abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2021 @ 18:36:24 #76
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198868150
Arib moet echt weg. Dat zeg ik al jarenlang.
Zet daar iemand die fatsoenlijk Nederlands spreekt voor in de plaats.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198870880
Zou Martin Bosma niet een fatsoenlijke leider van de PVV kunnen worden, die meer rust uitstraalt dan Geert Wilders en zo acceptabeler wordt voor veel kiezers? De PVV is de op twee na grootste partij en het is ondemocratisch maar ook heel dom om dan ieder Tweede Kamerlid van die partij al bij voorbaat af te wijzen. Fleur Agema is ook een uitstekend kamerlid voor de volksgezondheid.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_198870932
De Telegraaf schrijft dat Arib betere kansen heeft omdat de VVD de steun voor Bergkamp heroverweegt na het gedoe van vorige week. https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
zie email 27 oktober
  maandag 5 april 2021 @ 21:24:44 #79
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198871811
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 20:42 schreef trein2000 het volgende:
De Telegraaf schrijft dat Arib betere kansen heeft omdat de VVD de steun voor Bergkamp heroverweegt na het gedoe van vorige week. https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Kon alleen de eerste alinea lezen maar hoe de Telegraaf olv rat De Winther de kwestie ook hierin alweer gebruikt om D66 aan te vallen :') wat een sneu rioolblad is het ook.
Antifa
  maandag 5 april 2021 @ 21:28:46 #80
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_198871878
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 20:39 schreef paulgo het volgende:
Martin Bosma
fatsoenlijke
Hier stopte ik met lezen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_198872977
quote:
7s.gif Op maandag 5 april 2021 21:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hier stopte ik met lezen.
Achterlijk, Martin Bosma heeft nog nooit één kwetsende of discriminerende uitspraak gedaan en doet alle debatten op een rustige ingetogen wijze, net zo als Sigrid Kaag. Hij is dus geen ruziezoeker, zoals Geert Wilders ook helaas is. Hij is afgestudeerd politicoloog zit al erg lang in de Tweede Kamer en is waarnemend kamervoorzitter. Wie ben jij dan om zo iemand af te wijzen, alleen omdat hij in de PVV zit. Dat noem ik discriminatie.
Kijk eens op de site van de Tweede Kamer:

https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/alle_kamerleden/bosma-m-pvv

Een opvallende uitspraak van hem:
"De linkse elites zijn net zo blind voor de islam als ze destijds waren voor het communisme."
In de tijd van Stalin en daarna hemelden ze allemaal het communisme op en op dezelfde wijze hemelen ze nu alles wat uit de Arabische landen komt op.
PS Je moet ook niet het tegengestelde hebben zoals de Amerikanen met McCarthy die ALLE communisten achtervolgde en vervolgde. of dat je alle moslims haat, maar je mag en moet wel waarschuwen voor een communistische dictatuur, die andere landen binnenviel zoals Tsjechoslowakije of Hongarije en ook voor onverdraagzame Arabische extremisten, die je hier binnenlaat ( Salafisten of Grijze wolven enz.)
Wist je trouwens dat de huidige kamervoorzitster Arib het heel goed met Geert Wilders kan vinden en geregeld wordt verwijt dat zij hem voortrekt?

[ Bericht 1% gewijzigd door paulgo op 05-04-2021 22:36:40 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  maandag 5 april 2021 @ 22:38:13 #82
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198873146
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:27 schreef paulgo het volgende:

[..]

Achterlijk, Martin Bosma heeft nog nooit één kwetsende of discriminerende uitspraak gedaan en doet alle debatten op een rustige ingetogen wijze, net zo als Sigrid Kaag. Hij is dus geen ruziezoeker, zoals Geert Wilders ook helaas is. Hij is afgestudeerd politicoloog zit al erg lang in de Tweede Kamer en is waarnemend kamervoorzitter. Wie ben jij dan om zo iemand af te wijzen, alleen omdat hij in de PVV zit. Dat noem ik discriminatie.

"De linkse elites zijn net zo blind voor de islam als ze destijds waren voor het communisme."
In de tijd van Stalin en daarna hemelden ze allemaal het communisme op en op dezelfde wijze hemelen ze nu alles wat uit de Arabische landen komt op.
PS Je met ook niet het tegengestelde hebben zoals de Amerikanen met McCarthy die ALLE communisten veroordeelde of dat je alle moslims haat, maar je mag en moet wel waarschuwen voor een communistische dictatuur, die andere landen binnenviel zoals Tsjechoslowakije of Hongarije en ook voor onverdraagzame Arabische extremisten, die je hier binnenlaat ( Salafisten of Grijze wolven enz.)
Ik vind het vooral een non-discussie. De kans dat hij het wordt is niet groter dan 5%

Het is ook nogal vreemd om het woord tegenmacht in je verder vrij kansloze ‘campagne’ als mikpunt te noemen als je nota bene bij de PVV behoort.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 5 april 2021 @ 22:50:27 #83
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198873365
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 18:36 schreef Harvest89 het volgende:
Arib moet echt weg. Dat zeg ik al jarenlang.
Zet daar iemand die fatsoenlijk Nederlands spreekt voor in de plaats.
Ik heb er liever een fatsoenlijk mens zitten. Deetman was al erg, maar er nu een fascist neerzetten is echt je volksvertegenwoordiging een lachertje maken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 5 april 2021 @ 22:55:42 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198873477
quote:

[..]

PS Je moet ook niet het tegengestelde hebben zoals de Amerikanen met McCarthy die ALLE communisten achtervolgde en vervolgde. of dat je alle moslims haat, maar je mag en moet wel waarschuwen voor een communistische dictatuur, die andere landen binnenviel zoals Tsjechoslowakije of Hongarije en ook voor onverdraagzame Arabische extremisten, die je hier binnenlaat ( Salafisten of Grijze wolven enz.)
Wist je trouwens dat de huidige kamervoorzitster Arib het heel goed met Geert Wilders kan vinden en geregeld wordt verwijt dat zij hem voortrekt?
Je kent zijn boeken niet?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 5 april 2021 @ 23:31:34 #85
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_198873939
quote:

Keurige jongen, deze fascist!
Zijn moeder vindt hem ook de liefste van de héle wereld!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_198874042
Die kandidatuur van Bosma kan wel interessant zijn als we 4 of meer kandidaten krijgen uiteindelijk. Haalt toch een stem of 28 weg bij een andere rechtse kandidaat.
zie email 27 oktober
  maandag 5 april 2021 @ 23:55:20 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198874152
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:43 schreef trein2000 het volgende:
Die kandidatuur van Bosma kan wel interessant zijn als we 4 of meer kandidaten krijgen uiteindelijk. Haalt toch een stem of 28 weg bij een andere rechtse kandidaat.
Zelfs ik zou voor zijn als het niet ook een representatieve functie zou zijn mbt internationale betrekkingen. De man is oprecht een goede voorzitter van vergaderingen.
pi_198874185
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zelfs ik zou voor zijn als het niet ook een representatieve functie zou zijn mbt internationale betrekkingen. De man is oprecht een goede voorzitter van vergaderingen.
Ik zou hem nu ook wel het voordeel van de twijfel willen gunnen. Probleem is alleen dat we bij Miltenburg hebben gezien dat iemand wegsturen in deze rol onmogelijk is. Je hebt geen noodrem en dat maakt de gok wel heel groot. Dus gewoon Arib wat mij betreft.
zie email 27 oktober
  dinsdag 6 april 2021 @ 00:04:32 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198874219
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 00:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zou hem nu ook wel het voordeel van de twijfel willen gunnen. Probleem is alleen dat we bij Miltenburg hebben gezien dat iemand wegsturen in deze rol onmogelijk is. Je hebt geen noodrem en dat maakt de gok wel heel groot. Dus gewoon Arib wat mij betreft.
Ik ben ook niet pro Bosma. Om eerder genoemde redenen. Maar een vergadering voorzitten kan hij wel.
pi_198874484
Overigens vond Arib ondermaats in het laatste debat. Erg weifelend.
  dinsdag 6 april 2021 @ 00:49:20 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198874502
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 00:45 schreef Dutchguy het volgende:
Ik ook. Normaliter prima trouwens
pi_198874529
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 00:45 schreef Dutchguy het volgende:
Ja, was ook. Even haar telefoongeschiedenis doorbladeren zou ik zeggen ;)
zie email 27 oktober
pi_198875386
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 22:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je kent zijn boeken niet?
quote:
7s.gif Op maandag 5 april 2021 23:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Keurige jongen, deze fascist!
Zijn moeder vindt hem ook de liefste van de héle wereld!
Als jullie hem een fascist noemen hoor je eerst een fascistische uitspraak van hem te citeren. Op internet vond ik geen ontoelaatbare uitspraken van hem. Maar iedereen die rechts is zonder duidelijke reden meteen een fascist noemen is schandalig
pi_198875465
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 08:10 schreef paulgo het volgende:

[..]

[..]

Als jullie hem een fascist noemen hoor je eerst een fascistische uitspraak van hem te citeren. Op internet vond ik geen ontoelaatbare uitspraken van hem. Maar iedereen die rechts is zonder duidelijke reden meteen een fascist noemen is schandalig
Bosma gebruikt met enige regelmaat de fascistische term omvolking, dat is in elk geval zeker. Of je dan gelijk een fascist bent is een tweede, maar verkeerde uitspraken zijn er dus bij bosjes te vinden: https://www.nrc.nl/nieuws(...)m-omvolking-a4021157
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 6 april 2021 @ 08:31:39 #95
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198875487
Behoorlijke uitspraken hier met extreem-rechts, fascist en wat allemaal nog meer. Als het niet om skills gaat, maar om dat representatieve gedoe, zet dan lekker Ancilla daar neer en stop met miepen. Of zeg dat alleen het CDA nog kandidaten mag leveren.

Kinderachtig gedoe.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198875590
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 08:31 schreef Fcu030 het volgende:
Behoorlijke uitspraken hier met extreem-rechts, fascist en wat allemaal nog meer. Als het niet om skills gaat, maar om dat representatieve gedoe, zet dan lekker Ancilla daar neer en stop met miepen. Of zeg dat alleen het CDA nog kandidaten mag leveren.

Kinderachtig gedoe.
Het gaat om beide: om de vaardigheden een debat voor te zitten en leiding te geven aan het personeel van de Kamer (dat hoort er ook bij), maar ook om het vertegenwoordigen van de Kamer bij officiële gelegenheden en het ontvangen van bezoekers uit het buitenland. Zoals iemand van Denk niet geschikt is om bijvoorbeeld bezoek uit Israël te ontvangen, zo is iemand van de PVV niet geschikt om mensen uit het Islamitische deel van de wereld te ontvangen. Dan ben je dus geen optie als kamervoorzitter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198875763
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 00:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er is niks onmogelijks aan: de kamer beslist en kan ook nieuwe verkiezingen uitschrijven.

In het geval van miltenburg werd zij gesteund door de vvd en als gevolg daarvan ook door de coalitie. Ze had dus het vertrouwen van de kamer.
speak only if it improves the silence.
pi_198875809
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 08:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Bosma gebruikt met enige regelmaat de fascistische term omvolking, dat is in elk geval zeker. Of je dan gelijk een fascist bent is een tweede, maar verkeerde uitspraken zijn er dus bij bosjes te vinden: https://www.nrc.nl/nieuws(...)m-omvolking-a4021157
Je hebt een goed punt:
Ik citeer uit dat artikel:

"En Faber was niet de eerste PVV’er die in de Kamer van ‘omvolking’ sprak. Wilders zelf gebruikte het woord nooit. Maar in het archief vond ik dat de term sinds 2015 negentienmaal door een PVV’er werd uitgesproken, met Martin Bosma als koploper; hij gebruikte de nazi-term maar liefst tien keer in vijf jaar. Het onderstreept de radicalisering op die flank en de normalisering van die radicalisering in het land. "

Echter hier is mijn belangrijke punt: Omvolking mag dan wel een nare term zijn. Er zit wel degelijk een kern van waarheid in. In hele buurten worden "witten" ( vind ik zelf een racistische term netzo als zwarten, dat je alleen maar naar de huidskleur verwijst) een etnische minderheid.

Maar het allerergste is dat progressieve partijen zo een doelbewuste maar heimelijke strategie voeren om meer stemmers op hun binnen te halen:
"Als je grote groepen buitenlanders binnenhaalt zijn dat voor het grootste deel stemmers op links. "
Dit gaf een fractiemedewerker van één van deze partijen zelf aan mij toe.

In dit kader, het continu paaien van etnische minderheden voor eigen politiek gewin, dat vind ik zo verwerpelijk en ondemocratisch en daarom mag je als tegengas gerust het woord omvolking gebruiken.
De politiek is zo'n akelig, vuil en slinks spelletje dat het slechtste in mensen naar bovenhaalt, dat je best wel daartegen krachttermen mag gebruiken.
pi_198875858
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:08 schreef paulgo het volgende:

[..]

In dit kader, het continu paaien van etnische minderheden voor eigen politiek gewin, dat vind ik zo verwerpelijk en ondemocratisch en daarom mag je als tegengas gerust het woord omvolking gebruiken.
Met als verschil dat dat paaien alleen in jouw gedachten en onderbuik bestaat, terwijl het regelmatige gebruik van een zwaar fascistische term met een zeer beladen lading door Bosma gewoon werkelijkheid is.
pi_198875962
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Met als verschil dat dat paaien alleen in jouw gedachten en onderbuik bestaat, terwijl het regelmatige gebruik van een zwaar fascistische term met een zeer beladen lading door Bosma gewoon werkelijkheid is.
Dat zeuren over de onderbuik dat deed die idiote Wim Kok al (maar deze PVDA premier heeft wel 9000 moslims indirect de dood ingejaagd in Srebrenica). Als jij het woord omvolking niet zint, bedenk jij maar een andere term.
Dat paaien van etnische minderheden door de politieke partijen bestaat wel degelijk in de werkelijkheid en is dagelijkse praktijk. Je steekt jouw kop in het zand als je dat niet ziet:
1. Voorkeursbeleid voor allochtone medewerkers bij de overheid
2. Meer geld naar Zwarte scholen.
3. Bij de NPO moet er dagelijks een minimaal aantal gekleurde mensen beeld komen.
4. Het aanstellen van gekleurde kamerleden ter opvulling door de grote partijen.
5. Op universiteiten krijgen allochtone studenten extra beurzen voor vervolgonderzoek.
6. De lobby om statushouders, die nog geen Nederlandse nationaliteit bezitten, deze wel sneller te geven. ( Dit laatste werd om tactische redenen één dag na de verkiezingen in de publiciteit gebracht.)

Zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen van door de politieke partijen
ingestelde "positieve" discriminatie.

Ook bijvoorbeeld de paginagrote advertenties van vluchtelingenwerk twee dagen vóór de laatste verkiezingen in de Volkskrant ( "Stem met jouw hart!") zijn een typisch voorbeeld van politieke beïnvloeding van de kiezer in verkiezingstijd.

[ Bericht 6% gewijzigd door paulgo op 06-04-2021 09:35:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')