Nog eentjequote:Op maandag 5 april 2021 23:43 schreef trein2000 het volgende:
Die kandidatuur van Bosma kan wel interessant zijn als we 4 of meer kandidaten krijgen uiteindelijk. Haalt toch een stem of 28 weg bij een andere rechtse kandidaat.
Waarom zou je zoveel liegen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:24 schreef paulgo het volgende:
[..]
Dat zeuren over de onderbuik dat deed die idiote Wim Kok al (maar deze PVDA premier heeft wel 9000 moslims indirect de dood ingejaagd in Srebrenica). Als jij het woord omvolking niet zint, bedenk jij maar een andere term.
Dat paaien van etnische minderheden door de politieke partijen bestaat wel degelijk in de werkelijkheid en is dagelijkse praktijk. Je steekt jouw kop in het zand als je dat niet ziet:
1. Voorkeursbeleid voor allochtone medewerkers bij de overheid
2. Meer geld naar Zwarte scholen.
3. Bij de NPO moet er dagelijks een minimaal aantal gekleurde mensen beeld komen.
4. Het aanstellen van gekleurde kamerleden ter opvulling door de grote partijen.
5. Op universiteiten krijgen allochtone studenten extra beurzen voor vervolgonderzoek.
6. De lobby om statushouders, die nog geen Nederlandse nationaliteit bezitten, deze wel sneller te geven. ( Dit laatste werd om tactische redenen één dag na de verkiezingen in de publiciteit gebracht.)
Zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen van door de politieke partijen
ingestelde "positieve" discriminatie.
Ook bijvoorbeeld de paginagrote advertenties van vluchtelingenwerk twee dagen vóór de laatste verkiezingen in de Volkskrant ( "Stem met jouw hart!") zijn een typisch voorbeeld van politieke beïnvloeding van de kiezer in verkiezingstijd.
Schandalig zijn de standpunten van de PVV en de normalisering van die standpunten door zelfbenoemde ‘hardwerkende Nederlanders’. Noem het fascisme, noem het extreem-rechts, noem het anti-democratische racistische gifpraat, i don’t care, maar keur het af. Luid en duidelijk, zonder voorbehoud of mitsen en maren. Wie dat niet doet, is medeplichtig aan hun maatschappij-ondermijnende politiek.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:10 schreef paulgo het volgende:
Maar iedereen die rechts is zonder duidelijke reden meteen een fascist noemen is schandalig
quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:36 schreef Hanca het volgende:
Wat een totale onzin.
1. Mensen met een andere achtergrond zijn nog altijd zwaar ondervertegenwoordigd.
2. Nee, er gaat wel meer geld naar scholen met veel kinderen met een rugzakje
3. Totale nonsens. Echt volledig uit de lucht gegrepen.
4. Er zaten de laatste 4 jaar praktisch geen 'gekleurde' mensen in de kamer, ook hier zijn de minderheden juist ondervertegenwoordigd
5. Geef maar eens bewijs dat het zo is, ik heb hier nog nooit van gehoord.
6. Dat is geen lobby, dat is het aankaarten van een groot probleem.
Kortom: je hebt een leuk lijstje uit je onderbuik gehaald, er blijft er alleen geen 1 overeind als je het naar de werkelijkheid brengt.
Jullie zijn zelf een stelletje leugenaars maar ook vooral dom als je zo op mijn vorige bericht reageert:quote:
Enige van de huidige kranten die tijdens WOII uitgegeven mocht worden, zoals je weet. De huidige redactie baalt vooral dat ze destijds tot de inval gewacht hebben met hun steun aan Duitsland hahaha.quote:
Jouw eerste bewering klopt maar de meeste huidige kranten bestonden toen nog niet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Enige van de huidige kranten die tijdens WOII uitgegeven mocht worden, zoals je weet. De huidige redactie baalt vooral dat ze destijds tot de inval gewacht hebben met hun steun aan Duitsland hahaha.
Lijkt me enig, ga ik vast sparen om een pand aan de Maliebaan te kunnen kopen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:49 schreef paulgo het volgende:
[..]
Jouw eerste bewering klopt maar de meeste huidige kranten bestonden toen nog niet.
Het is nog altijd zo dat de media de kiezers verschrikkelijk beïnvloeden. Ik geef jou wel een abonnement op de Telegraaf cadeau. Dan denk ik dat jij over vier jaar de NSB opricht.![]()
Vind het daarom altijd wel vermakelijk om te lezen. Ik zie het meer als een soort Joop, maar dan van de andere kant.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:13 schreef ijs_beer het volgende:
Wouter de Winther is wel verschrikkelijk doorzichtig. Dat dan weer wel. Alles links van de VVD valt volgens hem of niet op of is kut. Tja.
Gek dat ook de politiek correcte figuren op dit forum zo´n uitlating accepteren. Mevrouw Arib spreekt goed Nederlands dus iemand om een licht buitenlands accent weigeren vind ik akeliger dan het over `omvolking` hebben, dat al jaren door de politiek in de praktijk wordt gebracht om zoveel mogelijk nieuw stemvee te trekken. Laat Arib daarom maar lekker kamervoorzitster blijven. Ze doet het op een heel beheerste correcte wijze.quote:Op maandag 5 april 2021 18:36 schreef Harvest89 het volgende:
Arib moet echt weg. Dat zeg ik al jarenlang.
Zet daar iemand die fatsoenlijk Nederlands spreekt voor in de plaats.
Ahumquote:Op dinsdag 6 april 2021 11:35 schreef paulgo het volgende:
[..]
Gek dat ook de politiek correcte figuren op dit forum zo´n uitlating accepteren. Mevrouw Arib spreekt goed Nederlands dus iemand om een licht buitenlands accent weigeren vind ik akeliger dan het over `omvolking` hebben, dat al jaren door de politiek in de praktijk wordt gebracht om zoveel mogelijk nieuw stemvee te trekken. Laat Arib daarom maar lekker kamervoorzitster blijven. Ze doet het op een heel beheerste correcte wijze.
Het is maar wat je licht noemt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:35 schreef paulgo het volgende:
Mevrouw Arib spreekt goed Nederlands dus iemand om een licht buitenlands accent weigeren vind ik akeliger dan het over `omvolking` hebben
We weten dat jij dat vindt, maar je bent op dit forum wel de enige. Lijkt dus meer een hoorgebrek.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is maar wat je licht noemt.
Ik vind haar een zwaar accent hebben, spreekt onduidelijk, en stottert regelmatig.
Ze heeft gewoon een spraakgebrek.
Dat is minder erg in ieder geval dan jouw denkgebrek. T is wel erg kort door de bocht om iemand weg te sturen vanwege een accent en ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat haar afkomst meer de reden is dan haar 'spraakgebrek'.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik vind haar een zwaar accent hebben, spreekt onduidelijk, en stottert regelmatig.
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben, dus dat hoorgebrek is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
We weten dat jij dat vindt, maar je bent op dit forum wel de enige. Lijkt dus meer een hoorgebrek.
Is dat zo? Waar staat dat?quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Er is niks onmogelijks aan: de kamer beslist en kan ook nieuwe verkiezingen uitschrijven.
In het geval van miltenburg werd zij gesteund door de vvd en als gevolg daarvan ook door de coalitie. Ze had dus het vertrouwen van de kamer.
Nou, je hebt 2 medestanders. Applaus, het blijft een onzinnig kutargument waar het grootste deel van de politiek geëngageerden een kamervoorzitter niet om wil vervangen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben, dus dat hoorgebrek is natuurlijk onzin.
Nogmaals ik kaart dit al jaren aan, en toen waren het er meer dan 2.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nou, je hebt 2 medestanders. Applaus, het blijft een onzinnig kutargument waar het grootste deel van de politiek geëngageerden een kamervoorzitter niet om wil vervangen.
In de koran staat toch dat Moslims die de religie begrijpen vergevingsgezind zijn, omdat er geen plaats in hun hart mag zijn voor haat en wrok? Waarom vergeven de moslims dan niet partijen/mensen die niet met hun mee willen? Dat is pas schandalig en afkeuringswaardig.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Schandalig zijn de standpunten van de PVV en de normalisering van die standpunten door zelfbenoemde ‘hardwerkende Nederlanders’. Noem het fascisme, noem het extreem-rechts, noem het anti-democratische racistische gifpraat, i don’t care, maar keur het af. Luid en duidelijk, zonder voorbehoud of mitsen en maren. Wie dat niet doet, is medeplichtig aan hun maatschappij-ondermijnende politiek.
In het reglement van orde staat de kamer haar voorzitter kiest. Tijdens het voorzitterschap van milttenburg heeft het Presidium uitgezocht dat een meerderheid van de kamer ten alle tijden hierop kan terug komen, immers de kamer kiest haar eigen voorzitter. Hoewel strikt gelezen het reglement pagina 9 alleen regels stelt indien het voorzitterschaps tussentijds open komt, er staat geen nadrukkelijke ontslag of wantrouwen procedure.quote:
Wat grappig, vraag je nu om soepele medewerking van degenen die dit land gedwongen zouden moeten verlaten als de PVV aan de macht was?quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:45 schreef torentje het volgende:
In de koran staat toch dat Moslims die de religie begrijpen vergevingsgezind zijn, omdat er geen plaats in hun hart mag zijn voor haat en wrok? Waarom vergeven de moslims dan niet partijen/mensen die niet met hun mee willen? Dat is pas schandalig en afkeuringswaardig.
Weer dit suffe argumentquote:Op dinsdag 6 april 2021 13:45 schreef torentje het volgende:
[..]
In de koran staat toch dat Moslims die de religie begrijpen vergevingsgezind zijn, omdat er geen plaats in hun hart mag zijn voor haat en wrok? Waarom vergeven de moslims dan niet partijen/mensen die niet met hun mee willen? Dat is pas schandalig en afkeuringswaardig.
Jawel, dat zou hij bij elke partij doen. En Ouwehand had toen 30 minuten aangevraagd, waar anderen rond de 3 tot 5 minuten zaten. Dat was toen wel opvallend.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:02 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb niet het idee dat Bosma een onpartijdige voorzitter kan zijn. Ik hoorde hem bij Esther Ouwehand (PvdD) eens zeggen: "mevrouw heeft 30 minuten spreektijd aangevraagd, ik heb het idee dat daar een nulletje teveel staat". Zo'n grap (want dat was het) zou hij bij de PVV of FvD echt nooit maken.
Alle Limburgers voortaan uitsluiten dus.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je komt voor de verkeerde mensen op.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat grappig, vraag je nu om soepele medewerking van degenen die dit land gedwongen zouden moeten verlaten als de PVV aan de macht was?
Sommige fascisten hier zijn nog rotter in hun hoofd dan je je had kunnen voorstellen.
Ja, want alle 2,2 miljard moslims zijn extremisten en salafistenquote:Op dinsdag 6 april 2021 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je komt voor de verkeerde mensen op.
Die fascisten van je kun je bewonderen in de plaatselijke moskee.
Waarom zou je het eerste artikel niet mogen aanpassen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:02 schreef DW457 het volgende:
Waar het om gaat is dat een voorzitter toch op z'n minst de grondwet van ons land mag respecteren. Door kamerlid te zijn van een partij die al gelijk het eerste artikel al niet respecteert maak je jezelf inderdaad ongeschikt. Maakt hem dat een minder mens? Dat hoor je mij niet zeggen. Ik beperk me in deze tot dit punt. Dit heeft dus ook niets met vergevingsgezindheid te maken.
Heb ik nergens gezegd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:37 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, want alle 2,2 miljard moslims zijn extremisten en salafisten
Het aanpassen van de grondwet heeft nogal wat voeten in de aarde. Maar art. 1 is een heel belangrijke en zeker iets wat we zouden moeten koesteren. In de WOII werd duidelijk hoe een samenleving eruit ziet zonder dat artikel. Niet heel wenselijk, vind ik.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom zou je het eerste artikel niet mogen aanpassen?
Kijkend naar dit land zou je naast artikel 1, artikel 6 en 23 ook moeten aanpassen.
Niet letterlijk, maar met die post lijk je het wel te suggereren.quote:
Dat lijkt me eigenlijk wel een prima plan, in vrijwel alle gevallen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:18 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Alle Limburgers voortaan uitsluiten dus.
Als plaatsvervangend misschien. Arib heeft zich daadwerkelijk bewezen als goede Kamervoorzitter.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:48 schreef Ixnay het volgende:
Martin Bosma heeft zich bewezen als goede voorzitter.
Dan is men toch een moslim die niets van zijn religie begrijpt, als men de partijen/mensen niet vergeeft die met moslims niet mee willen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat grappig, vraag je nu om soepele medewerking van degenen die dit land gedwongen zouden moeten verlaten als de PVV aan de macht was?
Sommige fascisten hier zijn nog rotter in hun hoofd dan je je had kunnen voorstellen.
Mee eens dat Arib het goed gedaan heeft en neutraal geweest is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Als plaatsvervangend misschien. Arib heeft zich daadwerkelijk bewezen als goede Kamervoorzitter.
Als je zit zo ziet zet ik mijn geld op Arib, ik denk dat de Bosmastemmers eerder voor haar gaan dan voor Bergkamp. Maar we gaan het zien. Spannend.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
Bergkamp: D66, VVD (58)
Arib: PvdA, PvdD, SP, Denk, CU, Bij1 (33)
Bosma: PVV, FvD, BBB, JA21, SGP (32)
Volt: Bergkamp?
CDA: Arib? Of toch Bergkamp? Of een split?
50+: Arib?
GroenLinks: Arib? (Of een kus naar Rutte?)
Dat geeft Arib (56), Bosma (32), Bergkamp (62)
Arib loopt het risico er in de eerste ronde uit te vliegen als een hele hoop CDA’ers voor Bosma gaan. Kan me het alleen niet voorstellen. Denk dat Bosma misschien nog de stem van 50+ krijgt, maar dan houdt het op.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je zit zo ziet zet ik mijn geld op Arib, ik denk dat de Bosmastemmers eerder voor haar gaan dan voor Bergkamp. Maar we gaan het zien. Spannend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |