Mooi overzicht, dank!quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:30 schreef BrandX het volgende:
Voor Europa kan je alle info hier halen: https://www.anwb.nl/vakan(...)een-V1_introblok_2_2
De ANWB houdt het goed up to date met de laatste wijzigingen
Mexico en VAE weet ik het van in elk geval.quote:Op zondag 28 maart 2021 00:10 schreef Noisecontrollers het volgende:
Zijn er nog een beetje landen buiten Europa waar je als Nederlander met alleen een negatieve test gewoon naartoe kunt en niet in quarantaine hoeft?
En het liefst ook bij terugkomst in Nederland niet in quarantaine?
Had een paar maanden geleden nog wel redelijk het overzicht wat waar wel en niet mogelijk was, maar inmiddels is er weer zoveel veranderd dat ik het spoor bijster ben.
Klopt.quote:Op woensdag 14 april 2021 21:13 schreef Landgeld het volgende:
Wat kan wel zeg medio augustus of september?
Er gaan gewoon vluchten dus dat is mogelijk.
Gewoon ff inlezen wat je nodig hebt qua testen en papieren, dan kan je gewoon gaan jaquote:Op woensdag 14 april 2021 21:13 schreef Landgeld het volgende:
Wat kan wel zeg medio augustus of september?
Er gaan gewoon vluchten dus dat is mogelijk.
Zelf overweeg ik wel weer een leuke reis te maken. Desnoods verlaten gebied.
Londen in mei lijkt mij idd ook echt te vroeg.quote:Op donderdag 15 april 2021 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zie dat je momenteel wel naar vasteland van Portugal kan. Zonder daar in quarantaine te moeten. Enkel negatieve test. Dus ergens de hoop Porto in juni wel moet kunnen. Land is nu nog oranje, hopelijk gaat die geel worden in juni.
Waar moet je hier in NL trouwens zo'n PCR test doen (die 72 uur oud mag zijn)?
Gebruik zelf overigens vooral https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen om te kijken wat er waar weer kan. Portugal is daar bijvoorbeeld geupdate, terwijl er op de ANWB nog steeds staat dat je in quarantaine moet daar. Hoeft dus niet.
Oranje is voor ons wel een probleem. Mocht er dan wat gebeuren dan is het werk van m'n man daar niet zo blij mee. Die mogen niet op vakantie naar oranje landen. Geheel op eigen risico. Maar vorige zomer werd Zuid Europa ook vrij snel geel, dus er is nog hoop.quote:Op donderdag 15 april 2021 13:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Londen in mei lijkt mij idd ook echt te vroeg.
Daar is het wat strikter.
Portugal juni lijkt mij geen enkel probleem. Is binnen de EU.
Zal mss nog wel oranje zijn, maar goed dat is geen probleem.
Oranje of geel maakt niet uit aangezien het adviezen zijn en de overheid momenteel niet individueel naar landen kijkt.
PCR testen kun je gwn bij elke GGD locatie doen.
En ook particulier zijn er wel bedrijven waar je het tegen betaling kunt laten doen voor vakantie bv.
Ja idd info vinden over de reisinformatie is vaak niet lastig te vinden. En voor EU landen zijn de meeste landen vrij gemakkelijk, op landen na die sws streng zijn.
Zoals Nieuw-Zeeland en Australië.
Er zijn verzekeringen voor oranje gebieden, kost 35 euries ofzo per maand.quote:Op donderdag 15 april 2021 13:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oranje is voor ons wel een probleem. Mocht er dan wat gebeuren dan is het werk van m'n man daar niet zo blij mee. Die mogen niet op vakantie naar oranje landen. Geheel op eigen risico. Maar vorige zomer werd Zuid Europa ook vrij snel geel, dus er is nog hoop.
Ik ben nu aan het kijken naar Mexico door een tip van iemand hier op het forum.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:39 schreef Landgeld het volgende:
Ik ben vooral in-to verre reizen (iets meer avontuur) en hoop dat er medio augustus / september wellicht nog mogelijkheden zijn om 3-4 weken ergens heen te gaan.
Wie weet.
Tips welkom natuurlijk - al verwacht ik dat veel landen zoals Afrika, India, Nepal afvallen omdat ze nog niet gevaccineerd zijn.
Vasteland Portugal en de Azoren, alleen voor Madeira gelden extra eisen.quote:Op donderdag 15 april 2021 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vorig jaar in de zomer twee keer naar Duitsland geweest. In juli met de trein naar Berlijn en eind augustus met de auto naar de Eifel. Beide keren geen negatieve test nodig gehad. Mondkapjes in het OV was het grootste verschil met een ''normale'' vakantie. Maar sinds de lockdown in oktober niet meer weg geweest.
Wel wat gepland voor eind mei, mid juni en eind juli. We gaan niet al die reizen doen, maar we wilden wat opties hebben. Mei zal wel te vroeg gaan zijn (Londen stedentrip), juni is twijfelachtig (vliegtuig naar Porto), eind juli lijkt me nog het meest waarschijnlijk (vliegtuig naar Wenen of wéér met de auto naar Duitsland). Alles valt gratis te annuleren.
Ik zie dat je momenteel wel naar vasteland van Portugal kan. Zonder daar in quarantaine te moeten. Enkel negatieve test. Dus ergens de hoop Porto in juni wel moet kunnen. Land is nu nog oranje, hopelijk gaat die geel worden in juni.
Waar moet je hier in NL trouwens zo'n PCR test doen (die 72 uur oud mag zijn)?
Gebruik zelf overigens vooral https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen om te kijken wat er waar weer kan. Portugal is daar bijvoorbeeld geupdate, terwijl er op de ANWB nog steeds staat dat je in quarantaine moet daar (en thuis). Hoeft dus niet.
Met een Ducati?quote:Op woensdag 14 april 2021 13:47 schreef Aiciu het volgende:
Ik ga met de motor naar Italië, geen zin in dat gezeik met vliegtuigen, als de hotels gesloten zijn onderweg zoek ik wel een alternatief via tinder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |