Martin met afstand de bestequote:Op donderdag 1 april 2021 13:39 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij heeft eerder laten zien dat hij met afstand de beste is, maarja pvv.
Als politicus is het misschien een vervelend mannetje en een "clown" maar als ondervoorzitter heeft hij zeker zijn sporen verdiend. Ook bij andere partijen wordt dat erkend.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Martin met afstand de besteDe beste clown wellicht
Ja, maar dat wil niet zggen dat ze zullen of willen kiezen voor een fascist op de voorzittersstoel. Deetman was al erg genoeg op die plek.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:50 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als politicus is het misschien een vervelend mannetje en een "clown" maar als ondervoorzitter heeft hij zeker zijn sporen verdiend. Ook bij andere partijen wordt dat erkend.
Weet ik, daar heb je zeer gelijk in. Het was een antwoord op de spottende post van mikeytt.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar dat wil niet zggen dat ze zullen of willen kiezen voor een fascist op de voorzittersstoel. Deetman was al erg genoeg op die plek.
Ja, alleen hangt er een enorme wolk boven hem genaamd PVV ideoloog waardoor hij nooit de stemmen gaat krijgen. En terecht.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:50 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als politicus is het misschien een vervelend mannetje en een "clown" maar als ondervoorzitter heeft hij zeker zijn sporen verdiend. Ook bij andere partijen wordt dat erkend.
Laat Arib alsjeblieft iig deze formatie afmaken, in elk geval tot er gesprekken plaats vinden tussen partijen die samen willen gaan. Nu bijvoorbeeld Tellegen of Bergkamp de leiding daarin geven lijkt me een heel slecht idee.quote:Op zondag 4 april 2021 20:38 schreef trein2000 het volgende:
Dit is woensdag. Hebben we al kandidaten?
Eentje, voor zover ik weet.quote:Op zondag 4 april 2021 20:38 schreef trein2000 het volgende:
Dit is woensdag. Hebben we al kandidaten?
Gerdi Verbeet die de minister president commandeerde op z'n plek te gaan zittenquote:Op maandag 5 april 2021 01:15 schreef Erasmus het volgende:
Gewoon Arib, een betere kleuterjuf heb ik de afgelopen jaren niet gezien.
Al helemaal vergeleken met Van Miltenburg.
Nee, maar ik denk wel dat zijn zin over tegenmacht klopt, Tellegen en Bergkamp kunnen deze functie vergeten.quote:
Prima, steun. Zijn NPO en cultuur rants zou ik ontzettend missen, maar Bosma is eerlijkheidshalve de beste optie, mijn inziens. Hij is snel, doorspekt met humor en er is in zijn tijd als ondervoorzitter geen seconde gebleken dat hij PVV'ers voor zou trekken.quote:
Probleem is dat een voorzitter ook de buitenlandse gasten moet ontvangen, ook bijvoorbeeld uit Marokko of Turkije. En dat een voorzitter bij allerlei herdenkingen de kamer gaat vertegenwoordigen. Om het extreem te stellen: stel dat er bijvoorbeeld een schietpartij uit extreemrechtse hoek komt, dan wil je toch als Kamer niet een PVVer sturen als vertegenwoordiger.quote:Op maandag 5 april 2021 10:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Prima, steun. Zijn NPO en cultuur rants zou ik ontzettend missen, maar Bosma is eerlijkheidshalve de beste optie, mijn inziens. Hij is snel, doorspekt met humor en er is in zijn tijd als ondervoorzitter geen seconde gebleken dat hij PVV'ers voor zou trekken.
Zijn kandidatuur gaat ook echt alleen maar steun krijgen van Tsjerry en Geert dus daar hoeven we ons gelukkig niet druk om te maken.quote:Op maandag 5 april 2021 10:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Probleem is dat een voorzitter ook de buitenlandse gasten moet ontvangen, ook bijvoorbeeld uit Marokko of Turkije. En dat een voorzitter bij allerlei herdenkingen de kamer gaat vertegenwoordigen. Om het extreem te stellen: stel dat er bijvoorbeeld een schietpartij uit extreemrechtse hoek komt, dan wil je toch als Kamer niet een PVVer sturen als vertegenwoordiger.
Prima voorzitter van vergaderingen, maar ik zie hem liever niet representant/gastheer van ons land bij officiële gelegenheden.quote:
Dat zit bij hem wel goed, hij behandelde Öztürk, Kuzu en Azarkan ook nooit gek als voorzitter de afgelopen 4 jaar. Een debat in de hand houden lukt hem perfect. En ik vond hem vaak eerder strenger voor PVV'ers dan soepeler.quote:Op maandag 5 april 2021 11:07 schreef Magister_Artium het volgende:
Gaat hij de controle houden over Bij1 en Denk? En hoe zal de relatie zijn met de PVV?
Bosma is een extreemrechts figuur die islamieten een aantal burgerrechten wil afpakken.quote:Op maandag 5 april 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
Martin Bosma is gewoon een prima kamervoorzitter. En hopelijk ziet de rest van de kamer dat nu ook eens een keertje in
Kon alleen de eerste alinea lezen maar hoe de Telegraaf olv rat De Winther de kwestie ook hierin alweer gebruikt om D66 aan te vallenquote:Op maandag 5 april 2021 20:42 schreef trein2000 het volgende:
De Telegraaf schrijft dat Arib betere kansen heeft omdat de VVD de steun voor Bergkamp heroverweegt na het gedoe van vorige week. https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Achterlijk, Martin Bosma heeft nog nooit één kwetsende of discriminerende uitspraak gedaan en doet alle debatten op een rustige ingetogen wijze, net zo als Sigrid Kaag. Hij is dus geen ruziezoeker, zoals Geert Wilders ook helaas is. Hij is afgestudeerd politicoloog zit al erg lang in de Tweede Kamer en is waarnemend kamervoorzitter. Wie ben jij dan om zo iemand af te wijzen, alleen omdat hij in de PVV zit. Dat noem ik discriminatie.quote:
Ik vind het vooral een non-discussie. De kans dat hij het wordt is niet groter dan 5%quote:Op maandag 5 april 2021 22:27 schreef paulgo het volgende:
[..]
Achterlijk, Martin Bosma heeft nog nooit één kwetsende of discriminerende uitspraak gedaan en doet alle debatten op een rustige ingetogen wijze, net zo als Sigrid Kaag. Hij is dus geen ruziezoeker, zoals Geert Wilders ook helaas is. Hij is afgestudeerd politicoloog zit al erg lang in de Tweede Kamer en is waarnemend kamervoorzitter. Wie ben jij dan om zo iemand af te wijzen, alleen omdat hij in de PVV zit. Dat noem ik discriminatie.
Kijk eens op de site van de Tweede Kamer:
https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/alle_kamerleden/bosma-m-pvv
Een opvallende uitspraak van hem:
"De linkse elites zijn net zo blind voor de islam als ze destijds waren voor het communisme."
In de tijd van Stalin en daarna hemelden ze allemaal het communisme op en op dezelfde wijze hemelen ze nu alles wat uit de Arabische landen komt op.
PS Je met ook niet het tegengestelde hebben zoals de Amerikanen met McCarthy die ALLE communisten veroordeelde of dat je alle moslims haat, maar je mag en moet wel waarschuwen voor een communistische dictatuur, die andere landen binnenviel zoals Tsjechoslowakije of Hongarije en ook voor onverdraagzame Arabische extremisten, die je hier binnenlaat ( Salafisten of Grijze wolven enz.)
Ik heb er liever een fatsoenlijk mens zitten. Deetman was al erg, maar er nu een fascist neerzetten is echt je volksvertegenwoordiging een lachertje maken.quote:Op maandag 5 april 2021 18:36 schreef Harvest89 het volgende:
Arib moet echt weg. Dat zeg ik al jarenlang.
Zet daar iemand die fatsoenlijk Nederlands spreekt voor in de plaats.
Je kent zijn boeken niet?quote:Op maandag 5 april 2021 22:27 schreef paulgo het volgende:
[..]
Achterlijk, Martin Bosma heeft nog nooit één kwetsende of discriminerende uitspraak gedaan en doet alle debatten op een rustige ingetogen wijze, net zo als Sigrid Kaag. Hij is dus geen ruziezoeker, zoals Geert Wilders ook helaas is. Hij is afgestudeerd politicoloog zit al erg lang in de Tweede Kamer en is waarnemend kamervoorzitter. Wie ben jij dan om zo iemand af te wijzen, alleen omdat hij in de PVV zit. Dat noem ik discriminatie.
"De linkse elites zijn net zo blind voor de islam als ze destijds waren voor het communisme."
In de tijd van Stalin en daarna hemelden ze allemaal het communisme op en op dezelfde wijze hemelen ze nu alles wat uit de Arabische landen komt op.
PS Je moet ook niet het tegengestelde hebben zoals de Amerikanen met McCarthy die ALLE communisten achtervolgde en vervolgde. of dat je alle moslims haat, maar je mag en moet wel waarschuwen voor een communistische dictatuur, die andere landen binnenviel zoals Tsjechoslowakije of Hongarije en ook voor onverdraagzame Arabische extremisten, die je hier binnenlaat ( Salafisten of Grijze wolven enz.)
Wist je trouwens dat de huidige kamervoorzitster Arib het heel goed met Geert Wilders kan vinden en geregeld wordt verwijt dat zij hem voortrekt?
Keurige jongen, deze fascist!quote:Op maandag 5 april 2021 22:27 schreef paulgo het volgende:
PS Je moet ook niet het tegengestelde hebben zoals de Amerikanen met McCarthy die ALLE communisten achtervolgde en vervolgde. of dat je alle moslims haat, maar je mag en moet wel waarschuwen voor een communistische dictatuur, die andere landen binnenviel zoals Tsjechoslowakije of Hongarije en ook voor onverdraagzame Arabische extremisten, die je hier binnenlaat ( Salafisten of Grijze wolven enz.)
Wist je trouwens dat de huidige kamervoorzitster Arib het heel goed met Geert Wilders kan vinden en geregeld wordt verwijt dat zij hem voortrekt?
Zelfs ik zou voor zijn als het niet ook een representatieve functie zou zijn mbt internationale betrekkingen. De man is oprecht een goede voorzitter van vergaderingen.quote:Op maandag 5 april 2021 23:43 schreef trein2000 het volgende:
Die kandidatuur van Bosma kan wel interessant zijn als we 4 of meer kandidaten krijgen uiteindelijk. Haalt toch een stem of 28 weg bij een andere rechtse kandidaat.
Ik zou hem nu ook wel het voordeel van de twijfel willen gunnen. Probleem is alleen dat we bij Miltenburg hebben gezien dat iemand wegsturen in deze rol onmogelijk is. Je hebt geen noodrem en dat maakt de gok wel heel groot. Dus gewoon Arib wat mij betreft.quote:Op maandag 5 april 2021 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zelfs ik zou voor zijn als het niet ook een representatieve functie zou zijn mbt internationale betrekkingen. De man is oprecht een goede voorzitter van vergaderingen.
Ik ben ook niet pro Bosma. Om eerder genoemde redenen. Maar een vergadering voorzitten kan hij wel.quote:Op dinsdag 6 april 2021 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou hem nu ook wel het voordeel van de twijfel willen gunnen. Probleem is alleen dat we bij Miltenburg hebben gezien dat iemand wegsturen in deze rol onmogelijk is. Je hebt geen noodrem en dat maakt de gok wel heel groot. Dus gewoon Arib wat mij betreft.
Ik ook. Normaliter prima trouwensquote:Op dinsdag 6 april 2021 00:45 schreef Dutchguy het volgende:
Overigens vond Arib ondermaats in het laatste debat. Erg weifelend.
Ja, was ook. Even haar telefoongeschiedenis doorbladeren zou ik zeggenquote:Op dinsdag 6 april 2021 00:45 schreef Dutchguy het volgende:
Overigens vond Arib ondermaats in het laatste debat. Erg weifelend.
quote:
Als jullie hem een fascist noemen hoor je eerst een fascistische uitspraak van hem te citeren. Op internet vond ik geen ontoelaatbare uitspraken van hem. Maar iedereen die rechts is zonder duidelijke reden meteen een fascist noemen is schandaligquote:Op maandag 5 april 2021 23:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Keurige jongen, deze fascist!
Zijn moeder vindt hem ook de liefste van de héle wereld!
Bosma gebruikt met enige regelmaat de fascistische term omvolking, dat is in elk geval zeker. Of je dan gelijk een fascist bent is een tweede, maar verkeerde uitspraken zijn er dus bij bosjes te vinden: https://www.nrc.nl/nieuws(...)m-omvolking-a4021157quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:10 schreef paulgo het volgende:
[..]
[..]
Als jullie hem een fascist noemen hoor je eerst een fascistische uitspraak van hem te citeren. Op internet vond ik geen ontoelaatbare uitspraken van hem. Maar iedereen die rechts is zonder duidelijke reden meteen een fascist noemen is schandalig
Het gaat om beide: om de vaardigheden een debat voor te zitten en leiding te geven aan het personeel van de Kamer (dat hoort er ook bij), maar ook om het vertegenwoordigen van de Kamer bij officiële gelegenheden en het ontvangen van bezoekers uit het buitenland. Zoals iemand van Denk niet geschikt is om bijvoorbeeld bezoek uit Israël te ontvangen, zo is iemand van de PVV niet geschikt om mensen uit het Islamitische deel van de wereld te ontvangen. Dan ben je dus geen optie als kamervoorzitter.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:31 schreef Fcu030 het volgende:
Behoorlijke uitspraken hier met extreem-rechts, fascist en wat allemaal nog meer. Als het niet om skills gaat, maar om dat representatieve gedoe, zet dan lekker Ancilla daar neer en stop met miepen. Of zeg dat alleen het CDA nog kandidaten mag leveren.
Kinderachtig gedoe.
Er is niks onmogelijks aan: de kamer beslist en kan ook nieuwe verkiezingen uitschrijven.quote:Op dinsdag 6 april 2021 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou hem nu ook wel het voordeel van de twijfel willen gunnen. Probleem is alleen dat we bij Miltenburg hebben gezien dat iemand wegsturen in deze rol onmogelijk is. Je hebt geen noodrem en dat maakt de gok wel heel groot. Dus gewoon Arib wat mij betreft.
Je hebt een goed punt:quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bosma gebruikt met enige regelmaat de fascistische term omvolking, dat is in elk geval zeker. Of je dan gelijk een fascist bent is een tweede, maar verkeerde uitspraken zijn er dus bij bosjes te vinden: https://www.nrc.nl/nieuws(...)m-omvolking-a4021157
Met als verschil dat dat paaien alleen in jouw gedachten en onderbuik bestaat, terwijl het regelmatige gebruik van een zwaar fascistische term met een zeer beladen lading door Bosma gewoon werkelijkheid is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:08 schreef paulgo het volgende:
[..]
In dit kader, het continu paaien van etnische minderheden voor eigen politiek gewin, dat vind ik zo verwerpelijk en ondemocratisch en daarom mag je als tegengas gerust het woord omvolking gebruiken.
Dat zeuren over de onderbuik dat deed die idiote Wim Kok al (maar deze PVDA premier heeft wel 9000 moslims indirect de dood ingejaagd in Srebrenica). Als jij het woord omvolking niet zint, bedenk jij maar een andere term.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met als verschil dat dat paaien alleen in jouw gedachten en onderbuik bestaat, terwijl het regelmatige gebruik van een zwaar fascistische term met een zeer beladen lading door Bosma gewoon werkelijkheid is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |