quote:NPO 1: 17 maart 20:35 - 01:05
Rob Trip presenteert de verkiezingsavond van de NOS. Hij krijgt versterking van Malou Petter, die het grote uitslagenscherm bedient. Verder in de studio: volop duiders en de Haagse verslaggevers van de NOS.
Drie dagen lang mocht Nederland naar de stembus en nu is het eindelijk tijd voor de verkiezingsuitslag. Vanuit de studio in Hilversum presenteert Rob Trip Nederland kiest: De uitslagen. De hele avond druppelen de resultaten binnen en Malou Petter heeft ditmaal de eer om het grote scherm te bedienen waarop die overzichtelijk in beeld komen.
Arjan Noorlander
In de studio zijn deskundigen aanwezig, zoals politicoloog Carolien van Ham en electoraal geograaf Josse de Voogd. Verder reageren diverse Haagse kopstukken op de uitslagen en zijn politiek verslaggevers Ron Fresen, Marleen de Rooy en Arjan Noorlander present om de ontwikkelingen te duiden. Omdat het wel eens een latertje zou kunnen worden, is er morgenochtend ook nog volop aandacht voor de uitslagen in extra uitzendingen.
quote:Als de uitslag in een gemeente bekend is krijgt die gemeente op de kaart de kleur van de grootste partij.
Via het menu is de landelijke uitslag te bekijken, in percentage en in verwachte aantal zetels. In de coalitiebouwer kun je kijken met welke combinatie een meerderheid haalbaar is in de Tweede Kamer.
Verhinderd, geen tijd en vergeten. Maar wel mee doen aan deze pollquote:
Nee, is gewoon traag. Maar het schip met geld is binnen, dus moet goed komen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:08 schreef Gezicht het volgende:
Is Fok! teringlangzaam of ligt het aan mij?
Bijstand hoeft echt niet omhoog nee, minimumloon kan ik me wel in vinden (en daarmee mensen die echt niet kunnen helpen ook weer geholpen), een betaalbare woningmarkt, versterkt door minder extreme wachttijden in de sociale huurmarkten door bijvoorbeeld afschaffen verhuurdersheffing vind ik sociaal gezien nu het belangrijkste.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:06 schreef Bluedisplay het volgende:
Mensen die klagen over te weinig inkomen zijn vaak mensen die wel vinden dat ze recht hebben op elke dag een pakje peuken wegpaffen
Daar zou ik voor betalenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:03 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dan mogen ze mij ook wel interviewen. Dan doe ik een college over de DSI.
Ik ben ook helemaal niet van het idee dat we in Nederland per definitie eerlijke verkiezingen hebben omdat we Nederland zijn. We hadden die omdat het goed geregeld was, en ik heb blauw geergerd aan die arrogante nonchalance van Ollongren met het verkiezingsproces.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:02 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Viesmad?![]()
Je klinkt een beetje FvD nu, maar goed, om je uit je droom te helpen, ik heb ook D'66 gestemd, niet dat ik Kaag zo geweldig vind, maar ik ben van Volt geswitched, hopend dat de CDA verdrukt kon worden (gelukt) en we progressief liberaal ipv conservatief liberaal krijgen, de VVD doe je tot Rutte weg is toch niks tegen, dan maar second best
Jaquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:08 schreef Gezicht het volgende:
meestal kan je op de site van de NOS wel de uitslagen bekijken zo ver die binnen zijnquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik ben benieuwd naar site of overzicht waar je kan zien of een partij meer richting een plus of een min gaat. Dus hangt bv Bij1 meer naar twee zetels of naar nul. Weet iemand dit?
Blijkbaar is die 7000 euro aan donaties opgegaan aan thaise Ladyboys voor Danny.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:08 schreef Gezicht het volgende:
Hoezo?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:09 schreef RipCity het volgende:
Lijkt wel alsof ze bij Jinek bij een begrafenis zitten.
Mooi he, die enorme overwinning van D66quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben ook helemaal niet van het idee dat we in Nederland per definitie eerlijke verkiezingen hebben omdat we Nederland zijn. We hadden die omdat het goed geregeld was, en ik heb blauw geergerd aan die arrogante nonchalance van Ollongren met het verkiezingsproces.
Dat gelul van 'dat gebeurt in Nederland niet' en de vraag stellen ondermijnt het vertrouwen blabla vind ik belachelijk onzin. Dat had je ook met die rare stemcomputers. Nee, we moeten niet blind vertrouwen en dat gerommel van Ollongren is juist ondermijnend voor het vertrouwen.
Mark Rutte is een schipper die zelden de wal raaktquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap echt niet hoe de VVD nog zoveel zetels binnenhaalt
In heel Europa is de grootste paartij gestegen. o.a. door de coronacrisisquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef Breekfast het volgende:
Die gaan gewoon weer diep in het rood bij de volgende verkiezingenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:09 schreef Pedroso het volgende:
Wel grote kans dat Kaag de volgende Premier gaat worden (na Rutte 4).
Krijgen veel stemmen, zo werkt datquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef Breekfast het volgende:
Geen tijd hebben terwijl er 3 dagen waren om te stemmen en je desnoods ook ruim van tevoren een ander kan machtigen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Verhinderd, geen tijd en vergeten. Maar wel mee doen aan deze poll
Wacht maar tot het Eurovisie Songfestival...quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:08 schreef Gezicht het volgende:
Bizar ja, de doofpot smeult nog vier jaar door.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef Breekfast het volgende:
Of het EK Voetbal.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wacht maar tot het Eurovisie Songfestival...
Drie keer maar, één van zijn kabinetten (Balkenende-III) is er zonder tussentijdse verkiezingen gekomen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef timmmmm het volgende:
Balkenende heeft toch ook gewoon 4x gewonnen of verstond ik onze Xander verkeerd
Ik zie vooral tien mensen hutjemutje zitten.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:09 schreef RipCity het volgende:
Lijkt wel alsof ze bij Jinek bij een begrafenis zitten.
Briljant, iedere vermelding van het nummer 6 boycotten als protest tegen Dquote:
Ik ook niet, Nederlanders hebben echt geen principes.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef Breekfast het volgende:
3x gewonnenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef timmmmm het volgende:
Balkenende heeft toch ook gewoon 4x gewonnen of verstond ik onze Xander verkeerd
Was The Great Reset toch bijna mislukt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mooi he, die enorme overwinning van D66
Op basis van eerste kamer is het wel de eerste optie die verkend gaat worden, denk ik. Maar uiteindelijk zal het toch wel CDA worden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Gaat de VVD niet willen, maar wel interessante optie.
coalitie D66-VVD-CDA gaat vrij makkelijk gemaakt worden hoorquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoop nu gewoon dat het kabinet binnen een jaar kapot gaat, of dat de formatie stuk loopt. Opnieuw stemmen zonder corona als thema.
De economie is een olietanker en de politieke partijen proberen links of rechts te roeien met hun beleid als peddels.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:08 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik maak al 35 jaar TKverkiezingen mee, om nu te zeggen dat er ooit iets echt verandert aan het beleid, neuh.
Wat vind jij van deze uitslag?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Over een jaar kunnen over 2 weken misschien de terrassen open.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoop nu gewoon dat het kabinet binnen een jaar kapot gaat, of dat de formatie stuk loopt. Opnieuw stemmen zonder corona als thema.
Ik hoop als D66 stemmer wel dat D66 het spel echt hard gaat spelen en niet zomaar akkoord gaat met een rechts kabinet van VVD CDA D66.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In heel Europa is de grootste paartij gestegen. o.a. door de coronacrisis
Dan wint de VVD gewoon weer hoorquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:
En dan Sigrid Kaag als premierquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:
Waar is die fusie dan voor nodig? Dat kan toch ook zonder?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als de koning een kut had was het een koningin geweest.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat zat ik ook te denken. Er is kans dat Rutte gaat ophouden na Rutte 4 en dan wordt het heel lastig voor de VVD om iemand te vinden die tegen Kaag opkan. Hierbij wel de slag om de arm dat Kaag voldoende moet binnenslepen in het aankomende kabinet, maar ik verwacht dat D66 voldoende professioneel is om dat te bereiken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:09 schreef Pedroso het volgende:
updatetquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:12 schreef monkyyy het volgende:
Verkeerde plaatje in de OP @:mikeytt
[ afbeelding ]
Dit is de laatste exitpoll
Kan zomaar nog een keer vallen bij het volgende schandaal.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
coalitie D66-VVD-CDA gaat vrij makkelijk gemaakt worden hoor
Waar is die @Mikeytt allemaal mee bezig?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:12 schreef monkyyy het volgende:
Verkeerde plaatje in de OP @:mikeytt
[ afbeelding ]
Dit is de laatste exitpoll
Kaag gaat zich ook echt wel hard maken hoor. Vooral medisch-ethischquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik hoop als D66 stemmer wel dat D66 het spel echt hard gaat spelen en niet zomaar akkoord gaat met een rechts kabinet van VVD CDA D66.
D66 heeft de progressieve partijen leeg getrokken. Links is helemaal weggevaagd. Dat brengt ook een verantwoordelijkheid met zich mee (hoop ik).
De val van Rutte III na de toeslagenaffaire heeft ook geen verschil gemaakt dus verwacht maar niet te veelquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga uit van 2 jaar. Om het herstel in te leiden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:
Gaat niet gebeuren, wordt een stabiel 3 partijen kabinet.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:
We hebben het hier wel over D66 hèquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik hoop als D66 stemmer wel dat D66 het spel echt hard gaat spelen en niet zomaar akkoord gaat met een rechts kabinet van VVD CDA D66.
D66 heeft de progressieve partijen leeg getrokken. Links is helemaal weggevaagd. Dat brengt ook een verantwoordelijkheid met zich mee (hoop ik).
Fok is echt een incestclub geworden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:13 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Waar is die @:Mikeytt allemaal mee bezig?
Bij deel 4 zeker een nieuwe reeks openen.
Briefstemmers komen in en maken die meerderheid stukquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:14 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, wordt een stabiel 3 partijen kabinet.
quote:
tot 02.05quote:
Verrassend. Dermate verrassend dat ik eerst de uitslag wel eens even wil zien.quote:
Idemquote:En ik mis @:hanca in dit topic.
Dit jaquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:14 schreef De_Kraam het volgende:
Ik vind Kaag een bijzonder enge vrouw.
quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:13 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Waar is die @:Mikeytt allemaal mee bezig?
Bij deel 4 zeker een nieuwe reeks openen.
Wel begrijpelijk. An sich een prima partijquote:
D66 gaat nooit de grootste partij worden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:09 schreef Pedroso het volgende:
Eng? Vooral niksig. Praat veel, zegt weinig.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:14 schreef De_Kraam het volgende:
HAFMA moet het premierschap opeisen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kaag schietquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:14 schreef De_Kraam het volgende:
Krijg je wel weer 4 partijen. Dat maakt het argument richting de VVD wel weer zwakker.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:13 schreef noodgang het volgende:
[..]
Waar is die fusie dan voor nodig? Dat kan toch ook zonder?
Dan lopen verkiezingen Tweede Kamer en Provinciale Staten ook weer mooi synchroon. Dat formeert toch wat handiger.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga uit van 2 jaar. Om het herstel in te leiden.
En wat ik Mark Rutte kwalijk kan nemen is dat hij voor zijn partij geen goede opvolging geregeld heeft.
Maar die hebben echt niets te bieden voor de gemiddelde NLer.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wel begrijpelijk. An sich een prima partij
Wij zijn het zowaar eens.quote:
Over 4 jaar Kaag Iquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
D66 gaat nooit de grootste partij worden.
die zitten er juist voor de gemiddelde NL'erquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:16 schreef D_A het volgende:
[..]
Maar die hebben echt niets te bieden voor de gemiddelde NLer.
Eens.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:14 schreef De_Kraam het volgende:
sociaal liberaal. Ik hoop dat ze het CDA uit de formatie trappen en met Volt + een linkse partij een front vormen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
We hebben het hier wel over D66 hè
Rutte zal er tegen die tijd wel mee stoppen en zal zij profiteren van zijn vertrek.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
D66 gaat nooit de grootste partij worden.
Deden mee in de meeste kieskringen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:16 schreef Japepk het volgende:
Valt me op dat het Trots op Nederland-logo vaak nog voorbij komt deze verkiezingen. Die zijn landelijk toch geen ding meer?
Leuk dierenpark daar welquote:
We nemen het mee naar achteren.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:17 schreef monkyyy het volgende:
Overigens heeft CDA/D66/VVD géén meerderheid in de eerste kamer, dat is voor Rutte ook wel belangrijk
Omdat D66 zo groot is?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verrassend. Dermate verrassend dat ik eerst de uitslag wel eens even wil zien.
Maar inhoudelijk, rechts een meerderheid dus wel tevreden. En die drammer van een Klaver gehalveerd, dat is een mooie bonus.
[..]
Idem
Dubbel Eensch. Enige onbegrijpelijke aan deze verkiezingen.quote:
En waarom zou de VVD dat in hemelsnaam willen?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
sociaal liberaal. Ik hoop dat ze het CDA uit de formatie trappen en met Volt + een linkse partij een front vormen.
JA21 er maar bijquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:17 schreef monkyyy het volgende:
Overigens heeft CDA/D66/VVD géén meerderheid in de eerste kamer, dat is voor Rutte ook wel belangrijk
Dat is echt onze redding.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:17 schreef monkyyy het volgende:
Laten we hopen van niet. Dat wil NL ook helemaal niet gezien het marginaliseren van de linkse partijen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
sociaal liberaal. Ik hoop dat ze het CDA uit de formatie trappen en met Volt + een linkse partij een front vormen.
Dat is toch de partij van Rita Verdonk?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Deden mee in de meeste kieskringen.
D66 heeft toch echt vooral stemmen van links weggetrokken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat D66 zo groot is?
Nee. Dat is voor mij geen verrassing. Die trekt van zowel links als rechts stemmen.
Heel veel D66'ers die die partij bij het afval hadden gezet stemmen nu alsnog D66 omdat Kaag. Dan spoor je echt niet.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:18 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ik snap dat nooit zo dat bij het stemmen de lijsttrekker zo'n bepalende factor voor mensen zou moeten zijn.
Vagina.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:18 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ik snap dat nooit zo dat bij het stemmen de lijsttrekker zo'n bepalende factor voor mensen zou moeten zijn.
Net een politicus.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eng? Vooral niksig. Praat veel, zegt weinig.
jaquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is toch de partij van Rita Verdonk?
Nou ja, daarom moet er een linkse gevestigde orde partij bij. Vind je dat echt positief?quote:
Terwijl hij een appel eet. Die man is zo gewoon gebleven.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Omdat Rutte in een spijkerbroek naar het werk fietst.
Aldus de VVD-reclame op de radio.
Eens, de persoon Kaag zal me worst wezen, gaat om de uitgangspunten van de partij.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:18 schreef timmmmm het volgende:
Ik lees veel mensen die positief of negatief een hele sterke mening over Kaag hebben, maar ik zie het eigenlijk niet zo. Ik vind het plus of min niet zo heel boeiend eigenlijk
Dat. Zelfs een compleet incapabele lijsttrekker, ik noem geen namen omdat Ploumen een goed voorbeeld is, zou niet uit moeten maken bij de keuze van je partij. Als de standpunten goed zijn kies je ervoor.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:18 schreef Bill_Hillie het volgende:
Wildlands, 2 jaar terug nog geweest, mooie leeuwtjes.quote:
VVD+D66 was nog leuker geweest jaquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:19 schreef Nielsch het volgende:
Fijn dat de CU uit de coalitie gaat, jammer dat t CDA er nog in blijft.
Ik vraag me af welke rol ze wil gaan vervullen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:18 schreef timmmmm het volgende:
Ik lees veel mensen die positief of negatief een hele sterke mening over Kaag hebben, maar ik zie het eigenlijk niet zo. Ik vind het plus of min niet zo heel boeiend eigenlijk
In 2006 was die partij bijna opgeheven... het is niet dat het daarna beter is geworden met de partij, alleen kiezers vergeten heel snel.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heel veel D66'ers die die partij bij het afval hadden gezet stemmen nu alsnog D66 omdat Kaag. Dan spoor je echt niet.
Ook, 10 zetels meer dan in de peilingen is wel een heel fors verschil. Maar er zitten meer rariteiten in. CU levert in, Geert levert in. Ik wil het eerst wel even zien.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat D66 zo groot is?
Nee. Dat is voor mij geen verrassing. Die trekt van zowel links als rechts stemmen.
Die willen dat uiteraard niet. Maar D66 kan net zo goed een rechts kabinet blokkeren. VVD en D66 kunnen elkaar in de tang houden omdat ze tot elkaar veroordeeld zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En waarom zou de VVD dat in hemelsnaam willen?
Ik ben redelijk centraal, misschien zelfs links van het midden. Zo'n ruk naar rechts zie ik niet bepaald zitten als afstuderende student.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, daarom moet er een linkse gevestigde orde partij bij. Vind je dat echt positief?
Las een tijdje terug ergens dat hij zich kapot schaamt voor en ergert aan dat deel van zijn aanhangers. Hij had liever een wat intelligentere en meer elitaire achterban.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:16 schreef Gezicht het volgende:
Tsjerry lekker geprofiteerd van onderbuikstemmers
En intelligenter. En gekwalificeerder.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind Kaag wel 10x sympathieker dan Pechtold.
Mark Rutte is het ultieme voorbeeld.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:18 schreef Bill_Hillie het volgende:
Zal me benieuwen hoeveel stemmen Omzicht gekregen heeft.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:19 schreef Nielsch het volgende:
Fijn dat de CU uit de coalitie gaat, jammer dat t CDA er nog in blijft.
Tien keer nul is nog steeds nulquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rutte heeft de regie, die zet het CDA als eerste op de lijst.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Radicaal is toch relatief? ten opzichte van de anderen is dat zo.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:20 schreef Starhopper het volgende:
Wel mooi dat ze het steeds radicaal rechts noemenThierry gaat boos worden
Dat is een combinatie die eigenlijk niet kan. Maar qua persoon wel weer heel passend. Even in de gaten houden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me af welke rol ze wil gaan vervullen.
Vice premier en minister van BZ?
10x nul is nog steeds nul.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom doet ie dan aan complotten?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:20 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Las een tijdje terug ergens dat hij zich kapot schaamt voor en ergert aan dat deel van zijn aanhangers. Hij had liever een wat intelligentere en meer elitaire achterban.
D66 heeft liever PvdA + GL, VVD heeft liever CDA. DIe eerste is makkelijker met het oog op de eerste kamer, maar moeilijker uit de onderhandeling te halen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:20 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die willen dat uiteraard niet. Maar D66 kan net zo goed een rechts kabinet blokkeren. VVD en D66 kunnen elkaar in de tang houden omdat ze tot elkaar veroordeeld zijn.
In DL heeft Volt ook stemmen gewonnen. Ook daar doen ze mee.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:20 schreef 3rr0r het volgende:
Volt denkt dat ze een noemenswaardige stem hebben in Europa, Duitsland Frankrijk en Italie bepalen de boel
Geert had geen nieuw verhaal. Toeslagenaffaire boeide hem ook niet.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook, 10 zetels meer dan in de peilingen is wel een heel fors verschil. Maar er zitten meer rariteiten in. CU levert in, Geert levert in. Ik wil het eerst wel even zien.
Och, een pot nat, vleesch noch visch en meer van die dingen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iets met FEEK NIEUWS.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:20 schreef Starhopper het volgende:
Wel mooi dat ze het steeds radicaal rechts noemenThierry gaat boos worden
Zal wel. Zal vooral een belangrijk gezicht willen zijn in het kabinet zodat ze na het afzwaaien van Rutte bij verstek een soort premiersbonus kan cashen volgende verkiezingenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me af welke rol ze wil gaan vervullen.
Vice premier en minister van BZ?
Die eerste is makkelijker met oog op de eerste kamer? Nice.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
D66 heeft liever PvdA + GL, VVD heeft liever CDA. DIe eerste is makkelijker met het oog op de eerste kamer, maar moeilijker uit de onderhandeling te halen.
Klopt...zowel het beleid staat bol van het opportunisme als hoe het volk stemt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Mark Rutte is het ultieme voorbeeld.
Ik wil hoersubsidie.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:14 schreef monkyyy het volgende:
@:superniger heb je er vertrouwen in dat ze de uitkeringen wat hoger gaan maken?
Hij doet wat dat betreft een beetje Trump na. 😊quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom doet ie dan aan complotten?
Speciaal Adviseur "Ontregel de Zorg”.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:21 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Rietje Verdonkwaar hangt die uit tegenwoordig?
Jesse ligt al in bed in zijn eikeltjespyama.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:22 schreef KennyPowers het volgende:
Uitzending bloedt dood.
Tijd voor Thierry of Jesse.
Ja, logisch daar dan, want Duitsland is dermate groot dat je veel te zeggen zal hebben. Straks als alles 1 grote pot moet worden gaat het gewoon om aantal inwoners zeker, wie hoeveel te zeggen heeft?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
In DL heeft Volt ook stemmen gewonnen. Ook daar doen ze mee.
Volgens mij hebben ze daar net genoeg, maar dat zou ik even op moeten zoeken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:22 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Die eerste is makkelijker met oog op de eerste kamer? Nice.
50 euro, das meer dan genoegquote:
Was dat geen verspreking? Net als Klager gisterenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:21 schreef Mikeytt het volgende:
'lilianne de haan'dan weet je al dat 50Plus niet meer relevant is als zelfs hij je naam niet kent
Dat was het al.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:21 schreef BlackNero het volgende:
FvD is dus de wappie partij geworden. Mooi.
[..]
https://www.instagram.com/p/CMclJbpJVQ0/?igshid=1r1i43s8fmxxsquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:20 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Las een tijdje terug ergens dat hij zich kapot schaamt voor en ergert aan dat deel van zijn aanhangers. Hij had liever een wat intelligentere en meer elitaire achterban.
Het is wel bekend dat zij economisch rechts van 't midden zitten toch?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:23 schreef hollandia02 het volgende:
Ik ga D66'ers uitlachen die op economisch-links beleid hoopte.
Vind ik ook. Pechtold kon echt als een kwal overkomen. Kaag lijkt meer respectvol.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja21 heeft daar 8 zetels.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:17 schreef monkyyy het volgende:
D66'ers stemmen D66 omdat Kaag, dat hebben ze net laten zien. Hoe ons land wordt afgebroken kan ze niks schelen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:23 schreef hollandia02 het volgende:
Zie OP.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
Niks meegekregen. Pas net weer binnen.
Op hoeveel zetels staat Splinter?
Hoop wel dat ze 1 zetel halen.
Maar VVD+D66+VOLT is 66 zetels. Er is geen linkse partij met 10 zetels.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Juist omdat ik dat wil (en D66er ben) NIET op D66 gestemd.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:23 schreef hollandia02 het volgende:
Klopt maar ze hebben veel van Links gejat.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:23 schreef D_A het volgende:
[..]
Het is wel bekend dat zij economisch rechts van 't midden zitten toch?
vast welquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:23 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Was dat geen verspreking? Net als Klager gisteren
FEESTquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zie OP.
D66 27 zetels, enige wat belangijk is
8 zetels in de Eerste Kamer... maar ik vind het ook prima als ze eerst in de oppositie beginnen, kunnen ze de volgende keer de VVD leegvreten.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:23 schreef Nattekat het volgende:
Misschien kan JA21 nog bij de coalitie-onderhandelingen aanschuiven
Alleen mokerdebielen stemmen op D66.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zie OP.
D66 27 zetels, enige wat belangijk is
Die kunnen nog steeds geen zetel halen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:24 schreef hollandia02 het volgende:
Die vrouw van 50+ schande dat die nog een zetel krijgt.
Zit er alleen nog maar voor dr centjes
Wie, Kaag?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:24 schreef hollandia02 het volgende:
Dit. Hopen op nog een kleine stijgingquote:
Democratie.quote:
Klopt. Maar om de bevestiging te zien. 73% stemt op hun vanwege corona. Wat kan Thierry daar de komende 4 jaar nou uit halen? Hij kan ook niet meer terug.quote:
Code Oranje een herkansingquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
8 zetels in de Eerste Kamer... maar ik vind het ook prima als ze eerst in de oppositie beginnen, kunnen ze de volgende keer de VVD leegvreten.
Mokerdebielen stemmen op radicaalrechts.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alleen mokerdebielen stemmen op D66.
En dat loopt dan gewoon rond in Nederlandquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:23 schreef Gezicht het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/p/CMclJbpJVQ0/?igshid=1r1i43s8fmxxs
Je mag er nog steeds van walgen dat er mensen in dit land wonen die op zo'n racist stemmen.quote:
VVD 35 zetelsquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alleen mokerdebielen stemmen op D66.
In de plannen van Volt zou het Europees Parlement daar veel meer over te zeggen krijgen. Daar hebben Frankrijk en Duitsland bij lange na geen meerderheid, juist in de Europese Raad kunnen Merkel en Macron een buitenproportioneel grote stempel op het beleid drukken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:22 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja, logisch daar dan, want Duitsland is dermate groot dat je veel te zeggen zal hebben. Straks als alles 1 grote pot moet worden gaat het gewoon om aantal inwoners zeker, wie hoeveel te zeggen heeft?
Er mogen nog wel 3 zeteltjes bijquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit. Hopen op nog een kleine stijging
Alle formulieren moeten nog door de ontsmettingsblazer.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:25 schreef Zipportal het volgende:
Dat tellen duurt vies lang. Vier jaar geleden ging het sneller.
deze dusquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mokerdebielen stemmen op radicaalrechts.
D66GENOT
Ze leveren wel betere opvolgers dan menig andere partij. En ze besturen mee.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Vind ik ook. Pechtold kon echt als een kwal overkomen. Kaag lijkt meer respectvol.
Niks mee te maken. Tellen met je kut.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alle formulieren moeten nog door de ontsmettingsblazer.
Staat niet vast.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
7. Want Pouw-Verweij schuift door en wordt vervangen door een GO-er
Straks heeft nummer 3 meer stemmen binnengehaald.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:24 schreef hollandia02 het volgende:
extra covid maatregelen. Ze hadden al gezegd dat het iets langer kan duren. Ook o.a. door briefstemmenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:25 schreef Zipportal het volgende:
Dat tellen duurt vies lang. Vier jaar geleden ging het sneller.
Waarom stem jij dan op D66? Als zij zoveel hoogopgeleiden hebben kan ik me niet voorstellen dat jij je er goed mee kunt identificeren.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
VVD 35 zetels
D66 27 zetels
VVD-CDA-D66 komen dus op 77 zetels. GENOT![]()
![]()
D66 meeste hoogopgeleiden, dus dat compenseert de idioten van CDA
Staan ongeveer even hoog als ADO.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
Niks meegekregen. Pas net weer binnen.
Op hoeveel zetels staat Splinter?
Hoop wel dat ze 1 zetel halen.
Eens.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je mag er nog steeds van walgen dat er mensen in dit land wonen die op zo'n racist stemmen.
WO GENOT hierquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom stem jij dan op D66? Als zij zoveel hoogopgeleiden hebben kan ik me niet voorstellen dat jij je er goed mee kunt identificeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |