quote:NPO 1: 17 maart 20:35 - 01:05
Rob Trip presenteert de verkiezingsavond van de NOS. Hij krijgt versterking van Malou Petter, die het grote uitslagenscherm bedient. Verder in de studio: volop duiders en de Haagse verslaggevers van de NOS.
Drie dagen lang mocht Nederland naar de stembus en nu is het eindelijk tijd voor de verkiezingsuitslag. Vanuit de studio in Hilversum presenteert Rob Trip Nederland kiest: De uitslagen. De hele avond druppelen de resultaten binnen en Malou Petter heeft ditmaal de eer om het grote scherm te bedienen waarop die overzichtelijk in beeld komen.
Arjan Noorlander
In de studio zijn deskundigen aanwezig, zoals politicoloog Carolien van Ham en electoraal geograaf Josse de Voogd. Verder reageren diverse Haagse kopstukken op de uitslagen en zijn politiek verslaggevers Ron Fresen, Marleen de Rooy en Arjan Noorlander present om de ontwikkelingen te duiden. Omdat het wel eens een latertje zou kunnen worden, is er morgenochtend ook nog volop aandacht voor de uitslagen in extra uitzendingen.
quote:Als de uitslag in een gemeente bekend is krijgt die gemeente op de kaart de kleur van de grootste partij.
Via het menu is de landelijke uitslag te bekijken, in percentage en in verwachte aantal zetels. In de coalitiebouwer kun je kijken met welke combinatie een meerderheid haalbaar is in de Tweede Kamer.
Verhinderd, geen tijd en vergeten. Maar wel mee doen aan deze pollquote:
Nee, is gewoon traag. Maar het schip met geld is binnen, dus moet goed komen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:08 schreef Gezicht het volgende:
Is Fok! teringlangzaam of ligt het aan mij?
Bijstand hoeft echt niet omhoog nee, minimumloon kan ik me wel in vinden (en daarmee mensen die echt niet kunnen helpen ook weer geholpen), een betaalbare woningmarkt, versterkt door minder extreme wachttijden in de sociale huurmarkten door bijvoorbeeld afschaffen verhuurdersheffing vind ik sociaal gezien nu het belangrijkste.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:06 schreef Bluedisplay het volgende:
Mensen die klagen over te weinig inkomen zijn vaak mensen die wel vinden dat ze recht hebben op elke dag een pakje peuken wegpaffen
Daar zou ik voor betalenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:03 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dan mogen ze mij ook wel interviewen. Dan doe ik een college over de DSI.
Ik ben ook helemaal niet van het idee dat we in Nederland per definitie eerlijke verkiezingen hebben omdat we Nederland zijn. We hadden die omdat het goed geregeld was, en ik heb blauw geergerd aan die arrogante nonchalance van Ollongren met het verkiezingsproces.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:02 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Viesmad?![]()
Je klinkt een beetje FvD nu, maar goed, om je uit je droom te helpen, ik heb ook D'66 gestemd, niet dat ik Kaag zo geweldig vind, maar ik ben van Volt geswitched, hopend dat de CDA verdrukt kon worden (gelukt) en we progressief liberaal ipv conservatief liberaal krijgen, de VVD doe je tot Rutte weg is toch niks tegen, dan maar second best
Jaquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:08 schreef Gezicht het volgende:
meestal kan je op de site van de NOS wel de uitslagen bekijken zo ver die binnen zijnquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik ben benieuwd naar site of overzicht waar je kan zien of een partij meer richting een plus of een min gaat. Dus hangt bv Bij1 meer naar twee zetels of naar nul. Weet iemand dit?
Blijkbaar is die 7000 euro aan donaties opgegaan aan thaise Ladyboys voor Danny.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:08 schreef Gezicht het volgende:
Hoezo?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:09 schreef RipCity het volgende:
Lijkt wel alsof ze bij Jinek bij een begrafenis zitten.
Mooi he, die enorme overwinning van D66quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben ook helemaal niet van het idee dat we in Nederland per definitie eerlijke verkiezingen hebben omdat we Nederland zijn. We hadden die omdat het goed geregeld was, en ik heb blauw geergerd aan die arrogante nonchalance van Ollongren met het verkiezingsproces.
Dat gelul van 'dat gebeurt in Nederland niet' en de vraag stellen ondermijnt het vertrouwen blabla vind ik belachelijk onzin. Dat had je ook met die rare stemcomputers. Nee, we moeten niet blind vertrouwen en dat gerommel van Ollongren is juist ondermijnend voor het vertrouwen.
Mark Rutte is een schipper die zelden de wal raaktquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap echt niet hoe de VVD nog zoveel zetels binnenhaalt
In heel Europa is de grootste paartij gestegen. o.a. door de coronacrisisquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef Breekfast het volgende:
Die gaan gewoon weer diep in het rood bij de volgende verkiezingenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:09 schreef Pedroso het volgende:
Wel grote kans dat Kaag de volgende Premier gaat worden (na Rutte 4).
Krijgen veel stemmen, zo werkt datquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef Breekfast het volgende:
Geen tijd hebben terwijl er 3 dagen waren om te stemmen en je desnoods ook ruim van tevoren een ander kan machtigen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Verhinderd, geen tijd en vergeten. Maar wel mee doen aan deze poll
Wacht maar tot het Eurovisie Songfestival...quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:08 schreef Gezicht het volgende:
Bizar ja, de doofpot smeult nog vier jaar door.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef Breekfast het volgende:
Of het EK Voetbal.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wacht maar tot het Eurovisie Songfestival...
Drie keer maar, één van zijn kabinetten (Balkenende-III) is er zonder tussentijdse verkiezingen gekomen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef timmmmm het volgende:
Balkenende heeft toch ook gewoon 4x gewonnen of verstond ik onze Xander verkeerd
Ik zie vooral tien mensen hutjemutje zitten.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:09 schreef RipCity het volgende:
Lijkt wel alsof ze bij Jinek bij een begrafenis zitten.
Briljant, iedere vermelding van het nummer 6 boycotten als protest tegen Dquote:
Ik ook niet, Nederlanders hebben echt geen principes.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef Breekfast het volgende:
3x gewonnenquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef timmmmm het volgende:
Balkenende heeft toch ook gewoon 4x gewonnen of verstond ik onze Xander verkeerd
Was The Great Reset toch bijna mislukt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mooi he, die enorme overwinning van D66
Op basis van eerste kamer is het wel de eerste optie die verkend gaat worden, denk ik. Maar uiteindelijk zal het toch wel CDA worden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Gaat de VVD niet willen, maar wel interessante optie.
coalitie D66-VVD-CDA gaat vrij makkelijk gemaakt worden hoorquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoop nu gewoon dat het kabinet binnen een jaar kapot gaat, of dat de formatie stuk loopt. Opnieuw stemmen zonder corona als thema.
De economie is een olietanker en de politieke partijen proberen links of rechts te roeien met hun beleid als peddels.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:08 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik maak al 35 jaar TKverkiezingen mee, om nu te zeggen dat er ooit iets echt verandert aan het beleid, neuh.
Wat vind jij van deze uitslag?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Over een jaar kunnen over 2 weken misschien de terrassen open.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoop nu gewoon dat het kabinet binnen een jaar kapot gaat, of dat de formatie stuk loopt. Opnieuw stemmen zonder corona als thema.
Ik hoop als D66 stemmer wel dat D66 het spel echt hard gaat spelen en niet zomaar akkoord gaat met een rechts kabinet van VVD CDA D66.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In heel Europa is de grootste paartij gestegen. o.a. door de coronacrisis
Dan wint de VVD gewoon weer hoorquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:
En dan Sigrid Kaag als premierquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:
Waar is die fusie dan voor nodig? Dat kan toch ook zonder?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als de koning een kut had was het een koningin geweest.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat zat ik ook te denken. Er is kans dat Rutte gaat ophouden na Rutte 4 en dan wordt het heel lastig voor de VVD om iemand te vinden die tegen Kaag opkan. Hierbij wel de slag om de arm dat Kaag voldoende moet binnenslepen in het aankomende kabinet, maar ik verwacht dat D66 voldoende professioneel is om dat te bereiken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:09 schreef Pedroso het volgende:
Wel grote kans dat Kaag de volgende Premier gaat worden (na Rutte 4).
updatetquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:12 schreef monkyyy het volgende:
Verkeerde plaatje in de OP @:mikeytt
[ afbeelding ]
Dit is de laatste exitpoll
Kan zomaar nog een keer vallen bij het volgende schandaal.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
coalitie D66-VVD-CDA gaat vrij makkelijk gemaakt worden hoor
Waar is die @Mikeytt allemaal mee bezig?quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:12 schreef monkyyy het volgende:
Verkeerde plaatje in de OP @:mikeytt
[ afbeelding ]
Dit is de laatste exitpoll
Kaag gaat zich ook echt wel hard maken hoor. Vooral medisch-ethischquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik hoop als D66 stemmer wel dat D66 het spel echt hard gaat spelen en niet zomaar akkoord gaat met een rechts kabinet van VVD CDA D66.
D66 heeft de progressieve partijen leeg getrokken. Links is helemaal weggevaagd. Dat brengt ook een verantwoordelijkheid met zich mee (hoop ik).
De val van Rutte III na de toeslagenaffaire heeft ook geen verschil gemaakt dus verwacht maar niet te veelquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga uit van 2 jaar. Om het herstel in te leiden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:
Gaat niet gebeuren, wordt een stabiel 3 partijen kabinet.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:
We hebben het hier wel over D66 hèquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik hoop als D66 stemmer wel dat D66 het spel echt hard gaat spelen en niet zomaar akkoord gaat met een rechts kabinet van VVD CDA D66.
D66 heeft de progressieve partijen leeg getrokken. Links is helemaal weggevaagd. Dat brengt ook een verantwoordelijkheid met zich mee (hoop ik).
Fok is echt een incestclub geworden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 22:13 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Waar is die @:Mikeytt allemaal mee bezig?
Bij deel 4 zeker een nieuwe reeks openen.
Briefstemmers komen in en maken die meerderheid stukquote:Op woensdag 17 maart 2021 22:14 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, wordt een stabiel 3 partijen kabinet.
quote:
tot 02.05quote:
Verrassend. Dermate verrassend dat ik eerst de uitslag wel eens even wil zien.quote:
Idemquote:En ik mis @:hanca in dit topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |