitaal af te pakken van mensen die meer hebben dan jij. Een zeer egoïstische en jaloerse insteek naar mijn mening.
Ik raad je crypto aan etto. Beleggen in vastgoed is moreel verwerpelijkquote:Op zondag 21 maart 2021 14:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Crypto vertrouw ik niet.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:12 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik raad je crypto aan etto. Beleggen in vastgoed is moreel verwerpelijk
Hoezo is beleggen in vastgoed moreel verwerpelijk? Ik zou dan eerder het beleggen in crypto moreel verwerpelijk vinden vanwege het enorme energieverbruik dat hiermee gepaard gaat is en omdat veel criminelen er gebruik van maken.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:12 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik raad je crypto aan etto. Beleggen in vastgoed is moreel verwerpelijk
En nu maar afwachten af deze mevrouw óók uit haar groep wordt verstoten, omdat Wilders iets over je tweet.quote:
Dit is weer één van jouw uiterst vreemde conclusies. Als eerste, wat is een arbeider? Voor mij is dat iedereen die werkt voor een loon, kortom een heel groot deel van Nederland. En of iemand dan 2000 euro of 6000 euro salaris krijgt maakt daarin weinig verschil.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je een lage kijk op arbeiders hebt was al wel langer duidelijk. Je verder hier nu profileren als 'harde werker' die de juiste keuzes maakt, en dat mensen die vragen om sociale zekerheid en een vast contract dat doen vanuit een 'egocentrische afgunst en jaloezie' geeft enkel aan dat je werkelijk geen idee hebt hoe de wereld in elkaar steekt. Alleen al dat dedain: dat is 'kapitaal afpakken' om 'zakken te vullen'. De arrogantie. En dan overal 'morele verhevenheid' in zien... tenenkrommend.
Werk ze, dejannn
Alleen jij wil het idee pushen dat "arbeiders" een soort onderdrukte klasse zijn. En als de persoon die 6000 euro krijgt, niet grof wil inleveren om het leven van de persoon die 2000 euro krijgt, van meer luxe te voorzien, dan kijk je neer op arbeiders. Helaas, maar zo werkt het dus nietquote:ar·bei·der (de; m,v; meervoud: arbeiders)
1 iem. die in dienst van een ander (hand)werk verricht
https://www.vandale.nl/gr(...)s/betekenis/arbeider
quote:Op zondag 21 maart 2021 15:31 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit is weer één van jouw uiterst vreemde conclusies. Als eerste, wat is een arbeider? Voor mij is dat iedereen die werkt voor een loon, kortom een heel groot deel van Nederland. En of iemand dan 2000 euro of 6000 euro salaris krijgt maakt daarin weinig verschil.
[..]
Alleen jij wil het idee pushen dat "arbeiders" een soort onderdrukte klasse zijn. En als de persoon die 6000 euro krijgt, niet grof wil inleveren om het leven van de persoon die 2000 euro krijgt, van meer luxe te voorzien, dan kijk je neer op arbeiders. Helaas, maar zo werkt het dus niet.
Was het maar waar dat arbeiders 2000 euro krijgen. In de regel is dat toch wel wat minder.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:31 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit is weer één van jouw uiterst vreemde conclusies. Als eerste, wat is een arbeider? Voor mij is dat iedereen die werkt voor een loon, kortom een heel groot deel van Nederland. En of iemand dan 2000 euro of 6000 euro salaris krijgt maakt daarin weinig verschil.
[..]
Alleen jij wil het idee pushen dat "arbeiders" een soort onderdrukte klasse zijn. En als de persoon die 6000 euro krijgt, niet grof wil inleveren om het leven van de persoon die 2000 euro krijgt, van meer luxe te voorzien, dan kijk je neer op arbeiders. Helaas, maar zo werkt het dus niet.
Floripas...quote:Op zondag 21 maart 2021 15:00 schreef SpaceOddity het volgende:
Oh wacht....
[ twitter ]
Dat zag ik ook.quote:
Terroristen nog wel, nou nou.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:50 schreef mcmlxiv het volgende:
Vizier op Links. Extreem-rechtse terroristen. Hopelijk worden ze snel opgesloten.
Jazeker. Deze beweging is de lijn overgegaan van fundamentalisten naar terrorisme. Stap 1 over de lijn is intimidatie en terreur, daar zijn ze nu.. Stap 2, vernieling, brandstichting, geweld zal wel niet lang op zich laten wachten.quote:
Leo heeft al twee stickervellen besteld.quote:Op zondag 21 maart 2021 16:00 schreef Alpha0 het volgende:
Heeft Leo Lucassen er ook één mogen ontvangen? Dat is toch wel de allergrootste opperdeugerd, denk dat hij gekrenkt is als hij overgeslagen is.
Klinkt als: zij is helemaal geen lievertje, en heeft een koekje van eigen deeg gekregen. 2x fout is nog niet meteen goed, maar iets eenzijdig belichten is ook weer een uiterste.quote:
Interessant. Fundamentalisme, waar moet ik dan precies aan denken? Het creëren van twitteraccount dat zich focust op linksgeoriënteerde groeperingen en individuen valt hieronder?quote:Op zondag 21 maart 2021 16:05 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jazeker. Deze beweging is de lijn overgegaan van fundamentalisten naar terrorisme. Stap 1 over de lijn is intimidatie en terreur, daar zijn ze nu.. Stap 2, vernieling, brandstichting, geweld zal wel niet lang op zich laten wachten.
Of ze ooit bij stap 3 komen is nog onvoorspelbaar. Veel zal afhangen van justitie.
Mwah, de toon en aard van Vizier op Links is moet niet gedownplayed worden hoor pure opruiing.quote:Op zondag 21 maart 2021 16:23 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Interessant. Fundamentalisme, waar moet ik dan precies aan denken? Het creëren van twitteraccount dat zich focust op linksgeoriënteerde groeperingen en individuen valt hieronder?
Een wat cynisch grapje/post over die verf bij baduet is toch mag ik hopen geen legitimatie voor dit soort praktijken.quote:Op zondag 21 maart 2021 16:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klinkt als: zij is helemaal geen lievertje, en heeft een koekje van eigen deeg gekregen. 2x fout is nog niet meteen goed, maar iets eenzijdig belichten is ook weer een uiterste.
Lijkt me ook niet dat iemand daarom ontslagen wordt.quote:Op zondag 21 maart 2021 16:37 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Een wat cynisch grapje/post over die verf bij baduet is toch mag ik geen legitimatie voor dit soort praktijken.
Deze man is ook links. Het is altijd sterker om zoiets te zeggen terwijl je het voor een tegenstander opneemt.quote:Op zondag 21 maart 2021 16:38 schreef ijs_beer het volgende:
Verder vond ik dit ook wel een goede:
[ twitter ]
Gelachen, waarvoor dank.quote:Op zondag 21 maart 2021 16:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Deze man is ook links. Het is altijd sterker om zoiets te zeggen terwijl je het voor een tegenstander opneemt.
Aha, ik begrijp dat jij het normaal vindt dat een groepering mensen thuis opzoekt en intimiderende stickers op hun deuren/ruiten plakt. Interessantquote:Op zondag 21 maart 2021 16:23 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Interessant. Fundamentalisme, waar moet ik dan precies aan denken? Het creëren van twitteraccount dat zich focust op linksgeoriënteerde groeperingen en individuen valt hieronder?
Ho ho, het is de bedoeling dat je de dubbele standaard hier negeertquote:Op zondag 21 maart 2021 16:46 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat het punt is dat de 'slachtoffers' in deze zaak mogelijk net zo hard mee hadden gedaan als de rollen andersom waren, en dat dit ook gewoon gebeurt. Het is aan twee kanten pure ellende, en doordat media keer op keer een kant kiezen, wordt het alleen maar erger.
Ik heb eerder in dit topic deze hele actie al sterk zitten afkeuren, dus dit punt gaat niet op. Maar jij stelde dat dit terrorisme was, en voordien was er al sprake van fundamentalisme. Dus ik vroeg daarom wat je dan bedoelde met fundamentalisme ..quote:Op zondag 21 maart 2021 16:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha, ik begrijp dat jij het normaal vindt dat een groepering mensen thuis opzoekt en intimiderende stickers op hun deuren/ruiten plakt. Interessant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |