quote:Op maandag 15 maart 2021 09:57 schreef RockNijntje het volgende:
Ik wil even zeggen hoe fijn ik het vind dat (op dit moment) iedereen hetzelfde reageert op elkaar en dat weekendjes naar Overijssel hetzelfde behandeld worden als een paar weken Florida of Curaçao of andersom. Ik vind het echt prettig dat daar gewoon gezellig samen over gepraat kan worden, in plaats van dat de een een elitaire snob wordt genoemd en de ander een saaie boer.
quote:Op maandag 15 maart 2021 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon een dagje op en neer, minicruise vanaf Rotterdam. Er is een leuke draaibrug geloof ik, en ik had nog wel wat dingetjes opgeschreven.
quote:Op maandag 15 maart 2021 11:41 schreef Blik het volgende:
We slapen in omgeving Bled, dus die vrsic pas staat op het programma. De grotten zijn anderhalf uur enkele reis, dus dat is misschien teveel vh goede met 3 kids.
Programma staat nog niet vast, maar zal ook wel veel zwemmen worden gok ik
quote:Op maandag 15 maart 2021 14:20 schreef UIO_AMS het volgende:
Draaibrug staat me niets van bij, maar daar let ik ook nooit zo op.
We gingen wel elk jaar bij hetzelfde Indiase restaurant eten, maar dat was meer traditie dan dat het nou zo geweldig was. Uiteraard wel beter dan het gemiddelde Indiase restaurant in Nederland..
quote:Op maandag 15 maart 2021 14:23 schreef UIO_AMS het volgende:
De grotten van Postojna zijn ook mooi (heb ik mij laten vertellen) en liggen wat dichter bij Bled..
Die ziet er wel Hull cool uit jaquote:Op woensdag 17 maart 2021 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier deze brug. Lijkt me vet cool.
[ afbeelding ]
Waarom las ik dit in de stem van Robèrt van Beckhovenquote:
NL is ook mooi hoor.quote:Op maandag 15 maart 2021 09:57 schreef RockNijntje het volgende:
Ik wil even zeggen hoe fijn ik het vind dat (op dit moment) iedereen hetzelfde reageert op elkaar en dat weekendjes naar Overijssel hetzelfde behandeld worden als een paar weken Florida of Curaçao of andersom. Ik vind het echt prettig dat daar gewoon gezellig samen over gepraat kan worden, in plaats van dat de een een elitaire snob wordt genoemd en de ander een saaie boer.
Wat tof dat je door je niet-Nederlandse vrouw je eigen land beter leert kennen! Ik vind dat echt heel mooiquote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:00 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
NL is ook mooi hoor.
afgelopen jaren weer veel er van (op)nieuw gezien omdat mijn vrouw dit graag wilde (ze is Russisch), en dan vind je toch ook weer nieuwe dingen, maar plaatsen waar je in je jeugd bent geweest blijken toch anders te zijn dan je herinneringen
Is dit de NL tak van Garden Gnome Liberation Front?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:16 schreef liesje1979 het volgende:
Misschien zijn er nog TRV'ers die het leuk vinden om mee te doen?
CRE / Adopteer een kabouter.
Lol nee, mijn kabouters worden al in vrijheid geborenquote:Op donderdag 25 maart 2021 16:16 schreef Individual het volgende:
[..]
Is dit de NL tak van Garden Gnome Liberation Front?
[ afbeelding ]
Pics van je kabouters.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:36 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lol nee, mijn kabouters worden al in vrijheid geboren
Ik zie een koe op je websitequote:
Hoi kwiwi. soms is het hier heel druk, maar je moet soms even wachten. Zeg maar hoe lekker je frikandellenspeciaal vind en dan loopt het topic zo vol,. ..oh nee wacht dat was KAA SC.. die ligt nu op het sterfbed. Vertel hier maar dat Gretta je grootste voorbeeld is en dat vliegen verboden moet worden.De postcount is een beetje een golfbeweging.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 04:19 schreef kwiwi het volgende:
Oh, een travel SCWist niet dat die er was, ik kom eens even gluren
Vergeet de appeltaart nietquote:Op zondag 28 maart 2021 16:19 schreef Individual het volgende:
[..]
Hoi kwiwi. soms is het hier heel druk, maar je moet soms even wachten. Zeg maar hoe lekker je frikandellenspeciaal vind en dan loopt het topic zo vol,. ..oh nee wacht dat was KAA SC.. die ligt nu op het sterfbed. Vertel hier maar dat Gretta je grootste voorbeeld is en dat vliegen verboden moet worden.De postcount is een beetje een golfbeweging.
Soms zijn we heel vriendelijk, maar meestal zijn we een arrogant oudwijfenkliekje.
Reizen maakt je beter dan alle anderen, maar dat weten ze vaak niet dus blijf het ze maar vertellen.
Ik wil er wel één adopteren. Geoff is wel een goede naam voor een kabouter. Zal contact met je opnemen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:16 schreef liesje1979 het volgende:
Misschien zijn er nog TRV'ers die het leuk vinden om mee te doen?
CRE / Adopteer een kabouter.
Het is een SC, daar is alles ontopic.quote:Op vrijdag 2 april 2021 19:48 schreef RockNijntje het volgende:
Om maar weer even on topic te gaan: Amsterdam - Curaçao en Bonaire - Amsterdam zijn geboekt. Het gaat nu even helemaal mis in de regio, maar hopelijk is het eind dit jaar top.
Op dit moment wel jaquote:Op zaterdag 10 april 2021 14:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik denk dat hoesten beter werkt :p
Ook Sheila heeft het vliegveld weer gevonden.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 22:36 schreef MaJo het volgende:
Nu de besmettingen afnemen, de prikken gezet worden en de zon weer gaat schijnen zijn er vast vakantieplannen in de maak!
Goed bezigquote:Op zondag 30 mei 2021 15:52 schreef Individual het volgende:
[..]
Ook Sheila heeft het vliegveld weer gevonden.
Corona is hier niet zo erg en ik zat al in lockdown voordat het cool was! AstraZenica #2 wordt over een paar dagen gezet. De GPS tracker is dan niet meer nodig; nu kan je toch een mailtje naar Bill Gates sturen voor je GPS log?quote:Op zondag 30 mei 2021 16:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Goed bezig![]()
Hoe gaat het nu met jou? Ik kan me voorstellen dat dit een angstige periode voor je was/is
Eerste prik is binnen.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 22:36 schreef MaJo het volgende:
*Schop*
Nu de besmettingen afnemen, de prikken gezet worden en de zon weer gaat schijnen zijn er vast vakantieplannen in de maak!
Zelf ga ik aanstaande maandag een midweek naar Noord-Limburg. Onze eerste vakantie met baby, ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd naar de andere plannen
Schopje naar [KAA]quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
Inmiddels sta ik hier in Manila op 4 verschillende plekken op de wachtlijst om geprikt te worden. (Gemeente waar ik woon, gemeente waar ik werk, mijn werk zelf, en via via via zelf ingekocht).
Hopelijk krijg ik dan ergens in juli/augustus mijn prikjes zodat ik weer eens Nederland kan bezoeken
Niet naar KAAquote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
Schopje naar [KAA]![]()
Zelf gisteren ook geregistreerd, nadat ein-de-lijk ook mensen jonger dan 60 én zonder risicofactoren zich kunnen gaan laten vaccineren. Nu nog even afwachten wannéér dat wordt
Yup, mijn man en ik zijn aan vakantie toequote:Op dinsdag 1 juni 2021 22:23 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Als je golven, een lucht en strand ziet, ben je aan vakantie toe...
Het is namelijk de onderkant van een autodeur van een oud barrel
Hopelijk kan ik dit najaar eventjes naar Nederland voor broodnodig familie bezoek. (Woon in Manila). Met het eigen gezin, hopelijk (maar dit is nog geen 50/50 dat het mogelijk gaat kunnen zijn), een paar daagjes welverdiend strand ...... en dat zal dan wel Palawan worden. Ook dit zal ergens in Q4 worden vrees ik, niet eerder.quote:Op maandag 14 juni 2021 00:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe zit het met de vakantieplannen van de anderen?
Ik ga voor je duimen! Ook dat de kinderen weer uitgelaten mogen wordenquote:Op maandag 14 juni 2021 04:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hopelijk kan ik dit najaar eventjes naar Nederland voor broodnodig familie bezoek. (Woon in Manila). Met het eigen gezin, hopelijk (maar dit is nog geen 50/50 dat het mogelijk gaat kunnen zijn), een paar daagjes welverdiend strand ...... en dat zal dan wel Palawan worden. Ook dit zal ergens in Q4 worden vrees ik, niet eerder.
(Men is hier nog niet zo ver met het heropenen van allerlei hotels, restaurants, etc. Tevens mogen kinderen en ouden van dagen niet uit. Nu is de ouden van dagen niet zo een punt wat ons betreft, maar de kinderen wel).
28 juni krijgen we onze tweede prik. In principe kunnen we dan naar Madeira, want daar geldt nu al dat als je gevaccineerd bent je niet twee weken hoeft te wachten en je zonder test erheen kan. Al kan ik nog niet terugvinden wat ze als bewijs voor de vaccinatie goedkeuren. Hoop gewoon het gele boekje. We moeten nog boeken, dus het kan ook nog wat anders worden.quote:Op maandag 14 juni 2021 00:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Yup, mijn man en ik zijn aan vakantie toe![]()
Ik heb gisteren de eerste prik gehad, mijn man vandaag. 17/18 juli prik 2 dus daarna kunnen we in principe weg. We moeten alleen even kijken hoe ver we gaan vanwege ons kleine aapje maar het buitenland lonkt wel. We denken nu aan Duitsland maar een huisje in Italië zou ik ook niet erg vinden![]()
Leuk! Vooral huisje in Italie.quote:Op maandag 14 juni 2021 00:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Yup, mijn man en ik zijn aan vakantie toe![]()
Ik heb gisteren de eerste prik gehad, mijn man vandaag. 17/18 juli prik 2 dus daarna kunnen we in principe weg. We moeten alleen even kijken hoe ver we gaan vanwege ons kleine aapje maar het buitenland lonkt wel. We denken nu aan Duitsland maar een huisje in Italië zou ik ook niet erg vinden![]()
Klinkt als een goed plan! Volgens mij moet de app vandaag goedgekeurd gaan worden. Kan me ook voorstellen dat tot dit rond is het gele boekje voldoet als bewijsquote:Op maandag 14 juni 2021 09:12 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
28 juni krijgen we onze tweede prik. In principe kunnen we dan naar Madeira, want daar geldt nu al dat als je gevaccineerd bent je niet twee weken hoeft te wachten en je zonder test erheen kan. Al kan ik nog niet terugvinden wat ze als bewijs voor de vaccinatie goedkeuren. Hoop gewoon het gele boekje. We moeten nog boeken, dus het kan ook nog wat anders worden.
Ik hoorde gisteren dat het de goede kant op gaat in Denemarken en zag zelfs een promotiereclame voor het land. Ze zullen dus wel snakken naar toeristen. Ik dacht er toen ook meteen aan om dat als optie open te houden.quote:Op maandag 14 juni 2021 11:40 schreef ultra_ivo het volgende:
De Corona app moet in principe je bewijs worden, dus electronisch.
Morgen heb ik de 14 dagen na m'n prik gehad, dus dan tel ik als voleldig gevaccineerd.
Ik heb 2 plannen, fietsen naar Kopenhagen of fietsen naar Wenen. Dat afhankelijk er van of Denemarken ook op geel gezet gaat worden.
Ja jullie zullen een flinke financiële klap te verwerken hebben. Komen er alweer nieuwe boekingen binnen?quote:Op maandag 14 juni 2021 11:52 schreef flipsen het volgende:
Ik heb echt nog geen idee, maar zal wellicht iets binnen Argentinië worden. Financieel moet het echt wel even rustig aan na 1,5 jaar zonder nieuwe klanten. Volgend jaar in ieder geval naar NL, ervan uit gaande dat dan alles weer redelijk "normaal" zal zijn. Moeders wordt 80 en dat moet natuurlijk wel gevierd worden (vorige week werd ze 79 en liep nog te dansen en hopsen met haar kleinkinderen)
Italie zou ik echt heel gaaf vinden! Weet alleen nog niet goed of we dat onze zoon van dan 9 maanden aan kunnen doen. Maar als we de rit nou in 3 delen opsplitsen zou het wel moeten kunnen lijkt me?quote:Op maandag 14 juni 2021 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Leuk! Vooral huisje in Italie.
Wij zijn pas mid augustus volledig gevaccineerd. Ons doel is wel om voor die tijd één vakantie te doen met testen. In principe staat er voor 20-27 juni een weekje Lissabon geboekt en tot dusver kan dat doorgaan, maar het aantal besmettingen is in de stad aan het oplopen weer, dus afwachten of het niet naar oranje gaat. Plus dat we uiteraard negatief moeten testen; net vanochtend keelpijn gekregen, dus je zal net zien
Vind ik geen probleem, maar als we aan het einde van het jaar intercontinentaal kunnen, hebben we daar waarschijnlijk niks aan. Dus het gele boekje gaat voor de zekerheid mee naar de tweede prik.quote:Op maandag 14 juni 2021 11:40 schreef ultra_ivo het volgende:
De Corona app moet in principe je bewijs worden, dus electronisch.
Mooie tocht. Volg je dan de Ems en ga je vervolgens langs de Duitse waddenkust? Of neem je een andere route? Ik zit er ook wel eens naar te kijken, maar voor mij is de Noordzee-route de meest logische.quote:Morgen heb ik de 14 dagen na m'n prik gehad, dus dan tel ik als voleldig gevaccineerd.
Ik heb 2 plannen, fietsen naar Kopenhagen of fietsen naar Wenen. Dat afhankelijk er van of Denemarken ook op geel gezet gaat worden.
Komt vast goed zodra je het vliegveld op komt. Waar gaan jullie heen?quote:Op maandag 14 juni 2021 13:49 schreef superkimmi het volgende:
@:kapiteiniglo en ik zijn volledig gevaccineerd. Dus vanavond gaan we vliegen![]()
![]()
![]()
Ben bijna verleerd hoe dat ook al weer werkt. Een vliegveld enzo
Spanje. We weten dat dat nog code oranje is enzo. Maar familie (ook volledig gevaccineerd) zit daar in een appartement op dit moment en dit was wel echt een buitenkansje. De extra testjes die we dan moeten nemen ondanks onze vaccinatie nemen we voor liefquote:Op maandag 14 juni 2021 13:59 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Komt vast goed zodra je het vliegveld op komt. Waar gaan jullie heen?
Hij vindt autorijden geen enkel probleem. Hij zit altijd heel rustig en als ik langer dan een half uur rijd dan valt hij vaak in slaap. Zelf als kind ook heel Europa doorgereden met mijn ouders dus het zit me ook wel in het bloed, ik denk dat dit wel goed komt!quote:Op maandag 14 juni 2021 12:47 schreef laziness het volgende:
Wij zijn met zoon van 7 maanden destijds ook in 2x naar Zuid-Frankrijk gereden. Als je kind geen hekel aan auto rijden heeft is dat prima te doen![]()
Inmiddels is hij 10 en doen we het al die jaren al, naar Kroatie, Spanje, Italie, Frankrijk, Engeland, Oostenrijk, Zwitserland rijden meerdere keren per jaar en hij klaagt weinig. Met de paplepel ingegoten
Wat leuk! Eerste vakantie samen ook denk ik?quote:Op maandag 14 juni 2021 13:49 schreef superkimmi het volgende:
@:kapiteiniglo en ik zijn volledig gevaccineerd. Dus vanavond gaan we vliegen![]()
![]()
![]()
Ben bijna verleerd hoe dat ook al weer werkt. Een vliegveld enzo
Thanks!quote:Op maandag 14 juni 2021 15:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hij vindt autorijden geen enkel probleem. Hij zit altijd heel rustig en als ik langer dan een half uur rijd dan valt hij vaak in slaap. Zelf als kind ook heel Europa doorgereden met mijn ouders dus het zit me ook wel in het bloed, ik denk dat dit wel goed komt!
Mijn man is nu naar Frankrijk te kijken, in de buurt van een goede kennis. Kunnen we die ook weer voor het eerst in 2 jaar zien en daar lekker een huisje huren. Maar het kan ook nog Italië of iets anders worden
[..]
Wat leuk! Eerste vakantie samen ook denk ik?Veel plezier!
Daar hebben ze een 'monkey harness voor uigevonden:quote:Op maandag 14 juni 2021 00:11 schreef MaJo het volgende:
hoe ver we gaan vanwege ons kleine aapje maar het buitenland lonkt wel.
Ik heb daar wel goede verhalen over gehoord.quote:Op maandag 14 juni 2021 11:52 schreef flipsen het volgende:
Ik heb echt nog geen idee, maar zal wellicht iets binnen Argentinië worden.
Ken je toevallig ook een goed reisbureau daar?quote:Op maandag 14 juni 2021 15:54 schreef Individual het volgende:
Ik heb daar wel goede verhalen over gehoord.
quote:Op maandag 14 juni 2021 15:54 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik heb daar wel goede verhalen over gehoord.
Dat is helemaal niet nodig joh! Kun je prima via Tui boekenquote:Op maandag 14 juni 2021 16:45 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ken je toevallig ook een goed reisbureau daar?
Volgens mij hebben de meeste de coronacrisis niet overleefd. Ik vond er nog 1: Tipica Reizen. Snel boeken voordat het misschien niet meer kan!quote:Op maandag 14 juni 2021 16:45 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ken je toevallig ook een goed reisbureau daar?
quote:Op maandag 14 juni 2021 16:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
[..]
Dat is helemaal niet nodig joh! Kun je prima via Tui boeken
Mjin planning is inderdaad om in mijn NS weekend ticket te gebruiken tot Groningen ofzo en dan daar te beginnen. Bepalend voor Noord-Duitsland is waar je de rivieren oversteekt. Vorig jaar deed ik dat bij Brake en Glückstadt dus wellicht dit keer bij Bremerhaven en Cuxhaven. Alhoewel ik over die laatste nog even twijfel, dan is de veerboot zo lang dat die niet meer als 'varende brug' gezien kan wordenquote:Op maandag 14 juni 2021 12:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Mooie tocht. Volg je dan de Ems en ga je vervolgens langs de Duitse waddenkust? Of neem je een andere route? Ik zit er ook wel eens naar te kijken, maar voor mij is de Noordzee-route de meest logische.
Dat klopt. Ik vond dit wel een fijne site:quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, ik hoor nu geluiden dat je Oostenrijk ook al in mag met een eerste vaccie in je gele boekje. Klopt dat? Anders moet ik eerst nog uitzoeken hoe en waar en wanneer ik een PCR test kan laten doen. En wat is het nut van sneltesten eigenlijk? Heeft dat zin?
Voor fietsers en wanderlaars is de afgelopen jaren een hele infrastructuur in Denemarken opgebouwd met de shelters.quote:Op maandag 14 juni 2021 12:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren dat het de goede kant op gaat in Denemarken en zag zelfs een promotiereclame voor het land. Ze zullen dus wel snakken naar toeristen. Ik dacht er toen ook meteen aan om dat als optie open te houden.
[..]
Nja daar zie ik nergens staan dat 1 prik ook genoeg is. En er staat nog 22 dagen, dat was toch 14 geworden inmiddels? En de Pre travel clearance is ook al afgeschaft begreep ik. Waarom is het zo moeilijk voor al die sites om duidelijke informatie te verstrekken? Hoe meer sites hoe meer verwarring lijkt welquote:Op dinsdag 15 juni 2021 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik vond dit wel een fijne site:
https://www.allesoveroost(...)ies-voor-oostenrijk/
Op de officiële site van NL met reisadviezen staat er ook dat 1 prik voldoende is mits die volgens mij minimaal 22 dagen van te voren gezet is. Je hoeft je dan in Oostenrijk ook niet telkens te testen voor alles.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja daar zie ik nergens staan dat 1 prik ook genoeg is. En er staat nog 22 dagen, dat was toch 14 geworden inmiddels? En de Pre travel clearance is ook al afgeschaft begreep ik. Waarom is het zo moeilijk voor al die sites om duidelijke informatie te verstrekken? Hoe meer sites hoe meer verwarring lijkt wel![]()
Ik heb trouwens hier gekeken: https://www.anwb.nl/vakan(...)atregelen-oostenrijk daar is al niet eens meer sprake van 14 dagen (bij Duitsland wel). Vragen, vragen....
Luxemburg enigszins wellicht? Geen negatieve test nodig om binnen te komen met auto en restaurants hebben een keuze. Of ze alleen mensen toe laten die negatief getest zijn, of dat ze ook ongeteste mensen toe willen laten. Zal per restaurant verschillen. En volgens mij geen mondkapjes buiten, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 16:04 schreef MissRelin het volgende:
Eh, moet je je in Oostenrijk serieus elke paar dagen laten testen als je uit eten wilt? En ook als je naar een accommodatie in een ander gebied reist?
Ik had Italië afgeschreven ivm verplicht mondkapje buiten, maar het continue testen zie ik ook niet bepaald zitten eigenlijk
*zucht* is er ergens nog een plek waar je een beetje normaal (met de auto) op vakantie kunt (en nee, sorry, NL voelt voor mij niet als vakantie. Vind het prima als het voor anderen wel als vakantie aanvoelt, maar dat geldt niet voor mij)
Ordnung muss seinquote:Op woensdag 16 juni 2021 00:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Het is dus allemaal anders georganiseerd dan hier.
Ouwe bromsnor, fijn dat je weer kan reizen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Sow, dat is de laatste keer dat ik op onderdak bezuinig. Weekje Kerkrade is onderweg, maar ik zit nu in de trein naar Deventer. Even een nachtje in mijn eigen bed liggen. Wat een shithole hotel daar zeg, ongelooflijk. Morgenavond weer terug (met de schone was van twee man) en zaterdag janken we door naar Oostenrijk.
In Porto (of eigenlijk aan de overkant in Villanova de Gaia, met uitzicht óp Porto) heb ik in een van de beste restaurants ooit gegeten: Vinum. Absolute aanrader!quote:Op donderdag 24 juni 2021 13:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij zitten nu alweer een halve week in Porto. Heerlijk hier. Zo fijn om er na een jaar eindelijk weer op uit te kunnen in het buitenland. Lekker weer, mooie locaties en veel wandelen/fotograferen. Uitwaaien bij de oceaan. Zondag weer terug en dat is ook wel prima, leventje thuis is ook leuk. Maar af en toe hebben we zo’n weekje echt nodigJe waant je even totaal ergens anders; andere landschappen, etc.
Ooooh, meteen even opzoeken! Thanks!quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
In Porto (of eigenlijk aan de overkant in Villanova de Gaia, met uitzicht óp Porto) heb ik in een van de beste restaurants ooit gegeten: Vinum. Absolute aanrader!
Dit is het: http://www.vinumatgrahams.com/ Zit dus in een (oude?) fabriek met mooi uitzicht over Porto. Met heerlijk eten en lekkere portjesquote:Op donderdag 24 juni 2021 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ooooh, meteen even opzoeken! Thanks!
Ik zeg (hotel)zwembad en koud bierquote:Op maandag 28 juni 2021 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Inmiddels in Oostenrijk aangeland. Goed hotel, en het belooft vandaag een warme dag te worden. 33 graden hebben ze het over. Dus niet al te veel inspanning denk ik
Waar in Oostenrijk zit je? Ik zat vorig jaar in de buurt van Salzburg, mooie omgevingquote:Op maandag 28 juni 2021 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Inmiddels in Oostenrijk aangeland. Goed hotel, en het belooft vandaag een warme dag te worden. 33 graden hebben ze het over. Dus niet al te veel inspanning denk ik
Deltavariantje nog gepakt?quote:Op donderdag 24 juni 2021 13:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij zitten nu alweer een halve week in Porto. Heerlijk hier. Zo fijn om er na een jaar eindelijk weer op uit te kunnen in het buitenland. Lekker weer, mooie locaties en veel wandelen/fotograferen. Uitwaaien bij de oceaan. Zondag weer terug en dat is ook wel prima, leventje thuis is ook leuk. Maar af en toe hebben we zo’n weekje echt nodigJe waant je even totaal ergens anders; andere landschappen, etc.
Mwah, vonden we een nogal gehypte bezienswaardigheden, dus maar overgeslagen.quote:
Veel plezier daar! Oostenrijk staat nog steeds hoog op de verlanglijst hier; vooral omgeving Salzburg en Innsbruck.quote:Op maandag 28 juni 2021 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ouwe bromsnorquote:Op donderdag 1 juli 2021 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Net terug van Swarovski Kristallwelten. Zelden zulke overhypede troep gezien. Gelukkig konden we er gratis in.
Ja dat cash betalen viel me vorig jaar ook op! Zelfs ons hotel accepteerde geen creditcardquote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het maar een raar zootje hier. Je moet elke avond je drankjes afrekenen en dat kan alleen maar cash. Enneh.. Groente?
Doe niet zo raar![]()
Bij het ontbijt maar wat extra komkommer en tomaat nemen dan
Boeken en gaanquote:
Nee, dacht laatst ook aan hem. Hij was ziek en ging daarom offlinequote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Heeft iemand contactgegevens van, of contact met @:SeLang ? Hij heeft al sinds april 2020 niet gepost op FOK!.
Waar heeft hij dat geplaatst dan dat hij ziek is? Denk niet dat hij ergens onderweg ziek is geworden want toen in april 2020 Corona in alle hevigheid bezig was zat hij uitgebreide beursposten te schrijven, hij zat nooit op Fok als hij op reis was.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, dacht laatst ook aan hem. Hij was ziek en ging daarom offline
In 1 van die topics dacht ik. Hij was ziek en dacht corona te hebben. Hij zei dat hij even offline ging. Daarom vroeg ik een tijdje geleden of 1 van jullie contact heeft met hem. Vond het lang duren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:23 schreef MCH het volgende:
[..]
Waar heeft hij dat geplaatst dan dat hij ziek is? Denk niet dat hij ergens onderweg ziek is geworden want toen in april 2020 Corona in alle hevigheid bezig was zat hij uitgebreide beursposten te schrijven, hij zat nooit op Fok als hij op reis was.
Geen reactie, laat ik het voor de zekerheid maar doen dan, better be safe than sorry :-Dquote:Op donderdag 22 juli 2021 16:35 schreef DutchieBre het volgende:
Hola mede reizigers (in barre tijden). Over anderhalve week ga ik naar Italië (Rome), hier heb ik netjes een dPLF voor ingevuld en ook voor mijn vrouw. Nu kan ik alleen nergens terug vinden of mijn kinderen (7 en 11) ook zo'n formulier moeten invullen, of dat ze onder ons formulier reeds daarvoor gedekt zijn. Heeft iemand hier wellicht ervaring mee?
Onderstaand topic was beter geweest.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:52 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Geen reactie, laat ik het voor de zekerheid maar doen dan, better be safe than sorry :-D
HPKW heeft helaas ook geen contactgegevens. Vind het toch wel zorgwekkend.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:00 schreef flipsen het volgende:
Een tijd geleden ook al eens verbaasd afgevraagd waar hij was... heb geen contactgegevens helaas.
Oow, ik las ergens dat ik vragen, waar geen eigen topic voor aangemaakt hoeft te worden, in de slowchat moest stellen :-D.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 10:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Onderstaand topic was beter geweest.
COR / Zomervakantie #12 Nederland is rood
Wie is HPKW?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 10:36 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
HPKW heeft helaas ook geen contactgegevens. Vind het toch wel zorgwekkend.
HenkPietKlaasWimquote:
Er is ook een reizen in Coronatijd topic hier in Travel: TRV / Ervaringen met reizen tijdens COVIDquote:Op dinsdag 27 juli 2021 11:12 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Oow, ik las ergens dat ik vragen, waar geen eigen topic voor aangemaakt hoeft te worden, in de slowchat moest stellen :-D.
Even contact gehad.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 10:36 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
HPKW heeft helaas ook geen contactgegevens. Vind het toch wel zorgwekkend.
Fijn om te horen. Afgelopen jaar zijn er al te veel FOK!ers plotseling overleden en ik maakte me zorgen om hem.quote:Op donderdag 29 juli 2021 14:06 schreef Sodemieters het volgende:
Even contact gehad.
Hij heeft geen makkelijk jaar achter de rug, andere prioriteiten dan Fok, maar komt in de toekomst wel weer, waarschijnlijk.
Oh gelukkig, ik maakte me ook veel zorgen, had hem al meerdere malen een dm gestuurd afgelopen anderhalf jaar.quote:Op donderdag 29 juli 2021 14:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Even contact gehad.
Hij heeft geen makkelijk jaar achter de rug, andere prioriteiten dan Fok, maar komt in de toekomst wel weer, waarschijnlijk.
Dit gaat over Selang?quote:Op donderdag 29 juli 2021 14:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Even contact gehad.
Dat is heel fijn om te horen! Bedankt voor deze updatequote:Op donderdag 29 juli 2021 14:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Even contact gehad.
Met 2000 euro wordt het een bugetreis, maar het kan zeker wel. 500 voor de vlucht, 300 voor goedkope hostels, eten en drinken kan (roughing it) vanaf gratis. Elke $ meer maakt dingen eenvoudiger en comfortabeler.quote:Op zondag 1 augustus 2021 23:31 schreef cherrycoke het volgende:
ik denk dat je maximaal moet denken aan zo een 2000 euro.
ook natuurlijk met het hele covid gebeuren.
echt een cultuur en historie snuiver, oostkust USA hoppen of ergens op de middelandse zee op een cruise hoppen en gaan.
wie heeft de ideaale tips voor mij.
Wij hebben geluncht bij 220 Grad in de Chiemseegasse . Goede koffie, vriendelijke bediening en je zit daar lekker rustig op het terras.quote:Op zondag 1 augustus 2021 22:20 schreef MaJo het volgende:
Wij overnachten momenteel in Salzburg en we hebben morgen nog een paar uurtjes om de stad te verkennen voordat we verder reizen naar Slovenie. Iemand nog tips? Op de planning staan al Mirabell Palace, woonhuis + geboortehuis van Mozart en de Dom. Misschien nog een plek om lekker te lunchen?
Usa gaat hem niet worsen, daar mag ik nog niet naartoe.quote:Op maandag 2 augustus 2021 00:24 schreef Individual het volgende:
[..]
Met 2000 euro wordt het een bugetreis, maar het kan zeker wel. 500 voor de vlucht, 300 voor goedkope hostels, eten en drinken kan (roughing it) vanaf gratis. Elke $ meer maakt dingen eenvoudiger en comfortabeler.
Als je echt op overlevingstocht gaat kan je wel 2x 2 weken weg. Op zo'n toct(je) kan je interessante mensen tegenkomen .
Ik denk dat cruises nog steeds niet mogelijk zijn vanwege covid?quote:Op zondag 1 augustus 2021 23:31 schreef cherrycoke het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb de reis kriebels, daarom heb ik van 9 tot 20 september vrij ( twee weken ) , ik ga alleen.
ik zou graag dingen willen zien, daarom denk ik dat op een cruise hoppen en ergens uitstappen wel ideaal is zeker omdat je dan op een drijvend hotel zit.
OF eventueel city hoppen, ik ben een man van 31 jaar, met een buikje (205cm, 140 kilo)
echt een cultuur en historie snuiver, oostkust USA hoppen of ergens op de middelandse zee op een cruise hoppen en gaan.
Bedankt nog voor de tip! Uiteindelijk hebben we onderweg geluncht omdat we anders toch wel erg veel tijd kwijt waren in de stad. Maar het was leuk om er weer even rond te wandelenquote:Op maandag 2 augustus 2021 07:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij hebben geluncht bij 220 Grad in de Chiemseegasse . Goede koffie, vriendelijke bediening en je zit daar lekker rustig op het terras.
Wat heeft je gewicht hiermee te maken?quote:Op zondag 1 augustus 2021 23:31 schreef cherrycoke het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb de reis kriebels, daarom heb ik van 9 tot 20 september vrij ( twee weken ) , ik ga alleen.
ik zou graag dingen willen zien, daarom denk ik dat op een cruise hoppen en ergens uitstappen wel ideaal is zeker omdat je dan op een drijvend hotel zit.
OF eventueel city hoppen, ik ben een man van 31 jaar, met een buikje (205cm, 140 kilo)
ja niks, maar ik vind het tot nu toe vrij moeilijk om iets te vinden.quote:Op maandag 2 augustus 2021 21:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat heeft je gewicht hiermee te maken?
Koop een interrailkaartquote:Op maandag 2 augustus 2021 21:53 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ja niks, maar ik vind het tot nu toe vrij moeilijk om iets te vinden.
oehhhhw, goede tipquote:
Goed voor de beeldvorming als mis ik wel de belangrijkste cijfersquote:Op maandag 2 augustus 2021 21:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat heeft je gewicht hiermee te maken?
Penis lengte?quote:Op maandag 2 augustus 2021 22:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Goed voor de beeldvorming als mis ik wel de belangrijkste cijfers
Beide of alleen Budapest, Bratislava is leuk voor een middagquote:Op maandag 2 augustus 2021 22:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nog nooit zo getwijfeld waar ik heen wil. Ik dacht eerst Italië maar vind het een beetje "te toeristisch" . Mijn gedachten zijn nu gegaan naar "Bratislava of boedapest. Beide steden zijn dan ook nog redelijk goedkoop.
Maar als je zou kiezen tussen die twee, wat wordt het?
[poll=2810]
Absoluut Budapest, daar kun je je zeker een aantal dagen vermakenquote:Op maandag 2 augustus 2021 22:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nog nooit zo getwijfeld waar ik heen wil. Ik dacht eerst Italië maar vind het een beetje "te toeristisch" . Mijn gedachten zijn nu gegaan naar "Bratislava of boedapest. Beide steden zijn dan ook nog redelijk goedkoop.
Maar als je zou kiezen tussen die twee, wat wordt het?
[poll=2810]
Wat vond je van Nurnberg? Staat ook op mijn lijstje om een keer te bezoeken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Een bezoek aan Nürnberg is natuurlijk niet af zonder een bezoek aan het Zeppelinveld waar de Nazi's hun grootste manifestaties hielden. Dus daar ben ik gisteren geweest. Het hele park eromheen is ook van een megalomane opzet passend bij zo'n abject regime.
Fijn dat op dat moment een Rammstein tribute band in het park een optreden gaf.
Inmiddels zijn we in Pilsen beland.
Nürnberg voor 1 dag is gewoon leuk, niet over twijfelenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:15 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat vond je van Nurnberg? Staat ook op mijn lijstje om een keer te bezoeken.
Wat jij omschrijft herken ik heel erg van het Olympisch stadion van Berlijn en dan vooral het gigantische voorplein.
Aardige stad met een aantal interessante plekken. Ben nu dus in Pilsen en dat oogt wat gezelliger.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:15 schreef Faraday01 het volgende:
Wat vond je van Nurnberg? Staat ook op mijn lijstje om een keer te bezoeken.
Wat jij omschrijft herken ik heel erg van het Olympisch stadion van Berlijn en dan vooral het gigantische voorplein.
Hoe is Pilsen? Wij reizen terug via Graz/Wenen dus Tsjechië is ook een optie om nog een overnachting in te plannen. Praag zou ik langer willen blijven maar Pilsen is misschien wel een optie. Is het wat?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Een bezoek aan Nürnberg is natuurlijk niet af zonder een bezoek aan het Zeppelinveld waar de Nazi's hun grootste manifestaties hielden. Dus daar ben ik gisteren geweest. Het hele park eromheen is ook van een megalomane opzet passend bij zo'n abject regime.
Fijn dat op dat moment een Rammstein tribute band in het park een optreden gaf.
Inmiddels zijn we in Pilsen beland.
Zeker! Leuk centrum, goed en goedkoop eten en natuurlijk de brouwerij van Pilsner Urquell.quote:Op zondag 8 augustus 2021 21:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe is Pilsen? Wij reizen terug via Graz/Wenen dus Tsjechië is ook een optie om nog een overnachting in te plannen. Praag zou ik langer willen blijven maar Pilsen is misschien wel een optie. Is het wat?
Het is inmiddels Munchen geworden, dat lag toch wat meer op de routequote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:44 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zeker! Leuk centrum, goed en goedkoop eten en natuurlijk de brouwerij van Pilsner Urquell.
Op hun site of in hun gidsen? In de Slovenië gids stonden nog gewoon hoteltipsquote:Op maandag 30 augustus 2021 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, ik weet niet of ik onder een steen gelegen heb of zo hoor, maar sinds wanneer doet Lonely Planet geen hoteladvies meer? "Kijk maar op Tripadvisor" of zo?
En een maand later weer dicht waarschijnlijk. Ik begin dit gekloot knap zat te worden eigenlijkquote:Op zaterdag 4 september 2021 17:52 schreef Fogel het volgende:
https://travel.gc.ca/trav(...)=en#fully-vaccinated
Canada gaat 7 sept open voor volledig gevaccineerden
Van mij mogen ze 5 weken open blijven, dan kan ik snel even heen en weer als ik vakantie hebquote:Op zaterdag 4 september 2021 18:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
En een maand later weer dicht waarschijnlijk. Ik begin dit gekloot knap zat te worden eigenlijk
Montréal is fantastisch! Beklim in ieder geval de Mont Real vanwaar je een prachtig uitzicht op de stad hebt. De kathedraal in de binnenstad is (van binnen) een van de mooiste die ik ooit gezien heb. Eet putine!quote:Op maandag 6 september 2021 12:41 schreef Fogel het volgende:
Nou, reis is geboekt. Montreal. Wat is daar te doen?
Thanks! Mont Real in Montrealquote:Op maandag 6 september 2021 21:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Montréal is fantastisch! Beklim in ieder geval de Mont Real vanwaar je een prachtig uitzicht op de stad hebt. De kathedraal in de binnenstad is (van binnen) een van de mooiste die ik ooit gezien heb. Eet putine!
Hoe lang ga je? Ik vond van de steden in oost Canada Montréal absoluut de tofste
Ja mooi hèquote:Op maandag 6 september 2021 22:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Thanks! Mont Real in Montrealiets met dingen die op hun plek vallen...
De kathedraal zie ik inderdaad op fotos voorbij komen, en stond al op de shortlist inmiddels. Redpath museum ook, evenals de Biosphere, Habitat 67 en Marché Bonsecours.
5 dagen.
Putine, ja, waarom ook niet... zijn er plekken waar ze dat beter kunnen dan andere?
Overweeg ook om een auto te huren en nog even naar Toronto en Niagra te rijden, roadtrip is altijd tof, zeker met de herfstkleuren daar
Je bent linguïstisch gezien een beetje in Spaanse sferen? ;-) Het is ook poutine, niet putine. Dat Fogel het wel goed zegt, met een oe, en niet een uu. Om eventuele verwarring (zeker met masker) met putain maar te voorkomenquote:Op maandag 6 september 2021 23:14 schreef MaJo het volgende:
Ik zie trouwens dat je het schrijft als Mont Royal.
Blijkbaarquote:Op dinsdag 7 september 2021 08:52 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Je bent linguïstisch gezien een beetje in Spaanse sferen? ;-) Het is ook poutine, niet putine. Dat Fogel het wel goed zegt, met een oe, en niet een uu. Om eventuele verwarring (zeker met masker) met putain maar te voorkomen
Dit blijft een classicquote:Op dinsdag 7 september 2021 09:49 schreef UIO_AMS het volgende:
Ook zo mooi om mijn Braziliaanse collega over hoersoebsidie te horen praten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Heb al in een grote hond geslapen, dus dit kan er ook wel bij.quote:Op donderdag 16 september 2021 09:31 schreef Fogel het volgende:
Iemand die zin heeft om in een Winnie the Pooh achtige boom te overnachten?
https://www.airbnb.no/rooms/52234442?guests=1&adults=1&s=67
Super tofquote:Op donderdag 16 september 2021 09:31 schreef Fogel het volgende:
Iemand die zin heeft om in een Winnie the Pooh achtige boom te overnachten?
https://www.airbnb.no/rooms/52234442?guests=1&adults=1&s=67
Oh ja dat herinner ik me nog welquote:Op donderdag 16 september 2021 13:33 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Heb al in een grote hond geslapen, dus dit kan er ook wel bij..
in de gidsen. Ik heb er net eentje voor Cyprus laten komen en daar staat niks meer in over places to stay etc.quote:Op woensdag 1 september 2021 23:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Op hun site of in hun gidsen? In de Slovenië gids stonden nog gewoon hoteltips
Wees blij! Eindelijk niet meer al die "ik ben mezelf aan het ontdekken tijdens een wereldreis" types die allemaal met dezelfde LP in de hand bij dezelfde hostels heel de dag achter hun laptop zitten, omdat ze vergeten zijn dat ze zo uniek zijn en zichzelf gingen ontdekkenquote:Op vrijdag 17 september 2021 10:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in de gidsen. Ik heb er net eentje voor Cyprus laten komen en daar staat niks meer in over places to stay etc.
Die laatste zin begrijp ik dan weer niet helemaal.quote:Op vrijdag 17 september 2021 16:57 schreef Individual het volgende:
Google, TRV, medereizigers, hostel/hotel, vrienden, mensen op straat en [niet-vliegveld] taxichaufeurs zijn mijn favoriete reisgidsen. Misschien dat ik daarom niet begrijp dat je met goedkope hotels moet beginnen en eindigen met 5* hotels..
Lol nee, je hebt hem aan mij verkocht en ik heb hem weggegeven aan een local.quote:Op vrijdag 17 september 2021 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb LPs ook hoofdzakelijk om te kunnen patsen met mijn boekenkast. Daarbij is het leuk als er ook nog wat zinnigs in staat.
Maar ik heb er ook al eens eentje weggegeven aan een local die Engels wilde leren, en vervolgens thuis een nieuwe gekocht (okee dat was een Bradt omdat LP sowieso geen gids van dat land had). En verder moet iedereen vooral lekker zelf weten wat voor hem of haar het beste werktDat kan ook zonder de instemming van internetrakker @:flipsen
Beetje cryptisch idd. In het begin van reizen was het vaak in luxe hotels totdat ik doorkreeg dat hostels veel gezelliger zijn, Veel mensen beginnen met hostels en eindigen in luxe hotels toch?quote:Op vrijdag 17 september 2021 17:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Die laatste zin begrijp ik dan weer niet helemaal.
Geen idee. Tijdens mijn eerste backpackreis heb ik een keer first class gevlogen. Dat is geloof ik ook niet echt standaard. Daarna trouwens ook nooit meer gedaan.quote:Op zaterdag 18 september 2021 07:16 schreef Individual het volgende:
[..]
Beetje cryptisch idd. In het begin van reizen was het vaak in luxe hotels totdat ik doorkreeg dat hostels veel gezelliger zijn, Veel mensen beginnen met hostels en eindigen in luxe hotels toch?
Je hebt trouwens een Messenger-bericht over kabouter Geoff.quote:Op vrijdag 17 september 2021 21:01 schreef liesje1979 het volgende:
Lol nee, je hebt hem aan mij verkocht en ik heb hem weggegeven aan een local.
Waar dan? Want ik zie niets?quote:Op zondag 19 september 2021 09:18 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Je hebt trouwens een Messenger-bericht over kabouter Geoff.
Facebook Messenger.quote:
Gaaf!quote:Op woensdag 29 september 2021 22:50 schreef Fogel het volgende:
Electronic Travel Authorization voor Canada is goedgekeurd
Over een ruime week eens kijken of ze het er mee eens zijn bij de grens.
Spth app gebruiken!quote:Op maandag 4 oktober 2021 21:23 schreef superkimmi het volgende:
Morgen naar Gran Canaria! Het voelt bijna als vroegah. Minus de mondkapjes en de eindeloze hoeveelheid papierwerk die nu mee moet
Vorige week teruggekomen uit Kroatië, dat was inderdaad ook wel weer even genieten na sinds oktober 2019 nergens meer geweest te zijn. Begonnen in Pula en uiteindelijk via Zadar teruggevlogen. Terugvlucht kostte wel een whopping 7,99 (jammer dat ik er dan nog extra handbagage bij moest boeken). Op de heen- en de terugweg zaten de vliegtuigen maar voor 1/3 vol of zo.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 21:32 schreef superkimmi het volgende:
25 graden, strand, zon, zee. Dit heb ik toch wel echt gemist hoor!
Ik vind die huisjes zo tofquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 12:00 schreef Fogel het volgende:
Via Londen is via Amsterdam geworden en ik ben inmiddels in het bezit van 4 KLM huisjes, inclusief nummer 102, de nieuwste
Er komt een trip report, later.
[ afbeelding ]
Dat is dan ook een goed bewaard geheim op FOK!. Eigenlijk is het alleen voor incrowd bedoeld, het dubieuze HTL-kliekje. Maar zo af en toe laten we ook buitenstaanders toequote:Op maandag 11 oktober 2021 10:44 schreef Salina het volgende:
Wist niet eens dat TRV een slow chat heeft. Nooit eerder gezien.![]()
![]()
Wat is HTL?quote:Op maandag 11 oktober 2021 13:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat is dan ook een goed bewaard geheim op FOK!. Eigenlijk is het alleen voor incrowd bedoeld, het dubieuze HTL-kliekje. Maar zo af en toe laten we ook buitenstaanders toe
Oei, je komt vrees ik niet door de ballotagecommissie. Maar ik leg het achter de schermen even voor aan de anderen. U hoort nog van ons. Don´t call us, we´ll call you.quote:
Ow, da's jammer.quote:Op maandag 11 oktober 2021 13:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Oei, je komt vrees ik niet door de ballotagecommissie. Maar ik leg het achter de schermen even voor aan de anderen. U hoort nog van ons. Don´t call us, we´ll call you.
@flipsenquote:Op maandag 11 oktober 2021 13:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Ow, da's jammer.
Nou ja. Hard maar fair.
Ik ga wel ergens anders posten dat ik nog op zoek ben naar een leuke trip/vakantie in november/december.
quote:Op maandag 11 oktober 2021 14:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
@:flipsen![]()
Welk soort vakantie ben je naar op zoek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, ik ga graag met een groepsreis maar het aanbod wordt beperkter naarmate de herfst nadert. Malta en Cyprus zou nog kunnen, rest van Zuid-Europa valt al af qua aanbod.
Dan heb ik het puur over zonvakanties dus. Georganiseerd.
Madeira of Azoren kan denk ik ook nog wel. Georganiseerd dus ook.
En anders zelf ergens heen gaan. Canarische Eilanden ofzo. Lekker simpel. Maar daar ben ik al geweest.
Andere opties zijn er ook: niet naar de zon.![]()
Ik ben nog nooit zelf op vakantie geweest, alleen. Ook geen stedentrip ofzo. Heb toch wel graag mensen om me heen.
Ben al vaak genoeg alleen (thuis)."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Daar stond ik anderhalf jaar terug ook nog. Vlak voor de coronareisbeperkingen.quote:Op maandag 11 oktober 2021 12:28 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Gisteren op het hoogste punt van Gran Canaria geweest met uitzicht op Tenerife
Hominess Travel Lounge. Maar ik zeg altijd hotel.quote:
Zo zijn wij.quote:Ik wil eigenlijk niets met dubieuze zaken te maken hebben.
Nou ja, tenzij het leuke of spannende zaken zijn.
Vreemd trouwens dat je bij andere slow chats allemaal SC ziet staan in het donkergrijs (bij actieve topics). En deze niet. Verwarrend.![]()
Stedentrip wil ik inderdaad wel eens proberen in mijn eentje.quote:Op maandag 11 oktober 2021 15:21 schreef Fogel het volgende:
Zowel groepsvakanties als zonvakanties zijn dingen waar ik bijzonder weinig vanaf weet.
Als je nog nooit alleen op reis bent geweest, probeer dan eens een stedentrip! Een reis naar Barcelona bv is zo geboekt. Daar moet je moeite doen om je alleen te voelen
Er is veel moois te zien, warm zat, prima eten en relatief goedkoop.
Nou, vlieg naar Montreal! Als je de stad moe bent ga je gewoon een nationaal park in.quote:Op maandag 11 oktober 2021 16:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Stedentrip wil ik inderdaad wel eens proberen in mijn eentje.
(Luxe)Probleem is alleen dat ik nu nog zo ontiegelijk veel dagen over heb dat ik aan een stedentrip niet voldoende heb zeg maar.![]()
Daarom denk ik zelf meer aan een langere vakantie.
Komt uiteindelijk wel goed, binnenkort maar eens knoop doorhakken en wat boeken.
Ook toeval dat we nu bij topic #2021 zijn in het jaar 2021. Bijzonder. Hebben we met ons kliekje ruim 2000 topics volgekpost. Hoveel daarvan is wel niet Tipica Reisspem van flipsen?quote:Op maandag 11 oktober 2021 16:18 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Hominess Travel Lounge. Maar ik zeg altijd hotel.
[..]
Zo zijn wij..
Zal ik ze allemaal eens opzoeken?quote:Op maandag 11 oktober 2021 23:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Ook toeval dat we nu bij topic #2021 zijn in het jaar 2021. Bijzonder. Hebben we met ons kliekje ruim 2000 topics volgekpost. Hoveel daarvan is wel niet Tipica Reisspem van flipsen?
Welkom hier!quote:Op maandag 11 oktober 2021 16:27 schreef Salina het volgende:
[..]
(Luxe)Probleem is alleen dat ik nu nog zo ontiegelijk veel dagen over heb dat ik aan een stedentrip niet voldoende heb zeg maar.![]()
Daarom denk ik zelf meer aan een langere vakantie.
Komt uiteindelijk wel goed, binnenkort maar eens knoop doorhakken en wat boeken.
Herkenbaar hoor. Heeft ook wel even mogen duren voor ik echt ook alleen ging reizen ipv met aanhang of groep vrienden.quote:Op maandag 11 oktober 2021 16:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Binnenkort mijn 3e vaccinatie, m'n eerste griepprik ooit, microdosing en dan heb ik zoveel doping op dat ik overal word toegelaten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 08:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
Yessssss, a.s. maandag mijn 2e vaccinatie laten zetten. Dan 2 weekjes wachten en ik mag Nederland weer in, kan ik mijn oude vader opzoeken
. Zoals de zaken nu liggen ga ik eind november voor een dag of 10.
Wenen toch?quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 16:35 schreef Individual het volgende:
[..]
Binnenkort mijn 3e vaccinatie, m'n eerste griepprik ooit, microdosing en dan heb ik zoveel doping op dat ik overal word toegelaten.
Dan ben ik ook klaar voor de W-reisbestemming van oud en nieuw. Die W werd 21 jaar geleden al besloten.
Ik gok op Winterswijk.quote:
Welnee. De basis is natuurlijk gelegd in Amersfoort. Winterswijk kwam pas véél later in zijn leven.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 07:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Wenen heeft een paar kleine dingetjes waar ze erg trots op zijn, maar Winterswijk heeft Komrij, Mondriaan en meer. Ik bedoel neoplasticisme heeft zijn origine in Winterswijk.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 13 oktober 2021 14:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Welnee. De basis is natuurlijk gelegd in Amersfoort. Winterswijk kwam pas véél later in zijn leven.
Winterswijk is waar ie begon met kleuren en heeft meteen alle prullebakken, een koe en winkelfronten beschilderd.quote:Sinds jaar en dag is Winterswijk een inspiratiebron voor kunstenaars. De kunstcarrière van Piet Mondriaan begon hier, waar hij van zijn achtste tot twintigste jaar woonde. In Winterswijk ontdekte Piet zijn passie voor tekenen en schilderen en werkte hij aan de ontwikkeling van het talent, dat hem zou doen laten uitgroeien tot één van de belangrijkste vernieuwers van de schilderkunst, beeldende kunst en architectuur.||||||||
Fijn om te horen, we maakten ons zorgen.quote:Op donderdag 29 juli 2021 14:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Even contact gehad.
Wel wat vreemd om te lezen dat diverse mensen zich al lange tijd zorgen om hem maakten, maar dat niemand hem dan zelf even een berichtje stuurt.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 20:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Fijn om te horen, we maakten ons zorgen.
Ik heb hem wel een paar keer een DM gestuurd met waar hij toch was en dat ik me zorgen maakte. Maar hoe ik hem buiten fok had kunnen vinden, geen idee.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 23:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wel wat vreemd om te lezen dat diverse mensen zich al lange tijd zorgen om hem maakten, maar dat niemand hem dan zelf even een berichtje stuurt.
Ik had ook geen werkende contactgegevens meer, maar had 'm binnen een paar minuten gevonden - op basis van z'n posts op Fok.
Gelukkig maarquote:Op woensdag 13 oktober 2021 23:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wel wat vreemd om te lezen dat diverse mensen zich al lange tijd zorgen om hem maakten, maar dat niemand hem dan zelf even een berichtje stuurt.
Ik had ook geen werkende contactgegevens meer, maar had 'm binnen een paar minuten gevonden - op basis van z'n posts op Fok.
Dat laatste dus. Ken hem niet buiten FOK! om, dus geen contactgegevens. Plus SeLang is wel vaker een tijdje weg als hij weer eens een langdurige trekking doet. Maar wel fijn om te horen dat iemand contact met hem kon leggen. Hopelijk zien we hem hier weer snel in goede orde terug.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 00:40 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb hem wel een paar keer een DM gestuurd met waar hij toch was en dat ik me zorgen maakte. Maar hoe ik hem buiten fok had kunnen vinden, geen idee.
Gelukkig mag je wel gewoon je camera bedienen achter het stuurquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 20:35 schreef Fogel het volgende:
[ afbeelding ]
Hier mag je 30. Best irritant...
Ondertussen lopen hier de cijfers weer op en gaat heel NL binnenkort weer naar rood waarschijnlijkquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 22:02 schreef Fogel het volgende:
https://www.aftenposten.n(...)et?pinnedEntry=40072
Goed nieuwsalle Scandinavische luchtvaartmaatschappijen heffen de mondkapjesverplichting aan boord op voor binnenlandse en inter-Scandinavie vluchten. Dingen worden weer normaal
Toen reed ik precies 0km/u.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelukkig mag je wel gewoon je camera bedienen achter het stuur
Oh gezellig… ben van plan om over enkele weken richting NL te vliegen voor een weekend.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ondertussen lopen hier de cijfers weer op en gaat heel NL binnenkort weer naar rood waarschijnlijkBenieuwd of ik over een maand nog naar Cyprus mag.
Als je wilt (en kunt) kun je bij de GGD in Groningen en in Utrecht je vaccinatie in het NLse systeem laten zetten zodat je niet hoeft te testen voor toegang. Wel eerst een afspraak maken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 08:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
Yessssss, a.s. maandag mijn 2e vaccinatie laten zetten. Dan 2 weekjes wachten en ik mag Nederland weer in, kan ik mijn oude vader opzoeken
Ik moet nog allemaal precies uitzoeken hoe het zit. Maar om in Groningen of Utrecht te komen, moet ik natuurlijk al getest zijnquote:Op zondag 24 oktober 2021 08:50 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Als je wilt (en kunt) kun je bij de GGD in Groningen en in Utrecht je vaccinatie in het NLse systeem laten zetten zodat je niet hoeft te testen voor toegang. Wel eerst een afspraak maken.
Om de ándere dag?quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik moet nog allemaal precies uitzoeken hoe het zit. Maar om in Groningen of Utrecht te komen, moet ik natuurlijk al getest zijn, en dan verlangt de KLM volgens mij ook nog een negatieve test .... goede tip, dank daarvoor, maar zal even zien.....
(Af en toe ook wel het gevoel dat de regeltjes om de andere dag veranderen.....)
Niet helemaal zo vintage, maar de eerste keer dat ik vloog was midden jaren 80 tussen Oosteind en Southampton. M'n vader had zijn lappenmes (grote dolk) aan z'n riem hangen om brood mee te snijden aan boord. Dat zou nu een Interpol zaak zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:45 schreef Fogel het volgende:
Nostalgie die ik zelf niet mee heb mogen maken, want zo oud ben ik nou ook weer niet
Niet eens van een Afrikaanse prins en je hoefde ook niet eerst geld over te maken om aanspraak te kunnen maken op dit fortuin??quote:Op maandag 1 november 2021 09:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Verborgen vermogen: We kregen dit weekend een schrijven van een uitvaartverzekeraar of we de polis van mijn moeder willen uitbreiden. M'n moeder is al bijna twee jaar dood en had nooit een uitvaartverzekering. Dat dachten we tenminste. Kennelijk heeft opa bij de geboorte van mijn moeder in 1947 een uitvaartverzekering afgesloten voor een paar dubbeltjes of zo. Staat nu een formidabel bedrag van ¤ 55 op ons te wachten..
Ach wat liefquote:Op maandag 1 november 2021 09:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Verborgen vermogen: We kregen dit weekend een schrijven van een uitvaartverzekeraar of we de polis van mijn moeder willen uitbreiden. M'n moeder is al bijna twee jaar dood en had nooit een uitvaartverzekering. Dat dachten we tenminste. Kennelijk heeft opa bij de geboorte van mijn moeder in 1947 een uitvaartverzekering afgesloten voor een paar dubbeltjes of zo. Staat nu een formidabel bedrag van ¤ 55 op ons te wachten..
Klinkt interessant!quote:Op maandag 1 november 2021 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee kijk dit eens mogelijkheden openen![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)inding-met-noorwegen
Yes yes yes! Geboekt! Netherlands....... Here I come. Volgende week..... Yehey !quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 08:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je dacht: "Laten we de periode met het hoogste aantal positieve tests eens uitzoeken?"quote:Op dinsdag 9 november 2021 04:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Yes yes yes! Geboekt! Netherlands....... Here I come. Volgende week..... Yehey !
Dat is gaaf nieuws!quote:Op maandag 1 november 2021 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee kijk dit eens mogelijkheden openen![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)inding-met-noorwegen
Welkom terug!quote:Op dinsdag 9 november 2021 04:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Yes yes yes! Geboekt! Netherlands....... Here I come. Volgende week..... Yehey !
Tja, dat is ook wel weer wat, maar door omstandigheden moet het even. Ga de 29ste weer terug. 30 november is hier een public holidayquote:Op dinsdag 9 november 2021 06:23 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Je dacht: "Laten we de periode met het hoogste aantal positieve tests eens uitzoeken?"Maar fijn LT! Hoe lang kun je blijven?
Bologna is heel erg mooi. Niet zo plat gelopen als Rome of Florence. Maar pas op met je huurauto (als je die neemt), downtown Bologna mag je alleen in als Bolognaer of iets dergelijks, in ieder geval krijg je dus 1 jaar later een boete thuisgestuurd (en ja, dit is uit ervaring).quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:40 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Welkom terug!
Heb dit weekend ook een vlucht geboekt. Tussen onze verjaardagen in gaan we een lang weekend naar Bologna. Ik ben daar al een keer geweest voor een voorverkenning maar mijn vrouw nog nooit. Nu nog een geschikt appartement zoeken op airbnb of zo.
Ik was er in 2018 met mijn vrienden. Toen hadden we een appartement aan het park dat aan de zuidkant van het centrum ligt. Ik zoek daar in de buurt nu ook weer wat. Sowieso huren we geen auto, we gaan alleen de stad in, dus dat wordt een bus of taxi vanaf het vliegveld.quote:Op dinsdag 9 november 2021 09:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
Bologna is heel erg mooi. Niet zo plat gelopen als Rome of Florence. Maar pas op met je huurauto (als je die neemt), downtown Bologna mag je alleen in als Bolognaer of iets dergelijks, in ieder geval krijg je dus 1 jaar later een boete thuisgestuurd (en ja, dit is uit ervaring).
Veel plezier alvast !
Oh gezellig. Zal het huis even stofzuigen en gebak halenquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:09 schreef Fogel het volgende:
Ik kom vrijdag jullie kant op (voor degenen die in NL wonen in ieder geval).
![]()
Bitterballen, bier en familiebezoek. Lang geleden.
quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:46 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Oh gezellig. Zal het huis even stofzuigen en gebak bitterballen halen
Appeltaart bedoel je neem ik aan.quote:
Zijn we familie?quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:46 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Oh gezellig. Zal het huis even stofzuigen en gebak halen
Tevens datquote:
Nee, maar ik heb wel heel veel bierquote:
Interesse is gewekt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:53 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb wel heel veel bier
Als je dan ook nog eens de ‘pech’ hebt om in hun qsuites te zitten is het feest compleet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 02:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heb ik weer. Overigens nog nooit eerder vertoond. Een vlucht (retour) naar Amsterdam met KLM of Singapore Airlines (die ik meestal neem) is in economy duurder dan business class met Qatar airways.
Uit economische overwegingen zit ik dus business
Maar zoals gezegd, aparte prijsstellingen hanteren airlines af en toe.....
Aw.... sneu!quote:Op vrijdag 12 november 2021 02:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heb ik weer. Overigens nog nooit eerder vertoond. Een vlucht (retour) naar Amsterdam met KLM of Singapore Airlines (die ik meestal neem) is in economy duurder dan business class met Qatar airways.
Uit economische overwegingen zit ik dus business
Maar zoals gezegd, aparte prijsstellingen hanteren airlines af en toe.....
quote:Op zondag 14 november 2021 09:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Nou, is dat even balen. Had ik me zo verheugd weer eens op familie bezoek te gaan, blijkt Nederland op de red list te staan dankzij de vele corona besmettingen. Dit betekent dat in ieder geval in de maand november geen mensen worden toegelaten op de Filippijnen afkomstig uit Nederland. En laat ik nou net mijn terug vlucht geboekt hebben op 30 november.
Vlucht omboeken naar december was al buitengewoon lastig (december = kerstseizoen = mega hoog seizoen in de Filippijnen), met ook nog eens de vraag of Nederland dan wel van die red list af is (dus een scherpe daling in nieuwe corona gevallen). Dus uiteindelijk besloten om trip uit te stellen tot januari volgend jaar.
Was wel even een klote moment gisteren, maar al met al wel een verstandige beslissing.....
Hi Flip, zeer zeker balen. Ik had mij er nou zo op verheugd. Maar nieuwe poging in januariquote:Op zondag 14 november 2021 12:03 schreef flipsen het volgende:
Balen LTik ga in mei als het goed is, ben heel benieuwd.
En onze Miami plannen dan?quote:Op zondag 14 november 2021 12:03 schreef flipsen het volgende:
Balen LTik ga in mei als het goed is, ben heel benieuwd.
Eind mei NL. Miami is 6-8 mei, ik zie geen probleemquote:
Mooi! ik blijf werken aan een beachbodyquote:Op maandag 15 november 2021 10:42 schreef flipsen het volgende:
[..]
Eind mei NL. Miami is 6-8 mei, ik zie geen probleem
Noh, balenquote:Op zondag 14 november 2021 09:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Nou, is dat even balen. Had ik me zo verheugd weer eens op familie bezoek te gaan, blijkt Nederland op de red list te staan dankzij de vele corona besmettingen. Dit betekent dat in ieder geval in de maand november geen mensen worden toegelaten op de Filippijnen afkomstig uit Nederland. En laat ik nou net mijn terug vlucht geboekt hebben op 30 november.
Vlucht omboeken naar december was al buitengewoon lastig (december = kerstseizoen = mega hoog seizoen in de Filippijnen), met ook nog eens de vraag of Nederland dan wel van die red list af is (dus een scherpe daling in nieuwe corona gevallen). Dus uiteindelijk besloten om trip uit te stellen tot januari volgend jaar.
Was wel even een klote moment gisteren, maar al met al wel een verstandige beslissing.....
Ja, was best wel een domper. Had mijn familie al vrij lang niet meer gezien, dus keek er wel naar uit. Maar goed, uiteindelijk is het afstel en geen uitstel. Mid januari staat de volgende poging gepland.quote:
Argentiniëquote:
Ja, geen idee. Er schijnt een of andere FOK!er een reisbureau te hebben waar ik toevallig een voucher van heb. Dus misschien maar eens kijken hoe ik die kan besteden.quote:Op woensdag 1 december 2021 18:19 schreef flipsen het volgende:
[..]
ArgentiniëWat moet je daar nou zoeken joh...
Oh ja je was toch ooit eens en walvis-asado beloofd daar?quote:Op woensdag 1 december 2021 18:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, geen idee. Er schijnt een of andere FOK!er een reisbureau te hebben waar ik toevallig een voucher van heb. Dus misschien maar eens kijken hoe ik die kan besteden.
Route 66?quote:Heb ook een gids voor "Southwest USA" en "Chicago" gekocht. Maar eerst maar eens kijken wat de omnicronstorm doet met alle plannen.
Assado ja, met walvis erop kan ik me niet herinneren, maar walvis kan ik hier gewoon bij de supermarkt halen.quote:Op woensdag 1 december 2021 23:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Oh ja je was toch ooit eens en walvis-asado beloofd daar?
[..]
Route 66?
Ok ok, ik neem je uitnodiging wel aan. Waar gaan we heen?quote:Op woensdag 15 december 2021 16:04 schreef Fogel het volgende:
https://youhavebeenupgrad(...)rtnersale-ab-europa/
Best goede prijzen voor business en first, maar je moet wel met minimaal 2 personen zijn.
EZE?quote:Op woensdag 15 december 2021 18:06 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ok ok, ik neem je uitnodiging wel aan. Waar gaan we heen?
Helaas geen Miami.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:04 schreef Fogel het volgende:
https://youhavebeenupgrad(...)rtnersale-ab-europa/
Best goede prijzen voor business en first, maar je moet wel met minimaal 2 personen zijn.
MDQ EZE in first, dat lijkt me een mooie optiequote:
Ook niet vanaf een vliegveld in Duitsland, Belgie of Luxemburg?quote:
Ga dan meteen voor een private jetquote:Op woensdag 15 december 2021 23:43 schreef flipsen het volgende:
[..]
MDQ EZE in first, dat lijkt me een mooie optie
Voor reizen gelden verder geen andere regels dan voorheen begreep ik.quote:Op zaterdag 18 december 2021 22:45 schreef flipsen het volgende:
Ik lees die nieuwe maatregelen in NL, maar er staat niets over reizenJa, aangeraden wordt om thuis te blijven, dit dat alles, maar Schiphol blijft kennelijk gewoon open? Klanten vliegen op 8 januari, mogen die nu wel of niet? Vragen, vragen, vragen...
Er gelden heel veel verschilende regels. We zijn allemaal gelijk, maar sommigen zijn gelijker dan anderen.Minister van justie, lid van de koninklijke familie of varken op een dierenboerderij zijn goede keuzes.quote:Op zondag 19 december 2021 10:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Voor reizen gelden verder geen andere regels dan voorheen begreep ik.
Maar voor de klanten van flipsen die uit NL vertrekken (neem ik aan) zijn er nu niet ineens andere regels dan voorheen toch?quote:Op zondag 19 december 2021 10:41 schreef laziness het volgende:
Jawel voor reizigers van buiten de Schengenlanden gelden strengere testmaatregelen. En in overleg met de EU wil de Jonge nog wel meer strengere regels maar de vraag is of dat voor 8 januari geregeld is.
Zolang je door de test hoepels springt is vliegen mogelijk.
Oh ze komen naar hem? Ik dacht andersom.quote:Op zondag 19 december 2021 15:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar voor de klanten van flipsen die uit NL vertrekken (neem ik aan) zijn er nu niet ineens andere regels dan voorheen toch?
Nederlanders die naar Argentinië (en Antarctica) reizen. Vliegen op 8 januari van Schiphol naar Buenos Aires. Tenminste, dat hoop ik dan maar. Zelf vlieg ik op aanraden van @Fogel met een privéjet van Mar del Plata naar Buenos Aires, om gezellig met ze te gaan eten en een tangoshow bij te wonen.quote:Op zondag 19 december 2021 15:47 schreef laziness het volgende:
[..]
Oh ze komen naar hem? Ik dacht andersom.
Als ik op TravelDoc kijk dan is dat nog best wel streng.quote:Op zondag 19 december 2021 18:43 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nederlanders die naar Argentinië (en Antarctica) reizen. Vliegen op 8 januari van Schiphol naar Buenos Aires.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |