Nogmaals ik kaart dit al jaren aan, en toen waren het er meer dan 2.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nou, je hebt 2 medestanders. Applaus, het blijft een onzinnig kutargument waar het grootste deel van de politiek geėngageerden een kamervoorzitter niet om wil vervangen.
In de koran staat toch dat Moslims die de religie begrijpen vergevingsgezind zijn, omdat er geen plaats in hun hart mag zijn voor haat en wrok? Waarom vergeven de moslims dan niet partijen/mensen die niet met hun mee willen? Dat is pas schandalig en afkeuringswaardig.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Schandalig zijn de standpunten van de PVV en de normalisering van die standpunten door zelfbenoemde ‘hardwerkende Nederlanders’. Noem het fascisme, noem het extreem-rechts, noem het anti-democratische racistische gifpraat, i don’t care, maar keur het af. Luid en duidelijk, zonder voorbehoud of mitsen en maren. Wie dat niet doet, is medeplichtig aan hun maatschappij-ondermijnende politiek.
In het reglement van orde staat de kamer haar voorzitter kiest. Tijdens het voorzitterschap van milttenburg heeft het Presidium uitgezocht dat een meerderheid van de kamer ten alle tijden hierop kan terug komen, immers de kamer kiest haar eigen voorzitter. Hoewel strikt gelezen het reglement pagina 9 alleen regels stelt indien het voorzitterschaps tussentijds open komt, er staat geen nadrukkelijke ontslag of wantrouwen procedure.quote:
Wat grappig, vraag je nu om soepele medewerking van degenen die dit land gedwongen zouden moeten verlaten als de PVV aan de macht was?quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:45 schreef torentje het volgende:
In de koran staat toch dat Moslims die de religie begrijpen vergevingsgezind zijn, omdat er geen plaats in hun hart mag zijn voor haat en wrok? Waarom vergeven de moslims dan niet partijen/mensen die niet met hun mee willen? Dat is pas schandalig en afkeuringswaardig.
Weer dit suffe argumentquote:Op dinsdag 6 april 2021 13:45 schreef torentje het volgende:
[..]
In de koran staat toch dat Moslims die de religie begrijpen vergevingsgezind zijn, omdat er geen plaats in hun hart mag zijn voor haat en wrok? Waarom vergeven de moslims dan niet partijen/mensen die niet met hun mee willen? Dat is pas schandalig en afkeuringswaardig.
Jawel, dat zou hij bij elke partij doen. En Ouwehand had toen 30 minuten aangevraagd, waar anderen rond de 3 tot 5 minuten zaten. Dat was toen wel opvallend.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:02 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb niet het idee dat Bosma een onpartijdige voorzitter kan zijn. Ik hoorde hem bij Esther Ouwehand (PvdD) eens zeggen: "mevrouw heeft 30 minuten spreektijd aangevraagd, ik heb het idee dat daar een nulletje teveel staat". Zo'n grap (want dat was het) zou hij bij de PVV of FvD echt nooit maken.
Alle Limburgers voortaan uitsluiten dus.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is maar wat je licht noemt.
Ik vind haar een zwaar accent hebben, spreekt onduidelijk, en stottert regelmatig.
Ze heeft gewoon een spraakgebrek.
Je komt voor de verkeerde mensen op.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat grappig, vraag je nu om soepele medewerking van degenen die dit land gedwongen zouden moeten verlaten als de PVV aan de macht was?
Sommige fascisten hier zijn nog rotter in hun hoofd dan je je had kunnen voorstellen.
Ja, want alle 2,2 miljard moslims zijn extremisten en salafistenquote:Op dinsdag 6 april 2021 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je komt voor de verkeerde mensen op.
Die fascisten van je kun je bewonderen in de plaatselijke moskee.
Waarom zou je het eerste artikel niet mogen aanpassen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:02 schreef DW457 het volgende:
Waar het om gaat is dat een voorzitter toch op z'n minst de grondwet van ons land mag respecteren. Door kamerlid te zijn van een partij die al gelijk het eerste artikel al niet respecteert maak je jezelf inderdaad ongeschikt. Maakt hem dat een minder mens? Dat hoor je mij niet zeggen. Ik beperk me in deze tot dit punt. Dit heeft dus ook niets met vergevingsgezindheid te maken.
Heb ik nergens gezegd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:37 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, want alle 2,2 miljard moslims zijn extremisten en salafisten
Het aanpassen van de grondwet heeft nogal wat voeten in de aarde. Maar art. 1 is een heel belangrijke en zeker iets wat we zouden moeten koesteren. In de WOII werd duidelijk hoe een samenleving eruit ziet zonder dat artikel. Niet heel wenselijk, vind ik.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom zou je het eerste artikel niet mogen aanpassen?
Kijkend naar dit land zou je naast artikel 1, artikel 6 en 23 ook moeten aanpassen.
Niet letterlijk, maar met die post lijk je het wel te suggereren.quote:
Dat lijkt me eigenlijk wel een prima plan, in vrijwel alle gevallen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:18 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Alle Limburgers voortaan uitsluiten dus.
Als plaatsvervangend misschien. Arib heeft zich daadwerkelijk bewezen als goede Kamervoorzitter.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:48 schreef Ixnay het volgende:
Martin Bosma heeft zich bewezen als goede voorzitter.
Dan is men toch een moslim die niets van zijn religie begrijpt, als men de partijen/mensen niet vergeeft die met moslims niet mee willen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat grappig, vraag je nu om soepele medewerking van degenen die dit land gedwongen zouden moeten verlaten als de PVV aan de macht was?
Sommige fascisten hier zijn nog rotter in hun hoofd dan je je had kunnen voorstellen.
Mee eens dat Arib het goed gedaan heeft en neutraal geweest is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 15:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Als plaatsvervangend misschien. Arib heeft zich daadwerkelijk bewezen als goede Kamervoorzitter.
Als je zit zo ziet zet ik mijn geld op Arib, ik denk dat de Bosmastemmers eerder voor haar gaan dan voor Bergkamp. Maar we gaan het zien. Spannend.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
Bergkamp: D66, VVD (58)
Arib: PvdA, PvdD, SP, Denk, CU, Bij1 (33)
Bosma: PVV, FvD, BBB, JA21, SGP (32)
Volt: Bergkamp?
CDA: Arib? Of toch Bergkamp? Of een split?
50+: Arib?
GroenLinks: Arib? (Of een kus naar Rutte?)
Dat geeft Arib (56), Bosma (32), Bergkamp (62)
Arib loopt het risico er in de eerste ronde uit te vliegen als een hele hoop CDA’ers voor Bosma gaan. Kan me het alleen niet voorstellen. Denk dat Bosma misschien nog de stem van 50+ krijgt, maar dan houdt het op.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je zit zo ziet zet ik mijn geld op Arib, ik denk dat de Bosmastemmers eerder voor haar gaan dan voor Bergkamp. Maar we gaan het zien. Spannend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |