abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198876132
Wat een totale onzin.
1. Mensen met een andere achtergrond zijn nog altijd zwaar ondervertegenwoordigd.
2. Nee, er gaat wel meer geld naar scholen met veel kinderen met een rugzakje
3. Totale nonsens. Echt volledig uit de lucht gegrepen.
4. Er zaten de laatste 4 jaar praktisch geen 'gekleurde' mensen in de kamer, ook hier zijn de minderheden juist ondervertegenwoordigd
5. Geef maar eens bewijs dat het zo is, ik heb hier nog nooit van gehoord.
6. Dat is geen lobby, dat is het aankaarten van een groot probleem.

Kortom: je hebt een leuk lijstje uit je onderbuik gehaald, er blijft er alleen geen 1 overeind als je het naar de werkelijkheid brengt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198876179
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:43 schreef trein2000 het volgende:
Die kandidatuur van Bosma kan wel interessant zijn als we 4 of meer kandidaten krijgen uiteindelijk. Haalt toch een stem of 28 weg bij een andere rechtse kandidaat.
Nog eentje ;) Bergkamp, Arib en Bosma nu
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:06:04 #103
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198876590
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:24 schreef paulgo het volgende:

[..]

Dat zeuren over de onderbuik dat deed die idiote Wim Kok al (maar deze PVDA premier heeft wel 9000 moslims indirect de dood ingejaagd in Srebrenica). Als jij het woord omvolking niet zint, bedenk jij maar een andere term.
Dat paaien van etnische minderheden door de politieke partijen bestaat wel degelijk in de werkelijkheid en is dagelijkse praktijk. Je steekt jouw kop in het zand als je dat niet ziet:
1. Voorkeursbeleid voor allochtone medewerkers bij de overheid
2. Meer geld naar Zwarte scholen.
3. Bij de NPO moet er dagelijks een minimaal aantal gekleurde mensen beeld komen.
4. Het aanstellen van gekleurde kamerleden ter opvulling door de grote partijen.
5. Op universiteiten krijgen allochtone studenten extra beurzen voor vervolgonderzoek.
6. De lobby om statushouders, die nog geen Nederlandse nationaliteit bezitten, deze wel sneller te geven. ( Dit laatste werd om tactische redenen één dag na de verkiezingen in de publiciteit gebracht.)

Zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen van door de politieke partijen
ingestelde "positieve" discriminatie.

Ook bijvoorbeeld de paginagrote advertenties van vluchtelingenwerk twee dagen vóór de laatste verkiezingen in de Volkskrant ( "Stem met jouw hart!") zijn een typisch voorbeeld van politieke beïnvloeding van de kiezer in verkiezingstijd.

Waarom zou je zoveel liegen?
Antifa
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:06:16 #104
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_198876595
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 08:10 schreef paulgo het volgende:

Maar iedereen die rechts is zonder duidelijke reden meteen een fascist noemen is schandalig
Schandalig zijn de standpunten van de PVV en de normalisering van die standpunten door zelfbenoemde ‘hardwerkende Nederlanders’. Noem het fascisme, noem het extreem-rechts, noem het anti-democratische racistische gifpraat, i don’t care, maar keur het af. Luid en duidelijk, zonder voorbehoud of mitsen en maren. Wie dat niet doet, is medeplichtig aan hun maatschappij-ondermijnende politiek.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 april 2021 @ 10:09:05 #105
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_198876633
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:39 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Daar lijkt het tussen te gaan.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:09:59 #106
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_198876653
Dat wint Arib met twee vingers in de neus
pi_198876915
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:36 schreef Hanca het volgende:
Wat een totale onzin.
1. Mensen met een andere achtergrond zijn nog altijd zwaar ondervertegenwoordigd.
2. Nee, er gaat wel meer geld naar scholen met veel kinderen met een rugzakje
3. Totale nonsens. Echt volledig uit de lucht gegrepen.
4. Er zaten de laatste 4 jaar praktisch geen 'gekleurde' mensen in de kamer, ook hier zijn de minderheden juist ondervertegenwoordigd
5. Geef maar eens bewijs dat het zo is, ik heb hier nog nooit van gehoord.
6. Dat is geen lobby, dat is het aankaarten van een groot probleem.

Kortom: je hebt een leuk lijstje uit je onderbuik gehaald, er blijft er alleen geen 1 overeind als je het naar de werkelijkheid brengt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom zou je zoveel liegen?
Jullie zijn zelf een stelletje leugenaars maar ook vooral dom als je zo op mijn vorige bericht reageert:
Antwoord op 1, 2: Ik heb nooit gezegd dat het beleid van paaien van medelanders dmv positieve discriminatie succesvol is, in tegendeel het blijkt helaas totaal niet te werken. Maar het is wel degelijk politiek beleid.
3. Wat zit jou nou te lullen? Om "een betere afspiegeling van de maatschappij" te kunnen laten zien moeten er meer allochtonen in beeld op de televisie:

https://www.adformatie.nl/privacy/kamer-valt-over-meer-allochtonen-programmas-po
Omgekeerd is het ook:

Hierbij nog een artikel waarin het VVD-Kamerlid Yesilgöz protesteert tegen plannen om negatieve berichtgeving over allochtonen door de NPO te verhullen.
Ze stelt dat „een door alle belastingbetalers gefinancierde publieke omroep ernaar zou moeten streven om zo objectief en gewetensvol mogelijk de werkelijkheid te tonen, ongeacht of dit een positief of negatief beeld is”.
Zij heeft helemaal gelijk.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/103844/vvd-boos-npo-gaat-allochtoon-knuffelen

Hierbij nog een zo'n voorbeeld:
De overheid en NPO vinden volgens de politiemedewerkers dat Opsporing Verzocht 'een betere afspiegeling van de maatschappij zou kunnen laten zien' als het programma minder Marokkaanse en allochtone verdachten zou tonen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-verzocht~aaf87f04/

4.Onjuist kijk naar de VVD met Dilan Yeşilgöz, Zohair El Yassini, Fahid Minha,s Ulysse Ellian enz.

6. Je praat juist met jouw eigen onderbuik als je geen verband ziet met het vergroten van het aandeel linkse stemmers bij de volgende verkiezingen

[ Bericht 1% gewijzigd door paulgo op 06-04-2021 10:51:57 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:38:54 #108
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198877008
twitter

Politiek analist van nazi-krant De Telegraaf Wouter de Winther, ziet de nominatie van Vera Bergkamp - waarvan al lang bekend was dat ze voorzitter wilde worden - onderdeel van Kaags nieuwe machtspolitiek. Deze man is zo intens geobsedeerd, en dan mag hij ook nog eens elke dag met z'n grafkop aanschuiven bij Jinek om zijn grenzeloze lastercampagnes tegen alles wat 'links' is extra uit te kunnen dragen.
Antifa
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:40:16 #109
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_198877026
‘Nazi-krant.’

Echt... :')
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:41:08 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198877039
Jeetje een politica die macht wil. Het zou verboden moeten worden!
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:44:47 #111
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198877093
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:40 schreef fetX het volgende:
‘Nazi-krant.’

Echt... :')
Enige van de huidige kranten die tijdens WOII uitgegeven mocht worden, zoals je weet. De huidige redactie baalt vooral dat ze destijds tot de inval gewacht hebben met hun steun aan Duitsland hahaha.
Antifa
pi_198877163
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Enige van de huidige kranten die tijdens WOII uitgegeven mocht worden, zoals je weet. De huidige redactie baalt vooral dat ze destijds tot de inval gewacht hebben met hun steun aan Duitsland hahaha.
Jouw eerste bewering klopt maar de meeste huidige kranten bestonden toen nog niet.
Het is nog altijd zo dat de media de kiezers verschrikkelijk beïnvloeden. Ik geef jou wel een abonnement op de Telegraaf cadeau. Dan denk ik dat jij over vier jaar de NSB opricht. *O*
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_198877441
Wat win je als partij eigenlijk met het leveren van een kamervoorzitter? Ik kan me voorstellen dat een goede voorzitter mogelijk positief afstraalt op je partij (hoewel dat effect bij Arib ook wel mee lijkt te vallen), maar andersom kan het net zo goed het geval zijn. Denk dat een Bergkamp als kamervoorzitter eerder negatief dan positief uit zal pakken voor D66.
  dinsdag 6 april 2021 @ 11:11:57 #114
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198877483
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:49 schreef paulgo het volgende:

[..]

Jouw eerste bewering klopt maar de meeste huidige kranten bestonden toen nog niet.
Het is nog altijd zo dat de media de kiezers verschrikkelijk beïnvloeden. Ik geef jou wel een abonnement op de Telegraaf cadeau. Dan denk ik dat jij over vier jaar de NSB opricht. *O*
Lijkt me enig, ga ik vast sparen om een pand aan de Maliebaan te kunnen kopen.
Antifa
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 11:13:59 #115
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198877503
Wouter de Winther is wel verschrikkelijk doorzichtig. Dat dan weer wel. Alles links van de VVD valt volgens hem of niet op of is kut. Tja. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_198877604
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:13 schreef ijs_beer het volgende:
Wouter de Winther is wel verschrikkelijk doorzichtig. Dat dan weer wel. Alles links van de VVD valt volgens hem of niet op of is kut. Tja. :P
Vind het daarom altijd wel vermakelijk om te lezen. Ik zie het meer als een soort Joop, maar dan van de andere kant.
pi_198877872
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 18:36 schreef Harvest89 het volgende:
Arib moet echt weg. Dat zeg ik al jarenlang.
Zet daar iemand die fatsoenlijk Nederlands spreekt voor in de plaats.
Gek dat ook de politiek correcte figuren op dit forum zo´n uitlating accepteren. Mevrouw Arib spreekt goed Nederlands dus iemand om een licht buitenlands accent weigeren vind ik akeliger dan het over `omvolking` hebben, dat al jaren door de politiek in de praktijk wordt gebracht om zoveel mogelijk nieuw stemvee te trekken. Laat Arib daarom maar lekker kamervoorzitster blijven. Ze doet het op een heel beheerste correcte wijze.

Ik walg van de huidige situatie in Vernederland en het gedogen van de duivelse combinatie racisme+ hyper-politiekcorrectheid.
Ook in het voetbal zie je nog veel kwetsend racisme waar nauwelijks tegen opgetreden wordt of bij de politie waar rechercheurs de nabestaanden van een Marokkaans slachtoffer zelfs mogen schofferen en nog niet ontslagen worden.

[ Bericht 9% gewijzigd door paulgo op 06-04-2021 11:40:46 ]
  dinsdag 6 april 2021 @ 11:44:32 #118
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198878036
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:35 schreef paulgo het volgende:

[..]

Gek dat ook de politiek correcte figuren op dit forum zo´n uitlating accepteren. Mevrouw Arib spreekt goed Nederlands dus iemand om een licht buitenlands accent weigeren vind ik akeliger dan het over `omvolking` hebben, dat al jaren door de politiek in de praktijk wordt gebracht om zoveel mogelijk nieuw stemvee te trekken. Laat Arib daarom maar lekker kamervoorzitster blijven. Ze doet het op een heel beheerste correcte wijze.

Ahum
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 6 april 2021 @ 11:53:45 #119
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198878205
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:35 schreef paulgo het volgende:
Mevrouw Arib spreekt goed Nederlands dus iemand om een licht buitenlands accent weigeren vind ik akeliger dan het over `omvolking` hebben
Het is maar wat je licht noemt.
Ik vind haar een zwaar accent hebben, spreekt onduidelijk, en stottert regelmatig.
Ze heeft gewoon een spraakgebrek.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198878312
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik vind haar een zwaar accent hebben, spreekt onduidelijk, en stottert regelmatig.
We weten dat jij dat vindt, maar je bent op dit forum wel de enige. Lijkt dus meer een hoorgebrek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198878319
quote:

[..]

Dat is minder erg in ieder geval dan jouw denkgebrek. T is wel erg kort door de bocht om iemand weg te sturen vanwege een accent en ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat haar afkomst meer de reden is dan haar 'spraakgebrek'.
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:00:41 #122
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198878325
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

We weten dat jij dat vindt, maar je bent op dit forum wel de enige. Lijkt dus meer een hoorgebrek.
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben, dus dat hoorgebrek is natuurlijk onzin.
pi_198878341
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:02 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Er is niks onmogelijks aan: de kamer beslist en kan ook nieuwe verkiezingen uitschrijven.

In het geval van miltenburg werd zij gesteund door de vvd en als gevolg daarvan ook door de coalitie. Ze had dus het vertrouwen van de kamer.
Is dat zo? Waar staat dat?
zie email 27 oktober
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:01:48 #124
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198878342
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben, dus dat hoorgebrek is natuurlijk onzin.
Nou, je hebt 2 medestanders. Applaus, het blijft een onzinnig kutargument waar het grootste deel van de politiek geëngageerden een kamervoorzitter niet om wil vervangen.
Antifa
pi_198878360
Ik heb niet het idee dat Bosma een onpartijdige voorzitter kan zijn. Ik hoorde hem bij Esther Ouwehand (PvdD) eens zeggen: "mevrouw heeft 30 minuten spreektijd aangevraagd, ik heb het idee dat daar een nulletje teveel staat". Zo'n grap (want dat was het) zou hij bij de PVV of FvD echt nooit maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2021 12:02:41 ]
pi_198878390
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:39 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Een Dennis bier, twee Dennis bier

Een twee drie vier Dennis bier
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:04:07 #127
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198878391
https://www.nu.nl/dvn/418(...)cident-incident.html

Wat leesvoer over de genottelijke jaren onder Van Miltenburg.
Antifa
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:07:08 #128
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198878446
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nou, je hebt 2 medestanders. Applaus, het blijft een onzinnig kutargument waar het grootste deel van de politiek geëngageerden een kamervoorzitter niet om wil vervangen.
Nogmaals ik kaart dit al jaren aan, en toen waren het er meer dan 2.

Proficiat met de mening van het grootste deel van de politiek.
Dit was mijn mening. Deal with it.
pi_198879931
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Schandalig zijn de standpunten van de PVV en de normalisering van die standpunten door zelfbenoemde ‘hardwerkende Nederlanders’. Noem het fascisme, noem het extreem-rechts, noem het anti-democratische racistische gifpraat, i don’t care, maar keur het af. Luid en duidelijk, zonder voorbehoud of mitsen en maren. Wie dat niet doet, is medeplichtig aan hun maatschappij-ondermijnende politiek.
In de koran staat toch dat Moslims die de religie begrijpen vergevingsgezind zijn, omdat er geen plaats in hun hart mag zijn voor haat en wrok? Waarom vergeven de moslims dan niet partijen/mensen die niet met hun mee willen? Dat is pas schandalig en afkeuringswaardig.
pi_198879971
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is dat zo? Waar staat dat?
In het reglement van orde staat de kamer haar voorzitter kiest. Tijdens het voorzitterschap van milttenburg heeft het Presidium uitgezocht dat een meerderheid van de kamer ten alle tijden hierop kan terug komen, immers de kamer kiest haar eigen voorzitter. Hoewel strikt gelezen het reglement pagina 9 alleen regels stelt indien het voorzitterschaps tussentijds open komt, er staat geen nadrukkelijke ontslag of wantrouwen procedure.

Dat dit nooit gebeurd is kwam doordat de vvd en pvda elkaar niet wilde laten vallen, waardoor ze formeel gesteund werd door een meerderheid. De rest s geschiedenis.

[ Bericht 5% gewijzigd door TjjWester op 06-04-2021 14:08:38 ]
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 6 april 2021 @ 14:00:52 #131
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_198880138
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:45 schreef torentje het volgende:
In de koran staat toch dat Moslims die de religie begrijpen vergevingsgezind zijn, omdat er geen plaats in hun hart mag zijn voor haat en wrok? Waarom vergeven de moslims dan niet partijen/mensen die niet met hun mee willen? Dat is pas schandalig en afkeuringswaardig.
Wat grappig, vraag je nu om soepele medewerking van degenen die dit land gedwongen zouden moeten verlaten als de PVV aan de macht was?

Sommige fascisten hier zijn nog rotter in hun hoofd dan je je had kunnen voorstellen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_198880158
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:45 schreef torentje het volgende:

[..]

Weer dit suffe argument :') kijken of het in dit topic wel werkt? :') :')

Ik zal je argument nogmaals van tafel vegen:

Waar het om gaat is dat een voorzitter toch op z'n minst de grondwet van ons land mag respecteren. Door kamerlid te zijn van een partij die al gelijk het eerste artikel al niet respecteert maak je jezelf inderdaad ongeschikt. Maakt hem dat een minder mens? Dat hoor je mij niet zeggen. Ik beperk me in deze tot dit punt. Dit heeft dus ook niets met vergevingsgezindheid te maken.

Graag gedaan.

(Reeds eerder gedaan in dit topic:

NWS / Martin Bosma wil kamervoorzitter worden. )

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2021 14:04:01 ]
pi_198881118
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:02 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb niet het idee dat Bosma een onpartijdige voorzitter kan zijn. Ik hoorde hem bij Esther Ouwehand (PvdD) eens zeggen: "mevrouw heeft 30 minuten spreektijd aangevraagd, ik heb het idee dat daar een nulletje teveel staat". Zo'n grap (want dat was het) zou hij bij de PVV of FvD echt nooit maken.
Jawel, dat zou hij bij elke partij doen. En Ouwehand had toen 30 minuten aangevraagd, waar anderen rond de 3 tot 5 minuten zaten. Dat was toen wel opvallend.
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 15:18:20 #134
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198881697
quote:

[..]

Alle Limburgers voortaan uitsluiten dus.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 6 april 2021 @ 15:33:46 #135
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198882000
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat grappig, vraag je nu om soepele medewerking van degenen die dit land gedwongen zouden moeten verlaten als de PVV aan de macht was?

Sommige fascisten hier zijn nog rotter in hun hoofd dan je je had kunnen voorstellen.
Je komt voor de verkeerde mensen op.
Die fascisten van je kun je bewonderen in de plaatselijke moskee.
pi_198882079
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 april 2021 15:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Je komt voor de verkeerde mensen op.
Die fascisten van je kun je bewonderen in de plaatselijke moskee.
Ja, want alle 2,2 miljard moslims zijn extremisten en salafisten :')
  dinsdag 6 april 2021 @ 15:39:27 #137
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198882117
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:02 schreef DW457 het volgende:
Waar het om gaat is dat een voorzitter toch op z'n minst de grondwet van ons land mag respecteren. Door kamerlid te zijn van een partij die al gelijk het eerste artikel al niet respecteert maak je jezelf inderdaad ongeschikt. Maakt hem dat een minder mens? Dat hoor je mij niet zeggen. Ik beperk me in deze tot dit punt. Dit heeft dus ook niets met vergevingsgezindheid te maken.
Waarom zou je het eerste artikel niet mogen aanpassen?
Kijkend naar dit land zou je naast artikel 1, artikel 6 en 23 ook moeten aanpassen.
  dinsdag 6 april 2021 @ 15:39:54 #138
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198882126
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 15:37 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ja, want alle 2,2 miljard moslims zijn extremisten en salafisten :')
Heb ik nergens gezegd.
pi_198882216
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 15:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Waarom zou je het eerste artikel niet mogen aanpassen?
Kijkend naar dit land zou je naast artikel 1, artikel 6 en 23 ook moeten aanpassen.
Het aanpassen van de grondwet heeft nogal wat voeten in de aarde. Maar art. 1 is een heel belangrijke en zeker iets wat we zouden moeten koesteren. In de WOII werd duidelijk hoe een samenleving eruit ziet zonder dat artikel. Niet heel wenselijk, vind ik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 15:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Heb ik nergens gezegd.
Niet letterlijk, maar met die post lijk je het wel te suggereren.
  dinsdag 6 april 2021 @ 15:46:41 #140
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198882226
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 15:18 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Alle Limburgers voortaan uitsluiten dus.
Dat lijkt me eigenlijk wel een prima plan, in vrijwel alle gevallen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 6 april 2021 @ 15:48:58 #141
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198882269
Martin Bosma heeft zich bewezen als goede voorzitter.
pi_198882285
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 15:48 schreef Ixnay het volgende:
Martin Bosma heeft zich bewezen als goede voorzitter.
Als plaatsvervangend misschien. Arib heeft zich daadwerkelijk bewezen als goede Kamervoorzitter.
pi_198883857
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dan is men toch een moslim die niets van zijn religie begrijpt, als men de partijen/mensen niet vergeeft die met moslims niet mee willen?
  dinsdag 6 april 2021 @ 17:17:47 #144
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198883946
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 15:50 schreef DW457 het volgende:

[..]

Als plaatsvervangend misschien. Arib heeft zich daadwerkelijk bewezen als goede Kamervoorzitter.
Mee eens dat Arib het goed gedaan heeft en neutraal geweest is.

Behalve bij het Van Haga / De Jonge incident over vaccins had ze moeten ingrijpen.
  dinsdag 6 april 2021 @ 19:04:21 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198885847
Kan dus nog spannend worden morgen
  dinsdag 6 april 2021 @ 19:10:23 #146
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198885970
Bergkamp: D66, VVD (58)
Arib: PvdA, PvdD, SP, Denk, CU, Bij1 (33)
Bosma: PVV, FvD, BBB, JA21, SGP (32)

Volt: Bergkamp?
CDA: Arib? Of toch Bergkamp? Of een split?
50+: Arib?
GroenLinks: Arib? (Of een kus naar Rutte?)

Dat geeft Arib (56), Bosma (32), Bergkamp (62)
  dinsdag 6 april 2021 @ 19:42:31 #147
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198886699
Het wordt weer eens tijd voor een voorzitter die wel goed Nederlands spreekt.
pi_198886868
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 19:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
Bergkamp: D66, VVD (58)
Arib: PvdA, PvdD, SP, Denk, CU, Bij1 (33)
Bosma: PVV, FvD, BBB, JA21, SGP (32)

Volt: Bergkamp?
CDA: Arib? Of toch Bergkamp? Of een split?
50+: Arib?
GroenLinks: Arib? (Of een kus naar Rutte?)

Dat geeft Arib (56), Bosma (32), Bergkamp (62)
Als je zit zo ziet zet ik mijn geld op Arib, ik denk dat de Bosmastemmers eerder voor haar gaan dan voor Bergkamp. Maar we gaan het zien. Spannend.
zie email 27 oktober
  dinsdag 6 april 2021 @ 19:54:56 #149
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198886998
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 19:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je zit zo ziet zet ik mijn geld op Arib, ik denk dat de Bosmastemmers eerder voor haar gaan dan voor Bergkamp. Maar we gaan het zien. Spannend.

Arib loopt het risico er in de eerste ronde uit te vliegen als een hele hoop CDA’ers voor Bosma gaan. Kan me het alleen niet voorstellen. Denk dat Bosma misschien nog de stem van 50+ krijgt, maar dan houdt het op.

Bij een tweede ronde zie ik heel weinig oppositie naar Bergkamp gaan. Misschien Volt en een deel van CDA of GL.

Kortom, Arib lijkt me grootste kanshebber. Die heeft brede steun.
pi_198887019
Ik denk dat Bergkamp en Arib beide wel objectief kunnen zijn. Er is ook gewoon nog een mogelijkheid dat beide partijen in Rutte IV stappen, dus wat dat betreft maakt het ook weinig uit.

Denk niet dat GL PvdA wil pesten door tegen Arib te stemmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')